Miten mokata haastattelussa?

Töihin, ei kiitos

Työkkäristä tuli osoitus pariinkiin paskaduuniin ja hämmästyksekseni joudun haastatteluun. Miten varmistan etten takuulla tule valituksi mutten menetä päivärahoja, kieltäytyäkään ei saa. Luulisi olevan aika helppoa, nythän on sitäpaitsi lama, kyllä ainakin nuorisolle paskaduunit kelpaa, minä jätän väliin. Ansiosidonnaisella pärjään ihan hyvin.

40

3856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on.

että pyytää kohtuuttoman isoa palkkaa. Niihin on ainakin mun haastattelut kaatuneet. Ja sitten se klassikko: menet lähipubiin ennen työhaastattelua ja tuplaviski, kyllä ne siellä haastattelussa haistaa. Myös työhaastattelussa yliesiintyminen auttaa, eli olet osaavinasi kaikki hommat paremmin kuin muut.

• Neuvoja..

"pyytää kohtuuttoman isoa palkkaa"

Jos työnantaja tarjoaa tessin mukaista palkkaa, ja kieltäytyy ottamasta työtä vastaan, vedoten palkan pienuuteen, karenssi on 100-varma.

"ennen työhaastattelua ja tuplaviski"

Ilmoittavat työkkäriin, että hakija haisi viinalle, eivätkä siksi palkkaa = 100-varma karenssi.

"Myös työhaastattelussa yliesiintyminen auttaa"

Voisi toimia, tai sitten ei. Monellakaan ei ole niin hyviä näyttelijän lahjoja, että menisi läpi uskottavasta.

Yleensäkään mitkään "vippaskonstit" eivät helposti mene läpi. Työnantaja kirjoittaa helposti työkkärille palautteeseen, että ei valittu hakijasta johtuvista syistä = 100-varma karenssi.

Mutta yleensä noita osoituksia samaan paikkaan annetaan aika monelle hakijalle, joten aloittajan ainoa "pelastus" on se, että häntä ei valita.

• Kokemusta on
        Neuvoja.. kirjoitti:

Jos työnantaja tarjoaa tessin mukaista palkkaa, ja kieltäytyy ottamasta työtä vastaan, vedoten palkan pienuuteen, karenssi on 100-varma.

Ilmoittavat työkkäriin, että hakija haisi viinalle, eivätkä siksi palkkaa = 100-varma karenssi.

Voisi toimia, tai sitten ei. Monellakaan ei ole niin hyviä näyttelijän lahjoja, että menisi läpi uskottavasta.

Yleensäkään mitkään "vippaskonstit" eivät helposti mene läpi. Työnantaja kirjoittaa helposti työkkärille palautteeseen, että ei valittu hakijasta johtuvista syistä = 100-varma karenssi.

Mutta yleensä noita osoituksia samaan paikkaan annetaan aika monelle hakijalle, joten aloittajan ainoa "pelastus" on se, että häntä ei valita.

Vamraan työntantaja palkkaakin hakijan joka ilmein ja elein antaa ymmärtää ettei duuni kiinnosta pätkääkään. Siinähän ilmoittaa työkkärille, mitä voi sanoa?!

• 27
        Neuvoja.. kirjoitti:

"Jos työnantaja tarjoaa tessin mukaista palkkaa, ja kieltäytyy ottamasta työtä vastaan, vedoten palkan pienuuteen, karenssi on 100-varma."

Esim metallin tes lähtee 8-9€, sitä suurella varmuudella tarjoavat. Nuo osoituspaikat on juuri noita pienipalkkaisia joihin ei tahdota saada väkeä millään. Palkkaus on kuitenkin paperitehtaissa, Outokummulla, Sahoilla, tuotantotyössä, sähköasentajilla, rakennusmiehillä ym. 13-14€ luokkaa(takana useita haastatteluja). Siihen voi vedota, ei tule karenssia. Tehdystä työstä kuuluu maksaa kunnon palkka. Johtajillakin perus kuukausi palkka on vain tehtävänimikkeen mukainen palkka, Se miten työ hoidetaan, niin siitä maksetaan vielä erillisiä kannustimia.

"Ilmoittavat työkkäriin, että hakija haisi viinalle, eivätkä siksi palkkaa = 100-varma karenssi"

Ryypätä suomessa voi koska vaan ja kukaan ei pysty todistamaan että oliko edellisen illan höyryjä vai tuoretta viinaa. Työkkäri eikä työnantajakaa ei pysty tätä todistamaan. Ryypätä saa vaikka kuinka paljon kun sitä ei tee töissä ja ole humalassa työaikana. Voi vaikka kertoa haastattelussa että illat menee kaljotellessa mutta aamuisin on aina työkunnossa. -> Ei tarvitse huolestua että joutuu töihin.

"Voisi toimia, tai sitten ei. Monellakaan ei ole niin hyviä näyttelijän lahjoja, että menisi läpi uskottavasta.

Yleensäkään mitkään "vippaskonstit" eivät helposti mene läpi. Työnantaja kirjoittaa helposti työkkärille palautteeseen, että ei valittu hakijasta johtuvista syistä = 100-varma karenssi"

Höpö höpö. Olen itse kuullut haastattelijoilta että kaveri ei ollut uskottava kun kertoi että kyllä nämä kaikki hommat minulta tulee luontumaan ja ei ole mitään mitä en voisi oppia ja kaikkea olen melkeen kerinnyt tekemään. Työnhakijasta jää epävarmuus että puhuiko nyt oikeen kaikkea tosissaan mikä ei ole etu.

Kaikki noi konstit toimii ja niitä on vielä paljon paljon enemmänkin kaikkia kikkoja. Jos joku ei oikeasti halua kyseistä paikkaa mikä on osoitettu niin juuri yllä mainituilla konsteilla se onnistuu. 80-luvun konsti "korvarengas korvassa" ei enää toimi kun maailma on muuttunut ja syrjintä on viety minimiin Ennen siitä tuli aina miinuspiste.

• Haastattelijan vastu
        27 kirjoitti:

"Jos työnantaja tarjoaa tessin mukaista palkkaa, ja kieltäytyy ottamasta työtä vastaan, vedoten palkan pienuuteen, karenssi on 100-varma."

Esim metallin tes lähtee 8-9€, sitä suurella varmuudella tarjoavat. Nuo osoituspaikat on juuri noita pienipalkkaisia joihin ei tahdota saada väkeä millään. Palkkaus on kuitenkin paperitehtaissa, Outokummulla, Sahoilla, tuotantotyössä, sähköasentajilla, rakennusmiehillä ym. 13-14€ luokkaa(takana useita haastatteluja). Siihen voi vedota, ei tule karenssia. Tehdystä työstä kuuluu maksaa kunnon palkka. Johtajillakin perus kuukausi palkka on vain tehtävänimikkeen mukainen palkka, Se miten työ hoidetaan, niin siitä maksetaan vielä erillisiä kannustimia.

"Ilmoittavat työkkäriin, että hakija haisi viinalle, eivätkä siksi palkkaa = 100-varma karenssi"

Ryypätä suomessa voi koska vaan ja kukaan ei pysty todistamaan että oliko edellisen illan höyryjä vai tuoretta viinaa. Työkkäri eikä työnantajakaa ei pysty tätä todistamaan. Ryypätä saa vaikka kuinka paljon kun sitä ei tee töissä ja ole humalassa työaikana. Voi vaikka kertoa haastattelussa että illat menee kaljotellessa mutta aamuisin on aina työkunnossa. -> Ei tarvitse huolestua että joutuu töihin.

"Voisi toimia, tai sitten ei. Monellakaan ei ole niin hyviä näyttelijän lahjoja, että menisi läpi uskottavasta.

Yleensäkään mitkään "vippaskonstit" eivät helposti mene läpi. Työnantaja kirjoittaa helposti työkkärille palautteeseen, että ei valittu hakijasta johtuvista syistä = 100-varma karenssi"

Höpö höpö. Olen itse kuullut haastattelijoilta että kaveri ei ollut uskottava kun kertoi että kyllä nämä kaikki hommat minulta tulee luontumaan ja ei ole mitään mitä en voisi oppia ja kaikkea olen melkeen kerinnyt tekemään. Työnhakijasta jää epävarmuus että puhuiko nyt oikeen kaikkea tosissaan mikä ei ole etu.

Kaikki noi konstit toimii ja niitä on vielä paljon paljon enemmänkin kaikkia kikkoja. Jos joku ei oikeasti halua kyseistä paikkaa mikä on osoitettu niin juuri yllä mainituilla konsteilla se onnistuu. 80-luvun konsti "korvarengas korvassa" ei enää toimi kun maailma on muuttunut ja syrjintä on viety minimiin Ennen siitä tuli aina miinuspiste.

