Meillä oli 389 ja toisen talon 370... Pitäis olla ihan Suomen halvimpia sähköyhtiöitä, mutta saatana silti. Sen toisen talon mä ymmärrän, kun siellä on pelkästään sähköpuhaltimet lämmittämässä remontin vuoksi, mutta vaikka täällä kotona lämmittää takalla, leivinuunilla ja ilmalämpöpumpulla, niin silti melke 400 euroa sähköön.
Ei perkele.
Paljonko oli viimeisin sähkölasku?
29
985
Vastaukset
- bluikkis..
ja 125 euroa muistaakseni :)
ja tällä kulutuksella mä kuolettaisin oman tuulimyllyn parissa vuodessa.
Fortumin ukkoki sano tänään Kauppalehdessä, että toivottovasti sähkön hinta vielä nousee.
Hiphei ja jeejee halapa ydinsähkö!
ps. Meillä on etäluettavat mittarit ja sullekin tulee vielä tasauslasku.- bluikkis..
relaxed_eyes kirjoitti:
ja tällä kulutuksella mä kuolettaisin oman tuulimyllyn parissa vuodessa.
Fortumin ukkoki sano tänään Kauppalehdessä, että toivottovasti sähkön hinta vielä nousee.
Hiphei ja jeejee halapa ydinsähkö!
ps. Meillä on etäluettavat mittarit ja sullekin tulee vielä tasauslasku.vaan olla hyvä paikka sille myllylle..mihin tuulee. Yhellä tutulla on mutta ei se tuuli siihin tahdo tarttua..paskassa paikassa nääs. Onhan toiset jo turvautunu dieselgeneraattoreihinki....ja sähkön hinnan arvellaan vaan nousevan niiku kirjotit. Juu tulee olen tietoinen tasauslaskusta..ja uskon sen olevan mun eduksi. Mutta katotaan ny..eikö tohonka jatkuvaan sähkönhinnan nousuun mitään stoppia muka saaha.. :( millä sitä nousua ees perustellaan?
bluikkis.. kirjoitti:
vaan olla hyvä paikka sille myllylle..mihin tuulee. Yhellä tutulla on mutta ei se tuuli siihin tahdo tarttua..paskassa paikassa nääs. Onhan toiset jo turvautunu dieselgeneraattoreihinki....ja sähkön hinnan arvellaan vaan nousevan niiku kirjotit. Juu tulee olen tietoinen tasauslaskusta..ja uskon sen olevan mun eduksi. Mutta katotaan ny..eikö tohonka jatkuvaan sähkönhinnan nousuun mitään stoppia muka saaha.. :( millä sitä nousua ees perustellaan?
on ollu vuoden siinä sääasema tuulimittareineen ihan sitä varten, että kannattaako rakentaa. Vuoden ajalta on koneella taltioituna tiedot, pitäis vaan ottaa ne ulos, mut sen mitä olen näyttötaulusta kattonu, niin perkeleen hyviä lukemia on.
Dieselgeneraatorissa en näen mitään järkeä, koska kyllä polttoaineen hintakin on jo kova ja nousee kokoajan, mutta puukaasussa, eli häkäpöntöllä toimivassa generaattorissa vois olla järkee, eikä ole kallis alkuinvestointi. Biokaasuhan nyt paras olis, mutta alkuinvestointi ei oo tälläsen persaukisen hommaa ollenkaan.
Mä oon kyllä ajatellu, että vois alkaa puuhata tälle kylälle energiaosuuskuntaa ja tuotettais kyläläisten jätteistä biokaasua polttoaineeksi ajoneuvoihin ja loppu sitten sähköksi. Mutta, ku ei tahdo oikein olla aikaa alkaa puuhata mitään isoa.- bluikkis..
relaxed_eyes kirjoitti:
on ollu vuoden siinä sääasema tuulimittareineen ihan sitä varten, että kannattaako rakentaa. Vuoden ajalta on koneella taltioituna tiedot, pitäis vaan ottaa ne ulos, mut sen mitä olen näyttötaulusta kattonu, niin perkeleen hyviä lukemia on.
Dieselgeneraatorissa en näen mitään järkeä, koska kyllä polttoaineen hintakin on jo kova ja nousee kokoajan, mutta puukaasussa, eli häkäpöntöllä toimivassa generaattorissa vois olla järkee, eikä ole kallis alkuinvestointi. Biokaasuhan nyt paras olis, mutta alkuinvestointi ei oo tälläsen persaukisen hommaa ollenkaan.
Mä oon kyllä ajatellu, että vois alkaa puuhata tälle kylälle energiaosuuskuntaa ja tuotettais kyläläisten jätteistä biokaasua polttoaineeksi ajoneuvoihin ja loppu sitten sähköksi. Mutta, ku ei tahdo oikein olla aikaa alkaa puuhata mitään isoa.ois sähkölaitoksillekkin joku luu purtavaksi, jos ihmiset sijottaskin just vaikka energiaosuuskuntiin. Mitenkähän kalliiksi mahtais tulla? Ja lupien saaminen hankalaksi...Toi on kyllä totta, että polttoaineen hinta nousee jatkuvasti, ehkä jonku kesämökin kohdalla vois olla käypä dieselgeneraattorikin. Kun energiantarve on vähäisempi mökin käyttömäärän mukaan..Eikös ne kaavaillet sitäkin että puulämmityksestäkin rokotetaan, just kun se saastuttaa? Häkäpönttögeneraattori..hmm..onko tollaisia käytössä?
- KUUSSA:.!%?#?+
.
oisko 30 euroo normaalikäyttöön ja 10 euroo kylppärin lattialämmitykseen
. bluikkis.. kirjoitti:
ois sähkölaitoksillekkin joku luu purtavaksi, jos ihmiset sijottaskin just vaikka energiaosuuskuntiin. Mitenkähän kalliiksi mahtais tulla? Ja lupien saaminen hankalaksi...Toi on kyllä totta, että polttoaineen hinta nousee jatkuvasti, ehkä jonku kesämökin kohdalla vois olla käypä dieselgeneraattorikin. Kun energiantarve on vähäisempi mökin käyttömäärän mukaan..Eikös ne kaavaillet sitäkin että puulämmityksestäkin rokotetaan, just kun se saastuttaa? Häkäpönttögeneraattori..hmm..onko tollaisia käytössä?
en oo varma mutta Suomessa taitaa olla yksi häkäpönttögeneraattorivalmistaja. Olikohan se jossain Nivalassa tai jotain sinnepäin.
Olen ihmetellyt sitä, että miten niitä ei oo tehty enempää. En tiedä mikä siinä on, näin kun ajattelee, niin puulämmitteiseen taloon olis melko heleppo lisätä häkäpönttö ja polttomoottori- tai mikroturbiinigeneraattori tuottamaan sähköä puukattilan ohessa. Mahtuis varmaan suurimpaan osaan pannuhuoneitakin sellanen systeemi. Etenkin maatiloille se tuntuis olevan ihan järkeenkäypä vaihtoehto.
Mutta, kai siinä joku juttu sitten on, kun ei ole yleistynyt.
Mä muuten tätä pähkäilin viime talvena ja selvittelin, nyt ei oo ollu hetkeen mielessä... en oo edes muistanu koko ajatusta ennen tätä keskustelua... Hommasin viime talvena jopa yhden 1.4 litrasen ruiskumoottorin, että teen siihen häkäpöntön ja kokeilen, mutta niin se on vaan jääny. Voiskin kyllä ottaa sen työn alle tässä nyt, kun on sellanen 3-4 kuukauden tauko leipätöistä, ei tartte käydä kuin muutama tunti viikossa koulussa.
Olipa hyvä, että tuli puheeksi.KUUSSA:.!%?#?+ kirjoitti:
.
oisko 30 euroo normaalikäyttöön ja 10 euroo kylppärin lattialämmitykseen
.Miten? Tai siis, onko OK-talo vai huoneisto?
- bluikkis..
relaxed_eyes kirjoitti:
en oo varma mutta Suomessa taitaa olla yksi häkäpönttögeneraattorivalmistaja. Olikohan se jossain Nivalassa tai jotain sinnepäin.
Olen ihmetellyt sitä, että miten niitä ei oo tehty enempää. En tiedä mikä siinä on, näin kun ajattelee, niin puulämmitteiseen taloon olis melko heleppo lisätä häkäpönttö ja polttomoottori- tai mikroturbiinigeneraattori tuottamaan sähköä puukattilan ohessa. Mahtuis varmaan suurimpaan osaan pannuhuoneitakin sellanen systeemi. Etenkin maatiloille se tuntuis olevan ihan järkeenkäypä vaihtoehto.
Mutta, kai siinä joku juttu sitten on, kun ei ole yleistynyt.
Mä muuten tätä pähkäilin viime talvena ja selvittelin, nyt ei oo ollu hetkeen mielessä... en oo edes muistanu koko ajatusta ennen tätä keskustelua... Hommasin viime talvena jopa yhden 1.4 litrasen ruiskumoottorin, että teen siihen häkäpöntön ja kokeilen, mutta niin se on vaan jääny. Voiskin kyllä ottaa sen työn alle tässä nyt, kun on sellanen 3-4 kuukauden tauko leipätöistä, ei tartte käydä kuin muutama tunti viikossa koulussa.
Olipa hyvä, että tuli puheeksi.oli kyllä hyvä puheenaihe. Meinaan nimittäin hölistä tästä eteenpäinki, kotiväjelle. Kun ovat miettineet mikä olis vastaratkaisu törkeille sähkönhinnoille. Generaattoria miettivät, mutta toihan oli mainio ajatus häkäpönttögeneraattori..nyt mua rupes kiinnostaa miten se kokonaisuudessaan toimii :) Pitääpä googlettaa...
- RIVARI:.!%?#?+
relaxed_eyes kirjoitti:
Miten? Tai siis, onko OK-talo vai huoneisto?
.
silloin kun asuin kerrostalon toisessa kerroksessa meni jotain 30 euroa kuussa
.
Ennen oli 105€/3kk, eli nousua 16% vuoden takaisesta. Tosin lämpö tietysti maksetaan kaukolämpönä vastikkeen yhteydessä. Kerrostaloasujalle lasku on suuri, mutta sitä se kylppärin lattialämmitys teettää yhdistettynä saunomiseen, jatkuvaan valojen polttoon ja auki olevaan kodinelektroniikkaan. Tosin tuohan on reilusti alle 2% kuukausimenoista.
Hitto jos toi meidän sähkölasku olis vain 2%:a kuukausimenoista, niin olis kyllä melkoset menot... Paitsi, että kylläpä ne onkin melkoset, mutta ei nyt ihan niin melkoset.
Meillä menee sähköön ja polttoaineeseen sellanen 2-2500 euroa kuussa. Kyllä mua vähä riapoo tua energian hinta. Tietysti täällä korvessa on meistä mukava asustella ja polttoainetta nyt menee traktoriin, mönkijöihin, ruohonleikkureihin, moottorisahoihin sun muuhun, kersojen peltoautoihin jne. Että kyllä tässä siitä sillai vähä mielellään maksaakin, mutta joskus se tuntuu vaan melko kohtuuttomalta.
- metsämies-
sisältäen loka-marras-joulukuun..Mutta se ei tullut ilmaiseksi,lämminvesiboilerista sähköt pois ja puuta on poltettu niin maan perusteellisesti.. Suurin kulutus on ollut asumattomassa yläkerrassa jossa olen pitäny n. 10C peruslämpöä ettei vesiputket jäädy.
Ens kesänä teen vähintään niin, että laitan kupariputket kiertämään tuota takkaa, että saan kans lämminvesivaraajan osaksi lämmitettyä sillä.
Ei näitä tällääsiä sähkölaskuja kenenkään perse kestä.
joita vois käyttää omakotitaloissa
Tuohan on aivan helvetin hieno idea! Siinä sitä olisikin viherpiiperöillä ihmettelemistä, kun luomukasvimaata ympäröisi muutaman naapurin oma ydinvoimala. Tai voisihan niitä pehmittää lupaamalla lauhdevedet niiden kasvimaille. ;-)
- TANKATA:.!%#?+
Ratikkakuski kirjoitti:
Tuohan on aivan helvetin hieno idea! Siinä sitä olisikin viherpiiperöillä ihmettelemistä, kun luomukasvimaata ympäröisi muutaman naapurin oma ydinvoimala. Tai voisihan niitä pehmittää lupaamalla lauhdevedet niiden kasvimaille. ;-)
.
se olisi niin kuin ydinkäyttöisissä sukellusveneissä, ydinvoimalan polttoaine vain "asennetaan" kerran ja käytetään niin kauan kuin sukellusvene on käytössä
.
- d-holbach
29e
Mulla on vielä vähän niitä peruja kun kämppä oli lähes asumaton. Ensi tasauslasku tulee olemaan ihan tarpeeksi iso... Luulen ma, kun tänne on muuttanut tietokone myös. oli 183 euroa, sisältäen lämmityksen ja käyttösähkön. Sähköllä toimiva talo. Taidankin käydä napsauttamassa kiukaan päälle.
Sulla on kyllä ihan älyttömästi vaikka omakotitalossa on tietty paljon enemmän kuin kerrostalossa. Johtuuko tuo saunasta ja lattialämmitykisistä vai mistä noin ison laskun saa?
piha- ja sisävaloista, pyykin- ja astianpesukoneesta, suihkusta, uunista, vauvasta ja muista kersoista, saunasta, tajuttomasta määrästä tietokoneita(11 kpl), televisioita(4 kpl) ja muuta eletroniikkaa sun muuta sähkövempelettä. Jne.
Jos pyykkikone on täynnä vauvan vaatteita, astianpesukone päällä lounaan jälkeen, päivällinen valmistumassa uunissa, teini suihkussa, vaimoke saunassa, keskimmäiset pelaamassa, minä katsomassa telkkaria ja surffaamassa netissä, niin voin sanoa, että on luojan lykky, että se sähkömittari on tuolla ulkorakennuksen kyljessä, että en sitä pääse katsomaan.
Laaki ja vainaa.relaxed_eyes kirjoitti:
piha- ja sisävaloista, pyykin- ja astianpesukoneesta, suihkusta, uunista, vauvasta ja muista kersoista, saunasta, tajuttomasta määrästä tietokoneita(11 kpl), televisioita(4 kpl) ja muuta eletroniikkaa sun muuta sähkövempelettä. Jne.
Jos pyykkikone on täynnä vauvan vaatteita, astianpesukone päällä lounaan jälkeen, päivällinen valmistumassa uunissa, teini suihkussa, vaimoke saunassa, keskimmäiset pelaamassa, minä katsomassa telkkaria ja surffaamassa netissä, niin voin sanoa, että on luojan lykky, että se sähkömittari on tuolla ulkorakennuksen kyljessä, että en sitä pääse katsomaan.
Laaki ja vainaa.36 euroo tai jotain. Mut ei oo saunaa ja vähemmän jengiä mut silti ihmettelen että teil on kymmenkertainen määrä.
timanttia kirjoitti:
36 euroo tai jotain. Mut ei oo saunaa ja vähemmän jengiä mut silti ihmettelen että teil on kymmenkertainen määrä.
se pienempi lasku lisäksi helsingin energialta. En muista mitä se on.
- KoppavaHoro
oli 16,64 euroa. Maksoin sen vahingossa Järvenpään kaupungille.
- kirpela
938 ja jokunen centti päälle.
Kulutus 2500 kWh marras- ja joulukuu yhteensä, joka on aika tasan 1/4 koko vuoden kulutuksesta.
80 egee ja siinäkin neljän kk.
Tosin Fortumin joululahja asiakkaille taisi olla ettei sähkönsiirtoa laskutettu joulukuussa.
Muuten 2 kk lasku on noin 90 €- Stadin kundi
No sellanen varttimetrinenhän tuolla jalkojenvälissä näkyy heiluvan. Kyllä siitä on naiset kovasti tykänneet ja kiitelleet kokoa!
- :(
Joudun maksamaan alle kymmenen euroa. Olen pettynyt, sillä olen yleensä saanut takaisin 100-200 e.
Saunassakaan en ole montaa kertaa käynyt ja silti kävi näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2522308- 1921694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä481367Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501045- 41846
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23778Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25776Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647