30m juoksu

ghj11

Haluaisin tietää millaset ajat on hyviä tolla matkalla. Oon aina ollu tosi nopea juoksemaan, 14-vuotiaana juoksin 30m matkan 3,93 sekunnissa (lenkkareissa ja paikaltaan pystyssä tietysti), nyt parin vuoden jälkeen varmasti reilusti nopeammassa ajassa. En oo mikään pikajuoksija, en oo koskaan mitään juoksutekniikoita opetellu tai mtn. Mutta millanen tulos tuo on tuon ikäiseltä ja minkälaisia on suomen huippuajat tuolta matkalta? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.

37

11846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollilla tavataan

      ja vielä ylämäkeen yksityisetsivä Cannon reppuselässä.

      • ghj11

        Hahh, ja muuten ihan varmana juoksin. Mun lähtönopeus on ihan helvetin hyvä, 100m matkalla en oo niin hyvä, koska vauhti alkaa tippua radikaalisti siinä 60m paikkeilla. 100m meni 14-vuotiaana 12,2 sekuntiin. Niin ois kiva tietää joltain asiantuntevalta henkilöltä että minkätasoinen suoritus tuo on.


      • 150 kiloa jännitystä
        ghj11 kirjoitti:

        Hahh, ja muuten ihan varmana juoksin. Mun lähtönopeus on ihan helvetin hyvä, 100m matkalla en oo niin hyvä, koska vauhti alkaa tippua radikaalisti siinä 60m paikkeilla. 100m meni 14-vuotiaana 12,2 sekuntiin. Niin ois kiva tietää joltain asiantuntevalta henkilöltä että minkätasoinen suoritus tuo on.

        Olisit ollut Münchenin 100m olympiafinaalissa 30m kohdalla aivan tasoissa hopeamitalisti Robert Taylorin kanssa, sinä siis 14-vuotiaana ja lenkkarit jalassa, pystylähdöllä

        http://www.youtube.com/watch?v=UX-TW_btOg8


      • Anonyymi
        150 kiloa jännitystä kirjoitti:

        Olisit ollut Münchenin 100m olympiafinaalissa 30m kohdalla aivan tasoissa hopeamitalisti Robert Taylorin kanssa, sinä siis 14-vuotiaana ja lenkkarit jalassa, pystylähdöllä

        http://www.youtube.com/watch?v=UX-TW_btOg8

        Muistahan laskea reaktioaika mukaan!


    • 12 + 8

      Taitaa ajanottajan sormi vähän edistää....

      • 18 + 2

        sielä loppumatkassa siis.. ja toisin päin.


      • ghj11
        18 + 2 kirjoitti:

        sielä loppumatkassa siis.. ja toisin päin.

        Hahhah :D Joo tota pien typo tai ajatuskatkos tullu, eli se aika tosiaan oli 4.93s, mitattu radan vieressä olevilla joillakin tunnistimilla eli on ihan tarkka. 100m aika sentään tais mennä oikein. Mutta millasia aikoja muut on juossu ja millanen toi mun aika on?


      • Mörri Möykky
        ghj11 kirjoitti:

        Hahhah :D Joo tota pien typo tai ajatuskatkos tullu, eli se aika tosiaan oli 4.93s, mitattu radan vieressä olevilla joillakin tunnistimilla eli on ihan tarkka. 100m aika sentään tais mennä oikein. Mutta millasia aikoja muut on juossu ja millanen toi mun aika on?

        Huippukiihdyttäjä Markus P. veteli telineistä ekat 30m tonne 3,80. Totuushan on, ettei noin lyhyellä matkalle ennätä mattimeikäläinenkään hävitä kovin paljoa huipuille. Seuraavilla 20m eroa sitten jo tuleekin melkoisesti kun isot pojat pääsevät vauhtiin :)


      • Anaconda
        Mörri Möykky kirjoitti:

        Huippukiihdyttäjä Markus P. veteli telineistä ekat 30m tonne 3,80. Totuushan on, ettei noin lyhyellä matkalle ennätä mattimeikäläinenkään hävitä kovin paljoa huipuille. Seuraavilla 20m eroa sitten jo tuleekin melkoisesti kun isot pojat pääsevät vauhtiin :)

        Juoksin tänään 30m testeis 4.16 15v Maalivahti ja käykää kattoo iigee jos ette usko latvakivistoo


    • Johnny Weissmüller

      Kaikilla ei nyt ole ihan selvää tämän alamittaisen matkan tulostaso. Oma 15v. futista harrastava poikani juoksi ajan 4,16 lenkkareissa, pystylähdöllä ja kennoajanotolla. Aika oli hyvä/erinomainen mutta ei kuitenkaan poikkeuksellinen. Vertailun vuoksi eräs kansallisen tason (nopea) futaaja teki parikymppisenä ajan 3,66.

      Totta on, että erot jäävät tällaisella matkalla suhteellisestikin ottaen pienemmiksi kuin satasella. Siis, mikäli satasella häviäisin maailman huipulle tasan kolme sekuntia, ero kolmellakympillä olisi alle yhden sekunnin.

      Heitän valistuneen arvauksen, että kymmenen sekunnin mies juoksee tämän karvan verran päälle 3 sekuntiin ja kolmentoista sekunnin mies neljän sekunnin pintaan.

    • JonesMac

      14 vuotiaana juostu aika 3,93 30 metrillä on pirun kova aika. Itse olen futisvalmentaja ja olen ollut seuraamassa myös yleisurheilijoiden edesottammuksia testeissä. Yleisesti ottaen A-junioritason futaajat runttaa 30m ka 4,10-4,20. Parhaat alle 3,90 sekuntia. A-junnut ovat 17-19 vuotiaita. B-junnuissa eli 15-16 vuotiaissa ka on jossain 4,15-4,30 välimaastossa ja parhaat juoksevat alle 4 sekuntia. Yksi testaamani kansallisen huipputason pikajuoksija / hyppääjä, joka oli futaaja tuolloin, juoksi 14 vuotiaana 3,97 30m joten 3,93 on äärettömän hyvä tulos.

    • fgtyjkl

      ite oon 12 v ja ennätys 30metrin juoksussa tällä hetkellä 5,10s

    • lovefootball <3

      ite oon 12 v ja ennätys 30 metrin juoksussa on tällä hetkellä 5,18s. onko se hyvä aika mun ikäselle?

      • moimooi

        minä ite oon 13 v harrastan yleisurheiluu ja säbää ja juoksin just eilen kun kokeiltiin matkan 4,56


    • Pesiksessäkin mennää

      Nopeimmat 12-v D-tyttö pesäpalloilijat vetää länsi-suomessa 4,42
      Eilen kellotettu...

    • Pesisboi

      Itse 16-v pesäpalloilija poika vedin tänään ennätykseni 4,14. Kovimmat omasta ikäluokastani juoksevat siihen 3,85 pintaan ja yksi suomen nopeimmista (ellei nopein) pesäpalloilija Niko Korhonen on kellottanut 3,66.

      • Minä olen mursu

        Näissä ajanottometodeissa on sitten ratkaisevia eroja eri lajien kesken. Esim. pesäpallossa ymmärtääkseni, kuten muissakin pallopeleissä lähdetään kennon takaa n.40cm. Yleisurheilun puolella yleensä ollaan aivan kiinni kennossa. Käsiajoissa haarukka voi olla suhteellisen suurikin, kymmenyksen heittoja. Ja tuossa joku mainitsi Münchenin satasen finaalin, näissä väliajoissa on reaktioaika mukana eli reipas kymmenys.


    • 14v futari

      30m. 4.16 14 vuotias poika, kova futari

    • ttk3

      30m kennoajanotolla 4.298 33vuotias mies. Harrastin aktiivisesti jalkapalloa 15 vuotiaaksi. Sen jälkeen ei vakituista liikuntaa.

    • Aikoinaan.

      30m kennoilla 3.76 U-15 Jalkapallo maajoukkue ehdokasleirillä eerikkilässä. Pomppu tuloskin hyvä 56cm.

    • Pesistyttö

      Ite oon 14.v pesäpalloilija tyttö ja mulla on 30m aika 4.45

    • 13vfutari

      Ite täs juoksin pari viikkoo sitte 4.33 nappiksilla kennoilla 13v futari

    • Koutsihoitaa

      Itse pesäpallovalmentajana näin yhden oman valmennettavani juoksevan 4.17 just viimeviikolla ja poika siis 15v. Ja joukkueessa muita suorituksia olivat eri pojilta 4.22 4.25 4.26 ja 4.33 eli suhteellisen nopeahko joukkue löytyy

    • Klaviar

      12-vuotias tyttö lentävällä lähdöllä 3,89 (aika valokennoilla) marraskuun alussa

    • etelänjoukkue

      8-vuotias tyttäreni juoksi tammikuussa kennoilla pystylähdöllä lenkkareilla 5,25, onko minkätasoinen aika ?

    • Airscale

      Jep jep...kovia tuloksia.
      Usain Boltin satasen 9.69 juoksussa 30 metrin väliaika oli 3.76 (1.85 1.02 0.91). Toi eka 10 m sisältää reaktioajan 0.165 eli kennomittauksella Boltin aika olisi ollut 3.595 sek

      • Bolton

        Oo hiljaa kun et mistään mitään ymmärrä


    • Bale

      Juuri äsken 30 m futistreenien testeissä 3,88. 10 m aikaan 1,53. Pikajuoksukisoissa talvella huonolla lähdöllä meni 60 m 7,49. Käsittääkseni ihan hyviä tuloksia ikäluokassani. Täytin just 16 v.

    • Mac10

      Ite oon harrastanu jalkapalloo tai ylipäätään urheilua vähän alle vuoden oon kohta 14vuotias ja kennotin ajan 4,19 30m matkalla. Onko aika minkälainen?

    • 30mhölkkääjä

      Jos kunto on vielä heikko, kannattaa 30 m juoksuharrastus aloittaa hölkällä. Esim 4 päivänä viikossa 30 m rentoa 6 min/km hölkkää.
      Kun kunto kasvaa, voi viikossa yhden 30 m vetää tasavauhtisena kovana. Joinakin viikkoina voi vetää 5 m vetoja 5 m kävelypalautuksilla.
      Puolen vuoden hölkän jälkeen voi koittaa yrittää enkkaa 30 m matkalla.
      Onnea yrityksiin

    • Anonyymi

      12-13v ikäisten lätkäjoukkue. Testin paras 30m 4.40s. Oma poika 5.03s ja oli joukkueen top10 mukana. Alkaa näkyä jo jääkiekkoilijoiden ”kangistuminen” juoksuun.

    • Anonyymi

      13 v ja juoksen 4.39

      • Anonyymi

        Pakottavat nisät ja uhkuvat utareet ovat hyvä asia, kun lehmät lasketaan keväällä laitumelle, mutta mikä minua häiritsee, kun niitä pitäisi esitellä striptease-tangon varressa?

        Länsimainen sivistyskö on vienyt ilon lemmen nostamisesta, vaikka "kiitos kaunoisen Jumalan, en ole nurkissa nuhannut, en sohannut soppiloissa"?


    • Anonyymi

      Itse juoksin tuossa iässä 20 kg tiiliskiviä repussa matkan aikaan 3.23. Avojaloin

    • Anonyymi

      No ihan mahdollista mutta näin ikäni kovimpana 15v juoksiana 30m 3.90 menee helposti 60m voisi mennä nyt 7.10

    • Anonyymi

      Itsellä menee 30m lentävällä lähdöllä 3.15. Ikää 30v. Juoksutekniikoita en ole harjoitellut enkä kuulu juoksuseuraan.

    • Anonyymi

      Vitut juossu

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3163
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3004
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2225
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1982
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1795
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1572
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      101
      1295
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1185
    Aihe