Ostin vähän aikaa sitten uudet juoksulenkkarit, Niken Lunar Glide , joita käytetty nyt pari kertaa. Malliin opasti urheiluliikkeen myyjä, kaikki pronaatiot ja askellukset testattu ja todettu kengät sopiviksi. Nyt kuitenkin olen huomannut, että 10 minuutin juoksu/minkä tahansa urheilun jälkeen alkaa jalkapohjat puutua kengissä! Mikä avuksi? Eivät ole liian pienet tai isot, eivät purista mistään. Voiko syynä olla vain uutuuden karheus/jäykkyys ja lenkkarit "muotoituisivatkin" jalan muotoon paremmiksi? Nauhat eivät ole liian kireät, ohutta sukkaakin kokeiltu. Kaikki mahdolliset vinkit ja kokemukset ovat tervetulleita!
Jalkapohja puutuu lenkkareissa
5
3829
Vastaukset
- neutraali kenkä
Kyllä uusi kenkä vähän muotoutuu ajan kuluessa, mutta kyllä se heti pitäisi suhteellisen hyvältä tuntua. Todennäköisesti ostit kuitenkin "asiantuntijamyyjän" myymän liian tukevan kengän. Se on vaan sellainen kumma tapa myyjillä myydä liiän tukevia kenkiä vaikka tarvetta ei olekkaan. Tietenkin ostaja sen ostopäätöksen tekee, mutta sinuna palauttaisin liikkeeseen takasin ja kokeilisin toista mallia.
- muuan kuntoilija
Kokeile vaihtaa pohjallisia. Minulla on sellainen kokemus, että liian pehmeät pohjalliset voivat aiheuttaa puutumista. Varsinkin joissain Niken naisten malleissa on aika paksut pehmustepohjalliset, materiaali vähän kuin "jumppamattoa".
- juoksu juhis
Saattaapi olla liikaa pronaatiotukea.. Ostin itselle neutraalit vaikka ennen aina myyjät suositteli pattia holvin alle mutta nyt ei puudu ja juoksu kulkee.
- JTG
Samaan miinaan minäkin astuin. Lunarglide on huono kenkä. Näin ollaan isommalla juoksijaporukalla päätetty. Saattaa se jollakin toimia, yleensä ei. Holvikaaren tukeminen ei kuulu vaahtokarkkikenkään. se alkaa painamaan jalkapohjaa jossain vaiheessa. muutenkin aika "tussu" ja hengetön kenkä. Neutraalina kenkänä voisi toimia.
- perkele pee
löysää nauhoja holvin kohdalta, kenkä on parempi olla hieman loysä jalassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799