Itse en uskaltaisi työnantajana ilmoittaa, etten ota, koska haisee viinalle. Entä jos hakija vaatii todistamaan väitteen ja joudun korvausvastuuseeen allekirjoittamastani perättömästä lausumasta? Työsuhdeasioissa sen, että joku on päihtynyt voi todeta vain terveydenhuollon ammattilainen, en voi siis edes itse puhalluttaa. Ja oikeudessa periaate on se, että joka jotain väittää, hänen on se todistettava oikeaksi.

• Näitä töitä tehnyt
        Kokemusta on kirjoitti:

Vamraan työntantaja palkkaakin hakijan joka ilmein ja elein antaa ymmärtää ettei duuni kiinnosta pätkääkään. Siinähän ilmoittaa työkkärille, mitä voi sanoa?!

"Vamraan työntantaja palkkaakin hakijan joka ilmein ja elein antaa ymmärtää ettei duuni kiinnosta pätkääkään. Siinähän ilmoittaa työkkärille, mitä voi sanoa?!"

Vastaus tälle nimimerkille "Kokemusta on", työnantaja voi helposti sanoa, että henkilö ei ollut halukas vastaanottamaan ko. työtä, ja karenssi paukkuu.

Nimimerkillä näitä töitä tehnyt - entä sinä? Selvästi et päivääkään, kun et ymmärrä miten helppo työnantajan on käräyttää nämä työnvieroksujat. Ja se jos mikä onkin yhteiskunnallisesti aivan oikein, ihmisen pitää elättää itse itsensä, eikä elellä yhteiskunnan tuilla.

• Kokemusta on

Valitettelet palkan pienuutta, ruinaat exrtaa. Kerrot olevasi ay-aktiivi, kysyt montako päivää voi olla pois ilman lääkärintodistusta, et kättele, et katso silmiin. Nämä toimii aina eikä karenssia tule!

• Kiitoksia vaan

Tein miten neuvoit, en päässyt mihinkään minne hain. Huh helpotusta, kaikkea sitä ihminen joutuu tekemään.

• j00087

Jos olet nainen niin tuo haastattelussa rivien välistä ilmi että lasten teko olis nyt ajankohtaista.Jos tähän tulee sopiva tilaisuus jossain vaiheessa,jos vaikka kysytään millainen ihminen olet ja mitä teet vapaa-aikanasi. Jos olet hoikka niin laita vaikka toppinkia mahaan,että näyttäis raskaus olevan aluillaan.Jos sulta kysytään että oletko raskaana,niin vastaat tietenkin rehellisesti että et.Mutta koita viivytellä ja punastella,että haastattelija luulee käytöksestäsi että valehtelet.Et kuitenkaan valehtele.

Jos olet mies niin koita käyttäytymisellä saada huonoa fiilistä.Ei liiotellusti tietenkään ja vain niin että työkkäri ei voi asiaan sanoa mitään. Menet haastatteluun hermostuneen oloisesti,takeltelet sanoissasi ja vastaat lyhyesti ja hieman ohi aiheen. Ole hämilläsi ja kysy haastattelijalta että mitä hän kysyikään. Ole kuitenkin asiallinen,jotta ei voi epäillä että olet tahallisesti aiheuttanut ei valituksi tulemisen.
      Työkkäri ei voi mitään karenssia tälläisestä antaa.Korkeintaan laittaa johonkin työnhakukurssille,jossa harjoitellaan haastattelutilanteita.

• Härpätti

Syöt aamulla monta lautasellista hernekeittoa, luonto hoitaa loput! :)

• Pieru-Pera

Iso lautasellinen hernekeittoa ja pari kunnollisen kokoista ruisvoileipää, siinä on kyllä mainio yhdistelmä. Ei kai siitä voi karenssia antaa jos päästelee hirveitä paukkuja kesken haastattelun? Kysehän on aivan luonnollisesta tapahtumasta, eihän sille mitään voi!

• minulle kelpaisi työ

sinulta jäi mainitsematta, että mikä sinun mielestäsi on paskaduunia. osasin heti ensimmäisestä lauseestasi päätellä, että olet vähän asennevammainen. tämän sanon vain kohteliaisuuttani, mutta ettäs kehtaat....

• Pieru-Pera

Kyllä jokainen tietää mitä on paskatyö. Huonosti palkattua ja vittumaista duunia. Siinä se, pitääkö vääntää rautalangasta?

