Olen tänään lueskellut kaikenlaisia juttuja sekä kirkon palstalta että täältä ja ihmettelen sitä, että onko Suomessa noin paljon sekopääuskiksia, vai ovatko nuo älyttömät löpinät vaan yhden ihmisen jätöksiä.
Vastaukset 18
- irma**
Minä luin äsken Turku-palstaa.
- Kössönöm
Mitä Matti ja Teppo nyt on tehnyt?
- osansa kullakin
Kyllä Suomessa on paljon aktiiviuskovaisia. Olet oikeassa. Sille asialle et Kössö voi sitten yhtään mitään. Asia on vain sinun hyväksyttävä. Lohdutan sinua ajatuksella että voit pitää sen mielestäsi viisaan pääsi ja aivosi. Sinua varmaan lohduttaa totuus, että aivoja ei voi kitnapata ja vaihtaa. Siellä Turussa on paljon uskovaisia. (Ilpoisten ryhmä, joku Tuula sitä johtaa).
Me uskovaiset nautimme onnestamme ja sinä poloinen voit pahoin kun meitä on mielestäsi turhan paljon.- Kössönöm
siellä taas aukoo päätään.
"Kyllä Suomessa on paljon aktiiviuskovaisia. Olet oikeassa. Sille asialle et Kössö voi sitten yhtään mitään. Asia on vain sinun hyväksyttävä. Lohdutan sinua ajatuksella että voit pitää sen mielestäsi viisaan pääsi ja aivosi. Sinua varmaan lohduttaa totuus, että aivoja ei voi kitnapata ja vaihtaa. Siellä Turussa on paljon uskovaisia. (Ilpoisten ryhmä, joku Tuula sitä johtaa)."
- Usko vaikka sähkötolppaan, ei se minulle kuulu, mutta lapsia pitäisi varjella sinunlaisiltasi. Tuo Ilpoisten piiri on kuulemma sekopäitä täynnä.
"Me uskovaiset nautimme onnestamme ja sinä poloinen voit pahoin kun meitä on mielestäsi turhan paljon."
- Etpä sinä onnelliselta vaikuta, vaan kirjoituksistasi näkee selvää ihmisvihaa. "Kyllä Suomessa on paljon aktiiviuskovaisia. Olet oikeassa. Sille asialle et Kössö voi sitten yhtään mitään. Asia on vain sinun hyväksyttävä."
Kuten myös sinun on hyväksyttävä se kylmä fakta(voin tämän todistaa) Että Suomessa/maalimassa on ateisteja, eivätkä ne siitä mihinkään katoa, vaikka kuinka oman uskonne kadotuksella uhkailisittekin, mutta ymmärrän harminne, kun nykyjää uskonvapaus käsittää myös ateismin, se on ollut varmasti kova kolaus.- oma kokemuskeni
A.Mikkonen kirjoitti:
"Kyllä Suomessa on paljon aktiiviuskovaisia. Olet oikeassa. Sille asialle et Kössö voi sitten yhtään mitään. Asia on vain sinun hyväksyttävä."
Kuten myös sinun on hyväksyttävä se kylmä fakta(voin tämän todistaa) Että Suomessa/maalimassa on ateisteja, eivätkä ne siitä mihinkään katoa, vaikka kuinka oman uskonne kadotuksella uhkailisittekin, mutta ymmärrän harminne, kun nykyjää uskonvapaus käsittää myös ateismin, se on ollut varmasti kova kolaus.Säälin teitä ateisteja, mikä teitä odottaa. Ihan totta. Ei se minulta ole pois, jos joku ei usko ja valitsee kohtalonsa. Miksi sitten tuo Kössö vaivaa päätänsä lukemalla uskovaisten palstoja. Se vain harmittaa häntä. Raamattu antaa ymmärtää, että pieni vähemmistö pelastuu ja ottaa vastaan Jeesuksen armon. Ei pelkkä uskonnollisuus pelasta ketään.
Itse ilostun jos vaikka muutama suomalainen viikossa tulee todella uskoon, uudestisyntyy. Näin tapahtuu silloin tällöin omallakin paikkakunnalla. On ollut pienoista herätystä viime aikoina. Jopa nuoria on alkanut pelastumaan ja nuoria lapsiperheitä.
Mikä kyllä vihaan ateismia, mutta en tuon aatteen sokaisemia ihmispoloisia. Joskus innostuu hieman härnäämään teitä. Parhaipia ja reilumpia usovaisa tulee juuri entisitä ateisteista. Kun ateisti kääntyy, hän on sitten tosikristitty, muotouskonnollisuudesta ei ole tippakaan sokemassa soppaa. - ilo katsella
Kössönöm kirjoitti:
"Kyllä Suomessa on paljon aktiiviuskovaisia. Olet oikeassa. Sille asialle et Kössö voi sitten yhtään mitään. Asia on vain sinun hyväksyttävä. Lohdutan sinua ajatuksella että voit pitää sen mielestäsi viisaan pääsi ja aivosi. Sinua varmaan lohduttaa totuus, että aivoja ei voi kitnapata ja vaihtaa. Siellä Turussa on paljon uskovaisia. (Ilpoisten ryhmä, joku Tuula sitä johtaa)."
- Usko vaikka sähkötolppaan, ei se minulle kuulu, mutta lapsia pitäisi varjella sinunlaisiltasi. Tuo Ilpoisten piiri on kuulemma sekopäitä täynnä.
"Me uskovaiset nautimme onnestamme ja sinä poloinen voit pahoin kun meitä on mielestäsi turhan paljon."
- Etpä sinä onnelliselta vaikuta, vaan kirjoituksistasi näkee selvää ihmisvihaa.lukenut olen ja kuullut Ilpoisten piiristä. Meillä on alkanut tulla nuoria pariskuntia uskoon ja käy sanankuulossa. Lapsia vilisee kuin vilkkilän kissoja (uskovilla on noin 2 -4 lasta). Näyttää olevan oikein vauvabuumi meneillään: ainakin kolme raskaana ja pari äsken synnyttänyttä.
- tee tositekkin
Kössönöm kirjoitti:
- Etpä sinä onnelliselta vaikuta, vaan kirjoituksistasi näkee selvää ihmisvihaa.Kiitos avusta.
oma kokemuskeni kirjoitti:
Säälin teitä ateisteja, mikä teitä odottaa. Ihan totta. Ei se minulta ole pois, jos joku ei usko ja valitsee kohtalonsa. Miksi sitten tuo Kössö vaivaa päätänsä lukemalla uskovaisten palstoja. Se vain harmittaa häntä. Raamattu antaa ymmärtää, että pieni vähemmistö pelastuu ja ottaa vastaan Jeesuksen armon. Ei pelkkä uskonnollisuus pelasta ketään.
Itse ilostun jos vaikka muutama suomalainen viikossa tulee todella uskoon, uudestisyntyy. Näin tapahtuu silloin tällöin omallakin paikkakunnalla. On ollut pienoista herätystä viime aikoina. Jopa nuoria on alkanut pelastumaan ja nuoria lapsiperheitä.
Mikä kyllä vihaan ateismia, mutta en tuon aatteen sokaisemia ihmispoloisia. Joskus innostuu hieman härnäämään teitä. Parhaipia ja reilumpia usovaisa tulee juuri entisitä ateisteista. Kun ateisti kääntyy, hän on sitten tosikristitty, muotouskonnollisuudesta ei ole tippakaan sokemassa soppaa."Raamattu antaa ymmärtää, että pieni vähemmistö pelastuu ja ottaa vastaan Jeesuksen armon. Ei pelkkä uskonnollisuus pelasta ketään.
Jos ajattelen uskovaisten tulkintaa "tuonpuokeisesta" ja omaa eläämääni mihin ei sisälly uskonnen pakkopaitaa ja kun se lähtö tulee, niin Sinulle kuin minulle niin jonki kumpi meistä tulee todella hämmästymään ; )- mieti vielä kerran
epikuros kirjoitti:
"Raamattu antaa ymmärtää, että pieni vähemmistö pelastuu ja ottaa vastaan Jeesuksen armon. Ei pelkkä uskonnollisuus pelasta ketään.
Jos ajattelen uskovaisten tulkintaa "tuonpuokeisesta" ja omaa eläämääni mihin ei sisälly uskonnen pakkopaitaa ja kun se lähtö tulee, niin Sinulle kuin minulle niin jonki kumpi meistä tulee todella hämmästymään ; )Jos ei olis mitään me kumpainenkin emme menettäisi tuossa tilanteessa mitään. Siin minäkään en voisi harmitella että kerran uskoin. Kun taas(tuo paikka on), sinä olet häviäjä iankaikksiesti ja minä iloitsen.
- ...
Säälin teitä ateisteja, mikä teitä odottaa. Ihan totta. Ei se minulta ole pois, jos joku ei usko ja valitsee kohtalonsa. Miksi sitten tuo Kössö vaivaa päätänsä lukemalla uskovaisten palstoja. Se vain harmittaa häntä. Raamattu antaa ymmärtää, että pieni vähemmistö pelastuu ja ottaa vastaan Jeesuksen armon. Ei pelkkä uskonnollisuus pelasta ketään.
Mikä kyllä vihaan ateismia, mutta en tuon aatteen sokaisemia ihmispoloisia. Joskus innostuu hieman härnäämään teitä. Parhaipia ja reilumpia usovaisa tulee juuri entisitä ateisteista. Kun ateisti kääntyy, hän on sitten tosikristitty, muotouskonnollisuudesta ei ole tippakaan sokemassa soppaa."Raamattu antaa ymmärtää, että pieni vähemmistö pelastuu.."
Aivan niin. Ja pelastuu miltä? Oman psykoottisen jumalansa raivolta? Vaihtaisit sinäkin ressukka uskosi johonkin myönteisempään lajiin. Kuten vaikka islamiin.
"Jopa nuoria on alkanut pelastumaan ja nuoria lapsiperheitä."
Harjoittaako jumalasi ikäsortoakin?
"Mikä kyllä vihaan ateismia, mutta en tuon aatteen sokaisemia ihmispoloisia."
Ateismi ei ole aate. Ateismi tarkoittaa sitä, ettei usko vanhoja kansantaruja totena. Ja muutenkin lausahduksesi oli aivan älyvapaa. Ei ateismi ole mikään henki, joka leijuu irrallaan ilman ihmistä.
"Kun ateisti kääntyy, hän on sitten tosikristitty.."
Ateistit eivät käänny yhtään mihinkään uskontoon ilman konkreettisia todisteita. Ja niitähän teillä on tunnetusti tasan nolla kappaletta.
"Joskus innostuu hieman härnäämään teitä."
Sinuun iskee siis piru, teidän omaa kuvakieltä käyttääkseni. - ...
mieti vielä kerran kirjoitti:
Jos ei olis mitään me kumpainenkin emme menettäisi tuossa tilanteessa mitään. Siin minäkään en voisi harmitella että kerran uskoin. Kun taas(tuo paikka on), sinä olet häviäjä iankaikksiesti ja minä iloitsen.
oman ainutkertaisen elämäsi.
mieti vielä kerran kirjoitti:
Jos ei olis mitään me kumpainenkin emme menettäisi tuossa tilanteessa mitään. Siin minäkään en voisi harmitella että kerran uskoin. Kun taas(tuo paikka on), sinä olet häviäjä iankaikksiesti ja minä iloitsen.
varma siitä että juuri Sinä olet voittaja ?
Minulle elämä jossa vallitsee rauha, sopusointu, harmonia on se mitä elämältä haluan.
Et Sinäkään pysty näkemään sitä, että vain ja ainoastaan uskossa olevien elämä olisi "laadukkaampaa".
Odotin että olisit sanan, hävijiä kirjottanut "luuseri" kun se on niin muotia.
Milulle avtava ravintoa mm. kirrjallisuus, klassinen musiikki ja taiteet. Nuo kaikki on minulle sallittu ! : )- herttainenhertta
Mikä kyllä vihaan ateismia, mutta en tuon aatteen sokaisemia ihmispoloisia. Joskus innostuu hieman härnäämään teitä. Parhaipia ja reilumpia usovaisa tulee juuri entisitä ateisteista. Kun ateisti kääntyy, hän on sitten tosikristitty, muotouskonnollisuudesta ei ole tippakaan sokemassa soppaa.Minä taas en sääli sinua, mutta ajattelen, että sinussa on virus, joka tekee sinusta tuollaisen. Parhaiten sitä kuvaavat zombielokuvat, joissa aivottomat zombit kulkevat tartuttamassa zombiuttaan ihmisiin. Koska tärkein ominaisuus viruksessasi on nimenomaan se, että haluat tartuttaa sitä muihin niin kovasti, että se on suunnilleen tärkein asia elämässäsi. Viruksesi voittokulku on se, mikä saa sinut tuntemaan tyydytystä.
Tuo virus väärentää ihmisen käsityksen oikeasta ja väärästä. Se saa ihmiset tekemään tai ainakin puolustamaan hirveitä vääryyksiä ja julmuuksia, vastustamaan tiedettä, tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia, ja kadottamaan kaiken ymmärryksen oikeudenmukaisuudesta. Se saa ihmisen hylkäämään rationaalisen ajattelun ja hälventää kasityksen siitä, mitkä väitteet ovat uskottavia ja mitkä taas täysin naurettavia.
Se saa sinutkin viettämään paljon aikaa vittuillen ihmisille, joita et tunne, ja esittämään älyttömiä ja perusteettomia väitteitä heidän elämästään ja kuolemastaan. On hyvin todennäköistä, että et ollut kovin mukava ihminen ennen tartuntaasikaan, koska virus ei tee kaikista ihmisistä täysin sietämättömiä. Jotkut onnistuvat säilyttämään inhimillisyytensä, käytöstapansa ja osittain jopa järkensä. - Hoh tuli taas
A.Mikkonen kirjoitti:
"Kyllä Suomessa on paljon aktiiviuskovaisia. Olet oikeassa. Sille asialle et Kössö voi sitten yhtään mitään. Asia on vain sinun hyväksyttävä."
Kuten myös sinun on hyväksyttävä se kylmä fakta(voin tämän todistaa) Että Suomessa/maalimassa on ateisteja, eivätkä ne siitä mihinkään katoa, vaikka kuinka oman uskonne kadotuksella uhkailisittekin, mutta ymmärrän harminne, kun nykyjää uskonvapaus käsittää myös ateismin, se on ollut varmasti kova kolaus."Kyllä Suomessa on paljon aktiiviuskovaisia. Olet oikeassa. Sille asialle et Kössö voi sitten yhtään mitään. Asia on vain sinun hyväksyttävä."
Kuten myös sinun on hyväksyttävä se kylmä fakta(voin tämän todistaa) Että Suomessa/maalimassa on ateisteja, eivätkä ne siitä mihinkään katoa, vaikka kuinka oman uskonne kadotuksella uhkailisittekin, mutta ymmärrän harminne, kun nykyjää uskonvapaus käsittää myös ateismin, se on ollut varmasti kova kolaus. "
Tulihan se papukaija vastaus taas x100000000, papukaijalla on varsin tyhmä eläin. - entten tentten
Hoh tuli taas kirjoitti:
Kuten myös sinun on hyväksyttävä se kylmä fakta(voin tämän todistaa) Että Suomessa/maalimassa on ateisteja, eivätkä ne siitä mihinkään katoa, vaikka kuinka oman uskonne kadotuksella uhkailisittekin, mutta ymmärrän harminne, kun nykyjää uskonvapaus käsittää myös ateismin, se on ollut varmasti kova kolaus. "
Tulihan se papukaija vastaus taas x100000000, papukaijalla on varsin tyhmä eläin.oivaltaa, että se iankaikkinen elämä on tässä ja nyt. Ja kun kuolee se elämä oli siinä.
Kun elää tässä nykyisessä elämässään täydesti, on loppujen lopuksi se kaikkein tärkeintä.
Ja kun sanon täydesti; se tarkoittaa itsensä kehittämistä, itsensä hyväksymistä ja läheistensä huomioimista.
Joku vielä sanoi tuolla aikaisemmin aika hyvin, että tuohon itsensä kehittämiseen kuuluu opiskelut, työelämät, eläminen lapsesta-vanhuuteen ja jälkeläiset( hmm ehkä parempi sana vastuuntunto toisista), kaikki maailman kirjallisuus, ehkä matkustaminenkin - senkin pitää kehittää ja avartaa ihmistä jne.
Noo-oo, olen kyllä nähnyt uskonnonkin avartavan jotakin yksittäistä ihmistä, mutta aika usein uskonto myös näivettää aivot. - TahtooKeksin!
Hoh tuli taas kirjoitti:
Tulihan se papukaija vastaus taas x100000000, papukaijalla on varsin tyhmä eläin."papukaijalla on varsin tyhmä eläin."
Minä olen kyllä ymmärtänyt että oikeat papukaijat ovat kyllä tosi fiksuja lintuja, vaikkeivät kaikkien oppimiensa äännähdysten merkitystä pystykkään sisäistämään. - beenthere
Hoh tuli taas kirjoitti:
Tulihan se papukaija vastaus taas x100000000, papukaijalla on varsin tyhmä eläin."papukaijalla on varsin tyhmä eläin"
Minun näkemäni puhuvat papukaijat ovat ainakin osanneet suomen sijapäätteet oikein. Siinä on sinulla näköjään vielä opit kesken.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011943
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,481136Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te169996- 81956
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56851- 69762
- 99732
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?73687- 23637
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.326631