Työaikani valtiolla on 36h 15min viikossa. Nyt minulle on tullut kaksi 50 tuntista viikkoa. Osin siksi että olen tullut aikaisemmin ja lähtenyt myöhemmin jotta saisin ns. plustunteja kirjanpitooni ja voisin pitää ne myöhemmin vapaapäivinä periaatteella 7h15min per työpäivä. Missä kulkee raja että pitäisikö näistä ylimääräisistä tunneista saa korotettua palkkaa? Pitääkö ylityö olla silloin etukäteen työnanatajan kanssa sovittua eikä oma-aloitteista kuten olen nyt itse tehnyt notkumalla toimistolla pitempään? Työehtosopimuksessamme lukee että vuorokautisesta ylityöstä maksetaan kahdelta ensimmäiseltä tunnilta 50% korotettu palkka ja lopuilta 100% korotettu palkka.
Mikä on ylityötä?
3
553
Vastaukset
- valtio työnantajana
Sinun kannattaisi lukea myös tämän asiakirjan liukuvaa työaikaa koskevat pykälät
http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/02_henkilostohallinnon_asiakirjat/02_sopimukset/20071001Valtio15642/Tyoeaikasopimus_7.3.2010_muutoksineen_TW_RB.pdf
Liukuvan työajan järjestelmässä virkamiehet ja työntekijät huolehtivat itse työtuntiensa tasoittami-sesta järjestelmän puitteissa tasoitusjakson kuluessa. Mikäli työtuntien tasoittaminen ei kuitenkaan ole mahdollista ja se sekä työtuntien kertymä johtuvat työnantajan hyväksymistä työtehtäviin liitty-vistä syistä, kertymää voidaan vähentää asianomaiselle työnantajan määräyksellä annettavalla va-paa-ajalla.
Säännöllinen työaika ei muutu noudatettaessa liukuvaa työaikaa. Virkamiehen tai työntekijän omas-ta aloitteestaan viraston aukioloajan tai muun asianomaiselle määrätyn normaalin työskentelyajan ulkopuolella taikka päivittäistä lepoaikaa lyhentäen työskentelemää aikaa ei oteta mukaan lasketta-essa näiden määräysten mukaisiin korvauksiin oikeuttavaa aikaa. Millaista ylityötä valtiolla tehdään? Postasin tähän äsken mutta hävisi bittiavaruuteen.
- 20
jatkat päivää omaista aloitteesta = työajan likuma, ei ylityökorvausta
jatkat päivää työnantajan aloitteesta = ylityötä, korotetut tunnit työehtosopimuksen tai lain mukaa (lain mukaan yksinkertainen palkka 8h/40h asti)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734549Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021386
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos201237- 741178
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1251010Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi257905- 65886