Tornion palopäällikön virkavalinta!

Eisisäpiirikauppoja

http://lapinliitto.tjhosting.com/kokous/2010124-18.PDF

Tämä taisi unohtua!
Julkisen hakumenettelyn tavoitteena on kuitenkin turvata myös hallinnon uskottavuutta ja tasapuolisuutta. Julkinen hakumenettely antaa kaikille virasta kiinnostuneille mahdollisuuden kilpailla tehtävästä yhdenvertaiselta pohjalta avoimessa menettelyssä, jossa kaikkien hakijoiden ansioita verrataan keskenään perustuslain 125 §:n mukaisesti.

Laki kunnallisesta viranhaltijasta 11.4.2003/304
24 § Viranhaltijan siirtäminen toiseen virkasuhteeseen

Oikeuskanslerin ja KHO tulkintoja!

http://www.valtakunta.fi/2010/OKVp-Oulun_hallintosaanto.php


http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2009/200902793

3

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjlkl

      Siellä herrat jakelee näemmä paikkoja keskenään ja kovat palkat.

    • Tuota, hyvä huomio virkasuhteen päättämisestä. Eihän tuossa ole muuta moitittavaa kuin se, että onko virka laitettava julkiseen avoimeen hakuun vai kuten nyt tehtiin, täytettiin paikka varmasti pätevällä, myös koulutuksen puolesta ja sopivalla, alueen tuntevalla ja vastaavia töitä käytännössä jo tehneellä henkilöllä.

      Minun mielestäni tämä mahdollisuus täyttää virka kun pätevä ja sopiva on tarjolla, on tärkeä osa julkishallinnon urakierron kannalta. Tuohan tarkoittaa että kohta tulee palomestarin paikka julkiseen hakuun.

      Jos joku henkilö ei mahdollisena hakijana hyväksy lautakunnan päätöstä olla laittamatta virkaa julkiseen hakuun, siitä on valitusoikeus, tosin kannattaa olla hopussa sen kanssa, päivät käyvät vähiin...

      • Dick Taattori

        Eli taitaa mennä niin, että työantaja saa itse katsoa koska virat laitetaan julkiseen tai sisäiseen hakuun.

        Oulussa palokunta laittoi sisäiseen hakuun esimiehen paikan, jolloin hakijoista tippui kaikki paitsi yksi. Helppo valinta. Samaan aikaan palomiehen paikka laitettiin kuitenkin sisäiseen hakuun. Hassua tässä oli se, että yksi esimieskurssin käynyt sijainen ei voinut siis hakea kessun paikkaa ja palomiehen paikkaan hän ei tullut valituksi vaikka on esim. työkokemukseltaan oli ylivertainen muihin hakijoihin nähden. Toivottavasti käyttää valitusoikeuttaan


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe