Pomoni sanoi, ettei minulle makseta palkkaa pyhäpäivistä (kuten loppiaisesta ja jouluaatosta), sillä vaikka olen vakituinen työntekijä, olen kuitenkin vain tuntityöläinen. Minusta on typerää, että vaikka teen 4 vuoroa/vko, en saisi samoja lomakorvauksia kuin työkaverini, joka työskentelee 5 vuoroa/vko. Onko pomoni oikeassa tässä asiassa?
Noudatamme yksityisen sosiaalipalvelualan TESia.
Arkipyhät palkattomia tuntityöläiselle?
1
961
Vastaukset
- Pomotar...
Yleisesti ottaen jokainen joka tekee kuukaudessa 14 työpävää tienaa kuukaudelta kaksi palkallista lomapäivää (yli vuoden työsuhteessa ollut 2,5, päivää). Ellei tuo ehto täyty, sovelletaan ns. 35 tunnin lomanmääräytymissääntöä, jolloin lomapäiviä kertyy mutta niiden palkka on toisenlainen kuin kuukausipalkkalaisella.
Jos työkuukaudessa on arkipyhiä, niistä maksetaan myös tuntipalkkalaiselle oman alan työehtosopimuksen mukaisesti joko tuntihyvistystä tai -korvausta. Tarkista nyt oman alasi säännöt tai soita liittoosi ja kysy sieltä, myös luottamusmies voi vastata näihin kysymyksiisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672425- 661407
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww771234EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje61152Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19870- 79865
- 44713
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta87698Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe26678- 30666