Mietityttää kiikarissa olevan käytetyn Nishiki hybrid pron runkokoko 20" minunlaiselle 180-senttiselle jäppiselle pääasiassa kaupunkiajoon ja jonkin verran maantielle. En päässyt testaamaan sen ulottuvuuksia nivuseen jne, kun renkaat eivät ole kiinni ja verrokkiakaan ei ollut maisemissa. En tiedä kuinka Nishiki tarkalleen ottaen mittaa runkokoon, mutta tämä 20" taitaa vastata nykyisten uusien kokojaottelun S/M/L pienintä eli äSsää.
Osaako joku täällä kommentoida rungon riittävyyttä, ettei olisi liian kiikkerä tms...
Hybridin runkokoko - apuja kiitos
5
8456
Vastaukset
- Cedrik
Mulla on tuo runkokoko 20" ja olen 173cm. Pelkäsin pyörän olevan liian iso, mutta hyvältähän tuo vaikuttaa.. Pienin koko taitaa olla 18" ja suurin 22".
Naisten pyörissä koot 17", 19" ja 21"
Luulen, että tuo sopii juuri sinulle, jos et kovin pitkäraajainen ole.
http://www.raulhellberg.fi/- matti
181 pitkä raajainen Nishiki 22" tuntuu passelilta.
- Pyöräilijä
Nuo Hybridit mitoitetaan hieman erilailla kuin esim.maastopyörät ja väittäisin että tuo 20" on sinulle ehdottomasti liian pieni runko.
- Karpo
Kiitos linkistä ja vastauksista, löytyi "faktaa":
Hybrid-pyörät, Miesten
160 - 173 cm 18"
172 - 182 cm 20"
178 - 188 cm 22"
187 - 198 cm 23,5"
Hybrid-Pro SL
160 - 175 cm S
173 - 184 cm M
182 - 192 cm L
Nytpä oma vaihtoehto on vanhempi hybrid-pro, tiedä sitten miten tuo uusi malli ja sen mittayksiköt eroavat vanhasta. No, ilmeisesti kannattaa tuijottaa lähinnä yleistä hybridien taulukkoa ja todeta, että 20" on siinä hilkulla matka-ajoon niinkuin täällä vastauksetkin hajaantuivat.
Onko jollakulla vielä valistunutta ja/tai vahvaa mielipidettä? Täytynee tehdä fiilispohjalta päätös...- Ketjunpyörittäjä
Myös itse kallistun sille kannalle että tuo runkokoko on sinulle hieman alimittainen.
Kaupunkiajossa tuo saattaa vielä mennä mutta maantiellä ja pidemmillä lenkeillä et todennäköisesti saa optimaalista ajoasentoa runkon pienuudesta johtuen.
Mutta tässä olisi yksi toimiva vinkki: Mene lähimpään liikkeeseen josta noita tuumamitoitettuja Nishikejä löytyy ja kysy myyjältä sinulle sopivaa runkokokoa,sen jälkeen suorita kahdella eri runkokoolla koeajo ja sinun tapauksessasi tuo olisi 20 ja 22".
Nyt sinulla on tämän jälkeen omakohtainen kokemus tuosta koosta joka ei perustu minnekkään taulukoihin eikä mututuntumaan.
Veikkaan kuitenkin että niin myyjän mielipide kuin omasikin puoltavat tuota 22":an runkokokoa.
Tapauksessasi jossa on kyseessä käytetty pyörä asia monimutkaistuu kun vaihtoehtoa ei ole mutta siitä huolimatta suorittaisin tuon koeajon ja ottaisin ammattimyyjän mielipiteen ihan todesta ettei vain tulisi väärää valintaa joka myöhemmin kaduttaa.
Ja joka tapauksessa tuon kyseessä olevan pyörän kohdalla sinun tulee menetellä niin että jos nyt kuitenkin päädyt sen ostoon niin pyörä pitää olla kasattuna ja ajokelpoisena ennen kaupantekoa,samoin suoritat kunnon koeajon pyörällä jolloin varmistut että kaikki toimii ainakin ostohetkellä.
Tutki runko todella tarkasti ettei mahdollisia murtumia löydy - tarkista vanteiden kunto ja niiden suoruus - tarkista rattaat niin kampiratas kuin rataspakkakin - koeajolla kiinnitä huomio vaihteiden ja jarrujen moitteettomaan toimintaan.
Syy miksi näin kehoitan tekemään on yksinkertaisesti se että on tullut liian monta käytettyä pyörää vastaan joidenka saattaminen toimiviksi ja turvallisiksi on aiheuttanut kustannukset jotka lisättynä maksettuun kauppasummaan tekevät yhdessä saman millä olisi saanut uuden pyörän.
Päädytpä nyt mihin ratkaisuun tahansa niin toivotan hyviä ja antoisia pyöräilykilometrejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883