Mikä teille on ollut se viimeinen niitti, jonka jälkeen ero on ollut ainoa mahdollinen vaihtoehto ? Entä, kuinka kauan velloitte huonossa suhteessa ennen lopullista päätöstä ?
Viimeinen niitti ?
23
8739
Vastaukset
- karik
Mutta, jokainen hetki jonka viivytätte eroa...kun sen aika on, on tappioksenne...elämässänne! Tulevaisuus voi tuoda paljon enemmän.....!
- krisse
On helpottavaa huomata, että en ole yksin. 20-vuotta avioliittoa takana ja niistä viimeiset n. 10 v. miettinyt erotako vai ei. Suurimmaksi osaksi henkistä väkivaltaa ja valitettavasti välillä myös fyysistä. Vuosi sitten laitoin jo eropaperit menemään, mutta sitten annoin taas sen viimeisen tilaisuuden miehelleni yrittää parantaa tapansa. Olen valitettavasti luonteeltani sen suhteen naiivi ja tulevaisuuteen luottavainen, että olen uskonut pystyväni muuttamaan mieheni käytöksen.Mutta nyt olen täysin väsynyt tilanteeseen ja en tiedä mitä tehdä.Mieheni on useamman viikon reissuhommissa ja se aika mitä hän on kotona, on suoraan sanottuna yhtä hel....!
Tiedän itsekin vastauksen kysymääni eli paras vaihtoehto on erota. Mutta haluaisin vielä kuulla kohtalontovereilta neuvoja, miten sen asian esitän miehelleni ja miten saan itselleni ne "lopulliset voimat" esittää asian? Mieheni on kuitenkin luonteeltaan sellainen, että hän on tullut väkivaltaisuudestaan jo poliisillekin tutuksi. Eli eron jälkeen en uskaltaisi luottaa edes annettuun lähestymiskieltoon, jonka mieheni varmasti saisi.
- kun
nitojasta loppui niitit
- m40
Viimeisiä niittejä oli muutama. Erityisesti muistan vapun, jolloin meille oli kutsuttu perhetuttuja ja sairastuin 40 asteen kuumeeseen. Se että vappu meni pipariksi oli kokonaan minun syyni, kuuntelin kuumeisena koko viikonlopun haukkumista, eikä vaimoni tuonut edes vesilasillista sängynviereen.
Seitsämän vuotta jaksoin. Kuitenkin päälimmäisenä ovat ne ensimmäiset kymmenen hyvää vuotta, jotka olimme yhdessä edesmenneen vaimoni kanssa.- n40
"hauska" kuulla etten ole ainut jolle on noin käynyt, tosin olen naispuolinen... joskus reissussa muistan kun lapsetkin oli kipeitä, kuka sai kiukuttelun jne... äiti...
ei se voi mennä noin että toinen joka saakelin asiasta kiukuttelee ja syyllistää toista...
melkein 20 v yhdessä oltiin, puolet siitä varmaan
"kärsin" - 5 vuotta about tein eroa..
ja kyllä se sitten kannatti, onpahan paljon parempi olla ja hengittää.
- Muuan
Minulla sitä oli 10 vuotta, mutta niin hulluja naisia kuin exäni on, lienee harvassa.
- Jep!
Vaimo petti jälleen kerran. Siinä oli viimeinen niitti. Kerran olin vuosia sitten antanut hänelle viimeisen mahdollisuuden ja hän tyri sen.
En olisi koskaan voinut enää luottaa häneen. Hän romutti vaivalla rakennetun luottamuksen toisen ja viimeisen kerran. Oli pakko pistää ämmä pellolle!- Reiska
kävi aivan samoin en jaksanut enää jatkaa yhteiseloa,surullista:(
- Alannah
Reiska kirjoitti:
kävi aivan samoin en jaksanut enää jatkaa yhteiseloa,surullista:(
Vatvoin huonossa suhteessa koko sen keston.
Viisi ja puoli vuotta, plus harkinta-aika päälle.
Menin naimisiin huonossa suhteessa.
Kaksi vuotta se avioliitto kesti.
Viimeinen niitti oli, kun nyrkki heilahti myös selvinpäin.
Seuraavana päivänä ilmoitin erosta, olin varannut ajan asianajajalle. Kahdon kuukauden kuluttua sain asunnon ja samaan aikaan allekirjoitin erohakemuksen.
Henkinen ja fyysinen välivalta on kieroin loukku, mihin ihmisen voi saada. En tänä päivänäkään ymmärrä, mistä sain voimani silloin tehdä lopullisen päätöksen. Päätöksen, joka ei prosessin aikana, tai asuntoa odotellessani horjunut kertaakaan.
Se vain oli yhtäkkiä sen nyrkin heilauksen jälkeen kristallin kirkasta. Tästä lähden, eikä yhtään kyyneltä. - karikko
jaa etteikö sinussa sitten ollut vikaa? Miksikö joku pettää ei ole varmaan onnellinen suhteessa. Oletko omistava mustasukkainen itsekäs omaava HÄRKÄ herra ymmärrän jos sinua on petetty olet kyllä sen ansainnut. Oikea rakkaus ei tuomitse vaan antaa anteeksi.
- Jep!
karikko kirjoitti:
jaa etteikö sinussa sitten ollut vikaa? Miksikö joku pettää ei ole varmaan onnellinen suhteessa. Oletko omistava mustasukkainen itsekäs omaava HÄRKÄ herra ymmärrän jos sinua on petetty olet kyllä sen ansainnut. Oikea rakkaus ei tuomitse vaan antaa anteeksi.
Ensinnäkin opettele kirjoittamaan. Toiseksi voisit vetää pääsi perseestäsi, jotta saisit happea ja tajuaisit asioita. Idiootti!
- ....
karikko kirjoitti:
haista vittu, löyhkäävä lehmänpaskaläjä!
- ....
.... kirjoitti:
haista vittu, löyhkäävä lehmänpaskaläjä!
miehen ei... paskaa!
- skitsonexmies
....sairaus on kaikkein pahinta. ei siinä
estottomuuskaan auta. bimbo mikä bimbo!
vaikka itekki oon vähän bimbo mutta mul on
sentäs järki päässä.- väsynyt
mikä mua vaivaa kun en millään pääse eroon tästä miehestä.avioliittoa on kestänyt lähes 15 vuotta ja suoraan sanottuna se on niin peestä kuin olla ja voi.väkivaltaa(enimmäkseen henkistä),alkoholin käyttö on tolkutonta ja suoraan sanottuna mun mies on jotenkin vaan ihan hullu.mikä ihme mua pidättelee?kaks kertaa olen lähtenyt ja aina tullut parin viikon jälkeen kotiin.olen jotenkin ihan tahdoton olento.
- Galina
väsynyt kirjoitti:
mikä mua vaivaa kun en millään pääse eroon tästä miehestä.avioliittoa on kestänyt lähes 15 vuotta ja suoraan sanottuna se on niin peestä kuin olla ja voi.väkivaltaa(enimmäkseen henkistä),alkoholin käyttö on tolkutonta ja suoraan sanottuna mun mies on jotenkin vaan ihan hullu.mikä ihme mua pidättelee?kaks kertaa olen lähtenyt ja aina tullut parin viikon jälkeen kotiin.olen jotenkin ihan tahdoton olento.
Kyseessä on varmastikin läheisriippuvuus joka virheellisesti sotketaan rakkauteen jonka kanssa sillä ei sinällään ole mitään tekemistä. Kyllä se siitä paranee, kun pakotat ittes eroon siitä kelvottomasta äijästä pitemmäksi aikaa. Tsemppiä!
- Klaara
väsynyt kirjoitti:
luulenpa niin että se on viina joka on pesinyt suhteeseesi.Virtahepo kurkkii siellä olohuoneen sohvan alla.Itse tunnen olevani saman moisessa jamassa. Nyt ollaan asuttu kaksi kuukautta erillään, mutta silti ei vain tahdo irti päästä.
- klaara
väsynyt kirjoitti:
hei vielä sinulle onko tunne että et pärjää yksin vaiko tunnetko syyllisyyttä.Tuntuuko että olet jollain tavoin vastuussa miehesi juomisesta ja juotko itse!? Ei ole sinun syysi! Olet vapaa lähtemään uskalla tehdä ratkaisu sillä niin sinua kuin minuakin voi uusi elämä oottaa.TSEMPPIÄ!
- avio
klaara kirjoitti:
hei vielä sinulle onko tunne että et pärjää yksin vaiko tunnetko syyllisyyttä.Tuntuuko että olet jollain tavoin vastuussa miehesi juomisesta ja juotko itse!? Ei ole sinun syysi! Olet vapaa lähtemään uskalla tehdä ratkaisu sillä niin sinua kuin minuakin voi uusi elämä oottaa.TSEMPPIÄ!
hei minne olette joutuneet eikö enää tunnu pahalta vai onko pullo korkattu ja taas kaikki pyyhkii hyvin.
- Kokonaisuus rikki
Erosin kun kokonaisuus räjähti käsiin. Tuli paljon pikku juttuja joista voi vain päätällä toisen rakkauden, kunnioituksen ja huolenpidon sammuneen. Kärvistelin 3vuotta ja sen jälkikäteen voin sanoa , että siinäkin oli puolet liikaa.
Yksinäisyys, rahattomuus ja turvattomuus pelotti eniten ja viivytti lähtöäni.
Kaikki tuo edellä mainittu pelko on ollut turhaa!
Tilalle on tullut runsaasti ystäviä, lasten tuki ja elämä hymyilee..
Täällä ollaan elämässä ja voittamassa vaikeudet joita pakostakin tulee!
Eletään vain kerran.
Aurinkoista kevättä!- väsynyt
että pärjäisin ihan mainiosti yksin (kaksin tyttäreni kanssa),talous on suht ok.,olen mielestäni ihan ok.naisena ja tiedän että voisin tehdä jonkun ihmisen ihan onnelliseksi.tosin siihen ei ole mitään kiirettä koska viihdyn itsekseni tosi hyvin.myönnän että viini on alkanut maistua mullekin yhä paremmin ja sen tähden pitäiskin jotain tehdä.mut kun se vaan on niin vaikeaa.mistä sen voiman sais?
- klaara
väsynyt kirjoitti:
että pärjäisin ihan mainiosti yksin (kaksin tyttäreni kanssa),talous on suht ok.,olen mielestäni ihan ok.naisena ja tiedän että voisin tehdä jonkun ihmisen ihan onnelliseksi.tosin siihen ei ole mitään kiirettä koska viihdyn itsekseni tosi hyvin.myönnän että viini on alkanut maistua mullekin yhä paremmin ja sen tähden pitäiskin jotain tehdä.mut kun se vaan on niin vaikeaa.mistä sen voiman sais?
heips harrastatko sinä ja jos niin mitä.Harrastuksen parista voi löytää uutta puhtia.Ystävä olis ihana juttu kun on vaikeeta ja myös silloin kun menee paremmin.Mietitään näitä itselle tärkeitä asioita ja suunnistetaan sen mukaan.
- ero(avako) jo
mun kohdallani viimeiset niitit oli siinä, kun mua syytettiin pettämisestä ilman syytä, kun mitään ei enää puhuttu, mutta mun mielentilani, asiani ja ajatukseni käytiin tsekkaamassa sähköpostista ja puhelimesta. Kun mä tajusin, että toinen eli haaveissa sitku-elämää ja mä todellisuudessa ja arjessa nytku-elämää. Menihän tuota aikaa pohtiessa, mutta nyt on suht'hyvin. Tilanteeseen nähden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735