Mitä tekisit, jos...

Mitä tekisit, jos elintasosi vastaisi (kohtuullisia) toiveitasi lopun ikääsi ilman, että sinun pitäisi se saavuttaaksesi joko opiskella tai tehdä töitä? Opiskelisitko tai työskentelisitkö silti omaksi iloksesi? Jos, niin mitä? Jos tekisit jotain muuta, niin mitä?
70684
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 70

Vanhimmat

emme ymmärtäneet kysymystä !1111!11

Äänestä
  • Aloittaja

Te jatkaisitte tentun juomista ja nurkkiin kuseskelemista entiseen malliin.

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Te jatkaisitte tentun juomista ja nurkkiin kuseskelemista entiseen malliin.

miksikäs ei !11!1!1

Ei vaan. Jos mutsilla olisi tietty summa rahaa, hän ryhtyisi hankkeeseen joka vaatisi samalla myös opettelua. Mutsi on sellainen nikkarointivelho, joka tykkää kyhätä asioita ja puuhailla kaikennäköistä.

Nyt kun rahaa ei ole, ja elämäntilanne on mikä on, niin pitää olla tietokoneella ja asua kaupungissa ja muuta vähemmän kivaa. En kyllä missään tapauksessa haluaisi jäädä vain kotiin katsomaan telkkaria. Masentuisin. En oikein tiedä mitä tarkoitat, minä ajattelen niin, että terve ihminen on kiinnostunut jostain ja tekee jotain ja on valmis näkemään vaivaa.

Äänestä

• Aloittaja

alv-liskot kirjoitti:

miksikäs ei !11!1!1

Ei vaan. Jos mutsilla olisi tietty summa rahaa, hän ryhtyisi hankkeeseen joka vaatisi samalla myös opettelua. Mutsi on sellainen nikkarointivelho, joka tykkää kyhätä asioita ja puuhailla kaikennäköistä.

Nyt kun rahaa ei ole, ja elämäntilanne on mikä on, niin pitää olla tietokoneella ja asua kaupungissa ja muuta vähemmän kivaa. En kyllä missään tapauksessa haluaisi jäädä vain kotiin katsomaan telkkaria. Masentuisin. En oikein tiedä mitä tarkoitat, minä ajattelen niin, että terve ihminen on kiinnostunut jostain ja tekee jotain ja on valmis näkemään vaivaa.

Jos et pidä kaupungissa asumisesta, niin muuttaisitko maalle? Hankkisit nikkarointitilat ja toteuttaisit siellä itseäsi? Matkustelisit? Opiskelisit samaa kuin nytkin tai kenties jotain muuta ilman huolta taloudellisista murheista? Matkustelisit?

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että tavoitteet, niihin pyrkiminen ja niiden saavuttaminen pitävät elämän kuosissa.

Äänestä

Jos et pidä kaupungissa asumisesta, niin muuttaisitko maalle? Hankkisit nikkarointitilat ja toteuttaisit siellä itseäsi? Matkustelisit? Opiskelisit samaa kuin nytkin tai kenties jotain muuta ilman huolta taloudellisista murheista? Matkustelisit?

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että tavoitteet, niihin pyrkiminen ja niiden saavuttaminen pitävät elämän kuosissa.

kyllä, enkä mistään eri mieltä. Samaa ja lisäksi muutakin.

Äänestä

Minä haluaisin ihan ikioman pikkuisen luontaistuotekaupan, siellä viihtyisin ja se olisi unelmahomma.
Tekisin siellä työtä ja huolehtisin että asiakaspalvelu toimii.

Äänestä
  • Aloittaja

Mistä kiinnostus moiseen? Oletko itse innokas käyttäjä ja jos, niin oletko saanut niistä apua terveysongelmiin?

Äänestä

Mistä kiinnostus moiseen? Oletko itse innokas käyttäjä ja jos, niin oletko saanut niistä apua terveysongelmiin?

huoltoasemahan ajaa saman asian !111!1

h-u-o-l-t-o

Äänestä

Mä opiskelin sitä alaa melkein kaksi vuotta ja nyt tammikuussa valmistuin fytonomiksi.

Kyllä se on vaan mun juttu, toki mä käytän joitakin tuotteita. Mutta lähinnä luomujuttuja ja lähden siitä että ravinnoista kaikki ihmisen pitää saada.

Äänestä

Koska en usko, että nauttisin siitä, että rahaa tulee "jostain" ilman, että olen sen itse ansainnut. En tuntisi itseäni vapaaksi, kuten nyt.

Äänestä
  • Aloittaja

Sitä samaa kuin nytkin? Yhtä pitkää päivää?

Äänestä

Sitä samaa kuin nytkin? Yhtä pitkää päivää?

Välillä pitkää päivää, kun työ nyt on semmoista, että joskus on tehtävä kelloon katsomatta. Liika vapaa-aika ei ole mun juttu. Sitten voi karata korpeen, kun työt ovat semmoisessa vaiheessa, että pitää suunnitella uutta. Kalassa tai tulilla istuessa syntyvät parhaimmat ideat, eli yhdistettyä työ- ja vapaa-aikaa. Matkustelu vain matkustelun vuoksi ei enää kiinnosta.

Äänestä

Enempi se varmasti vaikuttaisi siihen, et miten paljon paskaa sietäisi eli kuspäiset pomot/omistajat saisivat nykyistäkin helpommin kuulla kunniansa. Ai mitä - no kaikkea tieteskin - kohtuudella.

Äänestä
  • pinna, kusipäisille pomoille vaan jotenkin tulee sanottua joka tapauksessa.

*tähän asti on silti pärjätty*

Äänestä

• Aloittaja

alv-liskot kirjoitti:

pinna, kusipäisille pomoille vaan jotenkin tulee sanottua joka tapauksessa.

*tähän asti on silti pärjätty*

Jos ei olisi taloudellista pakkoa, sitähän voisi ottaa loparit, perustaa oman firman tai etsiä ajan kanssa duunipaikan, jossa olisi mukavampi pomo.

Äänestä

Jos ei olisi taloudellista pakkoa, sitähän voisi ottaa loparit, perustaa oman firman tai etsiä ajan kanssa duunipaikan, jossa olisi mukavampi pomo.

niin, että tietynlaiset paikat ovat halunneet just munlaista ihmistä. Ne kusipääpomopaikat eivät itseänikään kiinnosta, koska työsuhde perustuu luottamukseen ja kunnioitukseen. Minä en yksinkertaisesti tee, jos en kykene arvostamaan työnantajaa.

Vastaavasti, sitoudun hyvin voimakkaasti jos aiheelliselta näyttää. En luovuta tunnollisuuttani kenen tahansa käyttöön.

Äänestä

ihan mitä huvittaa eli en ainakaan töitä :) ellei sattus tulee semmoi ihme auttamisenhalu joku päivä..

Äänestä
  • Aloittaja

No mikä huvittaisi tällä hetkellä? Ja jos auttamishalu kävisi sietämättömäksi, ainahan sitä voisi tehdä vapaaehtoistyötä omilla ehdoillaan.

Äänestä

No mikä huvittaisi tällä hetkellä? Ja jos auttamishalu kävisi sietämättömäksi, ainahan sitä voisi tehdä vapaaehtoistyötä omilla ehdoillaan.

hetkellä huvittais karistaa suomen lumet punteista ja karauttaa johonki etelämpään :) Suomalaisilla on niin tympeet kuontalotkin, mitä on kadulla vastaan kävelly..ei tervehditä eikä kiitetä vaikka ovia aukoo jne...eli maisemnavaihdos tekis teräää..johonki missä ihmiset vielä osaa hymyillä ja käytöstavat :)

Niin no en usko että ihan äkkiä olis pulaa muusta tekemisestä :)

Äänestä

ostaisin iso prätkän noin 8 litrasen ja ajelisin sillä pitkin muailmaa

Äänestä
  • Aloittaja

Linkitäpäs joku esimerkki, kiitos!

Äänestä

• Aloittaja

Jaa että suuri on sitten kaunista?

et tartten ison mopon korostamaan sitä ja kyllähän tuosta lähtee helvetinmoiset iänet, kuka korppusirkkeliä viittii kuunnella.

Äänestä

• monte24 kirjoitti:

et tartten ison mopon korostamaan sitä ja kyllähän tuosta lähtee helvetinmoiset iänet, kuka korppusirkkeliä viittii kuunnella.

ihan kadulakin.
    Vaikeita hallita.Ei ehkä sen pieni egosen miehen eka valinta..

Äänestä

valmistamaan itselleni Hattori Hansoa ja eläisin elämäni loppuun onnellisesti.

Äänestä
  • Aloittaja

Mitä helvettiä on Hatori Hanso?

Äänestä

Mitä helvettiä on Hatori Hanso?

on hattori hanzo ja katana :)

Äänestä

• bluikkis.. kirjoitti:

on hattori hanzo ja katana :)

hatori hanso olis lappalaine versio alkuperäisest

Äänestä

• kundi.kundine kirjoitti:

Hattori Hansson on Kiirunasta.

Äänestä

• kundi.kundine kirjoitti:

sanoen se on poronsarvesta tehty puukko :)

Äänestä

• bluikkis.. kirjoitti:

sanoen se on poronsarvesta tehty puukko :)

kullalles suukko.

Äänestä

• modelli kirjoitti:

kullalles suukko.

mielelläni ja vähän väliä :)

Äänestä

Tekisin nykyistä työtäni. Olisin henkisesti köyhä, ilman työtä. Pari kolme kuukautta ehkä jaksaisi olla vaan. Senjälkeen vapaaherran elämä alkaisi maistua puulta.

Äänestä

ja opiskelen.
Tykkään et maailma on loputonta oppimista varten.
Luulen, et se oli isäni joka laittoi minuun tän liekin, jos en jotain ymmärrä, otan selvää.
Se on varmaan ollut johtotähti elämässä.
Toinen juttu on ollut sit et olen ollut työmaalla joka on koko olemassaoloaikans ollut muutoksen kourissa.
Pysähtynyt tila, olis kauhistus...

Äänestä
  • Aloittaja

Taitaa olla yleinen naistentauti. Siitä on kärsinyt mutsini ja näyttää edelleen kärsivän niin systerini kuin Rouva Ratikkakin. Eikä sillä, etteikö opiskelu hyvä harrastus olisi. Hatunnoston paikka ennemminkin.

Äänestä

Taitaa olla yleinen naistentauti. Siitä on kärsinyt mutsini ja näyttää edelleen kärsivän niin systerini kuin Rouva Ratikkakin. Eikä sillä, etteikö opiskelu hyvä harrastus olisi. Hatunnoston paikka ennemminkin.

jos lakkaa oppimasta, kuolee pystyyn.
    Silloin kun kysymykset loppuu, on aika vaarallinen olotila...

Äänestä

Paskaakos sitä valmiissa maailmassa.

Äänestä
  • Aloittaja

Nyt puhuttiin unelmista, ei arkirealismista.

Äänestä

Nyt puhuttiin unelmista, ei arkirealismista.

No kai sitä sitten hommais tollasen:
    http://www.sturminsternewtonrotary.co.uk/images/Sailing ship1.jpg

Asiallinen miehistö, puhdas haaremi, säiliöautollinen rommia, tonni pilveä ja säyseä laivakoira messiin ja seilaisi auringonlaskusta auringonlaskuun.

Mihin muuten hävisi se 1 lotto- sillä voitti (kuulemma) 10000/kk oliko se viiden vai peräti 10 vuoden ajaksi? Sehän olis just sopiva. 5 vuoden kuluttua sais sit kärrätä johonkin hoitolaitokseen seiniä tuijottamaan.

Äänestä

opiskelisin, mikäli jokin mielenkiintoinen löytyy.

Toisaalta hankkisin blues auton ja laittaisin sitä kuntoon.

Äänestä
  • Kehittelisin harrastusteni lomaan erilaisia merkityksellisiä tekoja.

Äänestä

• vapaarajattomanluova kirjoitti:

Kehittelisin harrastusteni lomaan erilaisia merkityksellisiä tekoja.

aina voisi rakentaa tai vuokrata ateljeen.
    Rakentaminen lienaa halvempaa loppupeleissä.

Äänestä

jotai pitäis tehä, ku ei osaa olla paikallaan.
tai sit jotai yleishyödyllistä puuhastelua, hyväntekeväisyyttä tai jotai.

Äänestä

... juuri noin nyt... =)

Äänestä

kuin nyt, paitsi duunia tekisin huomattavasti vähemmän. Ehkä noin kolmanneksen vähemmän kuin nyt pakosta joutuu tekemään...

Äänestä
  • muutaisin korpeen hevosten ja koirien kanssa:-D harrastaisin hiusten kanssa värkkäilyä ihan vaan joskus huvikseni:-D

Äänestä

• siinäpä se.. kirjoitti:

muutaisin korpeen hevosten ja koirien kanssa:-D harrastaisin hiusten kanssa värkkäilyä ihan vaan joskus huvikseni:-D

mihinkään muuttaisi. Rakastan tätä kaupunkia. Hassua, mutta pidän tätä kotikaupunkina enemmä, kuin kaupunkia missä olen syntynyt ja kasvanut... Paitsi johonkin lämpimään muuttoa voisi toki harkita...

Kyllä mä oikeestikin voisin tehdä näitä samoja raksahommia, mitä tässä on tullut tehtyä jo jokunen vuosi. Heh... Mulla olis vaan liukuva työaika tässä skenaariossa... Ja kaikkeen muuhunkin kivaan jäisi sitten sopivasti aikaa.

Äänestä

• Nyt me ollaan sulle mukavia! *halii*

Sä olet aika vitun tyhmä tuossa ylimielisyydessäs. Ei tullut mieleesi, että olin tarkoituksella pelissänne mukana, jotta saisin lyötyä vyön alle?
    Luulet, että olin kirpelan kanssa taas suhteessa samaan aikaan, kuin sinä, vaikka olin ihan eri akan kanssa. Nyt sulla ei ole enää kirpelaa, eikä mua pelattavana.

Äänestä

• old_profile_51557 kirjoitti:

Nyt me ollaan sulle mukavia! *halii*

Sä olet aika vitun tyhmä tuossa ylimielisyydessäs. Ei tullut mieleesi, että olin tarkoituksella pelissänne mukana, jotta saisin lyötyä vyön alle?
    Luulet, että olin kirpelan kanssa taas suhteessa samaan aikaan, kuin sinä, vaikka olin ihan eri akan kanssa. Nyt sulla ei ole enää kirpelaa, eikä mua pelattavana.

Häh?

Äänestä

• old_profile_48636 kirjoitti:

Häh?

Mitä vittua mun ja kirpelan asiat sulle kuuluu? Sun elämäs kuuluu mulle, koska olet samassa suhteessa kanssani ja leikit mun elämällä. Olet vaan niin mielisairaan ylimielinen, ettet tajua rajoja siitä, mitä voit tehdä ja mitä et. Mun puolesta sinä olisit ihan hyvin saanut kirpelan itsellesi. Jos kirpela on kanssas onnellinen, niin kuulutte yhteen. Juttu vaan meni niin, että teidän pitä alkaa tekemään mulle kaikenlaista paskaa, niin eikö silloin järjen pitäis sanoa, että teette siinä vaan itellenne hallaa?

Tiedoksesi, että sun panemiset kuuluu mulle tällä hetkellä aika pirun tarkkaan.

Äänestä

• old_profile_51557 kirjoitti:

Mitä vittua mun ja kirpelan asiat sulle kuuluu? Sun elämäs kuuluu mulle, koska olet samassa suhteessa kanssani ja leikit mun elämällä. Olet vaan niin mielisairaan ylimielinen, ettet tajua rajoja siitä, mitä voit tehdä ja mitä et. Mun puolesta sinä olisit ihan hyvin saanut kirpelan itsellesi. Jos kirpela on kanssas onnellinen, niin kuulutte yhteen. Juttu vaan meni niin, että teidän pitä alkaa tekemään mulle kaikenlaista paskaa, niin eikö silloin järjen pitäis sanoa, että teette siinä vaan itellenne hallaa?

Tiedoksesi, että sun panemiset kuuluu mulle tällä hetkellä aika pirun tarkkaan.

Sun ja kirpun asiat ei kiinnosta mua pätkääkään.

Mutta kysymys kuuluukin, että miksi minun asiat kiinnostavat sinua?

Äänestä

• Aloittaja

old_profile_48636 kirjoitti:

Sun ja kirpun asiat ei kiinnosta mua pätkääkään.

Mutta kysymys kuuluukin, että miksi minun asiat kiinnostavat sinua?

Piti kysyä ihmisten haaveita ja päädyttiin palstanimimerkki Kirpelaan. Kiitos, kaifat! ;-)

Äänestä

Piti kysyä ihmisten haaveita ja päädyttiin palstanimimerkki Kirpelaan. Kiitos, kaifat! ;-)

Tää on niin tätä...

Mut kai mä ehdin vastata aloituksesi kysymykseen, ennen kuin toi rääpäle tuli säätää tähän?

Äänestä

Keskittyisin eläinten hyysäämiseen. Jos olis tarpeeksi isot tilukset, niin meillä olisi rekkuja kotihoidossa ja niin edelleen.

Äänestä
  • kyllä mä sen tutkinnon suorittaisin loppuun, ihan tän palstan kiusaksi.

Äänestä

• Aloittaja

KoppavaHoro kirjoitti:

kyllä mä sen tutkinnon suorittaisin loppuun, ihan tän palstan kiusaksi.

Jos minä olisin noin kiinnostunut eläimistä, niin varmaan haavemaailmassani opiskelisin eläinlääkäriksi. Miten olisi?

Äänestä

Jos minä olisin noin kiinnostunut eläimistä, niin varmaan haavemaailmassani opiskelisin eläinlääkäriksi. Miten olisi?

ei olla toisiamme varten. Eläinlääkärin pitää osata olla viileämpi kuin mitä mä osaisin. Ja sama pätee ihmislääketieteeseen.

Sitäpaitsi mun on vaikea katsoa mitään leikkauksia, vaikka veren näkemiseen olenkin jo harjaantunut.

Mä kyllä uskon, että olen hyvä näkemään sen, milloin eläimen pitää antaa mennä eli siinä mielessä voisin sellaisessa sheltertoiminnassa hyvinkin osata toimia. Mä olen selkäydintä myöten koordinaattori.

Äänestä

Aaaa, mikä ajatus. Töitä en tekisi päivääkään sen jälkeen!!!

Virallinen tekeminen olisi opiskelua vain ja ainoastaan minua kiinnostavista aiheista ilman hoppua. Valmistumisellahan ei olisi mitään merkitystä. "Työtä" korkeintaan jos se ei olisi sitovaa eli tarvii olla jossain tiettyyn aikaan ja tietyn ajan. Poikkeuksena jos olisi todella mielenkiintoinen ja lyhyehkö projekti, niin sen nyt vielä nielisi.

Matkustelisin ristiin ja rastiin. Puunaisin ja sisustaisin kämppää. Laittaisin itteni priimakuntoon. jne jne.

Tekisin sitä mitä aamulla herätessä mieleen juolahtaisi :D

Äänestä
  • Aloittaja

Minne matkustelisit ja millaisia matkoja? Paketteja Kanarialle vai omatoimisesti viidakkoon tai kaupunkiin?

Äänestä

Tekisin juurikin sitä, mitä teen tälläkin hetkellä. Ehkä laajentaisin tuota kasvimaaosastoa pikkasen, mutta mitään suuria muutoksia elämääni - en.

Äänestä
  • Kun laajennat kasvimaata, niin lisää repertuaariisi ranskalainen rakuuna! Sen maku saa ihmisen hymyilemään!

Äänestä

• mariamania kirjoitti:

Kun laajennat kasvimaata, niin lisää repertuaariisi ranskalainen rakuuna! Sen maku saa ihmisen hymyilemään!

Kiitos vinkistä. Pitää laittaa korvan taakse. Kevät tulee. Luulen, että tuo venäläinen versio toimii näillä leveysasteilla kuitenkin paremmin ;)

Äänestä

Varmaankin tekisin päivän pari per viikko, tahdilla töitä. Ehkä vapaaehtoisena jossain kehitysvammaisten työpajalla jos ei muuta.

Äänestä
  • Aloittaja

Mihinkäs loppuaika?

Äänestä

halun kokee saavuttavani jotakin 8D
ja pakko jotaintöitä tehä,että pääsee ulkoilmaa 8D

Äänestä

.

Äänestä
  • Aloittaja

Parempi, kun pysyt Yakovin panopuuna paljusellissä. Ei sinusta rehellisesti sanottuna muuhun ole. Voi alkaa oikea elämä pelottaa, kun se ei olekaan kuin merimieselokuvissa. Mutta voihan paskapyttyäkin kiertää kuin Cap-Hornia, joten kaikki toivo ei ole menetetty.

Äänestä

Parempi, kun pysyt Yakovin panopuuna paljusellissä. Ei sinusta rehellisesti sanottuna muuhun ole. Voi alkaa oikea elämä pelottaa, kun se ei olekaan kuin merimieselokuvissa. Mutta voihan paskapyttyäkin kiertää kuin Cap-Hornia, joten kaikki toivo ei ole menetetty.

Itsellään Ratikalla ei ole yhtään mitään näyttö edes työnteosta, mikäonki epäilyttävää,kun äijä asuu palstalla--------voikorkeitaan joki porttivahti olla ja saanut luvan palstailla ajankulukseen, kun portinaukaisunappia painaa kolme kertaa päiväss,
    Lukemiseksi annettu vanhat kokomukse lhdet. joista copypastaa viestinsä

Äänestä

Opiskelun suhteen vaihtoehtoja olisi lukemattomia, - työn pitää olla jotenkin asiakaspalveluun liittyvää..:)

Äänestä

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Mitä tekisit, jos elintasosi vastaisi (kohtuullisia) toiveitasi lopun ikääsi ilman, että sinun pitäisi se saavuttaaksesi joko opiskella tai tehdä töitä? Opiskelisitko tai työskentelisitkö silti omaksi iloksesi? Jos, niin mitä? Jos tekisit jotain muuta, niin mitä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu