Voiko nainen mennä yksin baariin?

menisinkö

En tarkoita kysymystä moraalisessa mielessä, vaan että onko jotenkin todella omituista, jos nainen menee yksin baariin. En ole baareissa kulkenut, en tiedä. Oletteko te koskaan nähneet kenenkään naisen menevän baariin yksin tai olevan siellä yksin?

34

4639

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyyti K

      mutta vielä 70-luvulla sitä pidettiin sopimattomana.

      • nmmmmmmmmmmmmm

        Muistan nähneeni joskus dokumentin jossa sanottiin että naiset eivät päässeet edes ravintolaan sisälle ilman miesseuraa.


      • Anonyymi
        nmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Muistan nähneeni joskus dokumentin jossa sanottiin että naiset eivät päässeet edes ravintolaan sisälle ilman miesseuraa.

        Eivät päässeet edes ruoka-ravintolaan ilman miestä.


    • Niceasiawinner

      Voi mennä baariin, pubiin, ravintolaan, yökerhoon... Käy itse katsomassa. Mikä on pahinta mitä voi tapahtua (edellyttäen ettet juo itseäsi tolkuttomaan känniin etkä tee muuta typerää)? "Maine menee"? Monenko luulisit siinäkään tapauksessa muistavan asian vaikkapa kuukauden kuluttua?

    • yksinainen _

      Nähnyt? Olen MENNYT ja monen monta kertaa :D

      Tohon lempparipubiin on helppo mennäkin yksin, kun tiskin takaa löytyy tuttuja, ja joskus siellä sitten joku tuttu onkin. Eli siis miksi ei voisi nainen lähteä baariin yksille, kun miehetkin voi!

      Tai keikoille, miksei muka vois mennä yksin?!

      Yökerhot on jotenkin pikkasen eri juttu, oli sitten nainen tai mies, niin yksin jos on, saalistajaltahan se tuntuu... että nyt on tyypillä joku tietty mielessä eikä tahdo kavereita tielle... mutta mitäs siitä. Itse olen siis joskus yökerhoonkin yksin lähtenyt kun menojalka on vipattanut ja kavereilla on, ja tanssia saanut ja yksin kotiin lähtenyt - se on omasta itsestä kiinni, ja pitää vaan sitten muistaa se, että yksin ei kannata mitään örvellyskännejä vetää!

    • ap

      En tarkoittanut kysymystä moraalisessa mielessä tai että "meneekö maine".

      Tarkoitin sitä, miten noloa ja hävettävää olisi mennä yksin baariin vai onko? Ja mitä mä siellä baarissa tekisin kun ei ole kaveria jonka seurassa ikään kuin olla. Ostaisin juoman ja seisoisin jossain orpona? Ihmiset ovat kai aika paljon omissa porikoissaan baareissa?

      • rtewyeywe

        Monet menee baariin porukassa mutta ovat silti yksinäisiä. Ei siellä monellakaan ole oikeita kavereita, vaan ryyppyjengiä tai työporukkaa yhdessä ryyppäämässä. Juttukavereita löytyy varmasti etenkin naisille, seuran tasosta en kommentoi.


      • Nnnnnainen

        Kuka tahansa voi haluta oluen/drinkin illalla. Kuinka moni viitsii alkaa pelkästään itselleen väsäämään mojitoa tai bloody marya? Helpompi mennä baariin ja ottaa se siellä. Tai mennä baariin oluelle ihan samalla tavoin kuin ihmiset haluavat mennä kahvilaan kahville, vaikka voisivat keittää sen kahvin kotonaankin.

        Ei ole mitään noloa siinä, että haluaa käydä juomassa virvokkeen ja samalla katsella muita ihmisiä.

        Helpointa on olla baaritiskillä tai sen läheisyydessä, jos olo tuntuu epävarmalta.

        Kävin itse yhteen aikaan joka perjantai töiden jälkeen lukemassa iltapäivälehdet Memphisissä. Ei tullut mieleenkään, että siinä olisi jotain noloa tai hävettävää.


      • ap
        Nnnnnainen kirjoitti:

        Kuka tahansa voi haluta oluen/drinkin illalla. Kuinka moni viitsii alkaa pelkästään itselleen väsäämään mojitoa tai bloody marya? Helpompi mennä baariin ja ottaa se siellä. Tai mennä baariin oluelle ihan samalla tavoin kuin ihmiset haluavat mennä kahvilaan kahville, vaikka voisivat keittää sen kahvin kotonaankin.

        Ei ole mitään noloa siinä, että haluaa käydä juomassa virvokkeen ja samalla katsella muita ihmisiä.

        Helpointa on olla baaritiskillä tai sen läheisyydessä, jos olo tuntuu epävarmalta.

        Kävin itse yhteen aikaan joka perjantai töiden jälkeen lukemassa iltapäivälehdet Memphisissä. Ei tullut mieleenkään, että siinä olisi jotain noloa tai hävettävää.

        "Helpointa on olla baaritiskillä tai sen läheisyydessä"

        Memphis...

        Pistän nuo mieleen. Pitäisi uskaltautua kokeilemaan. Vaikka eka käydä vaan iltapäivällä/alkuillasta lukemassa iltapäivälehdet.


      • Tms....
        ap kirjoitti:

        "Helpointa on olla baaritiskillä tai sen läheisyydessä"

        Memphis...

        Pistän nuo mieleen. Pitäisi uskaltautua kokeilemaan. Vaikka eka käydä vaan iltapäivällä/alkuillasta lukemassa iltapäivälehdet.

        Käyn joskus yksin tsekkaan jonkun bändin, en jaksa "järjestää" viikkoja etukäteen jotain ystävien kanssa. Eka karta voi olla epämukava, onhan se outoa, mutta yksin sitä kuuntelee musaa kotonakin, eli - olen nykyään kuin kotonani jos vaikka olisinkin yksin liikkeellä.

        Jos ja kun rentoudut, saattaa olla ettet joudu kauaa yksin notkua, kyllä miehet tulee jututtamaan:)


    • Olen nähnyt yksinäisiä että kyllä voi, mikä sen kieltää?
      Mutta ei kannata sitten kaatokänniä juoda, jos yksin on. Sama se koskee muuten miestäkin, on nimittäin aika heikoilla näin pakkasella. Kesällä on eri juttu.

    • +++++++

      Olen tavannut yökerhossa kivan ja kauniin nuoren naisen joka oli tullut sinne yksin ja halusi tanssia. Juteltiin vähän aikaa. En edes tajunnut ihmetellä sitä että oli yksin tullut. Yksin baariin menevä mies on ehkä vähän oudompi tapaus. Helposti ajatellaan että se on vaan siellä metsästämässä naista. Naisillahan on hyvänä selityksenä se että jos tykkäävät tanssia.

    • ap

      Jos mä menisin baariin yksin niin voisin esittää sisään mennessäni, että mua ikään kuin joku odottaisi baarin sisällä... Ettei olisi niin surkea ja nolo olo mennä. Ja sisällähän voisi olla ikään kuin seurastaan eksynyt... Vähän vaikealta tuntuu, hävettää yksinäisyys.

      • 586uyu

        Eiku tartut lähimmästä komeasta miehestä kiinni. Tsadaa! Et ole enää yksinäinen.


      • bcbvbcv

        Kuulostaa vähän siltä että sun täytyy keksiä noita perusteluja itsellesi. Kanattais varmaan olla sinut itsensä kans ennen kuin alkaa kiusaaman itseään. Jos et tunne oloasi hyväksi baarissa niin tuskin se esittämälläkään hyväksi muuttuu. Kun saat vähän enemmän elämän kokemusta niin tajuat että muiden ajatukset ovat ne vähäisimmät joista kannaa välittää.


      • yp9yhpö
        bcbvbcv kirjoitti:

        Kuulostaa vähän siltä että sun täytyy keksiä noita perusteluja itsellesi. Kanattais varmaan olla sinut itsensä kans ennen kuin alkaa kiusaaman itseään. Jos et tunne oloasi hyväksi baarissa niin tuskin se esittämälläkään hyväksi muuttuu. Kun saat vähän enemmän elämän kokemusta niin tajuat että muiden ajatukset ovat ne vähäisimmät joista kannaa välittää.

        Hyvä vastaus.

        Kannattaa kuitenkin mennä sen ensimmäisen kerran vaikka nolottaisikin, voisit huomata ettei ole mitään syytä olla nolostunut.

        "muiden ajatukset ovat ne vähäisimmät joista kannaa välittää."

        Juuri näin, kannattaa elää se oma elämä eikä jättää kivoja asioita tekemättä sillä syyllä että joku muu ehkä mahdollisesti ajattelisi jotain sinusta.


    • 21

      eikä siinä ole sen kummempaa.Kunhan pidät huolta itsestäsi, niin kuin moni sitä on jo sanonut.
      Minä käyn ja kipasen sitten kotiin kun siltä tuntuu, eikä siinä sen kummempaa.
      En hae mitään, tykkään tanssia, siinä se.

      • 30v.

        Miten silloin pääsee ei-toivotusta seurasta eroon? Kun ei siis pääse siirtymään kaverin selän taakse?


      • mikä ongelma??
        30v. kirjoitti:

        Miten silloin pääsee ei-toivotusta seurasta eroon? Kun ei siis pääse siirtymään kaverin selän taakse?

        jos eitoivottu seuralainen oli kuitenkin asiallinen niin: "Oli kiva jutella, mukavaa illanjatkoa." Ja siirtyminen muualle. Tai jos haluaa jäädä samalle paikalle niin lisäys, että "Nyt haluaisin kuitenkin jatkaa iltaa ihan itsekseni." Positiivisesti mutta jämäkästi.

        Jos eitoivottu seuralainen ei ole edes asiallinen niin "ole hyvä ja poistu".


      • 11
        30v. kirjoitti:

        Miten silloin pääsee ei-toivotusta seurasta eroon? Kun ei siis pääse siirtymään kaverin selän taakse?

        pois pikkuhiljaa tai kääntää selän.
        Aina ei vain kaipaa seuraa, eikä halua jutella.


      • reippaasti vaan
        30v. kirjoitti:

        Miten silloin pääsee ei-toivotusta seurasta eroon? Kun ei siis pääse siirtymään kaverin selän taakse?

        Sanoo selvällä ja kuuluvalla äänellä että "en ole kiinnostunut seurastasi, voisitko poistua?" Yleensä toimii.


    • nainen 88_

      Olen kerran mennyt yksin yökerhoon, ja minusta se oli todellinen sosiaalinen koetinkivi. Olin toisella paikkakunnalla, missä asun, ja koska en tuntenut ketään, jota olisin voinut pyytää mukaan, päätin uskaltautua yksin baariin. Omalla kotipaikkakunnalla tuskin olisin uskaltanut. Jotenkin sitä olisi ajatellut "menettävänsä kasvonsa", jos olisi sattunut törmäämään tuttuihin ja olisi tullut ilmi, että olin tullut yksin.

      Menin baaritiskille, tilasin drinkin ja päädyin viettämään parhaimman baari-illan koskaan. Minut adoptoitiin yhden työporukan joukkoon. Tutustuin koko porukkaan ja pääsin tanssimaan. Lähdin yksin baarista, mutta kuitenkin mukana oli muutamat yhteystiedot, ja netin kautta olenkin pitänyt yhteyttä samaan porukkaan, ja parille olin "oppaana" kun he sattuivat minun kotipaikkakunnalleni pyörähtämään :)

    • sir_eino

      Naisilla on aika usein mukana yksi tai kaksi ystävää mutta kyllä niitä yksinäisiäkin näkee. Riippuu vähän paikasta ja kellonajasta. Myöhään on ihan hyvin voinut kadottaa kaverit. Ainakin ne joiden kanssa lähti baariin.

    • Yks hommeli

      Voi mennä.

      Varaudu aloitteisiin. Kuulemani mukaan yksin oleva nainen sopivassa baarissa tai yökerhossa saa monta kertaa enemmän aloitteita (asiallisia että asiattomia) kuin jos on toisen naisen tai naisten seurassa.

      Miehelle tilanne on AIVAN toinen.

      Käytännössä silloin saa naiset unohtaa koska sinähän olet surkea runkkari tai yksinäinen juoppo jos baarissa yksin istut.

      • "Miehelle tilanne on AIVAN toinen. "

        Niin naisilla kun on aina paljon helpompi lähteä yksin baariin kun meillä miehillä. Näin tasa-arvon aikana kun sitähän pidetään suorastaan jopa hienona asiana, jos nainen haluaa olla niin itsenäinen ja rohkea, että uskaltaa käydä yksin baarissa. Meidän miesten, varsinkin nuorempien miesten kohdalla tätä asiaa ei olla osattu koskaan ymmärtää millään tavalla, sillä yksinäisiä nuoria miehiä pidetään baareissa vaan outoina ja epänormaaleina, kun ei ole ketään kavereita mukana, niin kun nuorilla aina pitäisi olla.

        Itse en tätä nykyä käy enää ollenkaan baareissa, kun ei ole ketään kavereita, joita voisi sinne mukaan pyytää ja yksinäisenä nuorena miehenä sitä vaan vaikuttaisi säälittävältä luuserilta, jos lähtisi yksinään sinne baariin istumaan.


    • ljlkjh

      onkin jos pitää olla kaverilauma ympärillä ennen kuin voi mennä baariin. Olisi paljon helpompi lähestyä naista jos nainen olisi yksin. Eikä naisen tarvitse olla pitkään yksin kun joku olisi jo juttelemassa, toisin kuin miehillä.

      • hsgdjhsljkak

        Siinä syy miksi en mene koskaan yksin baariin.


      • jöjö
        hsgdjhsljkak kirjoitti:

        Siinä syy miksi en mene koskaan yksin baariin.

        mennä homobaariin jos noin paljon häiritsee miesten lähestyminen.


    • Nainen27v

      Olin eilen baarissa yhden miespuolisen kaverin kanssa ja välillä hengailimme ihan eri puolilla baaria. Minulla on tässä kaupungissa enemmän mieskavereita kuin naiskavereita ja itsestä tuntuu aina miesporukassa ollessa, että baarin sinkkumiehet ajattelevat minun olevan varattu koska ympärillä on miehiä, joten tästä johtuen erottaudun muusta porukasta aina vähäksi aikaa ja tsekkailen miestarjontaa. Saatan jopa tanssia itsekseni baarilattialla eikä siinä ole mielestäni mitään noloa. Monet kaveritkaan eivät halua tanssia ollenkaan joten jos aikoo mennä tanssimaan niin on mentävä joskus myös yksin.

      Joskus on käynyt niin, että baarissa olevat kaverit ovat halunneet lähteä pois ennen minua. Tällöin olen saattanut jäädä vielä baariin, jos olen ollut sellaisella tuulella.

      Baariin en kuitenkaan yksin lähtisi - tosin senkin olen tehnyt kerran elämässäni kun olin muuttanut kaupunkiin josta en ketään tuntenut. Ilta oli ihan mukiinmenevä, mutta täytyy sanoa, että itsellä oli jotenkin todella vaivautunut olo. Jonkinlaista seuraa kyllä sain mutta en kovin ihmeellistä.

    • toki toki

      Tietysti voi mennä. Kannattaa ottaa rennosti, eikä elätellä suuria etukäteis odotuksia, niin ei tule pettymyksiä. Onhan se myös hyvä opetella toimimaan yksin, niin ei sitten ole niin riippuvainen kavereista.

    • also_sprach_jungfrau

      Olisi mukava mennä yksin baariin ja jutella vilkkaasti elehtien ja nauraen näkymättömille seuralaisille. Tarjoaisi niille drinkitkin.

      • ap

        Niinpä. Just tuota tarkoitin.


    • realismus

      Tietysti voi, missä ongelma?

    • Anonyymi

      voi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      168
      3366
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2822
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2692
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2157
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1997
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1617
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1585
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1538
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1409
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1301
    Aihe