Nyt kyllästyttää pyjamapäivät

Ei se satu

Näin kauan jaksoin olla tekemättä mitään. Taidan lähteä surffailemaan lentoyhtiöiden sivuille ja tehdä jonkun kaupunkireissun ennen töihin palaamista. Mutta tuo kaaos lentoliikenteessä vähän arveluttaa... No, suositelkaa kuitenkin hyviä kohteita; kulttuuria, vilkasta kaupunkielämää, hyvää ruokaa.

22

445

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allmächt'ge jungfrau

      Uusivuosi Wienissä on kuulemma hieno kokemus. Sanon "kuulemma", koska en itse päässytkään mukaan vaikka piti. Prkl.

    • Vauhti

      Kajaani. Ota jungfrau mukaan. Minulla on nyt sauna. Tai niin vanhemmat sanoivat! Olen vanhempien poika...

      • Ei se satu

        eikös itmieskin ole jostain sieltä päin? Jos keräisimme täältä autolastillisen verran porukkaa ja pohjoissuomalaisista tulisi toinen mokoma niin siitähän syntyisi jo ihan hyvät bileet!

        Ajattelin kyllä jotain vähän toisenlaista kaupunkilomaa mutta olen hyvin joustava.


      • allmächt'ge jungfrau
        Ei se satu kirjoitti:

        eikös itmieskin ole jostain sieltä päin? Jos keräisimme täältä autolastillisen verran porukkaa ja pohjoissuomalaisista tulisi toinen mokoma niin siitähän syntyisi jo ihan hyvät bileet!

        Ajattelin kyllä jotain vähän toisenlaista kaupunkilomaa mutta olen hyvin joustava.

        Mutta entä ne 20-luvun teemajuhlat? :(


      • Ei se satu
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Mutta entä ne 20-luvun teemajuhlat? :(

        no yritän löytää lennot ennen tai jälkeen uuden vuoden ja pidetään ne bileet Kajaanissa.

        Kumman kaa olisit Bonesista: sen käkkäräpään (Hodgins) vai psykologin (Sweets)?

        Booth on niin ylivertainen, ettei siitä kannata edes kysyä.


      • allmächt'ge jungfrau
        Ei se satu kirjoitti:

        no yritän löytää lennot ennen tai jälkeen uuden vuoden ja pidetään ne bileet Kajaanissa.

        Kumman kaa olisit Bonesista: sen käkkäräpään (Hodgins) vai psykologin (Sweets)?

        Booth on niin ylivertainen, ettei siitä kannata edes kysyä.

        Häpeäkseni minun on tunnustettava, etten ole koskaan katsonut tuota sarjaa. Mutta kuvien perusteella sanoisin, että Sweetsin.

        Kumman kaa olisit... öh... pahus kun olen huono keksimään näitä. Okei, CSI New Yorkista: Mac Taylor vai Don Flack?


      • Ei se satu
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Häpeäkseni minun on tunnustettava, etten ole koskaan katsonut tuota sarjaa. Mutta kuvien perusteella sanoisin, että Sweetsin.

        Kumman kaa olisit... öh... pahus kun olen huono keksimään näitä. Okei, CSI New Yorkista: Mac Taylor vai Don Flack?

        ehkä Don Flack.

        Odotan yhtä puhelua tulevaksi ihan näillä hetkillä, sitten katson nuo Bonesit loppuun ja jos jaksan niin tsekkaan pari tenttikirjaa ensi viikoksi (so. löytyisikö kirjaston hyllystä vai pitääkö panna varaukseen). Ei enää jaksa lukea dekkareita.


      • Ei se satu kirjoitti:

        eikös itmieskin ole jostain sieltä päin? Jos keräisimme täältä autolastillisen verran porukkaa ja pohjoissuomalaisista tulisi toinen mokoma niin siitähän syntyisi jo ihan hyvät bileet!

        Ajattelin kyllä jotain vähän toisenlaista kaupunkilomaa mutta olen hyvin joustava.

        Jep, melkein vajaan parin tunnin ajo sinne.


      • allmächt'ge jungfrau
        Ei se satu kirjoitti:

        ehkä Don Flack.

        Odotan yhtä puhelua tulevaksi ihan näillä hetkillä, sitten katson nuo Bonesit loppuun ja jos jaksan niin tsekkaan pari tenttikirjaa ensi viikoksi (so. löytyisikö kirjaston hyllystä vai pitääkö panna varaukseen). Ei enää jaksa lukea dekkareita.

        Hyvä kun muistutit - pitää uusia yksi kirjastolaina, joka taitaa olla myöhässä.

        Mitä dekkareita olet lukenut? Minä en ole jaksanut lukea viime päivinä yhtään mitään, mikä on aika huolestuttavaa. Nytkin etsin epätoivoisesti netistä käytettyä mustaa oversize-neuletta, kun olen päättänyt, etten osta enää yhtään mitään uutena (paitsi kirjoja ja alusvaatteita... ja mahdollisesti ruokaa).


      • Ei se satu
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Hyvä kun muistutit - pitää uusia yksi kirjastolaina, joka taitaa olla myöhässä.

        Mitä dekkareita olet lukenut? Minä en ole jaksanut lukea viime päivinä yhtään mitään, mikä on aika huolestuttavaa. Nytkin etsin epätoivoisesti netistä käytettyä mustaa oversize-neuletta, kun olen päättänyt, etten osta enää yhtään mitään uutena (paitsi kirjoja ja alusvaatteita... ja mahdollisesti ruokaa).

        Minulla on sama periaate shoppailun suhteen. Hankin kaiken mahdollisen käytettynä. Ja ostan mahdollisimman vähän tavaraa. Käytän rahani mieluummin palveluihin.

        Ystäväni pyörittää Helsingissä yhtä second hand shoppia. Hän vinkkaa minulle aina kun sinne on tullut sitä merkkiä, mitä suosin. Ja jos tarvitsen asun johonkin tilaisuuteen niin laitan hänelle sähköpostin ja kun menen niin sinne on valkattu valmiiksi minun kokoani olevia vaihtoehtoja. Aivan ihanaa, koska inhoan sydämeni pohjasta vaatekaupoissa pyörimistä ja sovituskopeissa sähläämistä.

        Nyt on mennyt Baldaccia (Deliver Us from Evil) ja Cookia (Foreign Body). Cookiin olen kyllä aika kyllästynyt. Itse asiassa epäilen, että suurimman osan kirjoista kirjoittavat haamukirjoittajat. Ei kenelläkään olisi aikaa tehdä tarvittavaa tutkimustyötä ja julkaista kirja joka vuosi (muistaakseni joinakin vuosina jopa kaksi). Sitä paitsi kun on lukenut yhden Cookin niin on lukenut ne kaikki.


      • allmächt'ge jungfrau
        Ei se satu kirjoitti:

        Minulla on sama periaate shoppailun suhteen. Hankin kaiken mahdollisen käytettynä. Ja ostan mahdollisimman vähän tavaraa. Käytän rahani mieluummin palveluihin.

        Ystäväni pyörittää Helsingissä yhtä second hand shoppia. Hän vinkkaa minulle aina kun sinne on tullut sitä merkkiä, mitä suosin. Ja jos tarvitsen asun johonkin tilaisuuteen niin laitan hänelle sähköpostin ja kun menen niin sinne on valkattu valmiiksi minun kokoani olevia vaihtoehtoja. Aivan ihanaa, koska inhoan sydämeni pohjasta vaatekaupoissa pyörimistä ja sovituskopeissa sähläämistä.

        Nyt on mennyt Baldaccia (Deliver Us from Evil) ja Cookia (Foreign Body). Cookiin olen kyllä aika kyllästynyt. Itse asiassa epäilen, että suurimman osan kirjoista kirjoittavat haamukirjoittajat. Ei kenelläkään olisi aikaa tehdä tarvittavaa tutkimustyötä ja julkaista kirja joka vuosi (muistaakseni joinakin vuosina jopa kaksi). Sitä paitsi kun on lukenut yhden Cookin niin on lukenut ne kaikki.

        Oletko kokeillut Meg Gardineria?

        Cook on varmaan haamukirjoitettu, mutta tunnen joitakin genre-kirjailijoita, ja on jännää miten siihen kirjoittamiseen tulee rutiini. Ensimmäisen romaanin kanssa kirjoittamisen kesto on vaihtelevaa (editointiprosesseineen kaikkineen), toisen kanssa tulee yleensä väistämättä jonkinasteinen kriisi, ja sitten helpottuu. Suvantokohdat osaa jo aavistaa, editoinnin suhteen on jo vähän kyynistynyt, ja suunnittelun on oppinut tekemään tarvittavat sanamäärät päällimmäisenä mielessä. Eikä se luovuus silti tunnu siitä kärsivän, vaikka ennalta ajatteleekin tyyliin "tähän tarvitaan nyt 10,000 sanaa siihen ja siihen aikaan mennessä". Aika mielenkiintoista.

        Järjestely ystäväsi kanssa kuulostaa upealta! Minäkään en voi sietää sovituskopeissa sähläämistä. Nykyään olen kyllä miettinyt vaatteita ihan liikaa, ja ostellut kaikkea typerää netin kautta :/ Ennen en ollut yhtään kiinnostunut vaatteista, kunhan oli jotakin puhdasta ja reiätöntä vetää päälle. Nykypäivinä olen sitten löytänyt jotain epäratioonalista nautintoa siitä, kun paketti saapuu ja kokeilee jotain kaunista päälle, vaikka ei kuitenkaan tule mitään tilaisuutta käyttää sitä. Typerää.


      • Ei se satu
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Oletko kokeillut Meg Gardineria?

        Cook on varmaan haamukirjoitettu, mutta tunnen joitakin genre-kirjailijoita, ja on jännää miten siihen kirjoittamiseen tulee rutiini. Ensimmäisen romaanin kanssa kirjoittamisen kesto on vaihtelevaa (editointiprosesseineen kaikkineen), toisen kanssa tulee yleensä väistämättä jonkinasteinen kriisi, ja sitten helpottuu. Suvantokohdat osaa jo aavistaa, editoinnin suhteen on jo vähän kyynistynyt, ja suunnittelun on oppinut tekemään tarvittavat sanamäärät päällimmäisenä mielessä. Eikä se luovuus silti tunnu siitä kärsivän, vaikka ennalta ajatteleekin tyyliin "tähän tarvitaan nyt 10,000 sanaa siihen ja siihen aikaan mennessä". Aika mielenkiintoista.

        Järjestely ystäväsi kanssa kuulostaa upealta! Minäkään en voi sietää sovituskopeissa sähläämistä. Nykyään olen kyllä miettinyt vaatteita ihan liikaa, ja ostellut kaikkea typerää netin kautta :/ Ennen en ollut yhtään kiinnostunut vaatteista, kunhan oli jotakin puhdasta ja reiätöntä vetää päälle. Nykypäivinä olen sitten löytänyt jotain epäratioonalista nautintoa siitä, kun paketti saapuu ja kokeilee jotain kaunista päälle, vaikka ei kuitenkaan tule mitään tilaisuutta käyttää sitä. Typerää.

        Erehdyin lukemaan US:n blogeja (Laasasta en ole lukenut enää viikkoihin, eiväthän hänen tekstinsä ole muuta kuin kasa otteita muiden tutkimuksista lähdeviitteineen, mitään omaperäistä häneltä ei ole tullut enää aikoihin). Mistä näitä naisvihaajia tulee;

        http://mikkoahola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/56158-feministinen-joulusiivo-kuinka-siisti-on-kotisi

        Jos perheessä on kaksi aikuista ja molemmat käyvät töissä, niin eikös se ole molempien tehtävä osallistua siivoamiseen? Miksi siitä pitää tehdä feminismi/maskulismikysymys? Meillä Suomessa ei ole kotirouvakulttuuria, meillä ei ole rakenteita (vakuutukset ym) sen ylläpitämiseen, käytännössä niidenkin naisten on pakko käydä töissä jotka haluaisivat jäädä kotiin (ja harva haluaisi).

        Nyt muistan taas, miksi lopetin Usarin lukemisen.


      • Vauhti
        Ei se satu kirjoitti:

        Erehdyin lukemaan US:n blogeja (Laasasta en ole lukenut enää viikkoihin, eiväthän hänen tekstinsä ole muuta kuin kasa otteita muiden tutkimuksista lähdeviitteineen, mitään omaperäistä häneltä ei ole tullut enää aikoihin). Mistä näitä naisvihaajia tulee;

        http://mikkoahola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/56158-feministinen-joulusiivo-kuinka-siisti-on-kotisi

        Jos perheessä on kaksi aikuista ja molemmat käyvät töissä, niin eikös se ole molempien tehtävä osallistua siivoamiseen? Miksi siitä pitää tehdä feminismi/maskulismikysymys? Meillä Suomessa ei ole kotirouvakulttuuria, meillä ei ole rakenteita (vakuutukset ym) sen ylläpitämiseen, käytännössä niidenkin naisten on pakko käydä töissä jotka haluaisivat jäädä kotiin (ja harva haluaisi).

        Nyt muistan taas, miksi lopetin Usarin lukemisen.

        jungfrau vain lusmuilee gmailin pikaviesteissä, eikä keksi mitään vastausta. eli älä siis huoli. se miettii jotain riettaita saappaita. 70 puntaa.


      • allmächt'ge jungfrau
        Vauhti kirjoitti:

        jungfrau vain lusmuilee gmailin pikaviesteissä, eikä keksi mitään vastausta. eli älä siis huoli. se miettii jotain riettaita saappaita. 70 puntaa.

        WTF?

        Kyllä minulla itse asiassa oli vastaus, mutta se oli niin äärifeministinen että minut olisi kivitetty täällä. Siis sellainen Mary Daly -henkinen.


      • Ei se satu
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        WTF?

        Kyllä minulla itse asiassa oli vastaus, mutta se oli niin äärifeministinen että minut olisi kivitetty täällä. Siis sellainen Mary Daly -henkinen.

        löytyykö sinultakin hyllystä?


      • allmächt'ge jungfrau
        Ei se satu kirjoitti:

        löytyykö sinultakin hyllystä?

        Itse asiassa ei! "Gyn/Ecology" kylläkin, ja "Pure Lust" (tosin lukematta). Pitäisi hankkia tuokin.


    • suosittelen

      Sydney. Se on paras, älä ota valmista hotellia, vaan pelkät lennot. Ota taksi lentokentältä ja mene hostelliin, nimenomaan, backpackersien seuraan. Sulla on seuraa päivässä, ja jos aikaero pelottaa, kun lennot vie 30 tuntia, niin neuvo: rytmin saa käännettyä toisinpäin, kun vetää kännit ja sammuu, uni tulee kyllä, kun sitä vähän auttaa ja nukkuu aamuun saakka. Kello on käännetty, no, pieni krapula nyt saattaa tulla, mutta apteekit ovat erinomaisia. Jos aikoo viettää lyhyen loman, se on ainoa mahdollisuus, kun kestää niin kauan päästä sinne ja kello on päin persettä... tai siis maailman toisella puolella.
      Mä en käsitä, miksi kaikki ei lähde sinne, jos on yhtään rahaa. Hostellit on hienoja paikkoja, kaikki saa, kaikilla on hauskaa, kaikki on mukana. Kaikki joustaa, kaikki on kavereita, kaikki auttaa (no, niitä huumediilereitä kannatta varoa, ne auttaa vähän liiankin kanssa. Eikä kannata jättää luottokortteja levälleen, jotkut auttaa niittenkin kanssa. Tyhmä siis ei saa silti olla). Halvalla saa, jos osaa etsiä vähäänkään ja käyttää pätään. Vaateita ei juuri tarvita, eikä paljon mitään muutakaan.
      Ja sitä mitä Sydneyssä ei ole, ei tarvita. Sydney ei ole pelkkä kaupunki, se on paratiisi. Mä lähden sinne vielä jonain päivänä takaisin. Joulu Sydneyssä on paras joulu ikinä.

