Mies, joka huolehtisi autosta

eräs näkökulma

Huomasin tuossa, että minulla ei ole koskaan ollut miesystävää, joka olisi huolehtinut autoasioista ja itse olisin saanut levätä laakereillani siinä suhteessa.
On ollut ajokortittomia, autottomia, auton lainaajia ja muita auton päälle ymmärtämättömiä miehiä. Nyt ei tosin vuosiin niitäkään.

Olisi ollut mukavaa päästä kerran elämässään seurustelemaan miehen kanssa, jolla on ajokortti, oma auto ja joka huolehtisi minunkin autostani omansa ohessa.

37

1163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      edelliselle minulla tosin on poika, joka on autoharrastaja.

      Tuli vain mieleeni, että ei olisi miesystävällä ollut vapaa-ajan ongelmiakaan.

    • niinpä joo

      haluaisin miehen, joka auton huoltamisen lisäksi olisi remonttitaitoinen, kolaisi lumet pihasta, leikkaisi nurmikon, puhdistaisi räystäskourut... Tai ainakin jakaisi nämä hommat kanssani. Nyt hoidan kaiken itse ja niin tein silloinkin kun oli mies kuvioissa.

      Selviydyn mainiosti itse noista töistä tai niiden teettämisestä, mutta en voi ymmärtää, miksi miehen ei tarvitse osallistua niihin, jos kerran yhdessä asutaan... Tai yleensä mihinkään muuhunkaan. Hyvä kun kylkeään jaksoi sängyssä kääntää ilman apuani. Samanlainen oli edellinenkin ukko.

      • Laiska Jaakko

        Minä taas asun kerrostalossa enkä tee mitään edellämainituista.


      • niinpä joo
        Laiska Jaakko kirjoitti:

        Minä taas asun kerrostalossa enkä tee mitään edellämainituista.

        asua kerrostalossa. Kokisin sen todella ahdistavana.

        Oma tupa, oma lupa ja oma piha, koska minulla on koiria. Ukkoa ei ilmeisesti voi pitää näissä kuvioissa. Huoh!


      • Ei noin

        Älä taas yleistä. Esim. edellisessä suhteessani tein kyllä naisen kämpällä kotitöitä ja vietin aikaa naisen pojan kanssa aika paljonkin siitä huolimatta että lapsi ei ollut omani. Emmekä edes asuneet yhdessä. Ei kaikki naiset halua mitään uusavutonta sohvaperunaa ja kyllä miehille jotka osaavat tiskata kelpaa ihan normaali nainen. Ei tarvitse olla mikään 17v ja neitsyt ja missi.

        Ei se nyt niin mene että kaikki miehet etsisivät jotain äitiä. Pistää vaan Sepulturan soimaan niin on ihan terapeuttista vaikka imuroida tai siivota joku komero.


      • Ei noin
        Ei noin kirjoitti:

        Älä taas yleistä. Esim. edellisessä suhteessani tein kyllä naisen kämpällä kotitöitä ja vietin aikaa naisen pojan kanssa aika paljonkin siitä huolimatta että lapsi ei ollut omani. Emmekä edes asuneet yhdessä. Ei kaikki naiset halua mitään uusavutonta sohvaperunaa ja kyllä miehille jotka osaavat tiskata kelpaa ihan normaali nainen. Ei tarvitse olla mikään 17v ja neitsyt ja missi.

        Ei se nyt niin mene että kaikki miehet etsisivät jotain äitiä. Pistää vaan Sepulturan soimaan niin on ihan terapeuttista vaikka imuroida tai siivota joku komero.

        Safkat tein muuten aina. Kun syö hieman rajoitetusti eläinkunnan tuotteita niin meni helpommalla näin... Söin kyllä tuohon aikaan kalaa, nyt en oikein sitäkään vaikka varmaan pitäisi niiden omegoiden takia.


      • niinpä joo

        Nyt taisi kolahtaa ja pahasti.

        Tuhlasit turhaan voimavarojasi. En loukkaantunut, lähinnä naurattaa tuo kirjoituksesi. En kertonut itsestäni mitään, enkä existänikään muuta kuin, että olivat työtä vieroksuvia miehiä. En usko, että sinä olet se heistä joka on vielä elossa , joten älä nyt turhaan pelihousujasi revi.

        Jos yhtään helpottaa, niin en ole aikeissa hankkia enää miestä. Kerroin vaan minkälaisen toivon miehen olevan, jos sellaisen vielä saisin/ottaisin. Tai jos jollekulle vielä "kelpaisin", kuten sinä asian ilmaisit. En ilmeisesti saa sellaista, jonka haluan. Luulen, että olet oikeassa. Sellaisia miehiä ei taida kovin paljon olla. Siksi pysyn itsekseni. Näin on ihan hyvä.

        Ole siis rauhassa!


      • mutta------
        Ei noin kirjoitti:

        Safkat tein muuten aina. Kun syö hieman rajoitetusti eläinkunnan tuotteita niin meni helpommalla näin... Söin kyllä tuohon aikaan kalaa, nyt en oikein sitäkään vaikka varmaan pitäisi niiden omegoiden takia.

        Joo. Mutta teitkö tai osaatko ylipäätään tehdä jotain vaikkapa huoneistoremonttia niin että se on myös hyvin tehty ja älki on katseen kestävä. Esim. tapetointi on sieltä helpoimmasta päästä, ja aika surkeeasti näitäkin hommia enimmäkseen näkee tehdyn silloin kun niitä tehty on. Maalaushommat ovat jo vaikeampia ja lattianpäällysteet vielä vaativampia. Autoremontteja ei nykyautoihin juuri paljon muuta voi tehdä kuin renkaat ja öljyt vaihtaa ja ehkä jotain jakopään hihnoja, jarruremontteja, valoja raidetangon päitä y.m.s. pientä.


      • Ei noin
        mutta------ kirjoitti:

        Joo. Mutta teitkö tai osaatko ylipäätään tehdä jotain vaikkapa huoneistoremonttia niin että se on myös hyvin tehty ja älki on katseen kestävä. Esim. tapetointi on sieltä helpoimmasta päästä, ja aika surkeeasti näitäkin hommia enimmäkseen näkee tehdyn silloin kun niitä tehty on. Maalaushommat ovat jo vaikeampia ja lattianpäällysteet vielä vaativampia. Autoremontteja ei nykyautoihin juuri paljon muuta voi tehdä kuin renkaat ja öljyt vaihtaa ja ehkä jotain jakopään hihnoja, jarruremontteja, valoja raidetangon päitä y.m.s. pientä.

        En osaa remontoida enkä ole väittänytkään osaavani. Mutta osaan kyllä tehdä oman osuuteni arjen töistä ja sen remontin voi ostaa ammattilaisilta.


      • onhanmeitäjokajunaan
        Ei noin kirjoitti:

        Älä taas yleistä. Esim. edellisessä suhteessani tein kyllä naisen kämpällä kotitöitä ja vietin aikaa naisen pojan kanssa aika paljonkin siitä huolimatta että lapsi ei ollut omani. Emmekä edes asuneet yhdessä. Ei kaikki naiset halua mitään uusavutonta sohvaperunaa ja kyllä miehille jotka osaavat tiskata kelpaa ihan normaali nainen. Ei tarvitse olla mikään 17v ja neitsyt ja missi.

        Ei se nyt niin mene että kaikki miehet etsisivät jotain äitiä. Pistää vaan Sepulturan soimaan niin on ihan terapeuttista vaikka imuroida tai siivota joku komero.

        tässä oot muute ihan oikeessa! aikoinani tapailin yhtä yh naista, vietettiin aikaa naisen omakotitalossa jossa remppasin nuoren apupojan kanssa yläkerta heti oikein hienoksi, poika sai ihan oman huoneen ensimmäistä kertaa, sitten täällä mun rivarissa missä ei niin paljoa remontti hommia tarvita mutta siivota pitää kun on koiria joista irtoo karvaa.. tiskiäkin tulee yms. ite mä kaiken hoidin ja harvoin sitä apua myöskään (kumassakaan hommassa) naisen puolelta tarjottiin. hyvin meillä kuitenkin meni :)


