Ahneet virkalijat haluavat palkankorotuksen

jaahas-6

Kuntien ahneet virkailijat ovat ryhtyneet taas lypsämään lisää palkkaa itselleen:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110154095

Julkinen sektori aloittaa palkkaneuvottelut

Maanantai 10.01.2011

Kuntien ja valtion palveluksessa olevien yli puolen miljoonan henkilön palkankorotukset tulisi neuvotella valmiiksi lähiviikkojen aikana.
Kiistat koskevat pääosin palkkoja.

Kunta-alan sopimukset ovat voimassa vuoden loppuun asti. Nyt neuvotellaan vain palkankorotuksista. Jos sopua ei synny, sopimukset voidaan irtisanoa. Se merkitsee sitä, että esimerkiksi työntekijäpuoli voi tehostaa vaatimuksiaan lakoilla helmikuussa.

PS.
Työtön ei saa noista rahoista penniäkään

4

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu.

No oli ahne tai ei, niin kaikkihan nyt lisää liksaa haluavat ja mahdollisesti paremmat työolot/ehdot, jos mahdollista. Samahan se koskee joka alaa ja tehtävää, lukuisissa hommissa parantamista onkin toki.

Jos olisit itse virkailija, niin oletan ettet kirjoittaisi täällä vaan olisit itse tuossa nyt haukkumassasi porukassa hyvinkin mielelläsi ottamassa vastaan mahdollisia etuuksia, eikös vain;)

Tietysti joskushan asiat kapsahtavat omaan nilkkaankin, muistakaamme paperimiehet ja mitenkähän ajan kanssa käy lentoemoille... Jälkimmäisistä nyt ei toki voi sanoa vielä mitään, mutta kalliiksihan sopimus ta-puolelle tuli..

Mitäs näistä. Jokainen oman tilanteensa ja duuninsa valossa asioita pohtii.

• Huh huh huu

tarvitsekaan saada, koska ei ole töissä ansaitsemassa palkkaansa :)

• AY1

Kunta- alalla käydään neuvotteluja korotuksista, ei siinä mitään.
      Mutta nämä YTK kuuluvat kun ovat hyviä neuvottelijoita jotka saavat ainakin 10-20%:a paremmat korotukset kun liittoon kuuluva, ainakin mitä ne täällä kirjoittavat.
      Tämä huolestuttaa minua kun kustannustaso nousee ja samalla verotus kiristyy.
      Nyt toivon että YTK kuuluvat tyytyvät kohtuuteen omissa palkkaneuvotteluissa.
      Mutta onko heillä sitä kohtuutta?.
      Minä kyllä epäilen, koska he haluavat olla muutenkin vain ottamassa mutta ei antamassa..

Laskin tuossa jos nämä 430 tuhatta henkilöä kävisi omat palkkaneuvottelut pomonsa kanssa ja jokainen käyttäisi aikaa siihen 15 min työaikamenetys on 1700 vuosityötunnin mukaa 63 vuotta ja tämä 2 kertaa eli yhteensä 126 vuotta.
      Taitaa tulla liittojen neuvottelut halvemmaksi.

• lissäää...

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/02/1271403/kunta-alan-neuvottelut-umpikujassa

"Tämän päivän neuvotteluissa ei annettua uusia palkkatarjouksia. Tiistaina työntekijäpuoli hylkäsi työnantajan palkkatarjouksen."

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/02/1267877/kunta-alan-palkkavaanto-jatkuu

"Kunta-alan neuvottelut jatkuvat tänään. Kunta-alalla on näkemyseroja palkankorotusten tasosta sekä siitä, maksetaanko mahdolliset korotukset kaikille kohdennettavina yleiskorotuksina vai muunlaisina erinä."

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/02/1050015

"Palkansaajajärjestöt odottavat työnantajalta aiempaa parempaa tarjousta.
        Sopimuksen syntyä ovat vaikeuttaneet etenkin kiistat palkankorotuksista. "

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4549
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2205
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      102
      1386
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      20
      1237
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      74
      1178
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      125
      1010
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      998
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      925
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      257
      905
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      886
    Aihe