Nutrilett-kavereita 8 vkon ajaksi?

30+

Hellurei!
Olen aloittamassa Nutrilett-kuurin ensi maanantaina eli 17.1. Tarkoitus olla Nutreilla ja kaiken maailman kasviksilla 8 viikkoa. Tavoitteena saada vähintään 10 kg pois. Oliskos täällä joku samassa jamassa niin voitasi tsempata toisiamme ja valittaa vaikeina hetkinä?

128

5149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veks75

Hei!
      Tuolla Nutriannen nutrifast ketjussa ollaan oltu jo puolisen vuotta. Sieltä kun lähdet osa 1 lukemaan, niin liity sitten meidän joukkoon, osaan 2. Me alotellaan taas Nutriannen ja muidenkin kanssa uudelleen, koska jouluna tuli pidettyä taukoa nutrailuissa ja muissakin laihdutustouhuissa.
      Sinne siis...

• 30+

Moi!
        Kiitos kutsusta;). Olen seuraillut Nutriannen ja sun urakkaa viime syksystä lähtien. Itsekin nutrasin aika samoihin aikoihin 8 vkon aikana reilu 10 kg pois. Ja sama tapahtui myös mulle, jouluajan repsahdus, josta nyt 2.4kg. Kokeilen, josko saisin tähän ketjuun mukaan jonkun samassa jamassa olevan, mä NIIIIN tarvisin samanlaisen ylipainoisen tiukkapipon mua tsemppaamaan. Meinaan sä painat Nutriannen kans suunnilleen sen mihin mä tähtään, joten mun mittakaavassa ehkä "liian laiha" tsemppikaveri ja valitettavasti tuo 30 tarkoittaa muutakin kun mun ikää ;(

• 5 kiloa pyhinä :(

Se vaan on niin pahaa.....ainoastaan menee alas naturdiet suklaa ja mansikka,mutta turhan kalliita :(

• .

kalliiksi tule, n. 6 euroa vuorokaudessa, mitä sillä saa, siis normiruokaa?!

• lihavalissu

Moikka!
      Mie olen myös miettiny Nutrauksen alottamista. Oon joskus aikasemmin syöny 2 noita Quick Start paketteja, niinku 10 päivän kuurina, mut eipä tuo tollanen aika näy missään, kun ylipainoa on tosiaan useemman kymmentä kiloa. Tarkalleen en osaa painoani sanoa, vaihtelee päivittäin useammalla kilolla, mutta jos sanon yli 100, alle 105, en ainankaan valehtele. Ja meidän vaakakin on huono, näyttää vähän oman mielensä mukaan... Pituutta mulla on 160cm. Eli oikeesti painoa on TOSI paljon. Eniten miuta huolestuttaa nutrauksen alottamisessa tuo alkoholiin repsahtaminen. Eli mulla on taipumusta tuosta vaan intoutua ottamaan.. muttei sitä kai kannata liiemmin murehtia.
      Mie olisin siis kovin innokas nutraus-kaveri, jos kelpaa :)

• 30+

No niin, "lihavalissu", kelpaat vallan hyvin, maanantaina siis aloitan Nutrilett-kuurin ja sä kans? Meinaan vetää sen 8 vkoa pelkillä pusseilla ja kasviksilla kaksia juhlia lukuun ottamatta. Perjantaisin punnitus? Eli tänne laitettais aina perjantaisin mahtavat miinustulokset ja muutenkin vois kertoo fiiliksiään. Ekat päivät on niin vaikeita, mut kyl se siitä! Mun tekee kans toisinaan siideriä tms mieli ja otankin välillä jopa kännit, mut nyt pitää siitäkin olla tiukkana. Näillä ku mennään niin laidutaan ihan satavarmasti!

Lisää porukkaa mukaan pliis, yhdessä onnistutaan!

• 40+
        30+ kirjoitti:

No niin, "lihavalissu", kelpaat vallan hyvin, maanantaina siis aloitan Nutrilett-kuurin ja sä kans? Meinaan vetää sen 8 vkoa pelkillä pusseilla ja kasviksilla kaksia juhlia lukuun ottamatta. Perjantaisin punnitus? Eli tänne laitettais aina perjantaisin mahtavat miinustulokset ja muutenkin vois kertoo fiiliksiään. Ekat päivät on niin vaikeita, mut kyl se siitä! Mun tekee kans toisinaan siideriä tms mieli ja otankin välillä jopa kännit, mut nyt pitää siitäkin olla tiukkana. Näillä ku mennään niin laidutaan ihan satavarmasti!

Moikka,
        aloitin itse Nutrileteilla ja Allevoilla "jo" viime maanantaina eli kolmatta päivää mennään. Päätä särkee ja olo on uupunut, ei ylimaallisen pirteä, kuten olen lukenut muille tapahtuneen!
        Painoa on 95kg ja pituutta huimat 164cm. Tiukalla pussikeittokuurilla aion olla fiilisten mukaan 6-10 vkoa. Ihan hyvin on lähtenyt homma käyntiin, olen juonut paljon vettä lisäksi ja syönyt tomaattia ja tuoreita herkkusieniä muutamia.
        Käyn parin viikon välein työterveyshoitajan luona "virallisella" punnituksella ja tsekataan, että kaikki sujuu ok. Itsellä kotipunnistuspäivä maanantaisin.
        Täältä saa usein lukea, miten ihmiset arvostelevat meitä pussikuurilaisia. Eiköhän se ole oma asia, miten laihduttaa ja miten onnistuu, jos kilot vain tippuvat ja ennenkaikkea, pysyvät poissa!
        Tsemppiä meille kaikille puurtajille, kuulemisiin!

• lihavalissu
        30+ kirjoitti:

Maanantai sopii miullekki mainiosti aloitusajankohdaks. perjantaisin joo vois hyvin laittaa punnitustulokset tänne. ja pitää muutenki "päiväkirjaa" vaikka päivittäinki. pakkohan se on saada jonnekkin tuntojaan purkaa.

Satanen lasissa liikenteeseen, ja tuloksia varmasti, hitaasti tai nopeasti. Mulla ULTIMATE goal on sitte joskus 52kg, mut eka goal on 90. painoin muutama vuos takaperin alle 80, hurjan hurjan dieetin johdosta, mut se onki ainoo kerta miesmuistiin kun oon noin "vähän" painanut. nyt jos laskis kg/vk, ni se ois 8vk:n päästä jotain 95 hujakoilla. mut nutraamalla kuulemma lähtee helposti enemmän ku se kilo viikossa.. tai no, kun kattoo tuota Nutriannen Nutrifast ketjua (voi kun jaksais itekkin tsempata niinku hän), ni eipä siitä voi mennä takuuseen. mut mulla näyttäis olevan sen verran enemmän painoa, kuin muilla, et toivottavast lähtiskii ropisemaan vauhdilla. mut ensin tuo 8vk, sitte uus etappi.

mut eiks myö näillä mennä! :)

• sa_kri
        40+ kirjoitti:

Moikka,
        aloitin itse Nutrileteilla ja Allevoilla "jo" viime maanantaina eli kolmatta päivää mennään. Päätä särkee ja olo on uupunut, ei ylimaallisen pirteä, kuten olen lukenut muille tapahtuneen!
        Painoa on 95kg ja pituutta huimat 164cm. Tiukalla pussikeittokuurilla aion olla fiilisten mukaan 6-10 vkoa. Ihan hyvin on lähtenyt homma käyntiin, olen juonut paljon vettä lisäksi ja syönyt tomaattia ja tuoreita herkkusieniä muutamia.
        Käyn parin viikon välein työterveyshoitajan luona "virallisella" punnituksella ja tsekataan, että kaikki sujuu ok. Itsellä kotipunnistuspäivä maanantaisin.
        Täältä saa usein lukea, miten ihmiset arvostelevat meitä pussikuurilaisia. Eiköhän se ole oma asia, miten laihduttaa ja miten onnistuu, jos kilot vain tippuvat ja ennenkaikkea, pysyvät poissa!
        Tsemppiä meille kaikille puurtajille, kuulemisiin!

Itse olen tuumaillut tuota terveyshuollon tahon liittämistä tähän prosessiin. Oletko saanut työterveyshoitajalta hyviä vinkkejä tai viisaita sanoja?

Ajattelin itsekin kääntyä työterveyshuollon puoleen ja mainita lekurille aikomuksistani sekä tavoitteistani. Painoindeksini on 30, joten laiduttaminen on varmasti lämpimästi suositeltavaa.

Olen myös huomannut saman kuin sinä: pussikuuri herättää yllätävän negatiivisia tuulahduksia kuulijoiden puolelta. Itse ainakin teen mieluusti tällainen "tehokuurin", kuin laskeskelen tarkasti mitä ja minkä verran on luvallista syödä ja milloin. Pussien kanssa peli on selkeä, 5 pussia päivässä 3 tunnin välein - that's it. Ja lisäksi paljon vettä, kivennäisvettä sekä jonkin verran vihanneksia. Täytynee toivoa, että kantti kestää ja pussit menevät alas vielä viikkojenkin päästä. Mutta kun ajattelee lopputulosta ja näkee muutoksia kehossa, pysyy varmasti motivaatio kohdallaan!

• sa_kri

Itsekin olen noin 160 cm korkea ja sisäistä tilavuutta on n. 78 kilon verran. Salaisena haaveena olisi päästä alle 70, mutta kaikki mitä lähtee, niin hyvä niin.

Itse pelkään repsahtamista Coca Colaan ja punaviiniin. Ja mitäs punaviini olisi ilman suklaata...

Luin tänään osuvan lausahduksen:

" Mahdollisen erottaa mahdottomasta vain ihmisen päättäväisyys".

Tällä ajatuksella siis eteenpäin, eikös?

• kadunruusu
        sa_kri kirjoitti:

Itsekin olen noin 160 cm korkea ja sisäistä tilavuutta on n. 78 kilon verran. Salaisena haaveena olisi päästä alle 70, mutta kaikki mitä lähtee, niin hyvä niin.

Itse pelkään repsahtamista Coca Colaan ja punaviiniin. Ja mitäs punaviini olisi ilman suklaata...

Luin tänään osuvan lausahduksen:

" Mahdollisen erottaa mahdottomasta vain ihmisen päättäväisyys".

Tällä ajatuksella siis eteenpäin, eikös?

...Nyt lähtee! eli www.nytlahtee.fi on myös laiduttajien avukssi. :)

• sa_kri

Heippa,

Kiva saada seuraa nutraukseen:) Tarkoituksena on nauttia pusseja vihanneksia 5 viikkoa. Hieman jännittää miten selviän oman tahdonvoimani kanssa, mutta sisulla täytyy puskea heikkojen hetkien ohitse.

Tarkoituksena on pudettaa min. 5 kiloa ja kaikki tämän yli menevä on iloinen yllätys. Ja jos kykenen, jatkan vielä yli tuon viiden viikon. Haasteena on saada itseni ylös, ulos ja liikkumaan. Mietityttää vain, kuinka se onnistuu jos heikottaa ja päätä särkee. Mutta toisaalta liikunta antaa energiaa ja hyvää mieltä! Täytynee siis keskittyä posiviitisiin ajatuksiin:)

Suurin toiveeni on, että jaksan pitää pintani nämä viikot ja sitten kuurin loputtua voin todeta "että hyvin selvisin ja tahto pysyi lujana".

Millaisia jännityksiä teillä muilla on? Vai onko ilmassa enemmän innonsekaista odotusta?

• 40+

Hei sa_kri ja muut reippaat nutrailijat,

neljäs päivä lähti käyntiin ja olotila alkaa pikkuhiljaa kohentua. Eilen olin vielä väsynyt ja päänsärkyinen olo, mutta pieni kepeä ulkoilu teki hyvää.

Kysyit sa_kri työterveyshuollon mietteitä tästä; oma terveydenhoitajani kannusti kovasti ja psyykkasi kestämisen puolesta. Minulla kaksi lasta, joille teen kuitenkin ruokaa ja namivarastoja heillä kaapeissa, joten sisua ja kantin kestävyyttä todella kysytään. Minusta myös otettiin pari viikoa sitten useita verikokeita, jotta pystytään seuraamaan niitäkin laihdutuksen edetessä. Työterveyshoitaja sanoi, että mitään estettä useamman viikon nutraukselle ei ole, koska minulla ei ole mitään perussairauksia. Lääkärin pakeilla käyn vielä ensi viikolla perustsekkauksessa. Ajattelen itse kärsimättömänä, että motivaatio kohenee, kun alkuviikkoina putoaa reilusti, niin jaksaa paremmin hahmottaa mahdollisen lopputuloksenkin.

Minulla edessä mm. Ruotsin risteily, joka kyllä vähän jännittää mm. buffetin osalta.. Toisaalta, nyt jo on huomannut, että a) vatsalaukku pienentynyt, b) makeanhimo hellittänyt ja c) ruuan himokohtaukset menevät ohi, kunhan hetken odottaa. Tsemppiä antaa myös se, että miesystävä alkoi laihduttaa, joten tsemppaamme toinen toisiamme.

Päivä kerrallaan ja ennen kuin on huomannutkaan, on jo ensimmäinen viikko mennyt, sitten toinen jne. :-) Kevät avautuu meille tänä vuonna kulkaas tosi heleänä!

• sa_kri

Takana on nyt 5 "pirtelöä", yksi omena, rutkasti kivennäisvettä sekä normivettä. Käväisin myös hydrobickissä. Olosta ei oikein osaa vielä sanoa mitään tähdellistä, mutta nälkä ei ole juurikaan kurninut mahassa. Uimahallin vaaka näytti menomatkalla 78,05 ja tullessa 77,35. Taitaa tästä torstaista tulla se virallinen punnituspäivä.

Suurimpana ajatuksena on mieleeni noussut se, kuinka ihmeessä kykenen sisäistämään tulevat viikot noita pusseja? Täytynee ottaa patukat mukaan, jottei ehdi tulla totaalitympäytyminen pirtelömakuihin. Kun yhden pussin korvaa puolikkaalla patukalla vaikkapa iltapäiväteen seurana, saa mukavaa maku- ja rakennevaihtelua päivän viiteen ateriaan. Ja mieli tekisi mieli porkkanaa, kurkkua ym. mitä saisi pureskella, mutta jotenkin sitä pelkää, että syö vahingossa liikaa kaloreita ja tämän dietin perimmäinen tavoite, ketoosi, jää oman arviointivirheen takia saavuttamatta.

Huomasin, että uinti on siitä petollinen liikuntamuoto, että se synnyttää hurjan nälän ja mieli suorastaa kiljuu jotain tuhtia ja ei-niin-terveellistä ruokaa. Kun mieli vahingossa lipsuu noihin mielikuviin, on niistä vaikea päästä irti.

Saas nähdä milloin alkaa diettioireilut... Tämä ensimmäinen päivä meni vanhoilla höyryillä, joten huominen saattaa olla jo aivan toisenlainen. Ei auta muuta kuin elää läpi vaikean hetken ja uskoa, että kroppa tajuaa iskeä kiinni omiin varastoihinsa. Sieltä löytyy kyllä polttoainetta:)

Minkä verran te muut nutraajat olette tohtineet syödä pussien lisäksi esim. kasviksia? Oletteko pidättäytyneet vain kasviksisissa vai oletteko myös syöneet hedelmiä jsekä marjoja? Ja entäs tuo juoma puoli? Onko teillä tiukka vesi/kivennäivesilinja vai nautitteko teetä/kahvia ilman höysteitä, entäpä lihgt mehut ja limut? Nehän ovat vähäkalorisia.

Tiedän, että edessä olevat viikot tulevat olemaan aikamoinen päänsisäinen monologi, hyvän ja pahan taistelu. Sitä tietää, että joko voi olla itseensä tyytyväinen kun on pitänyt itsensä kurissa ja nuhteessa taikka sitä havahtuu ajattelemaan 5 viikon päästä, että mikä urpo olinkaan, kun annoin houkutuksille periksi. Tämän viimeisen vaihtoehdon olen muutaman kerran kokenut ja sitä jää pakosti ajattelemaan millaiselta olo tuntuisi sinä hetkenä, jos olisi toteuttanut aikeensa ja saanut kiloja pois. Miltä tuntuisi, miltä näyttäisi, miten pukeutuisi ja kuinka paljon energisempi sitä olisikaan... Itse ainakin yritän pitää mielessä tuon itsemorkkistunteen, jotta tietää mihin tilanteeseen ei halua tämän prosessin päättyvän.

Kertokaatte te muutkin ajatuksianne! Vaikka ympärillämme on varmasti paljon ihmisiä, jotka meitä tukevat, eivät he kuitenkaan koe niitä todellisia tuntemuksia joita nutraaminen synnyttää, niin henkisiä kuin fyysisiä muutoksia sekä haasteita.

• lihavalissu

Miekin alottaisin niin mieluusti nutraamisen jo vaikka heti. Olen ollu nyt muutaman päivän hyvin vähällä ruoalla muutenkin, vatsatautia pidellyt :( tänään suuhuni pistänyt kaikki hurjat (vajaa) 300kcal... Mä olen sellanen "joko-tai" ihminen niinku oon täällä monen nähny sanovan.. eli joko syön, tai sitten en. Nutraus on siis sen puoleen hyvä, että tuleepahan homma tehtyä terveellisesti. Taidankin siis huomenna käydä vähän ostoksilla. :) pussiruokia. Otan varaslähdön, vaikka maanantaina piti vasta aloittaa. Aattelin et jos ostasin alkuun tuon 5day quick start paketin.. sillä pääsee varmast ihan hyvin alkuun. Sit oon ajatellu, että vihreitä kasviksia mahollisimman paljon. Ja toki muitakin, mut vihreitä erityisesti. Hedelmiä HARVOIN, joku mandariini ei ehkä paha, banaaneihin en koske. Enkä kyllä itse osta hedelmiä, jos kotona sattuu jotain olemaan, ehkä saa ottaa, rajansa niilläkin. Asun siis isäni kanssa. (ikää mulla on jo kuitenkin 23, olen vaan aina ollut kova reissaamaan, asunut pätkiä ulkomailla jne, joten ei ole tullut muutettua tästä mihinkään, vielä ;) ) Eli mulla tilanne on sen puoleen hankalampi, että en voi kaikkea "huonoa ruokaa" heittää menemään "poissa silmistä, poissa mielestä" -ajatuksella. Houkutuksia tulee siis olemaan, mutta niistä on tarkoitus selvitä!

Mutta. Nyt vatsa vähän kurisee, mutta Uni-Jukkaa odottelemaan, aamulla sitten Nutri-ostoksille.

• 30+

No nythän meitä olis täs kiva porukka toinen toistamme tsemppaamaan! Toki mukaan mahtuu muitakin samassa jamassa olevia;)

Sa_kri: Sulla alko ny toinen päivä nutrausta, älä anna periks vaikka tänään olis hirvee nälkä, heikottais tai särkis päätä. Se helpottaa kyllä kun pääset ketoosin viimeistään parin päivän päästä. Kyllä sä voit kasviksia syödä suht reilustikin vielä kun valitset kasvikset oikein. Itse en syö nutraamisen aikana perunaa, maissia, herneitä, papuja enkä bataattia, koska ne sisältää niin paljon hiilihydraattia=sokeria ja ketoosi menee pilalle. Kalorimääräkin on niissä isompi ku esim kurkussa, sipulissa, vihreissä salaateissa, tomaatissa, paprikassa, kukka- ja parsakaalissa. Porkkanaa syön kohtuudella eli yhden päivässä jos sitäkään. Itse lisään keittoihin lähes aina jotain pureskeltavaa, usein jotain valmista wok-sekoitusta, mä en yksinkertaisesti voi olla ilman kiinteää syötävää. Marjoja tai hedelmiä en syö, koska niissä sokeria vaikka muutenhan ne olis terveellistä syötävää. Sit toi juomapuoli: mä vedän teetä päivittäin ja light-kolaa viikonloppuisin ihan huolella. Eli mun mielestä kalorittomia juomia voi juoda vaikkei ne mitään terveysjuomia olekaan.

Lihavalissu: ota vaan ihmeessä "varaslähtö" nutraukseen jos siltä tuntuu! Mä alotan sit maanantaina. Aamulla kävin puntarilla niin tiedän kaamean alkupainoni ja perjantaisin sitten ilmoittelen aina tilanteen, viikkopudotuksen ja kokonaispudotuksen. Toi välietappi 90kg kuulostaa hyvältä, sä pystyt kyl siihen!

40 : Hei sullahan on jo kohta eka viikko nutrausta takana. Hienosti oot tsempannu nää päivät! Nauti siitä risteilystä ja ruuistakin siellä laivalla, kunhan vaan sit palaat nutraamaan meidän kanssa;)

Maanantaina palailen mun ekan päivän pussifiilistelyihin. Tsemppiä meille kaikille!

• lihavalissu

Mun alottaminen siirtyykin itsestä riippumattomista syistä huomiselle. :) Oon ihan innoissani jo.

Ja juu, mustakii näyttäis porukka vallan mainiolta :)
      40 , sullahan on tosi kivasti "pullat uunissa" (heh :D ) kun ihan lähipiirissä toinenki pudottaja. Varmasti paljon antaa tukea ja spurttia!
      sa_kri, tsemppiä! kiva kun on useempi ketä aloittaa "samaan aikaan" urakan. Vertaistukea :)
      30 , maanataita ootellessa :)

• 40+

Wow, mikä porukka täällä on! Tulee tosi hyvä, iloinen ja reipas mieli, kun näitä viestejä lukee!
        Viides päivä tänään takana ja yllättävää kyllä, tämä olikin tähän mennessä se pahin kaikista! Töissä melkein kuola valui kahvipöytäpullien päälle ja himoitsin työkavereideni eväsrasioita, mutta ei, itse väänsin keittoa ja pirtelöä.
        Myönnettävä on, että nyt illalla sitten kuitenkin sorruin pariin siivuun Polar-juustoa ja jälkiuuniruisnappiin. Mutta entiseen verrattuna nyt en vajonnut syvään morkkikseen tai kahminut viittä ruisleipää, vaan ajattelen, että ei se tähän loppunut, leuka pystyyn ja homma jatkuu, tämä oli kuitenkin vielä tosi pientä!
        En ole itse syönyt tähän mennessä juuri muita kasviksia kuin tuoreita herkkusieniä (vähän kaloreita, mutta paljon kivennäisaineita!), kurkkua ja tomaattia. Suht' tällä linjalla ajattelin koettaa pysyäkin. Hedelmäthän ovat täysnutrauksessa kiellettyjä, etenkin banaanit, ne rikkovat ketoosin.
        Juon vettä n. 2,5-3l päivässä ja muutaman lasillisen kivennäisvettä, kupin tai pari teetä. Light kolajuomista koetan itseni vierottaa nyt samalla pois, niitä nimittäin kului aivan liikaa (n. litrakin päivässä). Ilmeisesti siitäkin seurauksena tuo alkupäivien tosi raju päänsärky. Mehuja en juo oikeastaan lainkaan.
        Auttaa kyllä tosi paljon, kun toinen on samoilla linjoilla, niin toinen tukee, kun heikko meinaa sortua. Miesystäväni kanssa mekin nimittäin vietimme sen ajan, kun lapset menivät nukkumaan, tv:stä jotain kepeää katsellen ja -syöden.
        Hienosti teillä kaikilla on taival alkanut tai alkamassa! Tsemppiä ja sisua, siskot ja hyvää viikonloppua, nauttikaa ja levätkää!

• lihavalissu

Heissan hei.
      Tänään kävin siis nutri-ostoksilla, ja en ostanukkaa sitä 5 day quick starttia vaan sen kanakeittopaketin. oli tarjouksessa :D ja heräsin vasta kovin myöhään, ni en oo ku 2 pussia kerenny vetäsee. voi mie niin veikkaan, et alkaa nopeesti maistumaan puulta. ei ole kovin hyvää, mutta mie olen tottunu syömään kaikkea, vaikkei kovin hyvää olekaan... pakko kyllä käydä huomenna ostamassa myös sitä kasviskeittoa ja ehkä muutaman patukan. ihan vaan sillä, et vaihtelua, ettei tyssähdä heti alkuunsa. Mut hyvillä fiiliksillä tästä eteenpäin. Ihan hyvä vointikin. Ainut asia mikä nyt vähän houkuttaa, on kun oon hoitamassa siskontyttöä, ja tuossa pöydällä ja jääkaapissa on kamalasti herkkuja. Karjalanpiirakat ja perunapiirakat samoin on mun suuuuuri intohimo. niitäkin näyttäisi tuossa olevan. no, parempi vaan pitää katse tiukasti telkkarissa tai tietokoneessa. nälkä ei ole, mutta vähän himottaisi. mulla ei kyllä useinkaan ole nälkä. saatan olla päivänkin syömättä mitään, kun unohdan syödä. välillä alkaa ihan heikottaa, kun ei muista syödä. mutta nyt pitäisikin pitää mielessä, et tietty määrä pusseja täytyis päivän aikana tuhota :) kyllä tämä tästä. ai niin. tänä aamuna vaaka näytti sen verran, ettei ole piiiiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan näyttäny. mietinkin tota punnituspäivää, että pitäiskö sitä siirtää sittenki. en malta millään oottaa aina perjantaihin asti :D mietinkin tiistaita. eli tiistaina julkistan sitten painoni. tsihih. jännittää :)

• Nutri-Keiju

Heisan!
        Täältähän löytyi sattumalta mielenkiintoinen ryhmä. Jospa vielä pääsisi mukaan ryhmään? Huomenna alkaa täälläkin Nutrilett kuuri. Hankittuna on quick start -paketti viideksi päiväksi ja syksyisestä nutrauksesta joitain jäljellä. Siten hankin lisää. Kahdeksan viikon nutraus kuulostaa kyllä haasteelliselta, mutta päivä kerrallaan. Pudotettavaa löytyy edelleen enempi kuin laki sallii. Viime syksynä tippui 10 kg ja sitä edellisenä 10 kg. Ihme kyllä, ne ovat myös pysyneet poissa, mutta toki on edellyttänyt muutoksia mitä suuhunsa pistää. Ennen sitä ei tullut juurikaan mietittyä. Ensisijaisesti olisi mahtavaa tiputtaa taas 10 kg. Huhtikuussa reissu etelään varattuna, josko tuo toimisi motivaattorina. :)

Aikaisemmista nutrauksista tiedän tulossa olevan taas päänsärkyä, väsymystä ja viluisuutta. Helppoa tämä ei tule olemaan! Toivottavasti tällä porukan voimalla päästään tavoitteisiin. Ilmoittelen tuntemuksista ja tuloksista! Huomen aamulla vaa´alle ja punnituspäivä jatkossa perjantai. Jännää!! :)

• sa_kri

Heippa,

Olen samaa mieltä kuin te muutkin, hieno porukka meillä on kasassa. Ja vertaituki on se tärkeä tsemppari. Jo nutranneet osaavat kertoa vähemmän nutranneille missä mennään ja miten tilanne muuttuu. Toisinsanoen tuovat toivoa heikkoihin hetkiin.

Itse aloitin nutrauksen torstaina eli ny viedään neljättä päivää, Olen täydentänyt eväsvarastojani Allivon patukoilla. ½ patukkaa = 1 pussi. Ne ovat todella maukkaita ja tuntuu ihanalta pureskella ruokaa. Syön yhden patukan päivässä 3 pussia. Mansikan- ja suklaan makuisten rinnalle ostin Nutriletin matsämarjan. Se tuo hyvin vaihtelua. En ole ajatellut käyttää noita keittoja, niiden maku on kuulemani mukaan hieman "haasteellinen". Jonkin verran miniporkkanaa olen roukutellut, 250 g pussi on mennyt 3 päivässä (30kcal/100g). Ja juon paljon vettä ja kivennäisvettä, tuntuu että suolaista on pakko saada jollain tavalla sisäistettyä. Light-limuihin en aio sekaatua, itsekin yirtän limupuolesta päästä eroon tämän prokjektin aikana.

Kaiken kaikkiaan olen todella positiivisen yllättynyt kuinka helposti kaikki on mennyt. Olen aloittanut nutrauksen aikana hydrobickin sekä uintitekniikka treenit. Molempia on ollut nyt yksi kerta takana. Aluksi pelkäsin kuinka jaksan vetää urheilun läpi, mutta asian kanssa ei ole ollut ongelmia. Nälkää en ole oikeastaan juurikaan kokenut. Maha kyllä murisee, mutta uskon sen johtuvan ruoka-aiden koostumuksesta.

Kävin eilen kaupassa. Jestas, että se tuntui aistilliselta. Tuoretiskin pastetut ruuat houkuttelivat tuoksullaan, karkkihyllyt saivat veden herahtamaan kielelle ja jotenkin kokoajan sitä mietti mitä mistäkin ruoka-aineesta voisi kokkailla ja miltä se maistuisi sekä tuntuisi suussa. Taidan sovinnolla jättää kauppareissut avomiehelleni... Jotenkin sitä tajuaa, että on syönyt ruokia usein niiden maun vuoksi, ei todellisen tarpeen takia. Toivon kykeneväni tämän jälkeen tunnistamaan itsessäni todellisen nälän ja mieliteon toisistaan. Pakostihan alkaa mahaa hiukoa kun ajattelee hyvää ruokaa sekä herkkuja.

Tällä hetkellä usean viikon nutraus tuntuu mahdolliselta. Huomenna käyn työterveyslääkärin luona ja samalla mainitsen dietistäni. Sisua löytyy kyllä. Tänään aamulla jouduin hiukutuksen ääreen kun kaadoin avomiehelleni kokista. Kuinka helppoa siitä lasista olisikaan ollut ottaa iso siemaisu, mutta vähitellen olen pääsemässä siihen asteelle, etten halua romuttaa virhevalinnalla / heikolla hetkellä tätä prosessia. Hyvin olen vauhtiin päässyt ja nyt vain katse kohti löysempiä vaatteita, miellyttävämpää peilikuvaa ja kevyempää oloa:)

Toisaalta taasen tämä kurinalaisuus tuntuu helpolta. Ei tarvitse erikseen laskea kaloreita, käyttää aikaa aterioiden suunnitteluun sekä ruokakaupan houkutuksien vastusteluun. Riittää, että sisäistät 5 kertaa päivässä ravintoannoksen ja väliajat juot vähäkalorisia juomia. Voisiko olla helpommaksi tehty? Haasteena onkin omien mielitekojen vastustaminen, uusien tuntemuksien sietäminen sekä uuden asenteen löytyminen. Jos yksikertaisesti ajattelee, ei pitäisi ajatella yhtään mitää vaan vain toimia. Tästä herääkin kysymys; Ajattelemmeko liikaa? Kuitenkin laiduttavan ihmisen mieli on sen verran kiero, että se vaivihkaa suuntaa ajatukset ruokaan, taitaa olla vanha tapa. Olen itse tajunnut, että aikaisemmin toimin todella paljon mielitekojeni ohjaamana, kun jokin herkkuateria tuli mieleeni niin toteutin sen miltei aina. Jostain syystä en pystynyt pääsemään makumielikuvasta eroon paitsi syömällä mitä mieleni juuri silloin teki.

Ihmisen mieli on kyllä haasteellinen... olen näiden muutaman päivän aikana käynyt pääsisäisiä keskusteluja, suorastaan väittelyjä. Mutta kaippa tämä todistaa se, että jossain kerroksieni alla majailee hoikempi minä, joka vähitellen alkaa saamaan äänensä kuuluviin voimakkaammin. Se tapahtuu, jokaisen mieliteon voiton jälkeen, jokaisen urheilusuorituksen jälkeen, jokaisen pudotetun gramman jälkeen. Jokainen oikea valinta ja voitettu taistelu on askel eteenpäin:)

Tsemppiä kaikille ja kyllä me kilomme kukistetaan!!! Alkuun pääsemisen jälkeen ei tarvitse kuin jatkaa:)

• N24

Täällä ois yksi uusi jäsen teidän tukiporukkaan. Mä en aloita pelkästään pussikeitoilla, vaan aloitan huomenna korvaamalla 2 ateriaa pusseilla. Seuraavina päivinä syön: Aamupalaksi kaurapuuroa, lounaaksi töissä (työni on aktiivista, istun todella vähän työaikana) salaattia ja kanaa, välipala banaani ja appelsiini, päivällinen allevon peruna-purjokeitto ja iltapalaksi nutrilettin suklaapirtelö. Kaloreita pitäisi tulla 850kcal, josta proteiinia 38%, rasvaa 16% ja hiilareita 46%. Kasviksia tulee 580 grammaa.

Olen vuoden 2010 laihduttanut tammi-huhtikuun ja elo-marraskuun. Muina aikoina on tullut syötyä vähän liikaa ja herkuteltua. Paino putosi viime vuoden aikana 10-12kg riippuen siitä otetaanko joulukilon huomioon. Joka tapauksessa tuo tahti on ollut aika hidasta ja nyt toivoisinkin motivaatiota tähän projektiin saamalla kiloja pois syömällä vähemmän.

Katsotaan siis miten tää alkaa ja sopiiko mulle :) Painan 111kg ja bmi on noin 40. Pudotettavaa siis on todella paljon.

• sa_kri

Onpa mielenkiintoista kuulla kokemuksia "osa-nutraus". Jo tässä vaiheessa omaa urakkaani mietiskelen kuinka sitten tehokuurin jälkeen ruokavalion kohtuullisuus onnistuu. Yksi toivmia vaihtoehto on korvata jokin ateria esim. patukalla tai pussilla, aivan kuten sinä nyt teet.

Kyllä se motivaatio varmasti pysyy kun tuloksia alkaa tulle. Toki kärsivällisyyttä tarvitaan ensiksi sekä päättäiväisyyttä, mutta täytynee pitää mielessä lopputulos:) Ja kaikki mitä lähtee, on hieno juttu!!

• -20
        sa_kri kirjoitti:

Onpa mielenkiintoista kuulla kokemuksia "osa-nutraus". Jo tässä vaiheessa omaa urakkaani mietiskelen kuinka sitten tehokuurin jälkeen ruokavalion kohtuullisuus onnistuu. Yksi toivmia vaihtoehto on korvata jokin ateria esim. patukalla tai pussilla, aivan kuten sinä nyt teet.

Kyllä se motivaatio varmasti pysyy kun tuloksia alkaa tulle. Toki kärsivällisyyttä tarvitaan ensiksi sekä päättäiväisyyttä, mutta täytynee pitää mielessä lopputulos:) Ja kaikki mitä lähtee, on hieno juttu!!

Moikka! aloitin itsekkin juuri tänään nutraamaan. ajattelin itse olla 2 viikkoa puhtaalla kuurilla ja sen jälkeen vaihtaa viikottain yhden pussin normaaliin ruokaan.. lähtöpäinoa 93/169, vyötärö 116.

painoin vuosi sitten 20 kiloa vähemmän kun nytten, tiesin että olen lihonut mutta en ole tajunnut että niin paljon, kun lauantaina baarissa minulle tultiin sanomaan että ohhoh ootpas pyöristynyt aika paljon viime näkemän. sitten päätin että nyt saa kilot lähteä! :D

juon tällähetkellä ensimmäistä pirtelöä, laitoin sen tuntia aikasemmin jääkaappiin niin tästä tuli ihanan paksua. ja tämä on oikeastaan aika täyttävää, tai ainakin tuli täysi olo :D haluaisin laihtua kesäkuun 1 päivään mennessä sen 20 kiloa, koska valmistun sillon ja haluaisin käyttää samaa mekkoa mitä käytin viime vuonna poikaystäväni valmistujaisissa!

• 30+
        sa_kri kirjoitti:

Eka pussipäivä meneillään. Fiilis hyvä vaikka flunssaa pukkaa. Tiedän et tulee olemaan välillä ihan oikea nälkä ja mieliteoiltaan ei pääse pakoon kai ikinä, mut silti odottavaisin mielin, kevättä kohti laihempana, jes!

40 : yks ruisnappi juustolla, ei paha. Hienosti sait jäämään sen siihen, itsestäni en olis ollu niin varma. Voi kun tuo oma pääkoppa oppis, et kaikkee saa kun osaa ottaa vähän;). Paitsi nyt nutratessa, tiukka linja. Mulla kans light-cola herkkua ja varsinki ku muuta herkkua ei nyt tule useampaan viikkoon niin onhan se mielessä;). Rajoitan sen siis viikonloppujuomiseen siiderin korvikkeena. Hienoa jos saat senkin turhan tavan jätettyä pois.

Lihavalissu: osta vaan useampaa eri makua, vaihtelua sekin ja ei niin tympäänny. Omat suosikkini Nutriletin tomaattikeitto ja mansikkapirtelö. Ja patukat liiankin hyviä, joten rajoitan niiden ostoa. Innolla odotan sun(kin) tuloksia, paljasta vaan ku niin polttelee...vaikuttaa tilanne hyvältä vai oonko väärässä?

Nutri-Keiju: tervetuloo porukkaan. Väsy, nälkä, palelu...tää on niin tätä varsinki ekat päivät, mut perjantaina sit hyvät tulokset. Toki ekana lähtee nesteitäkin, mut sama tuo kunhan on miinusta. Huhtikuussa pienempi sinä lähtee sit reissuun!

Sa-Kri: "puhut" nii asiaa;). Mitäs työterveyslääkäri sano?

N24: toi osanutraus kuulostaa niin terveelliseltä, voi kun osaisin itsekin. Toivottavasti osaan sit joskus, mut nyt ensks pahimmat läsät saa multa lähteä sukkelaan. Sitä odotellessa;)

Meille kaikille mielenlujuutta ja tahdonvoimaa ja muuta ajateltavaa toivottelee 30 !

• lihavalissu

Heippa!

Kiva Nutri-keiju ja N24 kun liitytte seuraan :) Tsemppiä molemmille tosi paljon! Ja tottakai muillekkin vielä ja taas :)

Mulla on nyt kolmas päivä menossa. Lauantai meni kun menikin ihan hyvin, selvisin piirakoiden aiheuttamista houkutuksista vallan kunniakkaasti. Ja yöllä kun kotiväki saapui (grillin kautta tietenkin), istuin samassa seurassa, kun he tunkivat hampurilaisia ja ranskalaisia suuhun, tuntematta lähes mitään. kovasti oli kyllä selittelemistä, että "ei kiitos, en mie nyt tarvitse tai halua ruokaa". Kotimatkalla kävin abc:n kautta, ajattelin vaan niitä nutripatukoita. Siellä ei tietenkään ollut niitä, joten mukaan tarttui vischy pullo ja kurkku :D kassatädillä oli hieman kummastunut ilme. Tottunut näkemään mut mikropitsojen tai vastaavien kanssa :D

Eilen olin liikenteessä koko päivän. Ystäväni oli juuri leiponut, ja niistäkin herkuista sain helposti kieltäydyttyä, vaikkakin ystäväni kovasti tuputti. Totesin vain että "säähän oot mun ystävä, ni tartteisin nyt vähän tukea, tiiäthän"..myötäili, ja puputti itse suklaaherkkuja :D Söin eilen aamupäivällä yhden pussin, ja olin serkkuni (8v) kanssa iltapäivällä tovin, kun hänen äitinsä kävi asioilla, ja mun piti hakea hälle ruokaa Hesburgerista. Itselle ostin kanasalaatin, kun olin kuolla nälkään (jonkin verran liioteltua). Sain kuitenkin käytyä itselleni sen 5day quick start -paketin, ja tuhosin illalla patukan.

Tänään herätessäni oli taas kamala nälkä ja lunta satoi viime yönä AIVAN KAMALASTI. Ajattelin siis lähteä tekemään lumitöitä, meillä on iso piha, jonka isäni aina kolaa, ajattelin myös yllättää hänet ja auttaa. Söin siis "aamuruoaksi" juustopasta-aterian (nutrilet), koska oli hieman heikko olo, ja ajattelin ettei ole kovin terveellistä lähteä huhkimaan sillä olotilalla. Aterian jälkeen olikin tosi hyvä olo, tosin AIVAN täysi :) joten hetkisen "tasoittelun" jälkeen kaivoin vanhan pilkkihaalarini ja pakkasin hyvin päälle ja eikun reippailemaan. KAMALAN RASKASTA! olin varmaan maailman hauskin näky :D 160cm tosiaan pituutta, kola on suunnilleen yhtä iso, ja tosi painava, ja ensimmäisen lastin kun työnsin pihamme ulkopuolella olevalle vallille, kaaduin vallan näyttävän näköisesti, mahtoi olla naapureilla hauskaa :D 20min ja olin aivan loppu! :D Rapakunto!

Mutta juu. Sellainen tarina tällä kertaa. Huomenna onkin punnituspäivä. Ihanaa. Tänään paino oli jo niin alhaalla, etten malta jakaa teidän kanssa paljonko. Viimeisen vuoden verran vaaka on suunnilleen aina näyttänyt jotain 104 paikkeilla, enimmillään 107. Torstaina..vai olikohan keskiviikkona oli 103 vai 102, en muista tarkalleen. Huomenna tilanneraportti :)

• lihavalissu

30, myöhän vallan yhtäaikaa kirjoteltiin :) Meinasin kirjottaa viestini loppuun että kerroppa ekan päivän kuulumises, mutta sieltähän ne tuli ennen mua :D mut kiva että hyvin lähtent, ja TSEMPPIÄ kauhiasti. Ja toivottavasti se flunssa vaan uhittelee, eikä oikeasti iskekään :) PARANEMISTA!

• 40+
        lihavalissu kirjoitti:

30, myöhän vallan yhtäaikaa kirjoteltiin :) Meinasin kirjottaa viestini loppuun että kerroppa ekan päivän kuulumises, mutta sieltähän ne tuli ennen mua :D mut kiva että hyvin lähtent, ja TSEMPPIÄ kauhiasti. Ja toivottavasti se flunssa vaan uhittelee, eikä oikeasti iskekään :) PARANEMISTA!

Heissulivei huima porukka,

voi kun kivaa, uusia tarmokkaita nutrilaisia ja "jo tutut" kirjoittajat! Olipa mukava taas lukea kuulumisia ja hyvin näyttää sujuvan.

Ensimmäinen viikko hyvin onnistunutta nutrailua takana ja vaaka näytti -1,7kg vähemmän kuin viime viikolla. Paino tipahti oikeastaan vasta loppuviikosta, kun puolessa välissä alkoi menkat ja olen silloin aina kuin nestepallo, nesteitä kertyy ja painoa n. 2-3 kiloakin lisää.

Mieli on valoisa ja hyvä, nyt on jo tunne, että kyllä tämä tästä, kovaa sisua ja työtä kyllä vaatii. Pahimmat paikat minulle ovat työpaikan kahvitauot, siellä aina joku tuonut jotain pullaa, keksiä tms. Toisaalta, en niin (onneksi) välitä pullasta, viinereistä, kakuista, olen irtokarkki- ja keksihiiri. Noista tukalista ja himottavista tilanteista olen päässyt kaivamalla jääkaapista varalla olevia herkkusieniä ja tomaatteja, eipä niitä kovin montaa jaksa pupeltaa. Ja joka kerran, kun istun tauolla (n. 2 kahvitaukoa ruokatauko) juon myös 0,5l vettä kerrallaan.

Muuten olotila hyvä, mutta ajoittaista päänsärkyä edelleenkin. Laitan sen suurelta osin kolajuomavieroituksen piikkiin.. Onko teillä muilla ollut päänsärkyä vielä useammankin päivän jälkeen?

Ja nyt lapsille ruokaa tekemään! Vissyä vaan lasiin viereen, kyllä se siitä.

Voimia kiusauksia vastaan ja muistakaa hemmotella itseänne!

• N24
        40+ kirjoitti:

Heissulivei huima porukka,

voi kun kivaa, uusia tarmokkaita nutrilaisia ja "jo tutut" kirjoittajat! Olipa mukava taas lukea kuulumisia ja hyvin näyttää sujuvan.

Ensimmäinen viikko hyvin onnistunutta nutrailua takana ja vaaka näytti -1,7kg vähemmän kuin viime viikolla. Paino tipahti oikeastaan vasta loppuviikosta, kun puolessa välissä alkoi menkat ja olen silloin aina kuin nestepallo, nesteitä kertyy ja painoa n. 2-3 kiloakin lisää.

Mieli on valoisa ja hyvä, nyt on jo tunne, että kyllä tämä tästä, kovaa sisua ja työtä kyllä vaatii. Pahimmat paikat minulle ovat työpaikan kahvitauot, siellä aina joku tuonut jotain pullaa, keksiä tms. Toisaalta, en niin (onneksi) välitä pullasta, viinereistä, kakuista, olen irtokarkki- ja keksihiiri. Noista tukalista ja himottavista tilanteista olen päässyt kaivamalla jääkaapista varalla olevia herkkusieniä ja tomaatteja, eipä niitä kovin montaa jaksa pupeltaa. Ja joka kerran, kun istun tauolla (n. 2 kahvitaukoa ruokatauko) juon myös 0,5l vettä kerrallaan.

Muuten olotila hyvä, mutta ajoittaista päänsärkyä edelleenkin. Laitan sen suurelta osin kolajuomavieroituksen piikkiin.. Onko teillä muilla ollut päänsärkyä vielä useammankin päivän jälkeen?

Ja nyt lapsille ruokaa tekemään! Vissyä vaan lasiin viereen, kyllä se siitä.

Voimia kiusauksia vastaan ja muistakaa hemmotella itseänne!

Kiitos tervetulotoivotuksista!

Mä olen itse aikoinaan syönyt tuon 5 day kick startin eikä oikein sopinut mulle. Se pasta-ateria oli ihan kamalan makuista,etten saanut syötyä sitä. Kaikki muu oli hyvää. Ja tosiaan kuten joku täällä kuvaili, se aistien paraneminen oli uskomatonta. Lenkillä kun kävin, kyllä tuoksui todella vahvasti kaiken maailman grillikioskit ja hesburgerit!! Ei hyvä juttu lainkaan ;)

Tämä päivä on mennyt hyvin, tosin söin hieman erilailla kuin eilen kuvailin. Aamulla kylläkin kaurapuuroa maidolla, mutta lounaaksi kantarellikeitto. Välipalaksi appelsiini ja banaani ja päivälliseksi se peruna-purjokeitto. Oli ihan hyvänmakuista! Sen jälkeen on tullut mm. juotua kuppi teetä makeutusaineella ja 1tl hunajalla. Nyt juon lasillisen cola zeroa ja yhdeksältä syön iltapalaksi sen nutrilettin suklaapirtelön. Kalorit tältä päivältä 970, muuta en saa syödä tänään.

Toivotaan et jaksaisin tätä mahd. pitkään. Aion myöskin jättää viikonlopun karkkipäivät hetkeksi pois. Toivoisin saavani 15kg pois kesäkuuhun mennessä, olis upeaa!

• N24
        N24 kirjoitti:

Mä olen itse aikoinaan syönyt tuon 5 day kick startin eikä oikein sopinut mulle. Se pasta-ateria oli ihan kamalan makuista,etten saanut syötyä sitä. Kaikki muu oli hyvää. Ja tosiaan kuten joku täällä kuvaili, se aistien paraneminen oli uskomatonta. Lenkillä kun kävin, kyllä tuoksui todella vahvasti kaiken maailman grillikioskit ja hesburgerit!! Ei hyvä juttu lainkaan ;)

Tämä päivä on mennyt hyvin, tosin söin hieman erilailla kuin eilen kuvailin. Aamulla kylläkin kaurapuuroa maidolla, mutta lounaaksi kantarellikeitto. Välipalaksi appelsiini ja banaani ja päivälliseksi se peruna-purjokeitto. Oli ihan hyvänmakuista! Sen jälkeen on tullut mm. juotua kuppi teetä makeutusaineella ja 1tl hunajalla. Nyt juon lasillisen cola zeroa ja yhdeksältä syön iltapalaksi sen nutrilettin suklaapirtelön. Kalorit tältä päivältä 970, muuta en saa syödä tänään.

Toivotaan et jaksaisin tätä mahd. pitkään. Aion myöskin jättää viikonlopun karkkipäivät hetkeksi pois. Toivoisin saavani 15kg pois kesäkuuhun mennessä, olis upeaa!

Mulla oli tänään punnitus ja näytti jo -1,3kg eiliseen. Hyvin lähteny nesteitä! Vaikka oonhan mä siis laihduttanut jo vuoden alusta, mut paino nyt vähän junnannun paikallaan. Viime viikolla paino oli 110,9 ja sen jälkeen taas nousi 111,5:een. No toivotaan et tällä alle 1000kcal päivässä ruokavaliolla lähtis reippaamminkin pois tässä kevään aikana! :)

Mä muuten olen itse flunssassa, inhottava tunne kun kurkku ja kaulan alueen imusolmukkeet on niin kipeet ettei kärsi edes kääntää päätä alaspäin (esim kenkiä sitoessa tai jotain noukkiessa lattialta..)

• Nutri-Keiju
        N24 kirjoitti:

Mulla oli tänään punnitus ja näytti jo -1,3kg eiliseen. Hyvin lähteny nesteitä! Vaikka oonhan mä siis laihduttanut jo vuoden alusta, mut paino nyt vähän junnannun paikallaan. Viime viikolla paino oli 110,9 ja sen jälkeen taas nousi 111,5:een. No toivotaan et tällä alle 1000kcal päivässä ruokavaliolla lähtis reippaamminkin pois tässä kevään aikana! :)

Mä muuten olen itse flunssassa, inhottava tunne kun kurkku ja kaulan alueen imusolmukkeet on niin kipeet ettei kärsi edes kääntää päätä alaspäin (esim kenkiä sitoessa tai jotain noukkiessa lattialta..)

Täällä alkoi tänään 2. päivä suklaapirtelöllä. Se on kyllä aika "ätläkkää" syötävää aamupalaksi. Sen enempää miettimättä vaan juotava. Aloitin eilen siis sen quick startin ja sitä olen noudattanut suht säntillisesti. Helppoa, kun ei tarvii sen enempää miettiä, kun tekee vaan niinkuin ohjeissa sanotaan. Ohjeissahan lukee, että voi syödä pienen vihersalaatin, paprikaa yms. Ja näitä söin lisäksi eilen. Ja muutaman kupin kahvia. En yksinkertaisesti pysy vireessä ilman kahvia ja päänsärky ainakin tulee. Tosin join vaan muutaman kupin, sekin on vähemmän kuin mihin olen tottunut. Eilen join vielä 2-2,5 litraa vettä. Jossain välissä eilen tuli nälän tunne ja vesi auttoi siihen, mutta kyllä sitä vessassa onkin sitten saanut juosta vähän väliä. Kaikki mieliteot ovat toistaiseksi pysyneet poissa. Toivottavasti jatkossakin!

Pidetään tavoitteet mielessä! Hyvää mieltä ja onnistunutta tiistaita kaikille! :)

• -20
        Nutri-Keiju kirjoitti:

Täällä alkoi tänään 2. päivä suklaapirtelöllä. Se on kyllä aika "ätläkkää" syötävää aamupalaksi. Sen enempää miettimättä vaan juotava. Aloitin eilen siis sen quick startin ja sitä olen noudattanut suht säntillisesti. Helppoa, kun ei tarvii sen enempää miettiä, kun tekee vaan niinkuin ohjeissa sanotaan. Ohjeissahan lukee, että voi syödä pienen vihersalaatin, paprikaa yms. Ja näitä söin lisäksi eilen. Ja muutaman kupin kahvia. En yksinkertaisesti pysy vireessä ilman kahvia ja päänsärky ainakin tulee. Tosin join vaan muutaman kupin, sekin on vähemmän kuin mihin olen tottunut. Eilen join vielä 2-2,5 litraa vettä. Jossain välissä eilen tuli nälän tunne ja vesi auttoi siihen, mutta kyllä sitä vessassa onkin sitten saanut juosta vähän väliä. Kaikki mieliteot ovat toistaiseksi pysyneet poissa. Toivottavasti jatkossakin!

Pidetään tavoitteet mielessä! Hyvää mieltä ja onnistunutta tiistaita kaikille! :)

puntari näytti -1 kg, jee tästä se lähtee toverit!

meillä oli eilen töissä inventaario, ja kuka joutukin laskemaan karkki ja pullahyllyn? kyllä tuli hyviä hajuja mutta en retkahtanu. hyvä minä! :D ajattelin vain että tunnin päästä saan syödä suklaa pirtelöä ja sitten tekikin jo mieli sitä, eikä niitä karkkeja. pään särkyä eikä mitään muitakaan oireita ei eilen ollut, eikä ole nytkään. saa nähdä sit miten illalla on. nälkääkään en tuntenut, vaan olin jotenkin täynnä koko ajan pirtelöistä, tai sitten se johtui siitä että join aina pirtelöiden välissä 0,5litraa vettä mikä piti sitten sen nälän loitolla..

ei teettänyt tänään ees vaikeuksia heti aamusta juoda pirtelöä. johtunee varmaan siitä koska olen muutenkin niin makean perään :D katotaan sit parin viikon päästä miten tökkii..

nyt lähden kouluun valmistamaan kaikkia herkkuruokia, toivottavasti itsekuri pitää etten syöä/maista mitään! (olen kokkikoulussa :D )

hyvää päivän jatkoa ja iloista mieltä! :>

• sa_kri
        N24 kirjoitti:

Kaverini, joka on itsekin nurtannu, varoitti noiden pasta-aterioiden ja keittojen mauista. Eivät ole kuulemma hyviä. Ja ilmeisesti niin on...

Kokeile korvata jokin pirtelö ½ patukalla. Allivolla on todella hyviä patukoita ja semmoisen hotkaisisi helposti kokonaankin. Allivon patukassa on kaloreita 200 eli noin tuplasti ja Nutriletin patukassa on 212 eli tasan tuplat. Kun puolikkaan patukan syö, saa sillä korvattua yhden pussin. Vaikka tuotteet ovat eri valmistajien, niin uskon niiden sisältävän suht samalla tavalla ravintoja sisällään. Sen tarkemmin en ole ryhtynyt sisältöä tavaamaan.

Tsemppiä!! Keskity hetkeen ja elä mielitekojen läpi:)

• lihavalissu

Mul on vähän kiire, ni en kerkee enempää kirjottaa, mut pakko oli tulla kertomaa, että VOI MIE OLEN NIIIIIIN ONNELLINEN! Tänään punnituspäivä. Vaaka näytti (tsihih) 99,6!!!!!Vitsi! Ensimmäistä kertaa ainakaan pariin vuoteen alle 100. Tuli kyllä sellanen tsemppi päälle että oksat pois! Nyt pirtelön kimppuun ja liikenteesee :P

Tsemppiä aivan kauheesti aivan kaikille!

• Nutri-Keiju

Mahtavaa! Uskon, että tuo tuntuu hienolta. Odotan tuota samaa ihan tosi paljon! :) Hyvistä uutisista saadaan kaikki tsemppiä!

• N24
        Nutri-Keiju kirjoitti:

Mahtavaa! Uskon, että tuo tuntuu hienolta. Odotan tuota samaa ihan tosi paljon! :) Hyvistä uutisista saadaan kaikki tsemppiä!

Yllättävän kivasti ovat menneet pari ekaa päivää, ruuat ovat riittäneet ihan yllättävän hyvin eikä esim. keiton klo 17 jälkeen ole ollut nälkä. Eilen söin kahdeksalta sitten iltapalapirtelön mutta nälkää en ole potenut oikeastaan. Jännä juttu.

Tänään oli paino taas -600g eilisestä eli kahdessa päivässä -1,9kg!! Uskomatonta. Paino oli aamulla 109,8 eli moneen vuoteen alle satakymppi ;)

Liikuntaa en ole nyt harrastanut kun olen flunssassa edelleen.

• -20
        N24 kirjoitti:

Yllättävän kivasti ovat menneet pari ekaa päivää, ruuat ovat riittäneet ihan yllättävän hyvin eikä esim. keiton klo 17 jälkeen ole ollut nälkä. Eilen söin kahdeksalta sitten iltapalapirtelön mutta nälkää en ole potenut oikeastaan. Jännä juttu.

Tänään oli paino taas -600g eilisestä eli kahdessa päivässä -1,9kg!! Uskomatonta. Paino oli aamulla 109,8 eli moneen vuoteen alle satakymppi ;)

Liikuntaa en ole nyt harrastanut kun olen flunssassa edelleen.

hyvä lihavalissua ja n24! uskon että tuntuu mahtavalta kun paino on moneen vuoteen alle sen mitä se ei pitkään aikaan ole ollut :D

eilinen meni ihan ok, söin vaan 3 pussia koska ratkesin koulussa maistamaan ihan pienen palan mustikkakukkoa ja söin porkkanaa&lanttua. nyt vähän jotenkin väsynyt olo, saattaa johtua kun nukuin todella huonosti aurausmiestentakia :s niin ja tänään aamupaino 90,9 eli jo -1,8 kg maanantaista! (aloituspano 92,7 tarkalleen)

hyvää päivän jatkoa kaikille tasapuolisesti :)

• sa_kri

Ensimmäinen todellinen onnistumistarina tässä meidän porukassa ja toivottavasti ei viimenen:) Kyllä nuo miinukset nostavat motivaatiota. Aivan loistavaa!!

• sa_kri

Niin on viikko mennyt ja huomenna alkaa toinen viikko. Olen edelleen hämmästynyt siitä, kuinka kivuttomasti nutraaminen on sujunut... Väkisinkin ajatteelee, että meneeköhän kaikki nyt niinkuin pitää. Pirtelöiden rinnalle olen ottanut nuo patukat. Allivon patukat ovat aivan loistava maksuisia ja tekee hyvää pupeltaa jotain eikä vain koko ajan kaataa nestettä kurkusta alas. Jonkin verran olen pikku-porkkanoita napostellut ja eilen hieman omenaa.

Olen huomannut, että työpaikan kahvitunnit ovat kaupan ohella haaste TOP-1 -sijalla. Meillä on tällä viikolla ollut kaikenlaisia kokouskestitysjämiä tarjolla. Jotenkin kummasti niistäkin on päässyt yli, kun vain on ajatellut jotain muuta. Jos niistä tekee ns. tabun, ei voi muuhun ajatuksia siirtää.

Kovasti olen pohtinut sitä, kuinka vähällä ruokamäärällä olen tullut toimeen ja kuinka hyvin olen kaikista herkuista kieltäytynyt. Laittaa vain miettimään, luonko itselleni salakavalasti sen syömistarpeen ja uskottelen oikeasti tarvitsevani isoja lounaita ja sohvaherkkuja. Eilen kun ihastelin mozzarella-tomaatti-pesto -sämpylöitä, joita oli aamukahvilla tarjolla, tajusin ettei ole nälkä laisinkaan, mutta voisin kuitenkin syödä kokonaisen sämpylän aivan helposti. Nimeäisin tuon tunteen "Psyykkiseksi näläksi". Mieli olisi halunnut syödä, mutta maha ei sitä tarvinnut. Hullua.

Olen jutellut avoimesti tästä dietistä täällä töissä ja kotonakin. Nämä keskustelut ovat laittaneet ajattelemaan, mitä tämän dieetin jälkeen? Mitä teen toisin kuin ennen ja kuinka saan luotua rajan psyykkisen ja fyysisen nälän välille? Avainasemassa on mielestäni liikkuminen. Nyt toisella viikolla ryhdyn liikkumaan aktiivisemmin ja sitä kautta etsimään hyvää oloa herkkujen sijaan. Innolla odotan myös fyysisen rasituksen tuomaa vaikutusta yöuniin. Eihän se riitä, että painotippuu nyt dieetin aikana, täytyyhän kehon oikeasti myös polttaa läskiä. Niin nyt kuin jatkossakin. Selvähän on, että nesteet lähtevät nyt dieetin aikana, mutta eihän nuo korvikkeet tee mitään lihaksille. Ja mitä enemmän lihaksia on, sitä enemmän ne tarvitsevat energiaa käyttöönsä, eikös? Tosin liikkuminen täytyy aloittaa rauhallisesti nyt dieetin aikana, ylimääräistä energiaa kun ei ole käytettävissä kuten normaali syömisen aikana. Mutta kohentuupahan ainakin itsetuntemus oman kroppansa suhteen:) Ja käsittääkseni painon tippuminen hieman rauhoittuu ensimmäisen viikon jälkeen, joten josko liikunnan lisääminen pitäisi prosessin paremmin käynnissä. Tosin liikun aiheuttaa nälkää... Noh, vettä ja vichyä tuoppiin. Olen huomannu, että vaikka lasi on tilavuudeltaan 0,5 l, tyhjenee se yhtä huomaamattomasti kuin pienempikin lasi. Aivan huomamaatta tulee juoneeksi työpäivän aikana muutama litra vettä, kun lasi on 0,4. Kotona on vastaavasti 0,5 tuopii, joka täytyy heti kun tyhjenee. Kätevää.

Tällä hetkellä tuntuu, että voin jatkaa tätä hyvin vielä viikkoja. Nuo patukat ovat kyllä pelastus... Työterveyslääkärillä kävin ja hän ei juurikaan ottanut kantaa diettaamiseni. Tarve tuli kyllä myönnettyä molempien meidän suusta:) Nyt vain eteenpäin omaa kroppaansa kuunnellen.

Vaa'alla en ole vielä käynyt. Virallinen punnitus on huomenna, samalla kun suuntaan kulkuni vesijumppaan. Ilmoittelen sitten mitä lukemat näyttivät. Mieli on kyllä tehnyt kivuta puntarille, mutta säästä yllätyksen (toivottavasti en pettymystä) huomiseen. En ole oikeastaan ajatellut, paljon toivoisin grammoja karisseen. Koen, että kaikki mitä lähtee on myönteistä.

Jestas... Tulipa sitä taasen naputeltua:) Mutta näillä ajatuksilla siirtyminen toiseen viikkoon ja kohti huomista punnitusta. Jännää.

• lihavalissu

Moikka! Kiitos paljon onnitteluista. :)

Eilinen ei sit mennykkään ihan niinku suunnittelin. Olin siis illalla baarilla, pienessä karaoke kuppilassa, jossa käyn joka päivä kahvia ja soodaa juomassa. Eilen kuitenkin serkkuni, jota en ole nähnyt valovuosiin, tuli sinne, ja kysyi tarjoilijalta mitä juon, ja tarjosi mulle kuivan siiderin. join sen. yritin kieltäytyä, mutta se oli maksettu ja muille ei maistunut, ni mun oli "pakko". ja yöllä kävin vielä abc:lla erään miehen kanssa (mies johon voisin vaikka vähän ihastuakin..tai en tiedä :D ), ja hän tarjosi ja "pakotti" mut syömään juustosämpylän. En oikeastaan koe suuria häpeän tai epäonnistumisen tunteita, koska eilen tuli muuten syötyä vähän. Päivällä pirtelö, iltapäivällä 1,5 patukkaa. ja sit se siideri ja sämpylä. ei paha. ja tänä aamuna kun vaa'assa kävin, ei paha. Ei oikeastaan kaduta hirveästi. Ja tosiaan vastaisuuden varallekkin autolla mentävä baarille, että jos tulee tilanne, ei voi ottaa kuin sen yhden.

Huomiseen =)

• N24

Mullakaan ei mennyt eilinen ihan niinkuin suunnittelin. Ylimääräisenä ruokana tuli mm. 200kcal edestä tollasta peanut & caramel suklaata, samoin söin töissä pullaviipaleen ja kotona sen keiton kans puolikkaan ruispalan. Kaloreita tuli 1340 ja tänään paino 400g :( Miten tuo paino nyt yhtäkkiä nousi, en tiedä, mut painohan heittelee hurjasti viikonkin aikana. Menin eilen myöhään nukkumaankin.

No tänään taas tiukka linja.

sa_kri, mulla ainakin syöminen on nimenomaan sitä tunnesyömistä, eli yleensä syön vaan kun tekee mieli ja saan siitä jollain tapaa nautintoa mielelle, harvoin on edes nälkä. Tietysti käy joskus niinkin, että on ihan liian kova nälkä ja sit sortuu pitsalle tms (kuten meillä on miehen kans käynyt tosi monta kertaa). Sellaisissa tilanteissa pitää löytyä sitä "itsekuria" ja muistaa se tavoite, mikä odottaa. Mulla se joskus unohtuu.

• sa_kri

Eilen kuulin ensimmäistä kertaa, että henkigitykseni haisee pahalle, makealle kuulemma. olin tästä lukenut jostain toisen nutraus-ketjun viesteistä ja osasin asiaa odottaakiin. Tarkistin asian ja todellakin yksi ketoosin "oireista" on pahanhajuinen hengitys:/ Däääääm.

Muutenkin olen huomannut, että suussa on uusi epämääräinen maku. Tuntuu, että pirtelön ominaismaku imeytyy kieleen ja on koko ajan läsnä.

Millähän keinoilla tätä pahanhajuista henkitystä vastaan voisi ryhytä taistelemaan? Pastilleja kun ei voi syödä, mutta ehkäpä purkaa voisi jauhaa. Hirmuisesti ei kehtaa ihmisten lähellä hönkiä, kun ei oikeasti tiedä kuinka pahalta haiskahtaakaan. Eihän sitä itse voi tuntea...

Mutta prosessi jatkukoon ja kukkaistuoksuiset aromit tulevat takaisin kun dieetti loppuu.

Oletteko te muut huomanneet samaa?

• 30+

Ajattelin, et huomenna kirjoitan seuraavan kerran kun julkistan ekan punnitustulokseni, mut enhän mä malttanu olla kirjottamatta.

40 ja muutkin: joo, muullakin on ollu nää ekat päivät pää enemmän ja vähemmän kipeä, mut tänään ei enää särje. Viime syksynä nutratessa muistaakseen helpotti ekan viikon loppupuolella ja niin näyttää käyvän nytkin. Särkylääkettä oon ottanu et töissä on pystyny olee. Toivottavasti sulla 40 on jo pääkipu helpottanu. En oo tällä viikolla erityisemmin harrastanu liikuntaa, mut viimesyksystä muistan, et jos vedin vähän rankemman urheilusetin niin pääkipu siitä tuli illaks vaikka kuinka joi. Ilmeisesti energiat kuiteski niin minimissä et kroppa olis tarvinnu jotai enemmän, mut sehän oli ohimenevää eli ei haittaa;).

40 :n ekan viikon pudotus -1.7kg, mahtavaa! Lihavalissulle onnittelut maagisen satasen alittamisesta! Miettikää mitä se paino on vaikka kuukauden päästä, saati kahden!? Tuleehan se tahti varmaan hidastumaan ku nesteitä ei enää niin lähde, mut silti, tosi hyvä alku, niinku meillä muillakin täällä. Joku viikko lähtee sit vielä enemmän ja joskus voi tulla vaikka nollatulos, mut mitäs siitä ku suunta on oikea;)

Sa-kri: puhut taas niin järkeviä. Siis oikeesti toi on hienoa et oot oivaltanu eron psyykkisen ja fyysisen nälän välillä. Tolla ajatuksella jää varmasti moni turha ruoka syömättä. Mulla se on vielä vähän hakusessa...
        Hei sullahan on tänään punnituspäivä, takaan et grammoja on hävinny enemmän tai vähemmän ja kaikki mikä on miinusta on plussaa. Mun henki haisee kans ja se on ällöttävää. Ja tuntuu ku kielessä olis kerros kanakeittoa. Näin mulle kävi syksylläkin. Mieheni ei ainakaan kahden viikon jälkeen enää sanonut mua haisulisuuksi, joten eiköhän se edes vähän laannu ajan mittaan, toivoa sopii. Mikä mulla autto ehkä vähän niin pesin hammasharjalla myös kielen kahdesti päivässä ja otin keskimäärin yhden purkan päivittäin ihan pahimpiin tilanteisiin. Ketoosista ei haluis luopua kun kerran siihen on päässy, joten pidetää sitä ny vaan lieveilmiönä (tänne asti ei ainakaan haise;). Niin ja apteekista vois löytyä joku tuote pahanhaljuiseen hengitykseen, en oo kysyny.

Tsemi tsemi vaan kaikille tasapuolisesti!

• lihavalissu

Moikka!

Kiitos 30 , mäkin täällä jännitän sun huomista punnitusta. Ja kuten sanoit, kaikki miinus on plussaa. (upee sanonta!) Joo mustakin tuntuu että haisen aivan kamalalle kokoajan. Kukaan ei oo kyllä huomauttanut asiasta (vielä :D ).

Mietin juuri, että kun tuossa tokassa viestissä sanoin tuon kg/vk homman, että 8vk:n päästä 95.. hah. ei riitä :D Pyrin kyllä Helmikuun lopussa jo painamaan 90. Tavoitteitahan pitää olla. Mutta en lannistu, vaikkei ihan toteutuisikaan.

Mul oli tänään ensimmäinen työpäivä dieetin aikana. Ollut 2vk vapaata, sairaslomaa yms. Oli ihan mukavaa, paitsi kovin tylsää. Olen baarissa töissä, ja arkipäivät yleensäkin on kovin hiljaisia meillä. Lähinnä kelloa vilkuillessa "tunti vielä ja syömään" "pari tuntia ja syömään" :D Kovin oli kyllä houkuttelevaa tehdä sämpylöitä ja pitsoja ja muita, kun yleensä on tottunut tekemään itselle samalla sämpyn tai pari. Sain skipattua :) ja ne leivokset ja karkit mitä siellä on..ja limpparit.. yhden pantteri karkin söin, myönnettäköön. Pystyin kuitenkin jättämään sen siihen yhteen. hyvä sinänsä sekin. Äsken söin palan kalaa. Ja kurkkua ja tomaattia. Kamalaa miten lipsuu. Väsymys tekee osansa. Mä oon nukkunu nyt muutaman yön tosi huonosti. ei meinaa uni tulla millään konstilla. Viime yönä unta tuli tunnin verran. :( Pitäisiköhän tänään kävellä iltasoodalle baarille (matkaahan ei ole kun vajaa kilometri, mutta ulkoilma saattaisi auttaa nukahtamaan.)

Mun pitää varmaan käydä ostamassa uusi vaaka. Tai siis omaa vaakaahan mulla ei ole edes, ja isäni vaaka näyttää vähän mitä sattuu. (ajatukset harhailee..väsymystä ilmassa) Huomen aamulla pitäisi lähteä jonkin asteista urheilua harrastamaan. uimaan, salille tai luistelemaan. Riippuu seuralaisesta. Äitini kanssa käyn uimassa toisinaan, ystäväni kanssa salilla, ja sisareni kanssa luistelemassa.

Viime yön mietin tulevaa reissuani. Lähden viikon kuluttua viikoksi ystäväni luo keskisuomeen lapsenvahdiksi, ja mietinkin miten syömisten kanssa siellä käy. Ajattelin vetää pusseilla pääosin, mutta ei varmaan haittaa tee joku lohipala tai kanasalaatti.. raejuustoa, kasviksia.. sellaista. Tai tiedä tuosta. Siellä tulee kuitenkin lasten kanssa touhuttua paljon enemmän kuin täällä olla möllöttäessä. Ja ruokaa täytyy joka tapauksessa tehdä. Pitää nyt miettiä sitä vielä, että kuinka syömiset hoitaa. Ens viikkoon saisi kyllä paino pudota roimasti. Tai no. Enpä lähde spekuloimaan, kaikki miinukset tervetulleita :)

Mut nyt siivoamaan. Huomiseen.
      Tsemppiä kaikille!

• -20

sa_kri : mullekkin tänään kaverit huomauttelivat koulussa että henkeni haisee pahalle, ja omasta mielestäni se haisee noille pirtelöille :D ja maistuu. huomasin eilen suihkussa että mulla lähti aika paljon hiuksia, voiko sekin olla sivuoire? yleensä ei lähde kun harjatessa mut nyt lähti vaan vetämällä.

N24&lihavalissu : eikai tuollaiset pikku repsahdukset mitään haitta, kuhan ei vedä ihan ähkyyn ja palaa normaaleille ruokailutavoille? ;)

mulla ei oo vieläkään päätä särkenyt ollenkaan, paitsi iltaisin ennen nukkumaan menoa on sellanen jännä kolotus, mutta mua palelee ja väsyttää ihan koko ajan.. johtunee tästä dietistä.. enkä ole juonut päivässä viittä pirtelöä, ei vain yksinkertaisesti ole nälkä :D

tänään puntari näytti aamulla 89,8 eli taas on lähtenyt! hyvällä vauhilla.. toivottavasti ei tule samalla vauhilla takaisin kun ensiviikolla alan aamuisin syömään puuroa :)

hyvät illan jatkot kaikille ja iloista mieltä :)

• -20
        -20 kirjoitti:

sa_kri : mullekkin tänään kaverit huomauttelivat koulussa että henkeni haisee pahalle, ja omasta mielestäni se haisee noille pirtelöille :D ja maistuu. huomasin eilen suihkussa että mulla lähti aika paljon hiuksia, voiko sekin olla sivuoire? yleensä ei lähde kun harjatessa mut nyt lähti vaan vetämällä.

N24&lihavalissu : eikai tuollaiset pikku repsahdukset mitään haitta, kuhan ei vedä ihan ähkyyn ja palaa normaaleille ruokailutavoille? ;)

mulla ei oo vieläkään päätä särkenyt ollenkaan, paitsi iltaisin ennen nukkumaan menoa on sellanen jännä kolotus, mutta mua palelee ja väsyttää ihan koko ajan.. johtunee tästä dietistä.. enkä ole juonut päivässä viittä pirtelöä, ei vain yksinkertaisesti ole nälkä :D

tänään puntari näytti aamulla 89,8 eli taas on lähtenyt! hyvällä vauhilla.. toivottavasti ei tule samalla vauhilla takaisin kun ensiviikolla alan aamuisin syömään puuroa :)

... olemme huomenna mieheni kanssa menossa elokuviin, onko jotain napostelu ehdotuksia? tuskin pystyn olemaan syömättä mitään kun hän haluaa kuitenkin syödä karkkeja, ja niihin en halua retkahtaa :D ajattelin jos tekisin kotona porkkanasta ja parsakaalista pieniä palasia ja jonkun kevyen kermaviilidipin? miltä kuulostaa? onko mitään hyviä ohjeitä kermaviilidipille? =)

• 40+
        -20 kirjoitti:

... olemme huomenna mieheni kanssa menossa elokuviin, onko jotain napostelu ehdotuksia? tuskin pystyn olemaan syömättä mitään kun hän haluaa kuitenkin syödä karkkeja, ja niihin en halua retkahtaa :D ajattelin jos tekisin kotona porkkanasta ja parsakaalista pieniä palasia ja jonkun kevyen kermaviilidipin? miltä kuulostaa? onko mitään hyviä ohjeitä kermaviilidipille? =)

Heissulivei kaikki ihaNaiset,

en tänne joka päivä ehdi kirjoitella, joten päivittelen tilanteita silloin tällöin.

Huimia tukoksia ja kiintoisia aatoksia teillä! Itsekin miettii samoja asioita. Henki ei pahemmin haise lähipiirin mukaan (juuri tehdyn kyselyn mukaan), mutta pesen hampaani aamuin illoin, välillä myös päivälläkin ja lisäksi pureskelen kyllä hartaasti Xylitol-purukumia muutaman tyynyn päivässä.

Tämän viikon aikana on pari pientä repsahdusta (ne ruisleipänapit.... voivoi) sattunut, mutta entiseen eloon verrattuna en sen anna masentaa tai vaivu morkkikseen, vaan jatkan leuka pystyssä ja ajattelen, että se siitä ja nyt jatkuu. Sallii siis itselleen inhimillisyyden.

11. pvä menossa ja päänsäryt kaikonneet, uni vähentynyt ja jotenkin kaikkivoipainen fiilis, touhuan kuulemma kuin duracell-pupu- virtaa on enemmän ja aikaa vapautunut syömiseltä!

Voimia, iloa ja auringonsäteitä ihan teille kaikille!

• lihavalissu

Voihan kääk! Mä söin just 2 pientä riisipiirakkaa kevytjuustolla. Mie tiesin et niitä jos näkyy enemmä, ni repsahan :( Mut en sentään syöny kolmea. tai kaikkia. enkä sitäpaitsi ottanut YHTÄÄN siivua juustoa paljaaltaan. Eli tän päivän syömiset on syöty.

• sa_kri
        -20 kirjoitti:

Heippa,

Kokeiles ottaa mukaan yksi Allivon patukka (=200kcal), voit ajoittaa yhden aterian leffan ajaksi. Ainakin valkosuklaa-mustikka on t-o-d-e-l-l-a hyvää. Itsekin olen pikkuporkkanoita napostellut, mutta leffaa ajatellen niistä lähtee aikamoinen rouskutus:)

• sa_kri
        -20 kirjoitti:

Kokeile sisäistää nuo viisi ateriaa, korvaa vaikkapa pirtelö patukalla niin saat vaihtelua makuun ja koostumukseen. Syy, miksi on tärkeä pysyä viidessä ateriassa, on se, että noista kehosi saa välttämättömän määrän hivenaineta ym ravinteita, jotta dieetti pysyy terveellisen puolella. Ja vaikka ei ole nälkä juuri sillä hetkellä, saattaa kurniminen iskeä yllättäen ja sitten onkin jo kiire saada ruokaa. Kolmen tunnin välit aterioille pitävät aikas hyvin nälän poissa. Itsekin en aina jaksaisi syödä kun kolme tuntia on mennyt, mutta olen huomannut nyt viikon aikana, että kummasti elimistä muistuttaa että nyt on jäänyt jotain väliin...

Me nutraajat käymme muutenkin vähällä energialla, mutta on tärkeä antaa elimistölle ne muut tarpeelliset aineet minimi kaloreiden lisäksi. Olo vain tulee kehnommaksi jo vähäisen energian saannin lisäksi jää hivenaineet uupumaan.

• sa_kri

Nyt alkoi siis toinen viikko täysinutrausta ja oli punnituksen aika kun hydrobickiin suuntasin. Ja tulos oli aikasmoinen riemustuttava hetki: Vaaka näytti 75 kiloa, kun viikko sitten lukema oli 78,4 eli pudotusta on tullut 3,4 kiloa. Oho... Nestettähän varmasti suurin osa on, mutta nyt vakaasti eteenpäin samalla itsehillinnällä ja hieman liikuntaa lisää niin tahti ei ihan hyydy nesteiden poistuttua.

Uneen en ole huomannut nutrauksen vaikuttavan, tosin jotenkin on uninen olo päivisin. On kylläkin vaikea erottaa mikä johtuu tästä dieetistä ja mikä on normaalia arkiväsyä. Se mikä on ollut positiivista, on unen laadun parantuminen. Nukahdan ja herään sitten kellon soitoon. Luksusta.

Kuis muuten teidän vatsat ovat reagoineet uudenlaiseen ruokakoostumukseen? Kaippa noissa pirtelöissä sitä kuitua on, ainakin itse pelkäsin pahempaa protestia. Jostain luin, että täysinutraamisen alussa olisi hyvä tehdä kunnon huuhtelu, jotta elimistöön jääneet kuonat huuhtoutuisivat pois. Oletteko te kuuleet / lukeneet samaa? Kokemuksia anyone?

Nyt täytynee kömpiä vällyihin. Vesijumppa oli hurjan mukavaa, mutta ah-niin-kuormittavaa. En ole aikaisemmin vesijumppailut ja nyt olen aivan myyty. Aikaisemmin yritin innostua kaikenlaisista salijumpista, mutten oikein ikinä syttynyt sille hikoilulle tunkkaisessa tilassa monen muun rehkijän kanssa. Toki olo oli loistava jumpan jälkeen, mutta jouduin aina neuvottelemaan itseni kanssa menenkö vaiko en. Ja yleensä se huononpi vaihtoehto voitti. Tuo vesijumppa on ihanteellista, varsinkin kun on sitä massaa mitä liikuttaa. Vesi keventää, viilentää ja antaa ihanan pehmeän vastuksen liikkeille eikä nivelet kipeydy. Hiki tulee huomaamatta ja aika kuluu siivillä. Olo on kuin muksuna rantavedessä telmiessä:) Ja kunnon jumpan jälkeen pääsee saunaan, olo on tämän jälkeen autuaalinen. Ja uni maistuu varmasti. Suosittelen lämpimästi!!

• -20

huomenta kaverit!

mä heräsin yöllä siihen, kun luulin että koira on oksentanut, mutta sitten tajusin että se on mun HENGITYS mikä haisee???? apuaaa voiko se olla mahdollista että se niin pahalle haisee :D olen huomannut että hajuaistit ovat parantuneet todella paljon, eilenkin kun kaverit kävi kahvilla ja toivat omat pullansa, haistoin sen pullan ihanan tuoksun heti kun he avasivat pussin vaikka en ollut lähettyvillä :D

tänään puntari näytti 89,1 kg eli -3,6 tjn maanantaista, vou! mä en ole saanut aina viittä syötyä, mutta siks oon ottanut sit vitamiineja lisäks, ei vain yksinkertaisesti mene alas tai ei ole nälkä.. mutta ens viikolla ajattelin alkaa syömään koulussa ruokaa VÄHÄN(!!!!!!) aamu puuron sijaan, koska siellä on todella vaikeaa olla syömättä.. mutta pikkuhiljaapikkuhiljaa;)

haluaisin itsekkin kokeilla vesijumppaa, mutta meillä täälläpäin kaikki on aina joskus sillon kun olen koulussa, eli aamulla.. tosi ärsyttävää..

mutta hyvää päivän jatkoa ja kirjottelen illalla josko oon ratkennut elokuvissa mässää! :D

• Nutri-Keiju
        -20 kirjoitti:

huomenta kaverit!

mä heräsin yöllä siihen, kun luulin että koira on oksentanut, mutta sitten tajusin että se on mun HENGITYS mikä haisee???? apuaaa voiko se olla mahdollista että se niin pahalle haisee :D olen huomannut että hajuaistit ovat parantuneet todella paljon, eilenkin kun kaverit kävi kahvilla ja toivat omat pullansa, haistoin sen pullan ihanan tuoksun heti kun he avasivat pussin vaikka en ollut lähettyvillä :D

tänään puntari näytti 89,1 kg eli -3,6 tjn maanantaista, vou! mä en ole saanut aina viittä syötyä, mutta siks oon ottanut sit vitamiineja lisäks, ei vain yksinkertaisesti mene alas tai ei ole nälkä.. mutta ens viikolla ajattelin alkaa syömään koulussa ruokaa VÄHÄN(!!!!!!) aamu puuron sijaan, koska siellä on todella vaikeaa olla syömättä.. mutta pikkuhiljaapikkuhiljaa;)

haluaisin itsekkin kokeilla vesijumppaa, mutta meillä täälläpäin kaikki on aina joskus sillon kun olen koulussa, eli aamulla.. tosi ärsyttävää..

mutta hyvää päivän jatkoa ja kirjottelen illalla josko oon ratkennut elokuvissa mässää! :D

Huomenta kaikki!
        Tänään koitti odotettu punnituspäivä. Maanantaina aloitettu nutraus näkyi vaa'alla 3,5 kg pienempänä lukemana. Nestettä tuo varmaan on aika pitkälti, mutta silti! Tästä eteenpäin ei kaikkea voi laittaa enään nesteiden piikkiin. :)
        Viikko on mennyt ailahtelevalla mielellä. Välillä tuntee itsensä tosi pirteeksi ja kevyemmäksikin, välillä sitä taas on todella väsynyt eikä mitään jaksaisi. Välillä meinasin minäkin repsahtaa, mutta siinä kohtaa ajatukset onneksi siirtyivät jo johonkin muuhun. Tossa quick start paketissa olevat suklaa- ja vaniljajälkiruoat ovat muuten musta tosi hyviä. Oletteko maistaneet? Ihan kuin vanukkaita. Ainakin melkein. Menee helposti oikeiden vanukkaiden sijaan. Muuten olen pysynyt tiukasti quick startin ruoilla, mutta syön päivällä patukan kanssa pienen vihersalaatin ja iltaruoan kanssa tomaattia tai paprikaa. Joskus olen rouskuttanut myös kurkun pätkän.

Jännä tuo hengityksen haiseminen, en ole tuota huomannut eikä kukaan ole sanonut hengityksen haisevan. Pitääkin tehdä illalla kotona tarkempaa kyselyä siitä. :) Jännää muutenkin tämä ensimmäinen viikonloppu miten se menee. Muksuilla on karkkipäivä huomenna ja muutenkin viikonloppuisin ruoat on välillä arkea runsaskalorisempia, ranskalaisia tms. Kuinka katson vierestä ja etenkin kestän sen tuoksun! Toisaalta, kuten olette todenneet pienet retkahdukset eivät haittaa kunhan myös palaa ruotuun.
        Tsemppiä kaikille viikonloppuun!

• 30+
        Nutri-Keiju kirjoitti:

Huomenta kaikki!
        Tänään koitti odotettu punnituspäivä. Maanantaina aloitettu nutraus näkyi vaa'alla 3,5 kg pienempänä lukemana. Nestettä tuo varmaan on aika pitkälti, mutta silti! Tästä eteenpäin ei kaikkea voi laittaa enään nesteiden piikkiin. :)
        Viikko on mennyt ailahtelevalla mielellä. Välillä tuntee itsensä tosi pirteeksi ja kevyemmäksikin, välillä sitä taas on todella väsynyt eikä mitään jaksaisi. Välillä meinasin minäkin repsahtaa, mutta siinä kohtaa ajatukset onneksi siirtyivät jo johonkin muuhun. Tossa quick start paketissa olevat suklaa- ja vaniljajälkiruoat ovat muuten musta tosi hyviä. Oletteko maistaneet? Ihan kuin vanukkaita. Ainakin melkein. Menee helposti oikeiden vanukkaiden sijaan. Muuten olen pysynyt tiukasti quick startin ruoilla, mutta syön päivällä patukan kanssa pienen vihersalaatin ja iltaruoan kanssa tomaattia tai paprikaa. Joskus olen rouskuttanut myös kurkun pätkän.

Jännä tuo hengityksen haiseminen, en ole tuota huomannut eikä kukaan ole sanonut hengityksen haisevan. Pitääkin tehdä illalla kotona tarkempaa kyselyä siitä. :) Jännää muutenkin tämä ensimmäinen viikonloppu miten se menee. Muksuilla on karkkipäivä huomenna ja muutenkin viikonloppuisin ruoat on välillä arkea runsaskalorisempia, ranskalaisia tms. Kuinka katson vierestä ja etenkin kestän sen tuoksun! Toisaalta, kuten olette todenneet pienet retkahdukset eivät haittaa kunhan myös palaa ruotuun.
        Tsemppiä kaikille viikonloppuun!

Nyt koitti mullakin eka punnitus ja jipii, -2kg tai sanotaanko että -2000 grammaa;). Pidän tulosta hyvänä, sillä edellisviikon söin jo kevennetysti niin tiesin ettei nesteitä lähde litrakaupalla.

Aivan mahtavia tuloksia täällä meillä kaikilla! Nutri-Keiju -3.5kg, -20 -3.6kg, sa_kri -3.4kg, toi jos mikä motivoi! Viikonloppu lähestyy ja sen on mulle tiukka paikka, mut päätän ja lupaan olla kiltisti!

• Moonika_81

Vieläkö mahtuisi mukaan porukkaan? Aloitin nutrauksen tänään, ostin aluksin sen viiden päivän starttipaketin. Painoa riittää pudotettavaksi, jotenkin huomaamatta (heh heh) on paino noussut ja oli aamulla 108,5kg. Pituutta ei löydy kuin 164cm joten bmi huitelee jossain korkeuksissa. Mutta tästä on hyvä aloittaa ;)

Aamupalaksi söin suklaapirtelön, töissä yhdentoista maissa sitä tomaattilientä (yllättävän hyvää, luulin etten tykkäisi ollenkaan). Lounaaksi pähkinäsuklaapatukka ja vielä ennen kotiin lähtöä aion tehdä sen kasvisliemen. Illalla sitten sitä paketin pastaa ja jälkiruoka. Lisäksi ajattelin syödä ituja, paprikaa ja kurkkua. Tunnen itseni ja tiedän että se mässäilyhimo iskee illalla joten ajattelin noita kasviksia vedellä siihen hätään :) Vettä on mennyt tähän mennessä 1,5 litraa.

Josko tästä porukasta olisi antamaan se tsemppi minkä puutteessa oon aina repsahtanut..

• sa_kri
        Moonika_81 kirjoitti:

Vieläkö mahtuisi mukaan porukkaan? Aloitin nutrauksen tänään, ostin aluksin sen viiden päivän starttipaketin. Painoa riittää pudotettavaksi, jotenkin huomaamatta (heh heh) on paino noussut ja oli aamulla 108,5kg. Pituutta ei löydy kuin 164cm joten bmi huitelee jossain korkeuksissa. Mutta tästä on hyvä aloittaa ;)

Aamupalaksi söin suklaapirtelön, töissä yhdentoista maissa sitä tomaattilientä (yllättävän hyvää, luulin etten tykkäisi ollenkaan). Lounaaksi pähkinäsuklaapatukka ja vielä ennen kotiin lähtöä aion tehdä sen kasvisliemen. Illalla sitten sitä paketin pastaa ja jälkiruoka. Lisäksi ajattelin syödä ituja, paprikaa ja kurkkua. Tunnen itseni ja tiedän että se mässäilyhimo iskee illalla joten ajattelin noita kasviksia vedellä siihen hätään :) Vettä on mennyt tähän mennessä 1,5 litraa.

Josko tästä porukasta olisi antamaan se tsemppi minkä puutteessa oon aina repsahtanut..

Tänne vain! Joukko on tsemppaava ja ajatuksia lentelee:) Ja ainahan saman kokevat tietävät paremmin millaista nutraus on. Vaikka kuinka kotosalla tai kaverille juttelee, eivät he kuitenkaan ihan täysin ymmärrä oman päänsisällä käytävää tarvitsen-en tarvitse -väittelyä.

Itselläni on nyt toinen viikko menossa ja tänään on ollut hankalin päivä. Ruoka pyörii mielessä eikä nuo ateriankorvikkeet tunnu nälkää pitävän. Taitaa olla eilisen vesijumpan tekosia, sen verran paljon siellä tuli rehkittyä. Tämä on taistelu itseään vastaan. Sitä tietää kuinka helppo olisi tehdä voi leipä tai tilata pitsa, antaa itsellensä anteeksi yhden repsahduksen. Ei auta muu kuin keskittyä miettimään jälkiseurauksia: hyvä ketoosi menee rikki, pääsee "kielletyn helemän" makuun, pettää itsensä ja on pettynyt itseensä sekä viikon hyvä tulos muuttuu merkityksettömäski heti ensimmäisestä suupalasta. Ehkäpä ajattelen turhan jyrkästi, mutta tiedän että yksi repsahdus ei suinkaan estä minua toistamassa sitä.

Sen sijaan, että mietin mitä nyt tekisi mieli, leikin ajatuksella siitä, mikä on ensimmäinen luvallinen ruoka. Mitä ruokia haluan kokkailla jahka kuurin lopeta. Tiedän, etten tarvitse niitä juuri nyt, joten kyse on mieliteosta. Täytynee kyllästää itseni vichyllä, sitten ainakin tiedän ettei kyse ole tarpeesta täyttää tyhjä maha.

Mitkä ovat teidän muiden aseet heikkoja hetkiä kohtaan ja selviytymiskeinot sellaisen iskiessä?

• lihavalissu
        sa_kri kirjoitti:

Tänne vain! Joukko on tsemppaava ja ajatuksia lentelee:) Ja ainahan saman kokevat tietävät paremmin millaista nutraus on. Vaikka kuinka kotosalla tai kaverille juttelee, eivät he kuitenkaan ihan täysin ymmärrä oman päänsisällä käytävää tarvitsen-en tarvitse -väittelyä.

Itselläni on nyt toinen viikko menossa ja tänään on ollut hankalin päivä. Ruoka pyörii mielessä eikä nuo ateriankorvikkeet tunnu nälkää pitävän. Taitaa olla eilisen vesijumpan tekosia, sen verran paljon siellä tuli rehkittyä. Tämä on taistelu itseään vastaan. Sitä tietää kuinka helppo olisi tehdä voi leipä tai tilata pitsa, antaa itsellensä anteeksi yhden repsahduksen. Ei auta muu kuin keskittyä miettimään jälkiseurauksia: hyvä ketoosi menee rikki, pääsee "kielletyn helemän" makuun, pettää itsensä ja on pettynyt itseensä sekä viikon hyvä tulos muuttuu merkityksettömäski heti ensimmäisestä suupalasta. Ehkäpä ajattelen turhan jyrkästi, mutta tiedän että yksi repsahdus ei suinkaan estä minua toistamassa sitä.

Sen sijaan, että mietin mitä nyt tekisi mieli, leikin ajatuksella siitä, mikä on ensimmäinen luvallinen ruoka. Mitä ruokia haluan kokkailla jahka kuurin lopeta. Tiedän, etten tarvitse niitä juuri nyt, joten kyse on mieliteosta. Täytynee kyllästää itseni vichyllä, sitten ainakin tiedän ettei kyse ole tarpeesta täyttää tyhjä maha.

Mitkä ovat teidän muiden aseet heikkoja hetkiä kohtaan ja selviytymiskeinot sellaisen iskiessä?

Mä olen aikasemmin ihan hyvillä tuloksilla tehnyt niin, että jos mieleni tekee jotain, juon vettä, katson kelloa, ja lupaan itselleni, että jos vielä tunnin (tai reilun tunnin) kuluttua haluan sen mitä haluan, saan sen. mieliteko unohtuu.

• lihavalissu

Moi.
      Hävettää. Kamalasti. Oon ruoskinut itteäini koko päivän. Mä niiiiin repsahdin. :'( Menin käymään tosiaan iltasoodalla baarilla, ja niinhän siinä kävi, että mun ex oli siellä. en oo nähnyt häntä tosi pitkään aikaan. kävi suoraan sanottuna vituttamaan, niinpä otinkin siiderin. ei olisi pitäny. koska. *syvä huokaus* illan saldo 11 siideriä, 4 maitopaukkua ja ranskalaiset grilliltä. ja sammuminen kaverin sänkyyn. hölmöilin kyllä muutenkin aivan älyttömästi, mikä ei ole yhtään mun tapaista. tänään kun luulin kuolevani, söin sämpylän. kurkulla ja tomaatilla. ja tällä hetkellä nautin ihanaa, ravitsevaa ja terveellistä creamy chicken-keittoa (nutrilett). et ei tuo sämpyläkään varmaan ihan kuolemaksi koidu, kun en oo muuta syöny. kotiin mennessä kyllä pitää tuhota vielä lohdutusmansikkapirtelö. ihan pirun hyvää btw.

Nyt seuraavan viikon syön vaan noita pusseja. tai siihe ens viikon sunnuntaihin asti, lähen silloin sinne reissuun. ja pitää kyllä käydä ostamassa salaattitarpeet, sillä mulla tulee pitkiä työpäiviä.

Tänäänkin töiden jälkeen käymään baarilla katsomassa meininkiä, mutta tänään olenkin selvinpäin. pitää kuskata siskoa yöllä, niin ei pysty edes ottaa. mä kyllä oikeesti juon tosi tosi harvoin. tai sanotaan että sen yhden saatan ottaa useamminkin, mutta humalassa olen tosi harvoin. nyt taas eilen kun lähti mopo käsistä, ei tarvitsekaan piiiiitkään aikaan ottaa. hyvä. voi keskittyä olennaiseen.

VAUTSI noita tein tuloksia! ONNEA KAIKILLE älyttömästi. En aio käydä vaa'assa ennen tiistaita. Toivon saavani korjattua mokani. wish me luck.

• sa_kri

Tiedän, kuinka exiin yllätävä törmääminen laittaa pasmat sekaisin, siinä vaiheessa ei hirmuisesti varmasti tule ajateltua kaloreita...

Luin jostain, että eräst nutraaja oli mennyt viihteelle kesken juurin ja jopas oli alkoholi noussut varsin tehokkaasti päähän. Syynähän tietenkin ruokavalio.

Krapulassa sitä aina tajuaa, ettei ota enään koskaan... ennen seuraavaa kertaa:) Tärkeintä on olla itselle armollinen ja olla sinut tekojensa kanssa. Aina voi aloittaa uudelleen, ei laihdutus repsahtamiseen kaadu! Nyt vain häntä pystyyn ja menoksi!!

• sa_kri

Kuten aikaisemmin naputtelinkin, tänään on ollut hankalin päivä tähän astisessa projektissa. Mutta pakko oli kirjoittaa yksi positiivinen ajatus:

Ainakaan ei tule tiskiä:) Parilla lasilla pärjää loistavasti!

Aivan bueno:D

• Moonika_81
        sa_kri kirjoitti:

Kuten aikaisemmin naputtelinkin, tänään on ollut hankalin päivä tähän astisessa projektissa. Mutta pakko oli kirjoittaa yksi positiivinen ajatus:

Mullahan on siis vasta toinen päivä menossa ja eilen jo kävin mielessäni ankaraa taistelua :) Toinen puoli aivoista sanoo että tarviin ruokaa ja oon ihan hullu kun tähän ryhdyin. Toinen puoli tsemppaa ja käskee ajatella tuloksia :D Mullahan on suunnitelmissa vetää vaan tuo viiden päivän kuuri ja katsoa sen jälkeen mihin rahkeet riittää. Toiveissa olisi että lounaaksi söisin salaattia ja jotain proteiinipitoista mutta muuten noilla Nutrileteilla.

Eilen kyllä voitin päänsisäisen taistelun, söin illalla sen pastan (oli parempaa mitä odotin), sen kanssa kyllä otin vajaan desin raejuustoa. Myöhemmin söin vielä sen jälkiruuan ja vielä sen jälkeen tuntui että on kamala nälkä niin söin kurkkua.

M'ä oon joskus aikaisemmin maistanut näitä tuotteita, enkä tiedä onko kehitystä niissä vai mun makuaistissa mutta ne maistuu paljon paremmille.

Pakko oli muuten käydä vaa'allakin, vaikka tiedän ettei pitäisi rampata sillä joka aamu, mutta nesteitä oli lähtenyt 1,5 kilon verran. :D

• Nutri-Keiju
        sa_kri kirjoitti:

Ihana viikonloppuaamu! Nää on niin parhaita! Tosi kovaan paikkaan jouduin heti aamusta, kun keittiöstä kantautui vastapaistettujen croissanttien tuoksu! Aah! Aviomieshän se siellä niitä oli tehnyt ja vaikka millä täytteillä. Tää on aika yleistä meillä lauantai aamuisin. (Kilot näistä tulleet vaan mulle eikä miehelle, epistä!) Kun ne uunista tuli joidenkin croissanttien välistä oikein valui juustoa. Ette arvaa kuinka siitä olis heti helposti hävinnyt ainakin kaksi! Sain tehdä todellista henkistä työtä etten repsahtanut. Aamupala olikin sitten mansikkapirtelö, pala kurkkua ja kahvi. Pakko oli tän houkutuksen keskellä käydä jopa vaa'alla, jotta saisi taas motivaation kohdilleen. Eilen oli punnituspäivä ja sillon lähtenyt sen -3,5 kg ja eilis aamusta taas 900 g. Melkein kilo siis lisää, ni sitten oli helpompi jättää croissantit syömättä. Kyllä noi tippuvat lukemat on se mikä mua motivoi ja esimerkiksi H&M:n kevätkuvaston selaus. Oispa siellä kaikkea kevät ihanaa! :)

Lihavalissu: Retkahdukset siideriin ja paukkuihin yhdistettynä exään, on ihan ymmärrettävää. Aina voi aloittaa alusta. Mitä retkahduksesta, uuteen alkuun vaan hyvillä mielin!

Monika 81 mukaan vaan! Kuten sa_kri kirjoitti, kaikki kun taistellaan suht samalla tyylillä samojen asioiden kanssa, on myös motivoivaa lukea ja osallistua ryhmään jossa kaikki tietää tarkkaan mistä kyse. :)

Jaksetaan, jaksetaan jatkaa... Tsemppiä kaikille! :)

• Moonika_81
        Nutri-Keiju kirjoitti:

Ihana viikonloppuaamu! Nää on niin parhaita! Tosi kovaan paikkaan jouduin heti aamusta, kun keittiöstä kantautui vastapaistettujen croissanttien tuoksu! Aah! Aviomieshän se siellä niitä oli tehnyt ja vaikka millä täytteillä. Tää on aika yleistä meillä lauantai aamuisin. (Kilot näistä tulleet vaan mulle eikä miehelle, epistä!) Kun ne uunista tuli joidenkin croissanttien välistä oikein valui juustoa. Ette arvaa kuinka siitä olis heti helposti hävinnyt ainakin kaksi! Sain tehdä todellista henkistä työtä etten repsahtanut. Aamupala olikin sitten mansikkapirtelö, pala kurkkua ja kahvi. Pakko oli tän houkutuksen keskellä käydä jopa vaa'alla, jotta saisi taas motivaation kohdilleen. Eilen oli punnituspäivä ja sillon lähtenyt sen -3,5 kg ja eilis aamusta taas 900 g. Melkein kilo siis lisää, ni sitten oli helpompi jättää croissantit syömättä. Kyllä noi tippuvat lukemat on se mikä mua motivoi ja esimerkiksi H&M:n kevätkuvaston selaus. Oispa siellä kaikkea kevät ihanaa! :)

Lihavalissu: Retkahdukset siideriin ja paukkuihin yhdistettynä exään, on ihan ymmärrettävää. Aina voi aloittaa alusta. Mitä retkahduksesta, uuteen alkuun vaan hyvillä mielin!

Monika 81 mukaan vaan! Kuten sa_kri kirjoitti, kaikki kun taistellaan suht samalla tyylillä samojen asioiden kanssa, on myös motivoivaa lukea ja osallistua ryhmään jossa kaikki tietää tarkkaan mistä kyse. :)

Jaksetaan, jaksetaan jatkaa... Tsemppiä kaikille! :)

Eilen oli toinen päivä, ja päänsisäistä keskustelua tuli taas käytyä ihan urakalla. Aamulla nukuin pitkään (ettei tulisi nälkä niin nopeasti :D ) ja aamupalaksi join pirtelön. Tein lumitöitä ja menin kaverille kylään, siellä oli tarjolla Runebergin torttuja ja munkkeja.. Kaivoin taskusta Nutripatukan ja mutustin sitä ihan tyytyväisenä :D Illalla jumppasin melkein tunnin, sitten söin pastan ja myöhemmin vielä sen jälkiruuan. Sen verran "repsahdin" että söin ison appelsiinin. Mutta siitä en tosiaan ota paineita, aika terveellinen repsahdus :)

Täytyy sanoa että mun kohdalla tuo aloituspaketin pasta on tän jutun pelastaja. Se kun on ns oikeeta ruokaa mitä tekee niin hirveästi mieli. Jos ei sitä olisi niin tää olisi ollut paljon vaikeampaa. Tosin eihän mulla ole vasta kuin kaksi päivää takana, mutta kuitenkin.

Tsemppiä kaikille!

• N24
        Moonika_81 kirjoitti:

Eilen oli toinen päivä, ja päänsisäistä keskustelua tuli taas käytyä ihan urakalla. Aamulla nukuin pitkään (ettei tulisi nälkä niin nopeasti :D ) ja aamupalaksi join pirtelön. Tein lumitöitä ja menin kaverille kylään, siellä oli tarjolla Runebergin torttuja ja munkkeja.. Kaivoin taskusta Nutripatukan ja mutustin sitä ihan tyytyväisenä :D Illalla jumppasin melkein tunnin, sitten söin pastan ja myöhemmin vielä sen jälkiruuan. Sen verran "repsahdin" että söin ison appelsiinin. Mutta siitä en tosiaan ota paineita, aika terveellinen repsahdus :)

Täytyy sanoa että mun kohdalla tuo aloituspaketin pasta on tän jutun pelastaja. Se kun on ns oikeeta ruokaa mitä tekee niin hirveästi mieli. Jos ei sitä olisi niin tää olisi ollut paljon vaikeampaa. Tosin eihän mulla ole vasta kuin kaksi päivää takana, mutta kuitenkin.

Tsemppiä kaikille!

No juu, ei tosiaan mennyt. Harmittaa. Eilen tuli 2000kcal ja tänään vielä enemmän, varmaan 2300kcal :( ääääh.. tänään söin hampparin, karkkia, popcornia (käytiin elokuvissa) ja äsken viel 2 sämpylää :(

Ärsyttää. No ei kai täs muu auta ku jatkaa pusseilla. Kiva kuitenkin et paino lähti hyvin laskuun kun ma-pe söin tosi vähän. Huomenna taas ruotuun!!

Mitenhän sais viikonloppuina syötyä terveellisemmin? Tai lähinnä vähemmän.

• lihavalissu
        N24 kirjoitti:

No juu, ei tosiaan mennyt. Harmittaa. Eilen tuli 2000kcal ja tänään vielä enemmän, varmaan 2300kcal :( ääääh.. tänään söin hampparin, karkkia, popcornia (käytiin elokuvissa) ja äsken viel 2 sämpylää :(

Ärsyttää. No ei kai täs muu auta ku jatkaa pusseilla. Kiva kuitenkin et paino lähti hyvin laskuun kun ma-pe söin tosi vähän. Huomenna taas ruotuun!!

Mitenhän sais viikonloppuina syötyä terveellisemmin? Tai lähinnä vähemmän.

Älä ainankaan lannistu! Mullaki meni tuo yks ilta ihan TOSI plörinäks, mut ei se mitää, homma jatkuu kumminkin :)
        Mä en osaa sanoo et mite sais syötyy terveellisemmin, vähän itelläkii välillä ongelmia päättäväisyyden kanssa. Mut ei siihen kai auta kun hankkia "korvikeherkkuja". kuten kasviksia ja sen sellasta.

• lihavalissu

Moikka.

Viikonloppu mennyt ihan mukavasti. Syönyt pelkkiä nutriruokia. jes. jännittää vaan mielettömästi tuo tiistai. mitähän näyttää. kunpa kunpa kunpa olis edes samoissa kun viime viikolla. kunpa.
      En nyt osaa oikein kirjottaa mitään, nukkuman just menossa. katotaan jos huomenna tulis vähän enemmän tarinaa.

Hauskaa viikonalkua kaikille, ja kamalasti tsemppiä!!!!!!!!!

• sa_kri

Jo muutaman päivän on mieliteot olleet tiiviisti läsnä. Liekkö "ensi huuma" haihtunut ja elimistö sitä mieltä, että nyt riittää?

Jonkin asteinen turhautuminen on tullut kuvioihin, mutten oikein tiedä miksi. Vaaka näytti innostavan tuloksen ja muutoin kaikki on mennyt hyvin, mutta kovin on nyt ollut matalasuhdanne päällä. Nutrausta on takan nyt n. 1½ viikkoa ja ainakin samanlainen aika vielä edessä. Täytynee varmarmaankin edetä päivä kerrallaan, jotten edessä oleva aika ala syömään naista. Hulluintahan tässä on se, ettei oikeasti ole mitään hätää, taidan olla vain tylsistynyt. Täytynee vain matran omaisesti hokea itselleen, että kilot putoaa, vartalo kapenee, housut löystyy, peilikuva miellyttää enemmän ym. eli keskittyä todellakin siihen lopputulokseen. Ja eihän sitä voi olettaa että nämä sujuu päivästä toiseen kuin tanssi, se olisi aivan liian helppoa.

Kurjinta tässä olossa on kiukuttelu ja äksyily. Jotenkin sitä alun mieliala on kokenut laskusuhdanteen. Taikka sitten kyse on vain normaalista mielialasta, jonka kokee tässä olotilassa ahdistavampana kuin normaalisti. Suurin ero on siinä, ettei tätä oloa voi "lääkitä" herkuilla, tämä tunne täytyy oikeasti elää läpi. Aikaisemmin olisin leppynyt karkkipussin kera, mutta nyt narskutan porkkanaa tai kukkakaalia. Tämä asetelma taitaa korostaa dieetin olemassa oloa ja tutuista rutiineista luopumista. Minun täytyy ohjelmoida itseni uudelleen läpikäymään huonotuuliset hetket. Tätä voisi kaiketi kuvailla jonkinlaiseksi vierotusoireeksi pinttyneitä tavoista?

Aina kuitenkin täytyy uskoa, että huomenna on parempi päivä. Yöunet tekevät hyvää ja aamulla kiukku on todennäköisesti poissa. Tai ainakin se unohtuu työkiireissä. Olen huomannut, että kätevä keino unohtaa mieliteot ja kiukku, on palapelin tekeminen. Ensimmäistä kertaa n. 10 vuoteen kaivoin palapelin esille ja sen kanssa olen puuhastellut viimeisen viikon. Aivan loistavaa näpertelyä, jossa aivot lepää ja huomio sekä ajatukset pysyvät visusti kurissa:)

Kuis teidän muiden mielialat? Mikä on teidän keino päästä huonojen hetkien yli?

• akzi.denz

Minäki liityn tähän keskusteluun... tuolla toisella puolella aika kuollutta. Eli, 4. viikko täysnutrausta alkoi tänään. Hyvin menny tähän asti. Vaa'alla en ole käynyt enkä käy hetkeen... ehkä 3-4 viikon päästä. Tarkoitus on siis pudottaa 30kg.

Kuten sanottu, en syö mitään muuta kuin nutrilettiä, pidän itselläni tosin option syödä salaattia jos olen juonut. Aluksi vähän pelotti dokaaminen nutrilettin aikana mutta mittasin ketoosin ja vodka kivennäisvesi -ilta ei muuttanut sitä paljoa. Anyway, olen huomannut, että mitä vähemmän miettii ruokaa sitä helpommin tää menee, tämän takia en napostele edes kasviksia, hyvä ja energinen olo säilyy eikä ole kiukkuisuutta.

Työpäivät menee rattoisasti ja kotona löytyy kaikenlaista tekemistä, pelaan aika paljon tietokone- ja konsolipelejä, jotka saavat ajan kulumaan nopsaa. Itsetuntoakin on nyt jotenkin enemmän, vaikka olen suht alussa vielä, enkä usko, että kiloja on vielä hirvän paljon lähtenyt (jouduin tosin laittaa vyön housuihin).

Tsemppiä kaikille!

• 30+
        akzi.denz kirjoitti:

Minäki liityn tähän keskusteluun... tuolla toisella puolella aika kuollutta. Eli, 4. viikko täysnutrausta alkoi tänään. Hyvin menny tähän asti. Vaa'alla en ole käynyt enkä käy hetkeen... ehkä 3-4 viikon päästä. Tarkoitus on siis pudottaa 30kg.

Kuten sanottu, en syö mitään muuta kuin nutrilettiä, pidän itselläni tosin option syödä salaattia jos olen juonut. Aluksi vähän pelotti dokaaminen nutrilettin aikana mutta mittasin ketoosin ja vodka kivennäisvesi -ilta ei muuttanut sitä paljoa. Anyway, olen huomannut, että mitä vähemmän miettii ruokaa sitä helpommin tää menee, tämän takia en napostele edes kasviksia, hyvä ja energinen olo säilyy eikä ole kiukkuisuutta.

Työpäivät menee rattoisasti ja kotona löytyy kaikenlaista tekemistä, pelaan aika paljon tietokone- ja konsolipelejä, jotka saavat ajan kulumaan nopsaa. Itsetuntoakin on nyt jotenkin enemmän, vaikka olen suht alussa vielä, enkä usko, että kiloja on vielä hirvän paljon lähtenyt (jouduin tosin laittaa vyön housuihin).

Tsemppiä kaikille!

No nyt se minäkin sitten olen syönyt muuta kun piti (tyhmää). Perjantaina söin kaksi kotikutoista tortillaa jossa välissä kanaa, kasviksia ja juustoraastetta. Mut lähellä oli etten olis syöny enempää, teki niin sairaasti mieli varsinki lauantaina ja nälkäkin oli välillä ihan konkreettisesti. Jonkun korvissa tämä kuulostaa varmasti selittelyltä (ja sitähän se onkin), mutta en pidä repsahdustani pahana, se ehkä vain hidastaa laihtumistani päivällä. Täytyy vaan pitää huoli ettei anna siimaa itselleen, tiedän että niin pian alkaa selittelee et huomenna sit taas jne...ainakin minä. Toista viikkoa vasta mennään Nutrileteilla ja oon "luvannu" teille vetää sen 8 vkoa;). Periks en anna. Haluan laihtua, mun on pakko. Samat fiilikset kun Sa-Krillakin, alkuhuuma on laantunut ja tästä on tullut tylsää arkea varsinkin ku tietää et pudotus ei tule jatkumaan niin suurena ku ekalla viikolla. Mut pidetääs päämäärä mielessä niin siinähän se. Tiedän et tulen repsahtamaan jossain vaiheessa pahemminkin, mut niinku Lihavalissukin tai N24, takasin sit vaan ruotuun. Exä yritti näyttäytymisellään pilata paljon, mut Lihavalissussahan on niin paljon motivaatioo ja tahtoa et eipä onnistunu;). Just toi on oikeeta asennetta et pienet takaiskut ei pilaa kaikkea vaan jatkaa entistäkin päättäväisemmin. Lihavalissulla huomenna punnitus, täällä odotellaan innolla, kyl sul jotai miinusta on luvassa;).

Niin, herkkuja kun ei saa niin jostain haluan sen hyvänolon tunteen saada. Siksipä sallin itselleni sen ligh-colan viikonloppusin. Ja kun rajoitan sen viikonloppuihin saan siitä colasta oikeesti vähän potkua ja virtaa ja reipasta mieltä. Eihän se terveellistä ole, mut mun keinoni säilyä kalorittomissa.

Akzi.denz: tervetuloa porukkaan. Sähän olet nutrannut jo kauan (*nostaa hattua*) ja ihan hullun kauan olet malttanut olla käymättä vaakassa. Itse käyn kerran viikossa ekä meinaa olla malttamatta siihenkään. Mut niinhän se on, hiljaa hyvä tulee!

• sa_kri

Nautin juuri äsken ensimmäinen lämpimän "atrian" 1½ viikkoon. Testasin Nutriletin tomaattikeiton ja se oli varsin myönteinen kokemus. Hieman tabascoa mukaan niin namnam!! Ihanalta tuntui syödä jotain lämmintä ja suolaista noiden patukoiden ja pirtelöiden jälkeen.

Ottekos muut kokeilleet noita keittoja? Ovatko ne syötäviä? Tässä hoksasin, että pakko laajentaa nutrilet-makunautintoja jos aikoo puskea vielä muutaman viikon eteenpäin:)

Eilinen kiukkukin on poissa:) Päivä alkoi hyvin kun puin päälleni eräät farkut ensimmäistä kertaa 2 viikkoon. Ja jopas ne sujahtivat päälle vaivatta, eikä kiristä eikä kurista. Aivan loistavaa!! Nyt on taasen positiivisuus ja tsemppi löytynyt. Välillä se on pienestä kiinni:D

• 40+

Hellou uurastajat,

ja mielitekojen kanssa taistelevat! Kaksi viikkoa takana ja viime viikon saldo jostain syystä "vain" -1kg. Elimistö tuntuu ikäänkuin laittavan jotenkin hanttiin tätä karmaisevaa muutosta; missä eväät, missä ruoka, missä herkut, missä naposteltava? Mutta, pääsasia on, että paino ylipäätään menee alaspäin.

Teille, jotka itseni lailla repsahdatte- olkaa armollisia itsellenne, ei sen enempää elämä kuin kuurikaan siihen lopu!

Olen nyt löytänyt sen tavan, jolla pääsen pahimmista paikoista läpi; laivoilla ja lentokentillä myytävä Pingviini- salmiakki. :-) Niitä kun ei voi syödä kuin muutaman kerrallaan ja vie varmasti makean tms. himon pois. Minulle kun tuo salmiakki on miljoona kertaa suurempi herkku kuin suklaa.

Mieliala on kuitenkin pysynyt ihan hyvänä. Suurena "apuna" ovat toki lapset, joiden kanssa tekee päivittäin normiasioita, tsemppaava miesystävä ja kaverit sekä työ, jossa ei ehdi miettiä muuta kuin työtä.

Voimia kaikille, jaksamista ja levätkää, jos siltä tuntuu. Niin ja onnea rutkasti upeista tuloksista, huuh! :-)

• 40+
        40+ kirjoitti:

Hellou uurastajat,

ja mielitekojen kanssa taistelevat! Kaksi viikkoa takana ja viime viikon saldo jostain syystä "vain" -1kg. Elimistö tuntuu ikäänkuin laittavan jotenkin hanttiin tätä karmaisevaa muutosta; missä eväät, missä ruoka, missä herkut, missä naposteltava? Mutta, pääsasia on, että paino ylipäätään menee alaspäin.

Teille, jotka itseni lailla repsahdatte- olkaa armollisia itsellenne, ei sen enempää elämä kuin kuurikaan siihen lopu!

Olen nyt löytänyt sen tavan, jolla pääsen pahimmista paikoista läpi; laivoilla ja lentokentillä myytävä Pingviini- salmiakki. :-) Niitä kun ei voi syödä kuin muutaman kerrallaan ja vie varmasti makean tms. himon pois. Minulle kun tuo salmiakki on miljoona kertaa suurempi herkku kuin suklaa.

Mieliala on kuitenkin pysynyt ihan hyvänä. Suurena "apuna" ovat toki lapset, joiden kanssa tekee päivittäin normiasioita, tsemppaava miesystävä ja kaverit sekä työ, jossa ei ehdi miettiä muuta kuin työtä.

Voimia kaikille, jaksamista ja levätkää, jos siltä tuntuu. Niin ja onnea rutkasti upeista tuloksista, huuh! :-)

Täällä taas,

olisin kysynyt, mistä te, jota mittailette noita ketoosiarvoja, olette hankkineet siihen tarvittavat välineet? Myydäänkö apteekissa vai netissä tilaamalla vai mistä...? Kiinnostaisi nimittäin minuakin selvittää noita arvoja ja lukemia. :-)

• akzi.denz
        40+ kirjoitti:

Täällä taas,

olisin kysynyt, mistä te, jota mittailette noita ketoosiarvoja, olette hankkineet siihen tarvittavat välineet? Myydäänkö apteekissa vai netissä tilaamalla vai mistä...? Kiinnostaisi nimittäin minuakin selvittää noita arvoja ja lukemia. :-)

40

Hei, apteekista saa Ketostix nimisii liuskatestejä. Todella yksinkertaista käyttää, tuohon vähän virtsaa ja odottaa 15s ja katsoo miten väri muuttuu. Jos ei muutu, ei ole ketoosissa.

http://www.medishop.fi/product_details.php?p=45

• lihavalissu

Voihan jumpe. Kiitos 30 kannustavista sanoista. (ja tietenki muutkin tsempparit!) Nuo sun 2 tortillaa on kuule ihan "hyvä" lipsuminen. Ois voinu käydä huonomminkin :D Mä ootan kauhulla huomista aamua...

Eilen illalla tuli vetästyä pieni riisipiirakka juustolla, oon olt sukuloimassa pari päivää, ja nuo piirakat on paha kun niitä on joka kulman takana tarjolla. hitsi. mut se oli pieni. ja yksi. ja muutenki en syöny eilen ku 5 pussikeittoa. en edes sitä pasta-ateriaa tai patukoita tai mitään. eli annan sen(kin) anteeks. eli selitän ja selitän toistuvaa lipsumistani. kiva kiva. MUTTA. Tänään oli pitkä ja suht rankka päivä töissä, mutta oon saanut silti pidettyä itseni ruodussa. kovin paljon karkkipussit ja leivokset hyllyssä huutelivat, mutta näytin niille kieltä ja 5 keittoa on päivän saldo. ja sehän on siis 580kcal. :) Tosi hyvä päivä ollut kaikin puolin. =)

Aurinkoista mieltä kaiken tän lumen keskeltä kaikille!! Tsemppiä!!!

• N24

Kiitos kannustajille! Mun pitäis tulla kirjottaa tänne paremmal ajal, mut nyt oli vaan pakko päästä purkamaan ärsytystä kun paino näytti aamulla 900 grammaa lauantaihin :( Toki la ja su tuli syötyä enemmän, mut eilen tuli vaan 1300kcal, ruuat kutakuinkin näin: aamupala: muroja(cornflakes) maidolla, lounas: naudanlihaa, salaattia, pieni annos muusia (jäi viikonlopulta), välipala: porkkanasämpylä juustolla ja kinkulla, päivällinen: valkosuklaa-mustikkapatukka allevolta, "iltapala": kylässä runebergin torttu kun oli varta vasten minua varten ostanut. Ja kotona vielä 100g kurkkua. Eli todella hiilaripainotteinen päivä!!

Toivon todella et paino lähtis nyt tästä päivästä laskuun ja aion olla tosi tiukka ruokien suhteen. Aamupala: kaurapuuro kevytmaidolla, Lounas: 5% rasvainen jauhelihapihvi ja 250g uunikasviksia, välipala: 140g pakastemarjoja, päivällinen: peruna-parsakaalikeitto ja iltapalaksi mustikka-mansikka smoothie allevolta.

Toivotaan et onnistuis näin.

• Nutri-Keiju

Huomenta!

9. päivä alkoi jälleen mansikkapirtelöllä. Edelleen olen tiukasti pysynyt nutriletin antimilla, lisäksi vähän kasviksia ja kahvia pari kuppia /pvä. Välillä on hirveä nälkä, mutta niistä pääsee heti jos juo vaikka tomaattiliemen ja pari paprikan palaa. Ilmeisesti vatsalaukku on sen verran pienentynyt, että pienikin määrä riittää. Olen myös huomannut äksyileväni ja olevani kiukkuinen varsinkin, jos edellisestä ruoasta alkaa olemaan aikaa. Kolme tuntia ateriavälinä olen yrittänyt pitää, mutta välillä se on harpannut tosta liikaakin ja sitten kiukuttaa. Mieliala ailahtelee siis edelleen. Välillä on järjettömän väsynyt, vaikka nukun kyllä lähes 8 tuntia yössä, viikonloppuisin enemmänkin. Välillä taas on energiaa vaikka mihin. Eilen illalla kävin tunnin jumpassa ja sen jälkeen oli tosi levoton olo.

Mietityttää se milloin nämä samat toistuvat ruoat alkaa kyllästyttämään. Pastapussien tuoksu ei ole kovinkaan kiehtova. Mut ajattelen tämän "taiston" vaan niin, että hitto itte olen läskini hommannut, et on se nyt piru, jos annan periksi. Tästä onkin tullut enempi sellanen itsensä voittamisen asia! Periksi en hitto anna ennenkuin nuo pussit ihan oikeasti tulevat korvista! Pientä uhoa itselle, on siis tämän hetken teema mulla. Samaista uhoa ja tsemppiä kaikille! :)

• sa_kri

Loistavaa itseuhoa:) Täällä on aivan samanlaiset fiilikset: välillä väsy, unta riittää öisin ja viikonloppuisin vaikka millä mitalla, ajoittain energinen olo, kiukuttaa jne. Nämä kaikki laitan kyllä ns. vierotusoireiden piikkiin. Sen verran kauan olen itseäni hoitanut herkuilla ja lepytellyt ruualla. Omat perustottumukset eivät ole vielä ihan ajantasalla tässä uudessa ajatusmaailmassa ja vanhat mieliteot taistelevat muutoksia vastaan. Sinänsä hullua, koska sama pää on päättänyt nämä muutokset tehdä:) ihmismieli on kummallinen...

Itselläni on menossa nyt.. ööö... 13. päivä täysnutrauksella. Toki olen porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia ja satunnaisesti omenaa järsinyt. Nyt alan huomaamaan jonkinasteista puutumusta tähän ruokavalioon. Eilen kokeilin Nutriletin tomaattikeittoa lounaaksi ja hieman laitoin tabascoa mukaan, johan oli maukasta. Täytynee kaiketi vain ajatella näitä pirhtelöitä, patukoita ja keittoa vain ravinnonlähteenä, ei ruokana. Mielihyvää ne eivät tuo, eivätkö juurikaan maku/aistielämyksiä, mutta meidän täytyy vain löytää ne mielihyvän lähteet jostain muualta. Esim. pudonneista grammoista, löysemmistä vaatteista ja etenkin siitä, että pysyy oman päätöksensä takana eli taistelee voittoon itseään vastaan.

Itselläni on sama uho kuin sinulle, nyt tai ei koskaan! Näin viime yönä unta, että repsahdin hampurilaiseen ja siitä tuli aivan k-a-m-a-l-a morkkis. Tunne oli niin todellinen, että aion visusti välttää sitä tosielämässä. Jos nyt repsahtaisi, ei se toki laihdutuksen kannalta ole suuri paha, mutta oman itsekunnioituksen osalta se antaisi nasevan osuman palleaan. Olen useaan otteeseen unonnut että "Nyt lähtee", mutta ei. Ja eikä siitä voi syyttää kuin itseään. Tällä kertaa olen päättänyt että tilanne päättyy toisin! Nutraus vie muutamia viikkoja elämästäni, mutta mitä siitä? Kun kilot ovat lähteneet ja ruokatottumukset ovat muuttuneet (= päässyt eroon roskaruoka/herkku kierteestä) ja huomaa että terveellisemmällä ja vähemmälläkin tulee toimeen eikä aina tarvitse itseään hoitaa/palkita syömällä, on paremmat mahdollisuudet pysyä saavutetuissa kiloissa. Ja mikä parasta, tämä antaa varmasti aivan uudenlaisen ihastumisen itseensä ja tulosksia vaalii paremmin sekä yrittää päästä vieläkin pidemmällä.

Olen ottanut itselleni seuraavanlaisen "matran": Mahdollisen mahdottomuudesta erottaa vain ihmisen oma päättäväisyys".

Mielestäni tämä on niiiiiiin totta!

• Nutri-Keiju
        sa_kri kirjoitti:

Loistavaa itseuhoa:) Täällä on aivan samanlaiset fiilikset: välillä väsy, unta riittää öisin ja viikonloppuisin vaikka millä mitalla, ajoittain energinen olo, kiukuttaa jne. Nämä kaikki laitan kyllä ns. vierotusoireiden piikkiin. Sen verran kauan olen itseäni hoitanut herkuilla ja lepytellyt ruualla. Omat perustottumukset eivät ole vielä ihan ajantasalla tässä uudessa ajatusmaailmassa ja vanhat mieliteot taistelevat muutoksia vastaan. Sinänsä hullua, koska sama pää on päättänyt nämä muutokset tehdä:) ihmismieli on kummallinen...

Itselläni on menossa nyt.. ööö... 13. päivä täysnutrauksella. Toki olen porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia ja satunnaisesti omenaa järsinyt. Nyt alan huomaamaan jonkinasteista puutumusta tähän ruokavalioon. Eilen kokeilin Nutriletin tomaattikeittoa lounaaksi ja hieman laitoin tabascoa mukaan, johan oli maukasta. Täytynee kaiketi vain ajatella näitä pirhtelöitä, patukoita ja keittoa vain ravinnonlähteenä, ei ruokana. Mielihyvää ne eivät tuo, eivätkö juurikaan maku/aistielämyksiä, mutta meidän täytyy vain löytää ne mielihyvän lähteet jostain muualta. Esim. pudonneista grammoista, löysemmistä vaatteista ja etenkin siitä, että pysyy oman päätöksensä takana eli taistelee voittoon itseään vastaan.

Itselläni on sama uho kuin sinulle, nyt tai ei koskaan! Näin viime yönä unta, että repsahdin hampurilaiseen ja siitä tuli aivan k-a-m-a-l-a morkkis. Tunne oli niin todellinen, että aion visusti välttää sitä tosielämässä. Jos nyt repsahtaisi, ei se toki laihdutuksen kannalta ole suuri paha, mutta oman itsekunnioituksen osalta se antaisi nasevan osuman palleaan. Olen useaan otteeseen unonnut että "Nyt lähtee", mutta ei. Ja eikä siitä voi syyttää kuin itseään. Tällä kertaa olen päättänyt että tilanne päättyy toisin! Nutraus vie muutamia viikkoja elämästäni, mutta mitä siitä? Kun kilot ovat lähteneet ja ruokatottumukset ovat muuttuneet (= päässyt eroon roskaruoka/herkku kierteestä) ja huomaa että terveellisemmällä ja vähemmälläkin tulee toimeen eikä aina tarvitse itseään hoitaa/palkita syömällä, on paremmat mahdollisuudet pysyä saavutetuissa kiloissa. Ja mikä parasta, tämä antaa varmasti aivan uudenlaisen ihastumisen itseensä ja tulosksia vaalii paremmin sekä yrittää päästä vieläkin pidemmällä.

Olen ottanut itselleni seuraavanlaisen "matran": Mahdollisen mahdottomuudesta erottaa vain ihmisen oma päättäväisyys".

Mielestäni tämä on niiiiiiin totta!

Ajattelen nämä "nutrimätöt" myös vain ravintona, koska on pakko syödä jotain. Minkäänlaista nautintoa niistä ei tule, mutta niitä nautintoja on selkeesti aiemmin ollut vatsamakkaroista päätellen! Mantrasi on tosi hyvä. Ja kun jotain on kerran päätetty, ni ei muuta ku uholla eteenpäin jos ei muu auta! ***kele!

• akzi.denz
        Nutri-Keiju kirjoitti:

Ajattelen nämä "nutrimätöt" myös vain ravintona, koska on pakko syödä jotain. Minkäänlaista nautintoa niistä ei tule, mutta niitä nautintoja on selkeesti aiemmin ollut vatsamakkaroista päätellen! Mantrasi on tosi hyvä. Ja kun jotain on kerran päätetty, ni ei muuta ku uholla eteenpäin jos ei muu auta! ***kele!

Samaa mieltä, itse en ajattele ruokaa lainkaan, enkä ajattele miltä nutrilett maistuu. Täysnutraus - ainakin mun - melkeinpä vaatii sen, etten ajattele noita asioita.

• 40+
        akzi.denz kirjoitti:

Samaa mieltä, itse en ajattele ruokaa lainkaan, enkä ajattele miltä nutrilett maistuu. Täysnutraus - ainakin mun - melkeinpä vaatii sen, etten ajattele noita asioita.

Kiitos akzi.denz tiedosta, mitä ketoosiliuskoihin tulee!

Olo on jotenkin euforinen, tuntuu että tätä voisi jatkaa vaikka miten. Toisaalta taas eii.. Pidän onneksi suklaapirtelöstä, jota syön 3-4pss/pvä ja lisäksi Allevon parsa-keiton, joka on hyvää. Ruuat eivät varsinaisesti tymmi, mutta kyllähän sitä on tosinaan "hieman" sisua kysyvää lapsille tehdä ruokaa, teen yleensä vielä lähes kaiken itse, koska en halua syöttää lisäaineisia puolivalmiita.

Olen nyt myös pitkän ajan jälkeen löytänyt uudelleen liikkunnan ja nauttinut sen tuomasta olotilasta. Olen useampana päivänä kävellyt n. tunnin ripeän lenkin, joka jo pikkuhiljaa pidentyy ja pidentyy. Tulee tosi reipas ja hyvä olo, kun työni on sisätyötä.

Kepein askelin ja miettein, intoa ja iloa!

• lihavalissu

PAH! sano minun sanoneen. MÄ olen NIIIIIN huono. Ärsyttää. Kävin tänään ystäväni synttäreillä. Lohipiirakkaa ja täytekakkua. aamulla söin nutrikanakeiton. muuta en oo sit syönytkään. meni hermot. ja vaaka. tänään oli punnituspäivä. 99,4kg. -200g. mut alaspäin on suunta, thank god. mut eipä tuota miinusta voi paljoa enempää olettaakkaan olevan, kun mä olen niin heikko. nyt ei ois montaa päivää jälellä ennen reissua, sunnuntaihin. ärrr. kanakeitolla mennään prkl.

nyt pitäisi saada niskasta kunnon ote ja hieman ravistella. tänään syön vielä yhen kanakeiton. en muuta. huomenna en todellakaan syö muuta kun nutreja. samoin torstaina. ja perjantai meneekin sit ihan hyvin. töissä koko päivä nimittäin. ja ei tarvitse montaa päivää pysyä ruodussa, niin helpottaa jo.

mä nostan oikeesti hattua teille ketä on pysyny tiukkana. ja harmittaa kyllä kovasti oma alisuoritukseni :(

• Laihuttelija

Mulle ainakin on helpointa mennä ihan täysnutrauksella päivästä päivään. Eli edes salaatteja en syö ollenkaan. Mulle vaan on helpointa olla täysin ehdoton näissä asioissa. Itsellä menossa nyt neljäs päivä ja vaikka teen muksulle ruokaa ei enää se itseä himota. Ekat 2 päivää oli todellista helvettiä ku nälätti ja vitutti ihan kokoajan. Eilinen oli jo helppo päivä. Nyt tuntuu et menee iisysti, mut oonki niin alussa et mistäs näitä tietää. Mut ainahan sanotaan et se alotus ja eka viikko on vaikeinta aikaa ruoanystävälle=). Jääkaapin vesiautomaatti on muuten hiton pop tässä nutrauksessaja ja tietty muutenkin. Saa AINA heti tosi kylmää ja raikasta vettä tai sit hapotettuna jos siltä tuntuu=)

• sa_kri

Jestas, onpa aika mennyt vauhdikkaasti. Huomenna starttaa jo kolmas viikko täysinutrausta. Ja huomenna on myön punnituspäivä. Viime viikolla vaaka näytti -3,4kg lähtöpainosta ja saas nähdä mitkä lukemat huomenna näen... Suuria odotuksia ei ole, uskon että rankin pudotus oli heti alussa, kun nesteet poistuivat. Mutta maltillisesti etiäpäin:)

Viime viikonloppu oli aika kurja, mutta nämä arkipäivät ovat menneet sujuvasti. Ajatukset kun ovat työssä kiinni työpäivän ajan ja kotosalla yrittää puuhailla kaikenlaista, jotta mieliteot pysyvät poissa. Edessä viikonloppu ja täytynee valmistautua koittelemuksiin. Toisaalta nyt tsempparina toimii avomiehen havainnot muuttuneesta lantiosta ja kasvoista, muutosta kuulemma näkyy ja tuntuu:) Mainiota!

Tässä vaiheessa kyse ei ole enään kilojen tiputtamisesta vaan myös yhtälailla oman ajatusmaailman muutoksesta. Olen huomannut, että kuinka hyvin ilman karkkia ja ym. herkkuja sitä tuleekin toimeen. Kauhistuttaa ajatella mitä kaikkea ja missä määrin on kitusiinsa tunkenut vaikka millä tekosyillä. Nyt näen oman toimintani paheet ja vääristymät, joita en halua missään nimessä omaksua uudelleen.

Haasteena on toki siirtyminen pois nutrauksesta. Nyt on ollut helppoa, kun tietää täsmälleen mitä syö ja milloin. Ei tarvitse jahkailla kalorimääriä ym. kriittisiä arvoja ruokaillessa. Pelkään tosin, että nutrauksen loputtua haluan maistaa vähän tuota ja vähän tätä eli hullaannun eri mauista. Psyykkaus ei siis lopu nutrilettien myötä -päin vastoin. Sittenhän tavallaan vastuu ja harkinta siirtyy minulle itselleni eli joudun tosipaikan eteen ruokakaupassa, lounastauoilla, juhlissa ym. valinnanpaljouden edessä.

Summa summarun: Kolmannen viikon alkaessa pärjään hyvin fyysisesti, nyt on aika keskittyä psyykkiseen puoleen. Oma mielihän heikkouksien ja tottumuksien kera on se suurin ongelmani. Päättäväisyyden on jatkuttava myös dieetin jälkeenkin, muutoin olen samassa tilanteessa parin vuoden päästä kuin nyt.

Voimia ja iloa kaikille, elämä maistuu hyvältä ilman herkkujakin, eikös:)

• 30+

2. punnitus ja tulos -1.5kg (jippaijjee;). Kaksi viikkoa siis takana ja näillä mennään! Kokonaispudotus -3.5kg.

Sa-kri: mites sun tän viikon punnitus, mä odottelen täällä hyviä lukemia sulta;). Ja jos ei oo paljoo lähteny niin ens viikolla lähtee sit enemmän kun noin hienosti oot vetäny.

40 : -1kg, onnittelut, olet kilon kevyempi kun viimeviikolla, ei paha ollenkaan...

lihavalissu: miinustahan toi 200gkin on ja itsekin tiedät et enemmän olis lähteny jos olisit pelkästää nutrannu;). Mut tää ei oo tarkotus olla mitää paasaamista vaan haluun oikeesti et sullakin pysyy goal tähtäimessä vaikka välillä lipsuukin (itse kultakin)

Mitäs muut, -20? Nutri-keiju? Moonika? akzi.denz? N24?

Tsemppiä kovasti kaikille tasapuolisesti viikonlopun "haasteisiin"!

• sa_kri
        30+ kirjoitti:

2. punnitus ja tulos -1.5kg (jippaijjee;). Kaksi viikkoa siis takana ja näillä mennään! Kokonaispudotus -3.5kg.

Sa-kri: mites sun tän viikon punnitus, mä odottelen täällä hyviä lukemia sulta;). Ja jos ei oo paljoo lähteny niin ens viikolla lähtee sit enemmän kun noin hienosti oot vetäny.

40 : -1kg, onnittelut, olet kilon kevyempi kun viimeviikolla, ei paha ollenkaan...

lihavalissu: miinustahan toi 200gkin on ja itsekin tiedät et enemmän olis lähteny jos olisit pelkästää nutrannu;). Mut tää ei oo tarkotus olla mitää paasaamista vaan haluun oikeesti et sullakin pysyy goal tähtäimessä vaikka välillä lipsuukin (itse kultakin)

Mitäs muut, -20? Nutri-keiju? Moonika? akzi.denz? N24?

Tsemppiä kovasti kaikille tasapuolisesti viikonlopun "haasteisiin"!

Meillä taitaa olla suht´sama tahti: Toisella punnituksella vaaka näytti -1,2 kg eli yhteispudotus 3,4 1,2 = 4,6 kiloa. Vaaássa näin ollen lukema 73 kg.

Ensimmäisen viikon lukema oli selitettävissä nesteiden lähdöllä, joten nyt toivon että uudet pudonneet grammat ovat lähteneet "oikeasti". Hitaasti hyvä tulee, ehkäpä ensi viikolla lukema on 72 :) Olen tuumaillut, että täytynee ryhytä liikkumaan enemmän (=päivittäin), edes jonkinlainen kävely taikka sitten uiminen. Hirmuisia jumpparääkkejä vielä vierasta, koska pelkään heikotuksen iskevän kun vähillä kaloreilla mennään. Ja raskas liikunta aiheuttaa nälän eikä sitä voi paikata normaaliin tapaan.

Kuis teidän muiden liikunnat? Nautitteko jotain extraa liikunnan jälkeen vai pidättäydyttekö visusti nutrissa?

Ostin muutens pari päivää sitteen Qiukc Start -pakkauksen, tarvitsi uusia makuja tuttujen rinnalle. Huomasin kuitenkin, että noissa pastoissa on noin tuplasti enemmän kaloreita kuin pirtelössä tai patukoissa. Harmillista. Mutta liemet ja vanukkaat ovat hyvää vaihtelua ja niiden rinnalle voi nauttia pienen palan patukkaa tai sitten esim. omenan.

Kuinka te muut olette monipuolistaneet nutraustanne suoriteltavien kalorimääriä noudattaen?

Nyt on menossa kolmannen viikon alku. Varsinaista takarajaa en missään vaiheessa ole asettanut tälle prosessille. Nyt ajattelen, että menen niin pitkälle kuin hyvältä tuntuu (max. 8 viikkoa). Mieliteot ovat kurissa, nälkä ei kurni, rytmi löytynyt ja uusien tuotteiden mukaan ottaminen on tuonut hyvää vaihtelua. Tarkoituksenani on suunnata jälleen ensi viikolla työterveyslääkärin tykö saamaan häneltä hyväksyntä dieetin jatkumiselle. Vaikka olo on kaikin puolin hyvä, onhan se hyvä tarkistaa verikokeiden avulla että kaikki on ok. Sitten voi hyvissä mielin jatkaa eteenpäin kohti uusia kevyempiä lukemia:)

Olettekos muut pyytäneet terveydenhuollon konsultaatiota? Mitkähän heillä ovat "hyväksynnän" kriteerit?

Loistavaa viikonloppua kaikille!!

• N24
        sa_kri kirjoitti:

Meillä taitaa olla suht´sama tahti: Toisella punnituksella vaaka näytti -1,2 kg eli yhteispudotus 3,4 1,2 = 4,6 kiloa. Vaaássa näin ollen lukema 73 kg.

Ensimmäisen viikon lukema oli selitettävissä nesteiden lähdöllä, joten nyt toivon että uudet pudonneet grammat ovat lähteneet "oikeasti". Hitaasti hyvä tulee, ehkäpä ensi viikolla lukema on 72 :) Olen tuumaillut, että täytynee ryhytä liikkumaan enemmän (=päivittäin), edes jonkinlainen kävely taikka sitten uiminen. Hirmuisia jumpparääkkejä vielä vierasta, koska pelkään heikotuksen iskevän kun vähillä kaloreilla mennään. Ja raskas liikunta aiheuttaa nälän eikä sitä voi paikata normaaliin tapaan.

Kuis teidän muiden liikunnat? Nautitteko jotain extraa liikunnan jälkeen vai pidättäydyttekö visusti nutrissa?

Ostin muutens pari päivää sitteen Qiukc Start -pakkauksen, tarvitsi uusia makuja tuttujen rinnalle. Huomasin kuitenkin, että noissa pastoissa on noin tuplasti enemmän kaloreita kuin pirtelössä tai patukoissa. Harmillista. Mutta liemet ja vanukkaat ovat hyvää vaihtelua ja niiden rinnalle voi nauttia pienen palan patukkaa tai sitten esim. omenan.

Kuinka te muut olette monipuolistaneet nutraustanne suoriteltavien kalorimääriä noudattaen?

Nyt on menossa kolmannen viikon alku. Varsinaista takarajaa en missään vaiheessa ole asettanut tälle prosessille. Nyt ajattelen, että menen niin pitkälle kuin hyvältä tuntuu (max. 8 viikkoa). Mieliteot ovat kurissa, nälkä ei kurni, rytmi löytynyt ja uusien tuotteiden mukaan ottaminen on tuonut hyvää vaihtelua. Tarkoituksenani on suunnata jälleen ensi viikolla työterveyslääkärin tykö saamaan häneltä hyväksyntä dieetin jatkumiselle. Vaikka olo on kaikin puolin hyvä, onhan se hyvä tarkistaa verikokeiden avulla että kaikki on ok. Sitten voi hyvissä mielin jatkaa eteenpäin kohti uusia kevyempiä lukemia:)

Olettekos muut pyytäneet terveydenhuollon konsultaatiota? Mitkähän heillä ovat "hyväksynnän" kriteerit?

Loistavaa viikonloppua kaikille!!

Moikka! On ollut tosi kiireinen ja stressaava viikko :( En ole pusseja ehtinyt syödä kun yhtenä päivänä kun olen ollut pois kotoa. Harmittaa tosi paljon. Perjantaina sorruttiin miehen kans hakemaan pitsaa kun oltiin molemmat syöty lounas klo 11 ja kotona oltiin vasta illalla 20 jälkeen kun oli töiden jälkeen menoa :( Viikonloppuna saatiin vieraita, ja arvatkaas mimmosia herkkuja on tullut popsittua. Sipsiä, karkkia, karjalan piirakoita, laskiaispulla, ja leivoin vieraita varten vielä paria erilaista piirakkaa... tietoinen valintahan se oli, näitä vieraita oli odotettu monta kuukautta ja istuttiin iltaa, tuli muutama olut/viinilasillinenkin juotua.

Huomenna mä jatkan pusseilla ja pohdin tässä jos korvaisin myös aamupalan sillä. Koitan ottaa myös kevyet lounaat. Nyt nää läskit saa lähteä, ei mitään possuiluja seuraavana viikonloppuna!!

• löllöllöö :D

Täällä kans yks nutraaja. Aloitin 10.1 ja vallan pelkillä pirtelöillä. Vettä juonu ainakin sen 3l päivä. Olo on aivan mahtava! Painoin alussa 112.5kg ja nyt aamulla vaaka näytti 105.7kg. Aluksi piti olla pusseilla vaan kolme viikkoa mutta nyt mieli muuttui...jatkan ainakin vielä yhden viikon :D Jotenkin vaan pelottaa jo toi ruoka. Lapsille ja miehelle sitä teen päivittäin mutta ite en todellakaan halua edes sörsseleitäni maistaa. Tiedän että joskus on palattava taas normaaliin (terveelliseen) ruokaan mutta en halua miettiä sitä juuri nyt.

• Nutri-Keiju

Heippa,
      Täällä kaksi viikko nutrausta takana 5,9 kg kevyempänä. Pitkällisen pohdinnan tuloksena päätin jättää nutrauksen. Varmasti jossain kohtaa taas nutraan sen viisi päivää eli starttipaketin verran, mutta en enempää. Viime viikko oli aivan kaamea. Olin ihan hirvittävän väsynyt ja äkäinen. Töissä en jaksanut juuri mitään ja kotona kiukuttelin ja olin aivan kuollut. Perjantaina mieheni sai sen verran järkeä puhuttua, että päätin jättää Nutriletit tällä erää. Ja jo lauantaina olo oli ihan toisenlainen! Söin savulohisalaattia! IHANAA! Aamupalaksi rahkaa ja marjoja. Olo on kevyempi ja elinvoimaisempi. Nyt syön terveellisesti, paljon proteiinia ja vähemmän hiilareita. En syö mm. perunaa, pastaa enkä riisiä. Paitsi satunnaisesti täysjyvänä. Syön salaatteja ja marjoja enkä pelkää margariinia. Tänään otin töihin evääksi pinaattikeiton ja appelsiinin. Uskon, että paino putoaa näinkin ja paremmin mulle sopivalla tavalla. Ei vauhdikkaasti, mutta voin paremmin. Jaksamista kaikille ja kevyempää kesää kohti!! :)

• akzi.denz

Viides viikko alkoi! Viime viikolla yks retkahdus, oli synttärit, muuten pusseja day in day out.

• Laihuttelija

Miten muuten palauduit sillon ku otit keittoo kesken nutrikuurin? Itellekki aina tahtoo maistua mutta nyt ollu ilman=)

• akzi.denz
        Laihuttelija kirjoitti:

Miten muuten palauduit sillon ku otit keittoo kesken nutrikuurin? Itellekki aina tahtoo maistua mutta nyt ollu ilman=)

Ei siinä mitään erikoista oo, krapulaa ei oikeen tuu, tosin kraupulahaluja saattaa tulla joten mulla on sitä varten salaattii ettei tuu tilattua pizzaa tms

• sa_kri

Niin meni viikonloppu ja kolmas nutriviikko kääntyy kohta voitolle. Vapaapäivät menivät yllättävän hyvin verrattuna viikontakaiseen. Nyt ei ollut nälkä eikä mieliteot jäytäneet mieltä. Sunnuntaina tosin tein liian kovalla tempolla lumitöitä ja silmissä alkoi sumenemaan. Sen verran oli onneksi järki kädessä, että syrjäytin nutrauksen kahdella pienellä ruisleivällä (kera juuston ja kinkun), jotta olo kohentui. Ensimmäisen kerran puhti loppui aivan täysin.

Tostaina kävin vesijumpassa ja lauantaina oli uimatekniikka treenit. Nämä suoritteet jaksoin aivan loistavasti vetää läpi, tosin uni maittoi kyllä varsin hyvin. Omenoita olen tosin rouskutellut lisäravintona, jottei ihan liikaa kroppaansa kiusaa.

Varasin huomiseksi ajan työsterveyslääkärille, täytynee keskustella nutrauksen jatkamisesta neljännelle viikolle. Alun perin olin suunnitellut nutraavani 5 viikkoa ja tämä on yhä tähtäimessä. Ja jos jaksan niin vielä muutama viikko päälle. Jos en jaksa, niin siirryn salaatteihin eli ryhdyn osanutraajaksi. En tosin keksi muuta syytä tehdä näin, paitsi kyllästymisen. Olo on hyvä, ehkä hieman väsyneempi, en tunne nälkää, olen löytänyt mukavasti vaihtoehtoja ateriankorvikkeille ja jaksan arjessa hyvin. Olen päättänyt, että näin mennään siihen asti kun hyvältä tuntuu:)

Ostin muuten viikonloppuna Naturdietin päärynäjuoman eli ihan vastaavan mitä Nutriletillä on mansikka ym. pirtelöt. Olihan maku ihan tervetullut vaihtelua, mutta siinä oli jokin kummallinen kirpeys mukana. Kovin oli erilainen makukoostumus kuin nutrileiteissa... Ihan varma en ole oliko hyvää vaiko ei. Täytynee maistella tänään uudemman kerran ja laittaa 3dl vettä, josko tuo kirpeys laantuisi.

• 30+

Mulla oli ihana viikonloppu, kahdet eri kemut. Perjantaina en juhlissä syönyt enkä juonut mitään, mut sit lauantaijuopottelun seurauksena sunnuntaina annoin lähtee ihan lapasesta. Mut ny sit taas kiltisti pusseilla aamusta alkaen. Nää jälkimmäiset bileet oli sellaset joissa olin luvannukki itselleni nauttia jo ennen nutrilettien aloitusta ja kirjoitinki siitä jo ennen aloitusta. Eli en tunne pettäneeni teitä enkä itseänikään, tosin olishan sitä vähemmänki voinu syödä, tyhmä minä. Edelleen pidän kiinni tästä 8 vkon nutrailusta.

Mä oon kans ostanu pussien tilalle lisää makuvaihtoehtoja sillä Nutriletin kana- ja kasviskeitot maistuu lähes etovilta;). Oon ostanu niitä quick-start- paketteja ja syöny niitä pussien ohella. En oo tehny maitoon, veteen tehtynäki hyviä. Pastapussit oon laskenu päiväsettiin niin että yksi pasta vastaa kahta pussia, puolikas patukka yhtä pussia ja vanukkaat yhtä pussia. Näin kalorit menee aika samoihin ku 5 pussia/pvä. Pääasiassa kuitenki pusseilla ja kasviksilla. Ja ostin myös Natur Dietin mansikka-vaniljaa ja munkin mielestä pistävänkirpeä sivumaku ja koostumus eri ku Nutriletilla. Syön kyllä pussit pois mutta enpä osta enää. Jossain vaiheessa kokeilen sit Allevoa, josko peruna-purjo olis hyvää;).

Jatka pliis Sa-kri (ja muutkin) mun kaa tää 8 vkoa! Laihdutaan yhdessä;). Niin siis toki jos lääkäri antaa sulle luvan jatkaa. Mä en oo käyny lääkärissä mutta työni puolesta pystyn itsekin seuraamaan kyl veriarvojani. Liikuntaa en oo lisänny, meinaan mulla vippaa päästä tai tulee päänsärkyä jos vetää ihan maksimilla. Normi lumityöt ja pulkkamäet toki kuuluu arkeen.

Nutri-keijulle hyvää ja kevyttä jatkoa! Sultahan lähti paljon kahdessa viikossa, mieletöntä. Eihän nää nutrit kaikille sovi, ei mullakaan erityisen hyvä olo ole, mut jatkan kun muuten en yksinkertaisesti osaa laihduttaa. Opettelen sit osanutrauksen kautta aikanaa.

Tsemppiä taas kaikille!

• N24
        30+ kirjoitti:

Mulla oli ihana viikonloppu, kahdet eri kemut. Perjantaina en juhlissä syönyt enkä juonut mitään, mut sit lauantaijuopottelun seurauksena sunnuntaina annoin lähtee ihan lapasesta. Mut ny sit taas kiltisti pusseilla aamusta alkaen. Nää jälkimmäiset bileet oli sellaset joissa olin luvannukki itselleni nauttia jo ennen nutrilettien aloitusta ja kirjoitinki siitä jo ennen aloitusta. Eli en tunne pettäneeni teitä enkä itseänikään, tosin olishan sitä vähemmänki voinu syödä, tyhmä minä. Edelleen pidän kiinni tästä 8 vkon nutrailusta.

Mä oon kans ostanu pussien tilalle lisää makuvaihtoehtoja sillä Nutriletin kana- ja kasviskeitot maistuu lähes etovilta;). Oon ostanu niitä quick-start- paketteja ja syöny niitä pussien ohella. En oo tehny maitoon, veteen tehtynäki hyviä. Pastapussit oon laskenu päiväsettiin niin että yksi pasta vastaa kahta pussia, puolikas patukka yhtä pussia ja vanukkaat yhtä pussia. Näin kalorit menee aika samoihin ku 5 pussia/pvä. Pääasiassa kuitenki pusseilla ja kasviksilla. Ja ostin myös Natur Dietin mansikka-vaniljaa ja munkin mielestä pistävänkirpeä sivumaku ja koostumus eri ku Nutriletilla. Syön kyllä pussit pois mutta enpä osta enää. Jossain vaiheessa kokeilen sit Allevoa, josko peruna-purjo olis hyvää;).

Jatka pliis Sa-kri (ja muutkin) mun kaa tää 8 vkoa! Laihdutaan yhdessä;). Niin siis toki jos lääkäri antaa sulle luvan jatkaa. Mä en oo käyny lääkärissä mutta työni puolesta pystyn itsekin seuraamaan kyl veriarvojani. Liikuntaa en oo lisänny, meinaan mulla vippaa päästä tai tulee päänsärkyä jos vetää ihan maksimilla. Normi lumityöt ja pulkkamäet toki kuuluu arkeen.

Nutri-keijulle hyvää ja kevyttä jatkoa! Sultahan lähti paljon kahdessa viikossa, mieletöntä. Eihän nää nutrit kaikille sovi, ei mullakaan erityisen hyvä olo ole, mut jatkan kun muuten en yksinkertaisesti osaa laihduttaa. Opettelen sit osanutrauksen kautta aikanaa.

Tsemppiä taas kaikille!

Upeita pudotuksia monella!!

Mä en ole nyt viikonlopun jälkeen käynyt vaa'alla, musta se ei ole tarpeellista. Kokeilen jos voisin olla käymättä koko viikkoon siinä.

Tänään söin aamupalaksi allevon smoothien, lounaaksi 100g porsaanlihaa ja salaattia, välipalaksi banaanin, päivälliseksi allevon perunapurjokeiton ja ituja, iltapalaksi aion syödä nutrilettin mansikkapirtelön. Kaloreita tulee 700. Toivottavasti nyt jaksan pitäytyä näissä pusseissa ja olis upeaa jos viisi kiloakin lähtis helmikuussa!! Tänään on tehnyt mieli kaikenlaista, mutta toivottavasti motivaatio pysyy.

• sa_kri

Kävin tänään työterveyslääkärin luona keskustelemassa neljännelle nutriviikolle siirtymisestä. Hän piti erittäin tärkeänä, että keho saa riittävästi proteiinia, jottei paino katoa lihaksista. Suositteli protskulähteeki raejuustoa, joka sopii aikas hyvin. Sitä saa vähärasvaisena ja porkkanaraasteen kera toimii oivana lisukkeena nutrien rinnalle. Myös rahka on hyvä lähde ja siihen voisi sekoittaa esim. marjoja tai marjapilttejä jos ei voi raakana syödä.

Lääkäri myös painotti hyvää etukäteissuunnittelua dieetin jälkeiseen elämään eli kuinka rakentaa päivittäisen aterioinnin. Suositteli, että arjen elää kurissa ja nuhteessa ja viikonloppuna voi sitten herkutella eli luvallinen herkkupäivä kunniaan.

Näillä ajatuksilla eteenpäin:) Eli nyt raejuusto-ostoksille...

• N24

Tämä vähäkalorinen dieetti on aiheuttanut monenlaisia ajatuksia joista haluan kertoa teillekin. :) Olen siis aina laihduttanut muuttamalla elämäntapojani, koska näillä pussikuureilla on niin huono maine eikä ne opeta terveellisiin ruokatottumuksiin tai pois tunnesyömisestä vaan siksi lähes aina kilot palaavat. No nyt mulla olisi "kiire" saada kiloja pois se -10kg mielellään kesään mennessä jotta mahdun hääpukuuni. Nyt vaan tuntuu siltä, että tää pusseilu ei todellakaan ole mulle sopiva, mutta kiloja haluaisin kovasti pois.

Olen syönyt vain kaksi ateriaa pusseilla, mutta silti vähäkalorisuus vaikuttaa nälkään ja mielihaluihin, ja esimerkiksi viime viikonloppuna söin kolmena päivänä varmaan yli 3000kcal. Ei se ole hyvä. Enhän mä silloin laihdu, vaikka kuinka söisin vähän neljänä päivänä viikossa.

Mulla on motivaatio kadonnut kokonaan, kun ei saa syödä normaalia ruokaa. Ruokaa miettii koko ajan, ja nälkä kurnii vatsassa iltaisin. Koitan juoda vettä, syödä kurkkua, omenan jne. Juoda kupin teetä. Mutta silti usein illalla "repsahdan" leipään tai muuhun kiellettyyn, ja silloin tulee huono omatunto ja motivaatio vähenee kun tuntuu että epäonnistuin.

Kun pudotan painoa terveellisesti ja normaalisti, saan syödä 1800kcal päivässä ja laihdun sillä puolisen kiloa viikossa. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Mutta silloin ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa iltapalasta tai muutenkaan syödystä ruuasta, kun ne mahtuu hyvin päivän kaloreihin. Nyt kun yritän syödä 800kcal päivässä ja kiloklubi näyttääkin saldoksi 1500kcal, harmistun ja tulee paha mieli, ihan niinkuin olisin epäonnistunut.

Eli ehdottomasti tämä dieetti vaikuttaa mieleen negatiivisella tavalla, koska tuntee koko ajan epäonnistuneensa. Vaa'alla en ihan syystä halua käydä nyt tällä viikolla. Viikonloput ovat meidän kompastuskiviä ja nyt mietittiinkin valmiiksi, mitä syödään ja milloin syödään, mutta ei sipsiä/karkkia/liian kaloripitoista ruokaa. 1500kcal päivässä olisi tosi hyvä.

Katson mihin rahkeet riittää, ja jos olo muuttuu kovinkin ahdistuneeksi, lopetan pussit ja siirryn normaaliin ruokavalioon 1400-1500kcal päivässä. Silloin kun saa syödä sitä, mikä maistuukin hyvältä ja pureskeltavaa, ei tule muita mielitekoja ja silti paino putoaa.

Haluaisin vaan, että saisin ne 10kg pois kesään mennessä. Toivotaan, että tämä onnistuu. Eilen söin 900kcal ja tänään tuli 1600kcal kun "sorruin" kahvilassa focaccialeipään, tarkkoja kaloreita siitä en tiedä mutta jossain muualla sellaisessa oli ollut 600kcal. Eli hyvinkin voi pitää paikkaansa. No toivotaan silti et paino putoaa. Ahdistaa :(

• sa_kri

Lääkärin kehotuksesta päätin korvata kaksi nurtia-ateriaa muilla tuotteilla, jotta saisin enemmän proteiinia lihasmassan säilyttämiseen:

Aamuisin syön maustamatonta ja rasvatonta rahkaa höystettynä muutamalla lusikallisella marja/hedelmä pilttiä. Rahkassa on 60 kcal/100g ja piltti ei tuo paljoa tähän lisää. Ja maku oli ihanan hapan ja koostumus täyteläinen:)

Illan viimeisellä aterialla syön rajuustoa esim. pokkanaraasteen tai kurkun kera. Myös ananas voisi olla aikas hyvä kyytipoika... Ja idut.

Muut kolme ateriaa menen jo tutuun malliin pirtelöllä, ½ patukalla tai keitolla. Ja lisäksi paaaaaaljon kivennäisvettä ja normivettä. Rouskutteluvihanneksia unohtamatta. Josko vielä 2 viikkoa jaksaisin näin porskuttaa!

En sitten tiedä onko nämä muutokse "luvanvaraista lusmuamista" vaiko ihan järjellä sekä harkinnalla tehty päätös. Toisaalta tämä toimii hyvänä siltana nutrauksen lopettamiseen eli hyvähän se on aloittaa ja lopettaa laadukkaalla ruualla. Tähän vain vielä kevyt salaatti/keittolounas ja kotona jokin terveellinen tuhdimpi ruoka niin siinähän alkaa olemaan paletti hallussa.

Huomenna on edessä punnitus, joka nyt hirvittää. Lankesin nimittäin eilen syömään ravintolassa. Tosin valitsin kanaa ja vaihdoin lisukkeet höyrytettyihin porkkanoihin ja kesäkurpitsaan. Noh, olihan siinä kanan päällä myös makoisa kastike, mutta en kuitenkaan vetänyt överiksi enkä kalorikänniä heti kun oikean ruuan pariin pääsin. Hyvällä omallatunnulla en voinut kylläkään ateriaa nauttia, joten haluan uskoa tämän tarkoittavan sisun olevan vielä päällä:)

• 30+

Helou!

Kolmas nutrailuviikko tuli täyteen ja punnituksen aika...-1.2kg tällä viikolla, kokonaispudotus -4.7kg. En voi olla muuta kun tyytyväinen. Kyllä tää on välillä sellaista tahtojen kamppailua että järki lähtee, mut sitkeys palkitaan. Viime viikko meni muuten tosi tarkkaan pelkillä pusseilla ja pienellä määrää kasviksia lukuunottamatta sitä sunnuntain repsahdusta ja viikolla söin lisäksi yhden lihapullan;).

En voi sanoo et helppoo olis, nälkä on joka päivä useaan otteeseen, mut periks en anna. Toiset kirjottelee et ei oo nälkä ja energiaa riittää? Jos kalorit on n.600/pvä niin onhan siinä vajetta ja mun elimistö kyl sen kertoo, ei oo kyse vaan pelkästään siitä et tekis mieli. Töissä jaksan ihan normaalisti, mut kyl päässä heittää jos kovin rehkii. Hieno homma niille joille tää sopii paremmin ku mulle. Vielä se viisi viikkoa ja sen jälkeen osanutrauksen kautta terveelliseen elämään, jos pää kestää ja jotain opin. Mut on toi painonpudotus vaan niin motivoivaa et kärsin tän minkä itselleni olen aiheuttanutkin.

Sa-krille: toi proteliinilisä raejuustolla ja rahkalla on oikein järkevää. Otatko jotai lisäksi esim. d-vitamiinia, omegaa tms? Itse syön d-vitamiinia aina ku muistan ottaa. Sun kalorimäärähän ei tolla lisäyksellä kasva varmaan ku 100 kaloria/pvä joten laihtumista tapahtuu. Itsekin ottaisin proteiinilisää jos osaisin sen pitää noin kohtuudessa. Mut mulla repee homaa heti jos en oo tarkka. Mut sä osaat, kerrohan fiiliksiä ja mikä olo? Parempi ku pelkillä pusseilla veikkaan;)

N24: Et sä oo mikään epäonnistuja;). Sä oikeesti ajattelet näitä asioita ja haluat laihtua. Mitkäs on nyt fiilikset nutrailupussien suhteen? Eihän tämä ole ainoa tapa laihtua, mut tapa kuitenkin jolla tulee tuloksia kun on tarkka ja kärsivällinen. Itse en osaa (ainakaan vielä) syödä tarpeeksi vähän ja monipuolisen terveellisesti...mut en todellakaan sano sitä ettetkö sä vois onnistua!

Mites muiden tän vkon punnitukset ja muut fiilikset? Pidän kovasti kaikille peukkuja!!!

Pää pystyssä ja hymysuin kohti viikonlopun haasteita!

• sa_kri
        30+ kirjoitti:

Helou!

Kolmas nutrailuviikko tuli täyteen ja punnituksen aika...-1.2kg tällä viikolla, kokonaispudotus -4.7kg. En voi olla muuta kun tyytyväinen. Kyllä tää on välillä sellaista tahtojen kamppailua että järki lähtee, mut sitkeys palkitaan. Viime viikko meni muuten tosi tarkkaan pelkillä pusseilla ja pienellä määrää kasviksia lukuunottamatta sitä sunnuntain repsahdusta ja viikolla söin lisäksi yhden lihapullan;).

En voi sanoo et helppoo olis, nälkä on joka päivä useaan otteeseen, mut periks en anna. Toiset kirjottelee et ei oo nälkä ja energiaa riittää? Jos kalorit on n.600/pvä niin onhan siinä vajetta ja mun elimistö kyl sen kertoo, ei oo kyse vaan pelkästään siitä et tekis mieli. Töissä jaksan ihan normaalisti, mut kyl päässä heittää jos kovin rehkii. Hieno homma niille joille tää sopii paremmin ku mulle. Vielä se viisi viikkoa ja sen jälkeen osanutrauksen kautta terveelliseen elämään, jos pää kestää ja jotain opin. Mut on toi painonpudotus vaan niin motivoivaa et kärsin tän minkä itselleni olen aiheuttanutkin.

Sa-krille: toi proteliinilisä raejuustolla ja rahkalla on oikein järkevää. Otatko jotai lisäksi esim. d-vitamiinia, omegaa tms? Itse syön d-vitamiinia aina ku muistan ottaa. Sun kalorimäärähän ei tolla lisäyksellä kasva varmaan ku 100 kaloria/pvä joten laihtumista tapahtuu. Itsekin ottaisin proteiinilisää jos osaisin sen pitää noin kohtuudessa. Mut mulla repee homaa heti jos en oo tarkka. Mut sä osaat, kerrohan fiiliksiä ja mikä olo? Parempi ku pelkillä pusseilla veikkaan;)

N24: Et sä oo mikään epäonnistuja;). Sä oikeesti ajattelet näitä asioita ja haluat laihtua. Mitkäs on nyt fiilikset nutrailupussien suhteen? Eihän tämä ole ainoa tapa laihtua, mut tapa kuitenkin jolla tulee tuloksia kun on tarkka ja kärsivällinen. Itse en osaa (ainakaan vielä) syödä tarpeeksi vähän ja monipuolisen terveellisesti...mut en todellakaan sano sitä ettetkö sä vois onnistua!

Mites muiden tän vkon punnitukset ja muut fiilikset? Pidän kovasti kaikille peukkuja!!!

Pää pystyssä ja hymysuin kohti viikonlopun haasteita!

Raejuusto/rahma -lisäykset ovat tuoneet kuvioon mukaan tahtojen taistelua, sitä en voi kieltää. Nyt muutamana iltana olen syönyt ruisleipää rakejuustolla ja tomaateilla sekä päälle ripotellut hieman aromisuolaa - ja on aivan liian hyvää!!! Toisaalta taasen voisin repsahtaa paljon epäterveellisemmin, mutta tarkkana saa olla ettei anna uusien tuulien viedä mennessään.

Eilen oli punnitus, joka hieman jännitti näiden muutoksien vuoksi. Painoa oli tippunut 600g, joten ainakin suunta on oikea. Tiedustin kyllä, ettei pudotus voi olla yhtä hyvä kuin täysinutrauksella ja tyytyväinen olen, että miinusta syntyi.

Fyysinen puolen osalta en koe muutosta, paitsi maha murisee kun haaveilen tuosta leipäyhdistelmästä eli mieliteko herättää nälän. Psyykkinen puoli sen sijaan on nyt paljon haasteellisempi hallita, koska menin "antamaan sen pikkusormen"... Tässä täytyy vähän aikaa tarkkailla, kuinka ruodussa saan itseni pidettyä ja jos olo tuntuu epävarmalta niin sitten siirryn takaisin täysnutraukseen. Se oli helpomaan ehdottomuudellaan eikä itsensä kanssa neuvotteluille jäänyt tilaa. Nyt on paljon helpompi sallia itsellensä muuttaa nurtipussi rahkaan tai raejuustovoileipään eli nyt on ehdottomasti rajanveto-harjoituksen aika:) Eli vähäksi aikaa hiljentynyt päänsisäinen dialogi on käynnistynyt...

Toisaalta taasen tämmöinen musta-valko ajattelu hieman pelottaa... Se, että antaa itsellensä vapauden syödä jotain muutakin kuin nutria, aiheuttaa se pakosti kaloreiden laskemisen. Tästä en pidä laisinkaan, se tuntuu kovin epänormaalilta. Lisäksi omatunto kolkuttelee kun suuhunsa laittaa muuta kuin patukkaa tai pirtelöä. Sitä jotenkin tuntee pettäneensä itsensä, vaikka taustalla on ihan järkisyyt eli kyse ei ole pelkästä mieliteosta. Vai onko? Argh...

Mutta nyt katselen ja tunnustelen kuinka voitan itseni tässä murrosvaiheessa: Joko ratkean tai pysyn "kaidalla tiellä". Uskon, että ratkaisu tähän tilanteeseen sanelee varsin pitkälti tulevaisuuteni tässä haasteellisessa syömismaailmassa. Vastassani on huomenna ystäväni 30-juhlat, joten herkkuja on tarjolla. Viikon päästä olisi toiset pippalot ja 19. päivä perinteinen peli-ilta kera hyvän ruuan. Olen päättänyt, että kohtuus kaikessa, mutta alkomahooli jää pulloon.

Seuraava tavoite on päästä alle 70 kilon ja kaikki mitä tämän ali menee, on mitä ihaninta. Eilinen paino oli 73 tasan, pudostusta on näin ollen ollut 5,4 kiloa/3 viikkoa. Erityisen motivoivaa on avomiehen kommentit, kuinka erilaiselta tunnun kun halaamme. Hän tuntee ja näkee, että kutistumista on tapahtunut. Ja kuumella kasvonikin näyttävät erilaisilta. Itse en mittaillut itseäni ennen tämän prosessin alkua, joten tätä kutistumista en huomaa muuten kuin housujen löystymisellä ja peilistä tuntuu tuijottavan aina se sama naama. On mukava kuulla, tämä positiivinen kehitys toisen suusta:)

Tärkeintä kuitenkin on, että me teemme tämän eritoten itsemme takia! Ja muiden kehut ja ylistykset ovat tervetullutta plussaa. Elämäntapamuutos on jokaisen oma henkilökohtaine valinta ja jokainen joutuu sen itse käymään läpi sekä toteuttamaan. Jos sen tekee toisen vuoksi, ei sielu eikä mieli ole yhteistyössä ja tällöin koko prosessi on varmasti paaaaaaljon haasteellisempaa ja uskon lopputuloksen rakentuvan paljon hatarammalle pohjalle.

Itselläni on unelmana, että tämän prosessin jälkeen voin katsoa itseäni ylpeänä peilistä enkä kohdista katsettani vain omiin silmiini vaan voin mittailla itseäni ylpeänä päästä varpaisiin:) Ja kun sivuttain käännyn, peittää siluettini pienemmän pinta-alan peilistä sekä alaspäin varpaita katsoessani näen ne kunnolla:) Tämän unelman saavuttaminen on vain itsestäni kiinni, se tuntuu samalla pelottavalta että toiveikkaalta. Kuten olen aiemminkin kirjoittanut: "Mahdollisen mahdottomuudesta erottaa vain ihmisen oma päättäväisyys". Tällä ajatuksella kohti viikonloppua!!

• akzi.denz

Hei kaikille,

6. viikko alkoi tänään ja olo on mikä mahtavin, edelleen 100 %:lla täysnutrauksella. Vaa'alla en käy vielä muutamaan viikkoon, kun olen varma, että kiloja on lähtenyt paljon ;) kannattaa muuten kokeilla uutta mocca nutrii, se on hyvää!

• sa_kri

Oletpas hyvin tsempannut! Todella upeaa! Ja kuinka ihmeessä olet malttanut olla nousematta vaa'alle:o

Kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla tuota mocca -versiota, uudet makuelämyket ovat tervetulleita!

• 30+
        sa_kri kirjoitti:

Oletpas hyvin tsempannut! Todella upeaa! Ja kuinka ihmeessä olet malttanut olla nousematta vaa'alle:o

Kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla tuota mocca -versiota, uudet makuelämyket ovat tervetulleita!

Viikonloppu meni synttärijuhlineen ja yövieraineen. Ja olin idiootti, la iltapäivällä aloin syömään ja loppua ei näkynyt kun vasta sunnuntaina. Mutta, entiseen minään verrattuna söin vähemmän vaikka sekin oli aivan liikaa ja vääränlaista ja turhaa. Nyt taas kiltisti pussilinjalla ja nälkä kurnii kuin aloittaessa. Todella arvostan niitä, jotka täälläkin ovat viikkotolkulla pelkillä pusseilla tai osaavat lisätä järkevästi syömisiään proteiineilla ja ennenkaikkea kohtuudella. En ole oppinut mitään. Mut näin mennään ja jatketaan. Ja tyytyväinen olen ja mielestäni onnistuja niin kauan kun painoa putoaa, enemmän tai vähemmän, mut kunhan putoaa;).

Sa-kri ja akzi.denz, teillä menee hienosti!!! Huhuu, missäs muut?

• N24
        30+ kirjoitti:

Viikonloppu meni synttärijuhlineen ja yövieraineen. Ja olin idiootti, la iltapäivällä aloin syömään ja loppua ei näkynyt kun vasta sunnuntaina. Mutta, entiseen minään verrattuna söin vähemmän vaikka sekin oli aivan liikaa ja vääränlaista ja turhaa. Nyt taas kiltisti pussilinjalla ja nälkä kurnii kuin aloittaessa. Todella arvostan niitä, jotka täälläkin ovat viikkotolkulla pelkillä pusseilla tai osaavat lisätä järkevästi syömisiään proteiineilla ja ennenkaikkea kohtuudella. En ole oppinut mitään. Mut näin mennään ja jatketaan. Ja tyytyväinen olen ja mielestäni onnistuja niin kauan kun painoa putoaa, enemmän tai vähemmän, mut kunhan putoaa;).

Sa-kri ja akzi.denz, teillä menee hienosti!!! Huhuu, missäs muut?

Hei taas.

Täällä ei kovin hyvin mene vieläkään. Ahdistaa niin paljon tämä laihdutus. Siis haluan laihtua ihan hirveästi, ja kaikki on mennyt hyvin siihen asti kunnes aloitin tän nutrailun.. uskomatonta.. Mielihaluja on tullut joita ei normaalisti "laihduttaessa" ole eli en tiedä onko tämä hyvä juttu vai ei. No nyt mulla on tuolla vielä pusseja jäljellä, eli ne pitäis käyttää loppuun.

Tänään TAAS päätin että nyt alkaa pusseilu, eli päivällinen ja iltapala pusseja ei mitään muuta!! No kuinkas kävi: päivällinen kyllä allevon keitto, sen jälkeen jogurtti (ajatus "jäi vähän nälkä, no kai mä jogurtin voin syödä ku näil pusseil muutenkin jää kalorit tosi alhaiseksi"), kolmen tunnin päästä toinen jogurtti, ruispala juustolla sekä hapankorppu juustolla enkä syönyt pussia. Päivän saldo kaloreissa: 1760kcal.

Eli se vähäkalorisuus huijaa mua päivittäin, ajattelen usein tilanteissa että "no mun kalorit jää niin alhaiseks, voin syödä tän". Ja tää ärsyttää ihan hitosti!!!

Masentaa, itkettää ja ahdistaa :( Ei tän näin pitänyt mennä! Oon laihtunut vuodessa jo 13kg, miks tää nyt tyssää tähän? Pitäiskö vaan jatkaa terveellisesti syömistä, pistää pussit kaappiin vaikka pariksi kuukaudeksi ja ainoastaan syödä normaalisti/terveellisesti 1500kcal päivässä?

Mä alan turhautumaan. Voispa tehdä niin, että heittäis kaiken ruuan kotoa pois, mutta kun en voi, mies syö normaalia ruokaa.

Voisin tietysti ryhtyä pelkille pusseille, mutta jotenkin vaan en töissä kehtaa syödä mitään laihdutusruokaa :( Varsinkin kun syön "työaikana" lasten kanssa, en siis missään erikseen taukohuoneessa (eikä sellaista meillä ole).

• akzi.denz
        N24 kirjoitti:

Hei taas.

Täällä ei kovin hyvin mene vieläkään. Ahdistaa niin paljon tämä laihdutus. Siis haluan laihtua ihan hirveästi, ja kaikki on mennyt hyvin siihen asti kunnes aloitin tän nutrailun.. uskomatonta.. Mielihaluja on tullut joita ei normaalisti "laihduttaessa" ole eli en tiedä onko tämä hyvä juttu vai ei. No nyt mulla on tuolla vielä pusseja jäljellä, eli ne pitäis käyttää loppuun.

Tänään TAAS päätin että nyt alkaa pusseilu, eli päivällinen ja iltapala pusseja ei mitään muuta!! No kuinkas kävi: päivällinen kyllä allevon keitto, sen jälkeen jogurtti (ajatus "jäi vähän nälkä, no kai mä jogurtin voin syödä ku näil pusseil muutenkin jää kalorit tosi alhaiseksi"), kolmen tunnin päästä toinen jogurtti, ruispala juustolla sekä hapankorppu juustolla enkä syönyt pussia. Päivän saldo kaloreissa: 1760kcal.

Eli se vähäkalorisuus huijaa mua päivittäin, ajattelen usein tilanteissa että "no mun kalorit jää niin alhaiseks, voin syödä tän". Ja tää ärsyttää ihan hitosti!!!

Masentaa, itkettää ja ahdistaa :( Ei tän näin pitänyt mennä! Oon laihtunut vuodessa jo 13kg, miks tää nyt tyssää tähän? Pitäiskö vaan jatkaa terveellisesti syömistä, pistää pussit kaappiin vaikka pariksi kuukaudeksi ja ainoastaan syödä normaalisti/terveellisesti 1500kcal päivässä?

Mä alan turhautumaan. Voispa tehdä niin, että heittäis kaiken ruuan kotoa pois, mutta kun en voi, mies syö normaalia ruokaa.

Voisin tietysti ryhtyä pelkille pusseille, mutta jotenkin vaan en töissä kehtaa syödä mitään laihdutusruokaa :( Varsinkin kun syön "työaikana" lasten kanssa, en siis missään erikseen taukohuoneessa (eikä sellaista meillä ole).

Täysnutrailuun (mikä on ainoa oikea tapa nutrailla, sori mutta se nyt vaan on) tarvitaan tahdonvoimaa ja se myös antaa sitä ajan myötä. Itse en ajattele ollenkaan ruokaa tällä hetkellä näin monen viikon jälkeen, eikä ole nälkä. Tuo napostelu mitä ihmiset täällä harrastaa ei auta pääsemään kunnon ketoosiin ja jos siihen ei pääse on jatkuva nälkä ja vitutus. Miksi et kehtaa töissä syödä nutrilettiä? Itse syön eikä siitä kukaan välitä ja jos välittäis niin mitä sitten?

• UllaPulla..
        N24 kirjoitti:

Hei taas.

Luin pari edellistä viestiäsi ja jäin ihmettelemään, että mitä haet nutrauksella. Nopeampaa laihdutusta ? Tuo eilinen 1760 kcal ei ole mitenkään paha ja silläkin laihtuu, mutta ne viikonlopun 3000 kcal ovat hurjia. Laihduttamalla sen 0.5 kiloa/viikossa, mitä asiantuntijat suosittelevat, laihdut 5 kuukaudessa sen 10 kiloa.

Käytän nutrauspusseja ja patukoita apuna laihdutukseen. Noin neljänä päivänä viikossa korvaan lounaan patukalla liemillä tai keitolla. Illalla voin syödä vähän muulle perheelle tehtyä tavallista ruokaa ja iltapalan. Viikonloppuisin olen syönyt perheen kanssa koko päivän samaa ruokaa, mutta vähemmän. Tällä systeemillä olen laihtunut sen 500 g/ Vko.

Vinkkinä voisin ehdottaa, että viikonloppuisin korvaat lounaan patukalla tai/tai pusseilla. Illallisella voit sitten syödä tavallista ruokaa ja iltapalan. Ei ole niin nälkä ja napostelun tarve pienenee.

Lasten kanssa töissä kannattaa syödä normaalia ruokaa. Lautaselle voi ottaa salaattia reilummin ja ruokaa vähemmän.

Ketoosista minulla ei ole kokemusta. Rasvan polttaminen on hidasta. Joku lääkäri sanoi, että sitä palaa noin 100 g päivässä. Rasvaahan me halutaan poistaa eikä lihaksia.

• 30+
        UllaPulla.. kirjoitti:

Luin pari edellistä viestiäsi ja jäin ihmettelemään, että mitä haet nutrauksella. Nopeampaa laihdutusta ? Tuo eilinen 1760 kcal ei ole mitenkään paha ja silläkin laihtuu, mutta ne viikonlopun 3000 kcal ovat hurjia. Laihduttamalla sen 0.5 kiloa/viikossa, mitä asiantuntijat suosittelevat, laihdut 5 kuukaudessa sen 10 kiloa.

Käytän nutrauspusseja ja patukoita apuna laihdutukseen. Noin neljänä päivänä viikossa korvaan lounaan patukalla liemillä tai keitolla. Illalla voin syödä vähän muulle perheelle tehtyä tavallista ruokaa ja iltapalan. Viikonloppuisin olen syönyt perheen kanssa koko päivän samaa ruokaa, mutta vähemmän. Tällä systeemillä olen laihtunut sen 500 g/ Vko.

Vinkkinä voisin ehdottaa, että viikonloppuisin korvaat lounaan patukalla tai/tai pusseilla. Illallisella voit sitten syödä tavallista ruokaa ja iltapalan. Ei ole niin nälkä ja napostelun tarve pienenee.

Lasten kanssa töissä kannattaa syödä normaalia ruokaa. Lautaselle voi ottaa salaattia reilummin ja ruokaa vähemmän.

Ketoosista minulla ei ole kokemusta. Rasvan polttaminen on hidasta. Joku lääkäri sanoi, että sitä palaa noin 100 g päivässä. Rasvaahan me halutaan poistaa eikä lihaksia.

Neljä viikkoa nutrausta takana, viikonlopun repsahdukset mukana ja muuten pussi/kasvislinjalla. Tämän viikon pudotus -600g eli neljässä viikossa -5.3kg. Odotukset viikkopudotukseen oli kyl kieltämättä korkeammalla, mut enempää ei lähteny. Iloitsen jokaisesta menetetystä grammasta;).

N24: Mitä jos unohtaisit nuo pussit hetkeksi aikaa kun kerran saat painoasi putoamaan muutenkin? Mä en ainakaan osaa (vielä) tehdä tätä muuten, mut sulta varmaan onnistuu;). Sähän olet jo 13 kg pienempi ku vuosi sitten, hienoa! Kyl ne pussit siellä kaapissa säilyy aika pitkäänkin, kokeilet sit vaikka ottaa tehospurtin toukokuussa. Ja ennenkaikkea, teet niinku itsestä parhaimmalta tuntuu.

Akzi.denz: ihailen edelleen sun itsevarmuutta ja tahdonvoimaa, sä pääset tolla asenteella vaikka kuinka pitkälle. Ja joo, olen sun kans samaa mieltä, et nopeiten paino putoaa täysnutrauksella ja että ketoosiin pääsee pitää olla ehdoton. Mut jokainen tyylillään;)

Sa-kri (sullahan alkaa paino kohta kuutosella!?)ja muut, miten menee?

• Rauhaa kesää kohti
        N24 kirjoitti:

Hei taas.

Nyt ihan ensiksi rauhoitut.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä:
        - keventäjän tulee selvittää mitä, ja miten paljon aikoo syödä ihannepainoisena? Eli miten pysyä ihannepainossaan.
        - keventäjän tulee alkaa syödä TÄNÄÄN, kuten hän söisi ihannepainossaan, ja kas: paino tippuu hiljalleen ihannepainoon ja pysyy siinä.
        Eikä tarvinnut edes "laihduttaa" - alkoi vaan eräänä päivänä syömään siten, kun jokatapauksessa aikoo syödä loppuelämänsä!!!
        Miten käyttäytyisit ja pukeutuisit hoikempana? Mikset tekisi niin jo tänään?

Oletko tutustunut Katri Mannisen kirjoihin ja kutri.net:iin (joka valitettavasti remontin alla)
        Katri kysyy:

Onko tärkeää olla mahdollisimman kevyt (puntarin tuijotus) VAI mahtua pienempiin vaatteisiin ja olla elinvoimainen ja hyvillä mielin? Hän puhuu paljon liian suuren kalorivajeen ja vähäisten proteiinien vaikutuksesta mm. serotoniinitasoihin. Kirjastosta löydät hänen kirjojaan.

Mikä OIKEASTI ahdistaa?

Olet menossa naimisiin - upeaa.
        Olet jo karistanut 13 kg - aivan mahtavaa. kun pudotettavaa on vähemmän, se istuu sitkeässä. Mitä sitten?

Nauti hetki kevättalven auringosta, puolisostasi, nuoruudestasi.

Toisille rajut ruokailumuutokset aiheuttavat _oikeasti_ suuria hormoniheilahteluja ja muutoksia välittäjäaineiden (kuten juuri mielialahormoni serotoniinin) toiminnassa ja pitoisuuksissa.
        Rauhallisempaa tahtia siis. Tai käytä pussirahat ravintoterapeutilla käymiseen ja laatikaa ohjelma, joka koostuu ruoista, joista pidät ja joita aiot jatkossakin syödä. Maksaa vain muutaman kympin ja saat osaavaa ja turvallista henk.koht. ohjausta ja tsemppausta.

Elät ainutlaatuista aikaa. Haluatko todella muistaa häitä edeltävän kevään itkuisena ja ahdistuneena olona?
        Entä miehesi?
        Hän rakastaa sinua niin paljon, että toivoi sinun lopettavan kuureilut ja löytävän (sinun itse niin halutessa) sinulle sopivamman tavan keventää.

Entä jos ajattelisit, että haluat olla hääpäivänä mahdollisimman elinvoimainen ja säteilevä, onnellinen ja tyyni?
        Mitkä asiat lisäisivät tätä?

Nyt kuppi nurin: on lähtenyt vähän lapasesta NUMEROIHIN tuijottaminen!
        Nauti elämästä ja syö miehen kanssa terveellistä kotiruokaa ja tuuleta päätä kävelemällä vaikka jäällä!

• akzi.denz
        Rauhaa kesää kohti kirjoitti:

Nyt ihan ensiksi rauhoitut.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä:
        - keventäjän tulee selvittää mitä, ja miten paljon aikoo syödä ihannepainoisena? Eli miten pysyä ihannepainossaan.
        - keventäjän tulee alkaa syödä TÄNÄÄN, kuten hän söisi ihannepainossaan, ja kas: paino tippuu hiljalleen ihannepainoon ja pysyy siinä.
        Eikä tarvinnut edes "laihduttaa" - alkoi vaan eräänä päivänä syömään siten, kun jokatapauksessa aikoo syödä loppuelämänsä!!!
        Miten käyttäytyisit ja pukeutuisit hoikempana? Mikset tekisi niin jo tänään?

Oletko tutustunut Katri Mannisen kirjoihin ja kutri.net:iin (joka valitettavasti remontin alla)
        Katri kysyy:

Onko tärkeää olla mahdollisimman kevyt (puntarin tuijotus) VAI mahtua pienempiin vaatteisiin ja olla elinvoimainen ja hyvillä mielin? Hän puhuu paljon liian suuren kalorivajeen ja vähäisten proteiinien vaikutuksesta mm. serotoniinitasoihin. Kirjastosta löydät hänen kirjojaan.

Mikä OIKEASTI ahdistaa?

Olet menossa naimisiin - upeaa.
        Olet jo karistanut 13 kg - aivan mahtavaa. kun pudotettavaa on vähemmän, se istuu sitkeässä. Mitä sitten?

Nauti hetki kevättalven auringosta, puolisostasi, nuoruudestasi.

Toisille rajut ruokailumuutokset aiheuttavat _oikeasti_ suuria hormoniheilahteluja ja muutoksia välittäjäaineiden (kuten juuri mielialahormoni serotoniinin) toiminnassa ja pitoisuuksissa.
        Rauhallisempaa tahtia siis. Tai käytä pussirahat ravintoterapeutilla käymiseen ja laatikaa ohjelma, joka koostuu ruoista, joista pidät ja joita aiot jatkossakin syödä. Maksaa vain muutaman kympin ja saat osaavaa ja turvallista henk.koht. ohjausta ja tsemppausta.

Elät ainutlaatuista aikaa. Haluatko todella muistaa häitä edeltävän kevään itkuisena ja ahdistuneena olona?
        Entä miehesi?
        Hän rakastaa sinua niin paljon, että toivoi sinun lopettavan kuureilut ja löytävän (sinun itse niin halutessa) sinulle sopivamman tavan keventää.

Entä jos ajattelisit, että haluat olla hääpäivänä mahdollisimman elinvoimainen ja säteilevä, onnellinen ja tyyni?
        Mitkä asiat lisäisivät tätä?

Nyt kuppi nurin: on lähtenyt vähän lapasesta NUMEROIHIN tuijottaminen!
        Nauti elämästä ja syö miehen kanssa terveellistä kotiruokaa ja tuuleta päätä kävelemällä vaikka jäällä!

Eilen kun jouduin juoksemaan bussille meinas housut tippua jaloista... noloo. Tänään aamulla päätin koklaa mun vyötäröstä pari tuumaa pienemmät farkut ja ne olivat sopivat, vähän kiristi kun tulivat vähän aikaa pesusta mut se ei tunnu enää. Nyt on onnistunut fiilis ja tästä eteenpäin helppo purjehdus 7. viikkoon! Tässä pari juttua miksi luulen, että olen nutrauksessa onnistunut:

Täysnutraus ja tahdonvoima. Tämä on aika rankka myönnän sen, mutta välttämätön. Nopeat tulokset, ketoosin aiheuttama hyvä ja piristävä olo saa aikaan ihmeitä tahdonvoiman suhteen. Sanoisin, että kun pystyy yhden kokonaisen viikon olemaan 100 % täysnutrauksella loppuaika menee todella helposti.

ps. Vaakaan en mene ollenkaan, housutesti paljon kivempi.

• 40+
        akzi.denz kirjoitti:

Eilen kun jouduin juoksemaan bussille meinas housut tippua jaloista... noloo. Tänään aamulla päätin koklaa mun vyötäröstä pari tuumaa pienemmät farkut ja ne olivat sopivat, vähän kiristi kun tulivat vähän aikaa pesusta mut se ei tunnu enää. Nyt on onnistunut fiilis ja tästä eteenpäin helppo purjehdus 7. viikkoon! Tässä pari juttua miksi luulen, että olen nutrauksessa onnistunut:

Täysnutraus ja tahdonvoima. Tämä on aika rankka myönnän sen, mutta välttämätön. Nopeat tulokset, ketoosin aiheuttama hyvä ja piristävä olo saa aikaan ihmeitä tahdonvoiman suhteen. Sanoisin, että kun pystyy yhden kokonaisen viikon olemaan 100 % täysnutrauksella loppuaika menee todella helposti.

ps. Vaakaan en mene ollenkaan, housutesti paljon kivempi.

Heips kaikki,

kiva lukea, että porukka jaksaa painiskella nutrien kanssa- itse en enää pelkästän niillä. Lapseni loukkaantui tapaturmassa pari viikkoa sitten niin, että joutuu nyt käyttämään pyörätuolia muutaman viikon ja äidin huoli vei ruokahalut ja pussiruokailut. Repesi homma ihan tyystin, mutta olen syönyt lähinnä kasvisvoittoista ja annokset ovat paljon pienempiä, vatsa ei yksinkertaisesti vedä enää isompia annoksia.

Tulos olisi nyt; n. 4 vkoa -8kg. Hyvin menee kaikesta huolimatta!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja kevätauringon iloisia säteitä.

• 30+
        40+ kirjoitti:

Heips kaikki,

kiva lukea, että porukka jaksaa painiskella nutrien kanssa- itse en enää pelkästän niillä. Lapseni loukkaantui tapaturmassa pari viikkoa sitten niin, että joutuu nyt käyttämään pyörätuolia muutaman viikon ja äidin huoli vei ruokahalut ja pussiruokailut. Repesi homma ihan tyystin, mutta olen syönyt lähinnä kasvisvoittoista ja annokset ovat paljon pienempiä, vatsa ei yksinkertaisesti vedä enää isompia annoksia.

Tulos olisi nyt; n. 4 vkoa -8kg. Hyvin menee kaikesta huolimatta!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja kevätauringon iloisia säteitä.

Hyvää ystävänpäivää kaikki nutriystävät! Koitetaanhan pinnistellä, kukin omalla tavallaan, erityistsemppi 40 :lle!!!! Mun nutriurakka on nyt puolivälissä, pudotusta 4 vkossa se -5.3kg. Tavoitepudotus oli se min10kg 8 vkossa, saas nähdä saavutanko sitä... Perjantaina palailen, toivottavasti miinusmerkkisellä lukemalla;).

• 30+
        30+ kirjoitti:

Hyvää ystävänpäivää kaikki nutriystävät! Koitetaanhan pinnistellä, kukin omalla tavallaan, erityistsemppi 40 :lle!!!! Mun nutriurakka on nyt puolivälissä, pudotusta 4 vkossa se -5.3kg. Tavoitepudotus oli se min10kg 8 vkossa, saas nähdä saavutanko sitä... Perjantaina palailen, toivottavasti miinusmerkkisellä lukemalla;).

Apua, tsempatkaa mua, mulla meinaa homma herpaantua. Tiedän että itse olen vastuussa kiloistani oli niitä sitten enemmän tai vähemmän, mut nyt on jotenki heikko hetki. Haluan ehdottomasti laihtua edelleen. Mut niin helppo olisi unohtaa tää koko juttu ja nauttia ruuasta. Pelkään vaan että jos annan vaikka viikon mennä nautiskellen, en saakaan itseäni enää ruotuun. Olen edelleen reilusti ylipainoinen vaikka painankin 15 kg vähemmän kuin viime kesänä. Pahin henkinen ahdistus kiloista on siis jo pois, mut kyl täs olsi vielä matkaa. Hitsipitsi ku ny tekee tiukkaa ja ruoka pyörii mielessä...

• sa_kri
        30+ kirjoitti:

Apua, tsempatkaa mua, mulla meinaa homma herpaantua. Tiedän että itse olen vastuussa kiloistani oli niitä sitten enemmän tai vähemmän, mut nyt on jotenki heikko hetki. Haluan ehdottomasti laihtua edelleen. Mut niin helppo olisi unohtaa tää koko juttu ja nauttia ruuasta. Pelkään vaan että jos annan vaikka viikon mennä nautiskellen, en saakaan itseäni enää ruotuun. Olen edelleen reilusti ylipainoinen vaikka painankin 15 kg vähemmän kuin viime kesänä. Pahin henkinen ahdistus kiloista on siis jo pois, mut kyl täs olsi vielä matkaa. Hitsipitsi ku ny tekee tiukkaa ja ruoka pyörii mielessä...

Itsekin painiskelen yhä mielitekojen parissa. Oivaksi keinoksi olen huomannut sen, että mieliteon iskiessä lupaa itselleen, että kunhan painonpudostusprosessi on ohi, saan taasen maistaa sitä mitä mieli tekee. Kun tietää, että tätä prosessi (piina?) ei jatku ikuisuuksiin, sekin jo helpottaa. Useasti kysäisen itseltäni, olenko nyt aivan varma, että haluan langeta, niin vastaus on ei. Sen verran pitkälle olemme jos sinnitelleet, eikä kannata antaa sitä pikkusormeakaan...

Minulla on ollut tapana kirjata yläs mielitekoja. Viikkojen kuluessa olen huomannut, että rasvaiset lihapiirakat ovat vaihtuneet kanasalaatteihin tai muuhun kevyen rouskuvaan ruokaan:)

Olen itse hämmästynyt, kuinka ristisriitainen voi oma tahto olla: sitä haluaa pudottaa kiloja, mutta samalla haluaa elää kuin ennenkin. Ratkaisevaa on se, onko riittävän sisuuntunut karistamaan kilot oman elämän makuelämyksiä karsimalla. Painonpudotus on niiiiin täysin itsestä kiinni, että välillä oikein pelottaa. Eivätkä ne kilot kivuttomasti tai helposti irtoa. Tärkeintä on keskittyä lopputulokseen ja miettiä, kuinka hyvältä sitten tuntuu. Tuo tunne voittaa varmasti ja kirkkaasti hetkittäiset hyvänolon hetket kun laittaa suuhunsa jotain "kiellettyä".

Muista, että aina sinulla on mahdollisuus valita: syötkö vai et syö. Juuri tuo hetki on ratkaisevin. Mitä hyödyt jos lankeat ja mitä hyödyt jos pidät pintasi, kumpi kantaa pidemmälle ja vie oikeaan suuntaan? Kummasta päätöksestä voi itseäsi onnitella? Itse olen huomannut, että jos valinta on syöminen, ei ruuasta voi kuitenkaan nauttia hyvällä omalla tunnolla eli lankeaminen menee tavallaan hukkaan. Muista myös erottaa toisistaan fyysinen ja psyykkinen nälkä. Jos hirmuisen heikko hetki iskee, niin tarraudu vaikkapa omenaan ja juo perään iso lasillinen vettä.

Olen ymmärtänyt, ettei painon pudottaminen ole vain kilojen karistamista vaan myös mitä suurimmissa määrin itsensä vieroittamista epäterveellisistä tavoista. Dieetin aikana sitä on huomannut, kuinka vähällä tulee toimeen ja kuinka turhia ovat karkit ja limut sekä rasvaiset möttöruuat. Toki ne maistuvat hyvältä, mutta ovatko ne oikeasti lisäkilojen arvoisia? Tottushan on, että kilot kertyvät helpommin kuin lähtevät. Siirtyminen normaaliin ruokavalioon on myös haaste, kuinka sitä onnistuu pysymään erossa niistä tavoista, jotka kiloja muinoin kerryttivät. Laihduttaminen on oikeasti elämäntapamuutos ja kukaan ei sitä voi puolestasi toteuttaa.

Keskity siis kannustaviin ja postiivisiin asioihin, älä hetkellisiin mielitekoihin. Suuntaa katseesi tavoitteeseesi ja tunne miltä sinusta sitten tuntuu, miltä sinä näytät ja kuinka voit ylpeänä katsoa mitä sait aikaiseksi. Edessä päin on ylpeys itseensä, takanapäin on syyllisyys ja morkkin. Nyt vain häntä pystyyn ja urakka jatkunee. Et jää nyt mistään paitsi, mitä et voisi itsellesi sallia pienissä määrin kun olet tavoitteeseen päässyt!

• sa_kri

Heipsan,

Innostuin selailemaan netissä erinäisten vaatekauppojen nettikauppoja ja kylläpä tuli suuri shoppailuinto. Tämän kilotaistelun jälkeen on oikeasti mahdollisuus osataa "normaalin ihmisen" vaatteita, jotka tuntuvat hyviltä, näyttävät hyviltä ja voivat jopa olle tyköistuvia.

En muista milloin viimeksi olisi ollut vaatekaupoilla hyvissä mielin... Ehkäpä tämä hetki koittaa kun vielä jaksaa taistella ja puskea eteenpäin kohti hoikempaa eloa. Saan jopa rakentaa oman tyylin itsenilaiseksi enkä joudu tyytymään vain niihin vaatteisiin, jotka näyttävät päällä edes jonkinverran siedettäviltä eivätkä saumat taistele makkaroita vastaan.

Jos motivaatio on hukassa niin eikun netti-ikkunaostoksille:) Sieltä löytyy potkua ja intoa laihduttamiseen. On ihanaa tutustua uudestaan omaan tyyliin ja miettiä mitkä vaatteet ovat itselleen mieluisia. Tajusin, kuinka tämä vaatetarjonnan katseleminen jollain tavalla konkretisoi yhden laiduttamisen hyödyistä. Laihduttaminen oikeasti vapauttaa sen pienen minuuden, joka on jemmautunut kilojen taaksen. Vaatevalinnat ovat myös itseilmaisua, omaa tyyliä ja tekevät meistä persoonia muiden silmissä. Toki myös omissa silmissä näytämme hyviltä, koska pukeudut niinkuin itse haluat etkä niinkuin kilot sallivat. Itse koen saavani enemmän oman eloni haltuuni, koska voin itse päättää mitä ostan ja millaiseksi tyylini muokkaan.

WAU! Ihan uskomaton "flow"-tunne iski kun tajusin saavansa takaisin jotain, mitä rakastin ennenkuin kilot alkoivat tukahduttamaan minuutta- shoppailun ilman että masentuu kun näkee itsensä karussa sovituskopin valaistuksessa ja kaiken näyttävästä peilistä.

• 30+

5 vkoa nutreilla välillä viikonloppuisin kompastellen. Viikkopudotus -900g, kokonaispudotus -6.2kg. Eihän tuo tahti päätä huimaa, mut "kaikki miinus on plussaa". Jeejee!

Alkuviikko oli tosi tahkea, varsinaista kamppailua. Ihan niin tiukkaa teki että järki meinas lähtee ja epätoivo iskee. Mut sain kuin sainkin valittua sen paremman vaihtoehdon eli pitäydyin pusseissa enkä saa nyt viikonloppunakaan vetää överiksi.

Luin Sa-krin 16.2 kirjoittaman viestin moneen otteeseen ja mietin oikein mitä se kirjoittaa. Aluksi viesti ärsytti, koska se oli niin totta ja painonpudotus vaikeaa. Mut kyl sieltä oikeita valintoja tuli tehtyä, joten kiitos kovasti sa-kri, sait tsempattua mua taas pari päivää eteenpäin. Se on nii totta, et painonpudotus on oikeita valintoja, henkisesti vähintään yhtä iso juttu kun kilojen väheneminen ja paluuta entiseen ei ole.

Ja sit toi uusien vaatteiden ostaminen, mikäs sen palkitsevampaa. Itse koen et just se on hienointa ja itsetuntoa nostattavaa kun farkkuihin on pakko laittaa vyö ettei ne tipu (ja ihan kohta pakko ostaa uudet pienemmät;). Joko akzi.denz oot käyny kaupoilla? Tunikat on kivoja, mut onhan se hauskaa ku voi valkata jotai tyköistuvampaakin.

Hyviä valintoja ja viikonloppua kohden. moi!

• sa_kri

Tervehdys!

Teillä muilla ovat tavoitteet olleet selkeitä alusta alkaen -joko kiloina tai viikkoina. Itse aloitin "kaikki mitä lähtee on plussaa"-asenteella. Viikonlopun aikana tapahtui muutos ja nyt tiedän miten etenen. (eihän tässä mennyt kuin viisi viikkoa:)

Olin jo etukäteen antanut itselleni luvan syödä la-iltana normaalisti, illanistujaiset olivat tiedossa. Söin ruokaa, namuja ja sipsuja ihan hyvällä omalla tunnolla, limuun enkä alkoholiin koskenut. Mutta eilen sunnuntaina... Lankersin Kotzone pitsaan. Valitsin sentään "terveellisimmän version ilman kastiketta", mutta kuitenkin... Eikä se ollut edes makoisaa. Olisin aivan hyvin tullut toimeen ilman sitä. Noh, tulipahan tämäkin testattua.

Lauantaina tein jotain, minkä toteuttamista olin vältellyt: ryhdyin uudistamaan vaatekaappia. Aamusella sängyssä löhöillessäni kissa kainalossa päädyin Elloksen nettisivuille ja päätin shoppailla uusia vaatteita kesää ja toukokuun turkin matkaa varten. Tämä hetki määritti minulle konkreettisen tavoitteen: vaatekoko 38/40. Ennen prosessia housujeni koko oli 44 ja paidat 42 eli kahdella koolla täytyisi molempien tippua. Tämä tuntuu varsin mahdolliselta, kunhan vielä muutaman kilon saan pois. Lähtöpainoni oli 78,4, viime viikolla olin päässyt jo 72 kilon puolelle.

Mutta vielä on töitä edessä. Nykyisillä kiloilla en mahdu uusiin ihaniin vaatteisiini eli mikä neuvoksi? Aamulla töihin matkatessani päätin, että viimeiset kaksi viikkoa olen 100% nutrilla eli tästä aamusta alkaen. Huomasin aamulla ensimmäistä kertaa mahani murisevan nälästä, syynä lienee viikonlopun tuhdit ruokailut. Tiedän, että pari ensimmäistä päivää ovat taasen taisteluntäytetisiä, mutta sitten on ketoosi saavutettu. Huomasin, että raejuuston ja rahkan mukaan ottaminen antoi liikaa löysiä itsehillinnälleni ja kalorimäräät alkoivat vaivihkaa nousta. Tämä näkyi oitis viikottaisessa painonpudotuksessa, viime viikolla lähi vain muutamana satagrammaa.

Nyt kun prosessin loppu häämöttää, on olut pakko ryhtyä miettimään mitä sitten. lääkärin suosituksesta aion elää kurissa ja nuhteessa arkipäivät ja viikonloppuna löysätä. En kuitenkaan aio hankkiutua sokerihumalaan karekista ja limuista tai enkä myöskään lankea mäkkäriruokiin tai rasvaisiin pitsoihin, vaan panostaa maittavaan ja terveelliseen ruokaan. Kuluneiden viikkojen aikana olen ostanut alennusmyyneistä ihania ruokakirjoja, joista saan varmasti paljon iloa irti. Elän uudella terveellisemmällä tavalla maaliskuun ja katson mitä tapahtuu. Liikunnan pidän mukana, kolme vesijumppaa viikkossa ja yksi kunnon uintikerta. Jahka pakkaset hellittävät ja maa sulaa, ryhdyn taasen lenkkeilemään. Sekin on varmasti helpompaa kun on vähemmän massaa mitä liikuttaa:) Mikään ei ole ihananampaa kuin lauantaiaamuna mennä lenkille ja heti sen jälkeen uimaan sekä saunaan. Loppupäivä meneekin ihanassa rentoutuneessa ja hyvänolon pöhnässä:) Ja jos siihen vielä yhdistää herkullisen ja terveellisen ruuan niin ah autuutta...

Jos maaliskuu nostaa painon nousuun, otan muutaman viikon nutrauksen huhtikuussa. Toukokuun lopulla on lähtö Turkkiin ja olen päättänyt pukevani bikinit päälle. Näky tuskin on silmiähivelevä, mutta taatusti parempi kuin nyt:)

Kuinkas teidän muiden suunnitelmat nutrauksen jälkeen? Ja kuinka olette päässeet urheilemaan näillä pakkasilla ja liukkailla tantereille?

• karua

• sa_kri
        karua kirjoitti:

Mäkkäriä kannattaa välttää kuin ruttoa:

http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/49174-petos-lautasella-olet-sita-mita-syot

Kiitos linkistä! Laittoi oikeasti mietityttämään mitä kaikkea sitä tuleekaan kehoonsa syydettyä tietämättään... Pelottavaa. Ilmankos ennen vanhaan ihmiset olivat terveempiä, oli vähemmän allergioita ja fyysisesti paremmassa kunnossa. Tuolloin ruoka kasvatettiin itse, tehtiin / metsästettiin itse... Hullua tämä nykyajan meno!

• Laihuttelija
        sa_kri kirjoitti:

Kiitos linkistä! Laittoi oikeasti mietityttämään mitä kaikkea sitä tuleekaan kehoonsa syydettyä tietämättään... Pelottavaa. Ilmankos ennen vanhaan ihmiset olivat terveempiä, oli vähemmän allergioita ja fyysisesti paremmassa kunnossa. Tuolloin ruoka kasvatettiin itse, tehtiin / metsästettiin itse... Hullua tämä nykyajan meno!

Sitten se meno vasta hulluksi menisi, kun jokaiselle annettaisiin haulikko käteen ja kaikki metsästäisivät ruokansa itse=)

• karua
        sa_kri kirjoitti:

Kannattaa pyrkiä syömään mahdollisimman lisäaineetonta ruokaa. Kaikki E-koodit eivät ole vaarallisia, mutta osa on todella haitallisia. Aika vaikea niitä on täysin välttää, mutta paljon voi itse vaikuttaa siihen mitä syö. Netistä kyllä löytyy tietoa. Niin ihme juttu tosiaan, että meillä pitäisi olla nykyään paremmat ravintosuositukset kuin koskaan ja parempi tieto, mutta siitä huolimatta ihmiset ovat yhä sairaampia(esim. diabetes) yhä nuorempina. Jossakin mättää ja ravinto on varmaan iso syyllinen.

• 30+

Tervehdys!

Viikonloppu meni aivan penkin alle. Söin oikein urakalla, eikä edes kaikki maistunu hyvältä, joten harmittaahan tuo. 10kg:n pudotus 8 vkossa jää vaan haaveeksi vaikka saankin useamman kilon pois. Oma vika, mut enpä ruoski itseäni sen enempää, nyt olen taas toista päivää kiltisti nutreilla eli elämä ja painonpudotus jatkuu. Ja vaikka olen asettanutkin tavoitteeksi tuon 8 vkon nutrauksen ei painonpudotusta siihen ole tarkoitus jättää. Sen jälkeen joko osanutraan tai lasken kaloreita jättäen minimiin herkut, vaaleat jauhot ja runsaat rasvat. Olen nimittäin oivaltanut, että kuten tähänkin asti (jo lapsuudessa) joudun loppuelämäni kiinnittämään huomiota syömisiini. Minusta ei vaan ole eikä tule sellaista joka "huomaamatta" oppisi vuositolkulla syömään oikein ja riittävän vähän.

Liikuntaa harrastan 2-3 krt/vko, pakkaset ei haittaa uimahallissa ja liikuntakeskuksessa.

Sa-kri: sun suunnitelmat tuntuu toimivilta ja varsin toteuttettavissa olevilta. Mä uskon suhun ihan täysin;). Ja tietty sä laitat biksut rantalomalle ja näytät hyvältä;)

• sa_kri

Tämä viesti täytyykin laittaa kahdessa osassa, sen verran pitkä siitä tuli:)

Jossain vaiheessa vaa'an tuijottelu ei tunnu enää antoisalta. Mitä kauemmin on painoa pudottanut, sitä hitaammin grammat loppuen lopuksi tippuvat vaarana on totaalin leipiintyminen loppumetreillä. Tässä vaiheessa hanskojen ripustaminen naulaan käy liian helposti. Itse olen viimeiset kaksi viikkoa ollut tässä tilanteessa: tuntuu ettei painoa enää putoa (tosin en ole ollut 100% nutrilla) eikä projekti tunnu niin palkitsevalta.
      Toki ympärillä olevat ihmiset sanovat, että tuloksia näkyy muttei sitä itse huomaa. Itse laihtumisen noteeraa vain painon lukemista. Mutta eilen tähän tuli muutos:

Päätin pitkästä aikaa ottaa vesijumppaan mukaan sykemittarin. Kun asensin sensorivyötä rintakehäni ympärille, jouduin lyhentämään vyötä useaan otteeseen. Eli ainakin rintakehän ympärysmitta on pienentynyt useilla senteillä, jeij! Toisaalta tämä merkitsee sitä, että liivitkin alkavat olemaan liian löysiä ympärysmitaltaan eli kohta kutsuu alusvaate kauppa. Voi harmi... ;)

Toinen konkreettinen ilo oli, kun sain tilaamani vaatteet kotia. Vaikken vielä olekaan tavoitepainossani, otin riskin ja tilasin ihannekokojani (38/40). Yllätykseni suurin osa vaatteista mahtui päälle, jeij. Aikaisemmin en olisi voinut kuvitellakaan saavani kiskottua jalkaani koon 40 housuja. Mekotkin, jotka ovat kokoa 38/40 olivat jo nyt ihan ok, mutta kun vielä painoa tippuu, niin ne näyttävät oikeasti hyviltä. Bikinitkin menivät päälle... Onneksi on reissuun vielä aikaa miltei 3 kk, joten ehdi vielä muokkautumaan niihin sopivaksi. Tosin avomieheni sanoin, että hyviltä näyttivät. Jaa-a, jos edes hieman rusketusta saisi, jottei näytä aivan kalkkilaivan kapteenilta taikka muumimammalta. Täytynee myöntää, että osa vaatteista meni sovinnolla palautukseen. Osa oli aivan liian kittanoita taikka materiaali nuoli joka ikistä mohkuraa ja möykkyä. Opin, ettei valkoinen kotelomekko ole hyvä valinta (ainakaan vielä):) Mutta aikaisemmin olisin masentunut vaatteiden sopimattomuudesta, mutta nyt on oikeasti toivoa! Ja kun suunta on selvillä, niin focus vain terävöityi.

Tuossa vaatteiden sovittelun tuoksinassa tajusin, että on aivan pakko kiinteytyä. Vaikka paino putoaa, jää päälle "taikinamainen" olo. Ensi viikon vielä nutraan sata lasissa ja sen jälkeen aloitan kurinalaisen normaalisyönnin. Näin ollen käytettävissäni on enemmän energiaa, joten tohdin itseäni rasittaa enemmän. Toisin sanoen hikijumppaan mars mars... Ei ole ihan se meikäläisen juttu, mutta tällä hetkellä olen varsin vastaanottavainen hielle, tunkkaiselle ilmalle ja sille kaikelle ähinälle sekä puhinalle kun lihasliikkeitä punnerran lattian rajassa. Jos kiinteysjumpassa kävisin kaksi kertaa viikossa ja yhden kerran vesijumpassa niin eiköhän viikon liikunta-annon ole siinä. Toki kävelyt ihanassa kevätilmassa (kunhan se vain tulisi) ovat bonusta:)

• sa_kri

Eniten sitä mietityttää tuo ruokapuoli. Kuinka sitä onnistuu löytämään tasapainon ja monipuolisen ruokavalion? Olen harkinnut josko kävisi vallan ruokaterapeutin puheilla. Onko jollain kokemusta? Viisaammalta henkilöltä saisi varmasti hyvä vinkkejä ja ohjeita kuinka rakentaa terveellinen ja ennen kaikkea täysipainoinen ruokavalio. Usein sitä jämähtää samoihin ruokiin ja vähitellen lipsuu vaaravyöhykkeelle.

Kuten sinä 30 kirjoitit, on laiduntaminen ikuisuusprojekti. Olemme ajansaatossa suistuneet kilojen syövereihin niin mikä estää sitä tapahtumasta uudelleen? Ei kukaan muu kuin se joka peilistä vastaan katselee. On kuitenkin turha olla liian jyrkkä ja ehdoton, kun asettaa itsellensä liian tiukat raamit, joissa ei voi pysytellä, sitä vain pettyy itseensä ja siitä seuraa sitten surusyömistä, lannistumista ym. vanhoja tapoja. Kuten viisas lääkärini sanoi, että kun arjet elää suhteellisen kurissa ja nuhteessa niin voi viikonloppuna sitten nautiskella hyvissä mielin. Aikaisemmin tuo nautiskelu oli 24/7 päällä ja menetti varmasti sen todellinen nautinnon. Nyt kun suo itsellensä nuo kaksi päivää voi huomatakin ettei edes niitä tarvitse! Esim. lauantaipitsan sijasta tekeekin mieli ihana rapsakkaa kanasalaattia taikka leipoo itse sämpylöitä ja tekee herkullisen makoisaa kasvissosekeittoa. Ainahan se kiellettyhedelmä houkuttaa, mutta onko houkutuksena se kielletty vaiko sen maku?

Itse yritän asennoitua siten, että viikonloppuisin on hyvä hetki ottaa keittokirja käteen ja kokeilla jotain uutta, mutta joka on myös suht' terveellistä. Panostan enemmän laatuun kuin määrään. Olen oivaltanut, että kokkailussa on kyse paljon enemmästä kuin lopputuloksen syömisestä... Tuoksut, värit, koostumukset ja itse tekemisen/ luomisen ilo. Esimerkiksi paistetun sipulin tuoksu...wau taikka uunissa kypsentyvän lihan tai kanan mausteiset aromit.

Viestiketjuumme oli linkitetty artikkeli lisäaineita ja valmiiden eineksien sisällöistä. Tämä teki yllättävän suuren vaikutuksen! Aloin oikeasti tuumailemaan mitä kaikkea sitä tuleekaan suuhunsa tietämättään laitettavan, joka ei ole oikeasti luontaista ravintoa vaan puhtaasti kemiallisia tuotteita. Tästä innostuneena päätimme kotona ryhtyä leipomaan itse viikonlopun leivät ja välttelemään valmiseineksiä parhaimpamme mukaan. Saas nähdä mitä tämä aikomus tuo tullessaan...

Tsemppiä sinulle 30 , älä menetä toivoasi! Voit olla hurrrrrjan ylpeä siitä mitä olet saavuttanut ja kuten itse kirjoitit, prosessi jatkunee. Ota päivä ja viikko kerrallaan, ole itsellesi armollinen, mutta älä ala itseäsi säälimään. Susta löytyy selvästi voimaa ja vankkaa tahtoa, koska olet saanut itsestäsi irti monta kiloa! Pidä vaikka hetki huilia ja ota nurtauksia pienemmissä erissä. Jossain toisessa viestiketjussa oli yksi nutraaja, joka nutrasi muistaakseni 3 viikkoa kerrallaan, piti muutaman kuukauden tauon ja pyrki pitämään painin saavutetuissa mitoissa ja toteutti taasen muutaman viikon nutrauksen. Jokainen nutraus pudotti useamman kilon. Eli aina ei tarvitse hissutella hiljaa eteenpäin rämpien vaan voi ottaa isompia harppauksia. Tavoitteeseen pääsee useammalla tavalla, jokainen löytää itsellensä sen parhaimman sopivan. Nyt häntä vain häntä pystyyn!! Olet valinnut oikean tien, joten älä kapsahda ojaan tässä vaiheessa:)

• 30+
        sa_kri kirjoitti:

Eniten sitä mietityttää tuo ruokapuoli. Kuinka sitä onnistuu löytämään tasapainon ja monipuolisen ruokavalion? Olen harkinnut josko kävisi vallan ruokaterapeutin puheilla. Onko jollain kokemusta? Viisaammalta henkilöltä saisi varmasti hyvä vinkkejä ja ohjeita kuinka rakentaa terveellinen ja ennen kaikkea täysipainoinen ruokavalio. Usein sitä jämähtää samoihin ruokiin ja vähitellen lipsuu vaaravyöhykkeelle.

Kuten sinä 30 kirjoitit, on laiduntaminen ikuisuusprojekti. Olemme ajansaatossa suistuneet kilojen syövereihin niin mikä estää sitä tapahtumasta uudelleen? Ei kukaan muu kuin se joka peilistä vastaan katselee. On kuitenkin turha olla liian jyrkkä ja ehdoton, kun asettaa itsellensä liian tiukat raamit, joissa ei voi pysytellä, sitä vain pettyy itseensä ja siitä seuraa sitten surusyömistä, lannistumista ym. vanhoja tapoja. Kuten viisas lääkärini sanoi, että kun arjet elää suhteellisen kurissa ja nuhteessa niin voi viikonloppuna sitten nautiskella hyvissä mielin. Aikaisemmin tuo nautiskelu oli 24/7 päällä ja menetti varmasti sen todellinen nautinnon. Nyt kun suo itsellensä nuo kaksi päivää voi huomatakin ettei edes niitä tarvitse! Esim. lauantaipitsan sijasta tekeekin mieli ihana rapsakkaa kanasalaattia taikka leipoo itse sämpylöitä ja tekee herkullisen makoisaa kasvissosekeittoa. Ainahan se kiellettyhedelmä houkuttaa, mutta onko houkutuksena se kielletty vaiko sen maku?

Itse yritän asennoitua siten, että viikonloppuisin on hyvä hetki ottaa keittokirja käteen ja kokeilla jotain uutta, mutta joka on myös suht' terveellistä. Panostan enemmän laatuun kuin määrään. Olen oivaltanut, että kokkailussa on kyse paljon enemmästä kuin lopputuloksen syömisestä... Tuoksut, värit, koostumukset ja itse tekemisen/ luomisen ilo. Esimerkiksi paistetun sipulin tuoksu...wau taikka uunissa kypsentyvän lihan tai kanan mausteiset aromit.

Viestiketjuumme oli linkitetty artikkeli lisäaineita ja valmiiden eineksien sisällöistä. Tämä teki yllättävän suuren vaikutuksen! Aloin oikeasti tuumailemaan mitä kaikkea sitä tuleekaan suuhunsa tietämättään laitettavan, joka ei ole oikeasti luontaista ravintoa vaan puhtaasti kemiallisia tuotteita. Tästä innostuneena päätimme kotona ryhtyä leipomaan itse viikonlopun leivät ja välttelemään valmiseineksiä parhaimpamme mukaan. Saas nähdä mitä tämä aikomus tuo tullessaan...

Tsemppiä sinulle 30 , älä menetä toivoasi! Voit olla hurrrrrjan ylpeä siitä mitä olet saavuttanut ja kuten itse kirjoitit, prosessi jatkunee. Ota päivä ja viikko kerrallaan, ole itsellesi armollinen, mutta älä ala itseäsi säälimään. Susta löytyy selvästi voimaa ja vankkaa tahtoa, koska olet saanut itsestäsi irti monta kiloa! Pidä vaikka hetki huilia ja ota nurtauksia pienemmissä erissä. Jossain toisessa viestiketjussa oli yksi nutraaja, joka nutrasi muistaakseni 3 viikkoa kerrallaan, piti muutaman kuukauden tauon ja pyrki pitämään painin saavutetuissa mitoissa ja toteutti taasen muutaman viikon nutrauksen. Jokainen nutraus pudotti useamman kilon. Eli aina ei tarvitse hissutella hiljaa eteenpäin rämpien vaan voi ottaa isompia harppauksia. Tavoitteeseen pääsee useammalla tavalla, jokainen löytää itsellensä sen parhaimman sopivan. Nyt häntä vain häntä pystyyn!! Olet valinnut oikean tien, joten älä kapsahda ojaan tässä vaiheessa:)

Aivan mahtavaa pohdiskelua ja tsemppiä minulle kuin muillekin;). Tuli tosi hyvä mieli. Muutenki maanantaiaamusta asti on mennyt hyvin, olen ollut täysin pelkillä nutreilla ja kasviksilla. Olen toki ylpeä itsestäni, enkä pidä huilia vielä, kyl mä tän 8 vkoa meinaan vetää nutreilla kompasteluista huolimatta.

Huomenna punnituspäivä, palaillaan!!!!

• 30+
        30+ kirjoitti:

Aivan mahtavaa pohdiskelua ja tsemppiä minulle kuin muillekin;). Tuli tosi hyvä mieli. Muutenki maanantaiaamusta asti on mennyt hyvin, olen ollut täysin pelkillä nutreilla ja kasviksilla. Olen toki ylpeä itsestäni, enkä pidä huilia vielä, kyl mä tän 8 vkoa meinaan vetää nutreilla kompasteluista huolimatta.

Huomenna punnituspäivä, palaillaan!!!!

Näin tän pitikin mennä enkä odottanutkaan miinustulosta tälle viikolle. Sain siis edellisviikonlopun mässäilyt kuitattua kiristelemällä viikolla. Jaksetaan jatkaa edelleen!!!!

• sa_kri
        30+ kirjoitti:

Näin tän pitikin mennä enkä odottanutkaan miinustulosta tälle viikolle. Sain siis edellisviikonlopun mässäilyt kuitattua kiristelemällä viikolla. Jaksetaan jatkaa edelleen!!!!

Heips,

Niinhän se on, että ajansaatossa pudonneet grammat vähenevät. Mutta pääasia on, ettei "mässäilystäsi" huolimatta grammoja ole tullut lisää! Sitten se vasta keljutaisikin.

Itse olin valmis heittämään tumput naulaan torstaina. Taisi olla ketoosiin siirtyminen liian rankkaa taikka sitten lentsu tulossa, mutta oli oli aivan kurja. Annoin itselleni luvan syödä mahani täyteen: ruisleipää pahhdettuna, rasvaton creamfraice-raejuusto mössöä mustapippurilla höystettynä, tuoretta sipulia ja keitettyä kanamunaa. On aivan oivallinen voileipäyhdistelmä, josta saa protskuakin. Ahtasin itseeni yhteensä neljä leipää ja johan tuli ähky. Perjantaina oli olikin jo parempi ja pystyin olemaan nutreilla, paitsi illalla söin muutaman leivän. Tosin lähdin aikaisemmin töistä, koska oli edelleen flunssainen ja kotiin päästyäni otin miltei 3 h nokoset...

josko vielä ensi viikon jaksaisi tsempata ja keskittyä nutraamiseen... Tänään teen normaalia ruokaa, tämän itselleni suon koska olen saavuttanut 8 kilon pudotuksen eli vaaka näyttää nyt 70,4. Joitain viikkoja sitten lupasin, että kun paino painuu lukemaan 70, aloitan syömään oikeaa ruokaa, mutta terveellistä. En kuitenkaan lähde täysillä eteenpäin vaan tähtään vielä 5 kilon pudotukseen eli nutrit kuuluvat yhä arkeeni.

Täytyy vain muistaa, että hiljaa hyvää tulee. Me molemmat olemme huomanneet ja sisäistäneet että ruokatottumuksiemme on muututtava, jos haluamme olla hoikempia. Olemme päässeet kilojen tippumisten makuun, joten tiedämme sen olevan mahdollista ja palkitsevaa. Kysymys on ennenkaikkea valinnoista ja pitkäjänteisyydestä. Olemme päässeet hurrrjan pitkälle. Jostain muinoin kuin, että laiduttamisen aikana kannattaa laittaa pussiin aina yksi kilo esim. jauhoja kun yksi kilo on kehosta karissut, jotta pudonnut painomäärä konkretisoituu. Koko tämän prosessin voima kumpuaa meistä, me pystymme tähän, olemme sen jo itsellemme todistaneet! Ajattele millainen olo oli ennen nutrausta, me olemme voittaneet itsemme - olemme nyt kevyempiä!! Emme välttämättä niin paljon kuin olisimme toivoneet, mutta me olemme pidättäytyneet herkuista ja mieliteoista niin paljon, että painomme on pudonnut. Me emme ole luovuttaneet!!! Se on pääasia!

• 30+
        sa_kri kirjoitti:

Heips,

Niinhän se on, että ajansaatossa pudonneet grammat vähenevät. Mutta pääasia on, ettei "mässäilystäsi" huolimatta grammoja ole tullut lisää! Sitten se vasta keljutaisikin.

Itse olin valmis heittämään tumput naulaan torstaina. Taisi olla ketoosiin siirtyminen liian rankkaa taikka sitten lentsu tulossa, mutta oli oli aivan kurja. Annoin itselleni luvan syödä mahani täyteen: ruisleipää pahhdettuna, rasvaton creamfraice-raejuusto mössöä mustapippurilla höystettynä, tuoretta sipulia ja keitettyä kanamunaa. On aivan oivallinen voileipäyhdistelmä, josta saa protskuakin. Ahtasin itseeni yhteensä neljä leipää ja johan tuli ähky. Perjantaina oli olikin jo parempi ja pystyin olemaan nutreilla, paitsi illalla söin muutaman leivän. Tosin lähdin aikaisemmin töistä, koska oli edelleen flunssainen ja kotiin päästyäni otin miltei 3 h nokoset...

josko vielä ensi viikon jaksaisi tsempata ja keskittyä nutraamiseen... Tänään teen normaalia ruokaa, tämän itselleni suon koska olen saavuttanut 8 kilon pudotuksen eli vaaka näyttää nyt 70,4. Joitain viikkoja sitten lupasin, että kun paino painuu lukemaan 70, aloitan syömään oikeaa ruokaa, mutta terveellistä. En kuitenkaan lähde täysillä eteenpäin vaan tähtään vielä 5 kilon pudotukseen eli nutrit kuuluvat yhä arkeeni.

Täytyy vain muistaa, että hiljaa hyvää tulee. Me molemmat olemme huomanneet ja sisäistäneet että ruokatottumuksiemme on muututtava, jos haluamme olla hoikempia. Olemme päässeet kilojen tippumisten makuun, joten tiedämme sen olevan mahdollista ja palkitsevaa. Kysymys on ennenkaikkea valinnoista ja pitkäjänteisyydestä. Olemme päässeet hurrrjan pitkälle. Jostain muinoin kuin, että laiduttamisen aikana kannattaa laittaa pussiin aina yksi kilo esim. jauhoja kun yksi kilo on kehosta karissut, jotta pudonnut painomäärä konkretisoituu. Koko tämän prosessin voima kumpuaa meistä, me pystymme tähän, olemme sen jo itsellemme todistaneet! Ajattele millainen olo oli ennen nutrausta, me olemme voittaneet itsemme - olemme nyt kevyempiä!! Emme välttämättä niin paljon kuin olisimme toivoneet, mutta me olemme pidättäytyneet herkuista ja mieliteoista niin paljon, että painomme on pudonnut. Me emme ole luovuttaneet!!! Se on pääasia!

Iltaa!

Viikonloppu ei taaskaan mennyt pelkillä nutreilla, mut paremmin ku edellisviikonloppu. Nyt oon taas vetäny pari viimeistä päivää pelkillä nutreilla. Perjantaina punnitsen ja haaveilen ihan pienestä pudotuksesta;). Toisaalta harmittaa kun en ole pitänyt pipoa niin tiukalla kun alunperin olin ajatellut, mut toisaalta iloinen jokaisesta menetetystä grammasta.

Olin tänään taas kuntoilemassa ja pitkästä aikaa juoksumatolla juosten. Ja mähän jaksoin juosta, jipii. Jalka nousi kieltämättä helpommin kun yli 10kg sitten ja hengityskin kulki.

Nutrailut jatkuu vähintään sen 10 päivää kuten täällä olen uhonnut. Ja sen jälkeen laihdutusprojekti jatkuu, hitaasti mutta varmasti. Kohta on pakko oppia ottaa sopivasti löysiä, mut ei liikaa. Painon on pudottava edelleen, mä en ole vielä valmis jättämään tähän. Ja sekin on jo saavutus että saan pidettyä menetetyt kilot poissa.

Sa-kri, aivan mahtava saavutus, 70kg ei ole paljon...mut aivan mahtavaa kun pääset kuutosella alkavaan.

• 30+

Viikkopudotus -600g, ihan jees. 7 vkossa siis -6.8kg. Onpas ollut rämpimistä toisinaan, mut eihän tän helppoa pitänytkään olla, muutenhan olisin aikoja sitten ollut ja pysynyt hoikkana. Ylipainoa edelleen ihan kiitettävästi, mut näillä jatketaan. Kaapissa nutreja ainakin viikoksi vielä enkä niitä jätä sinne vanhenemaan.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

• 30+

8 vkoa tuli täyteen ja nyt olen 7 kg pienempi kuin kaksi kuukautta sitten. Kuvittelin pystyväni parempaan, mut toisaalta ei harmitakaan. Pääasiassa siis täysnutrasin viikolla ja viikonloput söin. Viime kesästä nyt 17 kg kevyempänä ja onhan se hienoa! Olen edelleen ylipainoinen, mut kuiteski aikas paljon pienempi, jee!!! Nyt keskityn aluksi painonhallintaan eli pitämään menetetyt kilot poissa. Myöhemmin sitten on aika taas pudottaa painoa. Kiitän ja kumarran, heippa ainakin toistaiseksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe