Palkkaluokista

Tyytymätön

Seuraavanlainen tilanne:
Olen ollut nykyisessä työpaikassani muutaman vuoden, ensimmäisen vuoden tein yksinkertaisia toimistoalan tehtäviä palkkaluokassa 2. Tämän jälkeen siirryin tekemään ns vaativampia tehtäviä, joihin kuuluu huomattavasti monipuolisempia työtehtäviä, mutta palkkaluokkani ei muuttunut enkä sitä itse ole älynnyt vaatia, kun asiaa ei millään lailla otettu puheeksi työnantajan toimesta. En yleensäkään tiennyt työpaikan palkkakäytännöistä kovin tarkkaan aikaisemmin. Sittemmin samassa tehtävässä aloitti toinenkin henkilö, jota olin mukana perehdyttämässä tehtävään omalta osaltani.
Tämän vuoden alussa meidän palkkauksemme tarkastettiin ja omalta osaltani palkkaluokkaa päätettiin nostaa 3:een. Keskusteltuani asiasta työkaverini kanssa, sain kuulla hänen olleen heti alusta saakka palkkaluokassa 4. (hänellä on pitkä tausta ko. firman palveluksessa, eikä hänen palkkaansa tietenkään laskettukaan hänen aloittaessaan uudessa tehtävässä). Meidän työpanoksemme jakaantuvat silti edelleen niin, että minä automaattisesti pidempään olleena omaan hieman isomman roolin ja teen enemmän vaativampia tehtäviä (ja olen suoriutunut niistä hyvin). Aivan ensimmäiseksi varasin uuden keskusteluajan, jossa koetan tietenkin saada myös oman palkkaluokkani tälle samalle 4 tasolle. Ja jos siinä tulee ongelmia, haluan kuulla perusteet omalle huonommalle palkalleni.
MUTTA: kuuluisiko minulle myös takautuvasti korotettu palkanosa siltä ajalta, kun olen ollut näissä vaativammissa tehtävissä, joista muut ovat saaneet korkeampaa palkkaa? Palkkaluokan korotus olisi tietysti pitänyt tehdä (työehtosopimuksenkin mukaan) työnantajan toimesta heti työtehtävien muuttuessa, mutta en silloin älynnyt selvittää asioita ja oletin meidän kaikkien saavan samaa palkkaa. Koulutuksella ei pitäisi olla tässä tapauksessa asiaan vaikutusta.

0

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
        Maailman menoa
        673
        4529
      2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
        Ikävä
        20
        2205
      3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
        Ikävä
        102
        1376
      4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
        Ikävä
        18
        1231
      5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
        Ikävä
        71
        1168
      6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
        Kajaani
        123
        999
      7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
        Ikävä
        66
        998
      8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
        Ikävä
        75
        925
      9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
        Kitee
        255
        884
      10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
        Ikävä
        65
        876
      Aihe