Luulin olevani ATM, mutta olin väärässä

en ollutkaan ATM

Todistin sen itselleni. Kerron mitä tapahtui:

Olin joitakin viikkoja sitten baarissa kavereiden kanssa ja päätäni painoi tuolloin jo etukäteen hieman muistot aikaisemmista baarireissuista joiden päätteeksi olin tuohon päivään asti aina palannut tyhjin käsin kotiin. Mutta tuolla kerralla tein jotain eri tavalla, ja ilmeisesti oikein koska tuona yönä en palannut kotiini yksin, vaan erään naisen seurassa. Minun on sanottava että olin tuon baari-illan jälkeen todellakin ällistynyt; kävin juttelemassa useammille naisille, jopa niille paikan hoteimmille mimmeille, ja käsittämätöntä oli se että en kertaakaan saanut kehotusta häipyä tai muuta ilkeyksiä. Joka kerralla sain vähintään sen hymyn ja pienen tai pidemmän juttutuokion aikaan, tämän aikaisemmin mainitsemani naisen kanssa sitten enemmän.
Tämä oli suorastaan täysi shokki kaltaiselleni parikymppiselle kaverille joka ei tuohon päivään mennessä ollut vielä kertaakaan seurustellut, seksistä nyt puhumattakaan, ehkä olin joskus halannut kaverityttöjä mutta ei muuta. Shokkia lisäsi vielä entisestään uudenvuoden baari-ilta jona flaksi kävi taas yhtä hyvin ja poistuin paikalta mimmi kainalossa.

Mitä tein erilailla? Mietittyäni tarkemmin huomasin että ongelmani on aina ollut se että pelkään liikaa pakkeja tai tylytyksiä enkä ole oikeastaan ikinä mitään kunnon aloitteita edes tehnyt. Kiertelin baaria noina iltoina ja kun näin kiinnostavanoloisen naisen joka ei ollut kenenkään miehen seurassa menin moikkaamaan ja vetämään ihan simppeliä smalltalkia. Vaikea kertoa yksityiskohtaisesti mutta se meni ihan omalla painollaan improvisoiden, se ei oikeasti vaatinut rakettitiedettä tai erikoisia iskurepliikkejä kuten voisi luulla. Muutama hyvä vaikka keksitty juttu esim. "haha näitkö kun toi yks jannu roudattiin ulos täältä kun se rupes riehumaan?" voi olla hyvä avaus, siitä sitä voi kehittää eteenpäin. Tärkeää on, että hymyilee ja tekee itsensä helposti lähestyttävän oloiseksi, muuten kukaan ei edes uskalla ottaa sinuun kontaktia. Vai menisitkö itse pöytään jossa istuu lauma pissisprinsessoja murhaava katsekasvoillaan tai naama kohden lattiaa?

Tiedän etten ole häikäisevän komea, mutta en todellakaan ruma. Hyvin harva ihminen on oikeasti niin ruma ettei sen takia flaksi kävisi. Voisiko monen ATM:n ongelma olla tosiaan vain se että pelkäävät liikaa pakkeja eivätkä edes yritä? Kuluuko se baari-ilta vain istuen omassa pöydässä bisseä juoden ja lattiaa tuijottaen, oikein varoen että "ei jää nalkkiin" katsekontakin hakemisesta? Luulen että tässä on monenkin kohdalla se ongelman ydin.

33

1105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nöösi_poika

...ja sittenhän on vielä se, että mahdollista "eitä" ei pidä ottaa tosissaan. Moni AT-mies kyllä tosissaan yrittää, mutta tulkitsee ensimmäisen mahdollisen merkin epäkiinnostuksen osoitukseksi ja poistuu paikalta.

• tee.AaaTeeÄmm

Olen tehnyt naisille kahden viime vuoden aikana 700 aloitetta, menemällä juttelemaan reippaasti, hyväntuulisesti ja hymyssä suin. Sain kuulla olevani sosiaalinen, hauska, tosi hyvää seuraa yms. Otin myös fyysistä kontaktia, välillä röyhkeämmin ja välillä vähemmän röyhkeästi. Ketään naista ei kiinnostanut seksi kanssani, ja sain mukaan yhteensä 3 räkäkännistä tyttöä.

• 58977

Pyysitkö niiltä seksiä, vai myöskin esim. vaan puhelinnumeroa, mutta sitäkään ei irronnut? Vai eikö edes kiinnostanut yrittää pitemmän kaavan kautta?

• tee.AaaTeeÄmm
        58977 kirjoitti:

Pyysitkö niiltä seksiä, vai myöskin esim. vaan puhelinnumeroa, mutta sitäkään ei irronnut? Vai eikö edes kiinnostanut yrittää pitemmän kaavan kautta?

Juttelin nille. Pyysin usein puhelinnumeroa päätteeksi. Ja sainkin joskus. Mutta ei se numeron antaminen tarkoittanut että minusta oltaisiin oltu kiinnostuneita. Seksiä ehdottelin yleensä vain hyvin humalaisille tytöille.

• 20+4
        tee.AaaTeeÄmm kirjoitti:

Juttelin nille. Pyysin usein puhelinnumeroa päätteeksi. Ja sainkin joskus. Mutta ei se numeron antaminen tarkoittanut että minusta oltaisiin oltu kiinnostuneita. Seksiä ehdottelin yleensä vain hyvin humalaisille tytöille.

Jotkut naiset lienevät sellaisia, että ei niiden kiinnostus ole kerrasta selvää.
        Jotenkin oudolta tuntuisi, että numeroa annettaisiin, ellei taustalla olisi ajatus siitä, että saaja on ainakin luokkaa "antaa aihetta katsoa vielä toisenkin kerran, onko siinä ainesta".
        Jos siis antoivat ihan oikean numeron...

• tee.AaaTeeÄmm
        20+4 kirjoitti:

Jotkut naiset lienevät sellaisia, että ei niiden kiinnostus ole kerrasta selvää.
        Jotenkin oudolta tuntuisi, että numeroa annettaisiin, ellei taustalla olisi ajatus siitä, että saaja on ainakin luokkaa "antaa aihetta katsoa vielä toisenkin kerran, onko siinä ainesta".
        Jos siis antoivat ihan oikean numeron...

No numerohan annettiin sen vuoksi että naisen järki huusi "tässä kunnon mies", vaikka pillu sanoi "ei kiinnosta". Kyllähän mä noiden numeronsa antaneiden tyttöjen kanssa treffejäkin sovin (silloin kuin vaivautuivat vastaamaan yhteydenottoon), mutta eivät ne mihinkään johtaneet.

• Romeo must die

Oikeanlainen lähestyminen on avain onneen naisten kanssa. Ei kannata pyydellä heti anteeks, että "anteeks, saanks mä häiritä sua" tms. Eikä kannata aloittaa työpaikkahaastattelua tyyliin "mikä sun nimi, mistä oot kotoisin, mitä teet työkses" jne. Paras tapa on tosiaan tuollainen leikkisä jutustelu kuin tuo antamasi esimerkki "näitkö kun toi yks jannu roudattiin ulos..." tai vastaava. Ei kannata olla liian innokas, liian takertuva, liian kiinnostunut, sellaiseen tyyppiin tulee naisilta automaattisesti torjuntareaktio. Eikä kannata heti kysellä numeroa. Paras tapa on vain antaa itsestään kiinnostava kuva ja tulla hyvin juttuun ja vitsailla ja ottaa vähän fyysistä kontaktia pienin askelin, ei heti suoraan suutelemaan ja sitten illan päätteeks voi sanoa että olis hauska nähdä toistekin jolloin nainen tarjoaa numeroaan jo pyytämättäkin jos on kiinnostunut.

• nainenxxxxxx

Just näin. Aloittaja on harvinaisen oikeassa. Rohkeasti vaan juttelemaan niitä näitä.

• ffffffdsf

No et voi yleistää yhtä omaa kokemustasi kaikkien atm:n ongelmaksi. Yleensä se vaan menee niin että paskojen kokemuksien kautta ei vaan jaksa enää yrittää. Eihän ne pakit aina tylyt ole, mutta ei ne kohteliaatkaan pakit mitään onnistumisen tunnetta tuo. Harva mies nyt muutenkaan on yrittämättä koko elämänsä. Minä tein aloitteita aktiivisesti aina 25 ikävuoteen asti. En ole tehnyt mitään periaate päätöstä aloitteiden lopettamisesta vaan yksinkertaisesti paskat kokemukset ja loputtomat kohteliaat hylkäykset vain tekivät tehtävänsä. Huomasin myös että aloitteeton baari-ilta on mukavampi kuin pakkeja täynnä oleva baari-ilta. Toisaalta aloitin vasta armeijassa määrätietoisen aloitteiden teon koska silloin alkoi ympäristön paine kasvaa naisen löytämiseksi ja aloin käydä myös tuolloin baareissa aktiivisemmin. Pyrin oppimaan virheistäni ja kehittämään aloite ja keskustelu taitojani. Luin pelimiesoppaita ja katsoin myös joskus jotain opetusvideoita aiheesta. En pyrkinyt toimimaan aivan kuten opastettiin, mutta kyllä noista vinkkejä otin. Yritin kehittää asennettani ja lähteä hyvällä fiiliksellä baariin. Yritin kohentaa ulkonäköäni, mutta mikään ei ole auttanut. Kaksi kertaa olen naiselta saanut aloitteen ja toisella kerralla sain jopa numeron. Näistä ei kuitenkaan mitään seurannut. En ole mielestäni liian kranttu naisten suhteen. Minusta lihava nainen ei ole automaattisesti ruma ja minulle kelpaavat myös vanhemmat naiset (esim omaikä 5 vuotta). Juttusi osui kuitenkin minuun koska en ole kokeillut nettideittejä vain siksi että ei ole kovin rohkaisevia kommentteja missään palstalla niistä tullut varsinkaan miehenä.

• Gordon Gekko

"ei ne kohteliaatkaan pakit mitään onnistumisen tunnetta tuo."
        "aloitteeton baari-ilta on mukavampi kuin pakkeja täynnä oleva baari-ilta."
        Ei sieltä mitään vahvistusta itselleen kannatakaan hakea, vaan sopivaa seuraa. Aloitteita saattaa joutua tekemään aika paljon, jos tekee niitä omanikäisilleen kohtuullisen näköisille naisille.

Olen aika samaa mieltä aloittajan kanssa, tuontyyppisellä asenteella yleensä pärjää parhaiten baarissa. Ja on myös hauskinta. Kyllä sieltä muutama mukava nainen löytyy, vaikkei juttelua pidemmälle menisikään.

• Ei noin
        Gordon Gekko kirjoitti:

"ei ne kohteliaatkaan pakit mitään onnistumisen tunnetta tuo."
        "aloitteeton baari-ilta on mukavampi kuin pakkeja täynnä oleva baari-ilta."
        Ei sieltä mitään vahvistusta itselleen kannatakaan hakea, vaan sopivaa seuraa. Aloitteita saattaa joutua tekemään aika paljon, jos tekee niitä omanikäisilleen kohtuullisen näköisille naisille.

Olen aika samaa mieltä aloittajan kanssa, tuontyyppisellä asenteella yleensä pärjää parhaiten baarissa. Ja on myös hauskinta. Kyllä sieltä muutama mukava nainen löytyy, vaikkei juttelua pidemmälle menisikään.

"Olen aika samaa mieltä aloittajan kanssa, tuontyyppisellä asenteella yleensä pärjää parhaiten baarissa. Ja on myös hauskinta. Kyllä sieltä muutama mukava nainen löytyy, vaikkei juttelua pidemmälle menisikään."

No niinpä. Mä ainakin vierastan vähän sitä että menen "iskemään" naista vaikka joskus kyllä tulee ihan noinkin toimittua. Yleensä on kuitenkin hauskempaa kun vähän juttelee eri naisten kanssa ja katsoo jos joku niistä katselisi vähän sillä tapaa takaisin.

Kyllä mä sit yleensä sellaista naista yritän joka antaa sitä vastakaikua mutta ei mun maailma romahda jos se jää pelkkään jutteluun.

• Vähän faktaa

Keksitty juttu alusta loppuun tuo avaus tai sitten täydellinen harhakäsitys kaikesta.

"Tiedän etten ole häikäisevän komea, mutta en todellakaan ruma. Hyvin harva ihminen on oikeasti niin ruma ettei sen takia flaksi kävisi. "

Ei ruma, mutta sellainen joka ei "sytytä" voi olla.
      Jos ulkomuoto on naiselle kuin haaleaa vettä niin ihan turva kuvitella että sieltä mitään mimmejä ulos baarista rahdataan.

"Luulen että tässä on monenkin kohdalla se ongelman ydin. "

Luulo ei ole tiedon väärti.

"Vaikea kertoa yksityiskohtaisesti mutta se meni ihan omalla painollaan improvisoiden, se ei oikeasti vaatinut rakettitiedettä tai erikoisia iskurepliikkejä kuten voisi luulla."

Johtunee siitä kun sävellät juttuasi parhaillaan kun sitä tänne palstalle kirjoitat?

• kjikrjtgi

Itse olen paljon ihmetellyt sitä, että miksi arkena näkee niin valtavasti enemmän kiinnostavan näköisiä naisia, kuin koskaan baareissa. Siis kaupoissa, kadulla, liikennevälineissä, ruokailupaikassa... ja joskus ne jopa vilkuilevatkin sillä tavalla, että tuntuu, että jotain mahdollisuuksiakin voisi olla.
      Baarissa taas näkee lähinnä vain niitä yybersexyksi laittautuneita, hyvin pinnallisen näköisiä naisia. Ja on pakko myöntää, että korkosaappaissa, tiukoissa legginsseissä ja tuhdissa mascarassa oleva nainen näyttää juuri siltä, että se hakee kovaa panomiestä, eikä mitään seurustelukumppania, ja siinä kohdin menee sisu kaulaan.

• kjikrjtgi

Tapasin erään naisen ekaa kertaa harrastuskuvioissa, jolloin hän oli meikittä ja hyvin arkisissa vaatteissa. Pidin häntä silloin kivannäköisenä, mutta en kohtuuttomana haasteena.
        Meni muutama viikko, ja sitten näin saman naisen baarissa, kieltämättä tyrmäävän seksikkääksi laittautuneena. Jos aikaisempaa tapaamista ei olisi ollut pohjilla, niin olisin tasan varmasti ajatellut, että tuollaiselle prinsessalle on ihan turha mennä mitään juttelemaan.
        Jos satuitte katsomaan BB:tä edes vilauksella, niin ajatelkaa Kseniaa...

• Tuo...
        kjikrjtgi kirjoitti:

Tapasin erään naisen ekaa kertaa harrastuskuvioissa, jolloin hän oli meikittä ja hyvin arkisissa vaatteissa. Pidin häntä silloin kivannäköisenä, mutta en kohtuuttomana haasteena.
        Meni muutama viikko, ja sitten näin saman naisen baarissa, kieltämättä tyrmäävän seksikkääksi laittautuneena. Jos aikaisempaa tapaamista ei olisi ollut pohjilla, niin olisin tasan varmasti ajatellut, että tuollaiselle prinsessalle on ihan turha mennä mitään juttelemaan.
        Jos satuitte katsomaan BB:tä edes vilauksella, niin ajatelkaa Kseniaa...

on totta, että moni nainen saa meikeistä ja seksikkäistä kuteista ansiotonta arvonnousua...

• 20+5

Tunnistin itseni nuorempana tuosta avauksestasi. Minua vaivasi aikoinaan ujous enkä saanut aloitteita tehtyä. Pakotettuani itseni tekemään ensimmäisen aloitteen kynnys katosi lähes kokonaan, vaikka sainkin sillä ensimmäisellä kerralla pakit.

• Ei noin

Mulla oli vähän samaa vikaa. Kun vaan sain itseni pakotettua sen kynnyksen yli että menin juttelemaan niille tytöille ihan sillä mielellä että ehkä tästä seuraa jotain alkoi joskus saada sitä seuraakin.

Mä en muuten saanut ekalla kerralla pakkeja joskaan se ei johtanut mihinkään baarissa tapahtunutta pussailua kummempaan juttuun. Tein ekan aloitteen intissä kun oltiin baarissa. Ja olin kännissä. Mutten missään ihan älyttömässä humalassa. Sen naisen jonka kanssa sitten tapahtui kummempaa tapasin ihan tolkuttomassa humalassa vaikka itse hommat tapahtuivat selvennyttyä. Sen jälkeen olen tavannut naisia sekä humalassa että selvin päin. Ei siinä mitään logiikkaa ole. Aina niitä jostain mukaan tarttuu.

• Ei noin

Tuossapa se munkin taktiikka on. Ihan normaalia small talkia ja katsoo jos se nainen ei ole karkuun juoksemassa että meneekö jutut sen verran yhteen että voisi jotain vähän fyysisempääkin yrittää. Pakeista viis, jos jotain ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Eikä tosiaan mitään iskurepliikkejä harrasteta, jutut kohteen mukaan ihan kuten missä tahansa muussakin sosiaalisessa tilanteessa. Käyttäydyn niin että nainen viihtyy siinä juttelemassa ja sitten peliliike kun alkaa tuntua että sille olisi sopiva sauma. Aina sellaista ei tule, mutta mitäs pienistä. Joskus sauma tulee mutta nainen kertoo esim. olevansa varattu. Joskus nainen tekee fyysisen aloitteen, ne on melkein parhaita hetkiä. Mutta ihan kiva sekin on että laittaa vaikka käden naisen kädelle ja silittelee vähän ja katsoo silmiin.

Juuri koskaan ei tule ilkeää tylytystä ellen sitten aloita keskustelua heittämällä jotain todella typerää läppää. Silloin esim. meinasi tulla fyysistä väkivaltaa kun sanoin tytölle että sulla on hyvä perse. Haluaisin nähdä sen pystyssä mun edessä meillä vielä tänään. Ja sanoin selvin päin tuon.

• v1714

jotta ketjun aloittajan tarina toimisi miehen täytyy olla riittävän komea. En nyt tarkoita että pitäisi olla huippukomea vaan täyttää tietyt minimikriteerit. 50 % miehistä täyttää nämä. Jos et ole niin on aivan sama kuinka hyvällä asenteella ja kuinka hyvät jutut sulla on. Jos mies on tarpeeksi uberhottis niin naiset hoitaa juttelupuolen ei tarvi muuta kuin murahdella silloin tällöin.

• Ei noin
        v1714 kirjoitti:

jotta ketjun aloittajan tarina toimisi miehen täytyy olla riittävän komea. En nyt tarkoita että pitäisi olla huippukomea vaan täyttää tietyt minimikriteerit. 50 % miehistä täyttää nämä. Jos et ole niin on aivan sama kuinka hyvällä asenteella ja kuinka hyvät jutut sulla on. Jos mies on tarpeeksi uberhottis niin naiset hoitaa juttelupuolen ei tarvi muuta kuin murahdella silloin tällöin.

Olen myöntänyt etten ole sieltä rumimmasta päästä ihmiskuntaa mutten kyllä mikään miesmallikaan ole. Tuota kroppaa usein kehutaan ja se on kyllä saavutettavissa ihan kenelle vaan jos itsekuri riittää.

Mutten usko että rumempikaan saa mitään armotonta tylytystä jos menee ihan asiallisesti juttelemaan naisille. Onhan munkin ulkonäkö tai paremminkin tyyli sellainen että kaikki ei tykkää. Esimerkiksi tatuoinnit tosiaan jakavat mielipiteitä enkä silti saa naisilta mitään älytöntä tylytystä vaikkei nainen tuosta mun tyylistä lämpene.

• v1714
        Ei noin kirjoitti:

Olen myöntänyt etten ole sieltä rumimmasta päästä ihmiskuntaa mutten kyllä mikään miesmallikaan ole. Tuota kroppaa usein kehutaan ja se on kyllä saavutettavissa ihan kenelle vaan jos itsekuri riittää.

Mutten usko että rumempikaan saa mitään armotonta tylytystä jos menee ihan asiallisesti juttelemaan naisille. Onhan munkin ulkonäkö tai paremminkin tyyli sellainen että kaikki ei tykkää. Esimerkiksi tatuoinnit tosiaan jakavat mielipiteitä enkä silti saa naisilta mitään älytöntä tylytystä vaikkei nainen tuosta mun tyylistä lämpene.

"Mutten usko että rumempikaan saa mitään armotonta tylytystä jos menee ihan asiallisesti juttelemaan naisille".

Kyllä saa, ainakin jos liikkuu oikeissa paikossa. Naiset ikähaarukassa jonkin verran yli 20v aina 30 v on siitä pahimmasta päästä.

• Ei noin
        v1714 kirjoitti:

"Mutten usko että rumempikaan saa mitään armotonta tylytystä jos menee ihan asiallisesti juttelemaan naisille".

Kyllä saa, ainakin jos liikkuu oikeissa paikossa. Naiset ikähaarukassa jonkin verran yli 20v aina 30 v on siitä pahimmasta päästä.

"Kyllä saa, ainakin jos liikkuu oikeissa paikossa. Naiset ikähaarukassa jonkin verran yli 20v aina 30 v on siitä pahimmasta päästä."

No suurin osa naisista joita lähestyn ja joiden kanssa tapahtuu asioita on varmaan just jonkin verran yli 20v jonkin verran yli 30v asti ja ihan hyvin ne muhun suhtautuu tosiaan siitä huolimatta että mun tatuoinnit esimerkiksi on joillekin turn off. Mutten kyllä iske mitään BB-pissiksiä kun tekorusketus ja takkuisat lisäkkeet runsaan kiiltävän meikin kanssa ei ole mun käsitys kauniista. Martina Aitolehti vielä menee kun sillä on tatuointeja mutta Henna Kalinainen saisi olla mun lähestymisiltä ihan rauhassa.

• Ei noin
        Ei noin kirjoitti:

"Kyllä saa, ainakin jos liikkuu oikeissa paikossa. Naiset ikähaarukassa jonkin verran yli 20v aina 30 v on siitä pahimmasta päästä."

No suurin osa naisista joita lähestyn ja joiden kanssa tapahtuu asioita on varmaan just jonkin verran yli 20v jonkin verran yli 30v asti ja ihan hyvin ne muhun suhtautuu tosiaan siitä huolimatta että mun tatuoinnit esimerkiksi on joillekin turn off. Mutten kyllä iske mitään BB-pissiksiä kun tekorusketus ja takkuisat lisäkkeet runsaan kiiltävän meikin kanssa ei ole mun käsitys kauniista. Martina Aitolehti vielä menee kun sillä on tatuointeja mutta Henna Kalinainen saisi olla mun lähestymisiltä ihan rauhassa.

Esimerkiksi Kat von D on mun mielestä oikeasti kaunis. Meikkiä siis saa olla, se tietty BB-tyyli vaan on niin helvetin tylsä. Ei herätä mitään mielenkiintoa sellainen nainen. Varmaan sellaisten elämänasenne on muutenkin ihan perseestä.

• allmächt'ge jungfrau
        Ei noin kirjoitti:

Esimerkiksi Kat von D on mun mielestä oikeasti kaunis. Meikkiä siis saa olla, se tietty BB-tyyli vaan on niin helvetin tylsä. Ei herätä mitään mielenkiintoa sellainen nainen. Varmaan sellaisten elämänasenne on muutenkin ihan perseestä.

Ihan uteliaisuudesta... jos Henna Kalinainen värjäisi hiuksensa mustiksi, hankkisi tatuointeja ja pukeutuisi mustaan vinyyliin - eikä olisi astunut jalallakaan BB-taloon - niin olisiko se automaattisesti mielenkiintoisempi?

Mietin vaan, että kuinka syvällä ihmisten persoonallisuus yleensä on. Tai pitäisi olla.

• Ei noin
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta... jos Henna Kalinainen värjäisi hiuksensa mustiksi, hankkisi tatuointeja ja pukeutuisi mustaan vinyyliin - eikä olisi astunut jalallakaan BB-taloon - niin olisiko se automaattisesti mielenkiintoisempi?

Mietin vaan, että kuinka syvällä ihmisten persoonallisuus yleensä on. Tai pitäisi olla.

Henna voi värjätä tukkansa vaikka pinkiksi mutta ei se sen perusluonne ja -olemus miksikään muutu. Periaattessa siis hyvännäköinen nainen mutten koskisi vaikka maksettaisiin.

• allmächt'ge jungfrau
        Ei noin kirjoitti:

Henna voi värjätä tukkansa vaikka pinkiksi mutta ei se sen perusluonne ja -olemus miksikään muutu. Periaattessa siis hyvännäköinen nainen mutten koskisi vaikka maksettaisiin.

Joo, no ei ehkä Henna Kalinainen itsessään (josta en muuten tiedä edes yhtään mitään)... mietin vaan yleensäkin ihmisten välisiä eroja ja miten syvällä ne oikeastaan ovat. Siis että kuinka paljon persoonallisuus riippuu juuri olemuksesta, ja kuinka paljon olemus riippuu ulkoisista seikoista.

Siis kyllähän ihmisissä ihan perustavanlaatuisia eroja on, ja luonne on luonne, mutta aika paljon taitaa olla kyse keinotekoisista eroista ja siitä, mihin kastiin haluaa itse lukeutua. Melko harvassa taitaa olla ihmiset, joiden oma persoonallisuus paistaisi minkä tahansa ulkoisten puitteiden läpi.

• Ei noin
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

Joo, no ei ehkä Henna Kalinainen itsessään (josta en muuten tiedä edes yhtään mitään)... mietin vaan yleensäkin ihmisten välisiä eroja ja miten syvällä ne oikeastaan ovat. Siis että kuinka paljon persoonallisuus riippuu juuri olemuksesta, ja kuinka paljon olemus riippuu ulkoisista seikoista.

Siis kyllähän ihmisissä ihan perustavanlaatuisia eroja on, ja luonne on luonne, mutta aika paljon taitaa olla kyse keinotekoisista eroista ja siitä, mihin kastiin haluaa itse lukeutua. Melko harvassa taitaa olla ihmiset, joiden oma persoonallisuus paistaisi minkä tahansa ulkoisten puitteiden läpi.

Olet varmaan oikeassa, mutta ne pienet erot ratkaisevat. Se on loppujen lopuksi aika pienestä kiinni miksi joku sopii ja joku ei. Miksi toinen kiinnostaa ja toinen ei. Enkä puhu mistään ulkonäöstä nyt. Joku ulkonäöltään ihan tavallisen oloinen nainen voi olla ihan helvetin kiinnostava ja joku mallityttö lähinnä tylsän ja vastenmielisen oloinen.

• It doesn't matter

En toimi kuvaillulla "katse pöydässä jne. tyylillä", mutta iskuyritykset ovat kyllä hävinneet huonojen tulosten myötä muutaman vuoden ajalta.
      On tainnut käydä päinvastoin että olen alkanut tajuta mitä tuo "ATM" termi oikeastaan tarkoittaa.

Kylmään hiileen ei auta puhelemallakaan puhaltaa, kuumaan hiileen voi vaikka syljeskellä ja liekit hipoo kohta taivasta.

• Adonis atm

"Luulin olevani ATM, mutta olin väärässä"

Olemme sitä mitä elämme. Tekomme ja omat halumme määrittävät sen millaisia ihmisiä olemme. Kukaan toinen ei voi luokitella sinua joksikin mitä et ole, ja mihin hän ei voi vaikuttaa. Jos kuitenkin itse koen olevani jotain mitä en haluaisi olla, on minulla kuitenkin mahdollisuus muutokseen niin kauan kuin minulla on tahtoa. Jos taas tahto puuttuu, ei ole syytä valittaa.

Ja vaikka parisuhdemarkkinoilla ei puhaltaisikaan kovin suotuisat tuulet, ei yksi elämän osa-alue tee kenestäkään sen kelvottomampaa tai "alemman tasoista". Siitä jauhetaan paljon kuinka olemme kaikki ainutlaatuisia yksilöitä, ja ihan syystäkin. Olkaamme positiivisia sellaisia ;)

• qwerrewqqq

Olen niin onnellinen puolestasi! Jatka samaa rataa.

Minä olen kai ATN vai olenkohan. Tunnen itseni tosissani hyvin rumaksi, mutta toisaalta jokin järjen ääni yrittää kuiskia jostain, että olen vain hyvin ujo. Ja pelkään kuollakseni torjutuksi tulemista.

• rating agency

Lataa kuvaa aijaa.com:iin, ei vaadi rekisteröitymistä tai mitään, niin saat välittömän, rehellisen arvion visuaalisesta ensivaikutelmasta. Pistä vaikka musta palkki silmien päälle, jos haluat säilyttää yksityisyytesi.

• oooooohäälfweiteer

Olen iloinen puolestasi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      62
      7749
    2. Voi luoja miten haluaisin

jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      47
      4426
    3. Nainen, vaikka kaikki on

ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      26
      4125
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      106
      1956
    5. Ihan pelästyin kun sut

näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      120
      1810
    6. Haluan sinua mies, aivan stanasti.

Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav
      Ikävä
      72
      1137
    7. NATO kaapelirikon takana, NORD STREAM putkirikon tapaan, yritys häiritä merenkulkua Itämerellä ?

Yhä enemmän on viitteitä siitä että Suomi , Viro ja NATO on viimeisemmän kaapelirikon takana. Estlink 2 kaapeli on nyt
      Maailman menoa
      294
      1133
    8. IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024

Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.
      Sanaristikot
      94
      1116
    9. On hyvä nainen

Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht
      Ikävä
      80
      962
    10. Ymmärtääkö miehet

Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti
      Ikävä
      115
      853
    Aihe