Jos joutuisin sellaista hakemaan niin valkosipulihernekeittoa, kummastakin päästä tulisi miehekkäitä tuoksuja. Eiköhän työpaikka menisi sivu suun!

• jokinen1579

Olin haastattelussa vuokrafirman tarjoamaan työhön. Olin positiivisella mielellä, että joo kiinnostaa. Menin sitten firmaan X luulin että siinä ois ollut vielä joku haastattelu, mut ne alko opastaa suoraan duuniin, näin että ei helvetti ei tää ole mua varten, en todellakaan tee tätä duunia (= b2b). Kattelin siinä aikani ja lähdin sitten pois, taisin sanoa jotain jollekkin. Ja laitoin sitten seuraavana päivänä tekstarin firman X pomolle, että en tule enää. Työkkäri ei saanut tietää mitään, ei karenssia.

• eikun tsemppiä

Luulisi apua olevan siitä, että tuo esille sellaisia puolia, joita haastattelijat yrittävät työttömänä olevilta vaivihkaa urkkia rivien välistä. Jos nyt esimerkiksi satut olemaan jo lähempänä eläkeikää, niin muutaman kerran kun toistat haastattelijalle samat kysymykset, johin olet saanut jo vastaukset, ja kommentoit estottomasti vastakkaisen sukupuolen edustajien fyysisiä ominaisuuksia, niin eiköhän se siitä ala lutviutumaan. Lisäbonuksia saa epäluuloisuudesta, eksymisestä ja äkillisistä mielialan muutoksista.

• tuuliviiri_

Aivan näin, tähän vielä voi lisätä hitaus. Jos vastaa kysymyksiin aivan liian hitaasti ja muutenkin vaikuttaa tosi hitaalta ja joustamattomalta persoonalta.

Jos puhelinmyynnistä on kyse ja laittavat samantien hommiiin, niin ei kun vaan näyttelemään todella hidasta, epäsosiaalista, mumisevaa ja änkyttävää vähä-älyistä. Samoin kaikenlaiset töksäytykset ja epäkohteliasuudet vähänkin asiakaspalvelua vaativissa tehtävissä vaikuttavat.

Jos pidempiaikaisesta duunista on kyse, niin voi haastattelussa esittää todella työhön sitoutumatonta tuuliviiriä. Kukaan työnantaja ei oikeasti sellaista halua vakkariksi. Sitoutuneisuus ja joustavuus sekä tehokkuus ovat päivän avainsanoja.

• Biiveri

Olin tässä tilanteessa itsekin, pakottivat hakemaan palkkatuettua paikkaa. Nyt itse asiassa on toinen samankaltainen paperi vieressä. Eikä todellakaan kiinnosta nuo 4kk:n pätkät kun samaan aikaan odottelen tietoja todella houkuttelevista vakkariduuneista.

Ensimmäiseen tuollaiseen haastatteluun menin myöhässä, puoli tuntia myöhässä :D Yleensä olen ajoissa ku mikä. Tuo myöhässä meno tapahtui tosin oikeastikin vahingossa, olin kirjoittanut kalenteriin väärän kellonajan. Vika oli varmaankin minussa, olin varmaan jotenkin ajatuksissani huitaissut kalenteriin väärän kellonajan. Puolella tunnilla heitti tosiaan. En saanut siitä onneksi karenssin aihetta, aidon pahoittelevasti onnistuin tilanteen selittämään haastattelussa. Lopulta taisi ratketa myös siihen, että en muka hallinnut jotain oleellista osa-aluetta niistä työtehtävistä. Oli vielä kyse sellaisista tehtävistä, jotka oikeasti olisin osannut, mutta en ilmeisesti vakuuttanut sitä haastattelijaa sittenkään niin hyvin (voi kyynel).

Nyt mietin toista mokaus-kohtaa tosiaan. Mutta: olen nainen (raskaus...), minulla on sairaus, jonka takia monella jää työt saamatta. Niistä voi jotenkin saada revittyä irti jotain :P

• Ongelma muualla

Ei taida olla suuri ongelma. Ongelma varmaan on enemmän vihreillä ja kokoomuspolitiikoilla luodessaan vaikutelmaa työvoimapulasta ja ruhtinaallisista työttömyyskorvauksista.

• gvdefvreaf

Katsele seinille, näppäile puhelintasi, pyydä kaveria soittamaan ja vastaa, kysele itsestäänselvyyksiä työstä ja vaikuta hämmästyneeltä, sano ettei sinulla ole mitän tavoitteita, kerro kaikki sairautesi, kerro että päädyit ammattiin ihan vahingossa ja oikeasti haluaisit tehdä ihan muuta, haukottele ja jauha purkkaa, älä käy aamulla suihkussa, älä harjaa hiuksia, älä pese hampaita, sano että et aamulla löytänyt todistuksiat mukaan, myöhästy, kun työpaikasta kerrotaan, kommentoi: aha, just.

• käänteinen haku

Asianmukainen pukeutuminen, jos lääkärin tehtäviä hakee on valkoinen takki ehdottomasti oltava haastattelussa päällä ja stetoskooppi kaulassa. Sähkömiehellä oltava riipputaskuliivit ja meisselit näkyvissä jne.

Palkkatovomuksia kysyttäessä on osattava antaa tarpeeksi suuri summa, koska kysymyksessä on toivomus eikä realiteetti.

Lääkärinä ole kiinnostunut haastattelijan terveydentilasta ja pyri selvittämään se haastattelun yhteydessä tekemällä tutkimuksia haastattelijasta esim. kuuntelemalla sydänääniä ja kyselemällä ruokailu ja juoma tottumuksista samalla antaen terveysvalistusta.

Muista myös vaatia työpaikan ilmapiiriä kuvaava selvitys työntekijöiden vaihtuvuudesta ja esimiesten mielenterveydellisistä ongelmista, sekä todistus yrityksen vakavaraisuudesta. Tututstu yrityksen kirjanpitoon ja töiden hankinta menetelmiin, jotta selviäisi onko yritys eettisesti ja moraalisesti kestävällä pohjalla.

Vaadi yrityksen johtoryhmän rikosrekisteriote nähtäväksi ennen lopullisen päätöksen tekemistä, sillä muutoin voit joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen toimiessasi rikoskumppanina yrityksessä, jonka toimet eivät täytä lainkirjainta.

Jos pääset töihin selvitä millä hinnalla yritys myy työsi eteenpäin, jotta osaisit pyytää oikeudenmukaista palkaa työstäsi. Jos palkka kaikesta huolimatta on kovin pieni pyri yhtiökokoukseen ja ehdota, että yritys lopettaa toimintansa kannattomana tai suuntaa toimintansa tarpeellisempiin tehtäviin, koska sen tuotteille ei ole kysyntää riittävästi.

• ...

Tämä on kyllä niin totta. Jos on tarpeeksi innostunut, niin paikkaa ei ainakaan usein irtoa...

• Kännissä nytkin

Mene kännissä haastatteluun, toimii aina!

• mietin huvin vuoksi

Jos menisi tuliskohan karenssi :D

• en vaan osaa

No minä aina mokaan jotain työhaastatteluissa, en pääse sitä pidemmälle. V***ttaa jo, tänään kävin suurinpiirtein unelmatyöni haastattelussa ja alkoi jo siinä tuntuun, että v**tuiks män TAAS !

Sitten jotkut miettii, että miten voisi vaivihkaa mokata siellä ja minä mietin että voisin olla mokaamatta.

No voi jeesuksen p**se tasan ei käy onnen lahjat.

• ...

Vastaa kysymykseen tulevaisuudensuunnitelmista viiden vuoden päästä, että ajattelit olla viiden vuoden päästä toimitusjohtajana/haastattelijan paikalla ko. firmassa. Muista pukeutua kuin toimitusjohtaja, käyttäydy erittäin kunnianhimoisesti ja esitä mahdollisimman lahjakasta. Tuskin ottavat. Muista myös mainita, että pyrit opiskelemaan, sillä kukaan ei palkkaa sellaista toistaiseksi voimassaolevaan työsuhteeseen, jolla on tavoitteena lähteä opiskelemaan (toimii varmasti).

Jos työnhaku vasta siinä pisteessä, että teet työhakemusta, niin laittelepa tarpeeksi kirjoitusvirheitä ja liian suppea/töksähtävä/hullunkurinen tms. esittelyteksti. Tee kaikki klassiset mokat mitä vaan voi tehdä, hoono soomi, pilkut ja pisteet puuttuu/väärissä paikoissa, tekstit alkavat väärästä paikasta, lopputeksti puuttuu/on virheellinen jne.

