En keksi mitään sanottavaa

aina sama

Olipa kyse sitten aloitteen tekemisesta, uusiin ihmisiin tutustumisesta, uudesta koulusta, uudesta työpaikasta tai ihan mistä tahansa, missä pitäisi solmia suhteita uusiin ihmisiin olen toivoton, ja minua pidetään aina sinä tylsänä ja hiljaisena naisena, joka ei koskaan sano mitään.

Mutta kun minä en ikinä keksi mitään puhuttavaa. Montako päivää peräkkäin voi todeta kuinka kaunis/ruma ilma ulkona on tai jotain muuta sellaista kulunutta ja tylsää. Mistä minä voin tietää, että mistä juttelisin, kun ei minulla ole aavistustakaan siitä mitkä jutut ja puheenaiheet kiinnostavat muita ihmisiä.

18

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkos se oma hiljaisuus ongelma naisellekin?

      Miehenä ainakin on suurin ongelma juuri se, kun ei keksi mitään sanottavaa. Sen vuoksi ei kontaktin luominen naisiin onnistu, ei edes netissä.

      • Naisetkin ihmisiä!

        Naisilla on aivan täsmälleen samat ongelmat kuin miehilläkin! Ja muutama lisääkin.
        Joskus niin ketuttaa, kun täällä kuvitellaan naisten elämän olevan niin onnea ja auvoa, ettei niitä voi kuin vihata.
        Ihan kuin oltaisiin toisesta galaksista kotoisin.
        Mikä on saanut sukupuolet näin vieraantumaan toisistaan?
        Samassa veneessä ollaan kaikki, ja ystäviä pitäisi olla keskenään, tai ainakin toimeen tulla.
        Kaikki puolueellisuus ja valittaminen ja syyttely on mahdollisimman huono, väärä ja mahdoton lähtökohta millekään hyvälle ja kauniille!


      • 6tt3t2w45rtwaq
        Naisetkin ihmisiä! kirjoitti:

        Naisilla on aivan täsmälleen samat ongelmat kuin miehilläkin! Ja muutama lisääkin.
        Joskus niin ketuttaa, kun täällä kuvitellaan naisten elämän olevan niin onnea ja auvoa, ettei niitä voi kuin vihata.
        Ihan kuin oltaisiin toisesta galaksista kotoisin.
        Mikä on saanut sukupuolet näin vieraantumaan toisistaan?
        Samassa veneessä ollaan kaikki, ja ystäviä pitäisi olla keskenään, tai ainakin toimeen tulla.
        Kaikki puolueellisuus ja valittaminen ja syyttely on mahdollisimman huono, väärä ja mahdoton lähtökohta millekään hyvälle ja kauniille!

        Niin paitsi että miehiltä aina odotetaan aloitetta, joten miehillä tuo sanomisen keksiminen on huomattavasti isompi ongelma.


      • ssnindeh_
        6tt3t2w45rtwaq kirjoitti:

        Niin paitsi että miehiltä aina odotetaan aloitetta, joten miehillä tuo sanomisen keksiminen on huomattavasti isompi ongelma.

        Sikäli mikäli totta mutta jos joku kiva mies tulee juttelemaan minulle ja en keksi mitään sanottavaa niin mies voi hyvinkin kokea sen kiinnotuksen puutteeksi vaikkei se sitä todellisuudessa ole. Ei kaikkia naisia läheskään tulla iskemään tai juttelemaan, baarissa ehkä joo mutta siellä kaikki ovat umpikännissä perseen perässä. Eli kyllä se on naisellekin ongelma jos ei keksi sanottavaa.


    • 2574i7hy5et

      Tuo ongelma ei johdu esim. mielikuvituksen puutteesta tai siitä ettet tietäisi mitään sanomisen arvoista vaan yksinkertaisesti siitä ettet luota itseesi ja mietit liikaa mitä toinen susta ajattelee tai mitä sulta odottaa tms.

    • Darth

      Sama vika. Mietin mitä yhteistä minulla on muiden kanssa, mistä puhua ja en keksi mitään. Sitten mietin, mistä muut haluaisivat puhua ja en keksi. Ehkä ongelma on, että mietit liikaa muita, mistä seuraa eräänlainen alistuminen keskusteluparin persoonaan. Keskustelupari pitää sinua tylsänä, ei ehkä siksi että olet hiljaa, vaan koska sinun persoonasta ei ole vastusta, kun se on niin alistunut.

      Itse onnistun olemaan sosiaalisesti vapautuneempi joko "turvallisten" sukulaisten kanssa, tai jos onnistun psyykkaamaan itseeni asennetta, etten juurikaan välitä, mistä toinen haluaisi puhua. Eräänlaista henkistä irtautumista kanssa keskustelijasta. Silloin voit olla jopa hiljaa, jos sinua ei puhututa. Otat siis oman henkisen tilan itsellesi takaisin, etkä vain anna ekstroverttien nujertaa sinua.

      • 4w6hu4we65t

        Woody Allenilla on sellainen leffa kuin Zelig, jossa Allenin pääosaa esittämä mies on eräänlainen kameleontti joka mukautuu aina seuran mukaan. Sillä ei ole mitään omaa ydintä vaan se omaksuu aina seuralaistensa mielipiteet ja jutut (leffassa jopa ammatin ja pukeutumisen).

        Ihmiset pitää tylsänä ihmisiä joilla ei ole omaa persoonaa, omia mielipiteitä, vaan jotka yrittävät mukautua, miettiä sopivaa sanottavaa jne.


    • 17

      Mullakaan ei oo koskaan mitään sanotaavaa.. mut joo, voihan sitä höpöttää vaik itsestään jos ei muuta keksi, tai kuinka meni ja kirjotti topicin suomi24:ään kun ei oo mitään sanottavaa :P
      Tosin voihan se olla, kuten omassa tapauksessani on, ettei rattaat aivoissa toimi niin nopeesti et osais sarjatulittaa mielenkiintosia juttuja.

    • .

      Ihmiset puhuvat aina mielellään itsestään. Esimerkiksi uudella työpaikalla voit kysellä ihmisiltä heistä itsestään.

      • 24

        aivan oikein!


    • ES

      Minä keksisin puhuttavaa, mutta ongelmani on sitten se, etten osaa puhua. Puhun hiljaa ja kai epäselvästi ja yleensä en yhtään mitään. Olen aina jännittänyt ja vältellyt puhumista. Minusta saa ehkä ristiriitaisen kuvan, koska kuitenkin pystyn kirjoittamaan. Kirjoittaminen ja puhuminen ovat minulle niin eri asiat kuin vain voi olla, ihan eri planeetoilta.

      Ap ilmeisesti kuitenkin periaatteessa pystyisi puhumaan, ei ole ujo, ei puhevikoja tms. Ongelmana sanottavan keksiminen. Kuten jo joku vihjasikin, yleensä ihmiset tykkäävät puhua itsestään. Mieti mistä se jonka kanssa puhut olisi mahdollisesti kiinnostunut. Jos hänellä on lemmikki, niin varmaan juttua riittäisi. Tai kesämökki? Mistä päin on kotoisin? Ajankohtaiset asiat, esim. muutto, uuteen työpaikkaan sopeutuminen, talviloma ym. Tietenkin olisi hyvä että itseäkin aihe kiinnostuisi. Ja/tai puhu jostain joka sinua kiinnostaa, tunnustele mikä aihe natsaa.

      • nusnusnus

        Ehkä voisit antaa nussijamestarin nussia pari kertaa, niin saisit jotain mistä puhua? Lähinnä se olisi tietysti valitusta sitten kun nussijamestari jättäisi sinut, mutta ainakin olisi jotain puhuttavaa.


      • puhevikaisella
        nusnusnus kirjoitti:

        Ehkä voisit antaa nussijamestarin nussia pari kertaa, niin saisit jotain mistä puhua? Lähinnä se olisi tietysti valitusta sitten kun nussijamestari jättäisi sinut, mutta ainakin olisi jotain puhuttavaa.

        niin sitten on nämä puhevikaiset, jotka vaikka kuinka yrittävät sanoa jotain hyvää ja kaunista ja rakentavaa.. mutta suusta pääseekin pelkkiä sammakoita..
        voi ei.. :(


    • tyhjä pää

      Sama vika täällä. Siinä vaiheessa kun keksin jotain sanottavaa, niin keskustelu on jo mennyt eteenpäin, eikä se lauseeni enää sovi siihen keskustelun jatkoksi. Kyse ei kuitenkaan ole mistään hidasjärkisyydestä, sillä esim. töissä pystyn kyllä ratkomaan ihan haastavia ongelmia sujuvasti.

    • Kyllä mulla on sama ongelma. Olenkin ajatellut että kohtaisimpa samanlaisen naisen että hoidettaisiin tää juttelu elekielellä :) Itsestä voin kertoa ummet ja lammet sekä mitä haluan ja pidän, jne., kysymyksiäkin heittelen. Mutta kauhistus olisi jos pitää jostakin puheenaihe repäistä, niin siinä tulee ongelmaa vastaan.

    • honekko-love

      Riippuu tietysti seurasta, mutta aiheita small talkiin voi ottaa vaikka lukaisemalla päivän uutisotsikot läpi. Tällä hetkellä naisväkeä voi esimerkiksi puhuttaa linnan juhlien asuvalinnat... (Allekirjoittanut joutui kuuntelemaan mokomaa melkein puoli tuntia yhtä soittoa tänään, voi Hubblen vakio sentään.)

      • teee teeeeeeeeeeeeee

        Joo, ainoa vaan että jos nuo asiat eivät oikeasti kiinnosta, niin pelkkä keskusteluun osallistuminen on tarpeeksi vaivalloista, puhumattakaan siitä että itse innostuneen oloisena aloittaisi puheenaiheen.


    • 20+5

      Sama juttu, joka paikassa ihmetellään miksi olen niin hiljainen, joko suoraan kysytään "miksi olet noin hiljainen?" tai käytetään kiertoilmaisua "voisit sä joskus jotain puhuakin" tai sitten vain katsotaan vihaisesti, ilmeisesti luullaan, että olisin ylimielinen.
      Kahdestaan olen puhelias, mutta esim koulussa luokassa olen aina hiljaa ja tuntuu, että siitä saa jo sen leiman päälle. Pitäisi päästä kaikkien kanssa juttelemaan kahdestaan tai kolmistaan, että saisin sen oman luonteen myös muille näytettyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      189
      3638
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2892
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2732
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2209
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2017
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1657
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1615
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1568
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1419
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1321
    Aihe