Olemme aloittaneet led sukellusvalon rakentamisprojektin, ja olisin kiitollinen muiden mahdollisesti lamppuja rakennelleiden kokemuksia aiheesta. Tarkoituksena on tehdä kannuvalo.
-Liittimet ovat kalliita ja olemme miettineet johdon asentamista kiinteästi. Hyvät/huonot puolet?
-http://hittituote.com/product.27777
Tuollaista polttimoa on suunniteltu käytettäväksi. Lähinnä siitä syystä että käsittääkseni tuossa ei tarvitse muuta sähköistyksestä tietää, kuin että osaa laittaa 6v akun kiinni. Ja heijastimen ulkomitat sopivat kuin suoraan suunniteltuun valopäähän.
-http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=14098.htm&tuote=14098&ryhmaid=161
Valopääksi suunniteltiin tuollaista. Tiivistämiseen joutuu käyttämään sikaa kumitiivistemattoa ja luovuutta. Linssin ja rungon välissä on jo nyt kumitiiviste, mutta ilman sikaa se ei varmana pidä. Johdon läpiviennissä on puserruskumitiiviste, joka sekään ei ilman sikaa varmana tule pitämään.
-akkukotelo tulee hitsatusta hst:tä, ja sen muodoksi on suunniteltu laippatiivisteinen kartio. liittimet kansilaippaan kiinni. Latauspistoke irroitettavan korkin alle.
-On/Off kytkimeksi suunniteltiin magneettitoimista kytkintä. Poistuisi mekaaninen liike ulkoa sisälle. Tosin jos jollain on hyvä ja halpa ratkaisu, se otetaan ilolla vastaan.
-Välijohdoksi joku halpa kumikaapeli. Onko kaapelin paksuudella merkitystä? Ledien virran tarve ei ole suuri. Mutta onko kaapalilla oltava jotain muita vaatimuksia?
tee se itse/diy led sukellusvalo
viri viri
2
1524
Vastaukset
- viljamilehtonen
Onko lamppu jo valmis?
- ScubaSteve
Kannattais ehkä osta poltin suoraan DX:ltä.
3 x halvempi kuin tuolta hippituotelta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439