Työpahoinvointi ilta TV2 YLE

klo21-23suora

NoOho... Uupuneita vai laiskoja? Mikä on totuus suomalaisesta työelämästä?
Työpahoinvointi-ilta YLE TV2 A2 Teema , tiistaina 8.2. klo 21.00 - 23.15
Uupuneita vai laiskoja? Mikä on totuus suomalaisesta työelämästä?
http://areena.yle.fi/video/1641613
http://atuubi.yle.fi/ohjelmat/a2_teema

Suoraan lähetykseen voi lähettää teksiviestejä:
Viestit numeroon 17113. A2 (välilyönti) viesti (max 160 merkkiä).
Viestin hinta 0,35 euroa.

Studiossa ovat keskustelemassa:
......
• Johtaja Matti Apunen, Elinkeinoelämän valtuuskunta
• Valmentaja Juhani Tamminen
• Toimitusjohtaja Elina Ruuskanen, Hub Tampere
• Työhyvinvoinnin professori Marja-Liisa Manka
• Teatterinjohtaja Esa Leskinen
• Ylilääkäri Jan Schugk, Elinkeinoelämän keskusliitto
• Uupuneiden psykologi Mikael Saarinen
• Lähihoitaja Sisko Metso
• Työelämätutkija Anu Suoranta, SAK
• Downshiftaaja Sanna Wikström
• Puheenjohtaja Antti Rinne, Ammattiliitto Pro
• Taloustoimittaja Olli Herrala
• Henkilöstöpäällikkö Hippu Pintilä, Aamulehti
• Valmentaja Jukka Siltanen, Tampereen Ammattikorkeakoulu
• Kassatyöntekijä Jama Jama
• Toimitusjohtaja Leila Pekkanen, Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä
• Varapuheenjohtaja Kaarlo Julkunen, Palvelualojen ammattiliitto
• Työmarkkinajohtaja Tapio Mäkeläinen, Kaupan liitto
https://encrypted.google.com/search?hl=fi&source=hp&biw=1198&bih=573&q=yle a2 teema työpahoinvointi ilta&aq=f&aqi&aql&oq

---------------------------------------

Tänään tulee kiinostava ohjelma, vaikka ei tuo TV:ssä keskustelu todellisuudessaa mitään muuta. Saas nähdä mikä on heidän mielipide, palkattoman tai pienipalkkaisen työ terapeuttisesta vaikutuksesta ?
Pelkään pahinta :( mutta toivon parasta... : )

Työterveylaitoksen http://www.ttl.fi/ mukaan jatkuva huoli rahojen riittävyydestä hajoittaa ihmistä henkisesti.

Liian monella työpaikalla on sairas työilmapiiri ja työpaikka kiusaaminen on lisääntynyt erityisesti viimeisten 4 vuoden aikana, ja ihmiset poltetaan loppuun. Ai että miten ? Siten että yrittäjille ei mikään koskaan riitä vaikka päällään seisoisit ja tekisit ylimääräiset 2 tuntia työtä päivässä ilman palkkaa.

Ahne yrittäjä tai esimies ei saa koskaan riittävästi !

Kaikki ei saa työtä vaikka huomenna työtä hakisi se on mahdottomuus. Koska avoimia työpaikkoja on noin 50.000 ja työttömiä noin 500.000.
Tästä huolimatta jokaiselle kuuluu määräosa leipää, siis turvattu toimeentulo.

Valtiojohdolla, hallituspuolueilla ja yrittäjien EK-järjestöllä on tietoinen tarkoitus hajoittaa ihmiset henkisesti ja fyysisesti.

Älä syytä työttömyydestä tai köyhyydestä itseäsi !

10

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä selkeä

      Laiska uupuu maatessaankin. Jos on niin raskasta, niin mm. ahkerat maahanmuuttajat tekevät työtä ilolla.

      • klo21-23suora

        Vaan ottaa valtiosta rusinat pullasta !

        Raamatun mukaan jumalaton antaa rahansa korolle !

        En yleistäsi yhden mamun työnteosta kaikkia samanlaisiksi !

        Vanhurskaus kansakunnan nostaa, ahneuden ja rakkaudettomuuden synti on häpeä !


        ps.määräosa leipää kuuluu kaikille on työssä tai ei !


      • näin helposti

        Tosta noin vaan!.

        helppoa kun osaa......Menkää töihin.....Tämä synnynnäinen nokia insinööri menee tosta noin vaan nokialle töihin....tuotekehitys puolelle


    • Todella huolestunut

      Kukaan ei tunnu olevan huolissaan työttömän pahoinvoinnista / hyvinvoinnista.Pitkäaikaistyöttömyys lisää työttömän pahoinvointia. Viime vuonna pitkäaikaistyöttömiä tuli lisää yli 10 000. Mitä enemmän meillä on pitkäaikaistyöttömiä sitä enemmän meillä on pahoinvoivia ihmisiä.

      • SorbusNappo

        Olen pitkään hämmästellyt sitä, kun loispummityöttömät väittävät ettei töitä muka löydy. Tekevälle löytyy aina töitä mutta sitähän laiskat työttömät eivät ole syystä tai toisesta tajunneet. Onneksi on olemassa kuitenkin sellainen käsite kuin työperäinen maahanmuutto. Ahkerat ulkomaalaiset ovat voimavara jota ilman Suomi ei yksinkertaisesti tule selviämään. Nyt onkin korkea aika perustaa laiskoille työttömille leirejä joihinka heidät voidaan sijoittaa katukuvaa pilaamasta. Näillä leireillä olosuhteet olisivat tietenkin lievästi sanottuna epäinhimilliset. Karut olot saavat loispummityöttömät varmasti pohtimaan, että onko typerä laiskottelu sittenkään järkevää.


      • Jees.

        Työtön on kaikkien mittarien ulkopuolella näemmä, on saanut havaita. Eli vain tuottavia kohteita mitataan. Samahan se on esim. siinäkin kohdin, että puhutaan eläkeläisten äänioikeudesta koska he eivät enää ole yhteiskunnallisesti merkittäviä.

        Tosin ainahan nyt maailmaan tarkastelua riittää. Joku mittaa jotain ja toinen toista. Kun taas työtön on töissä seuraavan kerran niin huomaa kyllä, että jälleen on monenmoista tarkkailua ja mittaria liki suolessa asti. Nykyinen työelämä on aika kovaa peliä.


      • Noita paskajuttuja
        SorbusNappo kirjoitti:

        Olen pitkään hämmästellyt sitä, kun loispummityöttömät väittävät ettei töitä muka löydy. Tekevälle löytyy aina töitä mutta sitähän laiskat työttömät eivät ole syystä tai toisesta tajunneet. Onneksi on olemassa kuitenkin sellainen käsite kuin työperäinen maahanmuutto. Ahkerat ulkomaalaiset ovat voimavara jota ilman Suomi ei yksinkertaisesti tule selviämään. Nyt onkin korkea aika perustaa laiskoille työttömille leirejä joihinka heidät voidaan sijoittaa katukuvaa pilaamasta. Näillä leireillä olosuhteet olisivat tietenkin lievästi sanottuna epäinhimilliset. Karut olot saavat loispummityöttömät varmasti pohtimaan, että onko typerä laiskottelu sittenkään järkevää.

        Sumplimaan, niin korjataan tuo pakkomielle kirjoittaa hölynpölyä.


      • pääsemmekö
        SorbusNappo kirjoitti:

        Olen pitkään hämmästellyt sitä, kun loispummityöttömät väittävät ettei töitä muka löydy. Tekevälle löytyy aina töitä mutta sitähän laiskat työttömät eivät ole syystä tai toisesta tajunneet. Onneksi on olemassa kuitenkin sellainen käsite kuin työperäinen maahanmuutto. Ahkerat ulkomaalaiset ovat voimavara jota ilman Suomi ei yksinkertaisesti tule selviämään. Nyt onkin korkea aika perustaa laiskoille työttömille leirejä joihinka heidät voidaan sijoittaa katukuvaa pilaamasta. Näillä leireillä olosuhteet olisivat tietenkin lievästi sanottuna epäinhimilliset. Karut olot saavat loispummityöttömät varmasti pohtimaan, että onko typerä laiskottelu sittenkään järkevää.

        Sisävesi laivan ruumaan kun tästä tämä avovesi aika alkaa jälleen keväällä


    • On aikoja eletty

      Työpaikoilla harrastetaan surutta työpaikkahäirintää. Pitäisi olla työpaikkahyvinvointia mutta onkin pahoinvointia. Narsisti ei ole hyvä johtaja. On aikoja eletty ja koettu. Jaksamista!

    • sota-alkanut-

      "Haistakaahan vittu, töihin en mene koskaan...makaan ja syön koko ikäni teidän piikkiin.

      Syynä on se ettei missään makseta kunnon liksaa vaan ns. palkka on jotain mitätöntä taskurahaa ja kuitenkin joutuisin sossuun menemään, joten pitäkää paskaduuninne ja toistan haistakaa vittu.

      Vankilakin maistuu jos siihen pisteeseen ajetaan ja aletaan vittuilemaan niin alkaa nyrkki herkästi puhumaan nimet myös laitetaan muistiin että kenen kusipään kanssa ollaan tekemisissä mahdollisten karenssien ja virkailijoiden kanssa joten kokeilkaa onneanne vapaasti. "

      Tämä oli siis jossain kuultua ...eikä ole totta...vai onko sittenkin totta?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe