"Olen kääntymässä adventistiksi!
Käyn lauantaisin adventtikirkossa/sapattikoulussa. Adventismi ei sinänsä kiellä lihan syömistä, monet heistä syövät esim. kalaruokia.
Seitsemännen päivän adventistit syövät vain kasvisravintoa. Ellen G White kirjoitti 1800-luvulla, että adventistin ruokapöydässä ei saa olla lihaa, kananmunia eikä voita. Kahvi, tee ja tupakka ovat myös haitallisia ja kiellettyjä. No itseasiassa en koskaan edes osta voita tai kananmunia, koska niitä saa muiden ruokien yhteydessä. Täysin raitis olen ollut v. 2006 lähtien ja inhoan tupakansavua.
Kävin jo nuorena adventistien tilaisuuksissa ja monia heidän kirjekursseja. Isäni äiti ja sisko olivat adventisteja ja olen elänyt asian "keskellä." Tätini kanssa, joka asuu Hollannissa, olen käynyt siellä ja Suomessa paljon keskustelua adventtikirkosta.
Raamatussa Vanhassa Testamentissa on lueteltu "saastaiset eläimet", joita ei tule syödä (sika ykkösenä). Silti Uuden Testamentin evankeliumissa Jeesus on sanonut, että lihan, kalan, simpukoiden, jäniksen yms. syöminen on sallittua.
Minulla on ollut pari vuotta vatsa melkein joka päivä kipeä. Jos syön pelkästään kasvisruokaa enkä nauti kahvia tai teetä niinkuin tänään, niin vatsani on ollut levollinen ja saan kasvisravinnosta tasapainoisen terveellisen olon!
Huomenna aion syödä kolme kalapuikkoa ja muutaman siivun kalkkunaleikkelettä. Loput leikkeleestä menee sitten kääpiöhamstereilleni.
En todellakaan halua ostaa enää mitään lihaa, kalaa tai lintua. Simpukoita (sinisimpukka) olen syönyt välillä pitsassa.
Haluan tuon pahan olon sammuttaa. Odotankin kutsua sisätautitutkimuksiin. Voi olla, että vatsakipu on ollut psykofyysistä jännittämistä esim. työpaikalla.
En tule liha- tai kalaruoista yhtään sen kylläisemmäksi. Päinvastoin haluan siirtyä kokonaan kasvisruokaan.
En valmista itse ruokaa ollenkaan. Syön ravintolassa ja valmiita, pakasteita, vihanneksia, hedelmiä yms. Esim.parsakaaliakin syön raakana, että saa enemmän vitamiinejä yms.
Kun olen käynyt meidän luterilaisessa kirkossa vastaanottavaisella mielellä, niin aina olen ollut hämmästynyt siitä, miten vähän sieltä saa mitään. "Kaikille vähän jotakin, mutta ei kenellekään tarpeeksi pelastumiseksi."
Omatuntoni kieltää menemästä ehtoolliselle ev.lut. kirkossa.
Adventtikirkossa kuulee voimallisia saarnoja, hyvä musiikki ja elämäniloisia ihmisiä. Kun siirryn kokonaan adventistiksi, niin eroan ev.lut. kirkosta".
Sinustakin voi ehkä tulla adventisti
35
427
Vastaukset
- menestynyt :)
Saa nähdä tuleeko Antista adventisti kun hän on suorittanut loppuun kansainväliset (USA:ssa kirjanoppineiden tekemät) adventistiteologiset opinnot ovat suoritettu loppuun?
Miten Kantola selviytyy terveysjaksosta joka vaatii paljon tupakkaa ja työtä?
Palkinnoksi Kantola saa teho-opetusviikon Kallioniemessä jonka jälkeen hänet kastetaan adventistiksi?
Mutta onko kastetilaisuus julkinen vai kultin salainen tapahtuma Kallioniemessä vai kastetaanko Antti naapurissa SKY:ssä?- raamatunopettajat
Tulemme joukolla juhlimaan sitä kun Antti Kantola kastetaan Adventtikirkon jäseneksi Kallioniemen leirikeskuksessa tai muussa kultin "synagoogassa".
Kastajana toimii Eepu tai Flink? "Saa nähdä tuleeko Antista adventisti kun ..."
Kas kun taas tuli Antti mieleen neitokaiselle ja heti aamutuimaan herättyä ensimmäisenä ajatuksena!
Olen kylläkin jo adventisti, siinä missä JFK Berliinin muurilla huusi kovaäänisen kautta:
minäkin olen berliiniläinen. Tai kun Tanskan kuningas laittoi hihaansa Daavidin tähden Hitleriä uhmaten.
Melkein koko kansa seurasi esimerkkiä ja tähdisti itsensä, eikä voitu enää tietää, kuka on juutalainen, kuka ei.
Se oli jumalallisen viekasta vallhejuutalaisuutta, josta tulee mieleen Raamatun jae:
Matt. 10:16
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle;
olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
Laittakaamme sapattisinetti otsaamme, jottei endtime.net sun muut adventistien parjaajat enää tunnista,
kuka on adventisti, kuka ei.
Mitä tulee Ilm.kirja-seminaariin, olen kyllä lukuisia kertoja kirjoittanut, missä kohdin olen eri käsityksessä.
Kuitenkin kun kurssikysymyksiin vastaillaan, pitää olla lojaali, sillä ei hyödytä saada palautteessa punakynää.
"Miten Kantola selviytyy terveysjaksosta joka vaatii paljon tupakkaa ja työtä?"
Terveysjaksostakin tuli pelkkää kiitettävää ja olin vieläpä ihan samaa mieltä joka kohdassa aidosti.
""Palkinnoksi Kantola saa teho-opetusviikon Kallioniemessä jonka jälkeen hänet kastetaan adventistiksi?""
Toivossa on hyvä elää. Mutta nähtäväksi jää, saavuttaako entinen pilkkaaja koskaan täyttä luottamusta.
Paavalia ei hevillä otettu seurakuntaan, eikä ihan heti alettu suositella Paavalin kirjoituksia.
Kun Pietari kehaisi Pietarin tekstejä, sitten ovet avautuivat. Pietarihan oli seurakunnan pylväs n:o 1
" Mutta onko kastetilaisuus julkinen vai kultin salainen tapahtuma Kallioniemessä vai kastetaanko Antti naapurissa SKY:ssä? "
Olen ollut Toivonlinnassa kastetapahtumassa uima-altaalla sekä myös meren rannalla. Täysin avointa.
Uskontunnustus vaaditaan, ei muuta. Toiset sitten liittyy seurakuntaan, toiset ottaa vain kasteen.
Joten ei ole kyse adventistiksi kastamisesta, vaan Kristukseen kastamisesta tai sellaisen kasteen uudistamisesta, tuoreeksi tekemisestä.
En käsitä, miten voit yhdistää asioita niin mielivaltaisesti. Lapsena suoritin oppivelvollisuuden. (Yllätys?).
Ei minusta silti tullut koululaitoksen jäsentä tahi kalustoa.- Usko tärkein
AnttiVKantola kirjoitti:
"Saa nähdä tuleeko Antista adventisti kun ..."
Kas kun taas tuli Antti mieleen neitokaiselle ja heti aamutuimaan herättyä ensimmäisenä ajatuksena!
Olen kylläkin jo adventisti, siinä missä JFK Berliinin muurilla huusi kovaäänisen kautta:
minäkin olen berliiniläinen. Tai kun Tanskan kuningas laittoi hihaansa Daavidin tähden Hitleriä uhmaten.
Melkein koko kansa seurasi esimerkkiä ja tähdisti itsensä, eikä voitu enää tietää, kuka on juutalainen, kuka ei.
Se oli jumalallisen viekasta vallhejuutalaisuutta, josta tulee mieleen Raamatun jae:
Matt. 10:16
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle;
olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
Laittakaamme sapattisinetti otsaamme, jottei endtime.net sun muut adventistien parjaajat enää tunnista,
kuka on adventisti, kuka ei.
Mitä tulee Ilm.kirja-seminaariin, olen kyllä lukuisia kertoja kirjoittanut, missä kohdin olen eri käsityksessä.
Kuitenkin kun kurssikysymyksiin vastaillaan, pitää olla lojaali, sillä ei hyödytä saada palautteessa punakynää.
"Miten Kantola selviytyy terveysjaksosta joka vaatii paljon tupakkaa ja työtä?"
Terveysjaksostakin tuli pelkkää kiitettävää ja olin vieläpä ihan samaa mieltä joka kohdassa aidosti.
""Palkinnoksi Kantola saa teho-opetusviikon Kallioniemessä jonka jälkeen hänet kastetaan adventistiksi?""
Toivossa on hyvä elää. Mutta nähtäväksi jää, saavuttaako entinen pilkkaaja koskaan täyttä luottamusta.
Paavalia ei hevillä otettu seurakuntaan, eikä ihan heti alettu suositella Paavalin kirjoituksia.
Kun Pietari kehaisi Pietarin tekstejä, sitten ovet avautuivat. Pietarihan oli seurakunnan pylväs n:o 1
" Mutta onko kastetilaisuus julkinen vai kultin salainen tapahtuma Kallioniemessä vai kastetaanko Antti naapurissa SKY:ssä? "
Olen ollut Toivonlinnassa kastetapahtumassa uima-altaalla sekä myös meren rannalla. Täysin avointa.
Uskontunnustus vaaditaan, ei muuta. Toiset sitten liittyy seurakuntaan, toiset ottaa vain kasteen.
Joten ei ole kyse adventistiksi kastamisesta, vaan Kristukseen kastamisesta tai sellaisen kasteen uudistamisesta, tuoreeksi tekemisestä.
En käsitä, miten voit yhdistää asioita niin mielivaltaisesti. Lapsena suoritin oppivelvollisuuden. (Yllätys?).
Ei minusta silti tullut koululaitoksen jäsentä tahi kalustoa.Näin on kasteelle voi mennä vaikka ei seurakuntaan liittyisikään usko on tärkein. Nyt varsinkin kun on muotia naispastorit ja naisvanhimmat, niin ei se seurakuntaan liittyminen tärkein ole.
- benedi=siunattu
..joten voisitko sanoa, missä kohtaa uutta testamenttia
Jeesus kehoittaa juoksemaan jäniksenpojan kiinni ja syömään sen nälkäänsä!??
Muutoin kertomuksesi oli hatun noston avoinen,...mutta onhan niin, että missä on paljon
sanoja, sieltä ei syntiä puutu! terv. Benkku- monta söit?
Missä kohtaa Raamatussa Uudesta Testamentista löytyy sapattikäsky ja Jeesuksen suositus syödä soijanakkoja?
- lyhyt kertaus
Monessako kristillisessä uskonnossa on ruokaohjeistuksia profetian hengessä?
Tiedän että uskonnoissa olevat ruokaohjeistukset ovat ei-kristillisissä uskonnoissa. Oikeaoppiset adventistit syövät lähinnä hinduistista ruokaa.
Nimiadventistikaan eivät saa syödä possua kun eivät kerro sitä pastorilleen jos lankeavat.
