helppoja koululiikkeitä?

nellimurmeli

Eli minut siirrettiin juuri 2 vuotta ratsastaneiden ryhmään, ja olen itse ridannut vähän päälle puoli vuotta. Uskon, että openi siirsi minut siinä vankassa uskossa, että oppisin asiat nopeasti ja eilen mentiinkin jo esteitä, n. 40 cm. Haluaisin kuitenkin, että kertoisitte mahdollisesti minulle jotain helppoja, yleisiä koululiikkeitä, koska ope sanoi, että sitten kohta mennään koulua enemmän, ja koska minut siirrettiin tähän ryhmään, en luonnollisesti tiedä mikä on pohkeenväistö yms. ja toivoisin, että selittäisitte lyhyesti näitä helppoja liikkeitä minulle jos vain ehditte. Kiitos !

5

558

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoa hommaa

POHKEENVÄISTÖ:
      Nimen mukaisesti pohkeenväistössä hevonen väistää pohjettasi.Ei voi sanoa,että hevoseni meni pohkeenväistöä jos se pelkästään väisti pohjetta.Eli pohkeenväistössä hevosen on väistettävä pohjettasi JA hevosen jalat on mentävä ristiin.Kun hevosta pyytää pohkeenväistöön hevosen kaulan on oltava suorassa eikä etupää/lapa saa johtaa liikettä,jolloin hevonen olisi vinossa.Myös koko hevosen oltava suora.
      VOLTIT,PÄÄTY-YMPYRÄT,KULMIEN RATSASTUS YMS.
      Otsikon (voltit,pääty-ympyrät,kulmien ratsastus yms) ratsastus"muodot" ovat myös kouluratsastusta.Voltit ja pääty-ympyrät sinä varmaankin jo osaat ja tiedät mitä termeillä tarkoitetaan,mutta kulman ratsastuksessa ei tarkoiteta tavallisesti kulmien läpi kulkemista,vaan asettamista niiden kohdalla.Kulmien ratsastusta helpottaa puomit, jotka asetetaan kulman muotoa jyrkemmästi,hieman v-kirjainta muistuttavaan muotoon,mutta loivemmin.

• nellimurmeli111

juu pohkeenväistöä varmaan pitää sitten harjoitella, ja voltit ja pääty-ympyrät hallitsen ja syvälle kulmiinkin pyrin aina ratsastamaan, kiitos avusta ! (=

• Anonyymi

Pystyykö pohkeen väistöä mennään laukassa???

• Anonyymi

Ei. Ainakaan en usko niin. Olen omistanut hevosen 5 vuotta, mutta tämä asia on tosiaan vähän pimennossa. Eikai se nyt mahdottomuuskaan voi olla😅. Luulisin kuitenkin, että perustunneilla/ratsastuskoulussa mennään pelkästään käynnissä ja ravissa.

• Anonyymi

Juu pystyy mutta vain hyvät kouluhevoset/ponit osaavat sen, koska se on niin vaikea liile

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      67
      4557
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3228
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2648
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2563
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      198
      1931
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      396
      1554
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1428
    Aihe