Liian vanha Amerikkaan?

Nainen melkein 30v.

Hei palstalaiset!

Olen nyt katsellut järjestöjen sivuja ja todennut Usa:n ikärajan olevan 26. Varmennan nyt täältä, että eikö sinne tosiaan pääse yhtään vanhemmat? Sinne taitaakin päästä vain järjestön kautta.

Olen kolmekymmentä joulukuussa täyttävä nainen. Pitkän "olenko liian vanha lähtemään"-ajatuksien jälkeen, päätin tämän olevan hyvä ratkaisu lähtevä aupairiksi/mother's helpiksi, koska se olisi hyvä tapa nähdä uutta kulttuuria turvallisella tavalla, saada lisää kielellistä varmuutta ja tavata uusia ihmisiä. Mutta ennenkaikkea siinä saisi kaksi aikuista ihmistä hyvän vaihtokaupan. Perhe saisi kivan osaavan aikuisen ihmisen hoitamaan lapsia/taloutta ja minä saisin hengähdystauon miettiä mitä elämältäni haluaisin.

Olen peruskoulun jälkeen ollut ammattikoulussa, pitkään töissä ja sitten lähdin lisää opiskelemaan ammattikorkeaan. Valmistuin ammattiin jonka työllisyys on todella heikkoa, varsinkaan lama ei tätä edesauta. Ala on kuitenkin minulle oikea, mutta siis vaikeaa työllistyä varsinkaan jos ei satu omaamaan kultalusikkaa ja suhteita alaan. Kyseessä on medianomi. Kirjoitan freelancerina ja työstän omaa kirjaa vapaa-ajallani. Nyt olen töissä Visuaalisen markkinoinnin puolella Stockmannilla määräaikaisessa sopimuksessa. Olen ollut paljon lasten kanssa tekemisissä, siskollani on tyttö ja serkkuja olen hoitanut useinkin. Taloushommat minulta sujuu, ammatiltani olen myös ravitsemustyöntekijä. Harrastan mm. taidetta kaikessa sen muodoissaan (kirjat, taidenäyttelyt, elokuvat ja musiikki esim.) liikuntaa ja rakastan ruuan laittoa leipomista.

Mietin myös sitä, että miten perheet suhtautuvat vähän vanhempiin Au Paireihin? Olen itse asunut yli kymmenen vuotta omillani, mutta osan ajasta kämppiksien kanssa. En usko siis tämän asian vaikuttavan asiaan, että olen jo aikuinen ihminen. Päinvastoin, uskoisin sen olevan etu. Olen rauhallisempi, järkevämpi ja kaikintavoin enemmän elämää nähnyt. Uskoisin, että nyt saan enemmän irti reissustani, kuin mitä olisin saanut vuosia sitten.

mutta summarum: liian vanha lähtemään Usa:n ja tietääkö joku pääseekö sinne muuta kautta kuin järjestöstä ja onko mitään sivustoa missä esim. suomalainen tai osaksi suomalainen perhe hakee esim. taloudenhoitajaa tai vastaavaa?

Kiitos kaikille kun luitte ja niille jotka asiallisesti vastaavat :)

Hyvää kevään odotusta, vaikka nyt ulkona onkin melkein -30.

-Mari

18

753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne vain

      Ja sitten vain kysyt heilta. Laatimasi viesti jo antaa erittäin hyvän kuvan sinusta joten käännä se englanniksi ja lähetä valitsemallesi perheelle.
      Sinä et menetä mitään. He joko hyväksyvät sinut tai ei. Elleivät, niin sitten sama kirje toiseen perheeseen, niin kaun kun tärppää. Aivan varmasti joku perhe saa sinusta loistavan kotihengettären.

      Vielä jos keskittäydyt USAn koillisrannikolle, siellä on paljon oppilaitoksia jotka jo sinäänsä luovat kansainvalisen tunteen lukuisine harrastusmahdollisuuksineen.

      Onnea matkaan!!!

      • Nainen melkein 30v.

        Hei vain :)

        En kyllä menetäkään, jos koettaa. Pitääkin alkaa surffailla perheitä.
        Mutta sitä pohdin, että pääseekö Usa:han muuta kuin järjestöjen kautta.
        Järjestöjen ikäraja on 26.

        Kanada ja Englanti tosin olisi sitten toinen vaihtoehto...

        -M


      • rouva76
        Nainen melkein 30v. kirjoitti:

        Hei vain :)

        En kyllä menetäkään, jos koettaa. Pitääkin alkaa surffailla perheitä.
        Mutta sitä pohdin, että pääseekö Usa:han muuta kuin järjestöjen kautta.
        Järjestöjen ikäraja on 26.

        Kanada ja Englanti tosin olisi sitten toinen vaihtoehto...

        -M

        Hei!

        Minua kiinnostaa miten sinun on käynyt?
        Itse samoissa mietteissä.


    • Minella.

      Joo, kerro miten kävi. Itsekin kohta 30v ja nyt haluisin au pairiksi. Takana lukio, amis ja amk. Työkokemusta myös kertynyt. Mutta järkytys oli suuri kun tajusin että järjestöjen kautta olen liian vanha (soitin pariin ja tarkistin vielä asian). Työtilanne ihan onneton, joten ihan mielelläni lähtisin kohentamaan kielitaitoani kuin työttömänä täällä olisin.

    • apviestin kirjoittaj

      Hei vaan!

      Kiva kuulla kohtalotovereista ja kiinnostuneista tilannettani kohtaan. Vielä olen ilman paikkaa, mutta veikkaan siihen olevan syynä rajoitteet ikä haluaisin suomalaisen/puoliksi suomalaisen perheen. Maakriteerit on kielen perusteella, että englannilla pärjää. Siis käy kaikki englannista uuteen-seelantiin.

      Ongelmia tuottaa se, että mitä kautta saisi luotettavan paikan. Kuten mainitsit myös, järjestöjen kautta olemme liian vanhoja.

      Miten sinun hakuprosessi etenee?

      • Minella.

        Hei!

        En ole nyt katsonut kun on ollut niin paljon muuta. Au pair world kiinnostais, mutta en haluaisi laittaa omaa profiiliani sinne kaikkien nähtäväksi. Olen niin vanhanaikainen siinä etten halua että profiilini tulee kaikkien näkyviin.

        Haudon vielä tätä asiaa koska mietityttää esim lakiasiat miten onnistuu (eli jos vaikka perheen kanssa ei menisikään hyvin ja olisi vain turistiviisumi). Eihän ongelma olisi mikään jos olisi tuntuva "pesämuna" sen varalta että tulee ikäviä yllätyksiä mutta kun sellaista ei ole.

        En kuitenkaan ole hylännyt asiaa vaan omalla verkkaisella tavallani haudon sitä :)


    • AuPairInFrance

      Moikka!
      Ootkos Au Pair Worldista yrittäny perhettä etsiä?

      http://www.aupair-world.net/index.php/

      Sieltä et tosin Amerikkaan pääse, mutta löytyy sieltä perheitä Australiasta, Canadasta jne. Ja monilla perheillä, jotka au pairia sitä kautta etsivät, lukee profiilissaan minkä ikäistä au pairia etsivät. Nopeasti kun vilkasin niin huomasin, että monilla ikähaarukka on 20-34vuotta!

    • ap kirjoittaja

      Hei!

      Kiitos todella paljon vinkistä, täytyykin selailla kyseistä sivustoa :)

    • tattoo_marie88

      haluan antaa pienen vinkin, jenkeissä au pairina ollessa ja silloin joissain perheissä jossa au pair oli 25-27 ikävuoden välillä, asetettiin kotiintuloajat, sekä auton käyttörajoitukset yms yms... itselläni sääntönä oli, että 8h ennen kuin aloitan seuraavana aamuna piti olla kotona..

    • OhMyGosh

      Minkä ihmeen takia aikuiselle ihmiselle jotain kotiintuloaikoja?
      Ja minkä ihmeen takia siihen on edes suostuttu?
      Kun itse olin aupparina, niin kotiintuloaikoja ei ollut. Pääasia että minä olen kunnossa työpäivää varten. Eli minun itse piti huolehtia siitä, että työkunnossa ollaan jos seuraavana päivänä töitä ja ulkona on oltu. Vastuuta hyvät ihmiset!

      Naurettavaa touhua, itse en todellakaan suostuisi mihinkään kotiintuloaikoihin.
      Kyllä ainakin itse olen sen verran jo kypsä ja vastuuntuntoinen, etten työpäivää edeltävänä iltana minnekään baariin lähde juomaan..

      • hostari

        Mutta kun kaikki au pairit eivat osaa itse pitaa huolta siita, etta ovat tyokunnossa aamulla. Mina ainakin haluan, etta lapseni saa kaiken (maksamani) huomion au pairilta heti aamulla ilman, etta au pair torkkuu krapulaansa ja laittaa lapselle dvd:n pyorimaan. Siksipa olenkin tyosopimuksessa maaritellut kotiintuloajan tyopaivia edeltavalle illalle. Kenellakaan meilla au pairina olleella ei ole ollut taman asian kanssa ongelmaa, koska se on ollut tiedossa jo ennen perheeseemme tuloa. Olemme ehka olleet onnekkaita au pairiemme kanssa, mutta riskia emme ota asiassa vaan asia lukee tyosopimuksessa.


    • kiinnostaa

      Hei ap, miten sinulle kävi? vieläkö etsit paikkaa? :)

    • John

      onko kaikki aupairit tyttöjä vai pääsisikö myös mies puolinen töihin perheisiin?
      ihan mielen kiinnolla kysyn, koska aivan upeaa on jos pääse oppimaan toisen kulttuurin/tavat/kielen yms.

      • booba2

        Toki miehetkin paasee:) Jos Jenkkeihin haluat, niin cultural caren kautta paasee jenkkeihin pojatkin (18-26v) ja varmasti myos yksityisesti muihin maihin tahdotaan miespuolisia au paiereja:)


    • lise

      John, kyllä miehetkin voi hakee au pairiksi. Jotkut perheet jopa hakevat pelkästään miespuolisia auppareita.

      Mä oon ite lähdös ens vuoden alussa USA:an vuodeksi ja vähä jänskäis jo:)
      Täytän ens vuonna 26 että onneks heräsin ajoissa tän asian kans ettei käy niinku teillä joillain..:(

    • helpperi

      USA:an voit paasta yksityisesti, mutta et jarjeston kautta. Jos onnistut loytamaan esim, diplomaatiperheen niin onnistuu kylla, muistaakseni B-1 viisumi kyseessa :)

    • 32 vuotias mies

      Oon myos lahdossa au-pairiksi.

      tuo ika juttu on rajallinen joihinkin maihin.. kuten USA ja Australia.

    • Kiinnostunut

      Olis kiva kokeilla tollasta :D Mutta miten te ootte saanu hoidettua hommat kotona? Vuokra ym kulut? :O

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1017
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      920
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      851
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      848
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe