Miksi en tunnu laihtuvan??

onneton!

Olen parikymppinen nainen ja aloitin laihduttamisen 4.10 eli olen aktiivisesti koittanut tässä laihduttaa semmoset kohta 4kk. Puntarin mukaan (tänään juuri äsken kävin viimeks puntarilla) olisin siis laihtunut noin 4kg tähän päivään asti. Tosin nyt tammikuussa näyttää etten ois laihtunu juurikaan mitään :( Elikkä 4kg oon suunilleen laihtunu noin kolmessa kuukaudessa. Naurettavan pieni määrä. Puntari tosin näyttää millon mitäki lukuja, siis se saattaa kilolla heittää välillä. Mutta uskon että se suunilleen näyttää sitä oikeaa määrää.

Miten syön.. No, aamusin yleensä kahvikupillisen kahvia ja pari suklaakeksiä tai jotain muuta keksiä, sitten iltapäivällä teen ruuan, yleensä se on pastaa tai perunaa. Spagettia monesti keitän ja tonnikalakastikkeen sen kanssa tai perunoita/muusi ja itse tehtyjä lihapullia tai uunimakkaraa, joskus lasagnea. Tuollasta pääasiassa teen ruuaksi, perunaa tai pastaa se useimmiten on. Neljän viiden aikaan iltapäivästä on ruoka, sitten tunnin kahen päästä meen lenkille, käyn yleensä 45min reippaan kävelylenkin, joskus vain puolen tunnin jos tosi kova pakkanen. Sen jälkeen harvemmin syön enään mitään, paitsi ehkä hedelmiä. Joskus saatan illalla kasin ysin aikaan syödä ruisleipää pari, sen päällä majoneesia (tiedän, se on pahasta olis parempi käyttää margariinia) ja jotain leikkelettä päälle.

Maitoa juon tosi paljon ja aina se on kevytmaitoa, janoon juon vettä, hyvin harvoin mehua tulee ostettua.

Herkkuja syön todella harvoin, kaks kertaa viikossa yleensä tulee syötyä pieni pala jotain jäätelöä saunan päälle. Keskellä viikkoa en juurikaan syö mitään herkkua, kuten sipsejä, suklaata, karkkia ym. Ainoa mitä syön on kahvikupin kanssa noin kaksi kolme keksiä kerran päivässä.

Onko normaalia että joskus on viikkoja että ei laihdu ollenkaan? Mulla tosin näyttää etten kuukauteen ois laihtunu paljon paskaakaan.

Mitäköhän teen väärin.. Hiilareitahan syön paljon sen tiiän mut onko syy pelkästään siinä että kun teen perunaa tai pastaa yleensä ruuaksi? Hermot tässä vaan kertakaikkiaan menee, ei jaksa taas ens kesää olla neljän seinän sisällä ku hävettää oma runko.

160

9643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OmShantiShivaShakti

Ei sillä ole väliä mitä syö, vaan sillä että on välillä syömättä.

• keskis95

Syöt ravinto-opillisesti väärin. Aamupala olisi tärkeä olla kunnollinen, ja sitten 3-4 tunnin välein: lounas, välipala ja illallinen ja vielä iltapala jos tarpeen. Ja ainakin kirjoituksesi perusteella näyttää, että kasviksia et juurikaan syö. Illallinen voisi hyvin olla kasviskeitto, sosekeitto, ruokaisa salaatti tms.
        Lyhennä siis ruokailuvälejäsi ja syö pienempiä annoksia, ja kuten itsekin totesit hiilareita vähemmän, muusiakin voi syödä ja pastaa, mutta vain esim kerran viikossa. Peruna on ihan ok, 1-2 lounaalla.

Tsemppiä jatkoon!

• ei paino-ongelmia
        keskis95 kirjoitti:

Syöt ravinto-opillisesti väärin. Aamupala olisi tärkeä olla kunnollinen, ja sitten 3-4 tunnin välein: lounas, välipala ja illallinen ja vielä iltapala jos tarpeen. Ja ainakin kirjoituksesi perusteella näyttää, että kasviksia et juurikaan syö. Illallinen voisi hyvin olla kasviskeitto, sosekeitto, ruokaisa salaatti tms.
        Lyhennä siis ruokailuvälejäsi ja syö pienempiä annoksia, ja kuten itsekin totesit hiilareita vähemmän, muusiakin voi syödä ja pastaa, mutta vain esim kerran viikossa. Peruna on ihan ok, 1-2 lounaalla.

Tsemppiä jatkoon!

Syömistä ei kannata lopettaa, se on kai suurin virhe, mitä laihduttajat yleensä tekee. Olen 47v ja edelleen painan vain 56 kg, pituus 163cm - ihannepainoissa olen pysynyt, tosin nuorempana yritin epätoivoisesti lihottaa, kun paino vain pysyi 49kg, tosin olin muodokas siitä huolimatta, D-kuppi, ja tiimalasivartalo. Mä olen liikkunut koko ikäni. Lapsena yleisurheilua, sitten nuoruudessa tanssiharrastuksia, juoksulenkkejä, perusvoimistelua. 20-30v välillä treenasin lähes päivittäin, kuntosalilla kesäisin, pitkin vuotta kävin tanssiopistolla 4krt/vko, pyöräilin kaikki matkat. En pahemmin kyllä miettinyt mitä pistin suuhuni. Luulen, että oli sen verran paljon lihasmassa, että keho poltti energiaa. 30v-35 en juuri liikkunut kun tuli lapsi kuviohin, siis en ainakaan harrastanut mitään, kävelin kyllä parin tunnin lenkkejä ja ulkoilin lapsen kanssa muutoinkin. 40-kymppiseksi tultuani oli taas mahdollisuus oikeasti mahdollisuus alkaa harrastaa eri liikuntalajeja, niitä on ollut yoga, pilates, kiinteytys, kuntosalia, uimista, tanssia. Nykyään vain tanssin pääasiassa, kesäisin uin meressä joka päivä - minulle liikunta ei ole pakkomielle tai pakokeino, teen vain sitä, mikä tuntuu hyvältä. Pyrin syömään terveellisesti, mut en kiellä itseltäni mitään, pyrin kohtuullisuuteen - tätä luonteenlujuutta voi harjoittaa esim yogan avulla, se muutoinkin lisää kehon tuntemusta, ja suuntaa syömään oikein (näin olen kokenut).

Kannattaisi käydä kehonkoostumusmittauksessa, jotta tietää, missä se mättää. Lihasmassaa pitää olla riittävästi, että keho polttaa energiaa tehokkaasti - mitä enemmän rasvaa kehossa, sitä vähemmän keho polttaa energiaa tai kaloreita. Ei ole mitään järkeä ainoastaan tuijottaa vaakaan, vaan peili pitäisi olla kehon ja painon mittari, siitä näkee heti missä mennään. Esim lihasmassa painaa enemmän kuin rasvamassa, ja usein nopeasti laihdutettu tulee viheltäen takaisin rasvana, ja laihduttaja usein menettää lihasmassaa, josta seuraa jatkuva painonnousu ja jatkuva laihduttaminen.

Unohtakaa laihduttaminen, pienentäkää annosten kokoja reilusti ja pysyvästi, varmasti tuottaa tulosta. Siiderit ym. sokeripitoiset juomat pois, alkoholi on aika salakalava. Liikuntaa lisää, ja lihasmassaa. Pastaa ja perunaa en kyllä suosittelisi, jos on paino-ongelma, lihaa ja kalaa peliin, vihanneksia, hedelmiä, täysjyväleipää (ei valkoista vehnää!). Näillä olen itse pysynyt hoikkana, ja aina ruisleipää, ei mitään patonkia (harvoin!).

• Laihduttaja

SE TERVEELLINEN AAMUPALA..SINULLA JOTAIN SUKLAAKEKSEJÄ..EI NE OO KUNNONRUOKAA..SYÖ VAIKKA YKSI PALA RUISLEIPÄÄ JÄTÄ NE KEKSIT JA JA MIETI PERUNAN RIISIN PASTAN VÄHENTÄMISTÄ ,JOS AIJOT LAIHTUA...LIIKUNTAA JA JUODA VETTÄ ...NIIN LAIHDUT VARMASTI....JOTAIN TEET VÄÄRIN VÄHÄHIILIHYDR RUOKAVALIOON KANNATTAA TUTUSTUA.

• 1+1=2
        ei paino-ongelmia kirjoitti:

Syömistä ei kannata lopettaa, se on kai suurin virhe, mitä laihduttajat yleensä tekee. Olen 47v ja edelleen painan vain 56 kg, pituus 163cm - ihannepainoissa olen pysynyt, tosin nuorempana yritin epätoivoisesti lihottaa, kun paino vain pysyi 49kg, tosin olin muodokas siitä huolimatta, D-kuppi, ja tiimalasivartalo. Mä olen liikkunut koko ikäni. Lapsena yleisurheilua, sitten nuoruudessa tanssiharrastuksia, juoksulenkkejä, perusvoimistelua. 20-30v välillä treenasin lähes päivittäin, kuntosalilla kesäisin, pitkin vuotta kävin tanssiopistolla 4krt/vko, pyöräilin kaikki matkat. En pahemmin kyllä miettinyt mitä pistin suuhuni. Luulen, että oli sen verran paljon lihasmassa, että keho poltti energiaa. 30v-35 en juuri liikkunut kun tuli lapsi kuviohin, siis en ainakaan harrastanut mitään, kävelin kyllä parin tunnin lenkkejä ja ulkoilin lapsen kanssa muutoinkin. 40-kymppiseksi tultuani oli taas mahdollisuus oikeasti mahdollisuus alkaa harrastaa eri liikuntalajeja, niitä on ollut yoga, pilates, kiinteytys, kuntosalia, uimista, tanssia. Nykyään vain tanssin pääasiassa, kesäisin uin meressä joka päivä - minulle liikunta ei ole pakkomielle tai pakokeino, teen vain sitä, mikä tuntuu hyvältä. Pyrin syömään terveellisesti, mut en kiellä itseltäni mitään, pyrin kohtuullisuuteen - tätä luonteenlujuutta voi harjoittaa esim yogan avulla, se muutoinkin lisää kehon tuntemusta, ja suuntaa syömään oikein (näin olen kokenut).

Kannattaisi käydä kehonkoostumusmittauksessa, jotta tietää, missä se mättää. Lihasmassaa pitää olla riittävästi, että keho polttaa energiaa tehokkaasti - mitä enemmän rasvaa kehossa, sitä vähemmän keho polttaa energiaa tai kaloreita. Ei ole mitään järkeä ainoastaan tuijottaa vaakaan, vaan peili pitäisi olla kehon ja painon mittari, siitä näkee heti missä mennään. Esim lihasmassa painaa enemmän kuin rasvamassa, ja usein nopeasti laihdutettu tulee viheltäen takaisin rasvana, ja laihduttaja usein menettää lihasmassaa, josta seuraa jatkuva painonnousu ja jatkuva laihduttaminen.

Unohtakaa laihduttaminen, pienentäkää annosten kokoja reilusti ja pysyvästi, varmasti tuottaa tulosta. Siiderit ym. sokeripitoiset juomat pois, alkoholi on aika salakalava. Liikuntaa lisää, ja lihasmassaa. Pastaa ja perunaa en kyllä suosittelisi, jos on paino-ongelma, lihaa ja kalaa peliin, vihanneksia, hedelmiä, täysjyväleipää (ei valkoista vehnää!). Näillä olen itse pysynyt hoikkana, ja aina ruisleipää, ei mitään patonkia (harvoin!).

Joo! Minulle sanoi yks lääkäri aikoinaan. Parhaita laihduttajia on ne, joiden ei ole koskaan tarvinnut laihduttaa.

• widji
        keskis95 kirjoitti:

Tsemppiä jatkoon!

ja lisäksi huomauttaisin, että n. 1kg per kuukausi laihdutusvauhti on sikäli hyvä, että mitä hitaammin kilot lähtevät, sitä varmemmin ne myös pysyvät poissa.

• Yritetään sitten...

En ole varma onko tämä provo...

Suklaakeksejä aamupalaksi? -"Herkkuja syön todella harvoin.." Keitä puuro tai tee munakas.

Makkaraa? Majoneesia? Unohda noi. Kunnon lihaa, rasvatonta. Sulatejuustoa leivän päälle, tai kurkkua.

Maitoa on tarpeeksi, kun juo 3 lasia päivässä. Muu on liikaa.

Syöt vain 3 krtaa päivässä? Syö 5-6 kertaa.

Kävelet 45 minsaa, pakkasella 30 min? Ei kovin tehokasta liikuntaa, jollei edes veri ala kiertää eli tule lämmin.

Olet laihtunut todella hyvin kun vertaa elämäntapaasi. Tuo liikuntakaan ei laihduta, kulutat siinä yhden suklaakeksin päivässä.

Peruna ja pasta ei sinänsä lihota. Ellet siis syö enempää kuin yhden perunan tai desin valmista pastaa.

Syö rehuja, kunnollista lihaa ja broileria ja kalaa, hedelmiä, täysjyvätuotteita. Älä syö rasvaista lihaa, keksejä, makkaroita, majoneesia. Liiku niin reippaasti, että hengästyt ja tulee hiki. Yli 20 asteen (joskus pienemmilläkin) pakkasilla täytyy suojata kasvot, muuten pakkanen ei haittaa terveen liikkumista yhtään.

• onneton!

Aamulla kun ei meinaa nälkä olla koskaan, ainoastaan kahvi menee alas keksin kera :/ Ja kai nyt 45min reipas kävelylenkki on ihan hyvä?? Kuinka kauan sitä pitäs sitten kävellä? Ja kävelen nimenomaan reippaasti ja kyllä mulla syke siinä nousee ja hikikin tulee.

En uskonutkaan että laihdutus tosiaan on näin hankalaa. Pidin sitä niin itsestäänselvyytenä että kuhan kulutan enempi mitä syön niin laihdun mutta näköjään syön ihan väärin :( Perhana kun ottaa päähän, ei kesäänkään pitkä aika oo ja pitäs vielä saaha reippaasti kiloja. Noh, omapa on vikani kun en oo tajunnu että syön väärin.

• Yritetään sitten...
        onneton! kirjoitti:

Aamulla kun ei meinaa nälkä olla koskaan, ainoastaan kahvi menee alas keksin kera :/ Ja kai nyt 45min reipas kävelylenkki on ihan hyvä?? Kuinka kauan sitä pitäs sitten kävellä? Ja kävelen nimenomaan reippaasti ja kyllä mulla syke siinä nousee ja hikikin tulee.

En uskonutkaan että laihdutus tosiaan on näin hankalaa. Pidin sitä niin itsestäänselvyytenä että kuhan kulutan enempi mitä syön niin laihdun mutta näköjään syön ihan väärin :( Perhana kun ottaa päähän, ei kesäänkään pitkä aika oo ja pitäs vielä saaha reippaasti kiloja. Noh, omapa on vikani kun en oo tajunnu että syön väärin.

Olethan sinä laihtunut 4 kiloa. Se tekee yhteensä 28000 kulutettua tai syömättä jätettyä kaloria. Eli aika paljon.

Onhan tuo kävelylenkki parempi kuin ei mitään! Mutta liikunnan laihduttava vaikutus on todella pieni. Syömisellä laihtuu. Kuukaudessa voit ehkä tiputtaa kilon liikunnalla. Syömällä oikein voit tiputtaa monta kiloa. Kilo viikossa on hyvä tahti, eli syö n. 1200 kcal. Jos liikut rankasti, lisää syömiäsi kaloreita. Laske jonakin päivänä syömäsi kalorimäärä. Saatat yllättyä, se on nimittäin hetkessä 3000...

Netissä on jotain Pudottajia ja Keventäjiä, joku noista on ilmainen. Katso sieltä ohjeita kuinka syödä.

Jos haluat nopean alun pudotukselle, kokeile nutraamista.

Sulla on aika hurjasti ylipainoa. Oletko kysynyt lääkäriltä apuja laihdutukseen? On jotain lääkkeitä, joilla saa laihdutettua helpommin. Kaikki keinot käyttöön, onnistut kyllä! :)

• Lenkkeilijää
        Yritetään sitten... kirjoitti:

Olethan sinä laihtunut 4 kiloa. Se tekee yhteensä 28000 kulutettua tai syömättä jätettyä kaloria. Eli aika paljon.

Onhan tuo kävelylenkki parempi kuin ei mitään! Mutta liikunnan laihduttava vaikutus on todella pieni. Syömisellä laihtuu. Kuukaudessa voit ehkä tiputtaa kilon liikunnalla. Syömällä oikein voit tiputtaa monta kiloa. Kilo viikossa on hyvä tahti, eli syö n. 1200 kcal. Jos liikut rankasti, lisää syömiäsi kaloreita. Laske jonakin päivänä syömäsi kalorimäärä. Saatat yllättyä, se on nimittäin hetkessä 3000...

Netissä on jotain Pudottajia ja Keventäjiä, joku noista on ilmainen. Katso sieltä ohjeita kuinka syödä.

Sulla on aika hurjasti ylipainoa. Oletko kysynyt lääkäriltä apuja laihdutukseen? On jotain lääkkeitä, joilla saa laihdutettua helpommin. Kaikki keinot käyttöön, onnistut kyllä! :)

"Onhan tuo kävelylenkki parempi kuin ei mitään! Mutta liikunnan laihduttava vaikutus on todella pieni. "

No itse kyllä laihduin 4kk ahkeralla lenkkeilyllä noin25kg. Mainittakoon että lenkillä tuli käytyä 2, jopa 3 kertaa töiden jälkeen ja kokopäivät olin aivan puhki. Ruoka ja muihin tottumuksiin puutuin vain niin, että olut sai jäädä ja jos oli juhlat join vain valkoviiniä tai punaista. Söin vain hieman vähemmin ja viimeisen lenkin jälken en enää yhtään.
        Illan viimeinen lenkkini tapahtui yleensä hyvinkin myöhään illalla ja tämän jälkeen tulikin jo käytyä piakkoin tyytyväisin mielin nukkumaan. Aamulla sitten taas jalat ja mieletön väsy päällä töihin kitumaan.

Lenkkien kesto vaihteli puolestatoista tunnista, jopa kahteen tuntiin, usein myös yhtenkin tuntiin.
        Rankkaa oli ja nyt vuosien kuluttua kaikki tulivat tuplana takaisin. Ei ole helppoa pysyä laihana jos kehossa on paljon rasvasoluja. Lihoaa väkisin.

• ohjeita
        onneton! kirjoitti:

käyppä kattoon karppauksen sivuilta ruoka-vinkkejä. nimen omaan liika hiilari pitää painon tasaisena, eikä ainakaan se pääse laskemaan.

• onneton! kirjoitti:

Sinulla ei ole aamulla nälkä koska aineenvaihduntasi on niin jumissa, että elimistösi ei sulata mitään ja ruoka ei maistu. Tosiaan, sinun on aloitettava syömään useampia aterioita päivässä ja sellaista ruokaa joka saa aineenvaihduntasi jylläämään. Voin antaa sinulle tarkan ruokavalio ohjeen jos sellaisen haluat, lupaan että tuloksia syntyy, nälkäkään ei tule. [email protected] lähetä viestiä niin saat paluupostia

• 7+15
        onneton! kirjoitti:

Mistä painosta lähdit liikkeelle?

• kjrnkqjrgwlk
        Lenkkeilijää kirjoitti:

"Onhan tuo kävelylenkki parempi kuin ei mitään! Mutta liikunnan laihduttava vaikutus on todella pieni. "

No itse kyllä laihduin 4kk ahkeralla lenkkeilyllä noin25kg. Mainittakoon että lenkillä tuli käytyä 2, jopa 3 kertaa töiden jälkeen ja kokopäivät olin aivan puhki. Ruoka ja muihin tottumuksiin puutuin vain niin, että olut sai jäädä ja jos oli juhlat join vain valkoviiniä tai punaista. Söin vain hieman vähemmin ja viimeisen lenkin jälken en enää yhtään.
        Illan viimeinen lenkkini tapahtui yleensä hyvinkin myöhään illalla ja tämän jälkeen tulikin jo käytyä piakkoin tyytyväisin mielin nukkumaan. Aamulla sitten taas jalat ja mieletön väsy päällä töihin kitumaan.

Lenkkien kesto vaihteli puolestatoista tunnista, jopa kahteen tuntiin, usein myös yhtenkin tuntiin.
        Rankkaa oli ja nyt vuosien kuluttua kaikki tulivat tuplana takaisin. Ei ole helppoa pysyä laihana jos kehossa on paljon rasvasoluja. Lihoaa väkisin.

25kg:n laihtuminen liikunnalla. Sun olisi pitänyt kuluttaa kävelemällä 175 000 kcal. Jos tunnin kävely kuluttaa 300kcal, niin 25kg:n laihdutus tarkoittaa 583 tunnin kävelyä. Eli neljässä kuukaudessa melkein viisi tuntia kävelyä joka ikinen päivä. Ei ihme jos kilot tuli takaisin, jos tuo oli tekemäsi muutos, koska eihän tuollainen voi kenenkään normaalin ihmisen elämässä olla pysyvä muutos... ja sillä ruokavaliolla millä ne kilot on tulleet ennen niin ne tulee uudelleenkin. Kokeile seuraavalla kerralla niiden ruokatottumusten fiksaamista.

• Ovo je Balkan
        Yritetään sitten... kirjoitti:

Kuinka pitkä olet? Sekin vaikuttaa hyvän painoindeksin saavuttamiseen, kyse ei ole niinkään laihduttamisesta vaan kiinteytymisestä. Ite en ainakaan oo kiinnostunu kuinka paljon vaaka näyttää, jos ulkokuori on suht kondiksessa (paikat ei hylly - se riittää). Ja sanonta "liiku enemmän ja syö vähemmän" on niin loppuunkulunut fraasi... Tottakai ruokaa voi vähentää mutta ei liikaa - syödä saa hyvin jos muistaa jättää haitalliset lihikset ja hookoo plööt pois (vaikka ne on joskus hyviä :D). Eikä herkut lihota jos liikkuu. Ja jos liikkuu paljon, tarttee myös paljon hyvää energiaa eli 2000 kcal on naisten päivittäinen energiantarve jos harrastaa suht raskasta liikuntaa. Lenkkeily on hyvästä, mutta kokeile tanssimista, pyöräilyä. luistelua, pilates jne... LIIKUNNAN PITÄÄ OLLA HAUSKAA! ;D Huom! ´Muutama vuos sitten olin n. 162 cm ja painoin 70 kg - yhden kesän aikana tippu 10 kg, eli ei oo mahdottonuus!! Lycka till!

• Vanha Jojo

Paino ei putoa, jos ei ole, mistä pudottaa. Et kertonut mittojasi, arviointia auttaisi, jos tietäisi, paljonko painat nyt tai painoit lokakuussa ja kuinka pitkä olet.

• onneton!

Olen 162cm ja painan tällä hetkellä 96-97kg. Lokakuussa painoin 101kg.

• entinen läski
        onneton! kirjoitti:

Olen 162cm ja painan tällä hetkellä 96-97kg. Lokakuussa painoin 101kg.

Anna yhteystietosi, niin kerron miten onnistut itseäsi rääkkäämällä ja varmasti. Olen auttanut muitakin, joten kokemusta löytyy. P 050 3046495.

• heiskku91
        entinen läski kirjoitti:

Anna yhteystietosi, niin kerron miten onnistut itseäsi rääkkäämällä ja varmasti. Olen auttanut muitakin, joten kokemusta löytyy. P 050 3046495.

minä olisin kiinostunut avusta myös olen 164cm aj paina kauhiat 120kiloa apua ja nyt on puottaminen tyssännyt yritän terveelisesti syyä mut ei se kai sit onnstu=/ kaiken mailman nutriloneja ym testannut kai se sitten vain korvien välissä on.

• hiilariton
        entinen läski kirjoitti:

minäkin. Itse olen ollut syömättä hiilareita noin 2 kk, tai siis en pyri nollaan, varmaan tossa 20 - 40 väillä/pvä ja nekin kaikki kasviksista. Aamulla en syö mitään, pelkkä kahvi, lounaaksi 2 kananmunan munakas joko jauhelihalla tai pieni määrä juustoa (rasvatonta) ja kasviksia. Illalla paketti seitä ja kasviksia ja illalla soijajugurttia, johon laitan vehnäleseitä ja makeutusainetta. Laskin että kalorimäärä jää alle 1000 / pvä. Käyn kuntosalilla 2 x zumba ja 1 x kahvakuula / viikko ja kävelen joka pvä noin tunnin, tosin kävelyt ei oo hikiliikuntaa, vaan nautintoa ulkoilusta. Olen laihtuntu 3 kiloa, mutta nyt on paino ollut paikoillaan kohta 2 viikkoa. Ehkä pitäs lisätä rasvaa tai jotain, muuten olo kyllä ihan energinen kun en syö hiilareita. Olen 168 ja nyt 70 kiloo, tavoite olis saada paino tonne 62 paikkeille, kun en kuitenkaan ole enää mikään 20:nen.

• varokaa
        entinen läski kirjoitti:

varmaan joku prepaidseko, jota ei saa koskaan kiinni henkilönä, joka pyytää soittaa numeroonsa. en suosittele.

• kroppa
        hiilariton kirjoitti:

minäkin. Itse olen ollut syömättä hiilareita noin 2 kk, tai siis en pyri nollaan, varmaan tossa 20 - 40 väillä/pvä ja nekin kaikki kasviksista. Aamulla en syö mitään, pelkkä kahvi, lounaaksi 2 kananmunan munakas joko jauhelihalla tai pieni määrä juustoa (rasvatonta) ja kasviksia. Illalla paketti seitä ja kasviksia ja illalla soijajugurttia, johon laitan vehnäleseitä ja makeutusainetta. Laskin että kalorimäärä jää alle 1000 / pvä. Käyn kuntosalilla 2 x zumba ja 1 x kahvakuula / viikko ja kävelen joka pvä noin tunnin, tosin kävelyt ei oo hikiliikuntaa, vaan nautintoa ulkoilusta. Olen laihtuntu 3 kiloa, mutta nyt on paino ollut paikoillaan kohta 2 viikkoa. Ehkä pitäs lisätä rasvaa tai jotain, muuten olo kyllä ihan energinen kun en syö hiilareita. Olen 168 ja nyt 70 kiloo, tavoite olis saada paino tonne 62 paikkeille, kun en kuitenkaan ole enää mikään 20:nen.

liian vähäinen kalorimäärä pistää elimistön säästöliekille ja paino ei siten putoa, ja etenkin kun vielä kunnon liikuntaakin harrastaa, niin reippaasti kaloreita lisää, sitä sais syödä helposti 1500-1700/pvä jotta elimistö saa tarpeeksi energiaa normaali kulutukseen.

• fonectan käyttäjä
        varokaa kirjoitti:

varmaan joku prepaidseko, jota ei saa koskaan kiinni henkilönä, joka pyytää soittaa numeroonsa. en suosittele.

Näyttäis olevan Sirpa Orimattilasta.

• No hui hai

Litrassa maitoa on jo melkein 500 kaloria. Muutama keksi on äkkiä 200 kcal, uunimakkara 400. Hedelmät 100. Siinä sulla 1200 kcal päivälle. Tuolla laihtuu. Pitäisköhän sun vähän tarkistaa syömisiäsi?

• onneton!

No onkos tällänen ruokavalio ihan hyvä.. Ostin siis tänään pakastekukkakaalia sekä parsakaalia ja sitte jotain muita vihannespusseja. Aijon tehdä niistä ruokaa siis jotain kasvisruokaa, en aijo syödä ainuttakaan perunaa enkä pastaa. Vaan niitä kasviksia ja jottain kanaa tai pihviä sen kanssa kaveriksi. Ostin jopa rasvatonta maitoa, jos siirtyisin siihen kokonaan. Marjoja ostin kanssa ja maustamatonta jogurttia ja syön niitä yhdessä. Sitten ostin leipää, jotain taikaruis ruisviipaleita (onko toi pahasta??) ja sen päälle margariinia ja kevyttä leikkelemakkaraa kurkkua tomaattia ja viipale juustoa. Kai toi paremmalta kuulostaa mitä noi mun entiset syömiseni :D

Ja entäs puuro, kantsiiko sitä syödä? Vai onko hiilareita paljon? Niin ja kananmunia ja pekonia ostin kanssa. Pekoni ei taija kovin hyväksi olla laihuttajalle??

Ja ei kai noita kaloreitakkaa pysty ihan täysin oikein laskemaan, oon joskus koittanu mutta meni ihan höperöksi koko homma. En tiiä yhtään paljon saan päivässä kaloreita, oishan se hyvä tietää sais vähän osviittaa.

• No hui hai
        onneton! kirjoitti:

No onkos tällänen ruokavalio ihan hyvä.. Ostin siis tänään pakastekukkakaalia sekä parsakaalia ja sitte jotain muita vihannespusseja. Aijon tehdä niistä ruokaa siis jotain kasvisruokaa, en aijo syödä ainuttakaan perunaa enkä pastaa. Vaan niitä kasviksia ja jottain kanaa tai pihviä sen kanssa kaveriksi. Ostin jopa rasvatonta maitoa, jos siirtyisin siihen kokonaan. Marjoja ostin kanssa ja maustamatonta jogurttia ja syön niitä yhdessä. Sitten ostin leipää, jotain taikaruis ruisviipaleita (onko toi pahasta??) ja sen päälle margariinia ja kevyttä leikkelemakkaraa kurkkua tomaattia ja viipale juustoa. Kai toi paremmalta kuulostaa mitä noi mun entiset syömiseni :D

Ja entäs puuro, kantsiiko sitä syödä? Vai onko hiilareita paljon? Niin ja kananmunia ja pekonia ostin kanssa. Pekoni ei taija kovin hyväksi olla laihuttajalle??

Ja ei kai noita kaloreitakkaa pysty ihan täysin oikein laskemaan, oon joskus koittanu mutta meni ihan höperöksi koko homma. En tiiä yhtään paljon saan päivässä kaloreita, oishan se hyvä tietää sais vähän osviittaa.

Pekoni oli virheostos, pihvikin kuulostaa pahalta (yleensä rasvainen ja kun sen vielä paistaa...). Muuten noilla menee ihan kivasti! :) Kannattaa niitä kaloreita opetella laskemaan. Käytä vaikka jotain netissä olevaa kalorilaskuria niin pääset hyvin alkuun. Ainakin iltalehden sivuilta löytyy Painopäivyri (terveys-osiosta). Sieltä näet muutenkin kulutuksesi.

Tsemppiä, kyllä sinä saat painoa alas kun näköjään oikeasti yrität! Heinoa!

• Vanha Jojo
        No hui hai kirjoitti:

Pekoni oli virheostos, pihvikin kuulostaa pahalta (yleensä rasvainen ja kun sen vielä paistaa...). Muuten noilla menee ihan kivasti! :) Kannattaa niitä kaloreita opetella laskemaan. Käytä vaikka jotain netissä olevaa kalorilaskuria niin pääset hyvin alkuun. Ainakin iltalehden sivuilta löytyy Painopäivyri (terveys-osiosta). Sieltä näet muutenkin kulutuksesi.

Tsemppiä, kyllä sinä saat painoa alas kun näköjään oikeasti yrität! Heinoa!

Pihvissä ei ole mitään vikaa, proteiinipitoista täyttä syötävää! Pihvilihassahan ei ole paljon rasvaa, eikä paistettaessakaan tarvitse kuin vähän. Rasvaa ei saa ruokavaliosta poistaa kokonaan, sitä tarvitaan mm. rasvaliukoisten vitamiinien imeytymiseen.

Proteiini pitää nälkää parhaiten, joten joka aterialla pitäisi olla jotain proteiinipitoista. On hyvä, että syöt paljon kasviksia, mutta pelkillä kasviksilla ei pysy yhtä hyvin kylläisenä kuin sellaisella ruokavaliolla, joka sisältää myös lihaa, kalaa, munia ja maitotuotteita.

Maito on kalsiumin ja proteiinin vuoksi ihan hyvä elintarvike, mutta sitä ei kannata käyttää janojuomana tai ruuan korvikkeena.

Ristiriitaisia ravinto-ohjeita tulee niin paljon eri suunnilta, että on ymmärrettävää, jos menet sekaisin. Tutustu erilaisiin ravitsemussuosituksiin ja päätä, minkä linjan valitset. Jos yrität samaan aikaan vältellä sekä rasvaa että hiilihydraatteja, ruokailusta tulee turhan mutkikasta. Helpoin ratkaisu voisi olla sellainen, ettei mikään ruoka-aine olisi kokonaan kielletty, mutta yrittäisit pitää energian määrän kohtuullisena. Tämä voi tarkoittaa myös annoksen pienentämistä, jos olet tottunut syömään jättiannoksia, mutta muista, että energiamäärän vähentäminen ei automaattisesti tarkoita ruuan määrän vähentämistä (litroissa tai kiloissa). Kasvisten osuuden lisääminen "laimentaa" annostasi eli vähentää energiamäärää.

Kaloreita ei tarvitse välttämättä laskea, mutta jonkinlainen käsitys pitäisi eri ravintoaineista ja niiden tarpeesta olla. Käypä kirjastossa, hyviä perusoppaita ovat esimerkiksi
        Mikael Fogelholm, Syö ja liiku mielelläsi
        Patrik Borg, Rentoa painonhallintaa

• Kuntoileva Mies
        onneton! kirjoitti:

Älä murehdi yhtään mistään hiilareista. Syö väh. 2000 kcal päivässä mutta liiku enemmän. Mikään ei ole vaarallisempaa kuin liian pieni energiamäärä. Meinaan alkaa siinä voimat hiipumaan ja elimistö menee ns. "vikatilaan". Ja sitten vasta laihduttaminen vaikeaa onkin.

Syö tosiaan 4-5 kertaa päivässä. Elimistö kuluttaa ruoan paremmin ja saat tasaisemmin energiaa koko päivän ajan.

itse olen aina syönyt mitä vain, mutta liikkunut sitten sen edestä. En usko tippaakaan noihin hiilari ym. dieetteihin. On sitä ennenkin syöty mitä vaan ja hyvässä kunnossa oltu =)

Mutta tosiaan sitä lihasmassaa ala kehittämään. Aloita ihan pienestä. Käy kirjastossa tai jostain forumilta hakemassa apua aloittelijan lihasmassan kehittämiseen. Sinulla kun tuota painoa on sen verran että en oikein osaa tässä antaa mitään muita neuvoja kuin käsipainot alkuun.

Kokeile myös nilkka ja rannepainoja kun käyt lenkillä. Kilon painot molempiin nilkkoihin ja ranteisiin niin kulutat jo huomattavasti enemmän kaloreita ja lihaksetkin vahvistuu.

älä yritä liian nopeaan tahtiin laihduttaa. 20 kiloakin kesään mennessä...voin sanoa että se on jo niin paljon että elimistökin siinä voi kärsiä ja kaikenlisäksi jää löysää nahkaa. Joten LIHASKUNTOA. LIHASMASSAA. Jos et halua inhottavia roikkuvia nahanpaloja....

• h.a.hömelötänään
        onneton! kirjoitti:

mun mielestä kannataa päättä ensin miten haluat laihduttaa. Haluatko laskea kaloreita ja niitä lasketaan sitten tarkasti (kokemusta on), tai haluatko helpon ja yksinkertaisen ruokavalion jossa ei tarvitse laskea kummemmin mitään, mutta itsekuria täytyy tähänkin löytyä.

Jos valitset laskemisen tulee täytyy silloin tosiaan laskea kaikki syömisesi ja liikunnnan määrä myös. tässä auttaa ruoka- ja liikontapäiväkirja. Sinun kannattaa myös miettiä sitä miksi syöt ja miksi haluat laihtua.tähän aiheeseen kannattaa tutustua myös lukemalla, esim katri manninen on kirjoittanut hyvän kirjan liittyen painonhalliintaan.

Jos taas haluat laihduttaa laskematta kaloreita, suosittelen vähähiilihydraattista ruokavaliota. tämä on ainakin minun kohdallani toiminut, sillä vuosien laihdutus kokeilujen ja takaisin lihoamisten jälkeen olen vihdoin onnistunut. Vähäkalorinen laiduttaminen aiheutti minussa ainakin vain kiukkua ja hammasten kiristystä, sain myös kamalia puutostiloja, jotka johtuivat hyvien rasvojen ja vitamiinien ja hivenaineiden puuttesta. nyt syön paljon lihaa, vihanneksia, kasviksia ja hedelmiä sekä maitotuotteita. ainoat mitä olen jättänyt pois on peruna, viljatuotteet, sokerit, maissi, riisi ja kaikki valmis- ja kevyt tuotteet/teollisesti valmistetut pöperöt. Ja olo on mahtava, enää ei ole makean himoja, ei väsytä aamuisin, kaikki arvot on kohdillaan ja vanhat vaatteet mahtuu taas päälle.

Asiaan kannattaa perehtyä netissä osoitteessa karppaus.info tai lukaista muutama Antti Heikkilän kirja ja soveltaa senjälkeen jotakin itselle sopivinta karppaus tapaa, niitä on nimittäin monia.

niin ja kyllä sitä liikuntaa kannattaa harrastaa vaikka alkaisi karppaamaankin, sillä on aina positiivinen vaikutus.

• sanes
        onneton! kirjoitti:

käy karppaus.info sivulla. sieltä oikeesti saat infoa ja tukea sun ponnistukseen. ite oon laihtunut puolentoista vuoden aikana 15 kiloa pelkästään karppauksen ansiosta! työkaveritkin on innostuneet- mut onnea yritykseen

sanes kirjoitti:

käy karppaus.info sivulla. sieltä oikeesti saat infoa ja tukea sun ponnistukseen. ite oon laihtunut puolentoista vuoden aikana 15 kiloa pelkästään karppauksen ansiosta! työkaveritkin on innostuneet- mut onnea yritykseen

Ei sovi kaikille. Itselläni elimistö tukossa parin viikon jälkeen. Oon muuten kokeillut useamman kerran ja sama tulos.

• js
        onneton! kirjoitti:

tämän homman on pakko olla joku provo?! Ei kai kukaan nyt O I K E A S T I ole niin tyhmä, että yrittää laihuttaa kekseillä, uunilenkillä, pekonilla..??? Järjetöntä.
        Sitte taas toisaalta jos ei oo provo, niin pikkusen kannattis panostaa enemmän jos oot tosissaan, apua on tarjolla tuohonki ongelmaan joka suunnassa. Hyvä alku tosiaan esim joku nutrilett tmvs, tottuu siihen että syö monta kertaa päivässä pieniä annoksia.

• aune 80/169
        onneton! kirjoitti:

ikää on 45v ja istumatyö. Aamulla haudutettuna puuroa klo 8:00, marjoja päälle. Kuppi kahvia ilman leipää. Lounaalla klo 11:30 salaatti: perussalaattia, porkkanaraastetta, sipulia, kaalia, ananasta, raejuustoa tms - päälle hieman sinappikastiketta. Lasi Gefilus piimää, 2 palaa ruisleipää ja oivariiniä, violettia 75% rasvaa ei lisäaineita ja suolaa vain 0,9%. Gefiluksen sekaan puolukoita 2 lusikallista jos on tarjolla. Vatsa tulee täyteen. Välipalalla kuppi kahvia ja tummaleipä hedelmä. Päivällinen klo 17:00 esim hernekeitto / tomaattikeitto / salaatti lihapullat / kanalasagne yms - keiton kanssa esim näkkileipä päälle juustoa / kananmunaa / kurkkua / tomaattia. Iltapala pari palaa paahtoleipää päälle vaikka tomaattia ja teetä. Näillä keveysasteilla mennään muistaen pienet annokset ja kyllä on alkanut paino putoamaan hiljakseen. 1½t reipas kävelylenkki kerran viikossa, aion lisätä kaksi kuntosalikäyntiä ja yhden lenkin lisää. kesällä aion olla 10kg kevyempi.

• pussi
        onneton! kirjoitti:

suunta. eikä mitään makkaroita ja EHDOTON EI uuni makkaralle, mutta esim. kala ja pari siivua pekonia siirtää nälän syrjemmälle.niin ja nälän tunteestakin oppii nauttimaan kun tietää että paino putoo

• experttikö?
        onneton! kirjoitti:

lautasmalli kunniaan, kaikkea voi kyllä syödä, kun syö kohtuudella! Kilot tulee heti takas jos jätät kaiken herkun pois ja sit kun taas niitä alat käyttää ni.....
        Puuro on hyväksi, paljon kuituja ja vielä marjojen kanssa.

Jos aamulla ei meinaa maistua, niin kokeilepa herätä pikkasen aikasemmin ja käydä vaikka 10 min kävelyllä kun heräät, ruokahalu varmasti herää ja elimistö lähtee käyntiin pirteenä :)

Ja tosiaan kun alat pienentää annoskokoa niin kyllä sitä alkaa laihtua, ja elämäntapa muutoksilla saat tuloksia aikaan hitaasti mutta varmasti paljon pysyvämpinä kun jotku pika dietit

• Laihduttelija

Laske huviksesi paljonko kaloreita syöt päivässä. Ja sitten selvität paljonko peruskulutuksesi on ja paljonko liikkumalla kulutat. Saldo jää ilmeisesti nyt vain niukasti miinukselle, koska paino laskee, mutta hitaasti. Laskelmat on helppoa tehdä osoitteessa http://kiloklubi.fi/

Peruna ja pasta ovat energiapitoisia, joten niitä pitää syödä harkiten. Kokonaan niitä ei tarvitse pois jättää, mutta annoskokoa olisi ehkä syytä pienentää. Kannattaa syödä usein, mutta vähän kerrallaan. Suosittelen täyttämään kiloklubin ruokapäiväkirjaa jonkin aikaa, jotta näet minkälainen syöminen on kalorimäärältään sopivaa.

• onneton!

Rekisteröityin tonne kiloklubin sivulle ja kokeilin laittaa noita ruokia et mitä oon syöny mutta en oikein osaa. En minä tiiä paljon esim 2 paistettua kananmunaa painaa, 10g? Kun toi on niin kauheen tarkkaa pittää grammana tietää painotkin niin miten noita oikein ossaa laittaa. Pitäs hankkia varmaan sellanen puntari jolla voi punnita ruokia.

• käsi kädessä
        onneton! kirjoitti:

Rekisteröityin tonne kiloklubin sivulle ja kokeilin laittaa noita ruokia et mitä oon syöny mutta en oikein osaa. En minä tiiä paljon esim 2 paistettua kananmunaa painaa, 10g? Kun toi on niin kauheen tarkkaa pittää grammana tietää painotkin niin miten noita oikein ossaa laittaa. Pitäs hankkia varmaan sellanen puntari jolla voi punnita ruokia.

Siinä kananmunapakkauksessa on kyllä kananmunan paino. Jos arviokykysi on tuota luokkaa, että luulet kahden kananmunan painavan 10 g, niin unohda laihdutus.

Älysi ei yksinkertaisesti riitä siihen.

• Vanha Jojo
        onneton! kirjoitti:

Hyvä digitaalinen talousvaaka ei paljon maksa, korkeintaan pari-kolmekymppiä, ja se on käytännössä ikuinen. Ennen kuin saat sen hankituksi, joudut tekemään erinäisiä laskutoimituksia.

Tutki vähän tarkemmin pakkauksia, niissä on mainittu paino (ellet osta torilta). Jos pussillinen omenoita painaa vaikkapa kilon ja pussissa on viisi omenaa, voit peruskoulun matematiikalla laskea, kuinka paljon yksi omena painaa. Kananmunia on erikokoisia, mutta paikkauksessa on ilmoitettu, mihin kokoluokkaan ne kuuluvat. Energian kannalta ei ole kauhean paljon väliä, laitatko munan painoksi 55 vai 65 grammaa.

Jauhoja, ryynejä ja muita kuiva-aineita käyttäessäsi tarvitset keittokirjasta tai netistä löytyvää muuntokerrointa, joka kertoo, kuinka paljon desilitra ainetta painaa.

• onneton!
        Vanha Jojo kirjoitti:

Hyvä digitaalinen talousvaaka ei paljon maksa, korkeintaan pari-kolmekymppiä, ja se on käytännössä ikuinen. Ennen kuin saat sen hankituksi, joudut tekemään erinäisiä laskutoimituksia.

Tutki vähän tarkemmin pakkauksia, niissä on mainittu paino (ellet osta torilta). Jos pussillinen omenoita painaa vaikkapa kilon ja pussissa on viisi omenaa, voit peruskoulun matematiikalla laskea, kuinka paljon yksi omena painaa. Kananmunia on erikokoisia, mutta paikkauksessa on ilmoitettu, mihin kokoluokkaan ne kuuluvat. Energian kannalta ei ole kauhean paljon väliä, laitatko munan painoksi 55 vai 65 grammaa.

Jauhoja, ryynejä ja muita kuiva-aineita käyttäessäsi tarvitset keittokirjasta tai netistä löytyvää muuntokerrointa, joka kertoo, kuinka paljon desilitra ainetta painaa.

Joo ja joo tyhmä ja lihava oon, kiitos.

• Kuntoon
        onneton! kirjoitti:

Toi on just yks syy, miks en jaksa alkaa mihinkää Keventäjiin, vai mitä ne oli. En kans jaksa alkaa laskeen jotain kaloreita, tai tekeen jotain ihme-monimutkaisia ruokalajeja. Ite oon syöny kaikkee vaan pienempiä määriä kuin ennen, tosin koittanu välttää kovin rasvaisia ruokia, lisänny hedelmiä ja jättäny karkit ja sipsit pois. Tähän asti se on tehonnu.

• Go onneton Go
        onneton! kirjoitti:

Niitä grammoja ja kaloreita ei tarvi kauaa laskeskella ja mittailla kun jo oppii näkemään paljonko voi syödä ja mitä.

Helpoiten ehkä pääsisit alkuun GOFATGO 4 vko:n ohjelmalla jossa voi laittaa aivot narikkaan ja syödä vaan mitä sanotaan. Tuon jälkeen sulla on sitten jo käsitys millaisia määritä voit vetää mitäkin tavaraa jotta laihdut. Ja sulla on noita kiloja sen verran että kannattaa läheteä ihan kunnolla laihduttamaan jos kesäksi kuntoon haluat. Haaste on jo suljettu mutta ohjelmat pasteen tähän:

RUOKAVALIO GO FAT GO NAISET

Aamupala:
        kaurahiutale 45g
        rasvaton raejuusto 100g
        sokeroimaton mehukeitto 150g
        Fast Omega 3 2kpl

Lounas:
        Kana 100g tai kala 100g tai naudanliha 100g
        vihanneksia vapaasti 200g
        kananmunan valkuainen 50g tai rasvaton raejuusto 25g
        oliiviöljy 5g

Välipala:
        1 kpl Fast pro-FX lo-carb bar tai 40g Fast Dietmix tai 250g maitorahkaa 100g
        pakastemarjoja
        Päivällinen riisi 40g tai pasta 40g tai peruna 170g
        kana 100g tai kala 100g tai naudanliha 100g
        oliiviöljy 5g

Iltapala:
        maitorahka 250g tai rasvaton raejuusto 150g
        sokeroimaton mehukeitto 100g
        vehnälese 10g
        Fast Omega 3 2kpl

- palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen ja vain treenipäivinä): Fast DIETMIX 40g
        - rasvanpolttoon: Fast burner 2-3 kapselia aamulla ja 2-3 kapselia iltapäivällä, Fast Green TEA 1 kapseli aamuisin

Yllä olevat valmisteet tukevat ja tehostavat dieettiä ja sen onnistumista. Ne eivät ole
        välttämättömiä tulosten saavuttamiseksi

- Vettä pyri juomaan tasaisesti koko päivän ajan ja minimissään 3 litraa. Aamulla juo tyhjään mahaan
        vähintään 0,3 litraa vettä.

- Aterioiden välit minimissään 2 tuntia ja maksimissaan 4 tuntia.

- Jos jokin ateria jää väliin, niin korvaa se Fast Dietmix 40g tai Fast FX low carp proteiinipatukalla.

- Lisäksi olisi hyvä hankkia monipuolinen monivitamiini-valmiste sekä magnesium lisä päivittäiseen
        käyttöön. Noudata ohje annostuksia.

- Mausteita käytä runsaasti ja varsinkin tulisia mausteita olisi niiden termogeenisen vaikutuksen takia
        hyvä käyttää. Samoin käytä suolaa ruuissa, koska natrium on erittäin tärkeä koko prosessissa.
        Lisätty suolan määrä on 3-4g/pv.

Teamin terveiset:

Tässä on ohjeistus ruokavalioonne seuraavalle neljälle viikolle. Lukekaa ohjeet tarkasti ja
        ajatuksella, niin vältytte monelta kysymykseltä.

Ensinnäkin, miksi juuri näin? Siksi, että ohjelma toimii varmasti ja siksi asioita on turha
        kyseenalaistaa:) FitFarm Teamin valmentaja Jari ”Bull” Mentulalla on niin vankka kokemus alalta,
        että hän tietää miten toimitaan ja teille riittää se, että noudatatte ohjeita. Viime vuonna toteutetut
        neljän viikon Go Fat Go haasteet osoittivat, että ohjelma toimii jokaisella, joka noudattaa sitä tarkasti.

Ohjelma on kompromissidieetti ja suunniteltu siten, että se toimii erilaisilla ihmisillä. Hyvin
        ylipainoinen laihtuu paljon ja lähellä ihannepainoaan oleva kiinteytyy. Viime vuonna osa ihmisistä
        pudotti yli 15 kiloa haasteiden aikana. Naisille ja miehille on omat ohjelmat.

Lisäksi tässä on muutamia tärkeitä asioita. Älä laita suuhusi mitään, mitä ohjeessa ei sanota.
        Pienellä napsimisella, lipsumisella ja soveltamisella homma ei toimi. Joku saattaa myös
        tietämättömyyttään ”syödä ohi”, esim. tilaamalla kahvin sijaan cafe latten ja siinä on 100-200
        ylimääräistä kaloria.

Emme suosittele vaihtamaan ruoka-aineita, mutta mikäli se on esim. allergian vuoksi pakollista,
        tarkista alkuperäisen ruoan ravintosisältö ja valitse tilalle arvoiltaan vastaava tuote.

Kastikkeita ja marinadeja ei käytetä.

Naudanliha voi olla paistijauhelihaa.

Tonnikala on vedessä olevaa. Rasvaisista kaloista lohta voi syödä kerran viikossa.

Kahvia ja teetä voitte juoda entiseen tapaan, mutta ilman sokeria ja vain tilkka rasvataontamaitoa
        tarvittaessa. Makeutusjauhetta /-tabletteja voi käyttää.

Painot tarkoittavat raakapainoja, eli siis puntaroidaan ennen keittämistä tai paistamista.

Jos jokin ateria jää väliin jostain syystä, korvaa se Fast Dietmix 40 g drinkillä. Sitä myydään melkein
        kaikissa isoissa tavarataloissa, samoin kuin Pro-Fx low carp- proteiinipatukoita. Forumilla on
        linkkejä verkkokauppoihin, jotka myyvät tuotteita. Vastaavia muun merkkisiä tuotteita voi käyttää,
        kunhan arvot ovat lähellä näitä. Hankkikaa myös sekoitin, jossa jauheen saa parhaiten sekaisin, ja
        se kulkee siellä myös hyvin mukana. Syömättä ei siis saa olla yli 4 tuntia!

Henkilökohtaisista valmennuksista löydät lisätietoa FitFarm.fi etusivulta kohdasta valmennukset.
        copyright © FitFarm 2010 – Kaikki oikeudet pidätetään.

• Go onneton go
        Go onneton Go kirjoitti:

Niitä grammoja ja kaloreita ei tarvi kauaa laskeskella ja mittailla kun jo oppii näkemään paljonko voi syödä ja mitä.

Helpoiten ehkä pääsisit alkuun GOFATGO 4 vko:n ohjelmalla jossa voi laittaa aivot narikkaan ja syödä vaan mitä sanotaan. Tuon jälkeen sulla on sitten jo käsitys millaisia määritä voit vetää mitäkin tavaraa jotta laihdut. Ja sulla on noita kiloja sen verran että kannattaa läheteä ihan kunnolla laihduttamaan jos kesäksi kuntoon haluat. Haaste on jo suljettu mutta ohjelmat pasteen tähän:

RUOKAVALIO GO FAT GO NAISET

Aamupala:
        kaurahiutale 45g
        rasvaton raejuusto 100g
        sokeroimaton mehukeitto 150g
        Fast Omega 3 2kpl

Lounas:
        Kana 100g tai kala 100g tai naudanliha 100g
        kananmunan valkuainen 50g tai rasvaton raejuusto 25g
        oliiviöljy 5g

Välipala:
        1 kpl Fast pro-FX lo-carb bar tai 40g Fast Dietmix tai 250g maitorahkaa 100g
        pakastemarjoja
        Päivällinen riisi 40g tai pasta 40g tai peruna 170g
        kana 100g tai kala 100g tai naudanliha 100g
        oliiviöljy 5g

Iltapala:
        maitorahka 250g tai rasvaton raejuusto 150g
        sokeroimaton mehukeitto 100g
        vehnälese 10g
        Fast Omega 3 2kpl

- palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen ja vain treenipäivinä): Fast DIETMIX 40g
        - rasvanpolttoon: Fast burner 2-3 kapselia aamulla ja 2-3 kapselia iltapäivällä, Fast Green TEA 1 kapseli aamuisin

Yllä olevat valmisteet tukevat ja tehostavat dieettiä ja sen onnistumista. Ne eivät ole
        välttämättömiä tulosten saavuttamiseksi

- Vettä pyri juomaan tasaisesti koko päivän ajan ja minimissään 3 litraa. Aamulla juo tyhjään mahaan
        vähintään 0,3 litraa vettä.

- Aterioiden välit minimissään 2 tuntia ja maksimissaan 4 tuntia.

- Jos jokin ateria jää väliin, niin korvaa se Fast Dietmix 40g tai Fast FX low carp proteiinipatukalla.

- Lisäksi olisi hyvä hankkia monipuolinen monivitamiini-valmiste sekä magnesium lisä päivittäiseen
        käyttöön. Noudata ohje annostuksia.

- Mausteita käytä runsaasti ja varsinkin tulisia mausteita olisi niiden termogeenisen vaikutuksen takia
        hyvä käyttää. Samoin käytä suolaa ruuissa, koska natrium on erittäin tärkeä koko prosessissa.
        Lisätty suolan määrä on 3-4g/pv.

Teamin terveiset:

Tässä on ohjeistus ruokavalioonne seuraavalle neljälle viikolle. Lukekaa ohjeet tarkasti ja
        ajatuksella, niin vältytte monelta kysymykseltä.

Ensinnäkin, miksi juuri näin? Siksi, että ohjelma toimii varmasti ja siksi asioita on turha
        kyseenalaistaa:) FitFarm Teamin valmentaja Jari ”Bull” Mentulalla on niin vankka kokemus alalta,
        että hän tietää miten toimitaan ja teille riittää se, että noudatatte ohjeita. Viime vuonna toteutetut
        neljän viikon Go Fat Go haasteet osoittivat, että ohjelma toimii jokaisella, joka noudattaa sitä tarkasti.

Ohjelma on kompromissidieetti ja suunniteltu siten, että se toimii erilaisilla ihmisillä. Hyvin
        ylipainoinen laihtuu paljon ja lähellä ihannepainoaan oleva kiinteytyy. Viime vuonna osa ihmisistä
        pudotti yli 15 kiloa haasteiden aikana. Naisille ja miehille on omat ohjelmat.

Lisäksi tässä on muutamia tärkeitä asioita. Älä laita suuhusi mitään, mitä ohjeessa ei sanota.
        Pienellä napsimisella, lipsumisella ja soveltamisella homma ei toimi. Joku saattaa myös
        tietämättömyyttään ”syödä ohi”, esim. tilaamalla kahvin sijaan cafe latten ja siinä on 100-200
        ylimääräistä kaloria.

Emme suosittele vaihtamaan ruoka-aineita, mutta mikäli se on esim. allergian vuoksi pakollista,
        tarkista alkuperäisen ruoan ravintosisältö ja valitse tilalle arvoiltaan vastaava tuote.

Kastikkeita ja marinadeja ei käytetä.

Naudanliha voi olla paistijauhelihaa.

Tonnikala on vedessä olevaa. Rasvaisista kaloista lohta voi syödä kerran viikossa.

Kahvia ja teetä voitte juoda entiseen tapaan, mutta ilman sokeria ja vain tilkka rasvataontamaitoa
        tarvittaessa. Makeutusjauhetta /-tabletteja voi käyttää.

Painot tarkoittavat raakapainoja, eli siis puntaroidaan ennen keittämistä tai paistamista.

Jos jokin ateria jää väliin jostain syystä, korvaa se Fast Dietmix 40 g drinkillä. Sitä myydään melkein
        kaikissa isoissa tavarataloissa, samoin kuin Pro-Fx low carp- proteiinipatukoita. Forumilla on
        linkkejä verkkokauppoihin, jotka myyvät tuotteita. Vastaavia muun merkkisiä tuotteita voi käyttää,
        kunhan arvot ovat lähellä näitä. Hankkikaa myös sekoitin, jossa jauheen saa parhaiten sekaisin, ja
        se kulkee siellä myös hyvin mukana. Syömättä ei siis saa olla yli 4 tuntia!

Henkilökohtaisista valmennuksista löydät lisätietoa FitFarm.fi etusivulta kohdasta valmennukset.
        copyright © FitFarm 2010 – Kaikki oikeudet pidätetään.

GO FAT GO KOTITREENIOHJELMA/ viikko
        Yleistä:
        Harjoitus tehdään kiertoharjoitteluna 2-6 kierrosta. Kierrosten lukumäärää nostetaan lihaskunnon
        parantuessa. Harjoitus tehdään 2-4 kertaa viikossa.

Palautus kierrosten välissä on 1-3 minuuttia. Palautumisaikaa vähentämällä treeni tehostuu huomattavasti.

Ohjelma:
        Kyykky omalla painolla x 15
        Etunojapunnerrus x 15
        Penkkidippi x 10–15
        Supermies x 10
        Vatsarutistus x 10–15
        Hoover 20–30 sekunnin pito

Aerobinen harjoittelu:
        Tee aamulenkit tyhjällä vatsalla heti herättyäsi 1-3 kertaa / viikko noin 60 min kestoltaan ja tasasykkeellä.
        Vaihtoehtoisesti tee lenkit päivällä / illalla jos aamulenkkien tekeminen ei ole mahdollista

• Laihduttelija
        onneton! kirjoitti:

Kiloklubin ruokahaun tuloksissa on useiden ruoka-aineiden kohdalla valittavissa laitetaanko määrät grammoissa vai kappaleissa. Joskus on myös valittavissa dl, tl, rkl tai pkt. Siinä ruoka-aineen edessä näkyy oranssi pallo, jos mittayksikön voi vaihtaa. Klikkaa palloa, niin esiin tulee valikko.

• =)
        Kuntoon kirjoitti:

Toi on just yks syy, miks en jaksa alkaa mihinkää Keventäjiin, vai mitä ne oli. En kans jaksa alkaa laskeen jotain kaloreita, tai tekeen jotain ihme-monimutkaisia ruokalajeja. Ite oon syöny kaikkee vaan pienempiä määriä kuin ennen, tosin koittanu välttää kovin rasvaisia ruokia, lisänny hedelmiä ja jättäny karkit ja sipsit pois. Tähän asti se on tehonnu.

Mä oon niin monesti yrittäny laihduttamista onnistumatta, nyt vihdoin oon saanu laihdutettua 13kg, oon 157cm pitkä ja nykyään 76kg viime keväänä vielä 89kg.

Ennen yritin laihduttaa syömällä vähemmän, harvemmin ja kuntoilla(luullen et kerran päiväs riittää lenkki koiran kans) ja kun kilot ei tarpeeks nopeesti ja paljon tippunu niin se oli menoa, sit söin taas alakuloon ja epäonneen.

Keväällä tajusin että on tehtävä jotain, olin sairaalloisen ylipainoinen enkä oikeesti ollut nyt niin lihava(omasta mielestäni) Kesällä grillattiin paljon ja oli kiva laitella aina salaattia tarjolle. En ostanut majoneesisalaatteja (vaik mieheni siitä ei pitänytkään, mutta itekurini alussa ei pystynyt siihen) vaan tein tuoresalaattia (mitä inhoan!) mutta kun laitoin joukkoon fetaa ja punasipulia niin maistuipa hyvältä ja pienellä, pienellä määrällä kastiketta.
        Syksyllä aloin käymään kaupungin jumpissa yhden kerran viikossa ja olo pirteni. Silloin aloitin myös vitamiinit! Ne on tärkeät!
        Talvella kyllästyin salaattiin ja otin pakastekasviksia pakastimen täyteen, erilaisia ja löysin mieleisiä:) Vähensin hiilihydraatteja, otin käyttöön täysjyväjuttuja esim. täysjyvämakaronia, pikatäysjyväriisiä ja leipää missä on vähemmän hiilareita esim. jotain kaurasta.. ja joskun kun söi paahtoleipää otin sitä tummaa paahtoleipää. Eikä ole paljon makueroa muuten!:)

Painoni oli tippunut n. 10kg jouluun mennessä. Eli vielä oli pielessä jotain ja korjailin asioita PIKKUHILJAA. Nyt on romahtanut äkkiä taas kolme kiloa kun olen liikuntani lisännyt kaksinkertaiseksi ja katsonut mitä syön, välillä syöden vähän herkkua.

Tavoitteenani on saada kesään mennessä n. 10kg vielä pois. väh. 6kg. eli se tekee toukokuun loppuun mennessä n.2,5 kg per kuukausi eli viikossa reilu puol kiloa.
        Tee tavoitteita, pieniä ja isoja ja uusia kun aikaisemmat on menny mönkään=) Ja palkinto tavoitteiden saavuttamisesta, esim kuukauden kortti johonkin liikuntakeskukseen, kylpyläreissu tms.
        Nuo sun ostokset oli tosi hyviä! Ja muista niitä syödä! Runsas aamupala vitamiinein, lounas, välipala ja päivällinen ja kevyt iltapala. Kasviksia paljon ja lihaa. Juo vettä paljon. Älä anna tulla nälkä, varaudu kiireisiin päiviin. Ala jumpata kunnon jumppaa! Tsemppiä ihan hirveesti!(meille molemmille!) Toivottavasti mun stoorista oli apua. Mene omaan rauhalliseen tyyliin, älä yritä liikaa ettet epäonnistu ja kun epä onnistut niin uudestaan!

• piupaukulkija
        onneton! kirjoitti:

kun jätät kaiken missä on vararavintoa pois. Mieti viljaa, se on jyvä jossa on tulevan kasvun energiaa, siis siinä on vararavintoa tulevalle kasvulle, mieti perunaa, sehän on tulevaksi kesäksi kasvatettu vararavintomukula jossa on hurjasti kasvuun tarvittavaa energiaa. Tuo että ostit niitä kaaleja, se on hyvä. Jos mahdollista syö paljon kurkkua ja tomaattia ja kaalia eri muodoissa ja juureksiakin, vaikka nekin on tulevalle kasvulle varattua energiaa, niin niissä ei ole niin paljoa kuin viljassa ja perunassa sitä. Sitten se rasva, ihan rasvatonta ei pidä ruoan olla, nivelet tarvitsee rasvaa ja rasva sisältää niitä rasvaliukosii vitamiineja, minkä joku sanoikin tuossa. Kananmuna on hyvää ravintoa vaikka siinä onkin tulevan kasvun energiat, mutta se on valkuaista. Ja valkuaista tarvitset joka tapauksessa solujen rakennusaineeksi. Ja se mitä tarvitset on lämmintä juotavaa, lääkäri sanoi että Nordgvistin vihreää teetä, että se on tehokasta laihduttaessa, no itse en tykkää siitä , juon muita teitä. Ja sitten että kaikki sokeri pois ja jos tarvitset teehesi sokeria käytä hedelmäsokeria, sen Gl arvo on 19 kun tavallisen sokerin 100, ja sitä laitetaan vähemmän, koska se on makeampaa. Helppo keino laihduttaa on tehdä sitä kaalisoppadieettikeittoa ja syödä sitä perusruokana ja vihanneksia vielä lisäksi , jos on nälkä. Siinä sopassa yhdistyy tuo ajatus, että ei mitään missä on energiaa tulevalle kasvulle. Itse aikoinaan laihdutin 30 kiloa puolessa vuodessa sillä dieetillä. Joten kyllä sillä onnistuu, mutta tee aamupalaksi vaikka munakokkeli eikä yhtään suklaakeksiä dieetin aikana:-) Ja yksi asia, et sinä tyhmä ole etkä nyt kauhean paksukaan ja tietoa saat kirjastosta ja netistä hakemalla. Avuksi varmasti olisi ravintoainetaulukko, siitä näet mitä mikin sisältää ja kun ensin opettelet niitä asioita taulukosta, kohta osaat jo arvioida mitä mikä on. Kurkkaapa omaa köksän kirjaasi, jos sinulla se sattuu vielä olemaan olisiko siinä lähin ravintoainetaulukko. Älä hermostu kyllä sinä olet sutjakka kesällä, ja kun ensin laihdut niin sitten voit todella kivasti liikkua ja se myös parantaa vointiasi kummasti . Onnea yrityksellesi

• putoaa?
        onneton! kirjoitti:

Siellä kiloklubin sivulla on esim. kananmuna rasvassa paistettu /kpl, käytä sitä. Se löytyy hakusanalla: kananmuna, voit käyttää myös *kananmuna* jolloin tulee ruokia jossa on kananmunaa. Ei kannata lannistua "ystävällisten" ihmisten kirjoituksista. Jos et kesään mennessä pääse "biginikuntoon", ota seuraava vuosi lisäaikaa. Kaikkea hyvää!

• -5kg parissa kk:ssa

Jätät hiilihydraatit minimiin. Leivät, peruna, riisi, pasta jne.

Aamulla kananmuna, pari lasia vettä aamupalaksi. Lounaalla salaattia, lihaa(kana, nauta)jne, ja saa syödä tukevasti.

Päivällisellä keittoruokaa, esim. kana.

Iltapalaksi ja välipalaksi joitain hedelmiä tai vihanneksia. Kurkkua, tomaatteja voi syödä illalla ja välipalaksi, vettä kannattaa juoda 2-3 litraa vähintään päivässä, alkoholia kannattaa välttää, siideri/olut minimiin.

Tätä kun jatkat puolivuotta niin 10kg on varmasti pois. Itsellä jo kuukaudessa vyötä piti kiristää kahteen otteeseen koska turvotus laski heti pois.

Liikuntaa 3-4 kertaa viikkoon 1-1,5 tuntia. Tässä kannattaa muistaa että sinnikkyys palkitaan, silloin tällöin ei haittaa vaikka hieman lipsuu, ottaa olutta syö pitsaa jne, kunhan muistaa välttää ylimääräsiä hiilareita!

• 0804200627022009

Laihdutin 12kg painonvartioiden pistelaskun avulla. En käynyt missään ryhmässä vaan lainasin tutultani ohjeet ja pisteet. Ei siis tarvitse välttämättä takuta noiden kaloreiden kanssa, itse olen kokenut, että noi pisteet olivat helpompia.

Toisaalta pelkästään se, että kirjoittaa ylös mitä syö, auttaa laihduttamisessa. Ainakin minulla...

Suosittelisin osallistumaan (jos vain rahat riittää) jonkun kuntosalin järjestämälle laihdutuskurssille, joka neuvoisi parempaa ruokavaliota ja auttaisi liikunnan lisäämisessä vähitellen monipuolisempaan suuntaan. Sitä olisi sitten helpompi ylläpitää jatkossa.

Ohjeita laihtumiseen on monia ja itse en lähtisi vetämään kauhean tiukkaa linjaa, koska sitä ei kauaa jaksa. Pienin askelin eteenpäin. Maidon siirtäminen rasvattomaksi on vaikka sinun ensimmäinen askeleesi, seuraava askele voisi olla sen vähentäminen. Aina yksi askel terveellisempää ruokavaliota kohti. Kun edellinen muutos on jo luonteva osa elämääsi - ota uusi haaste vastaan.

Niin ja muista, että jos repsahdat tänään tai huomenna se ei tarkoita, että koko laihduttamisprojekti on pilalla.

Tsemppiä!

• no niin

Rasvankin vois kait jättää leivän päältä kun ruuastakin tulee jo niin paljon.Spagetitsta ja pastasta kattoo et sisältää kuitua eli tummaa.

• Kuntoileva Mies

Jätä ne suklaakeksit pois. Kaikki rasvaiset pois. Rasvatonta maitoa, ei suklaata, ei todellakaan majoneesia leivän päälle. Noi teit jo väärin.

Juo vettä, ainakin 2 litraa päivässä. Hiilareita saat syödä minkä mieli tekee. Mutta hyväl vauhtihan tuo kilo per kuukausikin on.

Mutta herkut pois, mutta anna itsellesi kerran viikossa lupa herkutella vähän enemmän =) Ja varsinkin tuo kevytmaito jota sanoit juovasi paljon, vaihda se ensisijassa rasvattomaan! Kevytmaidossa on nimittäin yllättävän paljon kaloreita.

Ja tee itsellesi kunnon liikuntaohjelma. Kävelyllä et paljoa saa kaloreita poltettua. Lihaskuntoa vahvistavia liikkeitä. Hanki itsellesi pienet käsipainot n. 5 kilon, ja jumppaat myös niillä kotona.

Tee vatsalihaksia, etunojapunnerruksia jne. Kun saat lihasmassaa niin elimistösi kuluttaa myös enemmän energiaa = laihdut nopeammin ja saat jopa syödä enemmän. Lihasmassan ylläpito kun syö energiaa.

Tässä omat vinkkini.

• alkuun

Muuten hyvä, mutta naisille 5 kg on aivan liikaa ja varsinkin aloittelijalle ihan totta. Mieluummin pitempää sarjaa kevyillä käsipainoilla 1-3kg ja kun elopainoa on noinkin paljon edes kevennetyt punnerrukset ei oo suositeltavia, vatsalihasharjoituksiin vain perusnostot jossa keskivartalo on koko ajan maassa kiinni eli älä edes yritä istumaannousua. Kyykyt voi vaihtaa puolikyykkyyn.

• just,niin.
        alkuun kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta naisille 5 kg on aivan liikaa ja varsinkin aloittelijalle ihan totta. Mieluummin pitempää sarjaa kevyillä käsipainoilla 1-3kg ja kun elopainoa on noinkin paljon edes kevennetyt punnerrukset ei oo suositeltavia, vatsalihasharjoituksiin vain perusnostot jossa keskivartalo on koko ajan maassa kiinni eli älä edes yritä istumaannousua. Kyykyt voi vaihtaa puolikyykkyyn.

Ei voi enää elämä kevyemmäksi mennä, hyvä kun jaksaa hiirtä liikutella.Onnex ei tarvii laskea kaloreita, eikä liittyä mihinkään laihdutus klubeihin. jääkaappiin kun vilkaisee, ei yksinkertaisesti siellä ole mitään punnittavaa. Eikä kaapista löydy suklaakeksiäkään. Vittu miten köyhä syö muka terveellisesti ja miten jaksaa syömättömä edes liikkua mitenkään.
        Syökää te rikkaat vaan terveellinen aamupala> mutta muistakaa laskea ne saatanan kalorit< Ettei perseenne leviä liikaa.

• laske
        just,niin. kirjoitti:

Ei voi enää elämä kevyemmäksi mennä, hyvä kun jaksaa hiirtä liikutella.Onnex ei tarvii laskea kaloreita, eikä liittyä mihinkään laihdutus klubeihin. jääkaappiin kun vilkaisee, ei yksinkertaisesti siellä ole mitään punnittavaa. Eikä kaapista löydy suklaakeksiäkään. Vittu miten köyhä syö muka terveellisesti ja miten jaksaa syömättömä edes liikkua mitenkään.
        Syökää te rikkaat vaan terveellinen aamupala> mutta muistakaa laskea ne saatanan kalorit< Ettei perseenne leviä liikaa.

kyllähän säkin jotain syöt. Ei puurojauheet, kasvikset jne maksaa vähemmän kuin hiilaripommi hampparit, karkit sunmuut.

• Itse olen ollut ns. kuurilla muutaman kuukauden, en ole tehnyt mitään muita muutoksia, kuin että määrällisesti syön vähemmän. Annokset ovat pienentyneet. Paino on pudonnut tasaiseen tahtiin, kahdeksan kiloa on lähtenyt n. neljän kuukauden aikana. Ikinä en ole syönyt mitään leivoksia tai pullaa, puhumattakaan vaaleasta leivästä, tavallinen ruisleipä riittää vallan hyvin. Ei se mitä syöt, vaan se minkä verran syöt.

• Pysyvästi hoikka

sekä hiilareita aika paljon. Ei kuulosta hyvälle.

Itse olen laihduttanut http://www.cambridgeohjelma.fi/ nopeasti ja kestävästi. Ohjelmassa opetellaan myös uuteen elämään ruuan kanssa, jotta ei vain jätetä yksin pudotuksen jälkeen.
      Suosittelen!!

