Hankin viime keskiviikkona kauan haluamani napalävistyksen. Olen pessyt sitä kerran päivässä hoito-ohjeiden mukaisesti ja laittanut hiemat kevyttä rasvaa sen ympärille ettei se pääsisi kuivumaan kun ihoni on muutenkin talvisin älyttömän herkkä tekemään tuota kuivumista. Nyt ylemmän pallon alapuolelle on ilmestynyt haaleaa punotusta ja pientä turvotusta. Pelkään kauheasti että olen mennyt jotain taas munaamaan tälläisen tärkeän asian kanssa :D elikkäs nyt vinkkejä kehiin MITEN itse pesette napalävistyksenne ja miten pesitte sitä kun se oli vielä tuore? ja käytättekö minkäänlaisia rasvoja? Olen vain suihkutellut napaa ja vähän yrittänyt väännellä vatsaa siten että vettä pääsisi mahd joka paikkaan mutta vielä itse korua en ole uskaltanut lähteä liikuttelemaan koska lävistys on vielä niin uusi. Missä vaiheessa uskaltaisin ruveta liikuttelemaan korua ja pitäisikö puhdistus tehdä juuri siten että korua varovasti liikuttelemalla saisin vettä haavaan ?
uusi napalävistys & puhdistaminen
3
472
Vastaukset
- antinisti
Jos lävistys oli ammattilaisen tekemä ja koru on puhdasta titaania korua ei pahemmin tarvitse liikutella, sillä titaanin kanssa ei ole vaaraa siitä, että iho kasvaisi siihen kiinni. Reikä pitää itse itsensä tarpeeksi puhtaana, sitä ei kannata enempää stressata kuin on ehdottoman pakko. Iho tarvitsee jonkin verran aikaa sulkeakseen itsensä ja aina kun korua liikuttelee, jo parantunut iho kärsii siitä.
Lävistys on kuitenkin hyvä pestä aamuin illoin; helpoiten onnistuu varmaan suihkussa suihkuttelemalla napaa haalealla vedellä. Saippuaa en suosittelisi käyttämään ihan vielä. Jos koruun/reikien läheisyyteen ilmestyy kuivaa "kökköä", sen voi puhdistaa vaikka haaleaan veteen kastetulla vanupuikolla hyvin varovasti pyyhkimällä.
Jos lävistys märkii sitä voi puhdistaa suolavedellä. Sekoita hieman puhdistettua merisuolaa (ei siis pöytäsuolaa) haaleaan veteen, tavoitteena on suurin piirtein kyyneliä vastaava suolataso. Laita suolavettä shottilasiin ja paina täysi shottilasi napaa vasten. Vaikuttaa ehkä tyhmältä mutta tämä oli paras lävistyksen liotustapa minkä keksin...
Itse en käyttänyt mitään rasvaa lävistykseeni. Jos ihosi kuivuu pahasti, Bepanthen tai Erisan voisivat olla hyviä voidevaihtoehtoja, niissä kun ei ole väriaineita eikä tuoksuja.
Muista myös olla ronkkimatta lävistystä, etenkin likaisin käsin, varo kolauttamasta sitä, muista pukea ja riisua vaatteet korua varoen ja välttää tiukkoja toppeja ainakin nyt aluksi... Eiköhän se siitä!- tsiki tsiki
hajustamatonta ja "lisäaineetonta" rasvaa laitat ettei kasva ulos, ja pese haaleella vedellä. tummeli ja vaseliinikin varmaan kävis rasvaukseen! älä desinfioi koko ajan sillä napa kuivaa helposti ja sit kasvaa ulos! zemii napiksen kanssa! ;)
- didii
pese kerran tai kahdesti päivässä (n. 1-3 min, riippuu miten oma iho sen kestää), eikä missään nimessä saa käyttää rasvoja eikä desifiointiaineita ! jos parantumattomaan läväriin jää rasvaa, voi se aiheuttaa tulehduksen, desifiointi aineet taas kuivattaa lävistyst ja uloskasvun vaara kasvaa. Ja aina pesiessäs sitä lävistyst käytä suojahanskoja !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733674Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92001Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1341220
- 1011084
- 1091065
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886