Kohteliaat pakit ??

Jannaliinasusanna

Mulla tulee usein vastaan sama ongelma: miten kieltäytyisin treffikutsuista nätisti ja loukkaamatta, toisaalta rehellisesti ja kiertelemättä? Tuntuu, että oikeaa tapaa on ihan mahdotonta löytää.

- Miten esimerkiksi tilanne, että ollaan käyty jo muutamilla treffeillä ja mies pyytää seuraaville treffeille, mutta kiinnostus on lopahtanut? Jos tyyppi on mukava, mutta ei enää kiinnosta "siinä mielessä", miten kieltäytyä nätisti?

- Entä sitten, kun tuttu mies pyytää treffeille, eikä kiinnostaisi? Jos on vapaa, on ehkä tyhmää valehdella omasta tilanteesta (varsinkin, kun mies oletettavasti tietää tilanteen), mutta olis tosi tylyä sanoa suoraan, ettei tyyppi kiinnosta.

Mikä on teidän mielestä paras tapa antaa pakit? Oletteko osanneet kieltäytyä treffikutsuista valehtelematta ja loukkaamatta ketään? Miten ihmeessä teitte sen? Onko se edes mahdollista?

Itse tiedän vain, miten monella tapaa homman voi hoitaa huonosti:
- treffeille suostuminen vaikkei oikeasti alunperinkään kiinnosta, ja tämän jatkaminen vielä parin seuraavan treffin verran (auts)
- liian tyly "ei kiinnosta" tai "oon kiinnostunu susta vaan kaverimielessä"
- "mulla on nyt hirveen kiireistä - joskus toiste ehkä"
- "oon varattu" (vaikkei oikeasti ole"
- "mun elämäntilanteeseen ei nyt deittailu oikein sovi" (valhe) - ja seuraavalla viikolla tyyppi kuulee, että olen treffeillä toisen miehen kanssa
- asian hoitaminen treffien jälkeen puhelimitse/tekstarilla - vähän tylyä.

25

12708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäviestintää

      noissa mainitsemissasi näin-hoidan-homman-huonosti -lauseissa on yksi yhteinen piirre. Ne ovat tavalla tai toisella valheellisia ja ongelmaa eteenpäin siirtäviä.

      Mitä jos vastaat, että "minusta tuntuu, että en halua (jatkaa) tätä". Tai "minusta tuntuu, että en tule jaksamaan tällaista. Näin otat itse vastuun tilanteesta, puhut totta ja teet tilanteen täysin selväksi. Toisen ei tarvitse pitää siitä, mutta hän ei ainakaan jää epätietoiseksi.

      Älä yritä miellyttää toista jos tarkoitus ei ole kuitenkaan jatkaa. Siitä saat vain itsellesi pahan mielen.

    • Olisko paha?

      Eikö asioita voi sanoa suoraan, hyöstettynä ehkä pienillä kohteliaisuus termeillä kuitenkaan toista kehumatta, esim:

      - "Kiitos kysymystä, mutta en ole kiinnostunut treffeistä"
      - "En halua enää jatkaa tapaamisa ja yhteydenpitoa. Toivotan sinulle kuitenkin kaikkea hyvää."
      - "En ole kiinnostunut romanttisessa mielessä, mutta kaveritasolla voidaan tavata ja olla yhteydessä"
      - tms. mikä sitten onkin tilanne

      En oikein ymmärrä miten se lisäisi kohteliaisuutta tai estäisi loukkaantumista, jos asia ilmaistaan rivien välistä tai epävarmasti.

      • jannaliina***

        "- "Kiitos kysymystä, mutta en ole kiinnostunut treffeistä"
        - "En halua enää jatkaa tapaamisa ja yhteydenpitoa. Toivotan sinulle kuitenkin kaikkea hyvää."
        - "En ole kiinnostunut romanttisessa mielessä, mutta kaveritasolla voidaan tavata ja olla yhteydessä"
        - tms. mikä sitten onkin tilanne"

        -> Huh, nuo kuulostaa kyllä mun korvaani kaikki tosi tylyiltä vastauksilta! Itse en ainakaan tahtoisi kuulla tuollaista (toisaalta, en kyllä tahtoisi tulla torjutuksi muutenkaan) vaan ehkä toivoisin, että asia esitettäisiin mieluummin vähän kierrellen, epävarmasti tai epämääräisemmin. Mulle on tärkeää pysyä hyvissä väleissä kaikkien kanssa; liikun piireissä joissa kaikki tuntevat toisensa ja tyyppeihin törmää jatkuvasti baarissa tms. Eri asia tietysti, jos joku tuntematon tulee kyselemään baarissa lähtisinkö ulos joskus. Siitä on toki helpompi kieltäytyä vain sanomalla, että kiitos, mutta en nyt tahdo lähteä treffeille.

        Miksei voi kehua toista? Jos sanoisi tuohon höysteeksi, että "kiitos kysymästä, olet kyllä tosi hyvä tyyppi, mutta musta tuntuu, etten jaksa nyt lähteä treffeille". Mun mielestä pitää kunnioittaa sitä, että toinen rohkaistuu ylipäätään kysymään. Se on kova paikka monille, ja siksi vaatii toiselta herkkyyttä ja kohteliaisuutta. Eikä ainakaan omien tapausteni kohdalla olisi valehtelua kehua toista hyväksi tyypiksi. Sitten taas jos tyyppi on mielestäni jotenkin rasittava ja vastenmielinen, suorempi torjuminen on toki helpompaa. Tuo minäviestintä olis varmasti aika hyvä vaihtoehto.


      • suoraakin suorempi

        Olen nainen ja olen saanut miehiltä juurikin sellaisia epämääräisiä, epävarmoja kummallisia pakkeja ja todella paljon mieluummin olisin kuullut jonkiun noista! Itse sanon aina, että Kiitos kivasta kutsusta, valitettavasti minun on kieltäydyttävä. Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin :)

        Tai jotain tuollaista. Pääasia on, että pointti tulee selväksi.


      • Olisko paha?
        jannaliina*** kirjoitti:

        "- "Kiitos kysymystä, mutta en ole kiinnostunut treffeistä"
        - "En halua enää jatkaa tapaamisa ja yhteydenpitoa. Toivotan sinulle kuitenkin kaikkea hyvää."
        - "En ole kiinnostunut romanttisessa mielessä, mutta kaveritasolla voidaan tavata ja olla yhteydessä"
        - tms. mikä sitten onkin tilanne"

        -> Huh, nuo kuulostaa kyllä mun korvaani kaikki tosi tylyiltä vastauksilta! Itse en ainakaan tahtoisi kuulla tuollaista (toisaalta, en kyllä tahtoisi tulla torjutuksi muutenkaan) vaan ehkä toivoisin, että asia esitettäisiin mieluummin vähän kierrellen, epävarmasti tai epämääräisemmin. Mulle on tärkeää pysyä hyvissä väleissä kaikkien kanssa; liikun piireissä joissa kaikki tuntevat toisensa ja tyyppeihin törmää jatkuvasti baarissa tms. Eri asia tietysti, jos joku tuntematon tulee kyselemään baarissa lähtisinkö ulos joskus. Siitä on toki helpompi kieltäytyä vain sanomalla, että kiitos, mutta en nyt tahdo lähteä treffeille.

        Miksei voi kehua toista? Jos sanoisi tuohon höysteeksi, että "kiitos kysymästä, olet kyllä tosi hyvä tyyppi, mutta musta tuntuu, etten jaksa nyt lähteä treffeille". Mun mielestä pitää kunnioittaa sitä, että toinen rohkaistuu ylipäätään kysymään. Se on kova paikka monille, ja siksi vaatii toiselta herkkyyttä ja kohteliaisuutta. Eikä ainakaan omien tapausteni kohdalla olisi valehtelua kehua toista hyväksi tyypiksi. Sitten taas jos tyyppi on mielestäni jotenkin rasittava ja vastenmielinen, suorempi torjuminen on toki helpompaa. Tuo minäviestintä olis varmasti aika hyvä vaihtoehto.

        "nuo kuulostaa kyllä mun korvaani kaikki tosi tylyiltä"

        Mielestäni ei taas ole mitenkään tylyä sanoa asiat niin kuin ne ovat.


        "vaan ehkä toivoisin, että asia esitettäisiin mieluummin vähän kierrellen, epävarmasti tai epämääräisemmin"

        Itse en taas toivoisi, sillä mielestäni se on vähän epäkohtalista, (tosin asia on eri, jos oikeasti on epävarma asiasta). Kun kerran toinen on jotakin kysynyt, niin miellestäni olisi kohteliasta antaa silloin selkeä vastaus, jos kerran sellaisen tietää, (vaikka miten se voisi tehdä kipeää toiselle). Kierteleminen ja epämääräisesti sanominessa ikäänkuin ei ota vastuuta tilanteesta, vaan siirtää sen toisen harteille vain sillä perusteella, että toinen voi loukkaantua. Voihan se toinen loukkaantua, mutta voihan se loukkaantua myös siitä, ettei sanoa selvästi, tai antaa vahingossa ymmärtää muuta. Siis ei varmaan ole kivaa jos on etsimässä jotain vakavaa ja kysyy toiselta millä mielin hän on liikenteessä, ja jos toinen ei voi sanoa suoraan olevan vain seksin perässä vain koska pelkää loukkaavan toista, tai toisin päin.


        "Mulle on tärkeää pysyä hyvissä väleissä kaikkien kanssa;"

        Mun mielessä väleissä pysytään parheiten jos asioista voidaan puhua avoimesti kun on niiden aika, jolloin ei tule epäselvyyksiä. Jos ystävyys tai välissä olot ovat vain siitä kiinni, ettei toinen kestä kuulla suoraa vastausta omaan kysymykseen, kuulostaa se enemmän vain näennäisesti hyviltä väleiltä.


        "Miksei voi kehua toista?"

        Onko se kuitenkaan hyvä tehdä silloin kun on antamassa "pakkeja", ainakaan jos ei ole ennen kehunut, sillä silloin voi herätää vahingossa turhaa toivoa, vie huomion pääasialta, antaa ehkä kuvan kuin säälisit toista, toinen ei hekä ota kehua tosissaan. tms. Mielestäni jos toinen on hyvä tyyppi, niin parempi sanoa se jossain muussa kuin pakkien yhteyden yhteydessä, niin sillä on aidompi vaikutus. Jos joku kehuisi minua mukavaksi tyypiksi (ekan kerran) pakkien yhteydessä, voisin pitää sitä enemmänkin kohteliaisuuttena tai säälinä, kuin välttämättä minään aitona kehuna.


        "kiitos kysymästä, olet kyllä tosi hyvä tyyppi, mutta musta tuntuu, etten jaksa nyt lähteä treffeille"

        Mun mielestä toista kunnioittaa parhaiten siten, että pystyy puhumaan avoimesti, ja antaa sellaisen vasauksen, ettei herätä vahingossa turhaa toivoa ja tyhmempikin ymmärtää mistä on kyse. Lauseesi on mielestäni hyvä silloin, jos tilanne on se, että kysymys on vain sinun tämän hetken jaksamisestä/väsymisestä, ja myöhemmin saattaisit lähteä treffeille kyseisen tyypin kanssa. Jos olet sitä mieltä, ettei sinulla tulevaisuudessakaan ole halua lähteä, eli kysymys ei ole tämän hetken jaksamisesta, niin silloin tuo lause kuulostaa kyllä jotenkin liian kiertelevältä ja epäselvältä, (mielestäni silloin pitäisi unohtaa tuo "nyt" ja lisäksi ilmaista että asia johtuu kiinnostuksesta tai hausta eikä jaksamisesta). Se että kehut toista ja kieltäydyt nykyiseen jaksamiseen vedoten, niin voihan joku siitäkin "loukkaantua" jos sitten kutenkin jaksat mennä jonkun muun kanssa treffeille.


      • Olisko paha?
        suoraakin suorempi kirjoitti:

        Olen nainen ja olen saanut miehiltä juurikin sellaisia epämääräisiä, epävarmoja kummallisia pakkeja ja todella paljon mieluummin olisin kuullut jonkiun noista! Itse sanon aina, että Kiitos kivasta kutsusta, valitettavasti minun on kieltäydyttävä. Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin :)

        Tai jotain tuollaista. Pääasia on, että pointti tulee selväksi.

