Eli minut siirrettiin juuri 2 vuotta ratsastaneiden ryhmään, ja olen itse ridannut vähän päälle puoli vuotta. Uskon, että openi siirsi minut siinä vankassa uskossa, että oppisin asiat nopeasti ja eilen mentiinkin jo esteitä, n. 40 cm. Haluaisin kuitenkin, että kertoisitte mahdollisesti minulle jotain helppoja, yleisiä koululiikkeitä, koska ope sanoi, että sitten kohta mennään koulua enemmän, ja koska minut siirrettiin tähän ryhmään, en luonnollisesti tiedä mikä on pohkeenväistö yms. ja toivoisin, että selittäisitte lyhyesti näitä helppoja liikkeitä minulle jos vain ehditte. Kiitos !
helppoja koululiikkeitä?
5
483
Vastaukset
- helppoa hommaa
POHKEENVÄISTÖ:
Nimen mukaisesti pohkeenväistössä hevonen väistää pohjettasi.Ei voi sanoa,että hevoseni meni pohkeenväistöä jos se pelkästään väisti pohjetta.Eli pohkeenväistössä hevosen on väistettävä pohjettasi JA hevosen jalat on mentävä ristiin.Kun hevosta pyytää pohkeenväistöön hevosen kaulan on oltava suorassa eikä etupää/lapa saa johtaa liikettä,jolloin hevonen olisi vinossa.Myös koko hevosen oltava suora.
VOLTIT,PÄÄTY-YMPYRÄT,KULMIEN RATSASTUS YMS.
Otsikon (voltit,pääty-ympyrät,kulmien ratsastus yms) ratsastus"muodot" ovat myös kouluratsastusta.Voltit ja pääty-ympyrät sinä varmaankin jo osaat ja tiedät mitä termeillä tarkoitetaan,mutta kulman ratsastuksessa ei tarkoiteta tavallisesti kulmien läpi kulkemista,vaan asettamista niiden kohdalla.Kulmien ratsastusta helpottaa puomit, jotka asetetaan kulman muotoa jyrkemmästi,hieman v-kirjainta muistuttavaan muotoon,mutta loivemmin.- nellimurmeli111
juu pohkeenväistöä varmaan pitää sitten harjoitella, ja voltit ja pääty-ympyrät hallitsen ja syvälle kulmiinkin pyrin aina ratsastamaan, kiitos avusta ! (=
- Anonyymi
Pystyykö pohkeen väistöä mennään laukassa???
- Anonyymi
Ei. Ainakaan en usko niin. Olen omistanut hevosen 5 vuotta, mutta tämä asia on tosiaan vähän pimennossa. Eikai se nyt mahdottomuuskaan voi olla😅. Luulisin kuitenkin, että perustunneilla/ratsastuskoulussa mennään pelkästään käynnissä ja ravissa.
- Anonyymi
Juu pystyy mutta vain hyvät kouluhevoset/ponit osaavat sen, koska se on niin vaikea liile
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268