Koiran seuraaminen

ärsyttää...

Eli ongelmani on vuoden ikäisen spanieliuroksemme jatkuva seuraaminen. Olen nyt ollut kotona pari kuukautta, ja koira seuraa minua ihan joka paikkaan. En saa hetken rauhaa ja tämä alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään toden teolla. Menin sitten minne tahansa, vessaan tai vaikka vaihtaisin sohvaa tai siivoan, koira seuraa minua. Tämän lisäksi se tuijottaa. Jos istun sohvalla katsomassa tv:tä se tulee viereeni tai eteeni ja vain tuijottaa. Jos en käskisi sitä poistumaan se varmaan jatkaisi tuijotusta ihan kuinka pitkään tahansa. Tämä kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta pääni ei vain kestä tätä enää. Olisi mukava saada käydä vessassa rauhassa edes joskus. Mieheni kanssa koira ei tätä tee koska kokee mieheni johtajakseen. Mutta mikä minä sitten olen? Saan kyllä pidettyä koiran helposti kurissa ja se tottelee minua. Tässäkin on se ero että mieheni käskiessä tai hänen paikalla ollessaan koira esimerkiksi poistuu heti, mutta yksin ollessani ja käskettyäni se hyppää taaksepäin ja menee makaamaan ja vasta toisella kerralla viesti menee perille.. Onko kellään ohjeita miten toimia tässä tilanteessa ja miten koiran seuraamisen saisi kitkettyä pois? Ymmärrän kyllä että se on utelias ja haluaa tietää mitä puuhaan, mutta jokin raja tässäkin.

22

7196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iuititi

      juu, no koirasi on kovin kiintynyt sinuun. älä anna sille huomiota. ja miestäsi se ei pidä juuri minään. tuo ei kovin vaikea ole kitkeä

      • ärsyttää...

        Ole antanut huomiota, en kiinnitä koiraan huomiota kun teen omia hommiani. En esimerkiksi juttele tai silittele samalla. Mieheltäni se juuri hakee huomiota ja yrittää miellyttää, minua vain tuijottaa ja seuraa. Miten tätä kiintymystä saa vähennettyä?


    • 1 labbis

      Koiralle mihin käsket sen tarvittaessa "peti".

    • vaan onnelinen

      kun koira nyt nuorena seuraa sinua. Vanhemmiten ei enää seuraa kuin vain jos kuulee jääkaapin avautuvan...

      • seuraamiseen

        tottuu ja sitten kun koira on vanha sitä jää kaipaamaan :(


    • Väärä rotu teillä

      Ei koiralle riitä pallon kanssa juokseminen, seurallinen rotu, kannattaa miettiä minkä rodun ottaa. Koiraparalla ei ole helppoa ja itten sitä vielä rangaistaan, se on turhautunut ja tylsistynyt, aktivoikaa sitä, niin se on tyytyväinen. Tuo on selvää sijaistoimintoa turhautuneisuudelle.

      • Jos koira vaatii koko ajan huomiota ihmiseltään, se on ns. palveluskoiratyyppi. Se tahtoo saada tehtäviä suorittaakseen, se haluaa toteuttaa palvelusalttiuttaan: tämä rotu/yksilö nauttii, kun saa totella käskyjä ja toimia juuri kuten johtajansa sanoo. Vaikka olen itsekin näitä palveluhalukkaita elämäni varrella kohtalaisen paljon harrastanut, niin pakko todeta: mitä kypsemmäksi itse kypsyn, sitä enemmän pidän itsenäisistä ja auktoriteetteja tottelemattomista, omia mielipiteitä omaavista tyypeistä. Sekä koirissa että ihmisissä:-))

        Vaan mitä tulee 'ärsyttää...' nimimerkin tilanteeseen, niin helpointa tietysti on olla välittämättä koiran palvonnasta. Jopa 'potkittava' sitä etäämmälle, toivottavasti ymmärrät kielikuvan: se on opetettava pysymään omalla paikallaan tai ns. reviirillään, esim. jossakin tietyssä huoneessa tai joillakin tietyillä neliöillä, jossa on sen peti yms. Kun se sen oppii, niin saattaahan se saada tuosta tehtävästä jotakin iloa itselleenkin, siis ainakin sitä, että tekee kuin johtaja pyytää...

        Vaan kyllä tosi on, että palveluskoiratyyppisellä koiralla täytyisi olla elämässään jonkinlainen, edes pieni jokapäiväinen palvelustehtävä, jotta se olisi oikeasti onnellinen. Keksi sie ite nimim. 'ärsyttää...' mikä se voisi olla teidän elämässä, niin olet tehnyt tosi paljon perusihanan koirasi eteen. -Voisiko se olla vaikkapa tohvelinnoutaja, kun se on spanieli? Hakisi tossut käskystä... Tai riistanvartija? Opettaisit sen tarkasti vahtimaan kaupasta ostettua kanankoipirasiaa, kunnekka valmistat sen (koiralle itselleen?) ruuaksi? Näitä tehtäviähän kyllä orjille löytyy, ihmisen mielikuvitus (mielikuvituksettomuus?) vain rajana.

        Onnellisia tulevia päiviä nimimerkille 'ärsyttää...' sekä ihanalle rotutyypilliselle spanielilleen


      • en pidä
        tiinamuori kirjoitti:

        Jos koira vaatii koko ajan huomiota ihmiseltään, se on ns. palveluskoiratyyppi. Se tahtoo saada tehtäviä suorittaakseen, se haluaa toteuttaa palvelusalttiuttaan: tämä rotu/yksilö nauttii, kun saa totella käskyjä ja toimia juuri kuten johtajansa sanoo. Vaikka olen itsekin näitä palveluhalukkaita elämäni varrella kohtalaisen paljon harrastanut, niin pakko todeta: mitä kypsemmäksi itse kypsyn, sitä enemmän pidän itsenäisistä ja auktoriteetteja tottelemattomista, omia mielipiteitä omaavista tyypeistä. Sekä koirissa että ihmisissä:-))

        Vaan mitä tulee 'ärsyttää...' nimimerkin tilanteeseen, niin helpointa tietysti on olla välittämättä koiran palvonnasta. Jopa 'potkittava' sitä etäämmälle, toivottavasti ymmärrät kielikuvan: se on opetettava pysymään omalla paikallaan tai ns. reviirillään, esim. jossakin tietyssä huoneessa tai joillakin tietyillä neliöillä, jossa on sen peti yms. Kun se sen oppii, niin saattaahan se saada tuosta tehtävästä jotakin iloa itselleenkin, siis ainakin sitä, että tekee kuin johtaja pyytää...

        Vaan kyllä tosi on, että palveluskoiratyyppisellä koiralla täytyisi olla elämässään jonkinlainen, edes pieni jokapäiväinen palvelustehtävä, jotta se olisi oikeasti onnellinen. Keksi sie ite nimim. 'ärsyttää...' mikä se voisi olla teidän elämässä, niin olet tehnyt tosi paljon perusihanan koirasi eteen. -Voisiko se olla vaikkapa tohvelinnoutaja, kun se on spanieli? Hakisi tossut käskystä... Tai riistanvartija? Opettaisit sen tarkasti vahtimaan kaupasta ostettua kanankoipirasiaa, kunnekka valmistat sen (koiralle itselleen?) ruuaksi? Näitä tehtäviähän kyllä orjille löytyy, ihmisen mielikuvitus (mielikuvituksettomuus?) vain rajana.

        Onnellisia tulevia päiviä nimimerkille 'ärsyttää...' sekä ihanalle rotutyypilliselle spanielilleen

        niistä itsenäisistä koiraroduista, jotka näyttävät ihmiselle keskisormea ja tekevät kuten itse huvittaa. Enemmän pidän niistä roduista, jotka ovat palvelualtiita ja tulevat kaikkien kanssa toimeen ettei aina tarvitse pelätä milloin koira puree kulman takaa juoksevaa lasta.


      • en pidä kirjoitti:

        niistä itsenäisistä koiraroduista, jotka näyttävät ihmiselle keskisormea ja tekevät kuten itse huvittaa. Enemmän pidän niistä roduista, jotka ovat palvelualtiita ja tulevat kaikkien kanssa toimeen ettei aina tarvitse pelätä milloin koira puree kulman takaa juoksevaa lasta.

        nimimerkki 'en pidä': et pliis laittaisi yhtäläisyysmerkkiä ns. itsenäisten rotujen ja ihmisiä purevien koirien välille, kun noilla ominaisuuksilla ei mitään yhtäläistä taustaa ole. Koiran käyttäytyminen akselilla puree ihmistä - ei pure ihmistä kuuluu ihan toiseen kategoriaan kuin alkukantainen - palveluskoira.


