Vehnänleseissä on hiusin paljon vähemmän hiilareita kuin kaura- ja kuidukas- (sekoitus) leseissä, silti aina ehdotetaaan käyttämään muuta kuin vehnäleseitä, MIKSI?
Kysymys leseistä
7
703
Vastaukset
- joku vaan
Outo homma, itse en tosin usko leseisiin muutenkaan. Kauraleseessä ei ole edes kovin paljoa liukenevaa kuitua. Ehkä vehnälese on ollut markkinoilla niin pitkään tms..
- Hyviä vhh-keksejä
siemenrouheesta ym. pieniä keksejä joita popsin sitten juuston kera.
- Wäinä
Se lese on tiettävästi ihmisen suolistossa sulamaton. Muuan afrikkalainen lekuri sanoi ihmisen tarvitsevan kuituja ja siitä se lähti. Oli jollakin punavangilla katkeria muistoja kuorimattomista kauroista. Niin he saivat ostaa niitä hevosmieheltä joka kuskas ruumita hautausmaalle. Eikä sitä ole edes tutkinut. Raappii vaan ohimennen suoliston nukan rikki.
Mutta varmaan mylläreillle tuottoisaa puuhaa. Reikäleivän reikäkin on terveellisempi kuin lese. - nfie0wv¨+0
Ravintoarvoltaan parhaita leseitä saadaan vehnästä, seuraavaksi parhaita rukiista ja näitä seuraavat ohran- ja kauranleseet
ottakaa kaupasta lese purkki ja kattokaa ravintoarvot! ellette usko sen terveyteen
silelä on sinkint ,raudat magnesiumit ym.
lopettakaa tuo karppauspellelly sokerit pois ja liikkumaan. viljaa on ikä viljelty. riisisa on paljo energia aeikä ne aasialaiset oo lihavii kun tasapainosesti syövät muute - LeipuriKarppi
Leseet on hyvää ruuan jatketta varsinkin VHHlla itse ainakin teen leseistä ja mantelijauhoista leivonnaisia. En näe mitään haittaa sulamattomista kuiduista pelkästään hyötyä vatsa toimii ripeämmin ja vie kuonaa ja huonoa kolesterolia mennessään. Tietysti jos viljat ei sovi niin silloin ei kannata käyttää, mulle kyllä sopii ja käytän päivittäin. Leventää kummasti karpin leipää nuo lese leivonnaiset;D
- LeipuriKarppi
Niiden joiden vatsa ei kestä viljaperäisiä kuituja ei niitä kannata käyttää, mutta meillä jotka voimme hyvin viljakuituja sisältävällä VHH ruokavaliolla niin ne suotakoon. Itse ainakin pidän kahvista ja palanpainikkeeksi maistu mantelilese keksi jossa hiilareita todella vähän ja aamiaiseksi mantelilese leipää, sillä jatkuva muna aamiainen ei vaan maistu vuodesta toiseen. Pyrin pitämän karppaukseni hyvin RHHn näköisenä ruokien suhteen. Vaihdan vaan leipien ja pullien raaka-aineet VHH ruokavalioon sopiviksi ja olen huomannut sen lisäävän nautintoa ja hyvinvointia.
- Liana
LeipuriKarppi kirjoitti:
Niiden joiden vatsa ei kestä viljaperäisiä kuituja ei niitä kannata käyttää, mutta meillä jotka voimme hyvin viljakuituja sisältävällä VHH ruokavaliolla niin ne suotakoon. Itse ainakin pidän kahvista ja palanpainikkeeksi maistu mantelilese keksi jossa hiilareita todella vähän ja aamiaiseksi mantelilese leipää, sillä jatkuva muna aamiainen ei vaan maistu vuodesta toiseen. Pyrin pitämän karppaukseni hyvin RHHn näköisenä ruokien suhteen. Vaihdan vaan leipien ja pullien raaka-aineet VHH ruokavalioon sopiviksi ja olen huomannut sen lisäävän nautintoa ja hyvinvointia.
Monilla suolisto ei kestä viljoja, vaikka ei ole keliakiaa. Tällaisia ovat monet kroonisista tulehduksellisista suolistotaudeista kärsivät. Heille monille kauraleseet sopivat paremmin kuin vehnä, ehkä kauran muodostaman liman vuoksi?
Kukin kuulostelkoon omaa vointiaan. Viljoista tulee erittäin monelle niveloireita.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417