      • Ei noin
        onhanmeitäjokajunaan kirjoitti:

        tässä oot muute ihan oikeessa! aikoinani tapailin yhtä yh naista, vietettiin aikaa naisen omakotitalossa jossa remppasin nuoren apupojan kanssa yläkerta heti oikein hienoksi, poika sai ihan oman huoneen ensimmäistä kertaa, sitten täällä mun rivarissa missä ei niin paljoa remontti hommia tarvita mutta siivota pitää kun on koiria joista irtoo karvaa.. tiskiäkin tulee yms. ite mä kaiken hoidin ja harvoin sitä apua myöskään (kumassakaan hommassa) naisen puolelta tarjottiin. hyvin meillä kuitenkin meni :)

        En mä mitään noin mutkallista tehnyt ja sitäpaitsi se nainenkin teki kotitöitä paitsi laittoi ruokaa mutta mulla on noita itseaiheutettuja ruokarajotteita sen verran että hoidan sen puolen aina ite.


    • Ei noin

      Meistä ei tulisi paria. Hyvä että osaan tankata.

      • ap.

        että minun piti eräskin mies opettaa ajamaan autoa. Erään kerran mies ajoi auton syvään ojaan ja minun piti peruuttaa se sieltä pois. :)


      • Ei noin
        ap. kirjoitti:

        että minun piti eräskin mies opettaa ajamaan autoa. Erään kerran mies ajoi auton syvään ojaan ja minun piti peruuttaa se sieltä pois. :)

        Minä en tosiaan aja autoa. Viimeksi ajoin autoa kun olin edellisessä vakavassa suhteessa. Lyhyen kauppamatkan aikana onnistuin kolhimaan siitä jonkun helvetin puskurin rikki. Exä oli aika raivona vaikka maksoin sen korjauksen kun mulla oli sen muksu kyydissä. Vaikka itse pyysi ja vaikka varoitin etukäteen. Naiset...

        Olin selvin päin ja minulla on kortti. Olen vaan huono kuski. En ole vielä tähän päivään mennessä keksinyt hyvää syytä sille miksi mun pitäisi osata ajaa autoa ollenkaan.


      • qqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
        Ei noin kirjoitti:

        Minä en tosiaan aja autoa. Viimeksi ajoin autoa kun olin edellisessä vakavassa suhteessa. Lyhyen kauppamatkan aikana onnistuin kolhimaan siitä jonkun helvetin puskurin rikki. Exä oli aika raivona vaikka maksoin sen korjauksen kun mulla oli sen muksu kyydissä. Vaikka itse pyysi ja vaikka varoitin etukäteen. Naiset...

        Olin selvin päin ja minulla on kortti. Olen vaan huono kuski. En ole vielä tähän päivään mennessä keksinyt hyvää syytä sille miksi mun pitäisi osata ajaa autoa ollenkaan.

        Ajamisen oppii ajamalla... Paljonko sulla on ylipäänsä ajokokemusta?


      • Ei noin
        qqqqqqqqqqqqqqqqqqqq kirjoitti:

        Ajamisen oppii ajamalla... Paljonko sulla on ylipäänsä ajokokemusta?

        Aika vähän. Juuri siitä syystä että olen niin huono kuski. En mä kyllä edes tarvii autoa mihinkään. On ihan kiva mennä vaikka festareille kun kukaan kavereista ei varmasti odota että minä ajan niin voi keskittyä kaljanjuontiin.


    • m30.

      Entä mitä SINÄ teet? Jos siivoaminen ja ruoanlaitto hoidetaan puoliksi, niin mitä sinä teet korvaukseksi noista autojutuista?

      • 545734464

        Älä turhaan mieti sitä. Eihän sinusta ole noihin autojuttuihin??


      • ...ATA
        545734464 kirjoitti:

        Älä turhaan mieti sitä. Eihän sinusta ole noihin autojuttuihin??

        Parasta etsiä vaan oman tasoista autonkorjaajaa. Et kuitenkaan pysty kilpailemaan ylemmän tason autonkorjaajien kanssa.


      • m30.
        545734464 kirjoitti:

        Älä turhaan mieti sitä. Eihän sinusta ole noihin autojuttuihin??

        Ihan perusjutut osaan, öljyn tsekkaamisen ja lisäämisen, polttimoiden ja sulakkeiden vaihdon, ilmansuodattimen vaihdon jne. Moottoria en osaa korjata, mutta harva tavallinen ihminen sitä muutenkaan osaa nykyisiin autoihin.

        Olen kyllä valmis opettelemaan kaikenlaisia teknisiä töitä, niin autoon, elektroniikkaan kuin remontointiinkin liittyviä. Minulla ei kuitenkaan ole mitään sisäistä paloa näihin asioihin, joten joku motivaatio täytyy olla. Motivaatio voi olla esimerkiksi nainen, joka on tarpeeksi arvokas ja arvostettava, että hänen eteensä haluan asioita tehdä. Sen voin sanoa, että te palstan ääliöämmät ette ole juurikaan vakuuttaneet. Miksi tekisin yhtään mitään sellaisen naisen eteen, joka ei mitään anna, mutta koko ajan vaatii?


      • ap.

        kolmekymppisen kanssa edes neuvotella, koska minulla on jo täysi-ikäisiä lapsia.


      • elämä on.
        m30. kirjoitti:

        Ihan perusjutut osaan, öljyn tsekkaamisen ja lisäämisen, polttimoiden ja sulakkeiden vaihdon, ilmansuodattimen vaihdon jne. Moottoria en osaa korjata, mutta harva tavallinen ihminen sitä muutenkaan osaa nykyisiin autoihin.

        Olen kyllä valmis opettelemaan kaikenlaisia teknisiä töitä, niin autoon, elektroniikkaan kuin remontointiinkin liittyviä. Minulla ei kuitenkaan ole mitään sisäistä paloa näihin asioihin, joten joku motivaatio täytyy olla. Motivaatio voi olla esimerkiksi nainen, joka on tarpeeksi arvokas ja arvostettava, että hänen eteensä haluan asioita tehdä. Sen voin sanoa, että te palstan ääliöämmät ette ole juurikaan vakuuttaneet. Miksi tekisin yhtään mitään sellaisen naisen eteen, joka ei mitään anna, mutta koko ajan vaatii?

        No et säkään ole mitään vakuuttanut, muita ehdit kyllä haukkumaan. Kukaan nainen ei oo sun kaltaiselles tarpeeks hyvä, syykin on selvillä: sä et tohdi kelpuuttaa ketään kun tiedät ettet ite kelpaa.


      • 54556521225
        m30. kirjoitti:

        Ihan perusjutut osaan, öljyn tsekkaamisen ja lisäämisen, polttimoiden ja sulakkeiden vaihdon, ilmansuodattimen vaihdon jne. Moottoria en osaa korjata, mutta harva tavallinen ihminen sitä muutenkaan osaa nykyisiin autoihin.

        Olen kyllä valmis opettelemaan kaikenlaisia teknisiä töitä, niin autoon, elektroniikkaan kuin remontointiinkin liittyviä. Minulla ei kuitenkaan ole mitään sisäistä paloa näihin asioihin, joten joku motivaatio täytyy olla. Motivaatio voi olla esimerkiksi nainen, joka on tarpeeksi arvokas ja arvostettava, että hänen eteensä haluan asioita tehdä. Sen voin sanoa, että te palstan ääliöämmät ette ole juurikaan vakuuttaneet. Miksi tekisin yhtään mitään sellaisen naisen eteen, joka ei mitään anna, mutta koko ajan vaatii?

        Minä luulen että olisin valmis antamaan aika paljon sille jonka tuntisin omakseni. Mutta katkeruudessa vääntelehtivä mies ei kylläkään sytytä, ei livenä eikä näin nettiavaruudessa. Siinä oli muuten sinulle rehellinen vastaus joten ei pitäisi mennä herne nenään.


      • m30.
        54556521225 kirjoitti:

        Minä luulen että olisin valmis antamaan aika paljon sille jonka tuntisin omakseni. Mutta katkeruudessa vääntelehtivä mies ei kylläkään sytytä, ei livenä eikä näin nettiavaruudessa. Siinä oli muuten sinulle rehellinen vastaus joten ei pitäisi mennä herne nenään.

        Kysynpä vähän samaa kuin toisessakin ketjussa äsken joltain naisanonyymilta. Miten se on vain minä, joka olen katkera ja ilkeä ja ylimielinen ja pilkallinen ja mitä kaikkea? Eivätkö nämä adjektiivit kuvaa esimerkiksi sinua tai tuota toista minulle tässä ketjussa vastannutta naista ollenkaan?


    • sanoa---------

      Voin sanoa hyvin pitkäaikaiseen kokemukseen ja näiden asioiden harrastamiseen pohjaten, että ne miehet jotka oikesti autolle muutakin pystyvät tekemään kuin sen vieressä seisomaan konepelti auki ovat tosiharvassa. Nämä miehet ovat tekniikan miehiä ja ennen kaikkea myös sellaisia jotka eivät pelkää tarttua vaikeisiin ja ikäviin töihinkin kiinni ja tehdä ne peräänantamattomasti. Minä aikanaan niin monet vuodet katselin niitä äijiä jotka aina joskus auton konepelti auki sen vieressä seisoskelivat ja sönkkäsivät 'teknistä tietämystään'(tai tulivat sönkkäämään kun omaani tai jonkun muun autoa korjasin). Kuitenkin vain yksi mies oli koko kerrostalorykelmässä minun lisäkseni sellainen joka jotain autoista oikeasti ymmärsikin, ja ennenkaikkea sellainen joka myös jotain pystyi tekemäänkin ja teki. Se vaan että nykyään autot alkavat olla jo sellaisia että ei niitä paljon pysty huoltamaan ilman erkoistyökaluja ja laitteita, paitsi mitä ihan perusjuttuja kuten renkaiden/öljyn vaihtoja ja jotain hihnoja, ja jonkun jakopäänhihnankin.
      Autot voivat olla tällaisille miehille vain rutiiniharrastuskin, sillä näillä miehillä voi olla himassaan vaikka mitä itse rakentamiaan teknisiä laitteita joista et välttämättä mitään voi edes ymmärtää jolleivät sitten ole jotain esim. audiotekniikkaan liittyviä juttuja joita voi kuunnella.
      Se vaan että tällaiset miehet eivät ole naistenmiehiä sittenkään vaikka he olisivat vielä hyvän näköisiäkin. Toisaalta on kuitenkin niinkin että eivät nämäkään miehet silti ole valmiita ottamaan ketä tahansa naista seurakseen vaikka yksin ilman naisseuraa eläisivätkin, ja eivät varmasti ainakaan silloin jos ovat vielä hyvän näköisiäkin. Tässä asiassa joku 'tavallinen' suomilyyli on pihalla kuin lumiukko, kun yleensä naisten tapaan kuvittelee että hän jonkun tällaisen miehen tuosta vaan halutessaan helposti saisi kunhan itsensä hänen eteensä nussittavaksi asettaisi, saisi siksi kun mies näyttää olevan pihalla naisten iskemis- ja käsittelytavoista. On idioottimaista kuvitella etteikö nämä miehet olisi vähintään yhtä paljon perillä näistä elämän perusasioistakin, vaikka eivät sosiaalisista taidoista ja naisten iskemis-ja käsittelytavoista ja trendeistä paljon perillä olisikaan.

      • Tuo tekniikan mies juttu kuvaa muuten minua melko hyvin, pieniä poikkeuksia lukuunnottamatta.


      • Ei noin
        itmies kirjoitti:

        Tuo tekniikan mies juttu kuvaa muuten minua melko hyvin, pieniä poikkeuksia lukuunnottamatta.

        Luulisi että sulla olisi jo nainen. Ite osaan tuollaisia teknisiä juttuja sen verran mitä on pakko selvitäkseen normielämässä ja töissä. Mikään mekaniikan tai elektroniikan ihmelapsi en todellakaan ole eikä oma-aloitteisesti ole koskaan kiinnostanut availla jotain auton konepeltiä.

        Joskus naiset varmaan olisivat kaivanneet sitä että mulla olisi vähän miehisempi ote asioihin. Siis just noihin miesten töihin. Kuten autoihin. Mutta kun en minä edes oikeastaan aja autoa.


      • Ei noin kirjoitti:

        Luulisi että sulla olisi jo nainen. Ite osaan tuollaisia teknisiä juttuja sen verran mitä on pakko selvitäkseen normielämässä ja töissä. Mikään mekaniikan tai elektroniikan ihmelapsi en todellakaan ole eikä oma-aloitteisesti ole koskaan kiinnostanut availla jotain auton konepeltiä.

        Joskus naiset varmaan olisivat kaivanneet sitä että mulla olisi vähän miehisempi ote asioihin. Siis just noihin miesten töihin. Kuten autoihin. Mutta kun en minä edes oikeastaan aja autoa.

        Niinpä no kun harvemmin naisia näkee... Senkin mitä näen niin varattuja :(

        Ei nuo nykyautojen tekniikka loppupelissään ole niin erikoista elektroniikkaa on tullut paljon lisää, jolle ei kuka tahansa osaa sanoa mitään. Mutta se on hyvä puoli kun koulutus on elektroniikassa (7v) niin tajuan vähän enemmän noiden asioiden suhteen. Yleensä homma kaatuu siihen kun ei ole erikoistyökaluja, kun ne maksaa hirveästi. Tosin konehuone on yleensä täynnä että joutuu purkamaan tavaraa edestä pois jotta pääsee johonkin käsiksi. Kesällä ei ole mikään ongelma tehdä isompaakaan remonttia, mutta talvella ei onnistu kun ei ole lämmintä tallia. Jos ei halua jäätyä, no olen kyllä pariin otteeseen jäätynyt oman auton kohdalla kun oli pakko saada toimivaksi. Tänä talvenä ensin starttimoottori levisi joka piti vaihtaa ja sitten pamahti ohjaustehostimen putki jonka korjasin.


      • jos--------
        itmies kirjoitti:

        Tuo tekniikan mies juttu kuvaa muuten minua melko hyvin, pieniä poikkeuksia lukuunnottamatta.

        Jos olet näitä nuorempia miehiä jotka titokoneen ohjelmien kanssa on pelannut ja yleensä tietokoneavusteisesti on asioihin keskittynyt, niin nämä miehet ovat minulle vähän outoa sakkia kun itselläni ei koko internettiyhteyttäkään ja tätä läppäriä ole viellä olut kuin sellaiset vajaat 4 vuotta. Oli vaan pakko hommata tämäkin nettijuttu kun ei enää uuden hankkimani taskulaskimen manuaalia ollut luettavissa muuta kuin netistä. Tosin sittemmin sain jankeistä tilattua kirjamuotoiset huippuhyvät manuaalit, mutta siihenkin tarvitsin tätä nettiä jotta ne löysin. HP:n hienoimmat ohjelmoitavat laskimet minulla kyllä on ollut vuodesta 1987 asti.
        Ennen nettiä harrastin lyhtaaltotekniikkaa ja siis rakentelin radiolaitteita, mutta en kyllä paljon varsinaisia raadioamtöörijuttuja ole harrastanut. Nyt sitten olen tämän sijaan vähän chattaillut naisten kanssa skypessä ja myös näillä maksullisilla mallichattailijasaiteilla mallipimujen kanssa. Kovin on erilaista tämä tällainen noihin aiempiin harrastuksiini verrattuna. Lyhytaaltojutuista onkin nyttemmin internetin myötä jo aika jättänyt ja minäkin siis olen ne jo jättänyt.
        Kitaran soundi erityisesti ja audiotekniikka yleensäkin kuuluu edelleen asioihin joista olen aktiivisesti kiinnostunut. Tosin siitä kun nämä viimeiset playback systeemini tein on kulunut jo yli 4 vuotta, ja vaikea on kuvitella että näitä tästä enää parannellakkaan voisi tai enemmän itselleen sopiviksi tehdä. Jotain pari vuotta sitten tein vielä vähän kehittelemiäni kitaravahvistinjuttuja, ja tein myös täydellisen matemaattisen analyysin kitarnan lankojen käyttäytymisestä overoneineen feedbackeineen. Voit arvata että ei ole paljon kavereitakaan joiden kanssa tällaisista asioista voisi kokea keskustelevansa mielekkäästi. Yksi muusikkokaveri minulla on, mutta hän ei ymmärrä tekniikasta yhtään mitään. Ei siis sen vertaa tajua että mistä on kyse tai mitä minä takaa ajan kun jotain asiaa yritän selittää.
        Nyt löysin tämän netin avittaman sellaisen nelikymppisen kauniin naisen Balttiasta Rigan kaupungista joka nainen harrastaa tanssimista ja tykkää kuunnella musiikkia. Häntä kiinnostaa nämä minun playback-systeemini overtoneineen ja kaikuineen. Hänellä vaan on vähän huono englannin kielen taito ja suomea hän ei osaa ollenkaan. Myös Virosta olen yhden vähän tällaisistakin asioista kiinnostuneen naisen löytänyt ja hän osaa hyvin sekä viron että sumen kieltä, taitaa hän vaan olla kuitenkin enemmän pelkästään sportti-orientoitunut. Olen tavannutkin nämä naiset tässä joulun alla kun Tallinnassa kävin bisneksieni tähden ja joulujuomia hakemassa.