Myös juutalaisten ja muslimien määrättyjen ruokien syömiskiellot ovat ei-kristilliseltä pohjalta syntyneitä. - pyh!
lyhyt kertaus kirjoitti:
Tiedän että uskonnoissa olevat ruokaohjeistukset ovat ei-kristillisissä uskonnoissa. Oikeaoppiset adventistit syövät lähinnä hinduistista ruokaa.
Nimiadventistikaan eivät saa syödä possua kun eivät kerro sitä pastorilleen jos lankeavat.
Myös juutalaisten ja muslimien määrättyjen ruokien syömiskiellot ovat ei-kristilliseltä pohjalta syntyneitä.potaskaa.
Luomisessa JUMALA asetti tietyn ruokavalion eikä siihen kuulunut liha tai kala tai kana. Ne Jumala salli vasta vedenpaisumuksen jälkeen. Taitaa olla niin, että SINÄ se olet tehnyt ruoasta itsellesi epäjumalan, kun kiellät syömästä sitä ruokaa, jonka Jumala on syötäväksi luonut ja sanot sitä hinduismiksi. - kuin haluat
pyh! kirjoitti:
potaskaa.
Luomisessa JUMALA asetti tietyn ruokavalion eikä siihen kuulunut liha tai kala tai kana. Ne Jumala salli vasta vedenpaisumuksen jälkeen. Taitaa olla niin, että SINÄ se olet tehnyt ruoasta itsellesi epäjumalan, kun kiellät syömästä sitä ruokaa, jonka Jumala on syötäväksi luonut ja sanot sitä hinduismiksi.Ellen tulee noutaaman sinut adventistiseen paratiisiin.
Odota vielä vähän kunnes adventistinen sunnuntai pedonmerkkiprofetia toteutuu.
Minkä srk:n aktiivijäsen tai pastori muuten olet vai jääkö se kultin salaisuudeksi? - aamuvänkääjälletieto
monta söit? kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa Uudesta Testamentista löytyy sapattikäsky ja Jeesuksen suositus syödä soijanakkoja?
Uusi ja Vanhatestamentti.
Uudessa Jeesus sanoo, että laista katoaa sapatti ja niin pitää opettaa, ja opettaja saa suuren palkan taivaassa.
Myös raamattu antaa luvan uskomattomalle tehdä ruumiillaan mitä vain, koska se ei ole Pyhän Hengen temppeli, se on vain rienaajahengen pesä, joka tullaan tuomiolla tapettaman Jumalan sanalla.
Esim, haureus kohdistuu ruumiseen ja synnin palkka on kuolema.
Eli rienaajaruumis ei tarvitse huolenpitoa kuinkaan, sille ei ole tarkoitettu soijanakko, vaan paremminkin joku muu, joka tulppaa sydämen, sekä aiheuttaa aivoinfarktin.
Eikös se bushhhmanni sitä tiedä? - syömisiä
lyhyt kertaus kirjoitti:
Myös juutalaisten ja muslimien määrättyjen ruokien syömiskiellot ovat ei-kristilliseltä pohjalta syntyneitä."niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti".
- syö sianlihaa?
aamuvänkääjälletieto kirjoitti:
Uudessa Jeesus sanoo, että laista katoaa sapatti ja niin pitää opettaa, ja opettaja saa suuren palkan taivaassa.
Myös raamattu antaa luvan uskomattomalle tehdä ruumiillaan mitä vain, koska se ei ole Pyhän Hengen temppeli, se on vain rienaajahengen pesä, joka tullaan tuomiolla tapettaman Jumalan sanalla.
Eli rienaajaruumis ei tarvitse huolenpitoa kuinkaan, sille ei ole tarkoitettu soijanakko, vaan paremminkin joku muu, joka tulppaa sydämen, sekä aiheuttaa aivoinfarktin.
Eikös se bushhhmanni sitä tiedä?No sinä luulet pelastuvasi kun ole käynyt adventistisella kasteella ja syöt mitä adventistipastorit kehoittavat.
- johtopäätös..
syömisiä kirjoitti:
"niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti".
mielenkiintoinen lauseke.
Nostaa mieleeni tuleva Eden ja elämänpuu, rauhanvaltakunta-
tuskin siellä teurastetaan elukoita evääksi. - niin....
lyhyt kertaus kirjoitti:
Myös juutalaisten ja muslimien määrättyjen ruokien syömiskiellot ovat ei-kristilliseltä pohjalta syntyneitä.Eiköhän juutalaisten ruoka-asiat nouse raamatussa.
Paitis bushman ajatus, hänhän kieltää raamatusta asioita ja viittaavat ne taruihin.
Siksi sinut on paljastettu rienaajabushmanniksi.
Kun tässä piipahti juutalaistyttö Israelista, ei hän kelpuuttanut sitä epäterveellistä suuhunsa.
Miksi raamatussa on epäpuhtaat eläimet sijoitettu syömättömiin ruokiin, on Jumalan varjeleva ajatus kansaansa kohtaan. Haluaa terveen kansan matkalle ja säästää turhasta sairaudesta.
Mutta bushmannit saavat syödä vaikka sontaa, koska hehän haluavat kaikki ne sairaudet kohdalleen, mitä jumalattomuus kantaa Israelin ympärillä olevien kansojen kirouksissa.
Ole hyvä vain, odota tautivuodetta, voihan se tappaakin, hitaasti tahi nopeasti, - revi siitä12
syö sianlihaa? kirjoitti:
No sinä luulet pelastuvasi kun ole käynyt adventistisella kasteella ja syöt mitä adventistipastorit kehoittavat.
olen kastettu helluntaissa, ja oppini saanut raamatusta.
Mutta näen sinunlaisesi vänkääjät jumalattomiksi rienaajiksi, ei sen kummempaa.
Kun aikoinani söin sianlihaa, sain kaikenlaisia oireita siitä.
Jos nyt syön, menee nilkat sellaiseksi, etten voi kävellä.
Aikoinaan lääkäri totesi asiaan, että vasemmasta nilkasta poistetaan määrätty nivelpussi jos ei parane.
Mutta syy oli ravinnossa.
Eli sianliha on myrkkyä ja ruumiini on Jumalan käsien työn tulos - reilu vastaus
niin.... kirjoitti:
Eiköhän juutalaisten ruoka-asiat nouse raamatussa.
Paitis bushman ajatus, hänhän kieltää raamatusta asioita ja viittaavat ne taruihin.
Siksi sinut on paljastettu rienaajabushmanniksi.
Kun tässä piipahti juutalaistyttö Israelista, ei hän kelpuuttanut sitä epäterveellistä suuhunsa.
Miksi raamatussa on epäpuhtaat eläimet sijoitettu syömättömiin ruokiin, on Jumalan varjeleva ajatus kansaansa kohtaan. Haluaa terveen kansan matkalle ja säästää turhasta sairaudesta.
Mutta bushmannit saavat syödä vaikka sontaa, koska hehän haluavat kaikki ne sairaudet kohdalleen, mitä jumalattomuus kantaa Israelin ympärillä olevien kansojen kirouksissa.
Ole hyvä vain, odota tautivuodetta, voihan se tappaakin, hitaasti tahi nopeasti,Uskominen adventistis amerikkalaiseen teologiaan varmasti pelastuu ja eihän kukaan puhtoinen adventisti voi edes sairastua?
Uususkonnollista menestysteologiaa joka näyttää äkkiseltään kaikkein raamatullisimmalta kristinuskolta. - harhaoppi
johtopäätös.. kirjoitti:
mielenkiintoinen lauseke.
Nostaa mieleeni tuleva Eden ja elämänpuu, rauhanvaltakunta-
tuskin siellä teurastetaan elukoita evääksi.Millainen ja missä on adventistien Eeden?
Kyykäärmeensikiöt = pastorit! varoitti Jeesus. - Z-päivän ismi
aamuvänkääjälletieto kirjoitti:
Eikös se bushhhmanni sitä tiedä?Uskovatko adventistit edes siihen että Jeesus = Jumala?
Söikö Jumala lihaa? - -----t
harhaoppi kirjoitti:
Millainen ja missä on adventistien Eeden?
Kyykäärmeensikiöt = pastorit! varoitti Jeesus.ja palstalaisille, valhetta syydät, koska tunnen jotain adventismistakin.
Varohan, ettet syö itse käärmekeittosi. - sanassa totuus
reilu vastaus kirjoitti:
Uskominen adventistis amerikkalaiseen teologiaan varmasti pelastuu ja eihän kukaan puhtoinen adventisti voi edes sairastua?
Uususkonnollista menestysteologiaa joka näyttää äkkiseltään kaikkein raamatullisimmalta kristinuskolta.on turha puhua, helmet menee hukkaan.
sanassa totuus kirjoitti:
on turha puhua, helmet menee hukkaan.
Jeesuksen mukaan helmiä ei pitäisi antaa sioille. Entä sitten sikoja Helmille?
Vastaus on selvä: ei jonkun ruuan syönti kadota eikä syömättömyys pelasta. Ruokaan tai muuhun liittyvät Raamatun tekstit eivät ole pelastuskysymys. Paavali sanoo, että ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vähään... ja myös, ettei Jumalan valtakunta ole syömistä tai juomista vaan vanhurskautta iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
Paavalin sana pitää vieläkin.
Mitä ruokaohjeet sitten ovat? Hyviä neuvoja. Terveys on talentti ja jos siitä voi pitää parempaa huolta seuraamalla yksinkertaisia Raamattuun tai terveeseen järkeen tai tieteelliseen tutkimukseen perustuvia neuvoja, niin näin kannattaa tehdä. Eikä koko asiasta kannata mitään haloota nostaa, vaikka joku vastuu kai jokaisella on talenttiensa käytöstä. Pelastuskysymys tämä ei ole.
Jumalan armo riittää pelastamaan yhtä lailla sen, jolta terveys on mennyt (omasta syystä tai muusta syystä) kuin senkin, joka on huippukunnossa.
Kai- pyh!
syö sianlihaa? kirjoitti:
No sinä luulet pelastuvasi kun ole käynyt adventistisella kasteella ja syöt mitä adventistipastorit kehoittavat.
sanoo, että Jumala hävittää sianlihan syöjät.
- pyh!
kuin haluat kirjoitti:
Ellen tulee noutaaman sinut adventistiseen paratiisiin.
Odota vielä vähän kunnes adventistinen sunnuntai pedonmerkkiprofetia toteutuu.
Minkä srk:n aktiivijäsen tai pastori muuten olet vai jääkö se kultin salaisuudeksi?syödään elämän puusta, mutta sinne sinulla ei ole asiaa, ellet tee parannusta!
- pyh!
harhaoppi kirjoitti:
Millainen ja missä on adventistien Eeden?
Kyykäärmeensikiöt = pastorit! varoitti Jeesus.tekopyhä kyykäärmeen sikiö.
- uskova
Uskovana koko ikäni olleena ja Raamattua tutkittuani, en voi sinulle Adventtikirkkoa suositella Ellen Whitin valheiden takia. Voithan syödä kasvisruokaa missä tahansa kirkkokunnassa niin paljon kuin haluat. Ihmisen elimistä kuitenkin tarvitsee myös lihaa. Jos sinulla on vatsavaivoja on syynä jokin sairaus, joka on syytä selvittää.
Mieti nyt, voiko sunnuntai olla jokin pedon merkki ja tuomioperuste. Uudessa testamentissä nimenomaan kerrotaan kuinka Jeesus ilmestyi sunnuntaina, viikon ensimmäisenä päivänä opetuslapsilleen kylösnousemuksen jälkeen. Lisäksi Vanhassa testamentissa sanotaan, että Sapatti on liiton merkki juutalaisten ja Jumalan väliiiä. Oletko sinä juutalainen? Me muut vietämme sunnuntaita Jeesuksen ylösnousemuksen juhlana, on kai se suurempi asia kuin israelilaisten vapautuminen Egyptin orjuudesta.
Lue tavallisia historiankirjoja ja Raamattua, ilman heidän tulkintojaan, niin huomaan tämän E. Whiten väärät opit. Muka inkvisitiossa 50 miljoona tapettua katolisen kirkon taholta! Todellisuudessa kyseessä oli joitakin tuhansia. Huomaa, että myös protestantit tappoivat joukoittain katolisia sumeilematta.
Kaikki ruokalait on kumottu, verta lukuunottamatta Paavalin kirjeissä. Ei oikea usko, ole toisten uskovaisten pelkoa ja syyttelyä, vaan elämää Pyhän Hengen rauhassa ja vapaudessa, Jeesuksen ääntä kuunnellen.
Ihmettelen, että et puhu Jeesuksesta mitään, pelkästään ruuista. Ei kristinusko ole ruokia. Harkitse, et todella ole vielä tutkinut Raamattua kunnolla. Raamatussa on vanha liitto juutalaisten kanssa ja uusi liitto, meidän pakanoiden kanssa. Ota selvää tästä!- eremith32
Näin todellakin asia pitää ymmärtää "uskova" on todella asiallinen. Näinhän se on, että jos me hyväksymme jonkin oppisuunnan raamatun tulkinnan, niin se on sama kuin luovuttaisimme oman järjellisen ajattelumme pois, ja sen sijaan hyväksymme toisten muodostaman oppikaavaan rakennetun määritelmän, ja pukeudumme toisen luomaan uskonnolliseen kaapuun, ja hylkään sen järjen/ymmärryksen lahjan - omakohtaisen ajattelun, jonka Jumala on jokaiselle terveelle luodulleen lahjana antanut, silloinhan se on Jumalan hyvyyden ja rakkauden halveksimista. Olemme silloin ihmisten johdateltavia; emmekä Jumalallisen viisauden - ymmärryksen!
- mihin uskova?
selvää tuon kirjoituksista joka sanoo olevansa uskova, hän kirjoittelee ihan oman päänsä tuotetta ja sanoo viellä ettei oikea uskonto ole toisten uskovaisten pelkoa ja syyttelyä, mitäs muuta se on tuo sinun kirjoituksesi kuin pelkoa ja toisten syyttelyä ilman Raamattun sanaa.
Ei siinä ainakaan Pyhällä Hengellä ole mitään tekemistä ei Jeesuksen neuvoilla.
Olet selvästikin kääntymässä hyvien elämäntapojen ja hartaamman hengellisyyden ilmapiiriin.
Mutta älä turhaan sano sitä KÄÄNTYMYKSEKSI. Se on vain toiseen kirkkokuntaan siirtymistä.
itsestäsi riippuu, miten todellinen on uudistumisesi ja kuinka kestävä. Toivotan menestystä Herrassa
elikkä siunausta sinulle, jos ehkä kun siirtynet Adventtikirkkoon. Ja samaa toivotan vaikket siirtyisikään.
En tiedä onko ev.lut. ja adv.kirkkojen välillä ns. siirtotodistussysteemiä, joka yksinkertaistaa vaihtamista.Hei
Olen lukenut tämän saman vuosia sitten täällä. Pitäiskö uudelleen kantaa ottaa.
Kyse oli siis nyt ihan syömisistä kun äkkiä luin;
- 3 Moos 11 on Jumalan terveysnauvot mitä Raamattu sanoo.
Jekku siinä on vain että puhtaat eläimet ovat ruohonsyöjiä ja märehtijöitä. Niiden liha oli parasta ja puhtainta. Raadonsyöjät ja lihansyöjät keräävät moninkertaisen määrän saasteita. Myös mahdolliset trikiinit, lepravirukset, ysm. Sika tonki ja söi kaatopaikoilla kaikkea paskaa. Avaa sian maha. Musta se on tänä päivänäkin.
Munat, lihat, kalat, kanat, voit, yms, kysymys oli vain lopun ajan saastumisesta. Ei mistään muusta.
Mrs Ellen GW mummo heitti helttaa hyvällä ruokahalulla munia, voita, valkoista lihaakin varmaan.
Hän vain yksinkertaisesti mainitsi asiayhteydessä että:
- "PAIKOIN ALUEITTAIN LOPUN AIKANA JOPA MUNAT JA VOI OVAT NIIN SAASTEISIA ETTÄ NIITÄ EI OLE TURVALLISTA SYÖDÄ." Siis alueittain paikoittain så där.
Ymmärrrätkö ?
Vrt. - Hullun lehmän tauti, kanasalmonellat, sisävesikalat, esim. ?!
Syötkö sellaista ollenkaan tai liikaa ?
Katsotaan vielä mitä sanotaan läskistä ja verestä.
Veressä on ravintoa mutta ilman jääkaappeja veri pilaantui heti ja on tappavan myrkyllistä viikon kuluttua auringossa.
Vrt Karjala projekti missä havaittiin että suomalaiset miehet delasivat sydiksiin jo 50 vee alkaen.
Syy; - Kovat monityydyttämättömät rasvat. Kertyvät kolesterolina. 3 Moos 3:17, mm. ja verestä sanoivat apostolit uuden liiton aikanakin; Apt 15:20 mm.
Se ravintolautasmalli jota EGW mrs neuvoi oli terveyskasvatusta ihmisen terveydeksi etteivät sairastita itseään liialla lihan syönnillä että kokonaisen kansan ruokaremontti lopun ajan saasteita silmällä pitäen.
Kun yhden miehen ruokaremontti kestää 1-20 vuotta menee kokonaiselta kansalta siihen 3 sukupolvea.
Jos lehmää sanottaisiin hevoseksi, kolmen sukupolven jälkeen jo kaikki uskovat että lehmä on hevonen siis.
Terveystohtorit tänään puhuvat saman mitä EGW 1850 ilman tutkimuksia.
Kyse on puhtaasti terveyskasvatuksesta, ei mistään muusta.
Olen tavannut Adventtikirkossa ainoastaan yhden vegaanin. Aate on paremminkin nuorten luonnonsuojelun. Sieltä löydät vegaaneja.
Lakto-ovo-vegetaristi käyttää myös munia, maitotuotteita lisäksi.
Semivegetaristi käyttää myös valkoista lihaa joskus.
Ellen GW oli lakto-ovo-vegetaristi ja/tai myös semivegetaristi.
Adventtikirkossa ollaan paljolti sekasyöjiä, mutta sianliha ei maistu. Nauta laskee monen kurkusta ja moni muu punainen liha.
Itse minulla oli ruokaremontti kirjaston terevyskirjatr luettuani.
Jos söisin punaista lihaa söisin kerran viikossa. Uskon että suomalaiset sairastavat syöpiä mm. sen vuoksi että 3 kertaa päivässä pitää olla liha-ateria.
Punaisen lihan epämielekkyys:
- Liha voi sisältää eläimen syöpäsoluja ja jos veren tappajasolut eivät toimikaan
- Kovat rasvat eli tyydyttyneet-
- Epäegologisuus. Yhden pihvisonnin satojen kilojen rehumäärään menee viljelypinta-alaa jolla saataisiin puhdasta energiaa, viljaa, hiilihydraattia ihmisen ravinnoksi.
- Moninkertaiset saastemäärät usein ja saastejäämät mitä nyt eläin syö
- Hidas sulaminen jossa sulamisprosessissa liha "mätänee" ihmisen sisään ja muodostaa karsinogeeneja joista syöpäriski. Valkoinen liha on sulavampaa.
Miehet olisivat Pohojammaalla, Kainuussa ja Karjalassa säästyneet sydiksiltä ja jaksaneet paremmin ja terveimpinä ja pidempään kaurapuurolla pöllimettässä.
Hiilihydraatit keho muuttaa 100% energiaksi eli rasvaksi.
Suomen paras triatlonisti oli joku vuosi sitten, voi olla vieläkin "kasvissyöjä" ei hän heinällä kolema maratonia peräkanaa mennyt vaan ohrapuurolla. 100% energiaa ja vaaratonta.
Kun vatsan entsyymit mukautuvat ja muodostuvat tietylle ruokavaliolle, saa vatsansa täyteen siis siltä tuntuu heinilläkin kyllä. Hetken totuttelu.
Pitää syödä niin kuin hevonen, mutta pitää katsoa ensin mitä hevonen syö. Kummasti hevonen jakselee ilman läskiä.
jariPaikoin kasvikset ja liha ovat tosiaan niin saastunutta ja epäilyttävän geenimanipuloitua, että on aivan
inhimillistä varoitellakin. Sitäpaitsi, joskus korostetaan sitä, että Jeesuksen puheista paljon on vertauskuvaa.
Voidaan ajatella, että saastuneella ruualla olisi Ellenkin tarkoittanut ennen muuta hengellistä ravintoa,
suolattomaksi käynyttä ja siitä syystä pilaantunutta opetusta.
Minä mieluusti ajattelen positiivista puolta, auringon puoleista. Pietarin pantiin syömään saastaista, mutta
samalla todettiin, että Jumala on sen puhdistanut, joten poika: syö.- tiskillä....
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/01/1250798/suomen-lidl-meilla-ei-myyda-saksan-myrkkymunia
Suomen Lidl: Meillä ei myydä Saksan myrkkymunia 04.01.2011 13:23
Päivittäistavarakauppa Lidlin Suomen osastosta kerrotaan, että Suomen Lidl ei myy saksalaisia kananmunia. Kysymys on herännyt, kun Saksassa tutkitaan dioksiinin joutumista kananmuniin.
- Lidliin ei tule kananmunia Saksasta. Kaikki myymämme kananmunat ovat kotimaisia, sanoo ostojohtaja Timo Hansio Lidlistä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Myös kananlihasta löytyi myrkkyä Saksassa/1135262910564
Saksassa on löydetty sallitut raja-arvot ylittäviä pitoisuuksia dioksiinia myös kananlihasta.
Löydös on merkittävä, sillä tähän mennessä liian suuria dioksiinipitoisuuksia on havaittu vain kananmunista. EU-komissio on tutkinut myös saksalaista siipikarjan- ja sianlihaa ja etsinyt näytteistä dioksiinia.
http://www.mtk.fi/mtk/ajankohtaista/tiedotteet/tiedotteet_2011/tammikuu/fi_FI/sianliha_dioksiini/
Kaupan ja teollisuuden kannettava vastuunsa saksalaisen sianlihan dioksiiniskandaalissa
18.1.2011
Saksan dioksiiniskandaali käänsi sianlihan kulutuksen Saksassa laskuun.
