missä iässä?

hirmuäiti

Minkä ikäisenä lapsenne ovat oppineet kaksoihypyt?
Tyttöni, juuri täyttänyt 9 v hyppää varmaan akselin ja pääsee usein kaksoissalchowin?
Onko kikkoja miten oppia nopeammin muut kaksoishypyt?
Ja riemutkaa kaikki, nyt pääsette kitisemään niten lapset ovat erilaisia jne.
Mielenkiinnosta kysyn, sillä olen utelias, ja sillä siisti!

16

4185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skatemom

      Yhdeksään vuoteen mennessä pitää päästä kaikki kaksoishypyt - on lausahdus jonka olen valmennuspiireissä kuullut. Mutta ei toki tarkoita sitä että juuri näin pitäisi mennä, ja että kaikkien kanssa jotka huipulle ovat yltäneet näin olisi ollut tai muutakaan kirjaimellisesti. Kuitenkin kun asiaa miettii niin aika pitkälle se pitää paikkansa. Tottakai vaikuttaa se miten harjoittelutaustaa on, kuka valmentaa, jne jne ...

      Hyppyjen oppimiseen voi auttaa rotaatiohyppyjen harjoitteleminen sekä ihan hyppynaru-hyppely (tuplat). Japanissa käyttävät paljon trampoliinia apuna. Ja tietysti oikein toteutetun hypyn katseleminen on osa oppimista. Ja lapsen oma motivaatio on tietysti olennaisin asia...

    • ...

      Ensimmäiset kaksoishypyt 7-vuotiaana ja 8-vuotiaana loput paitsi kaksoisaxel, joka opittiin 10-vuotiaana.
      Kikkoina kova oma motivaatio ja ahkera treenaus. Ei tehty kyllä mitään ylimääräistä, eikä kotonakaan treenattu sen enempää kuin mitä valmentajien ohjeet oli.

    • ..................

      Eipä liene ikärajaa! Ehkä tuossa 13-15 vuotiaana täytyy alkaa hallita nuo kaikki, kaksoisakselista kolmoisshalchowiin.

    • luistelijan äiti....

      Meidän tyttö oppi kaksoishypyt, (paitsi axelin) muutamassa kuukaudessa, kun sai niitä ruveta harjoittelemaan. Oma motivaatio todella kova ja ikää pikkuisen reilu 9v. En tiedä oliko siihen mitään kikkoja. Jokin vaan loksahti paikalleen.

    • skatemom

      Jos maajoukkuetasolle haluaa niin 14 vuotiaana pitää mennä kaksi kolmoishyppyä ja 15 vuotiaana kolme, kaksoisakselin lisäksi.

    • Anonyymi

      Olen itse 11 vuotta ja osaan kaikki kaksoishypyt paitsi akselin ja siihen täyty kyllä harjotella kotona myös mutta siinä voi kestä aika kauan ennen kuin sen saa

    • Anonyymi

      Ja pojillahan on sitten eri säännöt kun tytöillä. Huipulle voi nousta vaikka aloittaisi luistelukoulussa vasta yhdeksänvuotiaana. Silti selkeät luonnonlahjakkuus tytöt raakataan jo ekaluokkalaisena harrastuspuolelle eikä iän puolesta kilpayksäriryhmiin mitään asiaa..

    • Anonyymi

      (Tiedän vanha keskustelu:D) itse olen 13v enkä vieläkään osaa kaksois akselia olen harrastanut melkein 10 vuotta luistelua ja harjotellut yli 3 vuotta kaksois akselia must tuntuu et teen jotain väärin kun ei vieläkään mene ja oon joka kisoissa loppupäässä (debyissä)

    • Anonyymi

      No mä ainakin opin ne 8 vuotiaan

    • Anonyymi

      Tiedän, varmaa kolmevuotta vanha keskustelu mut ei se mitää. Mä oon ite 11, kaikki kaksoset menee, flippi ja lutz harvemmin ku muut mutta kumminki menee. Oon tällä kaudella alkanu harjotella 2A, on ehkä 20astetta vajaa ja päätyy jään pintaan. Tällä kaudella tavoitteena olis hallita se, kaukainen tavoite, on kova luotto siihen että jos treenaan kovaa ja motivaatiota on nii kyllä se sieltä tulee!

      • Anonyymi

        Ite oon nyt 12 ja harjottelen 2A aina kun saan. Muut kaksoset menee, lutz harvemmin ku kaikki muut mut seki menee kyl. Onnistuu yhistelmissäkin ne kaksoishypyt. Nyt kesäl harjottelin tosi paljon maalla ja trampalla 2A ja ihan hyvin meni. Heinäkuun lopulla kun päästiin jäälle ja pääsin tekemään 2A huomasin kyl kehityksen. Saattaa tulla puhtaana mut kaatuun aina. Ikinä en oo alastuloon päässy ees vajaana mut se on kyl ihan hyvällä mallilla ja tavote onki et sen sais alastulolle vajaana tai puhtaana ja siitä jatkaa työstämistä


    • Anonyymi

      nyt kun puhutte oon kans 11v ja osaan niinku kaksoissalchowin, kaksoisritin, kaksoisflippi on ainaki menny (tulppi kans) ja kaksoislutzin oon saanu pari kertaa mut kaksoisaxelia yritän saada maalla koko ajan. En ala yrittää luultavasti ennen ku saan sen menee 2.20 kierrosta. Haluisin vielä joskus SM-sarjaan ja motivaatio ja kaikki on kova mutta joku ei vaan loksahda paikoilleen että yhtäkkii menis..

      • Anonyymi

        Ite saan sen maalla, välil täydet kierrokset ja välil vähän vajaa. Meiän valmentajat vaan ei anna mun harjotella jäällä 2A melkein ikinä, ja jos antaa nii saan tehä sitä max. 5min ja sit pitääki tehä jo jotain muuta! En ymmärrä miks en saa tehä sitä, kaikki kaksoset paitsi 2A menee, joten mun mielestä mun pitäs sitä jo ruveta harjottelemaan.


    • Anonyymi

      ^ toi mun aiempi oli ehkä vähä epäselvä.
      Kesällä alotan kovan treenaamisen että pääsen sen kaksoisaxelin ja muut kaksoiset helpommin

    • Anonyymi

      Taitaa sun persmöröt olla ranttikiitäjiä.

    • Anonyymi

      No yleensä kaksoishypyt pitäisi oppia 9-11 vuoden iässä. Suomen sisäisissä kisoissa näkee 12-vuotiaita, jotka tekevät vain yhden tai kaksi kaksoishyppyä, mutta he ovatkin sitten viimeisten joukossa.

      Kaksoishyppyjen kohdalla yhdistelmät onnistuvat yleensä melko nopeasti sitten, kun hypyn on soolona oppinut.

      Toki kansainvälinen taso on sitten jotain ihan muuta. Venäjällä parhaat 11-vuotiaat tekevät jo neloishyppyjä.

      Elena Kostyleva (syntynyt 2011, 4S 2022)
      https://www.youtube.com/shorts/d01vYbFjtx8

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe