Ekaa kertaa aloitan laihduttamisen. Olen 182 cm pitkä ja painan hirmuiset 136 kiloa, 47 vuotias Tavoitteeni on pudottaa painosta 1/2 kg viikossa. Tein excell taulukon joka auttaa minua seuraamaan painonpudotuksen tavoitteen saavuttamisessa.
Pvm Paino Tavoite
1.2.2011 136 136
8.2.2011 135,5
15.2.2011 135
...
29.1.2013 84
Eli jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin kahden vuoden kuluttua painaisin 84 kg.
Tilasin vaa'an ja ravinnonkorvike patukoita. Siitä se lähtee. Ajattelin pitää täällä painopäiväkirjaa ja kertoa kuinka laihdutus sujuu.
Hitaasti hyvä tulee
79
2255
Vastaukset
- Klubilainen -
Hieno ajatus tuo hidas painonpudotus. Suosittelen kuitekin syömään ainakin pääasiassa jotain muuta kuin korvikepatukoita, koska niihin kyllästyy. Toimivin tapa laihduttaa on minusta raaka kaloreiden laskeminen. Se sallii syödä mitä tahansa, kunhan pitää päivittäisen kalorimäärän sopivissa rajoissa. Jatkuvaa ruokapäiväkirjan tekemistähän se on, mutta jos sen jaksaa tehdä, niin tuloksiakin tulee varmasti. Minä käytän ilmaista kiloklubin päiväkirjaa, joka laskee kalorit automaattisesti: http://kiloklubi.fi
Liityin kiloklubin jäseneksi, mutta en kyllä jaksa alkaa laskemaan syömiäni kaloreita. Pyrin laihduttamaan sillä, että ostan vain terveellistä ja vähä kalorista ruokaa kaupasta ja korvaan lounaan ja päivällisen ateriankorvike patukoilla. Minulle ne ovat uutta ja ihmeellistä, enkä ole siis niihin vielä kyllästynyt. Tilasin kolmea eri laatua.
pkeckman kirjoitti:
Liityin kiloklubin jäseneksi, mutta en kyllä jaksa alkaa laskemaan syömiäni kaloreita. Pyrin laihduttamaan sillä, että ostan vain terveellistä ja vähä kalorista ruokaa kaupasta ja korvaan lounaan ja päivällisen ateriankorvike patukoilla. Minulle ne ovat uutta ja ihmeellistä, enkä ole siis niihin vielä kyllästynyt. Tilasin kolmea eri laatua.
Olen nyt tosiaan ekaa kertaa laihduttamassa vaikka painoindeksini on jo 40 ja luin netistä kauhukseni, että suurimääräisestä laihduttamisesta jää valtavasti löysää nahkaa. Onko täällä jotakuta, joka olisi laihduttanut 60 kg ja voisi kertoa minkälainen nahkapussi hänen mahaansa on jäänyt ja kuinka siitä on mahdollisesti edes vähän päässyt eroon? Leikkaukseen en halua mennä laihdutuksen loputtua.
- MO C
pkeckman kirjoitti:
Liikutko sinä lainkaan ? Käytätkö vain jotakin humpuukituotteita ja et liiku. Minä laihdutin kolmessa vuodessa liikunnalla ja vähentämällä syömistä. Alussa 104 kg nyt 65,5 kg. Se liikkuminen on just se ettei se iho pääse kovasti repsahtamaan.
- Keckman
MO C kirjoitti:
Liikutko sinä lainkaan ? Käytätkö vain jotakin humpuukituotteita ja et liiku. Minä laihdutin kolmessa vuodessa liikunnalla ja vähentämällä syömistä. Alussa 104 kg nyt 65,5 kg. Se liikkuminen on just se ettei se iho pääse kovasti repsahtamaan.
En ole viime aikoina liikkunut muuta kuin kauppaan ja takaisin, mutta eilen kävin kävelyllä jopa 2 kertaa 45 min. Laihdutan ekaa kertaa, joten en tiedä ovatko nuo ateriankorvikkeet humpuukituotteita. En onneksi ostanut niitä paljon, yhteensä 36 kpl. Tarkoituksena on korvata yksi ateria päivässä niillä, mutta ensi kokemukseni mukaan minunkin mielestä värikäs salaattilautanen on mieluisampaa syömistä.
- Kuntoon
Keckman kirjoitti:
En ole viime aikoina liikkunut muuta kuin kauppaan ja takaisin, mutta eilen kävin kävelyllä jopa 2 kertaa 45 min. Laihdutan ekaa kertaa, joten en tiedä ovatko nuo ateriankorvikkeet humpuukituotteita. En onneksi ostanut niitä paljon, yhteensä 36 kpl. Tarkoituksena on korvata yksi ateria päivässä niillä, mutta ensi kokemukseni mukaan minunkin mielestä värikäs salaattilautanen on mieluisampaa syömistä.
Liikkuminen on kivaa. Kun aluksi muutaman kerran pakottaa itsensä liikkumaan, niin sitä rupeaa sitä jo kaipaamaan. Siitäkin voi tulla vaikka addiktio. ;)
- laihduttaja
pkeckman kirjoitti:
ja patukatko ovat mielestäsi sitä terveellistä ruokaa?
Syöppä pari kuukautta klubin ohjeiden mukaan, niin voit yllättyä. Se oikeasti toimii. - siitä se lähtee
Keckman kirjoitti:
Jos haluat liikkua kuntoa kohottaaksesi ja laihtuaksesi, niin 20-60 minuuttia kerralla on sopiva määrä ja rasittavuus voisi olla reipasta kävelyä, eli kävelet niin nopeasti kuin pystyt (6-7km/h). Ja tuollaisen lenkin kun heität viisi kertaa viikossa (yhteensä 200 minuuttia), niin kyllä alkaa kunto kohta ja kroppa kiinteytyä.
Kuinkas pitkä tuo sinun matkasi kauppaan on? - ewrweqrwe
pkeckman kirjoitti:
Kalorit voi laskea suurpiirteisesti, varsinkin jos tekee itse ruokaa eikä syö ravintoloissa. Aloittajan kokoisella kaverilla jo haarukka -500 kaloria riittää ainakin aluksi.
kalorit 2000-2500 päivässä, niin pitäisi paino pudota. - cops
pkeckman kirjoitti:
Olen nyt tosiaan ekaa kertaa laihduttamassa vaikka painoindeksini on jo 40 ja luin netistä kauhukseni, että suurimääräisestä laihduttamisesta jää valtavasti löysää nahkaa. Onko täällä jotakuta, joka olisi laihduttanut 60 kg ja voisi kertoa minkälainen nahkapussi hänen mahaansa on jäänyt ja kuinka siitä on mahdollisesti edes vähän päässyt eroon? Leikkaukseen en halua mennä laihdutuksen loputtua.
minä laihdutin 65 kg / 8kk ja siis ruokavaliolla ja liikunnalla jota lisäsin koko ajan painon tippuessa ja kunnon noustessa. Nykyään liikunta kuuluu elämääni lähes päivittäin ja olen pysynyt tavoitepainossa jo 2 vuotta. Mitääjn makkaroita ei jäänyt roikkumaan luultavasti suuresta liikunta määrästä johtuen (juoksu, kävely, pyöräily ja rullaluistelu)
Jippii! Olen edellä aikataulustani. Ensimmäisellä viikolla paino putosi 3,7 kg. Ehkä siitä sitten on 3 litraa nestettä, jos kerran läskiä poistuu vain 0,5-1 kg viikossa. Syön säännöllisesti kolmen tunnin välein päivisin vain vähän, tällöin ei tule edes nälkä ja mahalaukku pysyy pienenä. Syön vaikka ei olisi nälkäkään - näin keho ei mene säästöliekille eikä vähennä lihasmassaa. Lisäksi olen pyrkinyt kävelemään joka toinen päivä noin tunnin. Välipäivä on tarpeen kehon palautumisen kannalta. Juoksemaan en vielä pysty varsinkin kun kelit ovat niin liukkaita.
Tavoitteena mm. pelata taas tennistä kunhan painan 100 kg. Jos tähän tahtiin jatkuu, niin se tapahtuu huhtikuussa! Mutta tuo laihdutusnopeus lienee kyllä aluksi suurempi ja pienenee sitten. Mielenkiinnolla odotan mitä vaaka tulevina viikkoina näyttää.
En laske kaloreita. En karta hyviä hiilareita eli esim. kokojyvä leipää, mutta syön korkeintaan kolme viipaletta päivässä. Suunnittelen ruokaostokset etukäteen tarkkaan kotona ja otan huonomuistisena listan kauppaan mukaan. En lipsu heräteostoksiin.
Onnistuin neljä vuotta sitten lopettamaan tupakoinnin. Samalla sinnikkyydellä uskon onnistuvani laihduttamisessakin. Kysehän on addiktioista vapautumisesta kummassakin. Ja laihduttamisessa auttavat tietysti perustiedot laihduttamisesta.Ei kuulemma pitäisi syödä välipaloja, mutta mikä on aterian ja välipalan ero? Minä en oikeastaan syö muuta kuin kolmen tunnin välein välipaloja, sillä annoskokoni ovat niin pieniä.
Jos kerran sairaalloinen ylipaino on sairaus ja "ruoka on lääke", kuten Hippokrates sanoi, niin oikea ruoka parantaa lihavuuden. En nykyään osta kaupasta muuta kuin oikeaa ja fiksua ruokaa, joten huonoa ruokaa on vähän vaikeaa kotona syödä.
Laihduttaminen - kuten lihominenkin - on kuin maksaisi lainaa takaisin. Kuukausittainen summa on pieni, mutta vuosien varrella kasvaa suuri pääoma. Mitä lähempänä laihduttamisen ruokavalio ja normaali syöminen ovat toisiaan, sitä helpompi on jatkaa samoja elintapoja laihduttamisen jälkeen. Siksi ei kannata laihduttaa millään kuurilla, vaan on kertakaikkiaan laitettava ruokailutottumuksensa kertaheitolla kuntoon. Voi olla helpommin sanottu kuin tehty, mutta minulla on nyt toistaiseksi toiminut.
Laihduttaminen ei ole pelkästään halpaa, vaan siinä säästää rahaa kun ruokatarpeet kestävät pidempään - siksi on vähän hassua, että tämänkin ilmiön ympärillä pyörii niin isoja busineksiä.- kuntoon
pkeckman kirjoitti:
Ei kuulemma pitäisi syödä välipaloja, mutta mikä on aterian ja välipalan ero? Minä en oikeastaan syö muuta kuin kolmen tunnin välein välipaloja, sillä annoskokoni ovat niin pieniä.
Jos kerran sairaalloinen ylipaino on sairaus ja "ruoka on lääke", kuten Hippokrates sanoi, niin oikea ruoka parantaa lihavuuden. En nykyään osta kaupasta muuta kuin oikeaa ja fiksua ruokaa, joten huonoa ruokaa on vähän vaikeaa kotona syödä.
Laihduttaminen - kuten lihominenkin - on kuin maksaisi lainaa takaisin. Kuukausittainen summa on pieni, mutta vuosien varrella kasvaa suuri pääoma. Mitä lähempänä laihduttamisen ruokavalio ja normaali syöminen ovat toisiaan, sitä helpompi on jatkaa samoja elintapoja laihduttamisen jälkeen. Siksi ei kannata laihduttaa millään kuurilla, vaan on kertakaikkiaan laitettava ruokailutottumuksensa kertaheitolla kuntoon. Voi olla helpommin sanottu kuin tehty, mutta minulla on nyt toistaiseksi toiminut.
Laihduttaminen ei ole pelkästään halpaa, vaan siinä säästää rahaa kun ruokatarpeet kestävät pidempään - siksi on vähän hassua, että tämänkin ilmiön ympärillä pyörii niin isoja busineksiä.Oho, hurja painonpudotus!! Onneksi olkoon!
Toisella viikolla laihdutus ei jatkunut läheskään samaa tahtia kuin ensimmäisellä, mutta alaspäin kumminkin. Ensimmäisellä viikolla vaa'an mukaan paino putosi siis 3,7 kg ja nyt vain 0,3 kg. Pitäisiköhän sittenkin alkaa laskemaan kaloreita ja tehdä laihduttamisesta tarkempaa? Ainakin täytyy hieman skarpata ensi viikolla.
Joka tapauksessa ollaan vielä reilusti edellä alkuperäistä aikataulua. Tarkemmalla vaa'alla mitattu alkupainoni oli 133,5 kg ja nyt painan 129,5 kg. Tosin tuo alkupaino oli mitattu illalla ja nykyisin mittaan painoni aamulla. Paino voi vuorokauden aikana vaihdella yli kilolla, eikä syynä ole vaa'an epätarkkuus, vaan ihmisen aineenvaihdunta: hikeä erittyy 0,5-1 litraa vuorokaudessa, hengitämme, syömme, juomme, hilseilemme ja käymme vessassa.- Sisulla vaan!
Älä masennu. Olen 54-57 kiloinen nainen. Noinkin "sopivalla" painolla vaaka näyttää eri lukemia, jopa vuorokauden sisällä saattaa heittää pari kiloa!
Sulla on on niin järkevä suunnitelma ja fiksuja ajatuksia, että välillä epäilen sun olevan normaalipainoinen provo. Tuollaiseen kun en ole täällä vielä törmännyt. Yleensä tavoite on laihtua 10 kiloa kuukaudessa vähäkalorisella dieetillä ja kävelemällä bussipysäkille. Sitä dieettiä ei pystytä noudattamaan, ja sitten ihmetellään, kun ei laiduta kahdessa viikossa normaalipainoiseksi "vaikka mitä tekisi", "miksi en laihdu".
Ekalla viikolla lähteneistä kiloista suurin osa oli varmaan nesteitä, kun muutit ruokailutottumuksiasi. Hidasta tuo painon pudotus on. Mutta tuolla elämäntapojen muutamisella saa terveellisesti painoa pudotettua. Olet varmaan lukenut, että läskeihin kerääntyy hurjasti kaiken maailman kemikaaleja ja myrkkyjä joita saamme ruuasta. Jos laihduttaa liian nopeasti, elimistö joutuu koville noiden myrkkyjen kanssa. Laihduttaminenkin on vaarallista ;)
Normaalipainossa pysytteleminenkin vaatii paljon. Täytyy jatkuvasti hallita syömisiään ja liikkumisiaan. Ei tämä mitään itsestään selvää ja ilmaista ole. Eniten ärsyttää, kun joku ylipainoinen tiuskaisee, että helppo sun on sanoo... Mutta minä teen hitosti töitä tän normaalipainoni eteen. Jollen tekisi, painaisin varmasti yli sata kiloa. Kaikki työ on tämän arvoista.
Kaloreiden seuraaminen on ihan fiksua. Tietää mitä oikeasti syö. Sun järkeviä ajatuksiasi on kiva lueskella, jatka samaan malliin! :) - kuntoon alias possum
Sisulla vaan! kirjoitti:
Älä masennu. Olen 54-57 kiloinen nainen. Noinkin "sopivalla" painolla vaaka näyttää eri lukemia, jopa vuorokauden sisällä saattaa heittää pari kiloa!
Sulla on on niin järkevä suunnitelma ja fiksuja ajatuksia, että välillä epäilen sun olevan normaalipainoinen provo. Tuollaiseen kun en ole täällä vielä törmännyt. Yleensä tavoite on laihtua 10 kiloa kuukaudessa vähäkalorisella dieetillä ja kävelemällä bussipysäkille. Sitä dieettiä ei pystytä noudattamaan, ja sitten ihmetellään, kun ei laiduta kahdessa viikossa normaalipainoiseksi "vaikka mitä tekisi", "miksi en laihdu".
Ekalla viikolla lähteneistä kiloista suurin osa oli varmaan nesteitä, kun muutit ruokailutottumuksiasi. Hidasta tuo painon pudotus on. Mutta tuolla elämäntapojen muutamisella saa terveellisesti painoa pudotettua. Olet varmaan lukenut, että läskeihin kerääntyy hurjasti kaiken maailman kemikaaleja ja myrkkyjä joita saamme ruuasta. Jos laihduttaa liian nopeasti, elimistö joutuu koville noiden myrkkyjen kanssa. Laihduttaminenkin on vaarallista ;)
Normaalipainossa pysytteleminenkin vaatii paljon. Täytyy jatkuvasti hallita syömisiään ja liikkumisiaan. Ei tämä mitään itsestään selvää ja ilmaista ole. Eniten ärsyttää, kun joku ylipainoinen tiuskaisee, että helppo sun on sanoo... Mutta minä teen hitosti töitä tän normaalipainoni eteen. Jollen tekisi, painaisin varmasti yli sata kiloa. Kaikki työ on tämän arvoista.
Kaloreiden seuraaminen on ihan fiksua. Tietää mitä oikeasti syö. Sun järkeviä ajatuksiasi on kiva lueskella, jatka samaan malliin! :)Hienostihan sä oot laihtunu!! Ja järkevästi. Mun äiti laihdutti itsensä joskus lähes luuviuluksi syömällä oikeaa ruokaa 2 kertaa päivässä aamupuuro, päiväkahvi ja iltavoileipä. Tosi järkevästi. Sulla on yhtä järkevät tavoitteet.
- fghs
Sisulla vaan! kirjoitti:
Kaloreiden seuraaminen on ihan fiksua. Tietää mitä oikeasti syö. Sun järkeviä ajatuksiasi on kiva lueskella, jatka samaan malliin! :)Tuo on niin totta, että normaalipainossa pysyminen se vaikeinta on! Itsekkin olen useamman kerran laihduttanut ja se on onnistunut loppujen lopuksi helposti. Nyt olen sitten pari vuotta taistellut pysyäkseni normaalipainossa, ja ei ole helppoa. Siksipä tuo hidas laihduttaminen onkin järkevää, ettei sitten tule järkyttäviä vaikeuksia kun pitäisi alkaa pysymään siinä tavoitepainossa.
Mutta aloittajalle kaikkea hyvää! :) fghs kirjoitti:
Tuo on niin totta, että normaalipainossa pysyminen se vaikeinta on! Itsekkin olen useamman kerran laihduttanut ja se on onnistunut loppujen lopuksi helposti. Nyt olen sitten pari vuotta taistellut pysyäkseni normaalipainossa, ja ei ole helppoa. Siksipä tuo hidas laihduttaminen onkin järkevää, ettei sitten tule järkyttäviä vaikeuksia kun pitäisi alkaa pysymään siinä tavoitepainossa.
Mutta aloittajalle kaikkea hyvää! :)En oikeastaan laihduta tai ole dietillä. Muutan ruokailutottumuksia sellaisiksi, että pysyn normaalipanossani jos sen joskus saavutan. Kaksi vuotta aikaa - kyllä siinä ehtii.
- laihduttaja
Itse liityin kiloklubiin lokakuun alussa ja olen nyt laihtunut 15 kiloa, aika hyvin kun tuohon mahtuu yksi joulukin mukaan, jolloin dietti oli pariviikkoa lomalla (painokin tosin nousi pari kiloa). Vielä pitäisi laihduttaa 11 kiloa.
Ja se täytyy sanoa että näin hyvin en muista syöneeni aikoihin, nälästä ei todellakaan ole tarvinnut kärsiä. Ei hyvältä näytä. Kts. kuva: http://koti.welho.com/pkeckman/painot.gif
Laihdutukseni alkoi liian hyvin ja tuudittauduin tunteeseen, että se olisi helppoa. Nyt kolmannella viikolla painoni nousi 1,4 kg. Olen vielä sentään edellä tavoitetta, mutta en enää kauaa tätä tahtia. Teoriassa laihdutus on helppoa, mutta ei käytännössä. Mussutan liikaa juustovoileipiä.
Alkuinnostuksen jälkeen tahtoo motivaatio hiipua. Minun tulee laihduttaessa ajateltua liikaa laihduttamista ja ruokaa. Pitäisi keksiä enemmän jotain sellaista tekemistä ja ajateltavaa ettei ruoka ole kokoajan mielessä. Se on hankalaa, kun televisiossa joka toinen mainos on ruokamainos ja ruoanlaitto- ja kokkiohjelmia tulee usealta kanavalta harva se ilta ja aamu.
En luovuta vielä. Kävin ostamassa keittiö vaa'an ja tarkoitus olisi alkaa laskea kaloreita, vaikka se tuntuu hankalalta.- laske kalorit
Kalorien laskeminen on ainoa järkevä keino nimenomaan sen takia, että silloin tietää VARMASTI laihtuvansa, kun ei syö liikaa eikä liian vähän. Aika turhauttavaa, jos kituuttaa viikkotolkulla vain huomatakseen, että paino ei ole tippunut yhtään, se todellakin syö motivaation. Kalorien laskeminen antaa nimenomaan motivaatiota.
laske kalorit kirjoitti:
Kalorien laskeminen on ainoa järkevä keino nimenomaan sen takia, että silloin tietää VARMASTI laihtuvansa, kun ei syö liikaa eikä liian vähän. Aika turhauttavaa, jos kituuttaa viikkotolkulla vain huomatakseen, että paino ei ole tippunut yhtään, se todellakin syö motivaation. Kalorien laskeminen antaa nimenomaan motivaatiota.
Tehdään sitten huomisesta lähtien laihduttamisesta tieteellisen tarkkaa. Punnitsin ja laskin aamupalan kalorit etukäteen:
30g kaurahitaleita................105
111g mustikkakiisseliä..............8,88
18g 2 juustoviipaletta............55,8
81g 2 viipaletta ruisleipää ....145,8
1kpl paistettu kananmuna...124
2tl 38% margariinia.................28
2dl kahvi ...............................3
yhteensä...........................470,48 kcal
Taitaa olla parempi syödä joka aamu samanlainen aamupala, niin pääsee helpommalla laskujen suhteen. Yllättävän vähän muuten sokerittomassa mustikkakiisselissä kaloreita, kuntaas ruisleivässä ja kaurahiutakleissa yllättävän paljon - ehkä se selittää miksi VHH dietit toimivat.- kuntoon
laske kalorit kirjoitti:
Hitaasti hyvä tulee, lukee sun omassa otsikossa. Välillä voi tulla takaiskuja, mutta ei lannistuta!
- kuntoon
kuntoon kirjoitti:
Hitaasti hyvä tulee, lukee sun omassa otsikossa. Välillä voi tulla takaiskuja, mutta ei lannistuta!
Oho, yllättävän paljon noista kertyykin.
kuntoon kirjoitti:
Oho, yllättävän paljon noista kertyykin.
Jos lasketaan, että peruskulutukseni on 3336 kcal joten saan syödä 3336 - 500 kcal = 2836 kcal vuorokaudessa, mihin mahtuisi yli kuusi tuollaista aamiaista. Minusta se on tosi paljon!
- kuntoon
pkeckman kirjoitti:
Jos lasketaan, että peruskulutukseni on 3336 kcal joten saan syödä 3336 - 500 kcal = 2836 kcal vuorokaudessa, mihin mahtuisi yli kuusi tuollaista aamiaista. Minusta se on tosi paljon!
Jaa, mä en oo laskenu kaloreita eikä mulla oo mitään tietoa, mikä mun peruskulutus on... :)
kuntoon kirjoitti:
Jaa, mä en oo laskenu kaloreita eikä mulla oo mitään tietoa, mikä mun peruskulutus on... :)
Päivittäinen energiantarve keskiarvona väestötasolla (E/kJ) noudattaa likimain kaavaa:
Miehet: E = (3680 43 * m) * k
Naiset: E = (3329 30 * m) * k
,joissa m on kehon massa/kg ja k aktiivisuuskerroin.
k...........Kuvaus
1,3........Kevyt. Ei lainkaan kuntoliikuntaa
1,5........Tavallinen. Kevyt työ ja hieman vapaa-ajan aktiivisuutta
1,7........Kohtalainen. Kevyt työ ja kuntoliikuntaa tai fyysisesti keskiraskas työ
2,0........Kova. Päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ
2,2 Erittäin kova. Kilpaurheilija
Esimerkiksi 70 kg painava mies, joka harrastaa hieman kuntoliikuntaa, tarvitsee 11320 kJ eli noin 11 MJ energiaa vuorokaudessa.
Tulokset voi muuntaa kilokaloreiksi jakamalla ne luvulla 4,187.- kuntoon
pkeckman kirjoitti:
Päivittäinen energiantarve keskiarvona väestötasolla (E/kJ) noudattaa likimain kaavaa:
Miehet: E = (3680 43 * m) * k
Naiset: E = (3329 30 * m) * k
,joissa m on kehon massa/kg ja k aktiivisuuskerroin.
k...........Kuvaus
1,3........Kevyt. Ei lainkaan kuntoliikuntaa
1,5........Tavallinen. Kevyt työ ja hieman vapaa-ajan aktiivisuutta
1,7........Kohtalainen. Kevyt työ ja kuntoliikuntaa tai fyysisesti keskiraskas työ
2,0........Kova. Päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ
2,2 Erittäin kova. Kilpaurheilija
Esimerkiksi 70 kg painava mies, joka harrastaa hieman kuntoliikuntaa, tarvitsee 11320 kJ eli noin 11 MJ energiaa vuorokaudessa.
Tulokset voi muuntaa kilokaloreiksi jakamalla ne luvulla 4,187.Kiitos. Sain tulokseks 2224 kilokaloria. Ja siitä pitäis vielä vähentää laihdutusosuus.. Enhän mä saa syödä juuri mitään.
- siitä se lähtee
Kyllä voileipiä voi sydä, mutta niistä saa äkkiä yllättävän paljon kaloreita. Itse olen syönty leipiä aamupalalla tai iltapalalla, mutta välipaloiksi ne on liian kaloripitoisia. Ota välipalaksi hedelmiä ja juureksia.
Kannattaa alkaa laksemaan kaloreita, niin oppii minkälaisia ruokamääräiä saa syödä.
Itseä vähän jännittää se hetki kun painonpudotus on ohi ja siirrytään painonpitovaiheeseen. - siitä se lähtee
kuntoon kirjoitti:
Kiitos. Sain tulokseks 2224 kilokaloria. Ja siitä pitäis vielä vähentää laihdutusosuus.. Enhän mä saa syödä juuri mitään.
Ethän sä vielä ole laihtunut 84 kilooon...
Jos laskee 130 kilon ja kevyen työn kertoimella 1,3, niin siitä tulee 2878kcal ja jos siitä nipistää laihtumiseen 700kcal, niin jäljelle jää noin 2200kcal.
Jos otat liikunnasta itsellesi päivittäisen harrastuksen, niin voit käyttää kerrointa 1,7, jolloin voit syödä 3000kcal ja laihdut silti kilon viikossa.
Mutta ainahan tuo kulutuksen ja syömisen arviointi on vain arvioimista, pitkän aikavälin kilot kertoo sen mikä tasapainoa oikeasti on. Kilon läskin poistaminen vaatii 7000kcal vajauksen ruokaan tai lisäyksen liikuntaan, se on hurja määrä. Itseäkin oikein ihmetetty että miten olen edes pystynyt lihomaan näin paljon, kun se vaatii noin valtavasti ruokaa. - siitä se lähtee
pkeckman kirjoitti:
Joo, kyllä sä voit syödä kuusi tuollaista aamiaista päivässä.
Mutta sitten käyt syömässä kerran pikaruokapaikassa ja siitä tuleekin sellainen 1200kcal, niin se vei heti melkein kolmen tuollaisen aterian verran kaloreita. - kuntoon
siitä se lähtee kirjoitti:
Ethän sä vielä ole laihtunut 84 kilooon...
Jos laskee 130 kilon ja kevyen työn kertoimella 1,3, niin siitä tulee 2878kcal ja jos siitä nipistää laihtumiseen 700kcal, niin jäljelle jää noin 2200kcal.
Jos otat liikunnasta itsellesi päivittäisen harrastuksen, niin voit käyttää kerrointa 1,7, jolloin voit syödä 3000kcal ja laihdut silti kilon viikossa.
Mutta ainahan tuo kulutuksen ja syömisen arviointi on vain arvioimista, pitkän aikavälin kilot kertoo sen mikä tasapainoa oikeasti on. Kilon läskin poistaminen vaatii 7000kcal vajauksen ruokaan tai lisäyksen liikuntaan, se on hurja määrä. Itseäkin oikein ihmetetty että miten olen edes pystynyt lihomaan näin paljon, kun se vaatii noin valtavasti ruokaa.En oo maininnu sitä missään. Mut laskin uudestaan ja sain vielä pienemmän luvun ;)
30 x 95 = 2850 3329 = 6179 x 1,5 (oisinko laskenu eilen eri kertoimella tässä, en muista)= 92685 jaettuna 4,187 =2213,6374 kaloria
Tarkista vaikka ite! Ei sitä juuri mitään kärsi syyä kuntoon kirjoitti:
En oo maininnu sitä missään. Mut laskin uudestaan ja sain vielä pienemmän luvun ;)
30 x 95 = 2850 3329 = 6179 x 1,5 (oisinko laskenu eilen eri kertoimella tässä, en muista)= 92685 jaettuna 4,187 =2213,6374 kaloria
Tarkista vaikka ite! Ei sitä juuri mitään kärsi syyäKäyppä tuolla:
http://www.kutri.net/laihdutus/kalorilaskuri.html
...laskemassa mikä määrä vähintään sinun kannattaa syödä. Saatko saman tuloksen?- -23 kg Kiloklubissa
Ei kaloreita tarvi vaa'an kanssa laskea. Tiedät kai suunnilleen minkä kokoisen paketin olet jotain evästä ostanut ja arvioit sitten minkä verran olet sitä syönyt. Naputtelet sitten lukemat sinne Kiloklubin päiväkirjaan ja ohjelma laskee kalorit. Etkös sinä ottanut sen jo käyttöön? Siellä on mahdollista laittaa monet aineet muutenkin kuin grammoina, esim. dl, kpl, pkt jne. ja valmiiden ruokaohjeiden mukaisista annoksista löytyy valmiiksi koko aterian kalorit.
