Mulla ois semmone ongelma ku pitäis ostaa pukua ja nyt olen kahen vaiheilla joten mietin kannattaako ostaa kuiva pukua parissa vuodessa kasvavalle teinille vai märkkäri peruskurssin olen käynyt.. eli saako mistään halvalla kuiva pukua alle 500e jtn käytettyä ja semmone ettei ois mansetit heti paskana ensimmäisen sukelluksen jälkee ja kuiva pukukurssinkin olen käynyt... ja siis tälläset hinnat löysin
joku märkkäri 7 5 mm 150e tai dive rite 905 classic 599e ???
kiitos....
Märkkäri vai kuivapuku?!
6
1340
Vastaukset
- esas58
itse sukeltelin mareksen thermic 7mm märkkärillä 7 vuotta ennenkuin ostin kuivapuvun. Se on sellainen mareksen neopreenikuivapuku jolla hintaa 1100e,kuuma ko mikä.erittäin notkea ja pehmeä uidessa.Hyvin pärjäsin jopa jään alla 7mm märkkärillä ei mitää ongelmii. Toiset lykkii kesälläki sitä kuivapukuansa päälle,pukemine kestää aina iäisyyden,en ymmärrä,vai ovatko vilukissoja?
- lörpsaletku
Kysyjän pitäisi kuunnella neuvoja kokeneilta oikeilta sukeltajilta, niin ymmärtäisi että Suomessa ei märkäpuvulla sukelleta. Märkäpukuja, snorkkeleita ja muoviräpylöitä käytetään vaan etelän turustikohteissa (ja oikeat sukeltajatahan ottavat akvaarioreissuillekin kunnon välineet, ei mitään Kirjavia pyjamoita!)
- lörpsäpenis
lörpsaletku kirjoitti:
Kysyjän pitäisi kuunnella neuvoja kokeneilta oikeilta sukeltajilta, niin ymmärtäisi että Suomessa ei märkäpuvulla sukelleta. Märkäpukuja, snorkkeleita ja muoviräpylöitä käytetään vaan etelän turustikohteissa (ja oikeat sukeltajatahan ottavat akvaarioreissuillekin kunnon välineet, ei mitään Kirjavia pyjamoita!)
joo ja kolmekakkosella pitää sit sukeltaa kaikki 2m syvyisetkin. Eikä saa sukeltaa paikkaripellejen kans! ne o strökejä!
todellisuudessa kummallakin pärjää ihan mainiosti. - gay face
lörpsäpenis kirjoitti:
joo ja kolmekakkosella pitää sit sukeltaa kaikki 2m syvyisetkin. Eikä saa sukeltaa paikkaripellejen kans! ne o strökejä!
todellisuudessa kummallakin pärjää ihan mainiosti.no sun viestis ei paskaakaan vakuuta ku tunnut ihan vitun ylimielliseltä varmaa olet keksinyt koko harrastuksen ainakin viestistäs voisi niin päätellä not cool
- Kustoo
lörpsaletku kirjoitti:
Hyvin pärjää märkäpuvulla virkistyssukelluksen puolella. Talvella eri juttu varsinkin pukeminen ja riisuminen.
- dyykkari58
Suosittelen suomisukelluksiin ehdottomasti kuivapukua. Melkein aina yli 10m syvyydessä on lämpötila alle 10°C. Ja pidemmillä sukelluksilla alkaa joka tapauksessa kädet/jalat palelemaan helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869