      Stephen King. Paranee vanhetessaan huomattavasti.

      • Ei se satu

        ehkä kuitenkin vasta kun on mahdollisuus vähän pitempään lomaan, ajattelin nyt vain sellaista 3-4 pv.

        Aikoinaan interraililla reissasin jonkin pätkän australialaisen tytön - siis nuoren naisen- kanssa, mutta muuten en taida tuntea ketään australialaista.


      • suosittelen
        Ei se satu kirjoitti:

        ehkä kuitenkin vasta kun on mahdollisuus vähän pitempään lomaan, ajattelin nyt vain sellaista 3-4 pv.

        Aikoinaan interraililla reissasin jonkin pätkän australialaisen tytön - siis nuoren naisen- kanssa, mutta muuten en taida tuntea ketään australialaista.

        Joo, okei, no ehkä 3-4 päivää on vähän, kun 2 vuorokautta menis lentokoneessa :)
        Ainakin pari viikkoa pitäs olla. Itte olen ollut useamman kuukauden. Ei Sydneyssä Australialaisia juuri olekaan :D Että ei niitä tarttekaan tuntea! Mä tunsin sieltä ehkä 4 Australialaista, ja kaikki muut kymmenet ihmiset oli muualta. Sehän siinä on parasta, kun kukaan ei muukalainen, koska kaikki on kotoisin samasta paikasta: muualta. Ja jos kaikki on muualta eli muukalaisia, kukaan ei ole muukalainen ja ollaan samoilta mestoilta. Ai miten ihanaa. En ole suomalaisten kanssa koskaan kokenut mitään niin suurta yhteenkuuluvuutta, täällä kun olet 100 metrin päästä kotitalosta olet jo vieras ja pitää suhtautua suurella epäluulolla ;D
        Joo, sinne vaan kaikki, unohtakaa se, että on lottovoitto syntyä suomeen, se on kyllä neljä oikein tässä maailmassa, muttei mitään sen kummempaa, nykyisillä lisävoittoluokilla ehkä yksi plussa kaupan päälle.
        Jahka mahku tulee, meiksi lähtee!
        Suomi on rakas maa, mutta mitään muuta en täällä rakasta.


    • Ei noin

      No joo, ite kotiuduin eilen ja kävin kaverilla katsomassa Brianin elämän ja parantamassa maailmaa. Tänään oli sitten naisseuraa melkein koko päivän kun vakkari tuli kylään, kerrankin mun luo. Harvinaisen mukavaa oli kyllä... Nyt on ihan väsynyt olo. Jaksa tehdä mitään muuta kun ottaa pari viskihuikkaa ja netata.

      • huutelija..

        sä juot liikaa, se masentaa entisestään.


      • Ei noin
        huutelija.. kirjoitti:

        sä juot liikaa, se masentaa entisestään.

        Myönnän. Täytyy kyllä oikeasti kiskaista vuodenalkuun nenänvalkaisukuuri joka saa sitten jatkua vähän sen tipattoman tammikuun ylikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      243
      8109
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      14
      2641
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      47
      1975
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1778
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      333
      1741
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1714
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1681
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1649
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      153
      1621
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      348
      1323
    Aihe