Unelmat ja raha

...;,,,;...

Rahaa haluavia pidetään helposti pinnallisina ja materialistisina ja rahasta puhuminenhan on huonoa käytöstä. Unelmoiva törmää pilvilinnoissaan usein kovaan faktaan: pätäkkää pitäis olla.

Esim. matkustelu, omakotitalo, koiran hankkiminen ja ruokkiminen - pätäkkäähän niihin tarvitsee.
Moottoripyörä, vene, uusi vaatevarasto - mani mani mani.
Entäs sinkuudesta pääseminen sitten - baarit, elokuvat ja kaikki maksaa (ainakin köyhälle paljon).

Mistä sinä unelmoit? Onko unelmasi kiinni siitä, ettei ole rahaa?

12

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on se niin kummaa

      Omat unelmani eivät ole rahasta kiinni. Pikemminkin rahaa jää keskitason palkasta säästöön, kun en keksi mihin sitä käyttäisi. Sitten toisaalta on asioita joita haluaisin, mutta niitä ei rahalla saa.

    • 4092374902378

      Tykkäsin enemmän ellastella-nimimerkistä.

    • 12

      Unelmoin rakkaudesta. Tuskin se on rahasta kiinni.

    • Juu ei ole rahasta kiinni mitä unelmoin, toisaalta olen kyllä nuorena kokenut sen verran paljon että ei ole unelmia kovin montaa jäljellä. En kokemuksiani luettele tässä kun ei kysytty enkä olis kyllä kertonutkaan, mutta monta ns. once-in-a-lifetime kokemusta ne on. Useimmille niitä ei varmaan tuu koskaan, mutta oompahan nekin kokenut. Mutta ei tästä tämän enempää, enkä kerro tällä palstalla niitä.

      Siis mikä on unelma no kohdata rakastettava kumppani, jonka kanssa voitaisi elää ihan tavallisen erikoista elämää seikkaillen pitkin maailmaa mitä elämä tuo tullessaan.

      • ...;,,,;...

        Kerroooo! Once-in-a-lifetime -kokemuksia... Ei saa kiusata lukijoita tuolla tavoin, tuhma!


      • ...;,,,;... kirjoitti:

        Kerroooo! Once-in-a-lifetime -kokemuksia... Ei saa kiusata lukijoita tuolla tavoin, tuhma!

        En kerro, sitten olen tuhma. Ainoastaan livessä voin niistä kertoa ja vain harvoille valituille jotka on luottamuksen arvoisia.


      • ...;,,,;...
        itmies kirjoitti:

        En kerro, sitten olen tuhma. Ainoastaan livessä voin niistä kertoa ja vain harvoille valituille jotka on luottamuksen arvoisia.

        Höhh.


      • ..........
        itmies kirjoitti:

        En kerro, sitten olen tuhma. Ainoastaan livessä voin niistä kertoa ja vain harvoille valituille jotka on luottamuksen arvoisia.

        Booring. Pakko olettaa että kyseessä on ollut kaikkien himoitsema kimppakiva kauniiden nuorten bi-uteliaiden tyttöjen kanssa. Mitä muuta se muka voisi olla?


    • y543we 5t

      Veikkaan että on jungfraun aloitus. Hänelle tuntuu raha olevan tärkeintä elämässä kun on hylännyt jo ajatuksen parisuhteesta ja seksistäkin.

    • sir_eino

      Ei ole. Unelmoin aika vähän asioista mihin tarvitaan paljon rahaa. Oikeastaan mun tarpeet ovat aika yksinkertaisia. Ruokaa. vaatteita kun tarvitsee, musiikkia toimiva tietokone ja kännykkä ja telkkari (halpa sellainen), asuminen, HKL:n kuukausikortti, salimaksu, joskus matkustelua, lääkkeet, kirjoja (usein divarista), joskus olutta baarissa tai kotona... En halua mitään turhan hienoa tai kallista, kuten autoa tai moottoripyörää. En ole materialisti. Käytän rahaa yllättävän maltillisesti. Tässä tosin auttaa se että sössin raha-asiat kunnolla aikoinaan ja maksan niitä nyt takaisin mutta tämän vuoden lopussa asiat ovat hyvin. En silti kaipaa tuhansia euroja ylimääräistä, kunhan sen verran että pärjää jos tulee äkillinen ja pakollinen rahanmeno, vaikka läppäri menee rikki.

      Pystyisin kai tulemaan aika pienellä toimeen.

    • (n)

      sielunkumppani, jonka kanssa teemme päätöksiä ja löydämme yhdessä ratkaisut elämän vaikeissa hetkissä ja jonka kanssa voimme yhdessä nauttia elämän eteemme tuomista ihanista hetkistä.

    • 30v.

      Ehkä siinä on juuri se, että mistä sitä unelmoi. Materialistisista asioista unelmoivaa voi joku pitää materialistisena ja upeasta ulkonäöstä (omasta tai toisen) unelmoivaa pinnallisena, jos itse unelmoi rakkaudesta tai arjesta yhdessä sielunkumppanin kanssa. Ikäkin voi vaikuttaa, siinä missä aikuiset saattavat tavata kahvilassa, niin nuoret ehkä yrittävät päteä tarjoamalla unohtumattoman illan. Kumpi vaan voi toimia, riippuu kai enemän siitä, kenen seurass aon ja mistä se toinen unelmoi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      189
      3638
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2892
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2732
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2209
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2017
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1657
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1615
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1568
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1419
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1321
    Aihe