        "Kiitos kivasta kutsusta, valitettavasti minun on kieltäydyttävä. Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin :) Tai jotain tuollaista. Pääasia on, että pointti tulee selväksi. "

        Tuon on mielestäni ihan hyvä ja kohtelias, jatosiaan pääasia on juuri se, että pointti tulee selväksi ja vastaa suoraan asiaan.


        ":)"

        Totta, sanallisen viestinnän lisäksi tärkeää on myös ilmeet ja eleet. Mielummin kannattaa tosiaan olla ":)" kuin ":(" kun vastaa toisellle, oli vastaus sitten mikä tahansa.


      • Olisko paha?
        Olisko paha? kirjoitti:

        "nuo kuulostaa kyllä mun korvaani kaikki tosi tylyiltä"

        Mielestäni ei taas ole mitenkään tylyä sanoa asiat niin kuin ne ovat.


        "vaan ehkä toivoisin, että asia esitettäisiin mieluummin vähän kierrellen, epävarmasti tai epämääräisemmin"

        Itse en taas toivoisi, sillä mielestäni se on vähän epäkohtalista, (tosin asia on eri, jos oikeasti on epävarma asiasta). Kun kerran toinen on jotakin kysynyt, niin miellestäni olisi kohteliasta antaa silloin selkeä vastaus, jos kerran sellaisen tietää, (vaikka miten se voisi tehdä kipeää toiselle). Kierteleminen ja epämääräisesti sanominessa ikäänkuin ei ota vastuuta tilanteesta, vaan siirtää sen toisen harteille vain sillä perusteella, että toinen voi loukkaantua. Voihan se toinen loukkaantua, mutta voihan se loukkaantua myös siitä, ettei sanoa selvästi, tai antaa vahingossa ymmärtää muuta. Siis ei varmaan ole kivaa jos on etsimässä jotain vakavaa ja kysyy toiselta millä mielin hän on liikenteessä, ja jos toinen ei voi sanoa suoraan olevan vain seksin perässä vain koska pelkää loukkaavan toista, tai toisin päin.


        "Mulle on tärkeää pysyä hyvissä väleissä kaikkien kanssa;"

        Mun mielessä väleissä pysytään parheiten jos asioista voidaan puhua avoimesti kun on niiden aika, jolloin ei tule epäselvyyksiä. Jos ystävyys tai välissä olot ovat vain siitä kiinni, ettei toinen kestä kuulla suoraa vastausta omaan kysymykseen, kuulostaa se enemmän vain näennäisesti hyviltä väleiltä.


        "Miksei voi kehua toista?"

        Onko se kuitenkaan hyvä tehdä silloin kun on antamassa "pakkeja", ainakaan jos ei ole ennen kehunut, sillä silloin voi herätää vahingossa turhaa toivoa, vie huomion pääasialta, antaa ehkä kuvan kuin säälisit toista, toinen ei hekä ota kehua tosissaan. tms. Mielestäni jos toinen on hyvä tyyppi, niin parempi sanoa se jossain muussa kuin pakkien yhteyden yhteydessä, niin sillä on aidompi vaikutus. Jos joku kehuisi minua mukavaksi tyypiksi (ekan kerran) pakkien yhteydessä, voisin pitää sitä enemmänkin kohteliaisuuttena tai säälinä, kuin välttämättä minään aitona kehuna.


        "kiitos kysymästä, olet kyllä tosi hyvä tyyppi, mutta musta tuntuu, etten jaksa nyt lähteä treffeille"

        Mun mielestä toista kunnioittaa parhaiten siten, että pystyy puhumaan avoimesti, ja antaa sellaisen vasauksen, ettei herätä vahingossa turhaa toivoa ja tyhmempikin ymmärtää mistä on kyse. Lauseesi on mielestäni hyvä silloin, jos tilanne on se, että kysymys on vain sinun tämän hetken jaksamisestä/väsymisestä, ja myöhemmin saattaisit lähteä treffeille kyseisen tyypin kanssa. Jos olet sitä mieltä, ettei sinulla tulevaisuudessakaan ole halua lähteä, eli kysymys ei ole tämän hetken jaksamisesta, niin silloin tuo lause kuulostaa kyllä jotenkin liian kiertelevältä ja epäselvältä, (mielestäni silloin pitäisi unohtaa tuo "nyt" ja lisäksi ilmaista että asia johtuu kiinnostuksesta tai hausta eikä jaksamisesta). Se että kehut toista ja kieltäydyt nykyiseen jaksamiseen vedoten, niin voihan joku siitäkin "loukkaantua" jos sitten kutenkin jaksat mennä jonkun muun kanssa treffeille.

        "kiinnostuksesta tai hausta" => "kiinnostuksesta tai halusta"


    • Mr Groove

      Minusta me-muodon käyttäminen pakeissa on hyvä, sillä silloin toiselle ei tule sellaista kuvaa, että vika on yksinomaan hänessä. Esimerkiksi: Minusta on alkanut tuntua siltä, että ei meissä ole aineksia pariksi.

    • Miksi ihmeessä

      et voi vain sanoa että olen pahoillani, mutta et ole vaan mun tyyppiä? Sehän on kuitenkin se totuus. Se kirpaisee, mutta musta pahemmin satuttaa nuo valheet, joita jää miettimään koska kaikki tietää, että ne on tekosyitä. Se on ihan ymmärrettävää, että ihmisillä on omat makunsa ja jotkut maut ei vaan kohtaa.

      • Jannis````

        No mutta ei se aina ole se syy, yleensä ei oikeestaan, jos puhutaan näistä tutuista miehistä. Ne on olleet ehkä just mun tyyppiä, mutta vähän liian tyhmiä/rumia/pitkästyttäviä/tuskastuttavia/epätasapainoisia/renttuja/vanhoja/nuoria tms. Musta tuntuisi ihan naurettavalta itsekin kuulla, että "sori, et vaan oo mun tyyppiä". Siis täh? Mitä vitun tyyppiä? "Sori, mutku sulla on erilainen musamaku niin ei nyt nappaa". Mun mielestä on ikävää heittää mitään siihen henkilöön kohdistuvaa läppää, mieluummin sanois selittelemättä, että sori, mut nyt en tahdo lähteä. Mutta sekin tuntuu vähän tylyltä; joku voi vielä pyytää selitystä perään.


      • Juutsew
        Jannis```` kirjoitti:

        No mutta ei se aina ole se syy, yleensä ei oikeestaan, jos puhutaan näistä tutuista miehistä. Ne on olleet ehkä just mun tyyppiä, mutta vähän liian tyhmiä/rumia/pitkästyttäviä/tuskastuttavia/epätasapainoisia/renttuja/vanhoja/nuoria tms. Musta tuntuisi ihan naurettavalta itsekin kuulla, että "sori, et vaan oo mun tyyppiä". Siis täh? Mitä vitun tyyppiä? "Sori, mutku sulla on erilainen musamaku niin ei nyt nappaa". Mun mielestä on ikävää heittää mitään siihen henkilöön kohdistuvaa läppää, mieluummin sanois selittelemättä, että sori, mut nyt en tahdo lähteä. Mutta sekin tuntuu vähän tylyltä; joku voi vielä pyytää selitystä perään.

        Me sanan käyttö on hyvä!!

        Itse miespuolisena arvostan suoraa toimintaa eli sanon niin kuin asiat ovat koska silloin kumpikin tietää missä mennään....Odotan tätä myös vastapuolelta.

        Pahinta on toisen roikutus...ns viimesenä varana.


    • vaaleanpunainenelefantti

      Onpas hyvä ketju! Mitäs sitten, kun vastakkaista sukupuolta oleva taho ei ole varsinaisesti ilmaissut olevansa sillä tavoin kiinnostunut, mutta kyselee jatkuvasti illan suunnitelmia ja viikonloppusuunnitelmia? Henkilö on ihan hauska ja mukava, mutta ei minulla aikuisena ihmisenä ole aikaa hengailla iltaisin ja viikonloppuisin huvin vuoksi: Joko teen jotain hyödyllistä (kuten töitä tai tapailen mielenkiintoisia ihmisiä) tai jotain mistä nautin (kuten harrastukset tai ystävät). Miten kieltäytyä kohteliaasti, vaikka sitten ystävyydestä? Ei minulla ole aikaa pitää ns. Ajantappajia elämässäni. Olen jo kieltäytynyt monen monta kertaa, mutta hienovarainen viesti ei sitkeydestä päätellen mene perille - nyt olisi siis suorien sanojen aika!

    • vedätetty

      Ei ainakaan näin miten yksi nainen teki kun kysyin häntä lenkille:
      "kuulostaa tosi kivalta mutta mun seuraava viikko on tosi kiireinen ja sitä seuraava viikko myös"
      En pidätellyt hengitystäni että kuulisin hänestä edes sillä kolmannella viikolla :D kuten en kuullutkaan..
      Voisi sanoa suoraan kun vedättää toista ja antaa turhaa toivoa!

    • jkoiklp

      tapasin joku aika sittennaisen suoli24 treffien tiimoilta ja sovittiin parin viikon päähän tiukka tapaaminen vklp kun hänellä ei ollut lastaan siellä
      no menin,sitten jouduin perjantaista sunnuntai aamuun nakutteleen sitä joka asennossa ja sen jälkeen se ei pitänyt enää yhteyttä vaan etsi seuraavaa miestä itselleen
      ihme nainen niin ja antoi panna paljaalla lastit sisään joka kerta.

      • thetruuth

        Oli vaan niin paska pano


      • suoli24suoli

        miestä itseleen" se etsii vain panoa


    • miehen.arvo.0

      Ei se koskaan ämmille mikään ongelma ole ollut. Lupaavat tulla eivätkä tule. Sillä heidän mielestään selvä.

    • varattunainenx

      Kiitos mielenkiinnostasi ja olen otetettu rohkeudestasi lähestyä minua mutta ei kiitos. :) Kukaan ei ole haukkunut eikä alkanut ahdistelemaan. Tai nämä miehet ovat olleet fiksuja .

    • kohteliaastisuoraan

      Jos on jo tapailtu ja ei toinen kiinnosta, niin voisi sanoa olet hyvä tyyppi, mutta meistä ei ole pariksi. Sinusta tulee vielä hyvä vaimo/mies jollekkin. Tämä meidän tapailu on nyt tässä. Kiitos yhteisistä hetkistä. Kaikkea hyvää sinulle elämässäsi. Löydät vielä sen oikean.

      Sellaiselle jonka seura ei kiinnosta voisi ehkä sanoa. Kiitos kutsusta, kiva, että ajattelit minua. Haluan sanoa suoraan tämän sinulle, koska olet mukava ihminen; Minulla on jo paljon ihmisiä ympärillä ja tekemistä. En ehdi viettämään vapaa-aikaa uusien tuttavuuksien kanssa. Löydät varmasti seuraa, jolla on enemmän aikaa sinulle.

    • lkdfjgldsfkjg

      Eikö tuo enemmän kiinni siitä, miten asian sanoo, kuin mitä sanoja täsmälleen ottaen käyttää. Ystävällisesti, kenties hiukan myötäeläenkin "Kiitos, mutta ei kiitos."

    • Hjhuuihj

      En ole kiinnostunut ! Ei sytytä ! Tai jättää vastaamatta, jos on treffisaitilla ja tulee kutsu. Treffipalstalla tulee niin paljon kutsuja tyypeiltä, jotka ei ole ikärajauksen tai muiden omien rajauksien sisällä. Ei kaikille pervoille panomiehille tarvitse vastata mitään. Mitä sitä sen enempää pohtimaan.

    • Anonyymi

      "oon kiinnostunu susta vaan kaverimielessä" oli noista suorin. Älä laita mitään et oon kiireinen. Se ei ole riittävän suora. Miehet haluaa suoraa puhetta.

    • Anonyymi

      Kiitos mielenkiinnosta, mutta valitettavasti valintani ei tällä kertaa kohdistunut sinuun. Iloista kevään odotusta!

    • Kai sen voi valkoisen valheen tuossa päästää ja sanoa että on varattu. On minullekin muinaisuudessa valehdeltu, että on kipeänä eikä jaksa lähteä. Sitten tulee sama tytsy vastaan baarissa komean jätkän kainalossa...
      Ei tarvii kysyä, menikö viinaa kaksin käsin sen jälkeen? Menihän sitä ja drinkin nimi oli, itsemurha.

    • Anonyymi

      Kunniottavaa on olla brutaalin suora. Sillä tavalla toinen osapuoli pääsee jatkamaan matkaansa ja saa myös syyn selville.

      Minä mielummin menen kotiin mustan silmän kanssa kuin haaskaan puoli vuotta elämästäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe