Nuorisotyöttömyysluvut puhuvat puolestaan. Miten tähän vetelään pullamössöpolveen saisi iskostettua edes ripaus työintoa? Ei sellainen peli vetele, että sossun tuilla biletetään päivittäin eikä mitään vastuuta elämästään oteta! Pahimpia ovat nuoret miehet, jotka ovat tämän maan häpeä. Mitään niin vetelää olentoa en tunne kuin suomalainen nuorimies, jonka kädentaidot rajoittuvat pahasti kaljapullon avaamiseen. Eikä ne nuoret naiset paljoakaan parempia ole, kun mielummin tehdään pentuja yhdenyön säätöjen kanssa ja vietetään parhaat työvuodet yh:na.
Nuoret vieroksuvat työtä pahasti
21
948
Vastaukset
- selkeä tämä
Loisimistuet poikki, niin alkaa veltot jalat liikkumaan.
- kuyföfögä
Läskiperse kaaleppi.
- Volvo.
kuyföfögä kirjoitti:
Läskiperse kaaleppi.
hei muuten, unohdin kysyä: millä autolla ajat...?
- *Classic-
Volvo. kirjoitti:
ainakin minä ajan Volvolla enkä ole päivääkään vakityössä ollut
- Kraaleppi
Volvo. kirjoitti:
Komunpunaisella.
- SYY-SEURAUS
huomaatko syy-seuraus suhteen, vai oletko ennakkoluulojen ryvettämä paska?
- selkeää
Nuoret ovat liian laiskoja. Pari vuotta koulutusta Siperian työleireillä antaisi peruskuntoa tehtävien hoitoon.
- selleris
No käyppä aikasi kuluksi katsomassa sitä touhua tuolla ammatti,lukio tai ammattikorkeakouluissa,että millaista koulutusta siellä saa työelämään!Ei minkäänlaista.Sitten ihmetellään,että miksi on epäpäteviä ihmisiä töissä?
Aloitin omassa työssäni kolmeviikkoa sitten ja voin sanoa,että se koulutus mitä kävin oli aivan paskaa eikä antanut mitään eväitä työelämään.
Jos haluatte sinne työelämään nuoria niin parantakaa myös sitä koulutustakin!Enemmän työoppimisia vain sitä kautta nuoret voivat saada työkokemusta.En ymmärrä,että miksi oppisopimuskoulutus on niin aliarvostettua.Siinähän saa ammatin työn ohessa. - juu3145
Itselläni terveys meni ennenkuin löysin vakituisen työpaikan, koska olen syntynyt siihen aikaan, että se ensimmäinen työpaikka olisi pitänyt löytää pahimpien lamavuosien aikaan 90-luvulla. Mitenhän sitä työtä olisi silloin löytänyt ilman ensimmäistäkään työpaikkaa kun samaan aikaan irtisanottiin 300 000 paljon pitemmän työkokemuksen omaavaa ja heitä vastaan piti kilpailla jokaisesta työpaikasta?
Omasta ikäluokastani (eli heistä ketkä ovat täyttänee 18 91-95 on tilastojen mukaan syrjäytynyt yli 30% kun yleensä ikäluokasta syrjäytyy vain 10%.
Lamavuosista selvyidyttyäni CV oli niin huono, että saanut kuin hanttihommia ja niitäkin pätkissä ja heti kun tuli pieniä terveysongelmia potkut. Terveysongelmat taas alkoivat, koska köyhyyden takia ei ollut varaa kunnolliseen ruokaan.
Samaan aikaan valtiolle onnenkantamoisella päässyt ystäväni on töissä edelleen vaikka hän oli leikkauksen takia puolivuotta sairaslomalla. Minulla katkesi työura muutaman viikon sairasteluun. Eli pätkätyöstä pysyvästi kortistoon.
Nyt ollaan jo niin monta vuotta tultu toimeen muutamalla satasella, että ollaan pahnan pohjimmaisia kun ei kenenkään terveys kestä vuosia halveksittuna ja näin pienellä rahalla elämistä.- +098tify
"Omasta ikäluokastani (eli heistä ketkä ovat täyttänee 18 91-95 on tilastojen mukaan syrjäytynyt yli 30% kun yleensä ikäluokasta syrjäytyy vain 10%."
Niinpä! Ja kuka muistaa enää, ketä kiinnostaa??? Tilastot on kaunisteltu keksityillä kursseilla, työharjoitteluilla, koulutuksilla yms. ja aika iso osa menee jo hullun papereilla: pätkätyöläisiä ja alipalkattua orjatyövoimaa on helvetisti, mutta ketä kiinnostaa?! Saatiin uusi lama ennen vaaleja, etttei kukaan muistuta, ettei koskaan siivottu vanhankaan jälkiä!
Nyt on jäljellä paskan jauhanta ja köyhien syyllistäminen, kukaan ei uskalla puhua mitään ja kaikki luulevat olevansa yksin.
Kuka jaksaa ikuisesti hakea uutta ja uutta paikkaa, tehdä pätkää ja pätkää, tinkiä palkastaan, elinkustannuksistaan, velkaantua: kaiken kustannuksella? keneen se ei olisi vaikuttanut, ja kuka enää jaksaa hakea niitä töitä, olla innokkaasti innostumasta joka vitun hanttihommasta ja nuolla työn antajan persettä kiitollisena muutamasta murusta?
Turhaa, aivan turhaa, kaikki. Ei kannata. Tekee sen mitä on pakko ja mitä saa, ja sitten elää millä elää. Ei jaksa enää.
- häpeä, kahjo!
Sinähän se itsestäsi tiedät, palstahäirikkö, velliperse!
- ei kokoomuslaisia!
Jaaha, kävinkin tässä lueskelemassa ja yhtä teini-provoa tunkee tännekin. Onkohan täällä mitään sellaista osastoa, missä keskusteltaisiin oikeasti, kun kuitenkin on kyseessä "keskustelupalsta" ;D
Häpeäisitte itse, kun on aikaa tehdä näin surkeita provoja, vaadimme parempia! Jos ei oikeasti osaa keskustella ja mielipiteitä ei ole, - ainakaan siis semmoisia, mitä kannattaisi esittää, niin kunnon provoja sitten, sellaista uskottavuutta että lähtee. Tää on säälittävää, varmaan jonkun kokoomuslaisen teinipojan tai -tytön kotipäivän kunniaksi kirjoitettu viikkorahakirje :D - lorpeille ei töitä..
tosi on ei pysy työkalut nykylorpin kädessä. omaaloitteisuus puuttuu täysin, seisoo tekemättä mitään, jos ei vieressä kokoajan vahtaa. Luulisi tulevan ajan niin pitkäksi että tarttuu johonkin, mutta ei.Kai ne on tottuneet olemaan tekemättä mitään jo pennusta asti. Turha kuvitella että töitä löytyy, kyllä työnantajat kyselevät toisiltaan millaisesta tyypistä on kyse.
- ggggfffff
Olen tavannut todella paljon saamttomia ja laiskoja aikuisia. Mitä tuokin, joka päivät pitkät tänne kirjottelee, osaa muuta? Sinä aikana ehtisi opetella monenmoista asiaa. Tuntikausia solvauksia aamusta iltaan, pyhinä ja arkena. Tuntuu, että osaako edes persettä pyyhkiä itse.
Nykynuorten ongelma on, että kotona ei lapsille opeteta mitään ja sitten odotetaan, että murrosiässä aletaan kuin taikaiskusta tekemään kotitöitä yms. Joskus ongelma on se, että vanhemmat eivät osaa itsekään. Työnantajuuskin pitiäsi olla luvanvaraista, on pienyrittäjissä sellaista sakkia paljonkin, jotka ovat yrittäjiä, koska eivät työntekijänä hermoheikkoutensa vuoksi pärjää. Mulla on vieläkin muistissa yksi protestilistojen vakiomuori (tunnistin tyypin), joka potki verotoimiston ovea 10 minuuttia huutaen ennen aukioloaikaa, kun näki jonkun siellä liikkuvan. Itse tulin paikalle vähän etuajassa, syytä en edes muista. Tottakai työntekijät tulevat asiakaspalvelupisteisiin laittamaan koneet auki yms. ennen avaamisaikaa ja siivoojakin siellä olisi voinut olla. - Jortti-----
omaaloitteisuus....
- sadfxczv
Juominen on nuorison työtä, ja siinä he kyllä ovat ahkeria. Turha siis syyttää laiskuudesta.
- selkeästi
Lisäksi elintavat tyhmentävät, kuten tupakointi, rasvainen ruoka ja alkoholi. Elintavat tyhmentävät jo ennestään tyhmää.
- tennarisplittari
Puhutko nyt keski-ikäisistä vai?
- V. V. V.-KERHO
no jos ei päähän mahdu muuta kuin 3 v.tä .... eli VITTU, VIINA, JA VAPAUS. ei siinä paljon ole....
- http://motherless.co
- Paljas uneksija
Onko sulle käynyt näin, että humalassa paneksiminen, muistin menettäneenä tuli kalliiksi?
Minä olen paneksinut selvinpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274