        Oikeastaan minua nyt jo vähän vituttaakin se kun niin monen isännän autoremontteja parkkipaikoilla tein lähes ilmaiseksi ja kokonaankin ilmaiseksi ja viikonloppujani sellaisiin asioihin uhrasin. No se on että rahaa ei sellaisiin harrastuksiin minulta kulunut. Eikä siellä Helsingin puolessa minulla mitään muutakaan ollut, siis sosiaalisessa mielessä eikä juuri naisasiamielessäkään. Mutta kun oli nämä isäntämiehet vielä selaisia pohjoisen miehiäkin, joista ei oikein paljon ollut edes juttukaverikseni kun olivat jotenkin niin erilaisia.
        Sekin joskus vähän vitutti kun tuli mieleen että olisi näistä äijistä nyt itsestäänkin pitänyt olla johonkin vaikka iskareiden vaihtoon, kunhan vaan olisivat viitsineet tosissaan yrittää ja nyrkkinsäkin riekaleiksi antaa mennä.


    • eränäkökulma

      Huomasin tuossa, että minulla ei ole koskaan ollut naisystävää, joka olisi huolehtinut aseasioista ja itse olisin saanut levätä laakereillani siinä suhteessa.
      On ollut aseen hallussapitoluvattomia, aseettomia, aseiden lainaajia ja muita aseiden päälle ymmärtämättömiä naisia. Nyt ei tosin vuosiin niitäkään.

      Olisi ollut mukavaa päästä kerran elämässään seurustelemaan naisen kanssa, jolla on aseen hallussapitolupa, omia aseita ja joka huolehtisi minunkin aseistani omiensa ohessa.

      • ap.

        kyllä aseenkantoluvallisiakin, joten vapaa-ajan ongelmia ei olisi ollut siinäkään suhteessa.


    • Kaikkensa antanut

      Minä taas olisin toivonut miestä, jolla olisi ollut se ajokortti sekä oma auto, ettei aina olisi tarvinut toimia ilmaisena taxina miesystävälle, mutta ei... Minä naisena tein kaiken, kuskasin miestä ympäri kyliä (ilmainen taxi), kokkailin ruokaa (ilmainen ravintola), paikka jossa asua (täydenpalvelun hotelli).

      Tarpeeksi olenkin saanut miehistä ja todennut ettei niitä hyviä miehiä ole kuin saduissa tai erittäin harvassa, tielleni ei sellaista ole osunut koskaan.

    • Totuuden Torvi

      olisin mustasukkainen miehelle joka käyttäysi rahat autoonsa ja olisi autansa alla koko ajan.

      • ap.

        en ole asunut miehen kanssa yli kymmeneen vuoteen, joten tuskin tulisin riippuvaiseksi hänen seurastaan.


    • kiitos.

      No tuo osaako mies huolehtia autoasioita riippuu vähän siitä mitä tuolla huolehtimisella oikein tarkoitetaan ja siitä asuuko kaupungissa vain maalla. Kannattaa myös huomioida se että autot ovat kehittyneet huomattavasti viimeisten 20 vuoden aikana, ja uusiin autoihin ei voi enää itse tehdä kuin murto-osan niistä korjauksista mitä vanhoihin.

      Jos autosta huolehtiminen tarkoittaa renkaiden vaihtoa ja auton huollossa/katsastuksessa käyttämistä niin kyllähän tuollaisia miehiä suurin osa auton omistavista miehistä on, ei se talvirenkaiden vaihto tai auton vieminen korjaamoon nyt mitään kovin suuria teknisiä taitoja vaadi, lähinnä vain omaa viitseliäisyyttä. Jos taas tuolla "auton huolehtimisella" tarkoitetaan auton omatoimista korjaamista ja huoltojen tekemistä, niin sitten niitä miehiä on jo vähän harvemmassa. Tässä asiassa kannattaa huomioida se että missä mies asuu, minkä ikäinen hän on ja millainen koulutus hänellä on takanaan.

      Jos asuu kaupungissa, niin monella ei ole tiloja missä korjata omaa autoa, eikä sitä autoa nyt pelkällä ruuvimeisselillä korjata, joten välineitäkin pitää jossain pystyä säilyttämään. Maalla/omakotitalossa asuva mies on ihan eri asemassa kuin kaupungissa kerrostalossa asuva mies. Ja hyvin usein jos on kasvanut kaupungissa niin sitä autojen korjausta ei ole edes vanhemmiltaan voinut oppia kun ei heilläkään ole ollut tiloja sen korjaamiseen. Maalla taas on voinut isällä olla useitakin romuautoja pihassa joita on sitten pikkulapset korjailleet kasvaessaan.

      Myös sillä miehen iällä on tässä asiassa paljon merkitystä. Mies joka on nyt 40 tai 50 on kasvanut sellaisena aikana jolloin 60- ja 70-luvuilla rakennettuihin autoihin pystyi tekemään itse melkein mitä tahansa korjaukset, kun taas 20v mies ei välttämättä ole voinut lapsuudessaan tehdä paljon mitään 90- ja 2000-luvun autoihin, niissä kun tekniikka on paljon kehittyneempää ja vaatii jo ihan oikeaa ammattitaitoa korjata autossa ilmenneet viat. Jos mies on 40v ja oppinut nuorempana korjaamaan vanhoja autoja ja ajaa yhä jollain 80- tai 90-luvun alun autolla niin on hyvä mahdollisuus että hän osaa myös sitä itse korjata. Jos taas mies ajaa jollain 2000-luvun autolla (ei lada) niin ei siinä edes ole paljoa sellaista työtä mitä itse voisi edes alkaa tekemään, ellei sitten ole autoasentaja ammatiltaan ja omista tarvittavia työkaluja/tietokoneita.

      Miehen koulutuksella on myös oma vaikutuksensa siihen osaako mies korjata autoa vai ei. Ei nainen voi vaatia lukion ja AMK:n/yliopiston käyneeltä mieheltä samoja autonkorjaustaitoja kuin autoasentajan koulutuksen käyneeltä ammattikoululaiselta.

      • ap.

        edustaa ihmettä jo sekin, että mies ajaisi omaa autoaan ja minä voisin istua vieressä tekemättä mitään.

        Itse olen 40-50v ja esim. poikani, joka on kaupungissa kasvanut, hallitsee autojen korjaukset melko hyvin, vaikka se ei hänen ammattinsa olekaan.


    • Reipas Poikamies

      BMW ja iso motskari. Pitkä ja tummahko mies, kiva ja sulle uskollinen. Muutama jippo makkarissa ja oon sun varmasti ;)

      Korjaan mitä vaan, missä vaan. Koulutuksen suoma etu. Siis nyt ytmit ette pääse helpolla. Vaihdan auton moottorin siinä kun ytm ostaa laatu-bleiserin bileita varten :D

      Tosin en ole koskaan koettanut charmata naistani mekaanikon avuilla, ehkä tämäkin meriittini pitää tuoda useimmin esille. Exäni kyllä oli iloinen kun korjailin hänen autoaan ;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      271
      9047
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      15
      2826
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      56
      2076
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      356
      1847
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1798
    6. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1789
    7. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      39
      1749
    8. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1744
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      160
      1704
    10. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1701
    Aihe