• naisella toimii

Jos vihjailee että aikoo tulla tiineeksi....kyselee työn raskautta jne.onko kiellettyjä aineita(teolllisuus ainakin) jne.Kertoo että on pieniä lapsia ja aina niiden kanssa kun sairastuu jne. ..

• jappeli

Mites kun mun alan tes on 1ryhmä on jotain 12 e pintaan ja oon yli 5 vuotta tehny alan töitä ja olen normalisti saanu palkkaa viime aikoina 16-18e tunti ja hilut päälle.. niin vuokrafirma tarjosi tuota 1ryhmön tessin palkkaa. Ja saan jo nyt liitosta samanverran rahaa kun tuo. Nii. Eikai ne voi mua pakottaa töihin tola palkalla....?????

• raha ei ratkaise
        jappeli kirjoitti:

Mites kun mun alan tes on 1ryhmä on jotain 12 e pintaan ja oon yli 5 vuotta tehny alan töitä ja olen normalisti saanu palkkaa viime aikoina 16-18e tunti ja hilut päälle.. niin vuokrafirma tarjosi tuota 1ryhmön tessin palkkaa. Ja saan jo nyt liitosta samanverran rahaa kun tuo. Nii. Eikai ne voi mua pakottaa töihin tola palkalla....?????

Eikös sitä ansiosidonnaista makseta vaan pari vuotta. Siinäkin mielessä kannattaa varmaan mennä kohta johonkin työhön. Niin munkin kuuluis saada 18 Eur/tunti, mutta oon tehnyt työt nyt viime vuodet 12 eurolla -kun ei muuta tarjolla.

• Dyydeli

Sanot suoraan ettet varsinaisesti hae tällaisia töitä, vaan oman alasi - kukaan työnantaja ei palkkaa jos näkee ettei työ kiinnosta. Voit sanoa, että olet käytettävissä, mutta haet koko ajan oman alan paikkaa. Tällöin työnantajalle on myös liian iso riski palkata sinut, kun saatat pian häipyä muualle.

Nää kaksi asiaa, ja kukaan terve työnantaja ei palkkaa sinua.

• jappeli

No se on mun oman alan työtä....

• Dyydeli
        jappeli kirjoitti:

Sitten en tajua... Mutta jos nyt on joku syy miksi et siis halua töihin, voithan aina tekeytyä mielenvikaiseksi. Tai..

Jurotat koko haastattelun, vastaat tympeesti ja haluttomasti, ja kerrot heti alkuun, että sun pitäis sit lähtee joka tiistai ja torstai aikaisemmin töistä kun sulla on treenit. Et käy suihkussa viikkoon ennen haastattelua ja vedät kunnon hikilenkin ennen sitä. Myöhästyt ja pahoittelet kertoen, että sulla tuli tilanne poliisin kanssa :) Eiköhän tuo riitä alkuun...

• hoooona
        jappeli kirjoitti:

Miten on sun alaa, mutta paskaduuni -nyt ei oikein aukee..

• enmuistamerkkiä
        Dyydeli kirjoitti:

Sitten en tajua... Mutta jos nyt on joku syy miksi et siis halua töihin, voithan aina tekeytyä mielenvikaiseksi. Tai..

Jurotat koko haastattelun, vastaat tympeesti ja haluttomasti, ja kerrot heti alkuun, että sun pitäis sit lähtee joka tiistai ja torstai aikaisemmin töistä kun sulla on treenit. Et käy suihkussa viikkoon ennen haastattelua ja vedät kunnon hikilenkin ennen sitä. Myöhästyt ja pahoittelet kertoen, että sulla tuli tilanne poliisin kanssa :) Eiköhän tuo riitä alkuun...

On oma ala lvi asentaja, mutta mulle tarjottiin 12 e tuntipalkkaa vaikka olen aiemmin saanut 16-18e tunti... viime työsuhteessa mulla oli bruttopalkka 3170e/kk ilman mitään ylitöitä, ja kun ylitöitä tuli tehtyä aika paljon niin ansiosidonnainen on suht hyvä... Nyt tuolla 12 e palkalla tulis 2200e bruttona/kk.. Siitäkun miinustaa työmatkojen bensakulut on n,400e/kk niin käteen jäisi 1800e/kk ja nyt saan 1600e/kk liitosta rahaa, niin onko tuossa nyt mitään järkeä... Ei mene bensoihinkaan yhtään rahaa nyt.. Ennemmin jatkan työpaikan ettimista joka maksaa niinkuin ammattimiehelle pitää.... Eikä mitää eestiläistentai harjottelijoitten palkkaat

• enmuistamerkkiä
        hoooona kirjoitti:

Miten on sun alaa, mutta paskaduuni -nyt ei oikein aukee..

Enkä ole sanonut paskaduunista sanallakaan mitään. Se on varmaan eri nimimerkki jos osaat lukea?

• työllä eletään
        enmuistamerkkiä kirjoitti:

On oma ala lvi asentaja, mutta mulle tarjottiin 12 e tuntipalkkaa vaikka olen aiemmin saanut 16-18e tunti... viime työsuhteessa mulla oli bruttopalkka 3170e/kk ilman mitään ylitöitä, ja kun ylitöitä tuli tehtyä aika paljon niin ansiosidonnainen on suht hyvä... Nyt tuolla 12 e palkalla tulis 2200e bruttona/kk.. Siitäkun miinustaa työmatkojen bensakulut on n,400e/kk niin käteen jäisi 1800e/kk ja nyt saan 1600e/kk liitosta rahaa, niin onko tuossa nyt mitään järkeä... Ei mene bensoihinkaan yhtään rahaa nyt.. Ennemmin jatkan työpaikan ettimista joka maksaa niinkuin ammattimiehelle pitää.... Eikä mitää eestiläistentai harjottelijoitten palkkaat

Laske vähän ylpeyttäs. Itse oon opiskellut omaa alaa 8 vuotta ja tehnyt alan töitä jo 13 vuotta. Tuntipalkka 12 Eur. Toisaalta työ on mulle tärkeempi kuin raha ;)

• jappeli
        työllä eletään kirjoitti:

Laske vähän ylpeyttäs. Itse oon opiskellut omaa alaa 8 vuotta ja tehnyt alan töitä jo 13 vuotta. Tuntipalkka 12 Eur. Toisaalta työ on mulle tärkeempi kuin raha ;)

Ja mikähän sun ala on? Perheelliselle tuo on ainakin aika pieni palkka. Kaikki menee vuokraan ja ruokaan..

• työllä eletään
        jappeli kirjoitti:

Ja mikähän sun ala on? Perheelliselle tuo on ainakin aika pieni palkka. Kaikki menee vuokraan ja ruokaan..

Teen siis työkseni vastaavan töitä kaupan alalla. Eli vastaan työntekijöistäni (4) ja tilauksista, toimituksista, hinnoittelusta -kaikesta. Tuntipalkka 12 e. Itselläni ei ole koskaan ollut varaa edes haaveilla perheestä. Katsopa kolikkoa välillä toiselta puolelta, niin tajuat mitä itselläsi on!

• jappeli
        työllä eletään kirjoitti:

Teen siis työkseni vastaavan töitä kaupan alalla. Eli vastaan työntekijöistäni (4) ja tilauksista, toimituksista, hinnoittelusta -kaikesta. Tuntipalkka 12 e. Itselläni ei ole koskaan ollut varaa edes haaveilla perheestä. Katsopa kolikkoa välillä toiselta puolelta, niin tajuat mitä itselläsi on!

No onhanse tietysti noinkin, tiedän sen... Mutta tuntuu että on ihan sama onko töissä vai ei kun kaikkirahat menee kuitenkin...

• 56 hakemusta

Mulla itselläni on näyttänyt toimivan se, että kerron minulla olevan kunnianhimoa ja haluan aina tietää mitkä on etenemismahdollisuudet firmassa. Siis tämä on toiminut niissä paikoissa mihin olen oikeasti halunut.

Työhönottaja ei halua:

-liian pätevää
      -liian tunnollista
      -ylisuorittajaa
      -kiipijää

-kun oma paikka on pian vaarassa. Tiedän monta työpaikkaa mistä on potkittu vakkari 5-kymppinen ulos ja palkattu tilalle 3-kymppinen mutta toisella nimikkeellä samoihin töihin! Eli jos tuo 5-kymppinen on itse haastattelemassa, ei tasan palkkaa jos olet pätevä ja yli-innokas. Tai jos hakija on äiti ja sinä et, olet uhka välittömästi.

• up*

up

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      86
      1560
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      1200
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      174
      1095
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      52
      892
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      871
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      858
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      848
    8. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      792
    9. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      773
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      769
    Aihe