      • tosiaankin
        tiinamuori kirjoitti:

        nimimerkki 'en pidä': et pliis laittaisi yhtäläisyysmerkkiä ns. itsenäisten rotujen ja ihmisiä purevien koirien välille, kun noilla ominaisuuksilla ei mitään yhtäläistä taustaa ole. Koiran käyttäytyminen akselilla puree ihmistä - ei pure ihmistä kuuluu ihan toiseen kategoriaan kuin alkukantainen - palveluskoira.

        tilannehan on tosiaan miltei päinvastoin. Eli eniten vakavien puremien takia ihmisiä joutuu sairaalahoitoon juuri palveluskoirien hampaista. Saksanpaimenkoirat, Belgit, Holskut, Dobberit ja Rotikat ym.


      • ................
        tiinamuori kirjoitti:

        Jos koira vaatii koko ajan huomiota ihmiseltään, se on ns. palveluskoiratyyppi. Se tahtoo saada tehtäviä suorittaakseen, se haluaa toteuttaa palvelusalttiuttaan: tämä rotu/yksilö nauttii, kun saa totella käskyjä ja toimia juuri kuten johtajansa sanoo. Vaikka olen itsekin näitä palveluhalukkaita elämäni varrella kohtalaisen paljon harrastanut, niin pakko todeta: mitä kypsemmäksi itse kypsyn, sitä enemmän pidän itsenäisistä ja auktoriteetteja tottelemattomista, omia mielipiteitä omaavista tyypeistä. Sekä koirissa että ihmisissä:-))

        Vaan mitä tulee 'ärsyttää...' nimimerkin tilanteeseen, niin helpointa tietysti on olla välittämättä koiran palvonnasta. Jopa 'potkittava' sitä etäämmälle, toivottavasti ymmärrät kielikuvan: se on opetettava pysymään omalla paikallaan tai ns. reviirillään, esim. jossakin tietyssä huoneessa tai joillakin tietyillä neliöillä, jossa on sen peti yms. Kun se sen oppii, niin saattaahan se saada tuosta tehtävästä jotakin iloa itselleenkin, siis ainakin sitä, että tekee kuin johtaja pyytää...

        Vaan kyllä tosi on, että palveluskoiratyyppisellä koiralla täytyisi olla elämässään jonkinlainen, edes pieni jokapäiväinen palvelustehtävä, jotta se olisi oikeasti onnellinen. Keksi sie ite nimim. 'ärsyttää...' mikä se voisi olla teidän elämässä, niin olet tehnyt tosi paljon perusihanan koirasi eteen. -Voisiko se olla vaikkapa tohvelinnoutaja, kun se on spanieli? Hakisi tossut käskystä... Tai riistanvartija? Opettaisit sen tarkasti vahtimaan kaupasta ostettua kanankoipirasiaa, kunnekka valmistat sen (koiralle itselleen?) ruuaksi? Näitä tehtäviähän kyllä orjille löytyy, ihmisen mielikuvitus (mielikuvituksettomuus?) vain rajana.

        Onnellisia tulevia päiviä nimimerkille 'ärsyttää...' sekä ihanalle rotutyypilliselle spanielilleen

        Ja tuo on meilläkin koettu ajoittain aika hankalaksi piirteeksi, vaikkakin koira ei todellakaan ole mitenkään liian vähällä aktiviteetilla. Mutta me kyllä asia kerrallaan jatkuvasti opetamme koiraa selviämään sen vessareissun ajan itsekkin :) Joo, ja koira tosiaan on ihan älyttömän seurallinen, ja nyt kun se ei enää seuraa jokapaikkaan, niin vielä valitsee makuupaikkansa kuitenkin niin, että se näkee. Emme ainakaan pääse salaa karkuun siltä.

        Keinoina meillä on ollut aika, pitkät hermot, ja johdonmukaisuus. Vessaan ei koira tule, se ei tule saunaan, eikä se pääse kuin minun aloitteestani vaikkapa lehdenhakumatkalle mukaan. Jos se hakee huomiota, se ei sitä saa. Tälle koiralle kun opettaa vahingossa jonkin huonon tavan, niin sen poiskitkeminen on hankalaa.

        Sensijaan olemme sallineet sille jotakin tapoja ja taipumuksia, kuten esineiden kantamisen, sekä nojatuolissa ikkunasta päivystämisen. Se saa osallistua kodinaskareisiin, kuten pyykinlaittoon, mutta ihan kauheasti emme kannusta sitä siihen. Koira ei kestä eroon joutumista meistä, kun olemme kotona, esimerkiksi jos se jää johonkin huoneeseen oven taakse, niin se kyllä kusee sinne vielä, menee jotenkin ihan sekaisin. Nyt siis opettelee näitä perusasioita ihan portin avulla, eli on joskus eri huoneessa, mutta kuitenkin näkee kokoajan. Edetään pikkuhiljaa, koska kokemus on opettanut, että nopeasti siinä ei eteenpäin päästä, päinvastoin koiraparan pää menee ihan sekaisin vaan :)

        Varsinaisesta eroahdistuksesta ei mielestäni ole kyse, koska poissaolomme sillä menee hienosti. Se ei ole koskaan tuhonnut mitään, pitkien päivien aikana se hiukan kanniskelee tavaroita, mutta ei sen kummempaa. Ongelmaa esiintyy vain silloin, kun olemme itse kotona. Tavallaan tämä piirre on kuitenkin myös iso etu, luoksetulo kutsusta on todella loistava ollut jo pennusta asti, eikä se halua lähteä lenkillä vapaanakaan omille teilleen. Ja palvelualttiutta löytyy kyllä, joskus liikaakin. Koira vaan jotenkin haluaa tehdä kaikkea mitä ihmisetkin tekevät, se esimerkiksi kiipesi trampalle lasten perässä kesällä, se seuraa tarkasti kaikkea mahdollista kotityötä, ja tekee kyllä kaiken perässä, tai ainakin yrittää. Mutta siltikin se on tietyissä asioissa ehdottoman kova työskentelemään, esimerkiksi jäljestäessä se on ensisijaisesti työmyyrä, silloin ei ole ihmisestä riippuvuus niin suurta. Samoin kun se bongaa riistaa, niin ei se silloin mieti muuta kuin sitä tehtävää, johon se on luotu.

        Mutta joo, tiedän mistä aloittaja puhuu. Hänen kannattaa vaan alkaa kitkemään tuota jonkin verran pois. En usko että kokonaan sitä saa, eikä se spanielin luonteenomaiseen käytökseen kuulukkaan, että se ei haluaisi osallistua. Mutta pakko tunnustaa, paimenkoiran jälkeen kyllä oli todella suuri yllätys tämä. Tuo koira vaan haluaa tietää, mitä kaikkea siihen salaattiin laitetaan, ja mistä kohdalta jääkaappia se maitotölkki löytyy. Se osaa nimetä paljon erilaisia esineitä, se toi jopa kerran olut pullon (täyden sellaisen siis) minulle miellyttämisenhalun puuskassaan. Koiran lempihuveihin kuuluu lasten lelujen kokeilu, mm. mmumiläppäristä se erittäin varovasti painelee erilaisia ääniä napeista, ja on silminnähden ihastunut joihinkin tiettyihin ääniin, ja pohtii, mistä napista se tulikaan. Jos pelaamme lautapelejä muksujen kanssa, niin koira istuu kuin tatti ringissä seuraamassa peliä. Kaikkea tällaista me kyllä sallimme sille, jos se vaan tekee sen rauhassa. Koska se vaan varmasti on luonteeltaankin sen tyyppinen, että rakastaa ihmisseuraa. Tosin seuiralaisen lajillakaan ei ole merkitystä, kyllä se tuntuu olevan erittäin ihastunut mihin vaan tapaamaansa elolliseen. Jopa peilikuvaansa. Senkin kanssa sillä on aika ajoin tuijotuskisoja, joskus se vie lelua sille tarjolle, ja onpa myöskin vahtinut luuta omalta peilikuvaltaan.

        Meillä siis on sprinkku, nyt vuoden ikäinen. Seurallisuus ei ole varsinaisesti enää ongelma, mutta ihan jatkuvasti en turvallisuussyistäkään halua sen jaloissa pyörivän. Mutta jos jossain jotain tapahtuu, niin tämä on siellä ensimmäisenä ottamassa asiasta selvää.


      • terveys????
        ................ kirjoitti:

        Ja tuo on meilläkin koettu ajoittain aika hankalaksi piirteeksi, vaikkakin koira ei todellakaan ole mitenkään liian vähällä aktiviteetilla. Mutta me kyllä asia kerrallaan jatkuvasti opetamme koiraa selviämään sen vessareissun ajan itsekkin :) Joo, ja koira tosiaan on ihan älyttömän seurallinen, ja nyt kun se ei enää seuraa jokapaikkaan, niin vielä valitsee makuupaikkansa kuitenkin niin, että se näkee. Emme ainakaan pääse salaa karkuun siltä.

        Keinoina meillä on ollut aika, pitkät hermot, ja johdonmukaisuus. Vessaan ei koira tule, se ei tule saunaan, eikä se pääse kuin minun aloitteestani vaikkapa lehdenhakumatkalle mukaan. Jos se hakee huomiota, se ei sitä saa. Tälle koiralle kun opettaa vahingossa jonkin huonon tavan, niin sen poiskitkeminen on hankalaa.

        Sensijaan olemme sallineet sille jotakin tapoja ja taipumuksia, kuten esineiden kantamisen, sekä nojatuolissa ikkunasta päivystämisen. Se saa osallistua kodinaskareisiin, kuten pyykinlaittoon, mutta ihan kauheasti emme kannusta sitä siihen. Koira ei kestä eroon joutumista meistä, kun olemme kotona, esimerkiksi jos se jää johonkin huoneeseen oven taakse, niin se kyllä kusee sinne vielä, menee jotenkin ihan sekaisin. Nyt siis opettelee näitä perusasioita ihan portin avulla, eli on joskus eri huoneessa, mutta kuitenkin näkee kokoajan. Edetään pikkuhiljaa, koska kokemus on opettanut, että nopeasti siinä ei eteenpäin päästä, päinvastoin koiraparan pää menee ihan sekaisin vaan :)

        Varsinaisesta eroahdistuksesta ei mielestäni ole kyse, koska poissaolomme sillä menee hienosti. Se ei ole koskaan tuhonnut mitään, pitkien päivien aikana se hiukan kanniskelee tavaroita, mutta ei sen kummempaa. Ongelmaa esiintyy vain silloin, kun olemme itse kotona. Tavallaan tämä piirre on kuitenkin myös iso etu, luoksetulo kutsusta on todella loistava ollut jo pennusta asti, eikä se halua lähteä lenkillä vapaanakaan omille teilleen. Ja palvelualttiutta löytyy kyllä, joskus liikaakin. Koira vaan jotenkin haluaa tehdä kaikkea mitä ihmisetkin tekevät, se esimerkiksi kiipesi trampalle lasten perässä kesällä, se seuraa tarkasti kaikkea mahdollista kotityötä, ja tekee kyllä kaiken perässä, tai ainakin yrittää. Mutta siltikin se on tietyissä asioissa ehdottoman kova työskentelemään, esimerkiksi jäljestäessä se on ensisijaisesti työmyyrä, silloin ei ole ihmisestä riippuvuus niin suurta. Samoin kun se bongaa riistaa, niin ei se silloin mieti muuta kuin sitä tehtävää, johon se on luotu.

        Mutta joo, tiedän mistä aloittaja puhuu. Hänen kannattaa vaan alkaa kitkemään tuota jonkin verran pois. En usko että kokonaan sitä saa, eikä se spanielin luonteenomaiseen käytökseen kuulukkaan, että se ei haluaisi osallistua. Mutta pakko tunnustaa, paimenkoiran jälkeen kyllä oli todella suuri yllätys tämä. Tuo koira vaan haluaa tietää, mitä kaikkea siihen salaattiin laitetaan, ja mistä kohdalta jääkaappia se maitotölkki löytyy. Se osaa nimetä paljon erilaisia esineitä, se toi jopa kerran olut pullon (täyden sellaisen siis) minulle miellyttämisenhalun puuskassaan. Koiran lempihuveihin kuuluu lasten lelujen kokeilu, mm. mmumiläppäristä se erittäin varovasti painelee erilaisia ääniä napeista, ja on silminnähden ihastunut joihinkin tiettyihin ääniin, ja pohtii, mistä napista se tulikaan. Jos pelaamme lautapelejä muksujen kanssa, niin koira istuu kuin tatti ringissä seuraamassa peliä. Kaikkea tällaista me kyllä sallimme sille, jos se vaan tekee sen rauhassa. Koska se vaan varmasti on luonteeltaankin sen tyyppinen, että rakastaa ihmisseuraa. Tosin seuiralaisen lajillakaan ei ole merkitystä, kyllä se tuntuu olevan erittäin ihastunut mihin vaan tapaamaansa elolliseen. Jopa peilikuvaansa. Senkin kanssa sillä on aika ajoin tuijotuskisoja, joskus se vie lelua sille tarjolle, ja onpa myöskin vahtinut luuta omalta peilikuvaltaan.

        Meillä siis on sprinkku, nyt vuoden ikäinen. Seurallisuus ei ole varsinaisesti enää ongelma, mutta ihan jatkuvasti en turvallisuussyistäkään halua sen jaloissa pyörivän. Mutta jos jossain jotain tapahtuu, niin tämä on siellä ensimmäisenä ottamassa asiasta selvää.

        mieluisaa. Jos koiraa aktivoidaan esim agilla, koska omistaja tykkää lajista, niin ei hyvää seuraa. Tarkkaile koiraasi, niin lopulta huomaat, mitkä ovat "sen lajit". Varmista terveys, sairas koira voi hakea apua omistajalta seuraamalla sitä.


    • siinä sitten käy

      kun kissaihmiset ottavat koiran eli laumaeläimen. Aloittajan olisi kannattanut ottaa kissa koiran sijaan niin seuraamisongelmaa ei todennäköisesti olisi.

    • Laiskat omistajat X/

      Tekemistä koiralle!

    • seuraajakoira

      meillä on kaksi koiraa toinen on keskikoinen n. 25 kg ja pieni kiinanharjakoira. Harjis seuraa mua kanssa ihan joka paikkaan, menen vessaan perässä tulee.. kun laitan oven kiinni se vaan jää odottamaan että tulen. On koko ajan jaloissa pyörimässä eikä anna hetken rauhaa. Isompi koira kyllä ottaa sisällä rennosti ja makoilee vaan paikallaan. Alkaa myös itseäni hieman jo kyllästyttämään kun ei saa rauhassa tehdä mitään, mitä voisin kokeilla tähän, mistä voisi johtua? Koirat saavat paljon liikuntaa: 2 kertaa päivässä hihnalenkit ja kerran päivässä 1-3 tuntia koirapuistoa tai metsää.

    • ..naisetki seuraa...

      Meidän harrastamamme rodun koirat seurailevat yleensä siihen murrosikään asti. Sitten se alkaa pikkuhiljaa vähenemään ja menee melko vähiin 2-3 vuotiaana.

    • Koirat on laumaeläimiä, ja ne valitsee sen johtajan. Se todella rakastaa sua ja haluaa osoittaa sen. Meillä on ihan sama juttu 6v shetlanninlammaskoiran kanssa joka seuraa minua ihan joka paikkaan. Jos minua ärsyttää se en kiinnitä siihen huomiota, mutta kunnioitan sitä että se rakastaa minua ja osoittaa sen. Vinkkini on että anna sille rakkautta mutta jos sinua ärsyttää, älä kiinnitä huomiota.

    • Anonyymi

      Mene komeroon ja laita ovi kiinni. Näin koira ei pysty tuijottamaan sinua, kunhan et avaa ovea. Ota mukaan evästä, jotta et joudu hakemaan syötävää koiran tuijotellessa. Käännä postisi komeroon, jotta tärkeät kirjeet eivät jää huomiotta. Ota mukaan myös jotain hyvää luettavaa sekä taskulamppu, näitä tarvitset kun puhelimesta loppuu akku. Jatka tätä noin kolme kuukautta, todennäköisesti koirakin kyllästyy tuijottamaan komeron ovea ja muuttaa viereiseen komeroon asumaan. Silloin voit poistua komerostasi, kunhan huolehdit ettei koira saa tietää asiasta.

    • Anonyymi

      Tuohon koiran seuraamiseen löytyy apu seurantapannasta, niitä löytyy kyllä lemmikkitarvike liikkeistä. Eläimen tuijottaminen voi olla merkki siitä että eläin kärsii jonkinlaisesta häiriöstä. Tuohon pulmaan kannattaa käyttää koira eläinlääkärissä, voihan eläin sairaassa kallossaan uneksia omistajan päälle käymisestä. Vessaan ei kannata koiraa mukaan ottaa. Mies on ilmeisesti komentanut tai ojentanut koiraa kuten jokaisen vastuunsa tuntevan kasvattajan tuleekin, siksi mies saa olla rauhassa. Palstalla on moni kehunut piikkipantoja sekä erilaisia välineitä joilla koira saa välittömästi negatiivisen palautteen. Se on kasvattajasta kiinni mihin raja menee ja nyt onkin kovat otteet otettava käyttöön jotta saat koiran käyttäytymään kuin ihmisen.

    • Anonyymi

      se tykkää susta

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3143
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      182
      1781
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      151
      1668
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1595
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      55
      1377
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      351
      1213
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      105
      1053
    8. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1024
    9. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      94
      1004
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      61
      964
    Aihe