- kuntoon
pkeckman kirjoitti:
Käyppä tuolla:
http://www.kutri.net/laihdutus/kalorilaskuri.html
...laskemassa mikä määrä vähintään sinun kannattaa syödä. Saatko saman tuloksen?Peruskulutus 2152, lepokulutus 1684, laihduttaessa syö 1684 kaloria joka päivä. Niin siellä lukee. Eli ei juuri mitään. Hyvä on sit ; alan nälkälakkoon!
-23 kg Kiloklubissa kirjoitti:
Ei kaloreita tarvi vaa'an kanssa laskea. Tiedät kai suunnilleen minkä kokoisen paketin olet jotain evästä ostanut ja arvioit sitten minkä verran olet sitä syönyt. Naputtelet sitten lukemat sinne Kiloklubin päiväkirjaan ja ohjelma laskee kalorit. Etkös sinä ottanut sen jo käyttöön? Siellä on mahdollista laittaa monet aineet muutenkin kuin grammoina, esim. dl, kpl, pkt jne. ja valmiiden ruokaohjeiden mukaisista annoksista löytyy valmiiksi koko aterian kalorit.
Kun kerran ostin vaa'an niin haluan sitä käyttää. Kaikissa paketeissa ilmoitetaan paljon on kaloreita sadassa grammassa tuotetta, jolloin on helppo kertoa ((massa grammoina)/100) * (kalorimäärä sadassa grammassa).
Mulla on laskin ruokapöydällä. Ne tuotteet joiden kalorimäärää ei mainita paketissa (hedelmät ja vihannekset) tarkistan kiloklubin taulukoista.
Jokainen taaplaa tavallaan.- -23 kg
pkeckman kirjoitti:
Kun kerran ostin vaa'an niin haluan sitä käyttää. Kaikissa paketeissa ilmoitetaan paljon on kaloreita sadassa grammassa tuotetta, jolloin on helppo kertoa ((massa grammoina)/100) * (kalorimäärä sadassa grammassa).
Mulla on laskin ruokapöydällä. Ne tuotteet joiden kalorimäärää ei mainita paketissa (hedelmät ja vihannekset) tarkistan kiloklubin taulukoista.
Jokainen taaplaa tavallaan.Juup, no mikäpäs siinä, jos se punnitseminen ei tunnu rasittavalta. Sillä tavalla saa tietysti tarkan tuloksen. Itse olen huomannut, että aika karkea arviokin riittää, kun ylipainoa on vielä runsaasti (itselläni vielä 126 kg mittarissa, lähtöpaino 149!).
- Laihtuvalaardi
kuntoon kirjoitti:
Peruskulutus 2152, lepokulutus 1684, laihduttaessa syö 1684 kaloria joka päivä. Niin siellä lukee. Eli ei juuri mitään. Hyvä on sit ; alan nälkälakkoon!
Turha aloittaa nälkälakkoa. 1700:aan kaloriin mahtuu todella paljon oikein valittua ruokaa. Itse syön päivässä 1000-1500 kaloria ja en näe nälkää. Paino putoaa väh. 0,5 kiloa viikossa.
- siitä se lähtee
kuntoon kirjoitti:
En oo maininnu sitä missään. Mut laskin uudestaan ja sain vielä pienemmän luvun ;)
Tarkista vaikka ite! Ei sitä juuri mitään kärsi syyäKuvittelin lukeneeni avausviestin kirjoittana tekstiä...
Mutta hei, eiklös sulle olekkin kertynyt vuosien saatossa yloipainoa, eli olet tottunut syömään liikaa? Jotn vähentää sitä syömistä pitää joka tapauksessa ja jos haluaa nopeuttaa laihtumista niin pitää jättää kalorit vähän vajaaksi.
Periaatteessahan homman voi tehdä niinkinin että laskee ihannepainonsa kulutuksen ja alkaa syödä sitä ja laihtuu silläkin tavalla hissuksseen, varsinkin viimeiset kilot on sitten aika tiukaksi kun kalorivajetta on tuskin nimeksikkään kun lähestytään ihannepainoa. - siitä se lähtee
pkeckman kirjoitti:
Jokainen taaplaa tavallaan.Kiloklubi kertoisi sulle vielä senkin että proteinit, rasvat ja hiilarit pysyy tasaapainossa.
Minusta sinne merkkaaminen olisi helpompaa kuin itse laskeminen. Itse olen käyttäny kiloklubia lokakuun alusta ja laihtunut 16kg. Minusta se on ihan huippupalvelu. Sillä voi kätevästi myös suunnitella etukäteen päivän syömisiä. Yleensä syön aamulla ihan mitä haluan ja laskeskelen sitten illan syömisiä vähän tarkemmin, ettei kallorit ylity ja että ravintoaineita tulee oikeassa suhteessa.
Mutta kukin tyylillään. - Keckman
siitä se lähtee kirjoitti:
Kiloklubi kertoisi sulle vielä senkin että proteinit, rasvat ja hiilarit pysyy tasaapainossa.
Minusta sinne merkkaaminen olisi helpompaa kuin itse laskeminen. Itse olen käyttäny kiloklubia lokakuun alusta ja laihtunut 16kg. Minusta se on ihan huippupalvelu. Sillä voi kätevästi myös suunnitella etukäteen päivän syömisiä. Yleensä syön aamulla ihan mitä haluan ja laskeskelen sitten illan syömisiä vähän tarkemmin, ettei kallorit ylity ja että ravintoaineita tulee oikeassa suhteessa.
Mutta kukin tyylillään.Kokeilen tänään Kiloklubia. Sieltä muuten näkee ne syödyt proteiinit, rasvat ja hiilihydraatit, mutta mistä näkee niiden suositusarvot?
Keckman kirjoitti:
Kokeilen tänään Kiloklubia. Sieltä muuten näkee ne syödyt proteiinit, rasvat ja hiilihydraatit, mutta mistä näkee niiden suositusarvot?
- cops
pkeckman kirjoitti:
Tehdään sitten huomisesta lähtien laihduttamisesta tieteellisen tarkkaa. Punnitsin ja laskin aamupalan kalorit etukäteen:
30g kaurahitaleita................105
111g mustikkakiisseliä..............8,88
18g 2 juustoviipaletta............55,8
81g 2 viipaletta ruisleipää ....145,8
yhteensä...........................470,48 kcal
Taitaa olla parempi syödä joka aamu samanlainen aamupala, niin pääsee helpommalla laskujen suhteen. Yllättävän vähän muuten sokerittomassa mustikkakiisselissä kaloreita, kuntaas ruisleivässä ja kaurahiutakleissa yllättävän paljon - ehkä se selittää miksi VHH dietit toimivat.viipale ruisleipää
sopivampi aamupala laihduttajalle ja painonhallintaa harrastavalle, syöt aivan liikaa ja siksi paino ei putoa kunnolla ja siksi olet ylipainoinen-ei millään pahalla :) - cops
kuntoon kirjoitti:
Tarkista vaikka ite! Ei sitä juuri mitään kärsi syyäsopiva laihduttajan kalori määrä on n.600/ vrk, myöhemmin kun paino on normalisoitunut sitä voi nostaa oikeaalle tasolle ja muistakaa liikkua paljon!!!
cops kirjoitti:
viipale ruisleipää
sopivampi aamupala laihduttajalle ja painonhallintaa harrastavalle, syöt aivan liikaa ja siksi paino ei putoa kunnolla ja siksi olet ylipainoinen-ei millään pahalla :)En syö liikaa, sillä olen reilusti edellä asettamaani aikataulua.
cops kirjoitti:
sopiva laihduttajan kalori määrä on n.600/ vrk, myöhemmin kun paino on normalisoitunut sitä voi nostaa oikeaalle tasolle ja muistakaa liikkua paljon!!!
600 kilokaloria on aivan liian vähän minulle. Peruskulutukseni on yli 3000 kcal
- cops
Laihtuvalaardi kirjoitti:
Turha aloittaa nälkälakkoa. 1700:aan kaloriin mahtuu todella paljon oikein valittua ruokaa. Itse syön päivässä 1000-1500 kaloria ja en näe nälkää. Paino putoaa väh. 0,5 kiloa viikossa.
voi syödä esim. 2kg viher salaattia 1kg vesimelonia litran rasvatonta maitoa kaksi broilerin koipea ja 300 grammaa silakoita päivässä
Paino heilahtelee edes takas - tällä kertaa onneksi vähän alaspäin.
http://koti.welho.com/pkeckman/painot01.gif
Samoin heilahtelee mielipiteeni tuon kaloreiden laskemisen takia. En enää laske kaloreita, mutta yritän pitää syömiseni kurissa.
Kävely on tullut osaksi arkipäivääni. Kävelen noin tunnin joka päivä. Eilen jopa juoksin vähäsen: noin 400 m, mutta kumminkin.- Kuntoon
Hyvinhän sulla on paino lähteny tippumaan. Eikä ees ihan hitaastikaan ;)
Koska olen edellä aikataulua, muutin tavoitteeksi 0,7 kg viikossa:
http://koti.welho.com/pkeckman/painot03.gif
Laihduttaminen vaatii kärsivällisyyttä, koska näkyvät tulokset tulevat niin hitaasti. Kuntoilu on sen verran rasittavaa, että sitä haluaisi, että viikon kuntoilusta paino tippuisi jo viisi kiloa, mutta eihän se niin mene.
Syitä sairaalloiseen lihavuuteeni on kolme: lääkkeet, tupakan polton lopettaminen ja liikkumisen vähentäminen. Nyt olen kyllä jaksanut liikkua. Melkein joka päivä olen kävellyt tunnin tai ylikin. Tuntuu vain siltä, että painosta johtuen minulle on kehittymässä penikkatauti. Säären etuosa on tosi kipeä. Siihen lääkkeenä olisi lepo, mutta en millään malta levätä.
Ostin uuden Nokian älypuhelimen. Sen kanssa pelehtiessä on syöminen kadonnut mielestä. Laihduttaessa onkin hyvä että on jotain muuta ajateltavaa kuin ruoka ja laihduttaminen.
Tällaista tänä tiistaina. Eli hyvin menee aikataulusta edellä. Toivottavasti ensi tiistainakin, joka on virallinen punnitus päiväni (tai yöni).- kuntoon
Kantsii varmaan pitää vähän lepotaukoa liikunnasta, jos rupee penikkatautia kehittämään. Tai mennä välillä vaikka uimaan.
Kahdesta syystä ei huvita mennä uimaan: minulla on silmälasit enkä ilman laseja en näe paljon mitään, ja uimahousuni eivät mahdu jalkaan.
En ole varma tuosta penikkataudista. Kipua ei aluksi ole, mutta se tulee noin kilometrin jälkeen ja sitten posituu kolmannen kilometrin kohdalla. Voi olla jotain lihaskipuakin.- Vesijuoksu kuluttaa!
Vesijuoksemassa käy väkeä rillit päässä. Kuminauhalla voi varmistaa lasien pysymisen päässä. Katsasta lähikirppiksesi (esim. kirkon), sieltä voi lähteä simmarit mukaan eurolla tai parilla, jollei ole halua sijoittaa paria kymppiä uusiin! Ei paha sijoitus, vaikka laihtuukin kohta.
- 28juuiikki
buranaa naamariin vaan ja lenkille joka päivä, muuten kehittelee joka pikku kivusta tekosyyn :)
- Paino alas
http://www.nytlahtee.fi/
Katso millä ruokavaliolla ja liikuntaohjelmalla julkkisnainen on pudottanut talven aikana 18 kiloa.Kuka julkkis nainen? Eeva Jaakonmaa? Kuka se on? Joku turha julkkis? Oletko Tonalinin mainostaja? Olet lähettänyt tuon saman turhan viestisi kymmeniä kertoja eri threadeihin.
On viikkoraportin aika:
http://koti.welho.com/pkeckman/painot04.gif- Laihuttelija
Laskusuunnassa näyttää olevan hyvä!!! Mullakin paino pudonnut 21kiloa 7 viikossa nutraamalla=)
Laihuttelija kirjoitti:
Laskusuunnassa näyttää olevan hyvä!!! Mullakin paino pudonnut 21kiloa 7 viikossa nutraamalla=)
En haluaisi noin nopeasti laihtua vaikka se olisi jollain Nutriletillä tai muulla mahdollista. Luulen että siinä on terveydelliset haittansa.
- kuntoon
pkeckman kirjoitti:
En haluaisi noin nopeasti laihtua vaikka se olisi jollain Nutriletillä tai muulla mahdollista. Luulen että siinä on terveydelliset haittansa.
Mä en pystyis. Nutriletit tulis korvista. Pakko saada ees jotain herkkua välillä.
- Laihuttelija
pkeckman kirjoitti:
joo kuka sitä nyt laihtua haluais=) huvikseenhan täällä laiharipalstalla pyöritään.
- ei enää terveellistä
Laihuttelija kirjoitti:
"Mullakin paino pudonnut 21kiloa 7 viikossa"
Hyvästi lihakset....
3kg viikossa, tuohon ei kyllä kannata tahallaan pyrkiä.
Kuureilla ei ole pysyviä vaikutuksia. Viisaampaa vaan opetella syömään kunnolla.
- kuntoon
21 kiloa! Herttileijaa!!!
Olen yli kilon viikkovauhdissa!
http://koti.welho.com/pkeckman/painot05.gif
Jätin leivän mussuttamisen kokonaan pois ja se näkyy heti tuloksissa. Lisäksi en ole viime päivinä jaksanut käydä kaupassa, joten ruokavarastot ovat loppumassa ja vähän pakko syödä vain vähän.- kohtuuden opettelua
Itsellekkin oli vähän järkytys alussa kun tajusi miten paljon kaloreita voileivissä lopulta on. Ja harvoimpa se leivän syönti yhteen jää.
Nyt kun olen laihduttanut noin puoli vuotta, niin alkaa pikkuhiljaa olla oikeat syömiset takaraivossa. Voi syödä päivän ateriat ja kun laskee illalla mitä on syönyt, niin aika hyvin on yleensä kalorti, proteinit, rasvat ja hiilarit kohdillaan.
Nyt on lähteny 18kg ja puoleen vuoteen olisi vielä pari viikkoa aikaa, joten 20kg ja 6kk on melko lähellä toteutua.
- kuntoon
Sulla menee lujaa! Onnea!Mun painonpudotuksessa on käsijarru päällä, tai peräti peruutusvaihde!
- kuntoon
Mitä kuuluu? Ootko saanu nyt pudotettua?
Hyvin ollaan 1 kg:n viikkotahdissa.
http://koti.welho.com/pkeckman/painot06.gif
Ostin uikkarit ja uimalasit vahvuuksilla. Aion käydä kaksi kertaa viikossa uimassa. Lisäksi kävelyt.- päivityksiä ja heti
pkeckman kirjoitti:
Hyvin ollaan 1 kg:n viikkotahdissa.
http://koti.welho.com/pkeckman/painot06.gif
Ostin uikkarit ja uimalasit vahvuuksilla. Aion käydä kaksi kertaa viikossa uimassa. Lisäksi kävelyt.Haloo pkeckman!!!
Et ole päivittänyt painoasi kuukauteen. Et kai vain luovuttanut? päivityksiä ja heti kirjoitti:
Haloo pkeckman!!!
Et ole päivittänyt painoasi kuukauteen. Et kai vain luovuttanut?Painoni heilahtelee ni9in paljon että tästä lähin päivitänkerran kuukaudessa. Edelleen on trendi kilon viikossa:
http://koti.welho.com/pkeckman/painot07.gif
- kuntoon
Mun ymmärtääkseni tän ketjun aloittaja on tehny just terveellisen elämäntapamuutoksen eikä oo laihduttanu nääntymismenetelmällä. Ite uskon, että kaikkea voi syödä kohtuudella. Esim just peruna terveellistä perusruokaa, ja tykkään perunasta ja väittäisin, että se mikä mua on lihottanu, on kyllä jotain ihan muuta ku perunaa ;). Mut ei tietty sitäkään pakko ole syödä. Veijon kikka on varmaan myös hyvä, mutta voi toisillakin konsteilla laihduttaa
Oikeassa olet "kuntoon". Olen ainoastaan tervehdyttänyt ruokailutottumuksiani ja pienentänyt ruoka-annoksia sekä lisännyt liikuntaa. Veijo mainostaa blogiaan nyt vähän väärässä paikassa.
- .
Kirkossa uskoptaan muta tiede kertoo täysin muuta tarinaa. Minä en myy mitään. Katso tarkkaan kuinka monta "laihdutusmenetelmää" on jotka ovat ilmaisia.
terv Veijo - Kuntoon
Mitä kuuluu projektillesi? Aloitimme suunnilleen yhtä aikaa.. Ettiskelen täällä sitä vanhaa kirjoitusketjuani...
Paino on jämähtänyt 120 kg:oon. Ei laske eikä onneksi nouse.
Ei ole oikein inspistä jatkaa "laihduttamista". Syön silloin kun on nälkä ja se kostautuu.- 1+17
pkeckman kirjoitti:
Paino on jämähtänyt 120 kg:oon. Ei laske eikä onneksi nouse.
Ei ole oikein inspistä jatkaa "laihduttamista". Syön silloin kun on nälkä ja se kostautuu.Oletko edennyt?
- kuntoon
Piti kurkata, mikä oli alkutilanne. Oothan sä saanu 16 kiloo pois! Sehän on hyvä tulos! Eikä oo tullu takas! Pidä pieni paussi laihdutuksessa, jos tympii, ja jatka sitte taas. Mulla on auttanu jumitukseen aina välillä jonku uuden jutun kokeileminen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811