Antibioottijäänteistä on tullut vientikieltoja meidänkin lihateollisuudelle jne.
vaara on kaikessa, mitä suuhunkin pannaan ja kielto ilmeisesti kertoo sen,ettei se myrkky ulostu vaan sisäistyy ihmiseenkin, vaikka kuinka usko on kova ja siunattu pöytä mennen tullen.
Tällaista meillä, turvallisen elintarviketeollisuuden tarjonnassa v.2011.
Mitä lie ollut Ellenin aikaan. tiskillä.... kirjoitti:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/01/1250798/suomen-lidl-meilla-ei-myyda-saksan-myrkkymunia
Suomen Lidl: Meillä ei myydä Saksan myrkkymunia 04.01.2011 13:23
Päivittäistavarakauppa Lidlin Suomen osastosta kerrotaan, että Suomen Lidl ei myy saksalaisia kananmunia. Kysymys on herännyt, kun Saksassa tutkitaan dioksiinin joutumista kananmuniin.
- Lidliin ei tule kananmunia Saksasta. Kaikki myymämme kananmunat ovat kotimaisia, sanoo ostojohtaja Timo Hansio Lidlistä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Myös kananlihasta löytyi myrkkyä Saksassa/1135262910564
Saksassa on löydetty sallitut raja-arvot ylittäviä pitoisuuksia dioksiinia myös kananlihasta.
Löydös on merkittävä, sillä tähän mennessä liian suuria dioksiinipitoisuuksia on havaittu vain kananmunista. EU-komissio on tutkinut myös saksalaista siipikarjan- ja sianlihaa ja etsinyt näytteistä dioksiinia.
http://www.mtk.fi/mtk/ajankohtaista/tiedotteet/tiedotteet_2011/tammikuu/fi_FI/sianliha_dioksiini/
Kaupan ja teollisuuden kannettava vastuunsa saksalaisen sianlihan dioksiiniskandaalissa
18.1.2011
Saksan dioksiiniskandaali käänsi sianlihan kulutuksen Saksassa laskuun.
Antibioottijäänteistä on tullut vientikieltoja meidänkin lihateollisuudelle jne.
vaara on kaikessa, mitä suuhunkin pannaan ja kielto ilmeisesti kertoo sen,ettei se myrkky ulostu vaan sisäistyy ihmiseenkin, vaikka kuinka usko on kova ja siunattu pöytä mennen tullen.
Tällaista meillä, turvallisen elintarviketeollisuuden tarjonnassa v.2011.
Mitä lie ollut Ellenin aikaan.Noin se alka olla, siis paikoittain vanha ja tuttu ravonto saattaa muuttua tautien ja saasteiden vuoksi kelvotonta ravinnoksi.
Ellen GW puhui siis 1800 luvin puolessa välissä asioasta joka käy toteen.
Hän kännisti kokonaisen kansan ruokaremontin ja terveystohetorit tänään puhuvat täsmälleen samanlaisesta ravontolautasesta kuin Mrs Ellu 1800 luvulla, eikä hänellä ollut mitään tutkittua tietoa.
Nimitetäänkö tuota nyt sitten Profetian lahjan antamaksi asiaksi. 1 Tss 5:20-21 pitää aina kaikki menno tuon mukaan, sen mukaan mitä oma latva sanoo.
Käskyjä ja määräyksiä ei ole annettu, omatunto ja järki mitä naamaansa lykkää ja kurkustaana alas kaataa pötsiinsä.
En ole noista myrkkymunista kuullut, kiitos tiedosta, ja olen pahoillani että silakka on niin kallis kala, kalliimpi kuin lohi ja kalaa voi paikoin mielin määrin syödä dioksiini- elohopea yms vuoksi.
Silakkapihvit ovat eetua joskus ja silakkalaatikko, mutta pitää syödä heinää, heh.
Ns kasvisravinto joka ei ole sitä kokonaan aina vrt mitä kirjotin "kasviisyönnin lajeista" edellä ei se on pelkän heinän syömistä ja porkkanan järsimistä. Siihen kuuluu paljos.
Parhaan keittokirjan mitä olen koskaan nähnhyt on kirjoittanut Lars Johansson muistaakseni, niitä on kaksi kpl toinen ei ollut mistään kotoisin mimulle, mutta toinen oli paras mitä olen koskaan nähnyt.
Sisältää ruokia jotka valmistetaan kasviksisista ravinnoksi kuumentamalla, siis ei mikään heinäkirja.
Perunagratiini mm. on kasvisruoka, heität siihen mitä lystäät sekaan.
Siis tuo Johanssonin oli semmottinen että aineet löytyvät eikä se ole hienostelukirja, vaan perusruokajuttua. Minust taide ja ruonavalmistus pitää eriyttää, joskin toki nykyajan kokeilla on omat mielipuuhansa.
Kokki Kolmosen kokkiohjelmat katsoin aina kaikki, olivat pahaat kokkiohjelmat, perusruokaa siis ympäri Suomen.
Olen itse ollut poikasena ammattikoulussa ravintotalous-keittiöpuolella ammattikoulussa, jätin koulun vuodella kesken etten saanut papereita mutta perusteet ruoanvalmistukseen että olen keittössä aina pärjäillyt. Kaikki mahdolliset kokki- ja terveyskirjat luin läpi kirjastosta joskus 1990 luvulla.
Monta sataa kirjaa.
Kirjoja tehdään myyntitarkoituksessa, mutta kun lukee mosia paljon oppii erottamaan hetken myyntihuuhaan todellisesta tiedosta ja hyvästä ja kultaiset asiat löytää terveysasioissa joka ei ole hetken vouhotusta.
Kannataa lukea Tohtori Tolosen perusteos 1-2 kpl ja saman puhuu ruotsalainenkin terveystohtori siis joilla on lääketieteen että ravinnon kokonaisvaltainen tieto.
Terveyskeskulääkäri on koulutettu taas parantamaan sairauksia pillereillä.
jari- kuumat paikat
jarlau kirjoitti:
Noin se alka olla, siis paikoittain vanha ja tuttu ravonto saattaa muuttua tautien ja saasteiden vuoksi kelvotonta ravinnoksi.
Hän kännisti kokonaisen kansan ruokaremontin ja terveystohetorit tänään puhuvat täsmälleen samanlaisesta ravontolautasesta kuin Mrs Ellu 1800 luvulla, eikä hänellä ollut mitään tutkittua tietoa.
Nimitetäänkö tuota nyt sitten Profetian lahjan antamaksi asiaksi. 1 Tss 5:20-21 pitää aina kaikki menno tuon mukaan, sen mukaan mitä oma latva sanoo.
Käskyjä ja määräyksiä ei ole annettu, omatunto ja järki mitä naamaansa lykkää ja kurkustaana alas kaataa pötsiinsä.
En ole noista myrkkymunista kuullut, kiitos tiedosta, ja olen pahoillani että silakka on niin kallis kala, kalliimpi kuin lohi ja kalaa voi paikoin mielin määrin syödä dioksiini- elohopea yms vuoksi.
Silakkapihvit ovat eetua joskus ja silakkalaatikko, mutta pitää syödä heinää, heh.
Ns kasvisravinto joka ei ole sitä kokonaan aina vrt mitä kirjotin "kasviisyönnin lajeista" edellä ei se on pelkän heinän syömistä ja porkkanan järsimistä. Siihen kuuluu paljos.
Parhaan keittokirjan mitä olen koskaan nähnhyt on kirjoittanut Lars Johansson muistaakseni, niitä on kaksi kpl toinen ei ollut mistään kotoisin mimulle, mutta toinen oli paras mitä olen koskaan nähnyt.
Sisältää ruokia jotka valmistetaan kasviksisista ravinnoksi kuumentamalla, siis ei mikään heinäkirja.
Siis tuo Johanssonin oli semmottinen että aineet löytyvät eikä se ole hienostelukirja, vaan perusruokajuttua. Minust taide ja ruonavalmistus pitää eriyttää, joskin toki nykyajan kokeilla on omat mielipuuhansa.
Kokki Kolmosen kokkiohjelmat katsoin aina kaikki, olivat pahaat kokkiohjelmat, perusruokaa siis ympäri Suomen.
Olen itse ollut poikasena ammattikoulussa ravintotalous-keittiöpuolella ammattikoulussa, jätin koulun vuodella kesken etten saanut papereita mutta perusteet ruoanvalmistukseen että olen keittössä aina pärjäillyt. Kaikki mahdolliset kokki- ja terveyskirjat luin läpi kirjastosta joskus 1990 luvulla.
Monta sataa kirjaa.
Kirjoja tehdään myyntitarkoituksessa, mutta kun lukee mosia paljon oppii erottamaan hetken myyntihuuhaan todellisesta tiedosta ja hyvästä ja kultaiset asiat löytää terveysasioissa joka ei ole hetken vouhotusta.
Kannataa lukea Tohtori Tolosen perusteos 1-2 kpl ja saman puhuu ruotsalainenkin terveystohtori siis joilla on lääketieteen että ravinnon kokonaisvaltainen tieto.
jariSilloin isopiru sanoo pikkupirulle,kun klinkun klankkua heilauttaa:"halakopari liää.Uusi adventisti tulossa".
- lihalaatikko..
jarlau kirjoitti:
Noin se alka olla, siis paikoittain vanha ja tuttu ravonto saattaa muuttua tautien ja saasteiden vuoksi kelvotonta ravinnoksi.
Monta sataa kirjaa.
jarihttp://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012813090229_uu.shtml
Aggressiivinen kauppias heitti terveystarkastajaa lihalaatikolla
Perjantai 28.1.2011 klo 17.42
Terveystarkastaja oli tekemässä tarkastusta elintarvikeliikkeessä viime viikon keskiviikkona Lopen Läyliäisten kylässä.
Tarkastaja vaati kauppiasta poistamaan myynnissä olevia, päiväykseltään vanhentuneita lihoja, mistä kauppias hermostui.
Kauppias heitti tarkastajaa lihalaatikolla. Laatikko osui tarkastajaa kenkiin eikä aiheuttanut vammoja.
Terveystarkastaja joutui pakenemaan aggressiivisesti käyttäytyvää kauppiasta.
Asiaa tutkitaan virkamiehen väkivaltaisena vastustamisena.
IL
//////
Mutta kristityn vatsa on siunattu, se ei tunne myrkytysoireita. - Reinikainen ja ruumi
kuumat paikat kirjoitti:
Silloin isopiru sanoo pikkupirulle,kun klinkun klankkua heilauttaa:"halakopari liää.Uusi adventisti tulossa".
Eiks, se ollut iteki lauteella ja jumala korventaa kaikkia iankaikkisesti, että varohan vaen, ettei pari ylimääräist kalikkoo kohallasi lisätä pessään.
terveisiä ruumishuoneelta, kun sormenjälkiä otettiin, sano konst.peli.. Reinikainen.
Suntio vain menetti järkensä kun vaenaalla oli mustat sormenpäät.
http://www.youtube.com/watch?v=2AFkBkVXA3I
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026953
- 594612
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354085- 703199
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271676- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341439
- 1431227