Eettisyys/vaatteet +koot

Vaatteitavaatteita

1) Kuinka tärkeää teille on kulutuksen eettisyys? (erityisesti vaatteiden)

2) Löydättekö helposti tietoa yrityksen eettisyydestä ja kuinka/missä ja millaisissa oloissa vaatteet valmistetaan?? Otatteko asiasta selvää ja jos ette niin miksi?

3) Jos löydätte tietoa tai kuulette jostain vaatevalmistajan epäeettisyydestä, ostatteko silti ko. tuotteita vai boikotoitteko??

4) Oletteko sitä mieltä että laatu ja eettisyys maksaa enemmän?

5) Onko eettisyys mielestänne varakkaampien etuoikeus/mahdollisuus?

6) Oletteko valmiita maksamaan enemmän laadukkaasta ja kestävästä tuotteesta?

7) Tuleeko vaatelaadussa koko vastaan? (hinnakkaammat ja laadukkaimmiksi mielletyt vaatteet loppuvat pienempiin kokoihin?)

Kertokaa ihmiset mielipiteitänne ja esimerkkejä omasta kulutuksestanne ja erityisesti vaatteiden osalta. Ostatteko vaatteenne ns. halpaketjuilta vai panostatteko laatuun ja kestävyyteen. Esimerkkejä ja mielipiteitä kaivataan runsain mitoin! :) Olen osallistumassa yhteiskunnalliseen keskusteluun aiheesta ja haluaisin tietää yleisiä mielipiteitä ja suhtautumisia/ennakkoluuloja yms asiaan liittyen. Ja omia mielipiteitä lisäilen mukaan myöhemmin, sillä en halua ohjata keskustelua mihinkään tiettyyn suuntaan.

1

282

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 38, lapseton

Minulle nuo seikat on jo niin tärkeitä, että kun en löydä luotettava ostopaikkaa plus-kokoiselle, en osta vaatteita enää juuri ollenkaan. Ja kaikki pyrin hankkimaan käytettyinä, osan teen itse. Mutta ne kankaat, nekin on mitä sattuu, eikä niiden valmistuksesta tiedetä mitään. Kävin kysymässä Eurokankaan myyjältä alkuperämaita, hän ei osanut sanoa! lähetän kyselyn sähköpostitse jo viikoja sitten, enkä ole saanut vastausta. Emme ole kuluttajina kai niin tärkeitä.

Eli hukassa ollaan, jos ei tule jotain tahoa mikä hitsaa luotettevasti kaikki valmistajat yhteen.

Vastauksia kyselyysi:

1)-Erittäin tärkeää.

2)-Tietoa ei löydä helposti. Yritän ottaa selvää, mutta ketjut itse ei ole aina tietoisia tuotteistaan, mikä on hälyyttävää. Kuinka voi omalla persoonallaan myydä tavaraa mitä ei tunne??? Ei käsitä.

3)-En osta, boikotoin HETI!

4)-Ehkä, ei välttämättä. Valmisvaatteisssa pyörii monta toimijaporrasta, jotka vettä omansa välistä. Tarvitseeko kaikkia? - ehkei!

5)-Ei todella ole. Olen itse pienituloinen (tulot alle 1500 /kk), mutta silti kannan vastuun kuluttamisestani.

6)-Olen.

7)-Juuri näin!

Olisi ollut myös mukava tietää mihin näitä mielipiteitä keräät?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      93
      2413
    2. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      70
      919
    3. 60
      902
    4. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      263
      785
    5. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      129
      721
    6. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      54
      650
    7. Ketä sinä sitten

Rakastat?
      Ikävä
      39
      612
    8. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      66
      611
    9. Tämmöistähän tämä meillä ollut

Sanatonta rakkautta.
      Ikävä
      42
      557
    10. Oot kaunis ja fiksu

Ja pidän susta kovasti. Tiiäppä se.
      Ikävä
      32