Syö oikein oman tyyppisi mukaan

Jesper

Onko teillä kokemuksia kyseisestä Peter J.D'Adamon&Catherine Whitneyn ruokavaliosta, jonka määrää veriryhmä?

Oma veriryhmäni on B ja tuntuisi kyllä aika oudolta luopua mm. kanasta, ruisleivästä, tomaatista, joiden ei pitäisi minun veriryhmälle sopia. Lääkäri jonka kanssa asiasta juttelin pitää koko kirjaa täysin hölynpölynä.

30

10688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullukka

      on todellakin ollut aivan oikeassa!

      • Slim Shady

        Jos olet pullukka niin sitä paremmalla syyllä sun pitäisi lukea tämä kirja. Ongelmasi saattaa olla itsekurin puute, olet varmaan jo kokeillut erilaisia dieettejä ja ei ole mikään toiminut. Tämä Eat right 4 your type ei ole dieetti vaan elämäntapa joka vaatii uhrauksia ja itsekuria. Laihtuminen on vaan itsekurista kiinni oli tapa mikä tahansa. Olenko oikeassa suhteesi?


      • bbb
        Slim Shady kirjoitti:

        Jos olet pullukka niin sitä paremmalla syyllä sun pitäisi lukea tämä kirja. Ongelmasi saattaa olla itsekurin puute, olet varmaan jo kokeillut erilaisia dieettejä ja ei ole mikään toiminut. Tämä Eat right 4 your type ei ole dieetti vaan elämäntapa joka vaatii uhrauksia ja itsekuria. Laihtuminen on vaan itsekurista kiinni oli tapa mikä tahansa. Olenko oikeassa suhteesi?

        Minusta tuollaisen fantastisen ihmedieetin puolustajien olisi kyllä tässä hyvä hoitaa tuo perustelupuoli...

        B


      • Slim Shady
        bbb kirjoitti:

        Minusta tuollaisen fantastisen ihmedieetin puolustajien olisi kyllä tässä hyvä hoitaa tuo perustelupuoli...

        B

        Perustelin jo kantani aiemmin mutta voinhan tuon toistaa että tiputin ylipainoni elämäntapamuutoksella eikä millään ihmedieetillä. Lyhyesti: jätin vehnäjauhot, perunat ja liiat hiilihydraatit pois, olen O-tyyppi. En usko että laihduttamiseen on mitään oikotietä, kovaa itsekuria, oikeata ruokavaliota ja liikuntaa se vaatii. Tämä Tri. D'Adamon kirja ehdottaa samoja asioita ja sen että sama ruavalio ei sovi kaikille ihmisille toisin kuin jotkut ihmedieetit. Lue se kirja äläkä usko jonkun lihavan skeptikon arvosteluihin. Voit varmaan lainata sen kirjastosta jos ei ole varaa ostaa?


      • buahhahah
        Slim Shady kirjoitti:

        Perustelin jo kantani aiemmin mutta voinhan tuon toistaa että tiputin ylipainoni elämäntapamuutoksella eikä millään ihmedieetillä. Lyhyesti: jätin vehnäjauhot, perunat ja liiat hiilihydraatit pois, olen O-tyyppi. En usko että laihduttamiseen on mitään oikotietä, kovaa itsekuria, oikeata ruokavaliota ja liikuntaa se vaatii. Tämä Tri. D'Adamon kirja ehdottaa samoja asioita ja sen että sama ruavalio ei sovi kaikille ihmisille toisin kuin jotkut ihmedieetit. Lue se kirja äläkä usko jonkun lihavan skeptikon arvosteluihin. Voit varmaan lainata sen kirjastosta jos ei ole varaa ostaa?

        itekkin oon netistä lukenut tästä, ja o-tyypille ei juuri pahemmin sovi hiilihydraatti jutut. Eli sulla näköjäään toiminut!


    • G.B.

      Se on täysin hölynpölyä. Sillä teorialla ei ole takanaan minkään laista tieteellistä pohjaa.

      • sportti

        Suomen Lihavuustutkijat ry valitsi kyseisen kirjan vuoden Laihdutuslimboksi vuonna 2000! Jos joku haluaa ostaa enemmänkin laihdutushumpuukia niin kannattaa tutustua ensiksi faktoihin osoitteessa suomenlihavuustutkijat.fi


      • Yakko

        Ei se ole hölynpölyä. Kyseiset menetelmät ovat tutkittu monen vuosien takaa. Kaikki ylipainot tulee väärästä ruokavaliosta. Kaikki hyvät asiat kannattaa katsoa optimistisesta näkökulmasta. Lääkärit sen sijaan on koulutettu omaan alaansa varten, eikä tulkitsemaan meidän ruokavaliota.


    • Colour

      Se on aivan väärä dieetti. Tarvitsemasi oikea ravinto riippuu silmiesi väristä!

      Äläkä yritä huijata käyttämällä värillisiä piilolinssejä saadaksesi syödä rasvaista grillikylkeä!

    • Ronan

      kirjan arvostelija myöntää, että veriryhmän mukainen dietti alentaa joidenkin ihmisten painoa. He kuitenkin toteavat, että kuin missä tahansa muussakin vähäkalorisessa diettissä paino luultavasti tippuu.

      http://www.mycustompak.com/healthNotes/Diet/Blood_Type_ Diet.htm

    • Slim Shady

      Älkäähän skeptikot tyrmätkö tutkimatta.
      Haastankin teidät lukemaan kirjan ennen kuin uskotte johonkin Suomen Lihavuustutkijat RY:een. Yhdistys koostuu henkilöistä joilla on oma rahapussi vaarassa jos ihmiset alkavat syödä terveellisesti oman ruumintyypin mukaan.
      Itse olen kirjan lukenut ja vahvistui aikaisempi käsitykseni siitä että vehnäjauhot ja perunat ei sovi minulle. Olen O-tyyppi ja nautin lihansyönnistä. On siinä kirjassa monta hyvää neuvoa joka panee ajattelemaan. Mutta vaatii itsekuria kun en voi syödä pizzaa, pastaa ja leivoksia ym pullamössöä. Olet sitä mitä syöt!

    • Roosa

      Mutsillani on O-veriryhmä. Ko. kirjan mukaan hänen pitäisi syödä mahdollisimman paljon lihaa! Hän on kuitenkin ollut yli 25-vuotta kasvissyöjä ja on erinomaisessa kunnossa ja täysin terve, vaikka lähentelee jo 6-kymppiä.

      • efraim

        ... tuossa veriryhmäteoriassa on, koska ne jotka ovat lukeneet ja toteuttaneet oppeja, ovat huomanneet terveytensä paranevan. Ne taas, jotka eivät ole lukeneet, pitävät asiaa humpuukina. Onko täällä foorumilla ketään, joka olisi kokeillut ko. dieettiä ja epäonnistunut siinä pahoin?


    • herbsaara

      Hei sulle omistan saman veriryhmän ja olen kokeillut kirjassa annettuja ohjeita! Jes kun ne toimivat hyvin ja olo on erinomainen!! Niin se vaan on ei ruista vaan kaurapuuroa :)

      • ZapeT

        Heips!
        Olen kokeillut ja todennut itselläni olleiden terveysongelmien johtuneen väärästä ruokavaliosta. O-ryhmäläisen spesiaalit oireet perunan, vehnän ja maitotuotteiden osalta ovat hävinneet, kun olen jättänyt ne pois! Mahtavaa!!!

        Kaikki lääkäreiden yms. tahojen tyrmäävät mielipiteet taitavat olla vain lääketehtaiden propakandan aikaansaannoksia. Ainakin kirjan lukeneet ja ruokavaliota noudattaneet voivat helposti näin päätellä.

        Jos kaikki parantaisivat itsensä oikealla ruokavaliolla tietäisi se lääkeyhtiöille miljarditappioita.


      • BELWILLE
        ZapeT kirjoitti:

        Heips!
        Olen kokeillut ja todennut itselläni olleiden terveysongelmien johtuneen väärästä ruokavaliosta. O-ryhmäläisen spesiaalit oireet perunan, vehnän ja maitotuotteiden osalta ovat hävinneet, kun olen jättänyt ne pois! Mahtavaa!!!

        Kaikki lääkäreiden yms. tahojen tyrmäävät mielipiteet taitavat olla vain lääketehtaiden propakandan aikaansaannoksia. Ainakin kirjan lukeneet ja ruokavaliota noudattaneet voivat helposti näin päätellä.

        Jos kaikki parantaisivat itsensä oikealla ruokavaliolla tietäisi se lääkeyhtiöille miljarditappioita.

        HALUAISIN KYSEISEN KIRJAN MUTTA PAINOS ON LOPPUNUT


      • Lebanner

      • B myös
        Lebanner kirjoitti:

        http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789510256374

        Ei kannata arvostella kirjaa jota ei ole lukenut ja kokeillut. Olen myös B, kokeilin ruokavaliota ja täytyy sanoa että muutoksen näkee nopeasti... olo on paljon energisempi :) Ei minulla mitään mainittavia oireita tai ylipainoa ole koskaan ollut, mutta halusin kokeilla toimiiko se!
        Ihminen luonnostaan kyllä syö melko hyvin oman tyyppinsä mukaan esim. useat A-veriryhmäänkuuluvat liputtavat vähärasvaisen kasvisruokavalion(paljon hiilareita) puolesta kun taas o- tyyppi pitää terveellisenä proteiinipitoista ruokavaliota...kummatkin ovat oikeassa :)


      • o-a-b-ab
        BELWILLE kirjoitti:

        HALUAISIN KYSEISEN KIRJAN MUTTA PAINOS ON LOPPUNUT

        Kirjastosta lainaamalla tai ostamalla Englannin kielinen alkuteos.


    • mmmmuihuhio
    • B-ryhmäläinen

      Hei kaikille,

      Itse olen B-veriryhmää ja kokeillut tuota ruokavaliota tiukasti parin viikon ajan eikä olo ole KOSKAAN ollut parempi !! Energiaa riittäisi vaikka kuinka koko ajan, aikaisemmin makasin vaan sohvalla kun ei ollut energiaa tehdä yhtään mitään.... Kokeilkaa ennenkuin tuomitte huuhaaksi.

      Sitä paitsi (jopa Suomalaiset) tiedemiehet ovat todenneet viime vuosina että veriryhmäteoria pitääkin paikkansa. On myös mielenkiintoista huomata kuinka verityhmä vaikuttaa myös persoonallisuuteen, olen huomannut että tuntemani B-veriryhmäläiset ovat aika samanlaisia luonteeltaan kuin minä jne...

    • Apua etsivä

      Mietin ruokavalioni muuttamista luettuani kyseisen kirjan. Minulla on erilaisia vaivoja, jotka mahdollisesti johtuvat väärästä ruokavaliosta. Te, jotka olette kokeilleet laihduttamiseen kyseistä ruokavalio hommaaa niin onko toiminut?

      • O-tyyppi

        Vatsa toimii minulla ainakin paremmin ja sitä myötä laihtumistakin. Olen O-tyyppiin kuuluva ja olen tehnyt seuraavia muutoksia. Perunan vaihdoin bataattiin. Sianlihan jätin kokonaan pois. Lisäsin naudanlihan osuutta viikossa. Kaurapuuron olen vaihtanut ohra-, tattari- ja riisipuuroihin. Kala ja broilerinfileiden osuus pysynyt samana. Palsternakka on maukas "ärhäkkä" uutuus ruokavaliossani. Ym. muutoksia.

        En ole ollut aikaisemmin kovin innostunut mistään laihdutusdieetistä tai ruokavaliosta. Mutta ensimmäisen kerrran kuulin ruokavaliosta jopa perustuu veriryhmään, se tuntui heti oikealta, jossa on perusteltua järkeä.
        Koen, että tämä veriryhmäruokavalio on parasta mitä minulle on ruokavalioasioissa eteen tullut.

        Tiivistäen veriryhmäläiset "syö oikein oman tyyppisi mukaan" teoksen mukaan:
        O -metsästäjä, lihansyöjä
        A -viljelijä, kasvisyöjä
        B -paimentolainen, tasapainoinen
        AB -arvoitus, A- ja B-tyypin yhdistelmä


      • diplomiliikkuja
        O-tyyppi kirjoitti:

        Vatsa toimii minulla ainakin paremmin ja sitä myötä laihtumistakin. Olen O-tyyppiin kuuluva ja olen tehnyt seuraavia muutoksia. Perunan vaihdoin bataattiin. Sianlihan jätin kokonaan pois. Lisäsin naudanlihan osuutta viikossa. Kaurapuuron olen vaihtanut ohra-, tattari- ja riisipuuroihin. Kala ja broilerinfileiden osuus pysynyt samana. Palsternakka on maukas "ärhäkkä" uutuus ruokavaliossani. Ym. muutoksia.

        En ole ollut aikaisemmin kovin innostunut mistään laihdutusdieetistä tai ruokavaliosta. Mutta ensimmäisen kerrran kuulin ruokavaliosta jopa perustuu veriryhmään, se tuntui heti oikealta, jossa on perusteltua järkeä.
        Koen, että tämä veriryhmäruokavalio on parasta mitä minulle on ruokavalioasioissa eteen tullut.

        Tiivistäen veriryhmäläiset "syö oikein oman tyyppisi mukaan" teoksen mukaan:
        O -metsästäjä, lihansyöjä
        A -viljelijä, kasvisyöjä
        B -paimentolainen, tasapainoinen
        AB -arvoitus, A- ja B-tyypin yhdistelmä

        O minulla ja liikkumalla läskit lähti vihaseen, Ei ruokavalio muutoksia. Pitäisköhän kirjoittaa kirja.


      • 7+17
        O-tyyppi kirjoitti:

        Vatsa toimii minulla ainakin paremmin ja sitä myötä laihtumistakin. Olen O-tyyppiin kuuluva ja olen tehnyt seuraavia muutoksia. Perunan vaihdoin bataattiin. Sianlihan jätin kokonaan pois. Lisäsin naudanlihan osuutta viikossa. Kaurapuuron olen vaihtanut ohra-, tattari- ja riisipuuroihin. Kala ja broilerinfileiden osuus pysynyt samana. Palsternakka on maukas "ärhäkkä" uutuus ruokavaliossani. Ym. muutoksia.

        En ole ollut aikaisemmin kovin innostunut mistään laihdutusdieetistä tai ruokavaliosta. Mutta ensimmäisen kerrran kuulin ruokavaliosta jopa perustuu veriryhmään, se tuntui heti oikealta, jossa on perusteltua järkeä.
        Koen, että tämä veriryhmäruokavalio on parasta mitä minulle on ruokavalioasioissa eteen tullut.

        Tiivistäen veriryhmäläiset "syö oikein oman tyyppisi mukaan" teoksen mukaan:
        O -metsästäjä, lihansyöjä
        A -viljelijä, kasvisyöjä
        B -paimentolainen, tasapainoinen
        AB -arvoitus, A- ja B-tyypin yhdistelmä

        Olen B ja syön pitkälti samaan tyyliin kuin sinä. Veriryhmällä ei ole merkitystä, esim. paimentolaisena mun pitäis syödä paljon maitotuotteita, jotka ei sovi mulle ollenkaan.


      • O...
        7+17 kirjoitti:

        Olen B ja syön pitkälti samaan tyyliin kuin sinä. Veriryhmällä ei ole merkitystä, esim. paimentolaisena mun pitäis syödä paljon maitotuotteita, jotka ei sovi mulle ollenkaan.

        Kerronpa mitä teos sanoo B:stä:
        "- tasapainoinen
        - vahva immuunijärjestelmä
        - sietokykyinen ruansulatusjärjestelmä
        - erittäin joustava ruokavalio
        - maitotuotteiden käyttäjä
        - selviytyy parhaiten stressistä luovuuden avulla
        - ruumiillisen ja henkisen toiminnan oltava tasapainossa, jotta pysyisi hoikkana ja
        älyllisesti vireänä".

        B:eet, tuntuuko omalta?


      • 16+15
        O... kirjoitti:

        Kerronpa mitä teos sanoo B:stä:
        "- tasapainoinen
        - vahva immuunijärjestelmä
        - sietokykyinen ruansulatusjärjestelmä
        - erittäin joustava ruokavalio
        - maitotuotteiden käyttäjä
        - selviytyy parhaiten stressistä luovuuden avulla
        - ruumiillisen ja henkisen toiminnan oltava tasapainossa, jotta pysyisi hoikkana ja
        älyllisesti vireänä".

        B:eet, tuntuuko omalta?

        Noista ainoastaan vahva immuunijärjestelmä tuntuu omalta. Ruokavalio ei ole kovin joustava, sillä en vois syödä viljoja (vatsaoireet) enkä maitotaloustuotteita (limaisuus, iho-oireet) joka viittaa suolisto-ongelmiin. En käsittele hyvin stressiä, enkä viihdy ruumiillisessa työssä.

        Ja eiköhän jokaisella pidä ruumiillinen ja henkinen toiminta olla tasapainossa vireänä pysymiseen veriryhmästä riippumatta, sillä jokainen meistä tarvii mielenkiintoista tekemistä ja liikuntaa terveenä pysymiseen.


    • O-tyyppi

      Syö oikein oman tyyppisi mukaan:
      "O-tyypin nopeat fyysiset reaktiot ovat metsästäjäesi-isiemme perua - stressi vaikuttaa heti lihaksiin. Veriryhmälle ominainen käyttäytymismalli on hätäreaktio, joka mahdollistaa valtavan fyysisen energian räjähdysmaiseen purkautumiseen".

      "Liikunta on erityisen tärkeää O-tyypin terveydelle...Rasittava kuntoilu on miltei joka suhteessa hyödyllistä O-tyypille. Varsinkin O-tyyppiset laihduttajat tarvitsevat kuormittavaa kuntoilua".

      -kapealla polulla: ruokavaliomuutos ja 5 x salilla viikossa.

    • o...

      Ongelmaksi en näe niinkään "pienoista" ylipainoani, vaan turvonnutta vatsaani. Väärällä ruualla vatsani turpoaa kuin ilmapallo, ja tästä olen pääsemässä eroon oikealla ruualla. Peruna, ruisleipä, tavallinen maito, vehnä-tuotteet turvottavat vatsaani. Tieto ruuasta mikä sopii ja mikä ei sovi on tärkeää. Vaikka kuinka liikkuisin, mutta kuitenkin söisin edellä mainittuja, vatsani turpoaisi.

      Tietyn ruuan sopivuutta voi testata syömällä tyhjään vatsaan, esimerkiksi aamulla ja seurata tuntemuksia vatsassa. Tuntuuko kipua, turvottaako, ääntelehtiikö vai tuntuuko hyvältä ja sopivalta.

    • TypeOpositive

      Myös simpansseilla on samat veriryhmät. Ovatko nekin sitten metsästäjien, paimentolaisten tai maanviljelijöiden jälkeläisiä?

      Suomessa jokaisella on varmasti esi-isissään joka tyyppiä. Pelkkien metsästäjien perillisiä löytynee vain jostain alkuperäiskansoista.

      Itse olen O-ryhmää. Karppaus aiheutti tosi pahaa väsymystä. Tällä hetkellä voin paljon paremmin pesco-vegetaarina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1749
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1728
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe