Voi kuinka toivon

sinisirkku-

että saisi olla edes pieni osa kuin keidas, missä voisi levätä. Kuin vilvoittavien vetten äärellä, kuin niemen kärki koivupuiden katveessa,

mihin ei ylettäisi muu, kuin päivän selkeys ja rauha. Hieman lempeimpiä tuulia hyväilemään:)

Jossa ystävällisyys ihmisten kesken saisi vallita, ja toistensa ymmärtäminen. Tämän päivän läpi olen mennyt,
surren väärinkäsityksiä, joita huudellaan toisille, jotka keskustelevat keskenään.

Ei oteta huomioon toisten taustaa, tilaa ja elämää, lisätään vain taakkaa ennestään ja ollaan kovia!

Vaikea on uskoa kenenkään haluavan olla kova ja julma, ajatukseni voin ohjata, enkä anna sellaisen tulla tähän ajatuskeitaaseen, jonka jätän aamunsarastukseen.

29

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harrastajapsykiatri

      Avaajan viestissä on signaali väsyneeltä ja turhautuneelta ihmiseltä.

      Suosittelen lepoa ja ennen muuta vetäytymistä näiltä palstoilta muutamaksi kuukaudeksi.
      Sen ajan, jonka on käyttänyt netissä "roikkumiseen" voi paremmin käyttää ulkoiluun ja kuntoiluun, sekä hyvän kirjallisuuden lukemiseen.
      Jos ei mitään tee hyväkseen, voi edessä olla romahdus.

      • sinisirkku-ek

        Muutama sana ihan vakavasti. On niin netti, kuin koulumaailman ns. kiusaajia, jotka valitsevat uhrinsa.

        Pitkän tikun kanssa tämä ilmaisi sorkkivansa minua, milloin ei käytä ilmaisua PITKÄN KYNÄN PÄÄSTÄ ARKANA

        kirjoittavansa! Siinä hän ilmiantoi itsensä.--- Näin ei saa jatkua, henkilö löytyy arkistosta tallennettuna, ja

        tulen käyttämään sitä tarvittaessa. Ihan helpottavalta tuntuu tuoda tajuamansa julki.


    • susmorsian ek.

      en ole tänne vilkaissut vähään aikaan. Mitä sinulle osaisi sanoa.
      Itselläni niin paljon muuta ajattelemista ja tekemistä, että on ollut pakko "kovettua" mutta kuitenkin yrittää ja jaksaa ilman keitaita. No, enhän ole itsekään lempeä tuuli tai selkeys ja rauha. Keidas voin olla, mutta itse myrskynä kiertelemässä, myrskyä aina kaipaamassa.
      Sitä on ollutkin...niin että ihmettelee, miten elämän riepottelussa , toisten tukena on jaksanut....minäkin pieni varpunen.Kun niin kauniisti sanoi virolainen, sinä pikku varpunen, sitkeä ja ilosilmäinen.

      Kyllä ystävällisys ja rakkaus vallitsee, jos ei reviiriään liian suureksi laajenna, on "itsekäs", pitää vain omansa omin
      aan, niin jaksaa.
      Huumoriakin vähän...jos eläisit vaikka 150-vuotiaaksi, idealisti aina.

      Vaikea on toista neuvoa....ajatuskenttien ollessa niin eriäviä. Voisin olla minäkin "pikku-sirkku", mutta elämäni on oleva se pikku-varpunen.
      Ystävällisesti näin aamutummuudessa sus.

      • Minulle äiti neuvoi pienenä, että älä koskaan kanna kiviä sellaisen rekeen, joka on muutenkin jo liian raskas vetää. Vierittele niitä entisiä sieltä kuormasta pois, jos suinkin mahdollista. Ja näin olen yritellyt.
        Että koitetaanko tätä, ei lisää kiviä!


      • *Kukkahame*
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Minulle äiti neuvoi pienenä, että älä koskaan kanna kiviä sellaisen rekeen, joka on muutenkin jo liian raskas vetää. Vierittele niitä entisiä sieltä kuormasta pois, jos suinkin mahdollista. Ja näin olen yritellyt.
        Että koitetaanko tätä, ei lisää kiviä!

        Vaikea on sanoa mitään neuvoa, tiedän kokemuksesta muutamien kirjoitusten olevan hyvin loukkaavia ja henkilöön kohdistuvia.
        Kukaan ei osaa neuvoa, moni osaa nauraa ja lisätä aloitettua halveksimista.
        En tunne täältä henkilökohtaisesti ketään, ja kääntäen kukaan ei tunne minua, kieroutuneella kirjoittajalla on kuitenkin yritystä saada pahoinvointi lisääntymään, jätä ne omaan arvoonsa.
        Heiltä puuttuu empatia, moraali jopa itsekunnioitus, jos missä hänellä on asiat huonosti.

        Eiköhän Sinisirkku jatketa kirjoittelua omista mielipiteistä!
        Hyvää alkanutta päivää Kaikille!


      • sinisirkku-

        ja marja-liisalle kiitos, Susille lämmöstä ja ymmärryksestä, reviiristä hyvä oivallus, tosiaankin, tuon Minä-osionkin tuomat tuiki tuntemattomat ihmiset.---- En tykkää yhtään koko Minä-osiosta.

        Marja-liisakin antoi äitikultansa neuvon, kivireestä, se on moniselitteinen ja viisas neuvo !

        Palstarekeen en kiviä lisää päinvastoin, tää äiteeihminen irroittelee kirjoituspuuhista nyt kiitollisena:D


    • joko taas

      vähissä on elämän eväät ja itsetunto nollilla, jos moisesta palsta höpötyksestä noin masentuu, eiköhän pohjalla ole muutakin. Voisiko sitä omaakin asennetta joskus tarkistaa.

      • joutavoinen

        me vaan ilkeilyä, sieltä ilkeilyn suosta ylös rämmitään, turhuudesta noustaan ylös yleviin ajatuksiin ja saadaan itsellemme niin hyvä mieli. Kirjoituksilla ei ole pohjaa, ei kantta. Unohdan pahat, välillä vielä muistan hyvät. Hajoita ja hallitse, soluttaudutaan ja hajotetaan ilkeilijä.

        Päläpälä itselleni !


      • sinisirkku-ek
        joutavoinen kirjoitti:

        me vaan ilkeilyä, sieltä ilkeilyn suosta ylös rämmitään, turhuudesta noustaan ylös yleviin ajatuksiin ja saadaan itsellemme niin hyvä mieli. Kirjoituksilla ei ole pohjaa, ei kantta. Unohdan pahat, välillä vielä muistan hyvät. Hajoita ja hallitse, soluttaudutaan ja hajotetaan ilkeilijä.

        Päläpälä itselleni !

        Enpä osaa yhtyä Joutavoisen mielipiteeseen, ilkeyden jatkamisesta:D ei ole minun tyyliäni. Sitävastoin *kukkahameen* tuntemus, samaisen vainoojan kohteeksi joutuneena, löytää oikeat sanat. On kysymys tyypistä, joka halventaa ja haluaa loukata inhoittavalla tavalla naista!

        Ei normaali-ihminen sillä lailla käyttäydy. Onhan täällä yks' ja toinen jo huomannut tilanteen jatkuneen melko pitkään.

        Nimimerkille, ""joko taas"" en sanoisi muuta kuin että *mikä taas* ! Lakoninen ja turha kommentti.
        Hyvältä tuntui tuo ajatusteni kirjoittaminen yöllä, ihan helpottavalta. Varmaan oli tarpeen sanoa ne suoraan.

        Siinä harrastajapsykologi on oikeassa, että liian yksipuolista on olla talviaikana liikaa netissä, varsinkaan jos sen ánti ei riitä.
        Kirjoista ei ole puutetta, luen kyllä hyvää kirjallisuutta ja lisää löytyy!


      • :D

        Tuo on ajatus jota olen toteuttanut niin pitkälle kuin olen jaksanut!:D

        Rakastetaan nyt sitten, kiitos.


      • joutavoinen
        :D kirjoitti:

        Tuo on ajatus jota olen toteuttanut niin pitkälle kuin olen jaksanut!:D

        Rakastetaan nyt sitten, kiitos.

        Rakkautta tässä kylmässä maailmassa on niin vähän. Kiitos rakkaudestasi, mutta rakasta toisiakin, en ole itsekäs, kun heikko ihminen ei tiedosta heikkoutta itessään jolloin hän näkee toiset ihmiset uhkana, jotka pitää puhdistaa palstalta pois.


    • Mummeli*

      täällä voi vain toivoa!
      En sen kummemmin jaksa arvailla, kuka tai ken on niiden outojen viestien taustalla,
      jätän vain väliin.
      Ainahan kaikkialla riittää häiriköitä, niin se vain on.
      Tuskin niitä kukaan jaksaa lukea.

      • kuop, kuop.

        nämä haudan partaalla köpöttelevät vanhukset. Taitaa harmittaa, kun kohta loppuu ärhentelyt.


      • 3+5
        kuop, kuop. kirjoitti:

        nämä haudan partaalla köpöttelevät vanhukset. Taitaa harmittaa, kun kohta loppuu ärhentelyt.

        kun haudan partaalla olet.

        Rauha sielullesi!


      • Vanha kansanviisaus sanoo, että viisas antaa periksi. Usein tämä asenne on myös väärä, siihen perustuu idioottien hallinta vähän kaikessa. Aina on parempi olla haukuttu sen takia, että pyrkii olemaan sitä mitä on, kuin olla pidetty ja hyvä sellaisena, jollainen ei satu olemaan. Teeskentelykään ei pitkälle kanna.

        Karmeinta on joutua toteamaan, kuinka mukaviksi kuvitellut ihmiset ovatkin törkimyksiä. Se ei ole missään yhteydessä asiallisiin erimielisyyksiin asioissa. Nehän kuuluvat ihan luonnollisina käyttäytymisenä yhteisössä.

        En ole ehtinyt oppimaan kunnioittamaan rikkaukkauksia, " leluilla", rahalla, titteleillä pelkästään on turha hakea "lisäpisteitä." Näillähän jopa häiriköt/ häirikkö yrittää erinomaisuuttaan korostaa. Päin vastoin, yritän katsoa peliä tarkemmin. Pidän kaikkea koulutusta hyvänä ja arvokkaana. Hyvä koulutus antaa pohjaa - ja vain sitä - keskustelullekin. Sellaiselta voi ihan perustellisesti odottaa myös asiallisuutta. Se vain on niin, että tae se ei ole.

        Täällä olevat kirjoittajat eivät edusta "kansaa" tässä ikäryhmässä. Sen on jo aiheuttanut pelkästään syntymäaika ja siitäkin johtuva koulutuksen ja töiden erilaisuus. Kaikille ikäisillemme ei tänne tulo onnistu.
        Jos on heitä mukana, joilla on vaikeuksia kirjoittaa sitä, mitä haluaisivat, se puute on ymmärrettävä ilman pilkkujennussimista. Törkeää on lyödä lyttyyn pienistä virheistä uutta yrittäjää.

        Pitäisi löytyä järkeä - myös minulta - nähdä mitä voi korjata ja muuttaa. Se on nähtävä mikä on mahdollista.
        Olen sitä mieltä, että muutokset ovat täällä vaikeita ja ei minusta tilannekaan ole lopullisen toivotonta. Kyllä siitä, näin se monesti on oikeassa elämässäkin.






        2


    • 19+17

      että on mukava lukea viestejäsi, sillä olet huumorisi säilyttänyt, jopa täälläkin,
      joskus ihan kreisiä tai päläpälääkin olet tänne laittanut ja oikeaan kohtaan!

      Ei näitä pidä ottaa liian vakavasti, ja on hyvä ettei puoluepolitiikkaakaan liian
      ryppyotsaisen kiihkeästi aleta tänne tuomaan,
      silloinhan voidaan mennä muille palstoille purkamaan poliittiset paineensa.

      Hyvää jatkoa!

      • sinisirkku-

        Ynnämuun vastineessa löytyi monta kohtaa jotka koin hyvinä. Tuo mukautuminen viisaana vallassa olevaan tyyliin, hm perustelit sen hyvin:) Sittenkin kunnioitan oman tiensä ja totuutensa kulkijaa, joka rohkeasti sanoo mielipiteensä, tai tunteensa, riippumatta ymmärretäänkö sitä vai ei!

        Aina mikäli tiedostan, olen kuulunut niihin viimeksi mainittuihin. Toki pitkän elämän varrella on saanut "lauman" harmistumisen kokea, se sinänsä ei merkitse mitään , pientä kompromissiä lukuunottamatta.

        Tarkoitan tällä työelämässä, ja yhäkin, vetäytymistä niistä aihepiireistä tai ihmisistä, mistä ei pidä, jotka tuntuvat turhanpäiväisiltä. Täällä on helpompaa valita, mihin osallistuu tai mistä tekee aloituksia.

        Sääli vain, jos usea hyväkin aloitteentekijä toisensa jälkeen, käy ymmärrettävästi araksi, tai väsyy

        rääväsuisten huppupäiden epäasiallisuuteen.

        Mutta, ilman yrittämistä ei mitään synny:D Mielipiteeni olen sanonut, mitä senjälkeen, on taas huomispäivän

        mielenkiintoni kohteita!


      • susmorsian ek.
        sinisirkku- kirjoitti:

        Ynnämuun vastineessa löytyi monta kohtaa jotka koin hyvinä. Tuo mukautuminen viisaana vallassa olevaan tyyliin, hm perustelit sen hyvin:) Sittenkin kunnioitan oman tiensä ja totuutensa kulkijaa, joka rohkeasti sanoo mielipiteensä, tai tunteensa, riippumatta ymmärretäänkö sitä vai ei!

        Aina mikäli tiedostan, olen kuulunut niihin viimeksi mainittuihin. Toki pitkän elämän varrella on saanut "lauman" harmistumisen kokea, se sinänsä ei merkitse mitään , pientä kompromissiä lukuunottamatta.

        Tarkoitan tällä työelämässä, ja yhäkin, vetäytymistä niistä aihepiireistä tai ihmisistä, mistä ei pidä, jotka tuntuvat turhanpäiväisiltä. Täällä on helpompaa valita, mihin osallistuu tai mistä tekee aloituksia.

        Sääli vain, jos usea hyväkin aloitteentekijä toisensa jälkeen, käy ymmärrettävästi araksi, tai väsyy

        rääväsuisten huppupäiden epäasiallisuuteen.

        Mutta, ilman yrittämistä ei mitään synny:D Mielipiteeni olen sanonut, mitä senjälkeen, on taas huomispäivän

        mielenkiintoni kohteita!

        empatiat, niinhän se onkin. Miksi niin vaikea ymmärtää, pohtia, miks minusta ei kaikki pidäkään..
        Minä vähät välitän, joutavat jotenkuten, mitäänsanomattomat mitäänsanomittomimmin. Eipä pohdita muutenkaan, mitä sanoin eilen, tai kuka vastasi mitenkin. Siinä aika paljon naisen logiikkaa....silloin elämä on helppoa.
        Ystävällisesti loppiaisterveisin sus. (tällä hetkellä...heh...parin tunnin kuluttua ehki toisin, sitä se inhimillisys n´est-ce pas)
        Kennenkäs kirjoittama se Loppiaisaatto onkaan, siitä vois yön hetkinä käydä sanan sanomassa, jos heräilee.


      • susmorsian ek. kirjoitti:

        empatiat, niinhän se onkin. Miksi niin vaikea ymmärtää, pohtia, miks minusta ei kaikki pidäkään..
        Minä vähät välitän, joutavat jotenkuten, mitäänsanomattomat mitäänsanomittomimmin. Eipä pohdita muutenkaan, mitä sanoin eilen, tai kuka vastasi mitenkin. Siinä aika paljon naisen logiikkaa....silloin elämä on helppoa.
        Ystävällisesti loppiaisterveisin sus. (tällä hetkellä...heh...parin tunnin kuluttua ehki toisin, sitä se inhimillisys n´est-ce pas)
        Kennenkäs kirjoittama se Loppiaisaatto onkaan, siitä vois yön hetkinä käydä sanan sanomassa, jos heräilee.

        Kun röhnötät ojaan suistuneena (ehkä 'ylilääkityksen') takia, saatat nähdä ehkä tähtitaivaankin.


      • Se on muistaakseni
        susmorsian ek. kirjoitti:

        empatiat, niinhän se onkin. Miksi niin vaikea ymmärtää, pohtia, miks minusta ei kaikki pidäkään..
        Minä vähät välitän, joutavat jotenkuten, mitäänsanomattomat mitäänsanomittomimmin. Eipä pohdita muutenkaan, mitä sanoin eilen, tai kuka vastasi mitenkin. Siinä aika paljon naisen logiikkaa....silloin elämä on helppoa.
        Ystävällisesti loppiaisterveisin sus. (tällä hetkellä...heh...parin tunnin kuluttua ehki toisin, sitä se inhimillisys n´est-ce pas)
        Kennenkäs kirjoittama se Loppiaisaatto onkaan, siitä vois yön hetkinä käydä sanan sanomassa, jos heräilee.

        joskus 1600- luvun alussa kirjoitettu.

        Näytelmä oli yksi Shakespearen varhaisimpia teoksia, joita esitettiin Englannin restoraation alussa.
        Naisosia ensimmäisissä esityksissä esittivät miehet tai pojat, vasta myöhemmin naiset.

        :)


      • Mummeli*
        Se on muistaakseni kirjoitti:

        joskus 1600- luvun alussa kirjoitettu.

        Näytelmä oli yksi Shakespearen varhaisimpia teoksia, joita esitettiin Englannin restoraation alussa.
        Naisosia ensimmäisissä esityksissä esittivät miehet tai pojat, vasta myöhemmin naiset.

        :)

        toivottelee


      • muistaakseni, hehee
        Se on muistaakseni kirjoitti:

        joskus 1600- luvun alussa kirjoitettu.

        Näytelmä oli yksi Shakespearen varhaisimpia teoksia, joita esitettiin Englannin restoraation alussa.
        Naisosia ensimmäisissä esityksissä esittivät miehet tai pojat, vasta myöhemmin naiset.

        :)

        olisit katsonut kuuklesta DDDD


    • 25

      päällänsä liepoittaa..." Aleksis Kiven idylliseen tyyliin maalailet rauhan satamaa niemen suojissa. Hyväntoivonniemi nimensä mukaan on tarjonnut suojaa myrskyiltä ja karikoilta. Suomen vesillä pahimmat myrskyt olen kokenut Hankoniemen läntisellä selällä ja Porkkalanselällä, matalikot vielä terävöittävät aaltoja. Palstalla tulee väistämättä turhautumisen hetkiä, mutta toivottavasti vaakakupissa mieluinen anti painaa enemmän.

      Kirjoitan kaikki lokikirjamme puhtaaksi ja unohdun aina pitkäksi aikaa muistelamaan merireissuja niitä tutkiessani. Löysin kerran lokikirjan välistä silloin 7-vuotiaan ensimmäisen lapsenlapsen ystävättärensä kanssa laatiman listan, jossa heidän luokan pojat oli jaettu kahteen sarakkeeseen. Ensimmäisessä sarakkeessa oli otsikkona : "Helläkkäät pojat", toisessa "Rajut pojat". Helläkkäiden lista oli vähän pitempi, mutta rajuissa taisi olla mielenkiintoisiakin tyyppejä.

      Helläkkäitä terkkuja teille palstalaiset tänä loppiaisaattona Ramoonalta !

      • joku vaan

        Ihmettelen täällä monenkin vastauksia, ei avaukseen mitään sanomista, mutta taas henkilöön, ohjataan lepoon ja tehdään diagnoosia, että on helppoa.
        Kyllä nuo kirjoittajat itse olisi levon ja hoidon tarpeessa, mikään aihe ei tunnu kiinnostavan mutta arvostelut kirjoittajasta, joka osoittaa suoranaista järjen köyhyyttä ja tietämättömyyttä.
        Taitavat olla lähi sukua hajupojalle.


      • kuka Vaan ?
        joku vaan kirjoitti:

        Ihmettelen täällä monenkin vastauksia, ei avaukseen mitään sanomista, mutta taas henkilöön, ohjataan lepoon ja tehdään diagnoosia, että on helppoa.
        Kyllä nuo kirjoittajat itse olisi levon ja hoidon tarpeessa, mikään aihe ei tunnu kiinnostavan mutta arvostelut kirjoittajasta, joka osoittaa suoranaista järjen köyhyyttä ja tietämättömyyttä.
        Taitavat olla lähi sukua hajupojalle.

        Sinulla oin ainakin sama sukunim i kuin Minä Vaanilla, oleteko sisko ? Onneksi tuo Kukkahame kuitenkin osasi ottaa kantaa menemättä henkilöön. Se onkin vaikeeta kun tuo aloitus oli niin henkilön itseensä menevä.


    • katleija4

      Pikku keitaalle pääsee siirtymään musiikin myötä. Laitoin tuohon Jorma Hynnisen Hurmio levyn soimaan. Siinä sitä on tango poikineen taitajan esittämänä. Parast' aikaa soi raita Itämaista rakkautta: Vieköön se ss:n vihreälle keitaalle
      http://www.youtube.com/watch?v=8AH-oo-fxqE

      • sinisirkku-ek

        terveiset, ja Hyvää Loppiaista!


      • takana,
        sinisirkku-ek kirjoitti:

        terveiset, ja Hyvää Loppiaista!

        arjet edessä. Tulis kesä ja kärpäset.


      • mörö+
        takana, kirjoitti:

        arjet edessä. Tulis kesä ja kärpäset.

        Olisi sitten sinullakin ystäviä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1896
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      238
      1542
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1030
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      925
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      81
      850
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      815
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      727
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      714
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe