Renkaan pyörimissuunta

Samppa

Kaikissa kumeissa ei näy olevan merkittynä pyörimissuuntaa. Onko tällöin samantekevää, kummin päin renkaan laittaa?

8

11351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyörä

Pistä rengas aina pyörimään myötäpäivään. Älä koskaan vastapäivään. Muuten pyöräsi kulkee taaksepäin.

• Hah

katsopa vain niin oikeanpuolen renkaat pyörivät myötäpäivään ja vasemmanpuoleiset vastapäivään. Muuten autosi pyörii ympyrää kumeja kuluttaen.

• -j-

Yleensä jos pyörimissuuntaa ei ole mainittu, on aivan saman tekevää mitenpäin renkaan vanteelle asettaa. Voit katsoa renkaasta onko kuviointi identtinen molemmista suunnista katsottuna. Tällöin renkaan voi asentaa kumminpäin tahansa. On kumminkin poikkeuksia kuten Nokian Mount&Ground nastarengas, jossa ei ole mainittu pyörimissuuntaa vaikka kuviointi on erilainen eri suunnista katsottuna. Tällöin on vain käytettävä maalaisjärkeä. Itse asensin kyseiset gummit samalla tavalla kuin traktoreissa on takarenkaat, kuviointi kun oli samanlainen.

• Pyöräiliä

Auton ja pyörän renkaat on vähän eri asia. Tuskinpa sinä pyörällä 100Km.t.ajat.

• Samppa
        Pyöräiliä kirjoitti:

Auton ja pyörän renkaat on vähän eri asia. Tuskinpa sinä pyörällä 100Km.t.ajat.

Juu eihän pyörällä toki ajeta 100km/h, tiedän sen. Kuitenkin jos renkaan jossa pyörimissuunta on ilmoitettu, laittaa väärinpäin, se kuluu nopeammin ja vierimisvastus on suurempi.

Nämä kyseiset renkaat ovat Continental Zetat ja kuvio ei ole aivan symmetrinen.

• Unkkari

Sähköpyörän renkaissa on pyörimissuunta osoitettu. Ehkä jarruttaminen liukkaalla on tehokkaampaa, jos rengas on nuolen osoittamassa pyörimissuunnassa. Traktorissa tarvitaan vetopitoa, mutta pyörässä jarrutustehoa, luulisin eli kuvion terän suunta määrää asennuksen.

• R_un

Sähköpyörissä ja sähköavusteisissa pyörissä on ihan normaalit kumit vanteissa.

• Schwalbe-e
        R_un kirjoitti:

Sähköpyörissä ja sähköavusteisissa pyörissä on ihan normaalit kumit vanteissa.

Paremmissa sellaisissa on e-hyväksytyt renkaat joille luvataan 50km/h nopeuden kestävyys sähköpyöräkäytössä. Itse asiassa esim. saksassa vaaditaan näiden renkaiden käyttöä sähköpyörissä jotka kulkevat yli 25km/h. Elikkäs normi renkaita ilman e-hyväksyntää ei saa edes käyttää näissä sähköpyörissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe