Eettisyys/vaatteet +koot

Vaatteitavaatteita

1) Kuinka tärkeää teille on kulutuksen eettisyys? (erityisesti vaatteiden)

2) Löydättekö helposti tietoa yrityksen eettisyydestä ja kuinka/missä ja millaisissa oloissa vaatteet valmistetaan?? Otatteko asiasta selvää ja jos ette niin miksi?

3) Jos löydätte tietoa tai kuulette jostain vaatevalmistajan epäeettisyydestä, ostatteko silti ko. tuotteita vai boikotoitteko??

4) Oletteko sitä mieltä että laatu ja eettisyys maksaa enemmän?

5) Onko eettisyys mielestänne varakkaampien etuoikeus/mahdollisuus?

6) Oletteko valmiita maksamaan enemmän laadukkaasta ja kestävästä tuotteesta?

7) Tuleeko vaatelaadussa koko vastaan? (hinnakkaammat ja laadukkaimmiksi mielletyt vaatteet loppuvat pienempiin kokoihin?)

Kertokaa ihmiset mielipiteitänne ja esimerkkejä omasta kulutuksestanne ja erityisesti vaatteiden osalta. Ostatteko vaatteenne ns. halpaketjuilta vai panostatteko laatuun ja kestävyyteen. Esimerkkejä ja mielipiteitä kaivataan runsain mitoin! :) Olen osallistumassa yhteiskunnalliseen keskusteluun aiheesta ja haluaisin tietää yleisiä mielipiteitä ja suhtautumisia/ennakkoluuloja yms asiaan liittyen. Ja omia mielipiteitä lisäilen mukaan myöhemmin, sillä en halua ohjata keskustelua mihinkään tiettyyn suuntaan.

1

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 38, lapseton

Minulle nuo seikat on jo niin tärkeitä, että kun en löydä luotettava ostopaikkaa plus-kokoiselle, en osta vaatteita enää juuri ollenkaan. Ja kaikki pyrin hankkimaan käytettyinä, osan teen itse. Mutta ne kankaat, nekin on mitä sattuu, eikä niiden valmistuksesta tiedetä mitään. Kävin kysymässä Eurokankaan myyjältä alkuperämaita, hän ei osanut sanoa! lähetän kyselyn sähköpostitse jo viikoja sitten, enkä ole saanut vastausta. Emme ole kuluttajina kai niin tärkeitä.

Eli hukassa ollaan, jos ei tule jotain tahoa mikä hitsaa luotettevasti kaikki valmistajat yhteen.

Vastauksia kyselyysi:

1)-Erittäin tärkeää.

2)-Tietoa ei löydä helposti. Yritän ottaa selvää, mutta ketjut itse ei ole aina tietoisia tuotteistaan, mikä on hälyyttävää. Kuinka voi omalla persoonallaan myydä tavaraa mitä ei tunne??? Ei käsitä.

3)-En osta, boikotoin HETI!

4)-Ehkä, ei välttämättä. Valmisvaatteisssa pyörii monta toimijaporrasta, jotka vettä omansa välistä. Tarvitseeko kaikkia? - ehkei!

5)-Ei todella ole. Olen itse pienituloinen (tulot alle 1500 /kk), mutta silti kannan vastuun kuluttamisestani.

6)-Olen.

7)-Juuri näin!

Olisi ollut myös mukava tietää mihin näitä mielipiteitä keräät?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      147
      3252
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2995
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1966
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      78
      1592
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1437
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1014
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä