onko kallis aina parempaa????

incl listat

olen tässä paljon lueskellut näitä teksteja ja muistakin keskusteluista ihonhoitotuotteista, ja varsinkin kasvojen voiteista ja hoitoaineista.
Onko tosiaankin niin, että vain kalliimmat tuotteet ovat laadukkaita? eikö halvempien joukosta nouse mitkään merkit esille mitkä olisivat hyviä iholle ,mutta eivät suista vararikkoon?
tuntuu älyttömältä maksaa jostain pienstä kasvovoiteesta yli 50€ , kun kaikki muukin maksaa tänä päivänä maltaita!

17

3612

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herkkis.

Mä luen aina INCIt, lisäksi ihoni on hankala hoidettava mutta selviän melko edullisilla tuotteilla. Tosin tilaan suurimman osan ulkomailta, koska Suomessa samat tuotteet ovat usein puolet kalliimpia.

Eli laatu ja hinta eivät ole suoraan verrannollisia. Se mikä tietynlaisessa kosmetiikassa maksaa on hienot avopurkit (joissa voiteet säilyvät huonosti), erilaiset turhat aineet, jotka on lisätty imagon vuoksi, ja brändi.

Joten ihan tehokkaan ja laadukkaan tuotteen saa kohtuuhinnalla. Tärkeintä on valita omalle iholleen sopivimmat.

• laatuihonhoitoa

mistä tilaat tuotteita ja millaisia.............tiedätkö mistä voi opetella "lukemaan" inci listoja, eivät ne ainakaan minulle selviä ole.

• herkkis.
        laatuihonhoitoa kirjoitti:

mistä tilaat tuotteita ja millaisia.............tiedätkö mistä voi opetella "lukemaan" inci listoja, eivät ne ainakaan minulle selviä ole.

No mun oma iho todella on herkkä. Olenkin vuosien aikana päätynyt ajattelemaan että vaikka iho ei olisi (vielä) herkkä, miksi kenenkään pitäisi käyttää kovin tujuja tuotteita. Siksi neuvoisin kaikkia käyttämään mahdollisimman hyviä herkän ihon tuotteita.

Ei tarvitse kovin paljon INCI-listoja lukea riittää kun välttää sellaisia aineita kuin:
        alcohol denat
        benzyl alcohol
        sodium lauryl sulphate

ja myös kannattaa välttää hajusteita, varsinkin niitä 26 jotka erikseen mainitaan INCI-listoilla (esim. linalool, limonene, geraniol, eugenol, citral, citronellol, jne...) ja eteerisiä öljyjä sisältäviä kasviuutteita.

Sitten kannattaa huolellisesti valita omalle ihotyypilleen sopivat voiteet, eikä käyttää mitä sattuu.

• bevagasa!

Etsimällä,löytää todella laatua joilla ei kuitenkaan ole hintaa paljoakaan!!
      Esimerkkinä Prismoista löytyvä ARAD natural sea beaty,purnukoissa osuu silmään sininen,mutta voidepurkit ovat pakatut kevyisiin neliskanttisiin ohutmuovipaketteihin.Todellista laatua(olen kalliitakin kokeillut,pettyen)
      Voiteita on 3:nlaista,yksi on yövoide jne.
      Suosittelen kokeilemaan,sillä waude,voidekin on kuin unelma,täyteläinen,mutta hyvin imeytyvä!Lisäksi tuotteet sisältävät todella hoitavia kuollutmerimineraaleja,vitamineja,aloe veraa ym.Ahavakin on aivan ylihinnoitettu..

• 34gt6544

Aradit ja Ahavat haisee ihan järkyttävän voimakkaille!!! Ostin ensin Prismasta Aradin päivä- ja yövoiteet kokeiltaviksi kun innoistuin itsekin niistä aluksi mutta en kyllä voinut montaa kertaa käyttää, kun se järkky lemu sai pään särkemään! Meni siis suorilta roskiin vaan... Sama kohtalo kävi Ahavan kasvovoiteille (kalliitakin vielä) vaikka käsivoiteesta tykkäsinkin. Muuten olisin varmaan tykännytkin mutta voimakas haju pilasi koko tuotteen!

Ja itse alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että ainakin omalla kohdallani kallis on ollut parempaa. Olen kokeillut monia, monia voiteita ja puhdistusaineita (marketista ja apteekista) ja nyt viimeksi kun ostin kosmetologilta heillä myytäviä ihonhoitotuotteita, niin kyllä siinä vaan on selvä ero! Esim. kunnon puhdistusmaidosta ja vaikkapa marketista ostetusta puhdistusmaidosta ei voida puhua samana päivänäkään. Mun mielipide :)

• bevagasa
        34gt6544 kirjoitti:

Aradit ja Ahavat haisee ihan järkyttävän voimakkaille!!! Ostin ensin Prismasta Aradin päivä- ja yövoiteet kokeiltaviksi kun innoistuin itsekin niistä aluksi mutta en kyllä voinut montaa kertaa käyttää, kun se järkky lemu sai pään särkemään! Meni siis suorilta roskiin vaan... Sama kohtalo kävi Ahavan kasvovoiteille (kalliitakin vielä) vaikka käsivoiteesta tykkäsinkin. Muuten olisin varmaan tykännytkin mutta voimakas haju pilasi koko tuotteen!

Ja itse alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että ainakin omalla kohdallani kallis on ollut parempaa. Olen kokeillut monia, monia voiteita ja puhdistusaineita (marketista ja apteekista) ja nyt viimeksi kun ostin kosmetologilta heillä myytäviä ihonhoitotuotteita, niin kyllä siinä vaan on selvä ero! Esim. kunnon puhdistusmaidosta ja vaikkapa marketista ostetusta puhdistusmaidosta ei voida puhua samana päivänäkään. Mun mielipide :)

Toki,toiselle sopii äiti,toiselle tytär.
        Nuo tuoksu asiat ovat toisille hankalia,toisille ei..
        Itse tosiaan,olen maksanut monta kertaa maltaita joistain ns.huipputuotteista,mutta joutunut pettymään.
        Eli olen siirtynyt suosiolla edullisempiin,ja olen löytänyt jollain ihme tutkalla juuri niitä laadukkaita mutta edullisia tuotteita,eikä uskoisi,että minulla on ollut todella ongelmaiho!!
        Teen myös monesti itse helpoimpia tuotteita,kuten mikrokuorintavoiteen-se onkin paras,mitä markkinoilta olen löytänyt.
        Arad oli vain esimerkki,mutta jos tuoksu(joka ei ole paha)ei haittaa,niin ei kokeilussa paljoa häviä.
        Entinen ongelmaihoni on nyt todella hyvässä kunnossa,ei näppyjä,eikä ryppyjä,vaikka ikäisilläni niitä jo on ja nuoremmillakin..
        Toki kysyjä itse tekee päätöksensä,itse pidit kosmetologin suosittamasta sarjasta myöskin(Biodroga)ja aion ehkä vielä joskus kokeilla uudestaa oxygen ihovoidetta,se tosiaan oli ylellistä.Mutta hyvin olen-mainiosti siis,pärjännyt myös edullisilla tuotteilla.
        Ilmeisesti itse vain olet niin nuori,että et ole vielä kerennyt kokeilla yli 50:ntä kasvovoidetta-eli osaan kyllä erottaa jyvät akanoistaan.
        Mutta hyvää kevään odotusta sulle(lääh,tulis jo;)))!!

• beva--
        bevagasa kirjoitti:

Itse tosiaan,olen maksanut monta kertaa maltaita joistain ns.huipputuotteista,mutta joutunut pettymään.
        Eli olen siirtynyt suosiolla edullisempiin,ja olen löytänyt jollain ihme tutkalla juuri niitä laadukkaita mutta edullisia tuotteita,eikä uskoisi,että minulla on ollut todella ongelmaiho!!
        Teen myös monesti itse helpoimpia tuotteita,kuten mikrokuorintavoiteen-se onkin paras,mitä markkinoilta olen löytänyt.
        Arad oli vain esimerkki,mutta jos tuoksu(joka ei ole paha)ei haittaa,niin ei kokeilussa paljoa häviä.
        Entinen ongelmaihoni on nyt todella hyvässä kunnossa,ei näppyjä,eikä ryppyjä,vaikka ikäisilläni niitä jo on ja nuoremmillakin..
        Toki kysyjä itse tekee päätöksensä,itse pidit kosmetologin suosittamasta sarjasta myöskin(Biodroga)ja aion ehkä vielä joskus kokeilla uudestaa oxygen ihovoidetta,se tosiaan oli ylellistä.Mutta hyvin olen-mainiosti siis,pärjännyt myös edullisilla tuotteilla.
        Ilmeisesti itse vain olet niin nuori,että et ole vielä kerennyt kokeilla yli 50:ntä kasvovoidetta-eli osaan kyllä erottaa jyvät akanoistaan.

Unohdin tykkänään mainita laatusarjan,jota myydään Sokoksessa ja Emotioneissa-ja tuotteet tulevat ilman välikäsiä suoraan Saksasta,eli sarjan nimi on MALU WILDZ.Sitä myydään ehkä noin kolmasosa siitä hinnasta,jos välissä olisi niitä tukkuja jne.Amerikastahan saa tuotteita,ihan laatumerkkejäkin,suoraan ihan tavallisesta marketista.
        Tuotteita käytetään kylpylöissä,siksi tuoksut ovat mietoja ja monelle ihotyypille löytyy tuotteensa.

• 34gt6544
        bevagasa kirjoitti:

Täytyy myöntää päätelleesi oikein sen, että olen vielä suht nuori (25v) mutta olen myös ehtinyt kokeilemaan tosiaan vaikka mitä voiteita ja putsareita. Ja kyllä minäkin osaan lukea incit ja erottaa jyvät akanoista ;) Sanoinkin että se Arad-voidekin olisi voinut muuten olla ihan hyvä mutta tuoksu oli todella voimakas. En nyt sanoisi että paha mutta ei mikään kovin miellyttäväkään, varsinkaan niin voimakkaana. Ja noi tuoksuthan monesti juuri aiheuttaakin oireita ihmisille. Kannattaa siis valita mietotuoksuisia tai mielummin kokonaan hajusteettomia kasvojenhoitotuotteita...

Ja minä myös käytän nyt siis Biodrogan tuotteita ja kyllähän se tosi on, että ne ovat ylellisiä. En tiedä onko vain sattumaa vai se että tuotteet ovat oikeasti laadukkaita mutta olen saanut ihoni todella hyvään kuntoon näiden tuotteiden avulla. Aiemmin kokeilin vaikka mitä tuotteita mutta en ole yhtä hyvään tulokseen päässyt, joten siksi vastaukseni on oman kokemukseni perusteella, että laadukas on parempaa. Johonkinhan mielipide täytyy pystyä perustamaan :)

• 34gt6544
        34gt6544 kirjoitti:

Täytyy myöntää päätelleesi oikein sen, että olen vielä suht nuori (25v) mutta olen myös ehtinyt kokeilemaan tosiaan vaikka mitä voiteita ja putsareita. Ja kyllä minäkin osaan lukea incit ja erottaa jyvät akanoista ;) Sanoinkin että se Arad-voidekin olisi voinut muuten olla ihan hyvä mutta tuoksu oli todella voimakas. En nyt sanoisi että paha mutta ei mikään kovin miellyttäväkään, varsinkaan niin voimakkaana. Ja noi tuoksuthan monesti juuri aiheuttaakin oireita ihmisille. Kannattaa siis valita mietotuoksuisia tai mielummin kokonaan hajusteettomia kasvojenhoitotuotteita...

Ja minä myös käytän nyt siis Biodrogan tuotteita ja kyllähän se tosi on, että ne ovat ylellisiä. En tiedä onko vain sattumaa vai se että tuotteet ovat oikeasti laadukkaita mutta olen saanut ihoni todella hyvään kuntoon näiden tuotteiden avulla. Aiemmin kokeilin vaikka mitä tuotteita mutta en ole yhtä hyvään tulokseen päässyt, joten siksi vastaukseni on oman kokemukseni perusteella, että laadukas on parempaa. Johonkinhan mielipide täytyy pystyä perustamaan :)

"laadukas on parempaa"... Tarkoittaa siis tietysti, että kallis on parempaa, sitähän alkuperäinen kirjoittaja kysyikin.

• inc.medel
        34gt6544 kirjoitti:

"laadukas on parempaa"... Tarkoittaa siis tietysti, että kallis on parempaa, sitähän alkuperäinen kirjoittaja kysyikin.

Oli alkuperäinen kysymys ja vastaushan on,että ei välttämättä.
        Kysyjä toki voi itse alkaa kokeilemaan eri vaihto-ehtoja ja löytää itselleen sopivat tuotteet.
        Kysyjän on todennäköisesti nuori,joten jos laatua haluaa edullisesti,olisi tuo Malu Wilds hyvä,sillä siinä on edullisemmat tuotteet nuorelle iholle.
        Kallis ja laatu,eivät ole synonyymeja..

• hoitoa kiitos
        inc.medel kirjoitti:

Oli alkuperäinen kysymys ja vastaushan on,että ei välttämättä.
        Kysyjä toki voi itse alkaa kokeilemaan eri vaihto-ehtoja ja löytää itselleen sopivat tuotteet.
        Kysyjän on todennäköisesti nuori,joten jos laatua haluaa edullisesti,olisi tuo Malu Wilds hyvä,sillä siinä on edullisemmat tuotteet nuorelle iholle.
        Kallis ja laatu,eivät ole synonyymeja..

jos omaa erittäin krantun ja vaateliaanihon nuo kalliimmat tuotteet ovat usein parempia, mutta tosiasiahan on että jokaisen pitää vain etsiä itselle se paras voide. Ja ihon kuntoon ei voi tuijottaa pelkästään voiteen pohjalta mitä käyttää, siis kaikki vaikuttaa kaikkeen! Eli jos nukut huonosti tai liian vähän, syöt liian rasvaista ruokaa, ulkoilet liian vähän, juot vettä liian vähän... ...
        Mutta itselläni tosi vaatelias iho herkkä reagoimaan kaikkeen niin olen löytänyt parhaat tuotteet kalliimmista merkeistä. Ja minä olen kokeillut paljon eri merkkejä! Nykyään käytän 55€ maksavaa voidetta kasvoillani, mutta toisaalta se on24h voide eli tarvitsen vain tuon yhden purkin. Kaikkihan on suhteellista!
        Tietty oma elämän tilanne vaikuttaa myös, jos on esim.työtön en varmaan minäkään pistäis noin paljoa kasvovoiteeseen. Mutta jos omaat herkän ja kuivuuteen taipuvaisen ihon siitä saat maksaa!!

• denovalainen

Olen alkujaankin käyttänyt tyyriitä tuotteita, mutta sitten kokeilin denova pro-sarjaa, mikä on ammattikosmetiikkaa mutta kuluttajalle silti hyvinkin edullinen. kaikki tuotteet ,on kyseessä sitten silm.ymp.voide-kasvovoide, putsari tai seerumi, ovat alle 20 euroa. itselläni kolmen viikon jälkeen acnelinjaa käyttäessäni huomasin eron. rasvaisuus oli vähentynyt niin, että ennen meikki kesti öljyyntymisen takia 2-4 h. nyt 7-8 h. iho ei kuki ja voi todella hyvin.
      denovassa on korkealaatuiset raaka-aineet ja hinta edullinen valmistajan päätöksestä. säästö on tehty esim. purkkien valmistuksessa ja mainonnan poisjättämisessä. putelit ovat muovia, mikä on jo huomattavasti valmistajalle edullisempaa kuin lasipurkit, vaikkakaan ei välttämättä yhtä kaunista.

• p:ii

Lue denova pro tuotekoostumus. Sisältää nimittäin just ne myrkyt kuten parabeenit ym.

• DePro
        p:ii kirjoitti:

Lue denova pro tuotekoostumus. Sisältää nimittäin just ne myrkyt kuten parabeenit ym.

Aaaaa!!!! Mitä myrkkyjä siinä on, mulla on sitiä sekaihon sarjaa, käyttänyt nyt n. 1 kk, ihoni voi hyvin! Haluaisin tietää miten ne myrkyt vaikuttaa?

• kosmetiikkakemisti

No onhan siinä parabeenejä, mitkä uusien tutkimusten mukaan olisi aiheuttamassa syöpää.(kaikki eivät tässäkään ole samaa mieltä, toiset epäilevät, toiset tutkijat eivät todellakaan usko tähänj) Suoraa yhteyttä ei ole kuitenkaan vieläkään löydetty. Mutta en heti lähtisi panikoimaan. parabeeneja on käytetty säilöntäaineena vuosikymmeniä, yli 70 vuotta reilusti. Nyt amerikkalaistutkimukset aiheuttavat tälläistä "hysteriaa". Onko kenelläkään käynyt mielessä, että ei tuote ilman säilöntäaineita säily. Eli parabeenien tilalle toiset kosmetiikkayritykset ovat kehitelleet uusia säilöntäaineita.Niistä ei sitten oikeasti voi vielä sanoa mitään, koska ovat kiireellä kehitetty ja vasta hetken käytett
      y.Sitä paitsi parabeeneja on käytetty ja käytetään yhä lääke-,sekä ruokateollisuudessa ja esim. metyyliparabeenia on löydetty luonnosta luonnollisena säilöntäaineena marjoista, hedelmistä, vihanneksista, ja sitä, kuten monia muitakin parabeeneja valmistetaan luonnollisesti. Parabeenit ovat suhteellisen luonnollisia kuitenkin verrattuna moniin kemiallisiin synteettisesti valmistettuihin säilöntäaineisiin.¨
      Siksi toisekseen kysyjä kysyi onko kallis aina parempaa.... parabeeneja käyttää muuten ne johtavat ihonhoitosarjat kuten clarins, dior, clinique jne. Eli samat raaka-aineet löytyvät heidänkin inci-listasta.

• ...

Hei välttäkää mieluummin silikoneja (dimethicone ym..), niistä ei oo iholle mitään hyötyä, ei nyt haittaakaan, mutta jos ekat ainesosat on silikoneja niin kannattaa jättää väliin. Parabeenit taas on ihan jees, niiden takia tuotteet säilyy hyvinä.

Mun mielipide on että parhaat on kalliita -> Dior, Lancome, Sensai, Phytomer. Tosin Malu Wilz on hyvä, lumenellaki osa tuotteista on hyviä, meikkivoiteet kylläki täyttä shittiä (mun mielipide).

• Mievain^^

En ole kokeillut oikeastaan mitään muuta kallista kuin Biothermia ja sekin rasva oli kyllä niin kuraa jo pelkän incin perusteella (oli lahja äidiltä niin käytin vaivalla loppuun). Sisälsi mm. alkoholia, joka kuivattaa ja rasvanhan pitäisi kosteuttaa?! Ottaa siitäkin sitten selvää...
      Luottomerkkini on Erisan, koska tuotteiden inceissä ei ole yhtään sellaista ainetta, jonka minä koen aivan hyödyttömäksi ihon lisärasitteeksi (silikonit, mineraaliöljyt, väriaineet jne.).
      Kaikkein pahimpia on nämä Anti age -tuotteet. Jotkun ovat valmiit maksamaan satasen pienestä voidepurkista, jossa ei ole mitään muuta kuin sontaa (kasa silikoneja yms.), jotka eivät oikeasti hoida millään tavalla ihoa.
      Yleensä kalliimissa maksaa purkit, merkit jne. Ja ainakin niissä inceissä, mitä olen vilkaissut ohimennen, ei ole mitään muuta kuin sellaisia vaikuttavia aineita (listan alkupäässä), joita en ikimaailmassa ihooni laittaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4896
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2709
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1752
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe