Mikä idea on sinkulassa? Maksaa saman verran kuin vaihdepyörä. Siinä huomaa et paljonko ne vaihteet oikeesti pyöräs maksaa... Mutta niin.. onko toi jotain kaupunkikaisten prassailua? Ei ainakaan täällä lapissa jossa mäkiset maastot ni pääse tollasella vauhilla mihkään.
Sinkula
12
4806
Vastaukset
Yksinkertaisuus ja toimintavarmuus. Sinkulahan on sinällään yleinen pyörätyyppi. Tosin viimeaikoina se on otettu nimityksenä käyttöön ehkä jonkinlaisena markkinointinimityksenä. Tuolainen peruspyörä ilman vaihteita on myös sinkula. Eikä siinä mitään prassailua ole.
- Kaarlleppille kans
Pyörä kuin pyörä.. ja seisokit voi unohtaa. Sterilisaatio suoritettu ko vuoden polkee kovaa tai sitte pitää olla pienet vehkeet et sopii housuihin.
Kaarlleppille kans kirjoitti:
Pyörä kuin pyörä.. ja seisokit voi unohtaa. Sterilisaatio suoritettu ko vuoden polkee kovaa tai sitte pitää olla pienet vehkeet et sopii housuihin.
Tiedä miten tuohon heittoon suhtautuu, mutta vastaampa siihen kumminkin.
Ensiksi pitää valita sopivan tukevat pöksyt. Lisäksi on hyvä valita sopivan mallinen satula ja säätää se sopivalle korkeudelle ja sopivaan asentoon. Vielä kun lihaskunto on kohdallaan niin huomaat kyllä, että pyörällä voi ajaa suuremmillakin vehkeillä varustettu sälli tuntematta kipua siellä. Joten rohkeasti vaan pyöräilemään pelkäämättä leimaantumista ...- 52343
Peruspyörä ilman vaihteita ei ole sinkula. Sinkulassa on oltava vanne- tai levyjarrut sekä edessä ja takana vapaaratas. Jalkajarru ei ole vapaaratas.
- Kui_täh
52343 kirjoitti:
Peruspyörä ilman vaihteita ei ole sinkula. Sinkulassa on oltava vanne- tai levyjarrut sekä edessä ja takana vapaaratas. Jalkajarru ei ole vapaaratas.
Eli brassailua varten ne vaan on.
Muuten täällä olisi selkeästi jo kerrottu, mitkä ne hyvät puolet ovat. Mihin sitä vapaaratasta oikeasti tarvitaan? Miksi pitää olla kaksi jarrua? Missä sanotaan, että on oltava? - Äläsny
52343 kirjoitti:
Peruspyörä ilman vaihteita ei ole sinkula. Sinkulassa on oltava vanne- tai levyjarrut sekä edessä ja takana vapaaratas. Jalkajarru ei ole vapaaratas.
Yksivahteinen vapaarattaallinen pyörä on sinkula riippumatta jarruista ja muista ominaisuuksista.
Yksivaihteinen "jalkajarrullinen" peruspyörä on siis sinkula.
Sinkulahipsterit haluavat tehdä eron yksivaihteiselle peruspyörälle ja heidän "oikeille" sinkuloilleen, mutta mitään perusteita sille erolle ei ole. - Äläsny
Kui_täh kirjoitti:
Eli brassailua varten ne vaan on.
Muuten täällä olisi selkeästi jo kerrottu, mitkä ne hyvät puolet ovat. Mihin sitä vapaaratasta oikeasti tarvitaan? Miksi pitää olla kaksi jarrua? Missä sanotaan, että on oltava?Missään ei sanota että sinkulassa on oltava kaksi jarrua. Sinkulahipsterit haluavat vain erottua peruspyöräilijöistä joten jokainen keksii sinkulalle omat määrityksensä. Lain mukaan kaksi jarrua on oltava kolmevaihteisesta lähtien.
- Anonyymi
Äläsny kirjoitti:
Yksivahteinen vapaarattaallinen pyörä on sinkula riippumatta jarruista ja muista ominaisuuksista.
Yksivaihteinen "jalkajarrullinen" peruspyörä on siis sinkula.
Sinkulahipsterit haluavat tehdä eron yksivaihteiselle peruspyörälle ja heidän "oikeille" sinkuloilleen, mutta mitään perusteita sille erolle ei ole.Höpö höpö haluat vaan ruokkia egoasi vaikka olet väärässä.
- sinkula.,,
Minulla on Nishikin hybridejä kaksin kappalein, toinen on tehdastekoinen sinkula SL-1 ja toinen Pro Sl 24 vaihteella. Runko noissa sama. Tuolla sinkulallakin kyllä pääsee mäet ylös, pääseehän ne mummopyörälläkin, ja on yllättävän nopea pyörä keveytensä takia. Sinkulan idea taitaa olla toimintavarmuus. Toimii talvellakin sulattelematta eikä tarvitse säädellä. Tuota vaihteellista versiota pitää silloin tällöin säätää. En kyllä silti maksaisi 500 euroa sinkulasta, omani löysin satasella käytettynä.
- sinkula,.,
että pitkille huikosille maantiellä tietysti kannattaa ottaa vaihteellinen versio, lähinnä kaupunkiin nuo sinkulat ja fiksit on tehty
- Fixi on kiva
Hyvä fixi maksaa 0-2000€. Halvimmat löytyvät roskalavoilta ja kalleimmat ovat ratakilpailuihin.
Oma crossarini maksoi 750€ ja pidän sitä vähän turhan halpana. Edullisimmat ovat luokassa 1000€ ja rapiat päälle. Omassani on säästetty liikaa sekä kiekoissa että putkiosissa.
- Anonyymi
omani maantiepyörä maksoi reilu 500e 105 ja ultegraosilla, repikää siitä ja uutena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468