• Näin minä

on lähtenyt 1 1/2 viikossa.Hiilarit jättänyt vähemmälle.
        Aamuisin ruisleipää,munaa ja pekonia.
        Päivällä lihaa,kanaa,,,kukkakaalia juustolla ja kermalla,uunissa kypsennän.
        päiväkahvilla omaa tekemää suklaakakkua kermavaahtoa.Kakku tehty ilman jauhoja.
        Illalla nakkia juustoa pekonia munaa.

Paljon muuta saa syödä vapaasti.

Tämä käy mulle kun olen sellainen herkku" perse".

Eikä joka päivä jaksa edes paljon syödä kun maha on täynnä,

Vichyvettä matalahiilihappoista juomaksi.

ja mikä parasta että paino putoaa niin närästys jäänyt kokonaan.Mitä ennen oli että sai välissä oksentaa kun närästi niin.Olen saanut jättää lääkityksen närästykseen pois.

• salaatti hemmo

Ruisleipä ruuankanssa siinä on kuitua eikä sokeria. Aloita aamu ruis tai kaurapuurolla ja rasvattomalla maidolla ei tule nälkä heti. Syö paljon salaatteja. Rasvatonta lihaa, kalaa, ja sitä ruisleipää. Yritä liikkua enemmän, jätä keksit ja muut sen sellaiset kokonaan pois. juo paljon vettä nestettä pitäisi juoda2-3 litraa vuorokautta kohden. Onnea sinulle! Itse olen laihtunut kokonaista 32 KG

• Vai molempia?

Ensinnäkin syöt LIIKAA hiilareita, ja ei, en sano että pitäisi laihduttaa hiilarittomalla (jokaisen oma valinta sekin), onnistuu se ilmankin, mutta esim pastassa on myös hyvin paljon kaloreita, vaihda ne suklaa ym keksit vaikka munakkaaksi, päivällä syöt lihaa, kasviksia, salaattia, ota mukaan perunaa jos siltä tuntuu, mutta älä täytä lautasta niillä tai sitten et ota perunaa ollenkaan..
      Ja miten voit väittää syöväsi harvoin herkkuja, kun kerta vetelet joka aamu keksejä ja sitten n kaksi kertaa viikossa jäätelöä? Haloo.. Jätä ne pois, äläkä syö kokoajan jotain.. illalla voit syödä vaikka raejuustoa ja anasta ym pientä kevyttä missä on kuitenkin proteiinia. Itse olen pudottanut n kilon viikossa syömällä sen 3kertaa päivässä, ei tule edes nälkä kun on syönyt proteiini pitoista ruokaa. Laihdutusta takana nyt 2kk ja painoa pudonnut 10kg eli vähän enemmänkin lähtenyt. Minulle sopiva tahti, jokainen tyylillään..

• Voisin kokeilla

Syötkö tuon raejuuston ja ananaksen lisäksi muuta? Purkki raejuustoa ja purkki säilykeananasta näyttäisi tekevän n. 250 kcal. 3 x päivässä on siis vain 750 kcal, mikä on likimain VLCD/ENE-dieetin lukemissa.

• Pysyn kannassani..
        Voisin kokeilla kirjoitti:

Syötkö tuon raejuuston ja ananaksen lisäksi muuta? Purkki raejuustoa ja purkki säilykeananasta näyttäisi tekevän n. 250 kcal. 3 x päivässä on siis vain 750 kcal, mikä on likimain VLCD/ENE-dieetin lukemissa.

"Syötkö tuon raejuuston ja ananaksen lisäksi muuta? Purkki raejuustoa ja purkki säilykeananasta näyttäisi tekevän n. 250 kcal. 3 x päivässä on siis vain 750 kcal, mikä on likimain VLCD/ENE-dieetin lukemissa"

Aamulla syön kunnon aamupalan, esim kahvia ja munakas, päivällä kasviksia, salaattia, lihaa, ym. Välipala saattaa olla jokin maitorahka esim marjoilla tai kaalikeittoa (on meinaan herkullista)tai vain hedelmä, nyt kun puhuin raejuustosta ja ananaksesta niin tarkoitin että syön sitä illalla, jos tekee mieli jotakin edes syödä. Ei voi laihduttaa jos on nälkä, joten kun syö tarpeeksi proteiinia niin nälkä ei tule. Yleensä se 3 kertaa päivässä riittää minulle, ei ole järkeä syödä jos ei ole oikeasti nälkä.

• klmnop

Minäkin painoin 100 kilon kieppeillä kaks ja puol vuotta sitten. Lääkäri ihmetteli että mitä minä oikein syön? minä väitin etten minä paljoa syö. No söinhän minä. Ja niin syöt sinäkin kun paino on noin korkea. Kaikenmaailman makkarat keksit ja pastat pois ja liikkumista joka ikinen päivä enempi. Minulla painoa pudonnut 29 kg kun jätin kaikki makeat ja makkarat ym. turhan pois ja liikun paljon.

• karppaus puree

Itse olen laihtunut 4.5kk aikana -19kg karppaamalla. Ei ole nälkä eikä näin ollen vi***ta. Laihdutus ei ole mikään itsekurilaji vaan tekniikkalaji. www.karppaus.info

• ilman rajoituksia
        karppaus puree kirjoitti:

Itse olen laihtunut 4.5kk aikana -19kg karppaamalla. Ei ole nälkä eikä näin ollen vi***ta. Laihdutus ei ole mikään itsekurilaji vaan tekniikkalaji. www.karppaus.info

Monista karppaajista on tullut anorektikkoja. Ihan sama alkaako rajoittaa rasvan syöntiä vai hiilareita. Ruoka-aianeiden rajoittamisesta voi seurata syömishäiriö, jos ottaa dieetit liian tosissaan. laihduttamisessakin rento meininki. saa syödä mitä vaan, mutta vähemmän.

Tiedän tämän, kun olen itse laihtunut karppauksen seurauksena niin, että BMI oli 11.

• kokemusta on

tosiaan onnetonta laihtumista...mutta näyttää olevan ateriatkin sen mukaisia etten yhtään ihmettele! Ala salaattikuurille niin eiköhän ala paino tippumaan

• Vähemmän hiilareita!

Johan vastaukset on tulleetkin muiden viesteissä... Syöt varmaan enemmän kaloreita kuin luulet syöväsi, joten lisää lautaselle kasviksia ja hedelmiä, jätä nuo keksit ja majoneesit ja muu hömppä pois.

Kiloklubia jo sanoitkin kokeilleesi, mutta väitit että vaikeaa tietää ruokien grammamäärät, EI NIITÄ TARVITSEKAAN KILOKLUBISSA TIETÄÄ!! Kiloklubissa on hakemasi ruoka-aineen vieressä pieni nuoli josta saa valita haluatko ilmoittaa ruokasi määrän kappaleitan, desinä, grammoina, jne. Eli Jos vaikka haet listalta että olet syönyt omenan, painat omenan vierestä pientä nuolta, niin tulee vaihtoehtoja näkyviin että söitkö grammoja, kappaleita, puolikkaan, jne... Paljon helpompaa kuin grammamäärittäin arviointi. Tosin grammojen arviointikin on helppoa, jos olet vaikka ostanut kurkun joka painaa noin 400g, niin helpostihan arvioit kuinka pitkä pätkä painaa 100g.

Ja se on kyllä totta mitä muut jo sanoivat, että liikunnalla ei laihduta vaan syömällä! Liikunta tukee laihtumista, kuluttaa kaloreita tietenkin, ja nostaa mielialaa, MUTTA enemmän merkitystä on sillä, mitä laitat kurkustasi alas.

• saman kokenut

jätä pois ruokavaliosta ,peruna ,pasta.kaikki valkoiset jauhot,leivät,sokeri.syö kanaa ,possua, kalaa,vihreitä vihanneksia,luomujogurttia,marjoja,rahkaa yms.enemmän proteenipitoista ruokaa ja hiilihydraattia vähemmän.tulet huomaamaan miten olo kevenee ja paino tippuu ,mikä parasta ,ei tarvitse nälkää tuntea.tsemppiä

• neuvon

Haluat laihtua ja olla paremmassa kunnossa, siis myös kiinteytyä. Vaikka paino ei laskisikaan, voit silti kadottaa senttejä vyötäröltä kiinteytymällä. Muista: lihas painaa enemmän kuin läski, joten voit hyvinkin tulla parempaan kuntoon ja kiinteytyä sen näkymättä heti vaa´assa! Aloitetaanpa:

Tee lenkkisi aamulla. Aamulenkki kuluttaa tehokkaammin rasvaa kuin päivällä tehty lenkki, sillä silloin elimistöön ei ole tullut vielä ruuan mukana mitään uusia ravinto aineita vaan se kuluttaa vanhoja, toisin sanoen rasvaa palaa.

Juo pari kolme litraa vettä päivässä. Se kiinteyttää.

Syö 5-6 kertaa päivässä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, (toinen välipala?,) iltapala) mutta pidä annokset pieninä, esim. perunaa tai pastaa vain oman nyrkin koon verran, vähän jotan muuta ja paljon kasviksia/hedelmiä. Näin syöt vähemmän kerralla mutta useammin, se estää nälän tunteen tulemista eikä tarvitse napostella mitään herkkuja vähän väliä kun saa terveellistä ja ravitsevaa ruokaa.

Tiivistä herkut (keksit, suklaa, leivokset, jäätelö, limsat jne jne) vaikkapa yhteen päivään viikossa, oman tunnon sallimissa rajoissa. Alkoholiakaan en voi suositella, varsinkin kalja lihottaa aikaslailla paljon sisältämänsä energian takia.

Todellinen kehon muokkaus vaatii painoilla harjoittelua, näin luin jostain kehonrakennus/laihdutus kirjasta...

Lenkeille voit pistää vaikka pikku ranne ja/tai nilkkapainot tehostamaan liikkeiden tehokkuutta, pidä niitä myös töissä/koulussa mikäli mahdollista. Se auttaa sinua kuluttamaan enemmän koko ajan kun liikut ja vahvistaa lihaksia (aloita kuitenkin kevyesti 0,5-1kg painoilla omantunnon ja -kunnon mukaan). Vältä autoilua ja kävele tai pyöräile esim. kauppaan mikäli mahdollista. Pyri myös siihen että kävisit lenkillä ennen kuin alat tekemeen mitään "isompaa" ateriaa itsellesi. Jos lenkkeilet vasta aterian jälkeen, lenkki kuluttaa lähinnä juuri tunti pari sitten saamaasi energiaa eikä rasvaa kehostasi.

Itse olen näitä omia ohjeitani seuraamalla laihtunut alle kuukaudessa nyt jo 3kg.

Olen kuullut myös vihreän teen auttavan laihduttamiseen, se ilmeisesti nopeuttaa aineenvaihduntaa tai jotain vastaavaa. Ainakin se sisältää paljon antioksidantteja eli auttaa ehkäisemään syöpää joten ei sekään huono lisä laihduttajalle ole jos sattuu teestä pitämään.

• varo näitä ohjeita

Älä ainakaan lähde sille linjalle, että alat syömään kaloreita, hiilareita tai proteiineja. syö RUOKAA jatkossakin. syö vain vähemmän. Jos ei syö RUOKAA, vaan jotain muuta, johtaa se syömishäiriöön. mitään ei kannata vältellä, ei rasvaa eikä hiilareita. kaikki on tarpeellista.

• entinen pulska poika

en lukenut kaikkia viestejä, koska en jaksanut, mutta jotain tällaista kokeilin itse ja se toimi.

ruokavalion muutos on ensimmäinen mitä sinun tulee muuttaa. uskomattoman yksinkertainen keino on juoda kaksi lasillista vettä ennenkuin aloittaa kunkin ruokailun. Se jo yksin vähentää syömäsi ruoan määrää, sekä helpottaa syödyn suoan sulamista. (ainaki näin mulle on väitetty) pekoni, hampurilaiset, uunimakkarat, vedä niitä sunnuntaisin, mutta VAIN SUNNUNTAISIN!!!! yksi herkkupäivä pitää olla, mutten voi olla hermo kireällä ainakin alkuun. lopussa ei niitä herkkuja edes jaksa syödä kovin paljon.

muina päivinä aamupalaksi puuroa, muroja, hedelmiä, rahkaa, lasi tai kaksi maitoa ka kuppi kahvia. ei tietenkään kaikkea, mutta en tiedä mikä kutkuttelee makuhermojasi. Itse, koska olen erittäin laiska, teen aamupirtelöä, johon laitan rasvatonta maitoa, proteiinijauhetta (saa alan liikkeistä), banaanin, kokonaisen ruukkusalaatin (kyllä, kokonaisen), murskattuja jäitä, 100% kaakaota. riippuen tavoitteestasi voit myös laittaa kreatiinia, aminohappoja, superfoodeja ymsyms jauhoja sekaan.

Lounaalla itse vedän vähintään puoli lautasellista tuoretta salaattia, sekä mitä nyt sattuu olemaan tyrkyllä. normaali ruoka on mielestäni erittäin hyvää, kunhan sitä ei vedä liikaa, eikä valitse sitä kaikkein raskainta vaihtoehtoa. Leipänä ruisleipä.

välipaloiksi suosittelen erilaisa juureksia, kuten porkkanaa tai lanttua, sekä muita vihanneksia. myös pähkinät ovat hyviä, kunhan ne ei ole taffelin chilipähkinöitä. itse tykkän cashew-pähkinöistä.

päivällisellä syön yleensä vähän enemmän ja proteiinipainotteisesti, kuten pihviä, kalaa, kanaa, ja kaveriksi esim hieman perunaa, tuoresalaattia

iltapalaksi, jos attuu vielä olemaan nälkä ennen nukkumaan menoa olen vetänyt jotain kevyttä, esim pieni määrä tuoretta salaattia. pyrin kuitenkin olemaan syömättä noin 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa.

koska televisiosta kuitenkin tulee myös sinun silmääsi miellyttäviä sarjoja ja niihin pitää luonnollisesti olla mässyä, suosittelen esimerkiksi viinirypäleitä. laita ne ennen syömistä jääkaappiin viilenemään ja nauti viileänä. ei tartte makeisia.

liikunta:

Itse suosin aamulenkkiä. se on aluksi enemmän kuin epämukavaa, eikä siitä ensimmäiseen kahteen viikkoon meinaa tulla mitään. sen jälkeen se kuitenkin alkaa sujua, eikä se tunnun en'ä niin pahalta. hyvä motivoija on ottaa naapurin liisa esimerkiksi mukaan, kaverin kanssa kun on aina mukavampi treenata. Tai hanki koira. 20-30 minuttiia reipasta kävelyä/hölkkää, sykkeet maksimissaan 135. Ja aamulenkki ENNEN aamupalaa.

Iltapäivällä töiden jälkeen kuntosali tai pitempi lenkki. 45-75 minuuttia matalalla sykkeellä (max 135) polttaa rasvaa tehokkaasti. rasvanpoltto alkaa kehossa vasta noin 30 minuuttin treenaamisen jälkeen. sykettä seuraat helpoiten, kun hankit sykemittarin. Jos menet kuntosalille, on niissä yleensä erilaisa ohjaajia, joille kertoessasi tavoitteesi, tekevät he sinulle ohjelman. Sielä on myös monesti erilaisia jumppia, joihin voi osallistua. Eikä sitä kannata ujostella, koska sielä on kauniita, laihoja tyttöjä. jos he ovat tosissaan oman kuntonsa kanssa he ennemmin kannustavat sinua, kuin puhuvat pas... pahaa. jos he puhuvat pas... pahaa, he viettävät sielä useinmiten 30 minuttia katsellen komeita miehiä, eivätkä syö mitään pitäen itsensä laihana. ei kovinkaan terveellistä. Tällaisia nuoria naisia en henkilökohtaisesti pidä juuri minään...

lepo

muista, että myös lepo on tärkeää. treeniä ei kannata vetää joka päivä. esimerkiksi sunnuntait, jotka on mässypäiviä, kannattaa unohtaa treenaaminen kokonaan. aamulenkki on hyvä juosta esimerkiksi arkiaamuisin. Lenkkiä 3-4 kertaa viikkoon ja salia ohjaajan mukaan. Jos käytät lisäravinteita, muista, ettei ne ole autuaaksi tekeviä, vaan työllä ne tulokset saadaan aikaiseksi. Unta vähintään 8 tuntia per yö. pyri saamaan tietty rytmi, keho tottuu helpommin.

viimeisenä vinkkinä voisin antaa, että älä käy vaa-alla joka päivä, kerran parissa viikossa riittää.

Tämäntyyppinen treeniohjelma auttoi minut alkuun. jouduin tekemään ison remontin elämäntapaani, mutta tulokset ovat mielestäni uskomattomat. Olin ennen apaut 110kg, nykyään 85kg tiukkaa erotiikkaa...

onnea ja menestystä...

• VHH
    • Anne, 23

Sun täytyy tehdä kokonaan elämäntapamuutos ja tällä voit aloittaa, jos aivan tosissasi haluat panostaa laihuttamiseen http://www.mirjanetti.net/karppaus/karpin_ruoka.htm ..Nälissään ei missään nimessä kannata olla, rasvaa ja proteiinia saat syödä ainakin ensimmäisen parin viikon aikana niin paljon kuin jaksat, etkä liho yhtään. Eli kaikki ylimääräiset hiilarit jätetään pois jos haluaa laihtua hyvin, ehkä noin kilon viikossa. Itse olen tämän tapaista dieettiä noudattanut jo 1-2 kk ja viitisen kiloa on lähtenyt. Välillä on meinannut lipsua, mutta jos inspistä on niin kyllä se siitä onnistuu! Kaikki ylimääräiset sokerit kannattaa jättää myös pois. Itse oon syönyt jonkun verran tuon lisäksi vielä kasviksia ja marjoja jottei energia lopu. Mut tää on näitä suosituimpia laihutuskeinoja ja tällä tavalla laihtuu varmasti, mutta myös terveellisesti! Kaikki perunat, riisit, pastat ja leivät pitää jättää kokonaan pois, koska ne lihottaa ja turvottaa eniten. Kuten myös keksit. Kaikista kannattaa tarkistaa hiilarimäärä.. Ja tässäpä vielä hieman tietoa dietistä http://www.mirjanetti.net/karppaus/index.html ..Omaan ruokavaliooni kuuluu mm. Maustamaton jogurtti (luonnonjogurtti) jonka kanssa maistuu hyvälle esim marjat tai vähäkalorinen (

• 4x äippä

Katsele ostamasi tuotteen tuoteselostetta. Yleensä kaikissa on merkitty kuinka paljon kaloreita on 100g ko. tuotetta. Minä itse olen laihduttanut kerran kun painoa oli liikaa pituuteen nähden n.15kg. Peiliin katsoessa vaan päätin että en halua näyttää tuolta. Ruokavaliooni kuului keitettyä kanaa,kalaa ja kananmunia. Kamalasti vettä,hedelmiä ja vihanneksia. Lisäproteiinia kyllä otin jauheena veteen sekoittaen keran päivässä. Ruokana keitot tai pelkkä lihaliemi ja leipänä paljas näkkäri. Lisäksi kävin aamulla ja illalla 10km lenkin,eka kävellen sitten kun jaksoin osa hölkäten ja lopussa jo koko matka. Ylimääränen oli pois kolmessa kuukaudessa mutta oli aika ankaraa alkuun. Voi kun sulla olis kaveri joka tsemppais,yksin tulee aina sellanen olo et "ei tästä mitää tuu" Tulee siitä,usko ittees.

• Kuismanen.

Ite pudotin 32 kiloa viime keväänä ja kesänä, tosin BMI olikin 38 mistä lähdettiin.

On varmaan tullut 10kg jo takaisin, mutta ajattelin nyppäistä -20kg tuossa taas tänä keväänä, eli normaalipainossa mennään sen jälkeen!

Tiukka karppaus (maks. 20g hiilareita per vrk) ja maksimissaan 100kcal per vuorokausi, niin kuukaudessa huomaat ällistyttäviä tuloksia. Tuollaiset kitkutusdieetit, jotka jatkuvat kuukausia eivät toimi ainakaan itselläni. Kun haluan syödä, juoda ja nauttia, niin sen myös teen. Kuukauden voikin sitten laihduttaa aivan toden teolla vaikkapa kerran vuodessa. Ei se lähtenyt 10 kiloa kuitenkaan tule edes vuodessa takaisin vaan suunta on jatkuvasti alaspäin.

Kaikki arvot ja rasvamaksa parantuivat saman tien myös.

• Kuismanen.

Siis tarkoitin tietenkin 1000kcal eli TUHAT kilokaloria! Sata on hengenvaarallisen alhainen luku pidempiaikaisesti.

• omaa kokemusta

Minä en viitsinyt lukea sinun viestistä kuin otsikon, koska viestisi on niin pitkä, mutta itsellä ei auttanut vaikka lenkkeilin.

Kokeilin sitten semmoista, että jätin leivokset pois ja sokeri tuotteet ja korvasin kaiken sokerittomilla eli käytän nyt makeutettuja mehuja esimerkiksi. Taidan vaihtaa nekin pelkkään veteen.

Aamun aloitan siten, että syön puuron sokerittomalla jugurtilla ja maitokahvin ilman sokeria.. eihän se aluks maistu hyvältä mut kaikkeen tottuu.

Sitten yritän pitää semmoiset 4-5 tuntia väliä kun syön ruokaa, käytän vähärasvaisia eineksiä eli kalaa ja broileria.

Välipalana omenat ja päärynät on vähä kalorisimpia, kuin esimerkiksi banaanit, joissa on paljon sokeria.

Eli kannattaa välttää sokeria, leivoksia, vaaleaa jauhoa. Kovia rasvoja eli voita. Kannattaa syödä ennemmin ruisleipää ja siihen kurkkua tai tomaattia päälle..

Olen itse laihtunut tällä konstilla 4 kuukaudessa 11 kiloa.

Jatkan samaa, koska painon pudotus loppuu sitten, kun on saavuttanut normaalipainon, vaikka samaa ruoka tottumusta jatkaisikin.

• KizuMizu

JOS aloittaa aamunsa suklaakekseillä, niin voit miettiä kahdenkymmenvuoden kuluttua miksi et ole laihtunut vaan lihonnut! Samaten ne uunimakkarat ja lasagnet..hehhhehheeee. Miksi näitä urpoja provo juttuja edes julkaistaan tällä palstalla, koska jos aloittajan typerääkin typerämpi viesti ei ole provo niin taatusti sitten ainakin aivoton idiootti!

• Tässä meikän ruoka ja about treenit:

Aamulla Mysli,jonka päälle rasvaton piimä ja mustikkakeittoa, tuoremehu ja kahvi.
      Päivällä pari leipää, juusto ja tomaatti/kurkkusiivut
      Illallinen n. klo 17-18 esim tonnikalapasta, savukalapasta tai tomaattikeitto(runsas-sisältöinen) ja salaattia
      Kahvi
      Toi oli yksi esimerrki.Lihaa en syö ollenkaan
      Liikunta viikossa: 1-3 lenkkiä tilanteen mukaan, vatsalihakset 3 kertaa 250 kertaa,punttia 1-3 kertaa tilanteen
      mukaan. 2x karate/viikko. Pituus mulla 180 ja paino vaihtelee tossa 74-80 kg vähän vuodenajan ja treenimäärien mukaan. Aiemmin pysyi paremmin tossa 75 paikkeil. Lihasmassa lisääntynyt jonkin verran.
      Sinun tapauksessasi , liikuntaa pitää lisätä.Ei tuo ruoan määrä näytä olevan ylimitoitettu.
      Tiedäthän, että se minkä syö se pitää myös kuluttaa.
      Liikunta on mahtavaa ja kun siihen pääsee sisälle ei sitä tahdo lopettaa
      TSEMIÄ, duunaa ittes rantakuntoon, siellä nähdään ;)

• 2xkarate...

Sinulla näyttääkin olevan järkyttävä ylipaino-ongelma, voi helvetti mieti vähän mitä kirjoittelet kysyjälle.

• lil_miss

Kokeile Atkinsia, sillä laihduin 6 kiloa kun aloitin. Se tarkoittaa että syöt alle 20g hiilihydraattejaper päivä 2 ensimmäisen viikon ajan, ja sitten nostat sitä 40g ja jatkat sitä ehkä 2-4 viikkoa ja jos pudotat vieläkin kiloja voit nostaa sitä 60g per päivä. Kannattaa ostaa se kirja missä kerrotaan kaikki säännöt ja sallitut tuotteet. Mut periaatteessa liha, vihannekset, pähkinät, juustot (ei kevyt tuotteita) ja hedelmät kuuluvat listaan. Jotta vatsa toimisi kuituja kannattaa ottaa myös pieni määrä mutta ehdottomasti tumma leipä tai näkkäri.

Googlaa asiasta lisää jos et tunne dieettiä jo! (Ja riippuen miten paljon painat nyt niin voit laihduttaa 10kiloa tai 20 jopa. Mut jos olet joku 160/60, tai 180/80 niin ei kannata jatkaa tätä kauan mutta näillä ohjeilla ja ylläpitovaiheella syöt terveellisesti).
      Jos ehdottomasti et voi elää ilman hiilareita (leipätms.) niin kokeile Montignac!

• Rauhallinen laihdutt

Eräs ystävä rouva on harrastanut niitä. Hän on kokeillut varmaan kaikki mainostajien huipputehokkaat kuuri. Paino on yhtä aaltoliikettä. Joka kerran kun hän on saavuttanut tavoitteensa, nousu alkaa heti. Hän aloitti kuurit joskus 30 vuotiaana noin 65 kiloisena päästäkseen ihanteeseensa 50 kiloon. Nyt 63 vuotiaana hän painaa 130kg. Laihduttanut hän on enemmän kuin oman nykyisen painonsa.
      Mistä se sitten johtuu? Ensinnäkin elimistö jokaisen voimakkaan laihduttamisen aikana kehittää kykyään säästää energiaa, eli lihominen tapahtuu kerta kerran jälkeen helpommin. Hänestä on tullut todella hyvä hyötysyhteinen ravinnon käyttäjä.
      Älä sii sorru ihmedietteihin.
      Sinulla on monta kesää edessä. Uusi ruokatottumuksiasi rauhassa. Se kilo ja kuukausi on hyvä vauhti! Voi olla, että et pidä kaurapuurosta. Se olisi kuitenkin todella hyvä aamupala marjojen kanssa, mutta ilman sokeria tai hunajaa. Sokerit ovat huonoa, lihottavaa ravintoa. Liiallinen maidon juominen toki lihottaa.
      Kalaa, jos kestät sitä.
      Omalta osaltani olen käyttänyt menetelmää: "pikkasen pienempi annos tänään." Se toimii hyvin. Rauhallisesti edeten elimistö ei huuda lisää vatsan täytettä. Sitten kun paino alkaa pudota turvallisesti enintään kilon viikossa, homma onkin jo helppoa. Sen jälkeen kun olet päässyt normaalipainoon, varot vaan ettei laihtuminen jatku pidempään tasaamalla annokset sopiviksi kulutukseesi verrattuna.

• ei ole helppoa tietä

Jätä keksit ja pastat pois ja eritoten makkara ja majoneesi! Vaihda maito rasvattomaan ja vähennä myös jäätelöt.

Keitä sosekeittoa (porkkanoita, sipulia yms), painonvartijoiden ohjeiden mukaan sitä saa syödä määrättömästi. Voit myös syödä enemmänkin ruisleipää kerralla (huomioi kuitenkin, että se, mitä laitat leivän päälle on merkittävää -> kevytlevite tai ylähuuli).

Tarkista hedelmien kalorimäärät.

Eli syöt täysin väärin. Itsekin olen yrittänyt kepulikeinoja mutta ne eivät auta. Pitää kärsiä jos haluaa tuloksia. Ensi kesä kevyesti ulkona on paljon parempi vaihtoehto kuin majoneesin mässytys kotona.

Nyt tsemppiä ja niskalenkki itsestä! Samaa polkua täällä tallataan, sisulla.

• entinen lyllerö

Jos kesällä olet sisätiloissa kun et ulos mene niin ihmekkös että kiloja on noin paljon. On siellä kesällä vaikka minkäsortin lyllertäjää, ei lihavuuden takia pidä kotiinsa muumioitua. Syöt yksinkertaisesti liikaa kun mitä kulutat. Kun painoa pudottaa niin on se aikamoista kärsimysnäytelmää ja on oltava tiukkana itselleen. Minäkin olin kauhea lyllerö ja alku oli todella vaikeaa aikaa. Siitä tuli kolmen vuoden rupeama kunnes olin edes hitusen oikeissa mittasuhteissa. Kun se laihtuminen lähtee käyntiin ja tuloksia alkaa näkyä niin se tsemppaa ihan uuteen lentoon siinä touhussa. Yksikertaisesti vähemmän ruokaa ja enemmän liikuntaa.

• ikilaihduttaja

Paljon on tullu sulle hyviä vinkkejä laihdutukseen. Niitä en sen enempää sulle annakaan. Itse olen aikanaan tiputtanut painoa lasten jälkeen 22 kiloo ihan vaan kattomalla mitä suuhun laittaa ja sen et minkä verran laitan. Välillä tuntuu et kaikkein paras keino ja siihen tietty liikuntaa joka päivä vähintään tunti. Liikuntaa kannattaa olla montaa erilaista nii ei pääse kyllästyyn johonkin yhteen lajiin. Lenkkeilyä ja erilaisia jumppia. Minä olen yksi niistä monista naisista jotka on hurahtanu zumbaan. Oletko kokeillut? Todella hauskaa eikä edes tunnu jumpalta =) Dieettejä olen kokeillut vaikka ja mitä ja nyt kokeilussa toi gofatgo dieetti ja aika mielenkiintoinen se on. Ruuissa ei ole mitään suurempaa valittamista, mutta aamu,- väli- ja iltapala on kamalia... Siinä on varmasti lastkettu kaikki proteiinit ja hiilihydraatit sopivaan suhteeseen... Tätä dieettiähän kehonrakentajat käyttää ennen kilpaluja... Iso urakka on isomman painomäärän pois saaminen. Vaatii sisua ja kärsivällisyyttä. Kovasti tsemppiä sulle ja kyllä se vielä onnistuu. Pidän peukkuja ja olen hengessä mukana =D

• hyvää vauhtia

Aloittajan laihtuminen on tapahtunut todella sopivaan tahtiin. Hän ei ole vaarantanut terveyttään, eikä laihduttanut lihaksiaan, vaan on samalla liikkunut. Suunta on oikein.
        Ruokailutavoissa on silti toivomisen varaa. Olet saanut jo paljon ruokaohjeita, mutta toistan vielä; jätä keksit kauppaan. Kun olet saavuttanut ihannepainosi, niin jätä silti keksit kauppaan. Keksien valmistus pitäisi lailla kieltää. Ne eivät sisällä mitään ihmiselle tarkoitettua ravintoa. Huomaat sen, jos luet tuoteselosteen.

• Almost Hiilariton

... että syöt koko ajan hiilareita - ja huonoja sellaisia. Pasta on pahin!

• teitsi1

miten helvetissä saisin edes sen 10kg lisää.

• nimsu

Kunnon aamiainen aamulla!!!! on kaiken A ja O
      muuten tulee napsittua päivällä.
      Kuka "höppänä" aloittaa aamunsa syömällä pelkästään suklaakeksejä? pelkkää hiilihydraaattia!
      Syö kananmunia ja paljon proteiinipitoista ruokaa, käytä kunnon voita VOITA siis ei mitään margariineja tai kevyttuotteita, kerääntyvät vain suolistoon ja suolistonukkaan ja estävät tärkeitten ravintoaineitten imeytymisen!

Syö hapankaalia ja kaalia. edullista ja ei ole paljoa kaloreita! Ja nesteen juominen siis VEDEN juominen tärkeää!

• nimsu

itse laihduin näin n.15kg puoleenvuoteen. muistathan myös että elimistölle on aina suuri muutos ja rasitus jos laihtuu liian nopeasti.

• -35kg+5kglihasta

Kannattaisi kokeilla nutrilettia alkuun noin pari viikkoa. Itse laihduin sillä noin kilon päivässä. Sillä laihduttaminen on helppoa kun ei tarvi miettiä mitä söis. Nutriletin shaket on ainakin tosi hyviä. Niiden päälle voi syödä salaattia kurkkua ja tomaattia, kahvi ja tee käy myös ja niihin voi laittaa vähän rasvatonta maitoa. Pääasia on, että kalorit pysyvät alle 800:n. Huomioi, että paaston aikana ei saa hirveesti liikkua.
      Parin viikon kuurin jälkeen paasto pitää purkaa pikku hiljaa noin viikossa. Eli lisätä joku fiksu ateria väliin ei tollaisia lihottajan ruokia niinkuin sinulla kuten keksit ja kevyt maito.
      Hyvä ruoka valio olisi sellainen missä on paljon proteiinia ja mahdollisimman vähän rasvaa ja hiilareita.
      Aamuun sopisi esim rasvaton maitorahka ja vähäkalorinen mehukeitto. Päivällä voi syödä normaalisti kunhan lopettaa sen ennen kuin on yhtään täynnä. Illalla ei kannata syödä kello kuuden jälkeen. Teetä voi juoda niin pysyy nälkä paremmin pois. Muista kuitenkin syödä noin kahden kolmen tunnin välein neljä tai viisi kertaa päivässä. Herkkuja vain yhtenä päivänä viikossa ja kohtuudella. Laihduttajan maksimi kalorit päivässä on 1700.
      Liikuntaa sen mukaan mitä syö. Juokseminen on tosi hyvä harrastus sopii kiireisellekin ja siihen jää koukkuun. Itse juoksen nyt jo noin 20- 30 km viikossa.

• evileye

Voi voi,oletko tietoinen että ensin lähtee nestettä ennenkuin varsinainen rasvan palaminen alkaa? Kilo päivässä onj varmasti nestettä,kukaan ei saa kiloa rasvaa PÄIVÄSSÄ veke,vaikka mitä tekisi.
        Ja nesteen poistuminen ei ole laihtumista!!

• kskdsdksd

Siis tän on pakko olla joku provo? Eihän tuo sinun ruokavaliosi ole laihduttajan ruokavalio! Uunimakkaraa? Anna mun kaikki kestää! Mitä jos vaihtaisit osan noista ruuista salaattiin kera kevyen/rasvattoman kastikkeen. Sanot myös, että syöt herkkuja melko harvoin, tuo määrä mitä sinä todellisuudessa syöt on melko paljon. Vaihda se kahdesta kerrasta yhteen kertaan. Et yksinkertaisesti syö oikein! Et saa tarpeeksi vihanneksi, juureksia ja hedelmiä jotka ovat tärkeimpiä ruokavaliossa. Peruna ja pasta ovat melko epäterveellisiä. Vaihda peruna pataattiin ja pasta kokojyväpastaan. Pienillä muutoksilla saa aikaan suuria muutoksia kehossa!

• 23

Aluksi lähtee nesteitä tuo 4-10kg kuukaudessa.
      Sen jälkeen rupee rasva palamaan jos sitä nyt on.3 amulenkkiä viikossa tyhjään vatsaan,vältä hiilareita,paljon proteiinia.
      Eipä peruslaihduttajalle muuta.
      Kokemusta on joka vuotisesta "bulk-laihdutus" systeemistä,välillä lähtee rasvat paremmin joskus ei.
      Viimeksi laihdutin 93kg-->82kg,nyt paino tuossa 84kg kieppeillä ja rasvaa jonkin verran että jaksaa reenailla.
      Kunnon ohjeita-->Pakkotoisto.com

• LAIHDUTTAVA

minulla tuossa ajassa lähtenyt 5kg..ja koko ajan lähtee hitaasti mutta varmasti...ei ne ole kerralla tulleetkaan ....ajttele kesäänon aikaa..keksit pois ja pasta ja makkarat ..syö kanaa kalaa ja lihaa..ja juo vettä ,rasvatonta maitoa..majoneesit pois...kaikka rasvanen ja sokerinen veks...niin lähtee ..näin teen ja välillä etsin tietoa netistä..mutta liikunta tehostaa laihdustusta...sinulla paljon painoa että tuo liikunta 45 min päivässä ihan ok.....kysyin terv.hoitajalta sanoi niin..kun laihtuu sitten liikkuu enemmän.tsemppiä!

• kokemäkimusta

Alkuperäinen, koita ottaa kevyesti asenteelliset viestit ja osa voisi katsoa peiliin ja opetella kunnoittamaan itseänsä, joka ilmenee muiden ihmisten kunnioittamisella.

Kukaan ei tainnut mainita, että joskus lihominen/ei laihtuminen on aineenvaihdunnallinen ongelma. On tosi, että apn ruokavalio ei ole ollut kovin hyvä, mutta jos on muitakin kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita TSH ja T4V olisi hyvä tarkistaa.

(Oireet:Kilpirauhashormonin puute hidastaa aineenvaihduntaa, mistä seuraa väsymystä, paleluherkkyyttä, painonnousua, ummetusta, sydämen sykkeen hidastumista ja ihon kuivumista. Usein esiintyy turvotusta silmissä, kasvoissa ja säärissä. Oireet alkavat yleensä hitaasti ja pahenevat hiljalleen kuukausien tai vuosien aikana. Vaikeaan kilpirauhasen vajaatoimintaan voi liittyä mielentilan muutoksia ja muistihäiriöitä.)

Eli mielestäni voisi sulkea pois aineenvaihdunnan häiriöt myös, jos nuo muut oireet tuntuvat tutuilta. Ongelma korjaantuisi korvaushormonihoidolla yksinkertaisesti ja muutkin oireet jättäisi rasittamasta.

Huomioita:
      MM. mainitut sulatejuusto ja mysli eivät kuulu laihdutukseen. Niissä on järjetön määrä kaloreita.

Et kai käytä kahvissa sokeria?

Riittävä nukkuminen on myös tarpeen. On osoitettu, että jos on jatkuvasti liian vähällä unella lihoo.

Jospa tästä on jotain apua jollekin.

• karrrpppi

Kuten jo moni muukin on ehottanut, niin minäkin omasta puolestani suosittelisin erittäin lämpimästi vähähiilihydraattista ruokavaliota. Se on helppo, nopea ja tehokas tapa ja sen voi muokata juuri itselleen sopivaksi. Esimerkiksi itse lähdin liikkeelle ihan vain kokeilumielessä kunnes jo ihan käsittömässä ajassa paino samantien lähti laskuun. Perusajatuksena oli vain että kaikki vilja-tuotteet (leivät yms), pastat, riisi, peruna ja sokeri vain kylmästi pois ja päinvastoin lisäsin lihan, kalan, kanan, vihannesten, kasvisten, hedelmien, maitotuotteiden ja nimenomaan rasvan osuutta ruokavaliossa (ei ikä päivänä kevyitä ja rasvattomia versioita vaan esim juustot yms ihan täysirasvaisina).

Niin sitä jo muutaman kk:n jälkeen elelin tyytyväisenä yli 15 kg kevyempänä ja sille tielle olen jäänyt. Rasvoja on ihan turha pelätä! Hiilarien roima vähennys ja päinvastoin rasvojen lisäys niin johan alkaa tapahtumaan! Ja liikunta aina hieno plussa. Itse varsinkin melko alussa kun paino alkoi laskemaan tunsin itseni todella pirteäksi ja energiseksi ja jopa ketteryys lisääntyi, että ihan innoissaan lähti lenkille ihan vain omaksi iloksi :) Ei mitään kaloreiden laskemisia ja saleilla veren maku suussa hikoilemisia vaan itseä kuunnellen ja hiilareita välttäen sekä syöden aina kun nälkä on (ei mitään turhia nälissään kituuttamisia) voin taata onnistumisen!

Kipinkapin poimiin esim netistä tietoa karppauksesta!

Hiilarit alas ja rasvaa enemmän = keho siirtyy käyttämään polttoaineeksi kehon omia energialähteitä = rasvavarastoja. Rasvansyönnillä tehostat rasvanpalamista ja muita kehon toimintoja, älä missään nimessä sorru rasvattomiin/vähärasvasiin vaihtoehtoihin.

• karrrrppi

Niin ja kannattaa aina olla tarkkana eri tuotteiden kanssa, eli kannattaa aina hieman vilkaista tuotteen ravintosisällöstä hiilihydraattimäärä jos ei ole itse varma paljonko mikäkin tuote hh:ja sisältää. Ja kuten omalla kohdallani, ei aina ole tarvis laskea gramman tarkkuudella määriä kun suurinpiirtein oppii muistamaan ja oppimaan että missä on mitäkin ja kuinka paljon.

Hyvä esimerkki tässä on a-luokan grillimakkara: 100 g/ 1 g hiilihydraatteja. Ja koska yksi makkarapaketti on 400 g ja paketissa on 4 makkaraa, on yhden makkaran hh-määrä 1 g :)

Ketsupit yms ovat todella salakavalia, mutta niitäkin kun kohtuudella ja järkeä käyttäen käyttää nin hyvin pärjää!

• säpäleinä

Omalta kohdaltani voin kertoa toimivan vinkin; Jos olet parisuhteessa niin eroa, ei takuulla tee mieli ruokaa ja kilot lähtee. Että ongelmansa meistä kullakin.

• varo esikäsiteltyjä

Tarkoitan pakastevihanneksilla niitä herne-, porkkana-, kukkakaali-, papusekoituksia, jotka maksavat 35 senttiä pussi ja niissä on suomen lipun kuva. Ne kypsyvät mikrossa 3 minuutissa ja pussillisessa on 100 kaloria. Riisi on tuontitavaraa ja kuormittaa ympäristöä. Makarooni tehdään vehnäjauhosta. Molempien ravintoarvo on pelkkiä kaloreja. Perunamuusi on tuhtia tavaraa, vaikka siinä on jonkin verran ravintoarvoakin.
        Ravintotottumuksia kannattaa muuttaa parempaan suuntaan sitä mukaa, kun uskoo pystyvänsä säilyttämään udet tavat. Silloin vaikutuskin on pysyvää.

• jicwjiwj
        varo esikäsiteltyjä kirjoitti:

Tarkoitan pakastevihanneksilla niitä herne-, porkkana-, kukkakaali-, papusekoituksia, jotka maksavat 35 senttiä pussi ja niissä on suomen lipun kuva. Ne kypsyvät mikrossa 3 minuutissa ja pussillisessa on 100 kaloria. Riisi on tuontitavaraa ja kuormittaa ympäristöä. Makarooni tehdään vehnäjauhosta. Molempien ravintoarvo on pelkkiä kaloreja. Perunamuusi on tuhtia tavaraa, vaikka siinä on jonkin verran ravintoarvoakin.
        Ravintotottumuksia kannattaa muuttaa parempaan suuntaan sitä mukaa, kun uskoo pystyvänsä säilyttämään udet tavat. Silloin vaikutuskin on pysyvää.

terveydentukipilarit.fi ja sieltä mediasali noita kun kuuntelee niin jopa alkaa onnistua.

• mirkku kakkonen

itse pysyn lähes missimitoissa ja syön mahani täyteen jokapäivä.Sanoit että syöt herkkuja harvoin mutta suklaakeksiä joka aamu?
      sokeri on pahin aine joka saa niitä rasvasoluja kasvamaan.Et takuulla laihdu niinkauan kun ruokavaliossa on perunat ja pastat ja varsinkin jos käytät kevyttuotteita jotka sisältävät sokeria paljon(esim jukurtit)Käytä luonnollisia rasvoja ja jätä margariinit ehdottomasti pois sekä valmisruuat jotka sis natriumglutamaattia jotka sotkevat aivoissa senverran että et tiedä milloin sulla on nälkä ja mitenpaljon.Itse syön aamulla kreikkalaista tai turkkilaista jugurttia johon sekoitan marjoja ja hunajaa sekä teetä.Muuten ruokavalioon perunan tilalle muita kasviksia ja lihaa ja kalaa ja kanaa.leipää voi vähentää.Pienikin kohennus jo näkyy ja tuntuu koska leivän ja perunan vähentäminen on vaikeaa suomalaiselle .Tee syömisestä mukavaa äläkä stressaa ja laske kaloreita,syöt mahdollisimman luonnollisesti ja mietit miten ennen syötiin,ei silloin ollut marinoituja lihoja eikä margariinia

• ilkka*

Olen huomannut sen, että ei ole väliä koska syö, ja mitä syö. Pitää vain syödä sopivan paljon. Itse en syö aamulla mitään, vasta iltapuolella suurimman osan energiansaannistani tyydytän. Energiaa noin 2000-2500kcal vuorokaudessa.

• Pläskiä vastaan

Syöt ihan kakkaa sapuskaa ja ihan päin hittoa.
      Hirveet määrät hiilareita ja moskaa. Hyh. Ihme ettet laihdu. Tosin..laihdutus onnistuu hyvin jos laihtuu kk puoli kiloa, niin sullahan on hyvin pullat uunissa. Tarkotushan on et paino tippuu hiljalleen jotta se myös pysyy poissa.
      En lukenut muita viestejä, joten en tiedä mitä siellä sanotaan. Provoltakin kuulostaa tai sit sullon jääny koulussa jo tunnit väliin kun käsiteltiin terveellistä ruokaa ja ruokarytmiä.
      Provo tai ei. Googleta Ene dietti ohje. Noudata sitä KIRJAIMELLISESTI 8vko ja sillon paino tippuu! Sairaaloiden käyttämä liika lihaville..joten..ei ainuttakaan siideriä, karkkia tai pirun suklaa keksiä!
      Ihmekkään jos pennut paksunee jos tollee syödään ja luullaan et se on terveellistä saati et tolla laihtuu. Toisekseen..liikuntaa pitää olla. Ene dietin tarkotus on siinä et yleensä sairaalan laihduttajat on sairaalloisen lihavia joten ene dietti puree ilman liikuntaa eikä se tuekkaan rankkaa reenaamista, mutta silti. Mikä sun Bmi on? Onks sulla ees syytä laihduttaa vai pitäskö vaan kiinteyttää? Sä oot noin nuori, siinä on viel sitä "lapsen" pyöreyttäki mukana. Ihmeitä ei pidä koskaan odottaa. Reaaliteetit peliin.

• proteiinipieru

jätä noi perunat ja makkarat pois osta jotain vähä-rasvatonta lihaa ruuaks tai kanaa jos esim käyttää siinä riisiä niin ostaa tummaa sama pastassa tummaa pastaa, iltapalaks voi esim rasvaton maitorahka siihen sekottaa marjoja niin ja leipä pois, alottaa aamun kaurapuurolla. karkkipäivän saa pitää kerran viikossa se ei tee pahaa vaan kiihdyttää mukavasti aineenvaihduntaa muuloin keksit ja karkit ei oo hyväks. liikuntaa 2-3x viikossa semmosta jossa hengästyy siihen voi lisäks lisätä noita lyhyitä kävelylenkkejä.
      tsemppiä! ku kerran jotain alottaa tekee sen kunnolla niin tulos on sen mukanen!

• vähemmän onneton

Multa on lähtenyt kiloja jo parin vaatekoon verran melko pienessä ajassa ja sen jo muutkin huomaavat että olen hoikistunut. Olen ostanut kannustimeksi pienempiä vaatteita; asetan kohtuullisia tavoitteita ja sovin itseni kanssa että tietyssä ajassa mahdun tiettyyn vaatekokoon. Tämän hetkinen onnistumiseni vaan innostaa minua jatkamaan, ja tällä kertaa periksi en aio antaa enää.

Olen jättänyt perunan, pastan, sokerit ja viljatuotteet pois (keliakia mulla on, että viljojen poisjättäminen ei ole mulle vaikeaa). Sen sijaan syön ns. hyviä hiilareita (kaikkia muita kasviksia ja kotimaisia marjoja) ja proteiinia kohtuullisesti ja rasvaa myös kohtuudella. Hedelmiä en ole syönyt nyt viime aikoina. Omenan tai päärynän kai voisi vaihtelun vuoksi joskus ottaa välipalaksi? Suosin kasvispohjaisia linssikeittoja, jotka täyttävät hyvin ja pitävät nälän tosi pitkään loitolla. Käytän joka aterialla jotain laktoositonta ja mahd. vähärasvaista maitotuotetta (rasvaton maito, piimä tai raejuusto, maustamaton jugurtti). Kai ruokavalioni muistuttaa hyväkarppia, en tiedä kun en ole siihen perehtynyt sen koommin. Juon vettä.

Painotan syömiseni siten että illalla klo 18 jälkeen en syö mitään enää. Eikä ole ollut tarvettakaan enää kun en tunne nälkää enää iltaisin. Aamiaista en jätä koskaan väliin ja kevennän iltapäivää kohti. Huijaan aivojani käyttämällä pientä lautasta, jolloin ruoan määrä näyttää suuremmalta vaikka sitä ei määrällisesti siinä runsaasti olisikaan. Syön vain ruokapöydän ääressä rauhallisesti pureskellen ja lopetan heti syömisen kun tunnen itseni vähänkin täysinäiseksi. Mahalaukkuni ei vedä enää niin paljon kuin ennen, se on varmaan pikku hiljaa pienentynyt niin että tulen jo ihan pienestä pian täyteen. Nälkää en ole nähnyt.

Kärsin myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta, mutta nyt lääkitys ja veriarvot ovat kohdallaan eikä enää ole estettä laihtumiselle. Sen taakse ei kannata piiloutua. Minulla se oli osasyy painonnousuun mutta pääsyy oli tietysti se etten kulutanut kaikkea syömääni. Olen ryhtynyt tietoisesti aktiivisemmaksi ja töissäkin käytän portaita hissin sijaan. Olen muutenkin lisännyt liikuntaa enemmän. Olen huomannut että niinä päivinä kun liikuntaa olen harrastanut, niin nälkää en juurikaan tunne ja syö vielä vähemmän. Syödä tietysti täytyy, sillä sen lopettaminen hidastaa aineenvaihduntaa ja laihtuminen hidastuu sen myötä. Liikunnan avulla voi siis myös hallita syömishalua. Syön vain ruoka-aikoina sen mitä syön enkä napostele väliaikoina.

Onhan noissa laihdutusohjelmissa ollut puhetta tasaantumisvaiheesta, jolloin painon putoaminen pysähtyy syystä tai toisesta hetkellisesti. Aluksi kun pudotettavaa on enemmän kilot karisevat tehokkaammin.

Mikä nyt kenellekin tepsii, minulla on tehonneet nämä keinot. Se kai on pääasia, että ei jätä ateroita väliin niin että tulee kaamea nälkä ja sitten syö tiivisteetkin jääkaapista. Mitään ihmedietteejä ei kannattane aloittaa, kun sitten ne kilot tulee vaan takaisin korkojen kera palattaessa entisiin tapoihin. Olenkin lakannut laihduttamasta ja mielummin pyrin elinikäiseen elämäntapamuutokseen. En halua enää ikinä näitä kilojani takaisin, jos niistä lopullisesti näinkin helpolla pääsen eroon! Jo pienillä muutoksilla on merkitystä.

• sohvi vm-67

"Miten syön.. No, aamusin yleensä kahvikupillisen kahvia ja pari suklaakeksiä tai jotain muuta keksiä" = käy aamusta 7-9 välillä lenkillä ja juo lasi vettä tai tuoremehua ennen sitä , lenkin jälkeen puuro , kahvi ja hedelmä. Aineenvaihdun lähtee liikkeelle ja ruokahalu kasvaa liikunnan myötä.

Lounas: syö se oikeaan aikaan eli 12-13 välillä , vähennä hiilareitten osuutta eli puolita annoskokosi nykyisestä ja lisää salaattia, raasteita jotta saat itsesi kylläiseksi

välipala: hedelmä/jogurtti/viili

Illallinen noin klo 18 aikaan :keitto ( esmees:kasvis, jauheliha , makkara) ja leipä (tummaa leipää)

Iltapala:hedelmiä tai viili ja leipää

Jätä majoneesit pois , korvaa kasvisrasvalevitteillä , vähärasvaisia sulatejuustoja ja muutenkin lisää tuoreita kasviksia ruokailuun ja juo vettä , kivennäisvettä ja maitoakin kohtuudella.
      Lisää liikuntaa 3xvko että saat sykkeen nousemaan ja tulee kunnolla hiki niin takaan että paino putoaa :) Tiedän kokemuksesta, että toimii jo itsessään sekin , että puolittaa ruoka annokset ja sillä saat vatsalaukun pienemmäksi jos se on jo päässyt suurenemaan niin että ruoan tarve on isompi kuin kulutettava määrä. Normisti ihmsen vatsalaukku on noin oman nyrkkisi kokoinen joten kun katsot annoskokoasi niin montako nyrkillistä siinä näät? ;)
      Tsemmpiä sinne -siitä se lähtee! Minä aloitin marraskuun alussa ja pudotusta on nyt 9 kiloa tähän mennessä (vielä 13 kg on edessä) vaan hiukkasen korjaamalla ruokatottumuksia ja liikuntaa lisäämällä :)

• hemppaheikki

mie syön aamulla makkaroo hirvenlihhoo ja noin kuusi palaa ranskanleipöö ja töistä tullessa ostan hampurilaisen ja menen kotihin syömähän ja sittehen lähären lenkille kierrän talon kaksi kertoo ja tuun sisälle ja laitan palapaistit uunihin ja hyvin on kilot pysyny kurissa painan vain noin 135 kilogrammaa joka ei ole todellisuudessa mittään

• Tiedä häntä

Mulla suurin ongelma, etten liho sitten millään. Ruoka ei yksinekertaiseti maistu. Väkisin joudun ahtamaan jotain kitusiini. Siis mun syömiseni on pakkosyöntiä, terveydellisistä syistä. Paino pysyy just ja just terveyden rajoilla, toki vitmiineja pitäis saada, vaan valitettavasti tomaatti ja kurkutkin ovat nykypäivänä kalliita. No, toki vitamiinit on olemassa, millä ei tosin koskaan saa korvata ruokaa.

Nää urheilijat on usein hiilarittomalla kuurilla, jolloin niiden elimistö menee ketoosiin ja paino putoaa nopeasti, vaan hiilaripuute taasen saattaa johtaa masennukseen. Siis kysymys näistä uhreilijoista, jotka kuuluvat johonkin höyhensarjaan, tai/ ja sen sellaiseen, ja niiden täytyy pudottaa painoaan pikaisesti. Painivat, painonnostajat yms. Vaan en kyllä herkästi suosittele ketoosia pitkäksi aikaa. Sillä voi pudottaa painon jopa 10 kg aikas lailla nopeasti, vaan ihmislapsen elämäntahto, ja mieli on kuiteskin tärkeempi.

Joten se ketoosi, varsinkin pitkäaikainen, vaikuttaa tunnepuoleen, eli masis on seuraus siitä, josk sitä jatkaa pitkään Paino tosin tippuu nopeasti.

Eli sun virhe on se hiilarit.

Onhan se normaalia, jos paino ei putoa viikkoihin, vaan sulla ei taida olla nyt oikea laihdutuskuuri. Vähennät vain ruokamäärää ja lisäät vähän liikuntaa, eikä se liikuntakaan niin tärkeä oo, vaan se ruokamäärä.

• DeadWoman89

Itse olen ollut 2 kk xtravanganzan dietillä, ja kiloja karissut 19kg.

Itse laihuin 2010 vuoden aikana maaliskuun-elokuun välillä 7 kg noudattamalla ruokaohjetta: söin noin 3 tunnin välein, 6 kertaa päivässä. ja yhden kerran viikossa herkkupäivä jolloin jotain limpparia ja pizzaa. Harrastin myös liikuntaa kävelyä/hölkkää ja kuntosalia. Tärkeintä että vaihdat osan ruoka-aineistasi vähärasvasiin ja ja vähähiilihydraattisiin ruoka-aineisiin kuten pastan, perunan, riisin tilalle keitä papuja niissä on vähemmän hiilihydraatteja, vaihda maito rasvattomaan, ja jätä kaikki "sokerimehut appelsiinimehut pois"

Syö lihaa tarpeeksi. noin 100g ruokaa kohden. vältä marinadeja koska niissä on sokeria ja suolaa. Marinoi itse.
      Vinkki: jos paistat kanaa öljyssä pannulla, öljystä saat vain kovia rasvoja vaikka se olisi auringon kukka öljyä.

Nyt tämän hetkinen ruokavalioni on seuraavalainen:
      8.00 Aamupala= 1,5 dl vähärasvaista maitorahkaa ½ dl sokeroimattomia vadelmia tai mustikoita
      ½ tl pellavansiemeniä
      10.00 puolikas omena, maapähkinöitä ½dl
      13.00 LOUNAAN OHJE: Oma nyrkkisi toimii mittarina mitä tarvitset:
      nyrkillinen lihaa, kalaa, kanaa, soijaa tai muuta proteiinipitoista.
      nyrkillinen hiilihydraattia, itse tällä hetkellä syön lämpimiä kasviksia ja vältän pastaa, riisiä, perunaa. Vaikka ne ovat täyttäviä, saa niistä liika hiilihydraatteja. Kuten pavut, porkkana, parsakaali
      Kämmenellinen vesipitoisia kasviksia, kurkkua, tomaattia, salaattia, herneitä maissia
      16.00 Kaupasta ostettu energia patukka/ proteiinipatukka/ Juoma
      18.30 Sama ohje PÄIVÄLLISELLLÄ KUN LOUNAALLA. Vältä kaupan salaatin kastikkeita, käytä salaatin päällä vaikka omatekemää kastiketta tai osta pellavasiemen tai auringonkukka öljyä 1 rkl riittää salaatin päälle.
      21.00 Iltapalaksi syö jotain vähärasvaista ja proteiinipitoista( raejuustoa, kanaa, rahkaa ja marjoja) Lisää myös vähän kasviksia. proteiini pitää nälän poissa yön ajan.

:D tsemppiä kaikille laihuttajille, itsekin olen hyvin paljon kamppaillut painoni kanssa. ja nyt vihdoin tuntuu että Xtravaganzan dietti auttaa minut tavoitteeseeni ...

• katoppauuvelleen

www.karppaus.info
      Ite lähin laihtumaan vaivattomasti.
      Ei o näläkä eikä tee mieli karkkia.

• Karppivalio

Hiilarit ja sokeri. TÄYSIN pois ruokavaliosta. Liikunnastkaan ei niin hirveästi tarvitse murehtia. Ja niin alkaa kilot pudota että heikompaa hirvittää.

Uskoa ei tarvitse, kokeilla kannattaa.

• pölöjökös

uskokaa tai älkää mut jos syö enemmän kuin kuluttaa niin sehän lihottaa

• OmShantiShivaShakti
        pölöjökös kirjoitti:

uskokaa tai älkää mut jos syö enemmän kuin kuluttaa niin sehän lihottaa

Näin se on. Vain kokonaiskalorit pitkässä juoksussa merkitsee. Siksi kannattaa keskittyä vähentämään syödyn ruoan määrää sillä keinolla joka itselle sopii, eikä lähteä suinpäin sekoilemaan erikoisruokavalioiden ihmeelliseen maailmaan. Eli juuri niillä sapuskoilla laihtuu, mitä tällä hetkellä syö (ja on syönyt hieman liikaa). Mitä vähemmän ruokailutottumuksiaan muuttaa, sen helpommin suunnitelmasta tulee pidettyä kiinni.

Vähemmän ruokaa merkitsee aina enemmän läskinlähtö'ä.

• plaaaahplaah
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

Näin se on. Vain kokonaiskalorit pitkässä juoksussa merkitsee. Siksi kannattaa keskittyä vähentämään syödyn ruoan määrää sillä keinolla joka itselle sopii, eikä lähteä suinpäin sekoilemaan erikoisruokavalioiden ihmeelliseen maailmaan. Eli juuri niillä sapuskoilla laihtuu, mitä tällä hetkellä syö (ja on syönyt hieman liikaa). Mitä vähemmän ruokailutottumuksiaan muuttaa, sen helpommin suunnitelmasta tulee pidettyä kiinni.

Vähemmän ruokaa merkitsee aina enemmän läskinlähtö'ä.

Niillä hiilareilla ON merkitystä. Itse kokeilin aikoinaan vaikka mitä konsteja että olisin edes vähän saanut pudotettua kiloja ja heti kun tietosesti vähensin hiilareita ja rupesin suosimaan mm. rasvoja niin paino lähti laskuun. Se että tekisin päinvastoin, eli vähentäisin roimasti rasvoja ja päinvastoin söisin hiilareita huomattavasti enemmän, turpoaisin kuin pesusieni. Näin se menee. Joku leivän nokare muovinmakusella margariinilla ja vähärasvaisella juustonviipaleella varustettuna vs kunnon rasvaista pekonia (joskus jopa lisätyssä öljyssä paistettuna) kananmunan ja esim salaattien kera vie ehdottomasti voiton, myös painonhallinnan suhteen. Miksi sitä rääkätä itseä turhilla hiilareilla kun voi vapautua ja elää huomattavasti pienemmälläkin määrällä ja samalla painokin pysyy kurissa. Keholle välttämättömiä ovat RASVA ja proteiini, hiilarit taas polttoaineena mutta ihminen on suunniteltu niin että mikäli hh:ja ei ole saatavilla, kykenee se tuottamaan sitä itse tai tarvittaessa se käyttää polttoaineeksi kehoon kertyneitä ylimääräisiä rasvavarastoja (=laihtuminen). Yksinkertaista ja totta. Ja puhun todellakin kokemuksesta. Kalorit ja erintoten rasvahysteria on kusetusta ja turhanpäivästä höpönpöppöä.

• OmShantiShivaShakti
        plaaaahplaah kirjoitti:

Niillä hiilareilla ON merkitystä. Itse kokeilin aikoinaan vaikka mitä konsteja että olisin edes vähän saanut pudotettua kiloja ja heti kun tietosesti vähensin hiilareita ja rupesin suosimaan mm. rasvoja niin paino lähti laskuun. Se että tekisin päinvastoin, eli vähentäisin roimasti rasvoja ja päinvastoin söisin hiilareita huomattavasti enemmän, turpoaisin kuin pesusieni. Näin se menee. Joku leivän nokare muovinmakusella margariinilla ja vähärasvaisella juustonviipaleella varustettuna vs kunnon rasvaista pekonia (joskus jopa lisätyssä öljyssä paistettuna) kananmunan ja esim salaattien kera vie ehdottomasti voiton, myös painonhallinnan suhteen. Miksi sitä rääkätä itseä turhilla hiilareilla kun voi vapautua ja elää huomattavasti pienemmälläkin määrällä ja samalla painokin pysyy kurissa. Keholle välttämättömiä ovat RASVA ja proteiini, hiilarit taas polttoaineena mutta ihminen on suunniteltu niin että mikäli hh:ja ei ole saatavilla, kykenee se tuottamaan sitä itse tai tarvittaessa se käyttää polttoaineeksi kehoon kertyneitä ylimääräisiä rasvavarastoja (=laihtuminen). Yksinkertaista ja totta. Ja puhun todellakin kokemuksesta. Kalorit ja erintoten rasvahysteria on kusetusta ja turhanpäivästä höpönpöppöä.

Vain kaloreilla on merkitystä.

• plaaaahplaaah

Vain kaloreilla on merkitystä.

Ihan vain mielenkiinnosta tahtoisin tietää mihin tämä sinun väitteesi "hiilareilla ei merkitystä" perustuu? On se kumma kun esim. urehilijat ym enemmänkin liikkuvat ihmiset tankkaavat hiilareita juuri sen verran ku he kuluttavatkin koska painoa ei ole tarkoitus laskea. Samoin eri laihdutus-ohjelmat lähes korostavat hiilareiden osuutta ja samalla patistavat hiki otsalla liikkumaan. Mikä järki tankata hiilareita ja sitten jotta saadaan polttoaine kulutetuks tulisi liikkuakin sen verran ja vielä enemmänkin jotta saadaan laihtumistakin tapahtumaan. Ei kyllä mitään logiikkaa jos ajattelee että tahtoo karistaa ylimääräiset kilot ja kehotetaan toimimaan näin. Vaihtoehtosesti jos ei yksinkertaisesti ole aikaa, motivaatiota tms kauheisiin liikuntasuorituksiin voi tällöin hiilareiden määrää tiputtaa jolloin keho ei edes vaadi suurta liikuntamäärää käyttääkseen ravinnosta saatua polttoainetta ja kun tarpeeksi hiilareita vähentää siirtyy keho automaattisesti käyttämään polttoaineeksi sitten näitä ylimääräisiä kiloja eli rasvavarastoja kun ravinnosta ei enään liikoja hiilareita saa. Hiilareita kun liian suuret määrät nautit etkä liiku (toisinsanoen kuluta tarpeksi hiilareita) kertyy ne lopulta ylimääräisiksi energiavarastoiksi kehoon. Sehän hiilareiden pääsääntöinen tarkoitus on, eli syödään se mitä keho kykenee kuluttamankin. Aina kun kehon ns varastot tyhjenevät ja kehon rasvanpolttoprosessi alkaa, jatkuu se niin kauan kunnes hiilareita on jälleen saatavilla ja tällöin ns varastot täyttyvät sen mukaan ja keho siirtyy käyttämään ensisijaisesti näitä nautittuja hiilareita -> rasvanpolttoprosessi tietysti keskeytyy kunnes varastot ovat jälleen tyhjät jne jne jne. Ja mikäli hiilareiden liikasyönti yhä jatkuu, ei rasvanpolttoprosessista kannata edes haaveilla, päinvastoin. Ellei tosiaan lähde sitten hikoilemaan ja kuluttamaan kaiken sen hiilarimäärän minkä on ravinnosta saanut.

• personal trainer_m
        plaaaahplaah kirjoitti:

Jos haluaa nopeasti laihtua niin silloin kannattaa valita tehokkain tapa sen toteuttamiseen. Hiilareita vähän (Low Carb tai ketoosi, kumpi itselleen sopii). Proteiinia reilusti joka aterialla 3h välein, hyviä rasvoja sopivasti. Ketodietillä enemmän, kun ei ole hiilareita lähes ollenkaan. Kroppa oppii käyttämään rasvaa energia lähteenään ja hyvinvointi on monella parempi kuin hiilaripöhö ruokailuilla.
        Ruokavalio on kuitenkin kaiken a ja o. Ei mitään hemmetin keksejä ja maitoa dietillä (maito nostaa insuliinia kovasti joka ei ole todellakaan hyvä juttu dietillä ja sen lisäksi sisältää paljon hiilaria). Kaikki on tottumiskysymyksiä. Vettä menee reilusti. Monivitskua, vahvaa 500mg-1000mg C-vitskua ja Omega3 kalaöljykapselit dietille mukaan päivittäin. Kannattaa ottaa yhteyttä johonkin personal traineriin, joka suunnittelee ruokavalion itselleen muutamalla kympillä eikä tarvitse lyödä päätänsä seinään kuukausien ajan dietissä kuitenkaan onnistumatta. Jos ei personal traineria, niin sitten kannattaa netistä tutkia asioita. Karppaajat sivustolla käsitellään low carb systeemiä ymmärtääkseni, se on helposti luettavissa ja porukka auttaa siellä varmasti.

Noin yleisesti kävely on monelle huono tapa laihtua. Saa sillä vähän kulutusta nostettua mutta vähän. Joillakin on niin hidas aineenvaihdunta, että se kaipaa vähän tehokkaampaa urheilua. Jos on paljon ylipainoa niin kannattaa harkita kuntosalia (nyt on tarjouksia) ja sisällä tehtävää aerobista. Koneet on mukavempia ja sisällä on lämmintä. Korkeat sykkeet käyttöön lämmittelyn jälkeen. Kulutus on korkeampaa lämmöntuotto efekteineen. Jälkikulutus on myös toista luokkaa vrt. kävelyyn. Salitreeni on kuitenkin kaiken a ja o, myös naisille koska silloin lihasmassalla on jokin syy pysyä. 10-12 toistoa itselleen raskailla painoilla 45-1min tauoilla, niin kyllä syke pysyy korkealla ja samalla saa kovan kulutuksen aikaiseksi ja rasva palaa. Monipuolisuutta peliin ja tarkkaavaisuutta ruokavalioon. Itsekuria pitää olla myös, jos tekee mieli herkkuja niin pakastemarjoja Ehrmann maustamaton maitorahka combo = herkkua ja halpaa! ;)

Oikean aamupalan, siis puuroa ja kanamunaa jne. syövillä on bmi pienempi kuin niillä jotka eivät syö aamupalaa, keksi ei ole aamupala vaan ehkä päiväkahvin seuralainen. Aamupalaa syövät, syövät sitten 400 kaloria vähemmän päivän aikana kuin ilman aamupalaa olevat, napostelukin jää pois.

• Muuta ruokatapoja

Paras keino pysyvään laihtumiseen on, kun unohdat kuurit ja ihmedieetit! Muuta sen sijaan ruokailutapoja pysyvästi, pienillä muutoksilla saat aikaan pysyvän painonputoamisen ja saat terveellisemmän ruokavalion. Hidas laihtuminen onkin parempi kuin nopea, se johtaa pysyvämpiin tuloksiin! Vähärasvaista lihaa, kalaa ym edelleen aterialla, mutta perunaa niukasti,korvaa vaikka osa perunoista tomaatilla tai muulla lempikasviksella, ei väliä raakana vai kypsänäkö syöt. Samoin pastaa hieman vähemmän, kasviksia tilalle, esim. haudutettuja suikalejuureksia. herkutella voit, kun vaan et päivittäin, ja herkuissakin pysyy kohtuus mielessä. Älä tuijota tuotteitten kaloritietoja, vaan syö kiellettyjä hieman harvemmin ja hieman pienempiä määriä. Liiku päivittäin, se on tärkeää, sillä lihakset on kiinteämpiä kuin läski, ja vaikka et kiloissa laihtuisi, olet timmissä kunnossa kauniimman näköinen. Laihtumiseen ei ole poppakonsteja, ikävä kyllä.

• näihän se

Todellaki karppaus ym ruokavaliothan eivät nimenomaan ole suorasanasesti diettejä. Karppauksessa myöskin tähdätään pysyvään ruokailutapaan, aluksi vain ideana on pudottaa hh:t mahdolllisimman alas jotta laihtuminenkin tehostuu ja nopeutuu, myöhemmin kun ollaan lähellä tavoitetta voi alkaa tasapainottaan sitten omatunnon mukaan ja itseä kuunnellen että missä vaiheessa paino tosiaankin alkaa tavoitteessa pysymään. Eli ei missään nimessä ensin armotonta karppausta ja kun tavoite saavutettu, siirryttäisiin entisiin elämäntapoihin.

Vhh on itselle sopivaksi muokattu vähähiilihydraattinen ruokavalio ja painonhallinnassa todistetusti tehokas apu.

• onneton!
        näihän se kirjoitti:

Todellaki karppaus ym ruokavaliothan eivät nimenomaan ole suorasanasesti diettejä. Karppauksessa myöskin tähdätään pysyvään ruokailutapaan, aluksi vain ideana on pudottaa hh:t mahdolllisimman alas jotta laihtuminenkin tehostuu ja nopeutuu, myöhemmin kun ollaan lähellä tavoitetta voi alkaa tasapainottaan sitten omatunnon mukaan ja itseä kuunnellen että missä vaiheessa paino tosiaankin alkaa tavoitteessa pysymään. Eli ei missään nimessä ensin armotonta karppausta ja kun tavoite saavutettu, siirryttäisiin entisiin elämäntapoihin.

Vhh on itselle sopivaksi muokattu vähähiilihydraattinen ruokavalio ja painonhallinnassa todistetusti tehokas apu.

Jopas on paljon tullu viestejä mutta hyvä niin. Ja kiitos kaikille ASIALLISISTA kommenteista. Onko kellään kokemusta tuosta Nutrilettista? Sitä ajattelin kokeilla mutta liekö mitään hyötyä koko hommasta.

• piupaukulkija
        onneton! kirjoitti:

Jopas on paljon tullu viestejä mutta hyvä niin. Ja kiitos kaikille ASIALLISISTA kommenteista. Onko kellään kokemusta tuosta Nutrilettista? Sitä ajattelin kokeilla mutta liekö mitään hyötyä koko hommasta.

jos voit käyttää maitoa tuo jauhe käy sinulle ja jos pystyt olemaan pelkällä jauheella muutamia viikkoja , laihdut, aika kalliiksi se tulee, kun pitää käyttää 5 pussia päivässä. mutta kyllä sillä saa laihdutuksen käyntiin. silloin ei todellakaan saa syödä mitään muuta, eikä alkoholia käyttää. pussissa on kaikki tarvittavat aineet ja olo on hyvä, kunhan nälän jaksaa pitää. nimittäin minulla ainakin oli nälkä ihan huutava ja söinkin sitten yhden liha-aterian pussien lisäksi päivässä ja paino putosi 7 kg viikossa. tosin myös verenpaine heitti ympyrää, ei lääkäri ollut sanonut että verenpaine putoaa rajusti ja oli vielä verenpainelääkitys päällä niin se putosikin rajusti vaaralliselle alueelle. eli jos nyt alat laihduttamaan sillä nutriletillä mene terveyskeskukseen ja pyydä valvontaa siinä. jos meinaat kaikki kilosi haihduttaa pussisopilla niin siihen menee joku 3 kk , jonka ajan voi käyttää kyseisiä tuotteita, sen jälkeen pitää pitää tauko ja jatkaa sitten taas, sanoi minulle asiasta lääkäri. tosin pussisoppien lisäksi saa käyttää kyllä vihanneksia eli salaattia kurkkua ja tomaattia, mutta ei sitten öljykastikkeita. varmasti saat tukea terveyskeskuksessa kun pyydät apua, tee se niin onnistut hankkeessasi

• Mies22vkl

En lukenut muiden neuvoja kuin silmäillen ja ihan hyviä neuvoja siellä näytti olevan. Laitan tähän kuitenkin oman tekstini, jonka kirjoitin toiseen ketjuun, joten älä ihmettele jos se ei ole ihan sinulle suunnattu. Siinä on kuitenkin mielestäni tärkeimpiä asioita painonpudotuksessa.

Kuntosali on varmasti paras vaihtoehto sinulle ainakin osana harjoittelua, koska se on yksinkertaisesti tehokkainta. Liikkeitä voit katsoa vaikkapa Pakkotoiston sivuilta tai muualta netistä, josta löytyy ihan videoitakin liikkeiden oikeinsuorittamisesta.

Salin lisäksi kannattaa harrastaa jotain muutakin. Tällaisia voisi olla kävely tai uinti, joka olisi treeneistä palauttavaksi harjoitteluksi todella hyvä. Tämän lisäksi voisit käydä vaikka pelaamassa sulkapallo, joka on helppo oppia välttämästi ja mukavaa pelata. Tällaista treeniä et juostessa, salilla tai uidessa saa.

Ruuissa kannattaa suosia tuotteita, joissa on paljon proteiinia ja eikä kovin paljoa energiaa. Lihoista parhaat on kala ja kana, mutta tuskin jauhelihaa ym. kannattaa jättää pois. Kunhan ei mitään valmislihapullia syö.

Maitotuotteista kannattaa käyttää vähärasvaisia tuotteita. Rasvaton maito, rasvaton ja maustamaton rahka, rasvaton ja maustamaton raejuusto. Rahka sopii hyvin välipalaksi (maistuu ihan hyvältä kun lorauttaa sekaan vähän funlight vadelmatiivistettä) ja raejuustoa voi laittaa lautaselle jokaisen aterian yhteydessä. Rahkaa voi toki syödä myös aamupalana jos siihen sekoittaa vaikkapa mysliä.

Luonnollisesti myös kasviksia tulee syödä paljon, mutta senhän nykyään kaikki varmaan jo tietävätkin. Vitamiineja ei kannata myöskään unohtaa ja omega 3 ja 6 rasvahappoja tulisi myös syödä. Näitä saa kylläkin kalasta. Näiden lisäksi on hyvä syödä magnesiumia, joka auttaa suonenvetoihin ym. Sitten myös sinkki,seleeni ym.

Aamulla tulisi syödä paljon hiilihydraattia, josta saa energiaa. Mitä pidemmälle päivä menee niin sitä vähemmän syödään hiilihydraattia ja enemmän proteiinia. Treenin jälkeen kannattaa juoda palautusjuoma, jossa on nopeasti imeytyvää hiilihydraattia (maltoa) ja nopeasti imeytyvää proteiinia (heraa). Näitä saa kaupasta pusseissa tai ämpäreissä maustettuna tai maustamattomana. Ne sekoitetaan maitoon, veteen tai mehuun. Omasta mielestäni maito on ainoa, jonka kanssa ne ovat juotavia.

On tärkeää, että laihduttaessa syö tarpeeksi proteiinia, koska muuten menetät vain lihaksesi. Netistä löytyy ohjelmia, joilla voi laskea päivittäisen proteiinintarpeen ja siellä pystyy myös listaamaan tuotteet, jotka on kyseisenä päivänä syönnyt ja ohjelma laskee saamasi ravintoarvot niistä. Näitä voit sitten verrata ravintoaineiden tarpeeseesi ja yrittää saada ne mahdollisimman hyvin vastaamaan toisiaan.

Ei kannata lähteä pää kolmantena jalkana lenkkipolulle, vaan ottaa asioista ensin selvää, tehdä suunnitelma ja tämän jälkeen vasta toteuttaa se.

Ei kannata kuitenkaan olla liian ankara itselleen, vaan välillä kyllä voi herkutellakkin. Tämä kuitenkin kannattaa rajoittaa vaikka yhteen päivään viikossa tai parissa viikossa ja silloinkaan ei kyllä kannata pussitolkulla sipsejä syödä. Jos kieltää herkut täysin itseltään niin treeni-/ravintosuunnitelmassa pysyminen on aika tuhoontuomittua ihmisellä, joka on tottunut herkuttelemaan. Tästä syystä dietit, karkkilakot ym. ovat täysin järjettömiä jos haluaa pysyviä tuloksia aikaan.

• Mies22vkl

Kun täytät lautasesi niin laita siihen ainekset tässä järjestyksessä: kasvikset, raejuusto, liha ja vasta viimeisenä hiilihydraatin lähde eli peruna, pasta tai riisi. Nimittäin usein laitetaan ensimmäisenä hiilihydraattien lähde, jolloin sitä tulee selvästi liikaa kun lautanen näyttää tyhjältä. Kun se laitetaan viimeisenä niin lautasella ei ole yksinkertaisesti enää tilaa laittaa sitä liikaa. Kasviksia tulisi olla noin puolet lautasen sisällöstä.

• Asiantuntija -03 are

Kun et vaan jätä syömistä kokonaan pois ja katsot mitä sinne suuhus laitat ja milloin! Paino alkaa tippumaan oikealla ruokavaliolla, eikä paastolla.

• syöminen kannattaa

että et laihdu. Söin aikonaan suunnilleen samaa ruokaa kun sinä, sillä erolla että yritin saada painoa lisää ja onnistuin 80kg:sta 100kg kolmessa kuukaudessa sitten tikennusta treeniin ja kiinteytys 92kg. Unohda perunat, pastat ja leivät niin alkaa toimia. Siirry kunnon lihaan ja kunnon rasvoihin, papuja kannattaa popsia ja välipalaksi salaatteja ja hedelmiä. Jos ei toimi niin ihme on. Tietysti muistat liikkua myös reilusti niin että tulee kunnon hiki, eikä mitään hiipimistä siellä ulkona. Jos et pysty juoksemaan niin kävelet niin kovaa että kävelyn jälkeen on hiki ja jalat kunnolla kipeenä. Sen jälkeen tiedät että siinä on sun kävelyvauhti joka pitää saada pysymään mutta niin että enää ei tule jalat kipeiksi.
      Onnea yritykselle kyllä se paino varmasti putoaa jos haluat. Vaatii vai itsekuria.

• veijo ite

pitkä ketju mutta paljolta mitään tekemättömiä neuvoja laihduttajalle.
        Liikunta on yliarvostettu painonpudotuksessa jos samaan aikaan syö väärin.
        Hiilihydraattilasti sulkee rasvasolut ja sitten saat hillua tolkuttomasti eikä tapahdu mitään muuta kuin se mikä usein tapahtuu, tulee nälkä.

Ainoa mikä toimii on siirtyä ruokavaliolle mikä saa elimistösi hoitamaan painosi.
        VHH ruokavalio oikein toteutettuna hoitaa asian. Ei tarvitse olla nälissä vaan saat syödä itsesi aina kylläiseksi kun on nälkä. Ei tarvitse laskea kaloreita koska se ei kuitenkaan toimi.

• Itsekkin Laihtunu

Jos syöt noin, en ihmettele jos et laihdu reippaaseen tahtiin. Toisaalta nopeesti tiputetut kilot kyllä tulee nopeesti takas jos muuttaa elämäntyyliään vaan laihduttamisen ajaks.

Pastaa ja perunaa kyllä voi syödä mut sinuna kyllä korvaisin osan pastasta/perunasta ihan vaan kasviksilla ja vihanneksilla. Tai jos haluat, voit jättää perunan ja pastan kokonaan pois ja käyttää ruuan lisukkeena vihanneksia ja kasviksia.

Makkarat ja muut kyllä jättäisin myös sinuna aika minimiin, en kuitenkaan tarkota et kokonaan pois koska järkevissä määrin edes makkara ei lihota. Kana, kalkkuna, kalat ja esim. hirvi ja poro on tosihyviä laihduttajan ruokia. Myös nauta on vährasvasta mut possussa sitä jo on enemmän.

Kuten muutamista vastausviesteistä jo luin niin muutkin on sen kunnon aamupalan kannalla ja sen puolesta puhun myös minä. Jos et ole puuron ystävä niin on niitä muitakin vaihtoehtoja kuten myslit, leseet jne. Siihen sekaan jotain rasvatonta tai vähärasvasta jogurttia niin avot! Myös marjat/hedelmät leseiden kanssa ja sekaan jogurttia niin kyllä jaksaa ja saat myös kuituja jotka on tärkeitä ruuansulatuksen kannalta. Siinä tulis myös aimo annos vitamiineja mitkä taas vaikuttaa ihan yleiseen vireystilaan ja jaksamiseen.

Jos tykkäät käyttää oikeeta voita paistamiseen (antaa ihanasti makua =)!!) niin ei sitä kokonaan tarvii jättää pois, minä en ainakaan jättänyt. Korvasin osan voista öljyllä, siis puolet voita ja puolet öljyä. Tulee hyvää mut o ei niin paha kun pelkkä voi.

Ja kun monet näköjään oli sitä mieltä et unohda herkut ja keksit niin en kyllä puhu puolesta. Jonkun minkä kieltää iteltään ihan kokonaan, on se varmasti kummittelemassa kokoajan mielessä ja himo kasvaa vastustamattomaks. Vaikka olenkin melkein 30, niin pidän itelläni yhen karkki/herkuttelupäivän viikossa (tosin aina en pidä jos ei tee makeeta mieli, sitäkin sattuu joskus tapahtumaan=)) jollon saan ihan luvankanssa herkutella. Tosin sitä ei kannata vetää yli, kohtuus sillonkin!

Liikunataa ja sen merkitystä painotan minäkin. Jos asut kerrostalossa ja siellä on hissi, niin kävele sen hissin ohi ja portaita pitkin, ylös ja alas. Ja joka paikassa missä mahollista mennä portaita pitkin hissin sijaan, niin mene portaita. Bussilla jos kuljet, niin älä mene lähimmälle pysäkille vaan kävele vasta seuraavalle tai sitä seuraavalle ja jää aikasemmin pois kyydistä kun on tarve. Hyötyliikunta muun tarkotuksen mukasen liikkumisen lisäks on aina bonusta. Koita myös saada itselles seuraa lenkeille tai hommaa jotain reipastemposta musiikkia itelles lenkkien ajaks. Ite kun työnnän napit korviin ja lähden kävelemään, huomaan monesti käveleväni musiikin tahtiin. Ja jos jotkut kipaleet on hitaampia kun muut ei sekään haittaa koska sillon tulee sun rasitus-sykkeeseen muutoksia mikä on tosi hyvä (interval harjotuksia).

Tuskin näillä meet kovin pahasti metsään koska mä laihdutin näin kun olin saanu esikoiseni. Kun rupesin laihduttamaan, painoin 81 kg ja nyt painan 59 kg (olen 171 pitkä) ja tässä painossa olen pysyny reilun vuoden (urakan alotin vajaa 3 vuotta sit). Ja sekin on syytä muistaa ja tietää et jossain vaiheessa tulee se vaihe kun tuntuu et paino ei tipu, mut asia kuitenkaan ei ole näin! Sillon kannattaa ottaa mittanauha puntari tilalle. Sillon on nimittäin ylimääränen neste hävinny ja sen muun sonnan tilalle rupee kehittymään tervettä lihaa (siis jos liikut riittävästi).

Sit kun ne terveellisemmät elämäntavat ottaa omikseen niin niistä ei enää haluu edes luopua, näin kävi mulla ja tyytyväinen olen siihen mitä nään peilistä ja siihen miltä itestä tuntuu. Eli ei muuta kun tsemppiä ja pitkämielisyyttä, niitä tarviit =)

• vinkkejä.

Kirjaa heti muistiin mitä syöt,älä luota muistiisi. Päivän päätteeksi laske syömiesi ruokiesi kalorimäärä,vain näin tiedät tarkasti vuorokauden kalorimäärän. Esim,jos vuorokauden kalorimääräsi on 2000 kaloria,on silloin helppoa lisätä liikuntaa niin,että poltat enemmän kaloreita,mitä saat ruuasta ja näin laihdut.Pari tuntia reipasta liikuntaa päivässä,saa ihmeitä aikaan jo muutamassa kuukaudessa,koska silloin elimistö polttaa kaloreita useita tunteja senkin jälkeen kun olet lopettanut liikkumisen. Laihtumiseen ei tarvita mitään ihmediettejä,vaan syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa päivittäin. Aikaa liikuntaan löytyy jokaiselta,koska tutkimusten mukaan telkkua katsellaan noin 3 tuntia illassa,se on vain valinnasta kiinni,mihin aikaansa kuluttaa.

• porshe
        vinkkejä. kirjoitti:

Kirjaa heti muistiin mitä syöt,älä luota muistiisi. Päivän päätteeksi laske syömiesi ruokiesi kalorimäärä,vain näin tiedät tarkasti vuorokauden kalorimäärän. Esim,jos vuorokauden kalorimääräsi on 2000 kaloria,on silloin helppoa lisätä liikuntaa niin,että poltat enemmän kaloreita,mitä saat ruuasta ja näin laihdut.Pari tuntia reipasta liikuntaa päivässä,saa ihmeitä aikaan jo muutamassa kuukaudessa,koska silloin elimistö polttaa kaloreita useita tunteja senkin jälkeen kun olet lopettanut liikkumisen. Laihtumiseen ei tarvita mitään ihmediettejä,vaan syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa päivittäin. Aikaa liikuntaan löytyy jokaiselta,koska tutkimusten mukaan telkkua katsellaan noin 3 tuntia illassa,se on vain valinnasta kiinni,mihin aikaansa kuluttaa.

Kun laihdut noin kilon kuukaudessa, se tekee 12 kiloa vuodessa! Eli ihan normaalissa vauhdissa olet. jopa tuolla kuvailemallasi ruokavaliolla. Miksi helvetissä kuvittelette että laihdutte parissa kuukaudessa "20 kiloa"? Laihduttajan pitää muuttaa elämäntapojaan pysyvästi, ei vain pariksi kuukaudeksi. Paras tapa laihtua on juuri kilo kuussa, siinä ihmisen psyyke ja fysiikka ehtii tottua lopulliseen elämäntapamuutokseen. Nopeampi muutos on huijausta joka ei rakennu kesätälle pohjalle.

Jätä hiilihydraatit eli pastat ja leivät vähemmälle, älä mussuta sitä leipää äläkä juo maitoa joka päivä. Vaihda kävely kevyeksi hölkäksi, aseta itsellesi liikunnallisia tavoitteita eli muutu löysästä laiskapaskasta urheilijaksi. Kun syöt kevyesti ja liikut riittävällä volyymilla, alat laihtua nopeamminä ja saa sellaisen yleiskunnon, ettei enää koskaan tee mieli lihoa tai työntää itseensä paskaa.

Vaikutat henkisesti aika laiskalta ihmiseltä joten yritä muuttaa asennettasi.

• jgygygjh

Millainen tyyppi käyttää sanaa "puntari"? Ei millään pahalla, mutta kaikille mun tuntemilleni ja omassa kielenkäytössäni se sana on "vaaka". Puntari-sanasta tulee mieleen joku vitun armeijakilovaakaa tai lihanmittuspiste, mutta ei henkilövaaka.:) Syöt myös "saunan päälle" - mielenkiintoinen murre... Mä en koskaan syö minkään "päälle", vaan syön tai olen syömättä. Kysy lääkäriltä. Jos olet lihava, voit saada avun sieltä.

• onneton!

No en tiiä missä päin asut mutta täällä Pohjois-Pohjanmaalla käytetään ainakin hyvin paljon tuota "jonkun päälle" sanontaa esim "lenkkeilyn päälle söin pari leipää" tai "saunan päälle söin yhen jäätelötuutin".

Oon nyt jättäny ainakin noi perunat ja pastat pois suurimmaksi osaksi. Joskus tulee syötyä perunaa mutta harvoin ja sillonkin vaan yks tai kaks pikku perunaa. Pasta on suurinta herkkuani joten täysin en siitäkään luovu mutta kuten moni täällä on sanonut niin kohtuus kaikessa!

Ja minulla on onneksi koira joten mukavasti aina motivoi lenkkeilemään. Jos joskus on sellasia päiviä ettei jaksa hinata persettänsä ulos (tosin laiskuudesta harvemmin on kyse vaan omasta saamattomuudesta) niin se vaan on pakko lähtee sinne lenkille kun on koira. Koska eihän sitä voi jättää ilman lenkkiä.

Itekään en koskaan oo pahemmin noista kaikenlaisista dieteistä perustanu, tosin tuntuuhan toi joillekin passaavan. Mut jokainen on omanlaisensa yksilö, jollekin sopii ja jollekin ehkä ei. Oon joskus harkinnu että kokeilis jotain semmosta mutta ainakaan näillä näkymin en vielä sellaseen ryhdy.

Huomasin tuossa yks päivä kun latelin sinne kiloklubin sivulle että mitä oon syöny niin kyllä niitä kaloreita aika reippaasti on tullu, en ois uskonutkaan että niin paljon. Mut nyt se on pyöriny tuossa 1800-2000kcal kohdilla eli ihan ok.

• äidinkielen opettaja

jgygy...lle:
        Minkälaisella ihmisellä ei ole sen vertaa elämää, että ei ole muuta tekemistä, kuin käydä netissä anonyyminä v.ttuilemassa muille ihmisille? Ei paljon auta käyttää jotain omasta mielestään standardisuomenkieltä, jos on noin ikävä ihminen. Parempi vetää vain ylioppilaspaperit vessanpytystä alas.

• jhgjygfg
        äidinkielen opettaja kirjoitti:

jgygy...lle:
        Minkälaisella ihmisellä ei ole sen vertaa elämää, että ei ole muuta tekemistä, kuin käydä netissä anonyyminä v.ttuilemassa muille ihmisille? Ei paljon auta käyttää jotain omasta mielestään standardisuomenkieltä, jos on noin ikävä ihminen. Parempi vetää vain ylioppilaspaperit vessanpytystä alas.

Voin kertoa sinulle, etttä ylioppilaslakkini on samassa paikassa useiden ainejärjestöhaalareideni kanssa ja että sain vuonna - 98 ylioppilaslakkiini sellaiset punaviinitahrat Esplanadilla, etten sen jälkeen ole sitä käyttänyt, koska arvostuksesta lakkia kohtaan ei sitä tietysti koskaan laiteta pesukoneeseen.:D Ihmettelin vain sanaa "puntari" , koska minusta se oli mielenkiintoinen ja kun itse en koskaan käytä sellaista: "puntarista" tulee tosiaan mielee kilohailin mittauspiste Norjanmerellä ta ruokakauppojen jauhelihatiskit, mutta en koskaan ole kuullut kenenkään sanovan, että "menisi puntarille". Ainakaan mun lähipiirissä ei käytetä tuollaista kieltä.:) Sinusta varmasti kaikki nettikommentointi on ikävää. Ja sulla tuli vittuilu väärälle.

• jgygygjh
        onneton! kirjoitti:

No en tiiä missä päin asut mutta täällä Pohjois-Pohjanmaalla käytetään ainakin hyvin paljon tuota "jonkun päälle" sanontaa esim "lenkkeilyn päälle söin pari leipää" tai "saunan päälle söin yhen jäätelötuutin".

Oon nyt jättäny ainakin noi perunat ja pastat pois suurimmaksi osaksi. Joskus tulee syötyä perunaa mutta harvoin ja sillonkin vaan yks tai kaks pikku perunaa. Pasta on suurinta herkkuani joten täysin en siitäkään luovu mutta kuten moni täällä on sanonut niin kohtuus kaikessa!

Ja minulla on onneksi koira joten mukavasti aina motivoi lenkkeilemään. Jos joskus on sellasia päiviä ettei jaksa hinata persettänsä ulos (tosin laiskuudesta harvemmin on kyse vaan omasta saamattomuudesta) niin se vaan on pakko lähtee sinne lenkille kun on koira. Koska eihän sitä voi jättää ilman lenkkiä.

Itekään en koskaan oo pahemmin noista kaikenlaisista dieteistä perustanu, tosin tuntuuhan toi joillekin passaavan. Mut jokainen on omanlaisensa yksilö, jollekin sopii ja jollekin ehkä ei. Oon joskus harkinnu että kokeilis jotain semmosta mutta ainakaan näillä näkymin en vielä sellaseen ryhdy.

Huomasin tuossa yks päivä kun latelin sinne kiloklubin sivulle että mitä oon syöny niin kyllä niitä kaloreita aika reippaasti on tullu, en ois uskonutkaan että niin paljon. Mut nyt se on pyöriny tuossa 1800-2000kcal kohdilla eli ihan ok.

Mä söisin VOITA, jos haluaisin laihtua. En liho, mutten laihdukaan, enkä kumpaakaan ole yrittänyt tai edes halua, kun on tässä suurempia huolia ollut elämässä ja pääsen ovista ulos, mutta henkilökohtaisesti olen sadan prosentin varma, että pikkusmäärällä ruisleipää, oliiveilla, salaateilla & monipuolisilla kasviksilla ,kananmunilla, VOILLA, oliiviöljyllä, vähärasvaisella makkaralla ja kinkulla laihtuu jokainen kuin häkä, jos vain liikkuu edes pari kertaa viikkoon. Henkilökohtainen laihtumismetodini, jos minä yrittäisin lauhduttaa, ois varmaan: laita roisisiti RASVAA leivän päälle, älä katso juotko rasvatonta maitoa vaiko täysmaitoa, vedät täysipainoien aamiaisen ja kympillä vielä lihaa tai kalaa ja omega- rasvoja, ja jois et mukella pullaa ta sipesejä tai käy karkkikaupassa, niin takuulla laihdut, jollei sullla ole laihtumiselle fyysistä estettä.

Jos minä haluaisin laihtua, söisin varmaankin minimissä hiilihydraatteja eli pasta pulla karkki kevyttuotteet ylimääräinen mukellus ja maksimissa proteiinia, eli vitamiinitabletit kehissä, kananmunia, punaista lihaa ja kanaa ja kalaa, kohtuurasvaisia juustoja paljon, VOITA ja riittävästi tummaa leipää & perunaa. Välipalat voi korvata protskuvälipaloilla: en ole kehofanaatikko tms. mikään ruoavaliohysteerikko, joten en suosittele palautumisjuomia tai proteiinipatukoita, jollet itse tykkää ja ainakin itse en edes ostaisi, koska oksettavia, mutta moni laihduttanut on mulle kertonut, että hiton paljon parempi välipala vaikkapa leffan lomaan on purkki- kaksi oliiveja tms. suolakurkkuja, kuin sipsipussi tai vaikkapa sipsipussidippikastike normaalilla sipsidipillä kermaviileineen, johon heittää kilon siivutettuja porkkanoita ja halutessaan vaikka kilon sitä kermaviilikastiketta.;)

Luuulen, että laihtuu tavissyömisellä.

• piupaukulkija
        jhgjygfg kirjoitti:

Voin kertoa sinulle, etttä ylioppilaslakkini on samassa paikassa useiden ainejärjestöhaalareideni kanssa ja että sain vuonna - 98 ylioppilaslakkiini sellaiset punaviinitahrat Esplanadilla, etten sen jälkeen ole sitä käyttänyt, koska arvostuksesta lakkia kohtaan ei sitä tietysti koskaan laiteta pesukoneeseen.:D Ihmettelin vain sanaa "puntari" , koska minusta se oli mielenkiintoinen ja kun itse en koskaan käytä sellaista: "puntarista" tulee tosiaan mielee kilohailin mittauspiste Norjanmerellä ta ruokakauppojen jauhelihatiskit, mutta en koskaan ole kuullut kenenkään sanovan, että "menisi puntarille". Ainakaan mun lähipiirissä ei käytetä tuollaista kieltä.:) Sinusta varmasti kaikki nettikommentointi on ikävää. Ja sulla tuli vittuilu väärälle.

Puntari on alkuperäisempi sana kuin vaaka, kun kerran puntarissa on punnukset jotka tasataan vastapainoilla jolloin saadaan oikea paino näkyviin, eli se on puntari millä punnitaan:-). Suomenmaa on tarpeeksi iso erilaisille murrealueille, eikä se oma sanavarasto aina ole se ainoa oikea tapa puhua.

• äidinkielen opettaja
        jhgjygfg kirjoitti:

Ihan meni oikealle tyypille kommenttini. Kieltä ei ole tarkoitus oppia hyvin, tai paremmin kuin muut, sen takia, että sillä osoitetaan ylemmyyden tunnetta muille (eli toisinsanoen jotain omia komplekseja). Se on huonoa kommunikointia ja kielen turhaan käyttämistä. Jos on noin paljon niitä haalareita, niin voisi olla myös jotain sisältöä jutuissa.

• Kamelont

Syön aamulla klo.6 kupin kahvia, 2 palaa tummaa leipää (päälle margariinia, kinkkua, juustoa ja kurkkua)
      Klo. 9.00 kuppi kahvia.

Lounaaksi töissä klo.11.00 esim. puuroa, Banaani ja omena sekä kahvia.

Klo.14.00 Kahvia (ja jos on nälkä, niin joskus joku hedelmä)

Klo.17.00 syön sitten lämpimän ruoan esim.1 vaihtoehto: 2-3dl jotain kiusausta tai laatikkoruokaa. 2 vaihtoehto: Myös keitot ovat hyviä vaihtoehtoja.
      3 vaihtoehto: Usein paistan myös lihaa tai kalaa ja syön sen höyrytettyjen vihannesten kanssa.

Illalla juon yleensä kahvia joskus teetä.

Olen 43v nainen, ja esim. tälläisellä ruokavaliolla saan helposti 1-1.5 kg viikossa painoa putoamaan eikä ole
      ollut nälkä. Joskus pitsaa, suklaata, jäätelöä......eikä ole vaikuttanut painoon, kun ei ole jokapäiväistä
      ja annokset kohtuullisia.

Koiran kanssa kävelen 2-3 tuntia päivässä ja muuta liikuntaa en juuri harrasta.
      Pituutta minulla on 160cm ja paino vaihtelee 54-57kg.

• ETT SILLEE

sinun lautaseltasi. Siis salaatteja, juureksia, ja muita kasviksia. Liiallinen pastan ja perunan suosiminen on
      samoin, este laihtumiselle.
      SAMOIN ANNOSTEN KOKO!

• Paino poissa

Haluan ensimmäiseksi sanoa että yrität laihtua ja syöt aamupalaksi keksiä ja leivän päällä majoneesia? :O Ihmisenhän pitäisi kuluttaa se mitä syö, ja kekseissä riittää kaloreita ja majoneesissa, vaikka et montaa syökkään niin silti ne jätät heti pois ja tilalle ruispala ja sen päälle tomaattia, kurkkua ja vaikkapa salaatinlehti palanen, nam! Olin itse hieman pullea ennen kuin sain lapseni, mutta sen jälkeen aloin syömään päivälliseksi salaatti annoksen, lounaaksi jotain lämpöistä ruokaa perunaa ja ruskeaa kastiketta vaikka ( Mihin ei tietenkään saa lisätä kermaa, jne.) ja välipalaksi hedelmä ja iltapalaksi vaikkapa samanlainen ruisleipä kuin aamupalaksi. Olin itse varma etten enää laihtuisi, mutta sitten tuli käytyä joka päivä reippaalla lenkillä vaunujen kanssa ja illalla lapseni saatua nukkumaan jumppasin huvikseen silloin tällöin nii painoa oli yhtä äkkiä tippunut 6kg, vaikken itse ajatellut edes alkaa laihduttaa. Siitä sitten intoa sais alkaa pudottaa painoa. Ostin hyppynarun ja muuta ei tarvittukaan. olen langan laiha, painan enää 49kg ja tuntuu että paino tippuu edelleen vaikka en käy enää ku lenkillä päivittäin ja jumppailen välillä iltaisin.Jos tosissaan ihminen haluaa laihtua niin sinne suuhun ei laiteta mitään isoja määriä kaloreita sisältäviä ruokia. ja kuluta ne pienimmätkin kalori määrät pois. Näin ei voi olla laihtumatta. sanoohan sen järkikin.. Tsemppiä!!

• Jonna1983

Moikka!

Suosittelisin ottamaan yhteyttä esim. personal traineriin, joka laatii sinulle ruoka- sekä treeniohjelmat ja vahtii laihdutuksen edistymistä. Toki siitä joutuu pienen summan pulittamaan, mutta saat varmasti parempia tuloksia kuin nyt. Ruokavalio sinulla on tosiaan aika huono. Sinun tulisi syödä noin 5-6 ateriaa päivässä 3-4 tunnin välein, että aineenvaihdunta pysyy vauhdissa. Liian vähällä syömisellä aineenvaihdunta hidastuu ja samoin tekee painon tippuminenkin.

Kalorilaskuri on aika hyvä väline kalorien tarkkailemiseen. Syötät sinne päivän ruuat sekä liikunnan niin saat hyvin osviittaa tämän hetkisestä tilanteestasi. Siellä on myös ohjelma laihduttamiseen.

Mitä liikuntaan tulee niin suosittelisin ehdottomasti kuntosalia! Saat lisää lihasmassaa, jolloin aineenvaihduntasikin kiihtyy ja onhan lihakset kauniimmat kuin se pehmeä ja löllyvä :) Myös ryhmäliikuntatunnit ovat hyviä sykkeen kohottamiseen. Jos teet kävelylenkkejä niin tee ne aamulla tyhjällä vatsalla.

Kaikista fiksuinta olisi nyt pyytää jonkun ammattilaisen apua. Tämän alan ammattilaisian löytyy varmasti joka kaupungista! Tsemppiä! Ei laihduttaminen mitään ydinfysiikkaa ole kunhan vaan saa oikeat palat loksahtamaan kohdilleen :)

• älä lannistu

Hei,

neljä kiloa ei ole huono saavutus ja kävely on hyvää liikuntaa.
      Nopea laihtuminen ei välttämättä ole paras tavoite. Sitä seuraa usein "jojotus" eli laituminen ja lihominen vuoron perään. Itse ajattelen nopean laihduttamisen sijaan pitkäkestoita painon hallintaa ja asetan siihen liittyvät tavoitteet vähintään vuoden ajanjaksolle kerrallaan. Monilla on taipumusta siihen, että paino putoaa helpommmin keväällä ja kesällä. Valoisaan aikaan tulee liikuttua enemmän ja tarjolla on parempi laatuisia vihanneksia kuin talvella jne. Vastaavasti painoa voi kertyä helpommin pimeään aikaan suklaata syödessä.

Kannattaa mieluummin tehdä pitkäkestoisia muutoksia omaan ruokavalioonsa kuin pitää lyhyitä laihdutuskuureja. Muutokset kannattaa tehdä niin, että ne eivät tunnu epämiellyttäviltä ja että niistä tulee enemmän tai vähemmän pysyviä. Itselleni on helpompi ajatella, mitä kannattaisi syödä kuin mitä ei saisi syödä. Olen esim. korvannut osan leivästä syömällä jugurttia ja rahkaa (itse maustettua, koska valmiiksi maustetuissa on paljon sokeria). Ostan kotiin vain tummaa leipää ja lastaa leivän päälle vihanneksia, kanammunaa, tuorejuustoa ja tai hyvin maustettua tofua (enemmän proteiinia , vähemmän sokeria). Mutta kannattaa tosiaan itse kokeilla, mikä proteiinipitoinen ruoka itselle maistuu.

Viime helmikuussa asetin itselleni tavoitteeksi, että vuoden päästä painaisin viisi kiloa vähemmän. Keäsällä painoin noin seitsemän kiloa vähemmän, mutta tiesin, että vasta puolet tavoitteesta oli saavutettu. Vasta nyt kun pimeäkausi alkaa olla ohi ja painan noin 5 kiloa vähemmän kuin viime vuonna, voin ajatella olevani saavuttaneeni tavoitteeni. Tämä on ollut melko helppoa. Pieniä pysyviä muutoksia ruokavaliossa ei enää edes ajattele, koska niistä on tullut osa normaalia ruokavaliota. Koska tavoitteiden kannattaa olla realistisia, seuraavana tavoitteenani on olla vuoden päästä noin kaksi kiloa kevyempi kuin nyt. Ja painolla tarkoitan keskiarvoa siitä, mitä vaaka yleensä näyttää. Lukema voi vaihdella yli kilonkin lyhyellä aikavälillä, kuten itsekin olet huomannut, eikä tämä vaihtelu johdu varsinaisesta laihtumisesta tai lihoamisesta.

• Hyvä!!

Käypä sivuilla www.kiloklubi.fi ja kirjaudu; ala pitämään siellä olevaa ruoka- ja liikuntapäiväkirjaa.

Uskon, että tällä onnistut! Se ei ole laihdutuskuuri vaan elämäntapa, tulokset ovat todella hyviä.

• ...

Öö.. Siis aloitat päivän kahvilla ja suklaakeksillä. No, kahvi si lihota, laitako kahvin sekaan muuten sokeria ja maitoa ? Eli musta kahvi ilman lisukkeita ei lihota. Kahvi on diureettinen eli juo vettä :)

Karsi ne keksit ehdottomasti pois ja tilalle jotain kuitupitoista, täysjyväruista tai puuro. Puuroon ei mitään sokeria tai lihottavia muita lisukkeita, korkeintaan marjoja. Maustamaton maitorahka on tosi hyvä marjojen kera, kokeilepa :)

Karsi ehdottomasti huonot hiilarit, eli ei missään nimessä pastaa, valkoista vehnää ylipäätään tai perunoita. Pastan ja perunan tilalle salaattia. Helppo salaatti esim. salaatinlehtiä, tomaattia, kurkkua ym. ja lisää siihen jotain proteiinipitoista eli kanaa tai kalaa. Majoneesi ehdottomasti pois, ruisleivän päälle kevyttä juustoa, tomaattia tai kurkkua/salaattia, leipää voi syödä ilman margariiniakin, kokeilepa esim. ruisleipä ja päälle kevyttä juustoa, tomaattia ja kurkkua :) Jos leipä tuntuu kuivalta, lämmitä leipää ensin.

Maidossa on kaloreita, yritä saada kalsium ja d-vitamiini jostain muualta. Pidä viikosta 6 päivää niin, että syöt tosi kevyesti ja yhtenä päivänä syö vähän enemmän, vaikka sitä pastaa sitten. Koska muuten elimistösi menee säästöliekille. Pidä vaikka yksi päivä viikossa, jolloin saat herkutella, jäätelöä tai jotain mistä pidät.

Syö siis mielummin kuitua, vihanneksia, marjoja, salaattia ja hedelmiä, vältä valkoista vehnää, leivonnaisia,keksejä. Kekseissä voi ola monta sataa kilokaloria. Harrasta liikuntaa, sellaista josta tykkäät. Liikunnassa sykkeen täyty nousta, jotta siitä saa jotain hyötyäkin. Parasta on, että harrastat sellaista josta nautit ja joka tarjoaa sopivan fyysisen vastuksen.

Huonoja hiilareita on pastassa, leivontatuotteissa, perunassa.. Hyviä hiilareita on vihanneksissa, hedelmissä..

Makkara on tosi huono vaihtoehto, vaihda se vaikka kalaan tai kanaan.

Huolehdi, että saat päviän vitamiinit ja hivenaineet. Kromi on tärkeä, se vie makenhimon.

• Keksit etenkin pois

Ruokavaliosi ei varmaan terveellisimmistä päästä, mutta eiköhän tuo laihduttamisen tahti ole juuri sitä mitä pitää, ettei jojoilmiötä tapahdu. Oletaan siis, että tuo on nyt sitten pysyvä laihtuminen.

Jos liikut paljon, niin itse olen ainakin alussa painoa kertyvän lihaksien kasvamisen takia, mutta sitten paino putoaa, kun lihaksia on enemmän ja kuluttavavat enemmän.

Mainokset joissa puhutaan nopeasta laihduttamisesta on mielestäni pöljiä ja markkinamiesten ja naisten rahantekokoneita. Siirry enemmän kalaan ja vihanneksiin... perunoista ja kekseistä saa kyllä helposti lisää painoa kera pastan. Muista kuidut!

• kokemusta on

Elimistösi on tottunut nykyiseen ruokavalioosi ja sinulla on vatsalaukussasi nykytilaan sopeutunut bakteerikanta. Jos muutat ruokavaliotasi radikaalisti, niin saat ylimääräisiä vatsanväänteitä, vaikka muutos olisi terveellisempikin. Anna elimistösi tottua vähiteleen uuteen ruokavalioon.

• VHH:lla 4 kk

Siis, ongelma taitaa olla ruokavaliossa. Lue karppauksesta ja Tri Atkinsin ruokavaliosta. Laihtuminen on yksilöllistä, riippuu esim. siitäkin kuinka aktiivinen haimasi on erittämään insuliinia. Toisilla haima pelittää oikein ja toislla sitten taas ei. Muista, Insuliini on lihottava hormooni. Etsi tietoa.

• Onnistunut :)

Mene katsomaan vhh-dieetin ohjeita sekä Antti Heikkilän sivuille. Sieltä selviää, miksi et laihdu!!!!

• ennen 113kg, nyt 80k

Mä voin antaa pari vinkkia miksi et laihdu.itse aloitin laihdutus kuurin 1.3 2010 ja olen laihtunut 33
      tähän mennessä.ekna neljän kuukauden aikana laihduin itse 20 kg.
      asia aika yksinkertainen.syöt aamulla suklaakeksejä vaikka pitäisi syödä hedelmiä.yks ongelma on et 45 minsan kävely lenkki ei laihduta.jos haluaa laihtua pitää harrastaa liikuntaa jossa tulee kunnon hiki.kuten kuntopyörällä polkemisesta.itse poljen tunnin joka päivä heti kun herään.jos syöt vaaleeta makaronia
      tai spagettia niin se lihottaa jokin verran.pitäisi olla täysjyvää.jos syöt lihapullia jotka on tehty jauhelihasta,jossa on rasvaa,on tosi huono laihduttajalle.makkara on kans tosi huono laihduttajalle.
      majoneesissa on tosi paljon kaloreita.ei sovi yhtään laihduttajalle.voin kyl suoraan sanoa että sulla on
      tosi huono ruokavalio laihduttajalle. jos haluu laihduttaa niin pitää kuluttaa enemmän kaloreita kuin syö.45 minsan kävely päivässä ei kuluta kaloreita tarpeeksi jotta laihuisit.jossain majoneesissa ja suklaapatukassa
      on niin paljon kaloreita jo kahestaan et sun tarvii kävellä 4-5 tuntii päivässä että saisit kulutettua ne kalorit mitä majoneesissa ja suklaassa on.itse syön ruokia jossa on mahdollisimman vähän rasvaa.syön pyttipannua,jotka vain lämmitän uunissa,syön ananasta joka päivä.ruisleipää syön,makaronit on täysjyvää.kalapuikkoja syön usein,näkkileipä on hyvä laihduttajalle,juustoa voi syödä muutaman siivun päivässä leiväl päällä.ei voita jos laihduttaa.mut suurin syy ettet laihdu on se että et kuluta tarpeeksi kaloreita.osta vaikka kuntopyörä.itse poljen kuntopyörää ja kulutan sillä jopa 1800 kaloria päivässä kun poljen pari tuntia.aamulla kun herään,poljen tunnin ennen aamupalaa ja aamupalaksi syön hedelmiä.parin tintii siitä niin syön lämpimän aterian jossa on vähän rasvaa.että sellasta.

• enne 113kg, nyt 80kg

viel muutama asia jäi sanomatta.itse olen siis 166cm pikä ja painoin siis 113 kg kun aloitin laihduttamisen.
        söin ja syön melko normaalisti koko ajan.syön 4 kertaa päivässä. aluksi jätin kaikki sokerit ja rasvan pois
        ruokavaliosta.mun ruokavalio oli aika yksinkertainen.pyttipannua, ananasta, kaikenlaisia vihanneksia söin ja syön yhä joka päivä.näkkäriä syön, täysjyvä tuotteita kuten makaronia.en juo maitoa. mut se TAIKASANA on
        LIIKUNTA .jos on 25 kg ylipainoo niin pitää harrastaa liikuntaa jossa tulee kunnon hiki.kuntopyörällä saa ihmeita aikaa kun polkee tarpeeksi kovalla vastuksella.semmonen kuntopyörän saa alle 200 egellä ja
        tuloksia tulee kun vaan viitsii polkee.kävelystä ei ole mihinkää.kävely ei ole edes liikuntaa!!

• edes auttaa
        enne 113kg, nyt 80kg kirjoitti:

viel muutama asia jäi sanomatta.itse olen siis 166cm pikä ja painoin siis 113 kg kun aloitin laihduttamisen.
        söin ja syön melko normaalisti koko ajan.syön 4 kertaa päivässä. aluksi jätin kaikki sokerit ja rasvan pois
        ruokavaliosta.mun ruokavalio oli aika yksinkertainen.pyttipannua, ananasta, kaikenlaisia vihanneksia söin ja syön yhä joka päivä.näkkäriä syön, täysjyvä tuotteita kuten makaronia.en juo maitoa. mut se TAIKASANA on
        LIIKUNTA .jos on 25 kg ylipainoo niin pitää harrastaa liikuntaa jossa tulee kunnon hiki.kuntopyörällä saa ihmeita aikaa kun polkee tarpeeksi kovalla vastuksella.semmonen kuntopyörän saa alle 200 egellä ja
        tuloksia tulee kun vaan viitsii polkee.kävelystä ei ole mihinkää.kävely ei ole edes liikuntaa!!

minä suuresti epäilen, että viesti oli aloittajan osalta vain provo. Ei kai kukaan OIKEESTI kuvittele laihtuvansa syömällä suklaakeksejä aamupalaks ja pastaa ja lasagnee ja millon mitäkin ruoaksi ties millaisilla annoskoilla. MITEN JOTKUT ON NOIN UUSAVUTTOMIA???? Nyt ymmärrän miksi niitä samoja laihdutusohjeita koko ajan dumpataan joka lehteen uudestaan ja uudestaan....
        omat mittani 160cm/52kg ja lihaksia löytyy.....

• zemppiä!!!!
        edes auttaa kirjoitti:

minä suuresti epäilen, että viesti oli aloittajan osalta vain provo. Ei kai kukaan OIKEESTI kuvittele laihtuvansa syömällä suklaakeksejä aamupalaks ja pastaa ja lasagnee ja millon mitäkin ruoaksi ties millaisilla annoskoilla. MITEN JOTKUT ON NOIN UUSAVUTTOMIA???? Nyt ymmärrän miksi niitä samoja laihdutusohjeita koko ajan dumpataan joka lehteen uudestaan ja uudestaan....
        omat mittani 160cm/52kg ja lihaksia löytyy.....

Lihasmassan kehittäminen (kuntosali, jumppa yms. muistaen huolellisen venyttelyn) on avainasia oikean ruokavalion ohella pysyvän laihtumisen saavuttamiseksi. Siis paljon lihaksia kehittävää liikuntaa ja hiilihydraattitankkauksen sijaan PROTEIINEJA jotka kehittää lihaksia.

• läskit lähtee
      • onneton!

Miten niin 45min reipas kävely ei laihuta?? Vittu turhaanko tässä oon sitten ede lenkillä käyny. On se ny helvetti, jos on laihuttaminen noin hemmetin vaikeeta että pitäs päivässä liikkua joku 5h niin saa mun puolesta laihuttamiset jäädä!!! Hermot tässä menee kun oon luullu et kyllä kai tommonen 45min lenkki päiväsäki jottai kuluttaa??!! Ja kävelen niin reippaasti että mulla kyllä hiki tulee. Kuntopyörän omistan ja sitäkin tulee käytettyä mutta en jaksa sillä ainakaan tuntia putkeen pyöräillä. Ja tästä ei tarvi alkaa vittuilemaan kenenkään.. Jos on noin paljon ylipainoo mitä mulla niin ei täsä jaksa kauheesti pyörilläkään ajella etenkään kovilla vastuksilla. Puol tuntii ajan ja vastus on, miten sen sanois, semmonen että kyllä se tuntuu kropassa. Paljon mun pitäs sitte päivässä kävellä että se vaikuttaa?? Onko tuntiki liian vähän? Jo on hemmetti vaikeeta yks laihuttaminen.

Ja mikkää provo ei oo mun viestit olleet, miks pittää aina jonku kusipään alottaa se haukkuminen ja yltiömäinen vittuilu?? Tuskin oon ainut joka ei oo ajatellu aina mitä suuhunsa laittaa ja joka ei oo tienny että peruna ja pastaki on niin pahasta. Enkä tosiaan oo ajatellu sitäkään että pari keksiä aamulla kahvin kanssa voi tosiaan tuoda paljonkin kaloreita. Nytpä tiiän ja oon taas vähäsen viisaampi. Kaippa te jotka haukutte luulette olevanne niin hemmetin mahtavia ja kaikentietäviä ihmisiä. Että tympii tollanen.

Kiitos kuitenkin kaikista asiallisista viesteistä tähän asti, niistä on ollu tosi paljon hyötyä!!

• kevympi tänään
        onneton! kirjoitti:

Miten niin 45min reipas kävely ei laihuta?? Vittu turhaanko tässä oon sitten ede lenkillä käyny. On se ny helvetti, jos on laihuttaminen noin hemmetin vaikeeta että pitäs päivässä liikkua joku 5h niin saa mun puolesta laihuttamiset jäädä!!! Hermot tässä menee kun oon luullu et kyllä kai tommonen 45min lenkki päiväsäki jottai kuluttaa??!! Ja kävelen niin reippaasti että mulla kyllä hiki tulee. Kuntopyörän omistan ja sitäkin tulee käytettyä mutta en jaksa sillä ainakaan tuntia putkeen pyöräillä. Ja tästä ei tarvi alkaa vittuilemaan kenenkään.. Jos on noin paljon ylipainoo mitä mulla niin ei täsä jaksa kauheesti pyörilläkään ajella etenkään kovilla vastuksilla. Puol tuntii ajan ja vastus on, miten sen sanois, semmonen että kyllä se tuntuu kropassa. Paljon mun pitäs sitte päivässä kävellä että se vaikuttaa?? Onko tuntiki liian vähän? Jo on hemmetti vaikeeta yks laihuttaminen.

Ja mikkää provo ei oo mun viestit olleet, miks pittää aina jonku kusipään alottaa se haukkuminen ja yltiömäinen vittuilu?? Tuskin oon ainut joka ei oo ajatellu aina mitä suuhunsa laittaa ja joka ei oo tienny että peruna ja pastaki on niin pahasta. Enkä tosiaan oo ajatellu sitäkään että pari keksiä aamulla kahvin kanssa voi tosiaan tuoda paljonkin kaloreita. Nytpä tiiän ja oon taas vähäsen viisaampi. Kaippa te jotka haukutte luulette olevanne niin hemmetin mahtavia ja kaikentietäviä ihmisiä. Että tympii tollanen.

Kiitos kuitenkin kaikista asiallisista viesteistä tähän asti, niistä on ollu tosi paljon hyötyä!!

Mitäs jos hankkisit askelmittarin, kun tykkäät kävellä? Se motivoi liikkumaan. Yllättävän helposti tulee se laihduttava 15000 askelta päivän mittaan. Tietty ruokavalio pitää kans huomioida, mutta tällä pääsee alkuun liikunnan suhteen..
        Tsemppiä!

• OmShantiShivaShakti
        onneton! kirjoitti:

Ei ne keksit, pasta tai ylipäätään mikään ole pahasta. Ruokavaliotaan EI tarvitse muuttaa erilaiseksi jotta laihtuu. Ainoastaan määrillä on merkitystä. Kaikella ruoalla voi laihtua aivan yhtä hyvin kuin lihoakkin.

• Läskitynnöri

Ei ne keksit, pasta tai ylipäätään mikään ole pahasta. Ruokavaliotaan EI tarvitse muuttaa erilaiseksi jotta laihtuu. Ainoastaan määrillä on merkitystä. Kaikella ruoalla voi laihtua aivan yhtä hyvin kuin lihoakkin.

http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2011010912935202_lh.shtml

• hilavitja

Vaikka sinusta tuntuu, että et määrällisesti syö paljoa, niin kalorit ne ratkaisee. Oletko ajatellut, että yhdessä keksissä on 80-200 kaloria energiaa, riippuen siis keksistä. Jos ensin jättäisit keksi pois, niin paino putoaisi jo sen voimalla. Liika hiilihydraatti kerääntyy vyötärölle. Ota tilalle vaikka puolikas proteiiniparukka, sillä se vie makean nälkää ja pitää kylläisenä keksiä paremmin ja pidempään.

• siveyspoliisi

Tää ketju anto kyllä monet hyvät naurut. Aina ku luulee et nyt oon nähny ja kuullu kaiken ni joku vetäsee ässän hihasta ja yllättää=)

• Cambridge--

Cambridge kuurille niin alakaa kilot lähtee !!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe