Nyt paaston 6. päivä menossa

pppaaaastolla

Päätin aloittaa viime tortai-iltana paaston ex-tempore, kun oli tullut edelliset kaksi viikkoa mässäiltyä ja ruokatottumukset muutenkin perseestä. Alkoholia pari kertaa viikossa. Pari-kolme kertaa viikossa pizzaa tai kebabia ja iltaisin paljon leipää ym, juon myös maitoa (rasvatonta) vähintään 2 litraa päivässä. Olen ehkä kymmenen kiloa ylipainoinen 47-vuotias mies.

Perjantai meni pelkällä vedellä ja vihreällä teellä samalla kun etsin netistä parasta ja helpointa tapaa paastota. Niillä kamalilla Biotan mehuilla olen kerran viisitoista vuotta sitten yrittänyt, mutta ne oli niin perseestä, ettei niitä saanut kurkustaan alas edes vasaralla enää toisena päivänä. Päädyin tähän Palmu-Sitruuna paastoon.

Olen toiminut ohjeiden mukaan. Vedellyt litran merisuolavettä aamuisin, on toiminut. Muutoin juonut vain vettä, sitruunasiirappiliuosta ja vihreää sekä rooibos teetä. Paasto mennyt ihan ookoo, 2. ja 3. päivänä särki päätä ja neljäs päivä aika voimaton. Tänään jätin merisuolan pois kun yökötti aamulla jo valmiiksi.

En punninnut itseäni alussa koska laihtuminen ei asiassa tärkeintä, mutta ainakin viimeiset kaksi päivää paino pysynyt samassa tasan 80 kilossa. Parina ekana päivänä lähti ehkä kolmisen kiloa nestettä.
MUTTA. Vatsani jatkuva turvotus ja "käyminen" on hävinnyt ja vyön reikiä saa jo kiristellä.

Ajattelin tästä jatkaa paastoa päivä kerrallaan ja tähdätä 8-10 päivän paastoon ja jättää jatkossa pois sokerin, valkoiset jauhot ja perunan sekä vähentää maidonjuontia radikaalisti 2 lasiin päivässä. Toivon näiden toimien auttavan. Jos löytyy vinkkejä niin kirjoitelkaa

5

1399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgfhdjklj

      torstai ja aamulla olo niin perkuleen väsynyt ja tärisevä, että lopetan tähän. Tuli kuitenkin seitsemän päivää täyteen. Painoa putosi neljä kiloa. Nyt söin hieman salaattia jossa pikkuriikkisen kinkkua ja juustoa. Jumatsuki olo parani. Nyt alkaa tosi matalahiilihydraattinen ruokavalio.

      Suosittelen. Tämä on hyvä startti. Kun käy tämän lävitse, on varmasti helpompi syödä jatkossa oikein ja vähemmin

      • OmShantiShivaShakti

        Jatkossa varmaan riittää että kerran viikossa käy puntarissa katsomassa josko sinä päivänä olisi paasto tarpeen. Jos ajattelee että viikottaisella paastopäivällä tulee vuodessa max 52 syömätöntä päivää, niin loppupelissä tämmöinen "pätkäpaasto" voi olla mukavampi ja tehokkaampikin keino kuin viikon paasto kerran vuodessa. Ja tietenkin niinä viikkoina kun on tyytyväinen painoonsa, voi syödä huoletta 7 päivää viikossa.


      • alöskjfvnmevö
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Jatkossa varmaan riittää että kerran viikossa käy puntarissa katsomassa josko sinä päivänä olisi paasto tarpeen. Jos ajattelee että viikottaisella paastopäivällä tulee vuodessa max 52 syömätöntä päivää, niin loppupelissä tämmöinen "pätkäpaasto" voi olla mukavampi ja tehokkaampikin keino kuin viikon paasto kerran vuodessa. Ja tietenkin niinä viikkoina kun on tyytyväinen painoonsa, voi syödä huoletta 7 päivää viikossa.

        Olen samoilla linjoilla. Ajattelinkin tehdä maanantaista jokaviikkoisen paastopäivän. Ja samalla päätin että yhtenä päivänä viikonlopusta saan syödä jotain hieman epäterveellismpää. Alkoholin päätin jättää max. yhteen kertaan kuukaudessa ja silloin joko valkoviiniä tai kirkasta vodkaa vedellä, riippuen hieman onko juopottelukumppanina puoliso vai kaverit.

        Kerron täällä jatkossa miten tämä toimii. Nyt perjantai ja eilen söin kaksi kertaa salaattia, kasvispihvin ja neljä lihapullaa. Silti paino kilon vähemmän kuin eilisaamuna. 8 päivässä nyt pois kaiken kaikkiaan 5 kiloa.

        Tänään en ole vielä syönyt mitään mutta aion syödä vihanneksia ja paljon kalaa. On nälkä


      • <kdsfzdfxjk
        alöskjfvnmevö kirjoitti:

        Olen samoilla linjoilla. Ajattelinkin tehdä maanantaista jokaviikkoisen paastopäivän. Ja samalla päätin että yhtenä päivänä viikonlopusta saan syödä jotain hieman epäterveellismpää. Alkoholin päätin jättää max. yhteen kertaan kuukaudessa ja silloin joko valkoviiniä tai kirkasta vodkaa vedellä, riippuen hieman onko juopottelukumppanina puoliso vai kaverit.

        Kerron täällä jatkossa miten tämä toimii. Nyt perjantai ja eilen söin kaksi kertaa salaattia, kasvispihvin ja neljä lihapullaa. Silti paino kilon vähemmän kuin eilisaamuna. 8 päivässä nyt pois kaiken kaikkiaan 5 kiloa.

        Tänään en ole vielä syönyt mitään mutta aion syödä vihanneksia ja paljon kalaa. On nälkä

        Nyt 9n mennyt kymmenkunta päivää paaston lopettamisesta. Ainakin tähän asti olen onnistunut syömään paremmin. Syön niin paljon juureksia ja vihanneksia, kalaa, kanaa ja lihaa kun vaan maistuu, Pois olen jättänyt perunan, riisin ja valkoiset jauhot ja sokerin. Maidonjuontini olen tiputtanut entisestä parista litrasta pariin lasiin päivä. Pari kiloa on tippunut lisää paaston lopettamisen jälkeen ja vatsa ei enää "käy"

        KIVAA


    • ergeht

      Täällä ketjun aloittaja taas. Nyt vuosi edellisestä. Paino on pysynyt alle 80 kympin sen enempää yrittämättä. Nyt taas sitruuna-siirappipaaston kolmas päivä menossa. En ole punniskellut itseäni, kun ei niin väliä.
      Aloitin ihan ex-tempore perjantai-aamuna ja katson kuinka kauan huvittaa paastota. Ihan ok. Olen kyllä juonut pari kupilliusta kahvia, vaikka ei olekaan suositeltavaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1038
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      696
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe