Kesäkiharat

Kira

Kasvatan paraikaa hiuksiani, ne on nyt tällaiset melkein leukaan asti ulottuvat ja päältä vähän lyhkäsemmät (n.14 cm). Kampaajani ehdotti, että kiharat voisi olla kivat kesäksi ja jäin asiaa miettimään. Voisiko siis ehkä patukoilla saada kivat kiharat tän pituisiin hiuksiin? Toiveena olisi että sitten syksyllä ne olisi vielä ainakin vähän taipuisat, niin ne olisi myös helpompi laittaa, kun hiuslaatuni on ihan suora ja liukas.

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

12

1599

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nonna

Siis tarkoitatko permanenttia tai pehmennystä? Kiharoita on noilla menetelmillä hieman vaikea saada vain kesäksi, koska hius on sitten permanentattu (huonokuntoinen, loiva kihara) siihen asti kunnes se osa kasvaa pois tai leikataan pois. Hiuksilla (varsinkin lyhyillä) on myös taipumus permanentin myötä tulla aikamoiseksi pörröksi, ne myös lyhenevät jonkun verran kun hius ei ole enää suora.

En suosittelisi kumpaakaan, varsinkaan jos olet kasvattamassa hiuksiasi pitkiksi.

Toki ihan patukoilla ja muotovaahdolla ym.muotoilutuotteilla, tai vaihtoehtoisesti kihartimella voit tehdä väliaikaisia kiharoita silloin kun haluat.

• Kira

no mulla on ollut joskus pehmennys suunnilleen tämän pituisissa, ja se oli ihan kiva kun se loiveni sillain ajan myötä ja sitten hiukset olivat kuitenkin vähän laineilevat ja helpommat laittaa ja pysyi ihan hyvässä kunnossa. Mutta nyt kampaaja puhui jotain patukoilla kiharoiden laittamisesta niin en tiedä tarkoittiko pehmennystä vai permanenttia...

• iikkunen

permanentti ei tee hiusta hampuksi tai pörröksi tai muuta. tottakai se kuluttaa hiukan hiusta mutta oikeilla aineilla tehtynä se on varmasti kiva piristys. esim. patukoilla tehty loiva permis ei lyhennä hiusta ratkaisevasti. ja luultavasti se suoristuu siitä syksyyn mennessä koska loivat permanentit eivät kestä yhtä hyvin kuin tiukempi kihara. ja jos kampaaja sitä on suositellut en miettisi enää vaan varaisin jo kiireesti aikaa:)

• iikkunen
        Kira kirjoitti:

no mulla on ollut joskus pehmennys suunnilleen tämän pituisissa, ja se oli ihan kiva kun se loiveni sillain ajan myötä ja sitten hiukset olivat kuitenkin vähän laineilevat ja helpommat laittaa ja pysyi ihan hyvässä kunnossa. Mutta nyt kampaaja puhui jotain patukoilla kiharoiden laittamisesta niin en tiedä tarkoittiko pehmennystä vai permanenttia...

pehmennyksellä ja permanentilla ei ole mitään eroa. samat aineet käytetään.. nykyään puhutaan (kampaajat ainakin:)) kihartamiskäsittelyistä ei permanenteistä tai pehmennyksistä. joten sillä ei ole mitään merkitystä:)

• Kira
        iikkunen kirjoitti:

permanentti ei tee hiusta hampuksi tai pörröksi tai muuta. tottakai se kuluttaa hiukan hiusta mutta oikeilla aineilla tehtynä se on varmasti kiva piristys. esim. patukoilla tehty loiva permis ei lyhennä hiusta ratkaisevasti. ja luultavasti se suoristuu siitä syksyyn mennessä koska loivat permanentit eivät kestä yhtä hyvin kuin tiukempi kihara. ja jos kampaaja sitä on suositellut en miettisi enää vaan varaisin jo kiireesti aikaa:)

näin mä taidan sitten tehdä ja mennä ottaa kesäkiharat, jos ne ilmatkin muuttuis samalla vähän kesäsemmiks;)

• Nonna
        iikkunen kirjoitti:

pehmennyksellä ja permanentilla ei ole mitään eroa. samat aineet käytetään.. nykyään puhutaan (kampaajat ainakin:)) kihartamiskäsittelyistä ei permanenteistä tai pehmennyksistä. joten sillä ei ole mitään merkitystä:)

Ehkä ei nykyisin olekaan eroa, mutta ennen ero oli se, että pehmennys tehtiin loivemmilla rullilla kuin permanentti.

• Nonna
        iikkunen kirjoitti:

Kyllä jokainen kemiallinen käsittely tekee hiuksesta huonompikuntoisen, sehän on selvä. Permanentti erityisesti sekä vaalennus.

Mutta jos oma hiuslaatu on vahva ja uskoo että käsittelystä ei tule ongelmia, siitä vaan. Omat hiukseni eivät kyllä tykänneet yhtään, permanetti on ollut ja pehmennys. Kun hiukset ovat kasvaneet, on hamppuiseksi jäänyt poikkeuksetta vaikka olisi kuinka hoitanut. Enkä muuten ole nähnyt yhtäkään tuttua, jolla olisi tukka mennyt ainakaan kunnoltaan parempaan suuntaan otettuaan permiksen/pehmennyksen. Pikemminkin päinvastoin, ajan myötä muuttunut elottomaksi pörröksi.

Mutta kuten sanottu siitä vaan jos siltä tuntuu. Itsehän sen kanssa sitten elää. :)

• iikkunen
        Nonna kirjoitti:

Kyllä jokainen kemiallinen käsittely tekee hiuksesta huonompikuntoisen, sehän on selvä. Permanentti erityisesti sekä vaalennus.

Mutta jos oma hiuslaatu on vahva ja uskoo että käsittelystä ei tule ongelmia, siitä vaan. Omat hiukseni eivät kyllä tykänneet yhtään, permanetti on ollut ja pehmennys. Kun hiukset ovat kasvaneet, on hamppuiseksi jäänyt poikkeuksetta vaikka olisi kuinka hoitanut. Enkä muuten ole nähnyt yhtäkään tuttua, jolla olisi tukka mennyt ainakaan kunnoltaan parempaan suuntaan otettuaan permiksen/pehmennyksen. Pikemminkin päinvastoin, ajan myötä muuttunut elottomaksi pörröksi.

Mutta kuten sanottu siitä vaan jos siltä tuntuu. Itsehän sen kanssa sitten elää. :)

olikin kyse siitä että kun täällä aina väitetään että permanentti tekee hampuksi. tottakai kemiallinen käsittely rasittaa hiusta mutta ei se tarkoita että hius olisi huonossa kunnossa. ei sen takia kannata jättää permistä tekemättä että se hiukan hiusta rasittaa. ja jos kampaajakin on suositellut niin kai hän sillon tietää että tukka kestää.

• Nonna
        iikkunen kirjoitti:

olikin kyse siitä että kun täällä aina väitetään että permanentti tekee hampuksi. tottakai kemiallinen käsittely rasittaa hiusta mutta ei se tarkoita että hius olisi huonossa kunnossa. ei sen takia kannata jättää permistä tekemättä että se hiukan hiusta rasittaa. ja jos kampaajakin on suositellut niin kai hän sillon tietää että tukka kestää.

En ole itse kampaaja, pari hiuskurssia käynyt joten muuten ihan vain omakohtaisesta (ja kaverien) kokemuksesta puhun.

Kuten siis sanottu, kokemusta on ja joka kerran on tukka tullut pörröiseksi hampuksi. Kummasti sitä aina jaksoi uskoa että seuraavalla kerralla hius pysyy hyväkuntoisena (vaikka edellinen oli kasvanut pois ja hius oli käsittelemätön), muttei niin koskaan käynyt hyvästä hoidosta ja kosteuttavista kampaamotuotteista huolimatta. Sama on käynyt kaikilla 4:llä permanentin/pehmennyksen ottaneilla ystävilläni, mutta meillä lieneekin sitten jotenkin erikoislaatuinen hius.

Mutta todellakin, pääasia että itse pitää lopputuloksesta sillä itse sen kantaa. Kuitenkaan mikään kiharruskäsittely ei koskaan poistu kokonaan hiuksesta ilman leikkausta, joten jos haluaa pitkät hyväkuntoiset pitkät hiukset ei varmasti kannata.

Ja hei, ei se kampaajan sana ole laki - itse olen käynyt monella kampaajalla jotka eivät tiedä yhtään mistä puhuvat... niin paljon on kampaajan osaamisesta kiinni ja oikeasti hyviä kampaajia on todella harvassa.

Mutta kukin tavallaan, turha tästä lienee kiistellä tämän enempää. :)

• deena

Tuli mieleen, kun kampaajasi puhui patukoista, ettei hän vaan tarkoittanut sitä sellaista "ryhtikäsittelyä"? En muista mikä sen nimi oikeasti on, mutta mulle sellainen on laitettu muutama vuosi sitten, ja siinä käytettiin nimenomaan pieniä patukanpötkäleitä. Ei siis tavallisia permisrullia. Varsinaista kiharaa ei tullut, tarkoituksena oli tehdä hiukset taipuisaksi ja kuohkeiksi. Tulos oli aivan katastrofi, hiukset vaan sojotti joka suuntaan epäsiististi. Mulla on suora ja liukas "lasitukka". Tavallinen permanentti sopii paljon paremmin, on se sitten tiukka tai loivempi. Jotenkin sain sellaisen kuvan koko ryhtikäsittelystä, että se on tarkoitettu eteläeurooppalaiselle paksulle jouhitukalle.

• Kira

Tarkoitat varmaan tyvikohotusta/ rakennekäsittelyä? Mulla on sellainen kuva, että sekin tehdään samoilla aineilla kun pehmennys tai permanentti, mutta korjatkaa jos olen väärässä.

Kuulostaa aika ikävältä lopputulokselta, en tiedä sitten sanoa, että onko patukat vai isot rullat parempi vaihtoehto??

• nokke

Laitoin just pitkiin hiuksiini permiksen, aika isoilla rullilla :) Tulos on hyvä, hiukan loiva. Mun hiukset on raskaat, liukkaat ja lasimaiset, joten saa nähdä kauanko tämä pysyy.... Olisiko kenelläkään vinkkejä hoitoon ja kampauksiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe