Mitä tiedustella työpaikasta

us

Löysin mollista erittäin kiinnostavan työpaikkailmoituksen. Mietin, että olisi hyvä soittaa työpaikalle etukäteen ennen hakemuksen jättämistä ja siten tehdä itseään tykö. Mutta en keksi mitään mitä kysyisin olematta liian tyrkky tai muuta. Eli ei ainakaan palkkatasoa voi kysyä tollee ensimmäitteeks vaan jotain mikä osottaisi että olen kiinnostunut ko. työstä.
Mitä siis kysyisin, jotta jäisin työnantajalle mieleen ja hän muistaa minut positiivisesti lukiessaan hakemustani?

6

2312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuori työnhakija

minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan, mitä olette kyselleet ottaessanne työpaikkaan etukäteen yhteyttä

• hghjfjfjghj

Jos sinä joudut meiltä kysymään mitä kysyisit työnantajalta tämän työpaikkahakemukseen liittyen, niin sinä et oikeasti ole kiinnostunut siitä työstä. Ja tuollainen asenne sitten kyllä kuuluu sille puhelimeen vastanneellekin eli kuuluu, jos väen vängällä yrität tehdä itseäsi tykö. Sillä kun ihminen on kiinnostunut, hän osaa kysyä. Jos ihminen tietää alasta ja tehtävästä jotain, hän osaa kysyä.

Mutta kun sinä joudut meiltä kysymään, että mitähän kysyisi, niin silloin sinä et ole oikeasti kiinnostunut siitä tehtävästä eli sinulla ei oikeasti ole mitään kysyttävää - haluat vain esittää kiinnostunutta. Puhelimessa äänestä jo pystyy päättelemään....

• hfghfghfgh

Siksi toisekseen, nykyään hakemuksia menee niin suuret määrät, ja ihmiset myös soittelevat paljon, eli ei se työhönottaja muista. Onko edes sama ihminen, joka vastasi puhelimeen, lukemassa hakemuksia.

• Noviisi hakija

Riippuu työnantajasta. Olen joskus päässyt haastatteluun vain puhelinsoiton perusteella, joskus taas puhelinsoitosta ei ole ollut mitään hyötyä. Mutta hyviä kysymyksiä kuulisin minäkin, kun hakemiini paikkoihin on aika yksityiskohtaiset hakuilmoitukset ja olen vastavalmistunut, joten omakohtaista kokemusta eri työnkuvista on vielä kovin vähän.

• Nimmari Sammari

Kuten edellinen sanoi, 150 ihmistä soittaa tehdäkseen itseään tykö..mieleen jää nykyään ne, jotka eivät turhaan soittele. Itse en omaan nykypaikkaani soittanut ensimmäistäkään kertaa. Kerran olin pomon kanssa juttelemassa, aiemmassa työpaikassa, kun noita hakijoita soitteli useampikin sinä aikana. Paikka oli sinä päivänä auki. Pomo ei laittanut yhtään mitään ylös ja sanoi lopuksi vaan, että kyllä nuo soittelijat varmaan parissa päivässä vähenee. Yksi tuttu taas oli ollut autossa kun oli paikka edellisen vkl lehdessä. hänen kommenttinsa oli, että ei ikinä enää laita lehteen ilmoitusta, kun turhia soittoja tulee koko ajan. Kellään kuulemma ei ollut oikeasti mitään kysyttävää työpaikasta.

Itse soittelen vain, jos on todella jotain kysyttävää työpaikasta. Jos kysyt sellaista, minkä löydät nettisivuilta muutenkin tai ilmoituksesta, vaikutat lähinnä vain tyhmältä. Haastattelussa nykypomoni kysyi kysyttävää, sanoin, että löysin niin paljon tietoa netistä, että ei kysyttävää jäänyt ja kysyin sitten vain, että oliko miten paljon kiinnostusta tätä paikkaa kohtaan. Mutta, vaikka pääsääntö onkin, että ei turhaan kannata soitella, jotkut sitä kuitenkin toivovat ja osa huomioi vain ne, jotka ovat soittaneet, vaikka suurin osa ei osaa soittajaa ja hakemusta yhdistää varsinkin jos ja kun yleensä hakijoita on satoja.

Mieti ihan oikeasti, mitä haluat tietää työpaikasta tai työstä sellaista, mitä ei mistään löydy. Kyllä aidosti kiinnostunut jotain keksii. Vaikea antaa tarkempia neuvoja, kun ei tiedä edes alaa.

• mhmftgcjncft

Jos ei ilmosta käy ilmi: työajat, lomat, työnkuva, työn jatkuvuus, työyhteisö, eteneminen, palkka, koulutukset. Älä jaarittele, älä kysy itsestäänselvyyksiä. Joillakin valmis kaavake, josta alkavat kysellä sinulta esim: hyvät ja huonot puolesi työssä, kehittymistoiveesi, mitä voit antaa juuri tälle työlle, mitä toivot työnantajalta, miksi haet juuri tätä paikkaa, suosittelijoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe