Kielikoru!

lucia

Otan ehkä kielikorun, mut kiinnostais tietää vähän riskeist, mitä siihen liittyy, ja et onks sitä vaikee hoitaa, ym. Ja sattuuks sen laitto? Oon kuullu, et siin voi lohjeta hammas, jos puree vaikka sil kielikorul johonki hampaaseen..? Onks jollain käyny niin? Oisin kiitollinen jos vastaisitte!

357

138015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyxo

      jos ammattilainen tekee lävistyksen niin riskit on minimaaliset.tosin sitä pitää puhdistaa ja hoitaa kuten muitakin lävistyksiä.kieli on kohtuu helppo hoitoinen lävistys mielestäni.ei ole hampaita lohjennu mut pari kertaa on kolahtanu aika pahasti...

      • Niiskuneiti

        Itse kävin myös ottamassa liikeessä lävistykseni ja ei ole ollut ongelmia. Viikon välein puhdistaminen esim hammasharjalla ja kahdenviikonvälein desinfiointiaineella. Olen puraissut korua aika monen monta kertaa mutta ei ole hampaat lohjenneet, ainakaan vielä.. Ehkä se vain kuulostaa pahalta kun metallia puraisee.

        Lävistäminen sattui itselläni sen aikaa kun neula oli kielessä mutta ei enää sen jälkeen juurikaan, muutakuin aamuisin. Buranaa ottaa ainakun särkee niin kyllä se siitä paraneepi :)


      • leafy
        Niiskuneiti kirjoitti:

        Itse kävin myös ottamassa liikeessä lävistykseni ja ei ole ollut ongelmia. Viikon välein puhdistaminen esim hammasharjalla ja kahdenviikonvälein desinfiointiaineella. Olen puraissut korua aika monen monta kertaa mutta ei ole hampaat lohjenneet, ainakaan vielä.. Ehkä se vain kuulostaa pahalta kun metallia puraisee.

        Lävistäminen sattui itselläni sen aikaa kun neula oli kielessä mutta ei enää sen jälkeen juurikaan, muutakuin aamuisin. Buranaa ottaa ainakun särkee niin kyllä se siitä paraneepi :)

        Mä vaan tässä samalla haluaisin tietää, että millainen se kieli oli sitten seuraavina päivinä? Onkohan siitä sitten haittaa tulevaisuudessa kun hakee töihin?


      • unni
        leafy kirjoitti:

        Mä vaan tässä samalla haluaisin tietää, että millainen se kieli oli sitten seuraavina päivinä? Onkohan siitä sitten haittaa tulevaisuudessa kun hakee töihin?

        Itse kävin ottamassa kieleen lävistyksen muutama vuosi sitten. Kyllähän se kieli turposi jonkin verran ja oli aran tuntuinen. Ja pahinta oli, että oli muutaman päivän sen jälken aika vaikea syödä yhtään mitään, paitsi jotain sosekeittoa.

        Ei se lävistys kielessä niin kamalasti näy. varsinkaan jos vaihtaa siihen haastattelun ajaksi sellaiset läpinäkyvät/vaaleanpunaiset muovipallot :) Eli ei pitäisi luultavasti työpaikan saamisessa haitata.


      • roosa
        leafy kirjoitti:

        Mä vaan tässä samalla haluaisin tietää, että millainen se kieli oli sitten seuraavina päivinä? Onkohan siitä sitten haittaa tulevaisuudessa kun hakee töihin?

        ite otin liikkeessä kielikorun, kaikki sanovat että se sattuu koska kieli on ihmisen vahvoin lihas kokoonsänähden ,mutta kielessä on kaksi lihasta, ja neula menee niiden välistä, ei suinkaan lihaksen läpi!!!!!!
        korun laitto toki sattui, mutta kerran se kirpasee, alussa pitää hoitaa lävitys hyvin, niin ei siintä tule mitään bakteereja tjms..
        pari seuraavaa päivää, puhe oli ns. lässytystä mulla. mutta se on niin ihmisestä kiinne.!!! :)


      • playbou
        roosa kirjoitti:

        ite otin liikkeessä kielikorun, kaikki sanovat että se sattuu koska kieli on ihmisen vahvoin lihas kokoonsänähden ,mutta kielessä on kaksi lihasta, ja neula menee niiden välistä, ei suinkaan lihaksen läpi!!!!!!
        korun laitto toki sattui, mutta kerran se kirpasee, alussa pitää hoitaa lävitys hyvin, niin ei siintä tule mitään bakteereja tjms..
        pari seuraavaa päivää, puhe oli ns. lässytystä mulla. mutta se on niin ihmisestä kiinne.!!! :)

        paljonko kieli koru maksoi koska aion ottaa sellaisen??


      • stati0n
        roosa kirjoitti:

        ite otin liikkeessä kielikorun, kaikki sanovat että se sattuu koska kieli on ihmisen vahvoin lihas kokoonsänähden ,mutta kielessä on kaksi lihasta, ja neula menee niiden välistä, ei suinkaan lihaksen läpi!!!!!!
        korun laitto toki sattui, mutta kerran se kirpasee, alussa pitää hoitaa lävitys hyvin, niin ei siintä tule mitään bakteereja tjms..
        pari seuraavaa päivää, puhe oli ns. lässytystä mulla. mutta se on niin ihmisestä kiinne.!!! :)

        paljonko kieli koru maksoi koska aion ottaa sellaisen??


      • krrisse
        playbou kirjoitti:

        paljonko kieli koru maksoi koska aion ottaa sellaisen??

        mulla se makso 40€


      • lävistelijä

        Ensimmäinen vaikeus on löytää ammattitaitoinen lävistäjä, suomessa kun niitä ei edes ole.


      • Ammattitaitoinen???

      • jucj

        Moi tiiättekö oulussa liikettä jossa 12v sais laittaa huulikorun ?? :D ja titty et vanhemmat ois mukana mut kuitenki.


      • leafy kirjoitti:

        Mä vaan tässä samalla haluaisin tietää, että millainen se kieli oli sitten seuraavina päivinä? Onkohan siitä sitten haittaa tulevaisuudessa kun hakee töihin?

        Moi! Ainakin mulla oli parina aamuna kieli turvoksissa, mutta sehän on niin yksilöllistä.. En usko että on haittaa. Minä oon ravintolakokki eipä ainakaan opettaja sanonu mitään ja työharjoittelussa eivät tienneet koska en kieltäni näyttäny. Joten en luule että se haittaa koska eihän se sillee näy kellekää, kun ei sitä esittele ainakaa ravintola-alalla...


      • lävistelijä kirjoitti:

        Ensimmäinen vaikeus on löytää ammattitaitoinen lävistäjä, suomessa kun niitä ei edes ole.

        Moi! Minä tein kajaanin linnan kullassa. Tosi kiva lävistäjä siellä. Oon tehnyt napakorun ja kielikorun siellä eikä koskaan mitään ongelmaa ole näitten kans ollu!


      • lillaemilia

        mulla on huulikoru ja siinä kohjennu 2 hammasta :D pelkään kauheesti kielikorun ottamista että se sattuu tai että vedän kielen pois ku korua on pistemässä :D aion kyllä ottaa kuukauden päästä ellen ala pelkään liikaa... oon halunnu 4 vuotta kielikorun..


      • epätoivoinen...

        Suututtaa kun en saa kielikorua!!! Sain äidin suostumuksen noin kolme viikkoa sitten kun hankin napakorun. Piti päättää silloin kumman haluan mielummin kielikorun vai napakorun.... napakoru vei voiton. Toivoisin vinkkejä millä äidin saisi suostuteltua kielikoruun. En uskalla tehdä kielikorua itse, joten harmittaa vähän kun en silloin valinnut kielikorua vaan napakorun (jonka olisin voinut tehdä itsekkin)

        Jos joku on tehnyt kielikorun itse nii voisiko antaa vinkkejä sen tekemisessä ja kertoa mitä vaarojan on jos sen laittaa itse.


      • lålålå
        epätoivoinen... kirjoitti:

        Suututtaa kun en saa kielikorua!!! Sain äidin suostumuksen noin kolme viikkoa sitten kun hankin napakorun. Piti päättää silloin kumman haluan mielummin kielikorun vai napakorun.... napakoru vei voiton. Toivoisin vinkkejä millä äidin saisi suostuteltua kielikoruun. En uskalla tehdä kielikorua itse, joten harmittaa vähän kun en silloin valinnut kielikorua vaan napakorun (jonka olisin voinut tehdä itsekkin)

        Jos joku on tehnyt kielikorun itse nii voisiko antaa vinkkejä sen tekemisessä ja kertoa mitä vaarojan on jos sen laittaa itse.

        Kasva aikuiseksi ja hanki lävistyksesi sitten kun olet täysi-ikäinen, niin ei tarvitse panikoida mitä mamma sanoo. Ei siinä odottelussa niin kauaa mene, eikä tule ainakaan otettua koruja harkitsemattomasti.


      • peräkyläntyttö
        kemppainen.jenna kirjoitti:

        Moi! Minä tein kajaanin linnan kullassa. Tosi kiva lävistäjä siellä. Oon tehnyt napakorun ja kielikorun siellä eikä koskaan mitään ongelmaa ole näitten kans ollu!

        Hei! Itekki Kajaanissa päin olisin tässä ottamassa kielikorua:) olisikohan tuolla linnankullassa vieläkis mahdollisuus ottaa ammattilaisella se koru? Paljon siellä maksoi se?


      • leafy kirjoitti:

        Mä vaan tässä samalla haluaisin tietää, että millainen se kieli oli sitten seuraavina päivinä? Onkohan siitä sitten haittaa tulevaisuudessa kun hakee töihin?

        ei pitäs olla ongelmaa työn saannin kanssa koska se kielikoru ei näy ellet sitte koko aika esittele sitä.


      • moimoi
        epätoivoinen... kirjoitti:

        Suututtaa kun en saa kielikorua!!! Sain äidin suostumuksen noin kolme viikkoa sitten kun hankin napakorun. Piti päättää silloin kumman haluan mielummin kielikorun vai napakorun.... napakoru vei voiton. Toivoisin vinkkejä millä äidin saisi suostuteltua kielikoruun. En uskalla tehdä kielikorua itse, joten harmittaa vähän kun en silloin valinnut kielikorua vaan napakorun (jonka olisin voinut tehdä itsekkin)

        Jos joku on tehnyt kielikorun itse nii voisiko antaa vinkkejä sen tekemisessä ja kertoa mitä vaarojan on jos sen laittaa itse.

        kielikoruu ei ikinä kannata tehä ite, se voi osuu vaikka mihin!!


      • kielikoru1
        jucj kirjoitti:

        Moi tiiättekö oulussa liikettä jossa 12v sais laittaa huulikorun ?? :D ja titty et vanhemmat ois mukana mut kuitenki.

        No ainaki kun olin 11 sain eka huuleen sit taas napaan ja kieleen(: että kyllä uskon että sinäkin saat sitten ottaa(;


      • els3
        epätoivoinen... kirjoitti:

        Suututtaa kun en saa kielikorua!!! Sain äidin suostumuksen noin kolme viikkoa sitten kun hankin napakorun. Piti päättää silloin kumman haluan mielummin kielikorun vai napakorun.... napakoru vei voiton. Toivoisin vinkkejä millä äidin saisi suostuteltua kielikoruun. En uskalla tehdä kielikorua itse, joten harmittaa vähän kun en silloin valinnut kielikorua vaan napakorun (jonka olisin voinut tehdä itsekkin)

        Jos joku on tehnyt kielikorun itse nii voisiko antaa vinkkejä sen tekemisessä ja kertoa mitä vaarojan on jos sen laittaa itse.

        jos itse teet nii sul voi halvaantua kieli eli elä tee itse!!!!


    • kata

      joo... mulla on käyny nii... mul on ollu yli 2 vuotta kielikoru... ja tos noin viikko sit söin ja purasin vahingos sitä palloo tosi kovaa... ni hammas vähä lohkes... mut ei paljoo! hoito on tosi helppoo.. eikä se sattunu yhtää... mul on koruja ympäri naamaa ja sen voin sanoo et nenää mua koski paljon enemmä kun kielee... sil tëko hetkel se ei satu yhtää, mut sit parin tunnin pääst ku se on laitettu on uhtä tuskaa n. 2 viikkoo... on vaikee syyä jne. mutta sen voin sanoo, että se kipu kannattaa kestää... eihä se oo ku yks 2 viikkoo c(:

      • Koru

        Moikka... mäkin oon ajatellu ottaa kielilävärin.Mitä haittoja siitä on.Sattuuko ku laittaa?Ja joku sanos ettei alkoholi saa juoda ainakaan viikkon sen jälkeen. Kertokaa kaikki kielikorusta :D ja sen hoidosta ja ongelmista?!?


      • lisa87

        kielikoru maksaa omalla korulla nuin 20-25€ ainakin oulussa.sitten jos ei ole omaa korua niin se maksaa jonku 30-40€ tarpeelliset hoito jutut.itse ostin jo monta vuotta sitten kielikorun.pietin sitä jonku 2 vuotta.sitten meni hampaat aivan lohkeille.siinä vielä paha ku inhoaa hammaslääkäreitä.no alussa välttelin puhumista ja syömistä.siis mössöt vaan meni.piltti oli hyvää.ja kylmä vesi ja jäätelö.jääpalatki maistu.hih :) mutta ite oon tykännyt ja moni kans.sitten ku korun ottaa pois.kestää jonki aikaa totutella etttä suussa ei tunnu mitään.mutt sen voin kokemuksella sanoa että ilman tuntuu paremalta.vaikka tänään otin uuden lävärin kieleen.


      • kieli92
        lisa87 kirjoitti:

        kielikoru maksaa omalla korulla nuin 20-25€ ainakin oulussa.sitten jos ei ole omaa korua niin se maksaa jonku 30-40€ tarpeelliset hoito jutut.itse ostin jo monta vuotta sitten kielikorun.pietin sitä jonku 2 vuotta.sitten meni hampaat aivan lohkeille.siinä vielä paha ku inhoaa hammaslääkäreitä.no alussa välttelin puhumista ja syömistä.siis mössöt vaan meni.piltti oli hyvää.ja kylmä vesi ja jäätelö.jääpalatki maistu.hih :) mutta ite oon tykännyt ja moni kans.sitten ku korun ottaa pois.kestää jonki aikaa totutella etttä suussa ei tunnu mitään.mutt sen voin kokemuksella sanoa että ilman tuntuu paremalta.vaikka tänään otin uuden lävärin kieleen.

        moi, sattuuko se sillo kun se laitetaan ? meinaa mul on se paniikki et sattuuko se sillo kun se laitetaa, pystytkö kuvailee mitenkää? :O meinaa mun kaveri otti ja sil paisu kieli ja sit oli prkl kipee :D?


      • wertyu
        kieli92 kirjoitti:

        moi, sattuuko se sillo kun se laitetaan ? meinaa mul on se paniikki et sattuuko se sillo kun se laitetaa, pystytkö kuvailee mitenkää? :O meinaa mun kaveri otti ja sil paisu kieli ja sit oli prkl kipee :D?

        mulle kaveri toitotti monta päivää että eise satu oikeesti ja plaah plaah mut kyllä se sattu. varsinki ne pihdit. ei sitä kipua oikeen pysty kuvaileen. nooh, aika pistävä kipu.. mut eise satu kun sen hetken. sit lävistyksen oton jälkeen pyörryin ja oksensin.. eli mä ainakin reagoin aika vahvasti.. sit pari päivää lävistyksen oton jälkeen mulla oli kuumetta ja kieli ihan turvoksissa.. mutta hetkeekään en kadu.


      • Njoun
        wertyu kirjoitti:

        mulle kaveri toitotti monta päivää että eise satu oikeesti ja plaah plaah mut kyllä se sattu. varsinki ne pihdit. ei sitä kipua oikeen pysty kuvaileen. nooh, aika pistävä kipu.. mut eise satu kun sen hetken. sit lävistyksen oton jälkeen pyörryin ja oksensin.. eli mä ainakin reagoin aika vahvasti.. sit pari päivää lävistyksen oton jälkeen mulla oli kuumetta ja kieli ihan turvoksissa.. mutta hetkeekään en kadu.

        Ite otin kans kielikorun about 2 vk sitten.. Laitto tuntui inhottavalta, mutta ei se oikeestaan sattuni niin järkyttävästi. Mulla alko hieman huimaamaan laiton jälkeen, mutta lävistäjä anto kylmää vettä.

        Illalla kuitenki nousi kuume.. Se on niin tavallista, että keho ragoi siihe jännittyneisyydellä. Nykyään kieli voi hyvin.


      • Koru kirjoitti:

        Moikka... mäkin oon ajatellu ottaa kielilävärin.Mitä haittoja siitä on.Sattuuko ku laittaa?Ja joku sanos ettei alkoholi saa juoda ainakaan viikkon sen jälkeen. Kertokaa kaikki kielikorusta :D ja sen hoidosta ja ongelmista?!?

        Moi! laittaminen ei ainakaan mulle sattunut. mutta sehän on yksilöllistä satuuko vai ei.. No hammas saattaa lohketa jos korusta puraisee. Minä purasin muutaman kerran ensimmäisinä päivinä vaan ei ole hampaat lohkennu enkä ole sen jälkeen puraissutkaan korusta. Mulle ei ainakaa ole korusta ollut minkäänlaista haittaa.


    • jensku

      paljonkohan mahtaa maksaa kielikoru oulun romeossa & juliassa? kiire olis.
      minkälainen paikka on muuten?

      • Kokemust..

        Älä missään nimessä mene ottamaan Oulun Romeo&Juliaan!! Mulla on kokemusta nenä läväristä ja tosi huono hygienia, tulehtu, mut onneks hyvällä hoidolla sain sen sit parantumaan. Laitoin palautettakin.. Sain korvauksena kaks nenäkorua ja paljon puhdistus ainetta.. Mutta itse olen vain käyttänyt uusien korvareikien puhdistukseen koska sehän kuivattaa ihoa, varsinkin nenästä. :P


      • .....

        romeo ja julia ei tietääkseni tee kuin korvakoruja ja nenäkoruja, että ei varmaa kannata sinne mennä ottaa....


      • Ei kyllä ole titoo. minä kävin kajaanissa linnan kullassa. Ja lävistäjä tosi kiva :) kaksi lävistystä oon siellä tehny eikä ole olut mitää ongelmia niiden kanssa..


      • kftjhdf

        käy ite kysyy sielt


    • fredrika`

      hei. se kellä on kielikoru,osaisiko vastata kysymyksiini. en tiedä juuri mitään kielikoruista,mutta haluaisin itse sellaisen. jos ottaa kielikorun,onko siinä jotain riskejä? voiko tulla jotain tauteja? paljon maksaa kielikorun otto? .. meidän porukat ei juurikaan suostu antaa ottamaan korua :/ miten saisin äidin suostuteltua? kertokaa kaikki tarvittava tieto kielikorusta. voisiko joku kertoa kielikorusta sähköpostiosoitteeseeni [email protected] kiitän ihmisiä,jotka vastaavat. :)

      • Tongue/?/

        Mulla itellä ei sattunut kielikoru yhtään, mutta seki riippuu ihmisestä. Yks hyvä syy olis ainaki se että se ei näy:) (hirveesti)


      • lävistyssepäse

        Meen tällä viikolla laittaa kielikorun eikä mulla oo lupaa tai mitään hiih mitähän äiti sanoo? :)


      • Anonyymi
        Tongue/?/ kirjoitti:

        Mulla itellä ei sattunut kielikoru yhtään, mutta seki riippuu ihmisestä. Yks hyvä syy olis ainaki se että se ei näy:) (hirveesti)

        Moi ei mullakaa sattunu enkä edes inahtanu kaveri kysy että muistinko hengittää joo kyllä muistin hengittää ja selvisin hengissä ei se ollu todellakaan paha ja siitä on ny 4päivää kohta 5 ja ei kielikään edes turvonnu pahasti juur yhtää ja vähä vaa kipee... Olen voinut syödä normaalisti kaikkea 🥰suosittelen ottamaa lävistys liikkeessä ammattitaitoisella.... Kuopiossa maksoi 24e kielikoru ja oon niin tyytyväinen tähän läväriin.. Toivoo niin onnellinen oon😋


    • :)(:

      No ei oo vaikeet hoitaa paitsi se voi turpoo ja sit on kyl vaikeet syödä ja ei hammas voi lohkee ja se ei satu !! :)(:

      • kokenut_

        hammas voi nimen omaan lohjeta ja myös kun sillä korulla leikkii niin tulee ns.pakkomielle laittaa se etuhampaiden väliin , kun siinä aikansa korua hampaiden välissä pyörittelee etuhampaisiin saattaa tulla rako!! ihan huomautukseksi vaan..kipu riippuu ihmisestä , joillakin on pieni tai suuri kipukynnys! :))


    • ^sUs_SU^

      Jos et pelkää kipua, laita ite.
      Mie oon laittanu ite kielen alle, nenään ja korviin(18), yht. 20 "lävistystä" ite. Koskaan ei oo tulehtunu. Kielikorun laitoin hakaneulalla ja luulin jo et pyörryn... jos laittaa kielen läpi (se tavallinen tapa), sössöttää lävistyksen laitosta joitakin viikkoja.

      • joku453435

        http://jasenpalvelut.hammasll.fi/tiedotus/tiedotteet/lavistykset_15082003.asp
        en kyl ite tie lävistyksist mitää mut tuo kannattaa lukee oon ite harkinnu ottaa mut en sit oo vie ottanu ja syyn o ollu just kipu ja sit mul o suus muutenki vikaa ja pelkään just et siit tulee painaumii ja jälkii suukun ja kuulin siit kivust ni muistot heräs yhest leikkauksest mis puudutus ei tehonnu ja sattu ihan perkeleesti joka myös tehtiin suuhun ja pelkään et sattuu yht paljo mut ehkä sit vähän myöhemmin otan mut rohkeut sullevaan et kylse varmaa loppujen lopuks kannattaa


      • kieli92

        minun kaverit ovat sanoneet että jos tekee kieleen lävärin, siinä on paljon riskejä eli voi halvaantua puolet naamasta tai lähteä makuaisti ? :O pelottiko sua yhtää ku laitoit sen ?


      • silja :)
        kieli92 kirjoitti:

        minun kaverit ovat sanoneet että jos tekee kieleen lävärin, siinä on paljon riskejä eli voi halvaantua puolet naamasta tai lähteä makuaisti ? :O pelottiko sua yhtää ku laitoit sen ?

        jos käy ottaaa kielikorun ammattilaisen luona ei ole vaarana makuaistin lähtö tai halvaantuminen.. ammattilaiset osaavat hommansa.. mä kävin ottaa kielilävärin tasan viikko sitte.. ei viel pysty puhuu kunnol.. puhu on aika pitkälti hirveetä lässytystä.. :D


      • minavaan:)
        silja :) kirjoitti:

        jos käy ottaaa kielikorun ammattilaisen luona ei ole vaarana makuaistin lähtö tai halvaantuminen.. ammattilaiset osaavat hommansa.. mä kävin ottaa kielilävärin tasan viikko sitte.. ei viel pysty puhuu kunnol.. puhu on aika pitkälti hirveetä lässytystä.. :D

        moih
        oon miettiny tota kielikoruu koht puol vuotta, oon kattonu innokkaasti näitä kielikoruun liittyvä keskusteluja, mut en vieläkään tiedä että minkä ikäisenä sen saa vast laittaa, ite oon 13 kesällä 14 vanhemmilta on lupa ja kaikki, mietin vaan sitä ikää joka sit voi pilata suunnitelmat,
        eli jos tiedätte niin voisitteko vastata?
        kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen ;DD


      • Sandels
        silja :) kirjoitti:

        jos käy ottaaa kielikorun ammattilaisen luona ei ole vaarana makuaistin lähtö tai halvaantuminen.. ammattilaiset osaavat hommansa.. mä kävin ottaa kielilävärin tasan viikko sitte.. ei viel pysty puhuu kunnol.. puhu on aika pitkälti hirveetä lässytystä.. :D

        Elikkäs...ite otin kielikorun tuossa about neljä ja puol vuotta sitte. Mulla ei o sen kanssa ollu missään vaiheessa minkäänlaisia ongelmia. Hinnasta en tiedä, koska sain lahjakortin poikakaveriltani=)
        (joka tiesi, että halusin sen korun ihan hulluna)..

        Itse lävistäminen ei ainakaan mun kohdalla sattunut ei niin pätkääkään, mutta jouduin kuitenkin hieman lepäilemään lävistämisen jälkeen ihan vaan sen takia, että ajattelin liikaa sitä, kun neula lävisti sen kielen..(ja senhän hyvin näki siinä silmien edessä, kun neulakaan ei tod. ollut pienimmästä päästä).

        Mulla kieli ei turvonnut missään vaiheessa. Puhe ei mennyt sössöksi, ei tullut ongelmia r tai minkään muunkaan kirjaimen kanssa. Käytin suun huuhteluun apteekista saatavaa suun desinfiointiin tarkoitettua ainetta, jota myös asiallinen lävistäjäkin osaa suositella. Hoidon aloitin tietenkin heti. Söin vähän väliä jääpaloja ja join kylmää vettä. Nämä ehkäsi turvotusta plus autto särkyyn, jota kyllä tulee joksikin aikaa lävistämisen jälkeen. Särky ilmaantuu ehkäpä noin tunnin kuluessa lävistämisestä (tapauskohtasta). Kiinteää ruokaa ei tosiaan kyennyt saati kannattanut edes yrittää syödä muutamaan päivään siksikin, että oli vaarana purra kieleen, kun se kieli oli kuitenki hieman epänormaalin tuntunen aluks.

        Minun lävistystä ei huomannut kukaan sanomatta. Ei työpaikalla, eikä pääsykokeissa (jotka oli parin päivän päästä lävistämisestä), ei porukat...ei kukaan, jos en todella erikseen sanonut. Mulla ei o tapana leikkiä korulla turhaan (senkään takia, että se ei tosiaan tee hampaille hyvää), enkä puhu "leveästi" eli niin, että koru pilkahtelisi...Eli koru ei vaikuttanu mun kohdalla yhtään mihinkään.

        Ja nytkin käy välistä niin, että sen korun tavallaan "unohtaa". On se jo kuitenkin ollu niin kauan, että siihen on vaan yksinkertasesti niin tottunu. Korua puhdistan säännöllisesti, koska siihen kertyy töhnää ihan ymmärrettävistä syistä, kun kuitenki kyseessä se purukalusto, joka päivittäisesti erittäin aktiivisessa käytössä=)

        Uuden korun ostin vasta viime kesänä eli samalla korulla (lukuun ottamatta lävistyksen yhteydessä laitettua, jonka vaihdoin heti, kun oli ns. turvallista) pärjäsi hyvin ekat neljä vuotta, kun sitä vain muisti huoltaa.

        Mulla on myös lävistys navassa, eikä mulla o senkään kans ollu missään vaiheessa ongelmia. Hoidin senki alusta asti tunnollisesti, enkä ottanu läväriä turhilla helteillä.

        Samoten kaks tatskaa, jotka multa löytyy...parani (myös lävistäjän mielestä) huomattavan nopeasti...Johtuen huolellisesta hoidosta (suihkutus ja rasvaus)...Pidin sitä kelmuaki siinä tatskan päällä vähän pidempään (tietty vaihdoin sitä ja välissä kotosalla annoin olla ilman).

        Eli, mitä voin näitten kokemusten perusteella todeta, niin lävistysten ja tatskojen hoidossa kaiken a ja o on oikeasti se jälkihoito!!! Kuuntele tarkkaan, mitä sulle neuvotaan (ammattilaisen taholta) ja esitä kaikki kysymykset, jotka mietityttää! Thäts it=)=)

        Ja muistakaa tietty se, että ei kuitenkaan, hoidostakaan huolimatta, o sanottua, että kaikki sujuis ilman komplikaatioita...Me ollaan kaikki erilaisia ja regoidaan asioihin eri tavoin...eiks je.


      • Sandels
        Sandels kirjoitti:

        Elikkäs...ite otin kielikorun tuossa about neljä ja puol vuotta sitte. Mulla ei o sen kanssa ollu missään vaiheessa minkäänlaisia ongelmia. Hinnasta en tiedä, koska sain lahjakortin poikakaveriltani=)
        (joka tiesi, että halusin sen korun ihan hulluna)..

        Itse lävistäminen ei ainakaan mun kohdalla sattunut ei niin pätkääkään, mutta jouduin kuitenkin hieman lepäilemään lävistämisen jälkeen ihan vaan sen takia, että ajattelin liikaa sitä, kun neula lävisti sen kielen..(ja senhän hyvin näki siinä silmien edessä, kun neulakaan ei tod. ollut pienimmästä päästä).

        Mulla kieli ei turvonnut missään vaiheessa. Puhe ei mennyt sössöksi, ei tullut ongelmia r tai minkään muunkaan kirjaimen kanssa. Käytin suun huuhteluun apteekista saatavaa suun desinfiointiin tarkoitettua ainetta, jota myös asiallinen lävistäjäkin osaa suositella. Hoidon aloitin tietenkin heti. Söin vähän väliä jääpaloja ja join kylmää vettä. Nämä ehkäsi turvotusta plus autto särkyyn, jota kyllä tulee joksikin aikaa lävistämisen jälkeen. Särky ilmaantuu ehkäpä noin tunnin kuluessa lävistämisestä (tapauskohtasta). Kiinteää ruokaa ei tosiaan kyennyt saati kannattanut edes yrittää syödä muutamaan päivään siksikin, että oli vaarana purra kieleen, kun se kieli oli kuitenki hieman epänormaalin tuntunen aluks.

        Minun lävistystä ei huomannut kukaan sanomatta. Ei työpaikalla, eikä pääsykokeissa (jotka oli parin päivän päästä lävistämisestä), ei porukat...ei kukaan, jos en todella erikseen sanonut. Mulla ei o tapana leikkiä korulla turhaan (senkään takia, että se ei tosiaan tee hampaille hyvää), enkä puhu "leveästi" eli niin, että koru pilkahtelisi...Eli koru ei vaikuttanu mun kohdalla yhtään mihinkään.

        Ja nytkin käy välistä niin, että sen korun tavallaan "unohtaa". On se jo kuitenkin ollu niin kauan, että siihen on vaan yksinkertasesti niin tottunu. Korua puhdistan säännöllisesti, koska siihen kertyy töhnää ihan ymmärrettävistä syistä, kun kuitenki kyseessä se purukalusto, joka päivittäisesti erittäin aktiivisessa käytössä=)

        Uuden korun ostin vasta viime kesänä eli samalla korulla (lukuun ottamatta lävistyksen yhteydessä laitettua, jonka vaihdoin heti, kun oli ns. turvallista) pärjäsi hyvin ekat neljä vuotta, kun sitä vain muisti huoltaa.

        Mulla on myös lävistys navassa, eikä mulla o senkään kans ollu missään vaiheessa ongelmia. Hoidin senki alusta asti tunnollisesti, enkä ottanu läväriä turhilla helteillä.

        Samoten kaks tatskaa, jotka multa löytyy...parani (myös lävistäjän mielestä) huomattavan nopeasti...Johtuen huolellisesta hoidosta (suihkutus ja rasvaus)...Pidin sitä kelmuaki siinä tatskan päällä vähän pidempään (tietty vaihdoin sitä ja välissä kotosalla annoin olla ilman).

        Eli, mitä voin näitten kokemusten perusteella todeta, niin lävistysten ja tatskojen hoidossa kaiken a ja o on oikeasti se jälkihoito!!! Kuuntele tarkkaan, mitä sulle neuvotaan (ammattilaisen taholta) ja esitä kaikki kysymykset, jotka mietityttää! Thäts it=)=)

        Ja muistakaa tietty se, että ei kuitenkaan, hoidostakaan huolimatta, o sanottua, että kaikki sujuis ilman komplikaatioita...Me ollaan kaikki erilaisia ja regoidaan asioihin eri tavoin...eiks je.

        ..niin joo..ja mie olin 19, ku otin tuon lävistyksen. En tiä tarkalleen, mitkä säännökset Suomessa pätee, mutta veikkaan, että ihan nuissa lävistysliikkeissä ainakin vaaditaan täysikäsyyttä tai sit vanhempien lupaa eli yleensä vanhemman pitää olla matkassa=) Ja kielikoruahan ei ehdottomasti pida laittaa muualla, ku ammattilaisen käsissä eli hyväksytyssä läivistysliikkeessä, koska niillä on oikeanlaiset laitteet ja välineet (desinfiointilaitteet jne.)Sekä Tieto ja Taito!!!


      • qaswedr
        minavaan:) kirjoitti:

        moih
        oon miettiny tota kielikoruu koht puol vuotta, oon kattonu innokkaasti näitä kielikoruun liittyvä keskusteluja, mut en vieläkään tiedä että minkä ikäisenä sen saa vast laittaa, ite oon 13 kesällä 14 vanhemmilta on lupa ja kaikki, mietin vaan sitä ikää joka sit voi pilata suunnitelmat,
        eli jos tiedätte niin voisitteko vastata?
        kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen ;DD

        kaveri ainaki laitto ennenku täytti neljätoista tai siis niinku 13 vuotiaana porukoitten luvalla ja tuttu joka on nyt 14 ni laitto 12 vuotiaana porukoitten luvalla


      • heppu...
        minavaan:) kirjoitti:

        moih
        oon miettiny tota kielikoruu koht puol vuotta, oon kattonu innokkaasti näitä kielikoruun liittyvä keskusteluja, mut en vieläkään tiedä että minkä ikäisenä sen saa vast laittaa, ite oon 13 kesällä 14 vanhemmilta on lupa ja kaikki, mietin vaan sitä ikää joka sit voi pilata suunnitelmat,
        eli jos tiedätte niin voisitteko vastata?
        kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen ;DD

        mä kävin varaa ittelleni ajan just tänää... mä oon 13... äidilt ei oo lupaa mut ei se mitää huomaa... toivottavasti... kuulemma ei satu... täälläpäin kieli ainaki puudutetaa... :D ei pitäis siis sattuu... se on joku erikoisklinikka jossa mä sen teen... onhan se vähän jännää... mä teen siis torstaina ja mun kaveri tekee 4 päivä syyskuuta... :D


      • ikäraja
        Sandels kirjoitti:

        ..niin joo..ja mie olin 19, ku otin tuon lävistyksen. En tiä tarkalleen, mitkä säännökset Suomessa pätee, mutta veikkaan, että ihan nuissa lävistysliikkeissä ainakin vaaditaan täysikäsyyttä tai sit vanhempien lupaa eli yleensä vanhemman pitää olla matkassa=) Ja kielikoruahan ei ehdottomasti pida laittaa muualla, ku ammattilaisen käsissä eli hyväksytyssä läivistysliikkeessä, koska niillä on oikeanlaiset laitteet ja välineet (desinfiointilaitteet jne.)Sekä Tieto ja Taito!!!

        On Tino's tattoolla 15 vuotta. Pitää viedä kuvallinen henkilöllisyystodistus ja ne tekee kieleen jos oot täyttäny 15. Sama pätee muissakin lävistyksissä.

        http://www.tinostattoo.fi


      • krrisse
        minavaan:) kirjoitti:

        moih
        oon miettiny tota kielikoruu koht puol vuotta, oon kattonu innokkaasti näitä kielikoruun liittyvä keskusteluja, mut en vieläkään tiedä että minkä ikäisenä sen saa vast laittaa, ite oon 13 kesällä 14 vanhemmilta on lupa ja kaikki, mietin vaan sitä ikää joka sit voi pilata suunnitelmat,
        eli jos tiedätte niin voisitteko vastata?
        kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen ;DD

        mun muistaakseni se on 15, mut se kai nous 16.. mut en tiiä varmasti riippuu vähä paikast, jossai niit ei kiinnosta onko 40 vai 10 ku tulee laittaa ;) kantsii kysellä niist liikkeist


      • jajaks
        minavaan:) kirjoitti:

        moih
        oon miettiny tota kielikoruu koht puol vuotta, oon kattonu innokkaasti näitä kielikoruun liittyvä keskusteluja, mut en vieläkään tiedä että minkä ikäisenä sen saa vast laittaa, ite oon 13 kesällä 14 vanhemmilta on lupa ja kaikki, mietin vaan sitä ikää joka sit voi pilata suunnitelmat,
        eli jos tiedätte niin voisitteko vastata?
        kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen ;DD

        Siis kaikkien lävistyksien ikäraja on 15!!! mutta alle 15v voi ottaa lävärin jos vanhemmilta on lupa ja ne tulee mukaa!


      • ...
        minavaan:) kirjoitti:

        moih
        oon miettiny tota kielikoruu koht puol vuotta, oon kattonu innokkaasti näitä kielikoruun liittyvä keskusteluja, mut en vieläkään tiedä että minkä ikäisenä sen saa vast laittaa, ite oon 13 kesällä 14 vanhemmilta on lupa ja kaikki, mietin vaan sitä ikää joka sit voi pilata suunnitelmat,
        eli jos tiedätte niin voisitteko vastata?
        kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen ;DD

        kävin ottamassa kielilävistyksen viis päivää sitten. ikäraja oli ainakin siinä paikassa 18, mutta vanhemman luvalla sain sen 16-vuotiaana. piti soittaa vanhemmille ja antaa lävistäjän varmistaa, että on lupa ottaa läväri.


      • 14 v
        Sandels kirjoitti:

        ..niin joo..ja mie olin 19, ku otin tuon lävistyksen. En tiä tarkalleen, mitkä säännökset Suomessa pätee, mutta veikkaan, että ihan nuissa lävistysliikkeissä ainakin vaaditaan täysikäsyyttä tai sit vanhempien lupaa eli yleensä vanhemman pitää olla matkassa=) Ja kielikoruahan ei ehdottomasti pida laittaa muualla, ku ammattilaisen käsissä eli hyväksytyssä läivistysliikkeessä, koska niillä on oikeanlaiset laitteet ja välineet (desinfiointilaitteet jne.)Sekä Tieto ja Taito!!!

        Mä olin 12 ku mulle laitettiin läväri. Siel ikä raja oli 16 v tai vanhempien lupa. Mä marssin sinne sitten isän kaa ja ne laitto mulle sen lävärin. (=


      • rytjrfjfgh
        heppu... kirjoitti:

        mä kävin varaa ittelleni ajan just tänää... mä oon 13... äidilt ei oo lupaa mut ei se mitää huomaa... toivottavasti... kuulemma ei satu... täälläpäin kieli ainaki puudutetaa... :D ei pitäis siis sattuu... se on joku erikoisklinikka jossa mä sen teen... onhan se vähän jännää... mä teen siis torstaina ja mun kaveri tekee 4 päivä syyskuuta... :D

        Mitense puudutettaan? Mikä erikoisklinikka? Paljo makso? Huomasiko sun vanhemmat? :D Itekki harkihen kielikorua niin vastaa mahollisimman pian! :)


      • meekinm

        kieleen ei todellakaan kannta itse laittaa !


      • spiraali_
        minavaan:) kirjoitti:

        moih
        oon miettiny tota kielikoruu koht puol vuotta, oon kattonu innokkaasti näitä kielikoruun liittyvä keskusteluja, mut en vieläkään tiedä että minkä ikäisenä sen saa vast laittaa, ite oon 13 kesällä 14 vanhemmilta on lupa ja kaikki, mietin vaan sitä ikää joka sit voi pilata suunnitelmat,
        eli jos tiedätte niin voisitteko vastata?
        kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen ;DD

        ikä riippuu liikeestä , itse asun vaasassa kävin laittamassa 13 vuotiaana huulikorun, toisessa liikkeessä ikäraja oli 16 sekä vanhemman suostumus kirjallisena tai mukana.. Kolmannessa taas juuri kielikorussa oli ikärajana 18 mutta muuut lävistykset 16vuotta.. Toivottavasti paikkakunnaltasi löytyy lävistäjä joka ei kysy ikärajaa!Uskon että alaikäisillä pitää olla ainakin vanhempi mukana.:))


      • eveliin4
        ikäraja kirjoitti:

        On Tino's tattoolla 15 vuotta. Pitää viedä kuvallinen henkilöllisyystodistus ja ne tekee kieleen jos oot täyttäny 15. Sama pätee muissakin lävistyksissä.

        http://www.tinostattoo.fi

        ku minä menin kuopios tino's tattoosee nii ei tarttennu mitää kuvallist todistust iäst, iski vaa paperilapu siihe jossa piti rastittaa jotai kohtii ja sitte loppuun tuli nimi ikä ja allekirjotus ei muuta ja laitoin iäks 15 nii laitto, oon oikeesti 14.


      • teenite
        meekinm kirjoitti:

        kieleen ei todellakaan kannta itse laittaa !

        kui?


      • Latexxxi
        kieli92 kirjoitti:

        minun kaverit ovat sanoneet että jos tekee kieleen lävärin, siinä on paljon riskejä eli voi halvaantua puolet naamasta tai lähteä makuaisti ? :O pelottiko sua yhtää ku laitoit sen ?

        kieliläväristä EI VOI halvaantua!!!! eikai niitä muuten tehtäis!!!! ja ei voi makuaisti lähteä...-.- tässä on jtn tietoo kielikoruist

        http://www.yazka.com/kieli.htm


      • lfjsdpsg

        No ei todellakaa kannata ite laittaa kieleen!!


      • :)

        Mitä riskejä on kun laittaa itse kielikorun? Sattuuko se kamalasti? Olen alaikäinen, eikä minulla ole lupaa laittaa kielikoru (vielä) ajattelin jos se ei satu sietämättömän paljoa laitan sen itse.


      • ei kannata
        :) kirjoitti:

        Mitä riskejä on kun laittaa itse kielikorun? Sattuuko se kamalasti? Olen alaikäinen, eikä minulla ole lupaa laittaa kielikoru (vielä) ajattelin jos se ei satu sietämättömän paljoa laitan sen itse.

        Kielessä on paljon isoja verisuonia ja hermoja, joita ei todellakaan kannata osaamattoman vahingoittaa paksulla neulalla. Neulan kun täytyy olla aika jykevä, sillä kielikorut ovat yleensä 1,6 milliä paksut. Jos kielen anatomia on vääränlainen tai lävistäjä taidoton, seurauksena voi olla kielen osittainen halvaantuminen tai hermojen vahingoittuminen, ja tätä ei osaa kuin ammattilainen varoa. On rekisteröity muutamia tapauksia missä tulehtunut kielikoru on aiheuttanut mätäpaiseita aivoihin ja kuoleman. En tiedä onko kyseessä sellainen asia millä kannattaisi lähteä leikkimään, vaikka riskit olisivat pienet, kannattaisi joko venata pari vuotta tai sitten säästää rahaa ja etsiä jostain lävistäjä joka suostuu tekemään alaikäiselle.

        Enkä ole mikään lävistyskielteinen, itselläni on kyllä koruja vaikka muille jakaa. Jokaisen olen käynyt ottamassa ammattilaisella.


      • ärsyttävä
        heppu... kirjoitti:

        mä kävin varaa ittelleni ajan just tänää... mä oon 13... äidilt ei oo lupaa mut ei se mitää huomaa... toivottavasti... kuulemma ei satu... täälläpäin kieli ainaki puudutetaa... :D ei pitäis siis sattuu... se on joku erikoisklinikka jossa mä sen teen... onhan se vähän jännää... mä teen siis torstaina ja mun kaveri tekee 4 päivä syyskuuta... :D

        Onko sulla joku vakavaki ongelma noitten pisteitten kanssa?


    • Nimr0d

      Mulla on nyt reilun vuoden ollu kielikoru. Se oli kipee tasan sillä hetkellä kun se neula meni kielen läpi. Joka kerta kun alko tekeen kipeetä puhe tms, niin otin burana capsin (tms. tulehduskipu lääkkeen) ja ei sattunu enää muuten ku syödes. 2 päivää olin syömättä ja sit pysty jo syömään pehmeetä leipää. R-kirjaimen oppi uudelleen paris päiväs ja S-kirjaimen viikos. Hampaita ei o lohkeillu ainaku vahngos purasee kuuluu kuitenki ilkee ääni. Yks _pallo_ on kyllä lohjennu keskeltä kahtia. Metallipallosta kuitenki tuli mulle hirvee päänsärky ku kolistelin sitä kokoajan suussa hampaisiin, vaihdoin muovipalloon niin loppu seki. Tänäkin päivänä se saattaa olla aamusin vielä vähän turvoksissa, mut menee siin aamutohinan aikana yleensä ohi.
      Suuvesi oli mulla ainaki paras tapa mulla jolla pidin/pidän suun puhtaana. Aina tupakan ja ruuan ja juomisen jälkeen pari purskautusta, nii parani mahtavasti. Oli viikossa kunnossa. Se nyt kuitenki on kohtuullisen tapauskohtasta. Emmä sitä hirveemmin o hoitanu, aina ku pesen hampaat, niin pesen kielen ja korun samalla nii pysyy puhtaana. Aina välil käytän suuvettäki. Ihan suun hygienian kannalta vaihdan korua aina sillon tällön ja puhdistan vanhat plakista ja muusta ylimääräsestä töhnästä, mut en sitäkään tee ku ehkä kolmisen kertaa puolen vuoden sisään. Lävistäjän neuvo mulle oli uus koru kerran vuodessa vähintään.

      Mut ihan sellasta kyselisin jos joku tietää tiedän nyt ainakin kolme kaveria jotka on ottanu korun pois ja antanu kasvaa umpeen ja siihen reijän tilalle on kehkeytyny jonkinmoinen arpikudos(?) patti. Mikä se on ja voiko sitä välttää?

      • skippiduveinau

        Mä otin kielikorun pois ku töistä käskettiin :/ tosin kerkesi olla vaan 3vkoa. Mulle tuli ehkä n. viikoksi sellainen valk. arpikudos, mutta tänäpäivänä ei kielessä mitään merkkejä että olis koskaan korua ollu.. ja meni 15min umpeen. Polttaisi kovasti uudestaan ottaa, mulla vaan menee parantumiseen sikakauan.. :/ sössötän kun apina..


      • kiinnostuu

        ootko löytäny jotai muuta tietoo mitä voi tulla ku sen ottaa pois ? JA MUUTKI !!! mitä kaikkee siitä voi tulla ku sen ottaa ? aattelin ottaa sen tossa kohta, ja en tiiä jaksaako sitä koko ikää katella :D Meinaan siis sitte 50v että onko se sit enää kiva.. Niiiin että mitä tapahtuu ku sen ottaa pois ? :D


      • mullekin niin..
        skippiduveinau kirjoitti:

        Mä otin kielikorun pois ku töistä käskettiin :/ tosin kerkesi olla vaan 3vkoa. Mulle tuli ehkä n. viikoksi sellainen valk. arpikudos, mutta tänäpäivänä ei kielessä mitään merkkejä että olis koskaan korua ollu.. ja meni 15min umpeen. Polttaisi kovasti uudestaan ottaa, mulla vaan menee parantumiseen sikakauan.. :/ sössötän kun apina..

        olen päätynyt siihen että koru venailee pukukaapissa työpäivän (8h, joskus jopa 16h) ajan ja laitan sen sitten takaisin paikoilleen kotiin lähtiessä. ei ole meinannutkaan mennä umpeen, joten yksilöllistä tämäkin.. tosin koru on ollutkin jo vuosikaudet.


    • nihy

      mulla on kielikoru ollu kohta kolme vuotta, ei se ole vaikea hoitaa, eipä sille tarvi tehä paljoa mitään.. mulla on ittellä lähteny etuhampaasta sellainen tosi pieni palanen(ei edes huomaa) kun en saanu palloa irti niin laitoin hampaiden väliin.. en ole sitä vahingossa vissiin koska purassu.. se että sattuuko sen laitto niin se on jokaisella ihmisellä henkilökohtanen asia, joillaki turpoaa paljon se ja on muutamia päiviä kipeä, mutta toisilla taas ei.

    • Mehta

      Joo ite voisin sanoo et ei mitään hätää :) itteäni ei sen laittaminen sattunut enempää kuin veren ottaminen kädestä ja muutenki erittäin tyytyväinen olen että otin. Ekan viikon oli kieli hiukan turvoksissa, mutta ei se mitenkää haitannut mitään ja nyt ollu noin 5vko eikä todellakaan ole minkäänlaisia ongelmia. Ei oo mitään hampaisiin käyny ja kyllä sä huomaat kun sitä puraset, en usko et hammas semmosesta lohkeais. Myös se että s:n ääntäminen olisi jotain vaikeaa on ihan täyttä humpuukkia. Mulla ei oo vaikuttanu mitenkään mihinkään puhumiseen tai ylipäätänsä. Kannattaa ottaa jos haluaa todellakin! :) On sen viikon sössöttämisen väärti :D tosiaan sillon sössöttää. Mutta turvotuskin on tosi pientä jos vaan juot ahkerasti vettä. :)

    • MissAne

      Netistä löytyy kuule vaikka googlella hakemalla vaikka KUINKA paljon tietoa!

    • Jäksyyy

      Kuulin sellasta juttua että tuossa naapurikunnassa oli sattunu sellainen juttu kielikorun teossa että ku oli jätkä menny iha asiantuntialle sitä laittamaan niin oli vissii neula menny vähä väärästä kohtaa ja se tyyppi jolle sitä tehtii niin oli nauranu siinä tuolissa niin kauan ku kuoli ku vuoti kuiviin siinä. En sitten tiedä pitääkö tämä paikkaansa ja ei ole tarkoitus pelotella ketään ja vaikka olisikin totta niin ei näitä iha joka päivä tapahdu.

      • krrisse

        varmasti tommoset ihmiset on potkittu pihalle tolt alalt.. ja lävistäjällähän pitää olla tatuointeja ja lävistyksii et se voi kertoo ja neuvoo paljonko sattu itellä ja miten hoiti jne


    • koi234524

      kielikoru voi aiheuttaa märkäpaiseen aivoihin joka johtaa kuolemaan!!!

      • Beea<3

        Joo tuo ei oo totta ! voi siitä toki märkäpaise tulla mutta kuolemaan tuskin johtaa ! no ehkä yks 100 vuodessa kuolee johonki tollaseen ? Miettisit vähän mitä tuut pelottelee muita tollasilla jutuilla ku toiset haluu ottaa lävärin kieleen ? Eipä kannata uskoa. Äiti on meinaa lävistäjä ni musta tuntuu et se tietää vähäsen enemmän ? vai ? 8oo ?


    • oona

      No kielikoru.. Ei sen ottaminen PAHASTI satu,kaikken kipeintä tekee ne pihdit,mutta ei nekään kovin kipeetä tee!
      Itse otin kielikorun eilen... Ensimmäisinä päivinä syöminen on hieman hankalaa,kun kaikki tuntuu tarttuvan koruun (helpoin tapa syödä on se,että silppuat ruuan mahd. pieneksi ja laitat sen sitten kielelle,korun taakse ja nielaiset)
      Kieli koru VOI lohkaista hampaan,jos puree korua KOVASTI! mutta ei se mulla ainakaan oo semmosta aiheuttanut,paranemiseen menee viikosta kuukauteen... Ei sen pidempään ja mulle sanottiin liikkeessä,että kielikoru on kivuttomin ja nopeimmin parantuva lävistys...

    • kielilävistystä

      otetaan? Mikä on sen tarkoitus???
      Olen kuullut että pelkkään suuseksiin???
      Onko ollu vaan vitsi vai fakta?
      Kertokaa nyt epätietoiselle?

      • hmph_hmph

        empä usko että on pelkkään suuseksii... siis se on vaa sellanen niinku korvikset ja noin... eihän korviksil oo mitää ihmeempää merkitystä ne vaan on koristeena...


      • krrisse

        pitääkö kaikella olla nyt jokin tarkotus?!?!?! mikä tarkotus korvanreijillä on? koristaa? kielellä siis sama.. ;) ei todellakaan käytetä! harva niin tekee ett käyttää suuseksiin kielikorua. voihan se olla ehkä ihan kiva mut en itse tekis niin! jossain määrin tottakin.


      • juurihan
        krrisse kirjoitti:

        pitääkö kaikella olla nyt jokin tarkotus?!?!?! mikä tarkotus korvanreijillä on? koristaa? kielellä siis sama.. ;) ei todellakaan käytetä! harva niin tekee ett käyttää suuseksiin kielikorua. voihan se olla ehkä ihan kiva mut en itse tekis niin! jossain määrin tottakin.

        sillä sitä tiedustelin,
        kun JUNTTI ei tiedä!!!!!!!


      • noika
        krrisse kirjoitti:

        pitääkö kaikella olla nyt jokin tarkotus?!?!?! mikä tarkotus korvanreijillä on? koristaa? kielellä siis sama.. ;) ei todellakaan käytetä! harva niin tekee ett käyttää suuseksiin kielikorua. voihan se olla ehkä ihan kiva mut en itse tekis niin! jossain määrin tottakin.

        Otan sen juuri siksi että on kiva nähdä vaikuttaako se mitenkään oraaliseksiin :P tulee hauskaa :D

        mutta olen miettinyt että miten kun on kielikoru niin kun harrastaa jalkapalloa ja thainyrkkeilyä niin se pitäisi ottaa pois treeneihin ja matseihin. onko se helppo ottaa pois ja sitten pistää takas vai?


    • hkfg

      ei ei se satu enkä oo ikinä kuullu siit et jollai ois halennu hammas se on kipee pari päivää ota buranaa nii menee ohi

      • ihmettelen.

        miten kielikorussa voi haljeta hammas? kun eiks se koru oo keskellä kieltä ja kuka kieltään muutenkaan pureskelee?


      • 8nelya8
        ihmettelen. kirjoitti:

        miten kielikorussa voi haljeta hammas? kun eiks se koru oo keskellä kieltä ja kuka kieltään muutenkaan pureskelee?

        koru on yleensä kuitenkin sen verran pitkä että menee yllättävän helposti hampaiden väliin.. en kyllä yhtään ihmettele jos joltain on hammas siinä lohjennu kun itekkin oon siihen muutaman kerran aika kovaa purassu.


    • sonjjaa

      ömh,tuosta kielikorusta, kävin perjantaina ottamassa kielikorun, aloin syömään pilttejä jne. ja huomasin etten maista mitään, mahdollista ? kuitenkin liikkeessä sanovat ettei muuta riskiä ole kuin tulehtuminen...Palaakohan makuaisti jossain vaiheessa takaisin ? kielessä nyt mustelma sekä pieni patti korun kohdalla.

      • krrisse

        itellä on ollu kielikoru vasta 4 päivää, mut ei mull ollu missää vaiheessa tollasta. :s toi kuullostaa aika pahalta. kannattaa varmaan käydä lävistäjän luona kyselemässä tai heti lääkäriin!!! en paljoo tiiä ku ei oo kauaa ollu mut mä ainakin menisin lääkärii, koska maistoin heti ruuan ku uskalsin laittaa ruokaa suuhun =D VOIHAN MAKUAISTIN MENETYS OLLA SIITÄ TURVOTUKSESTA! mutta se mustelma ja patti ei kuullostanut kauheen hyvältä..
        miltä se mustelma näyttää? näkyykö hyvin? mulla kieli oli ainaki ihan valkonen ku en ollu pessy hampaita enkä syöny mut heti ku tein molemmat tuli parempi.. voiko mustelma johtua siitä kielen turvotuksesta et oot purru sun kieltä aina vahingos?


      • sonjjaa
        krrisse kirjoitti:

        itellä on ollu kielikoru vasta 4 päivää, mut ei mull ollu missää vaiheessa tollasta. :s toi kuullostaa aika pahalta. kannattaa varmaan käydä lävistäjän luona kyselemässä tai heti lääkäriin!!! en paljoo tiiä ku ei oo kauaa ollu mut mä ainakin menisin lääkärii, koska maistoin heti ruuan ku uskalsin laittaa ruokaa suuhun =D VOIHAN MAKUAISTIN MENETYS OLLA SIITÄ TURVOTUKSESTA! mutta se mustelma ja patti ei kuullostanut kauheen hyvältä..
        miltä se mustelma näyttää? näkyykö hyvin? mulla kieli oli ainaki ihan valkonen ku en ollu pessy hampaita enkä syöny mut heti ku tein molemmat tuli parempi.. voiko mustelma johtua siitä kielen turvotuksesta et oot purru sun kieltä aina vahingos?

        Nyt siis n. 3 viikkoa ollu se kielikoru. Makuaisti palasi, kun en puhistanu niin usein, vain jotain kolme kertaa päivässä. Piti myös laimentaa sitä aseptia, laitoin yhden ainetta, ja viisi osaa vettä. Mustelma oli aika pahannäköne, melkein koko kieli mustana, mut sekin kesti ehkä kaks päivää. :) pitkä koru on paha, onneks pääsen vaihtamaan jo kohta .


      • tyttö !!!

        se mustelma voi tulla hyvinkin kielikorun oton jälkeen, ite en ole vielä ottanut, saan sen tammikuussa :) mutta luin huolella thden lävistämön kotisivut, jossa luki että on ihan normaalia, jos tulee myöhemmin mustelma


    • krrisse

      otin torstaina kielilävärin(nyt on siis maanantai) nyt on nii ku neljäs päivä.
      kyllä se ihan vähä sattuu, mut luulis et se sattuu paljo enemmän.. olin varmaa nii paniikis etten oikee haluu muistaa.. "joku outo juttu mun suus, tulee koko aja tielle ja sattuu, kieli turpoo" no eka päivä: se oli täydellistä sössöttämistä :D r,n,s on mulla kaikist vaikeimpii.. toka päivä: en voinu syömää mitä ku en voinu hyväksyy et suus joku juttu tulee koko aja ruuan etee,, ryystin manssikkakeittoo.. puhe edelleen sössöttämistä. kolmas päivä: harjottelin pureskelee ananas murskal, sattu se vähä mut pystyin kuitenki jonku verran. ja mansikkakeittoo.. neljäs päivä: edelleen sössöttää vähän mut ei oo enää yhtä kipee ku esim vaik eile, särkylääke auttaa ;) maitotuotteita ei sais syödä ku niist tulee jtn ainetta ton korun ympärille(mut jos myöhemmi sit syö nii kannattaa putsata koru kuukauden välein.. neljäntenä päivänä syön veteen tehtyy perunamuusii ja kalaa sekasin.. onnistuu jo ihan hyvin.. neljäs päiväs oon laihtunu kieli korun takii 4,5 kiloo,, se on tosi paljo mut ihan arvattavaa ku ei syö mitään.. viikko siinä suunnillee menee et pystyy syömää kunnol ja puhuu ja muuta.. kolme viikkoo pitäis pitää tätä pitkää koruu.. se on kyl vähä edes mut eiköhän siihe totu.. kannattaa oikeesti harkita haluaako kärsiä n. viikon kielikorun takii.. mut kaikki kaverit sanoo et kannattaa et se on tosi kiva.. mulla on nyt menos neljäs päivä. kolme kertaa on tullu mielee et nyt otan sen pois mut oon vaa ajatellu et ei enää kauaa nii en ees huomaa enää et mull on suus jotain =) vedellä kannattaa huuhdella aamuin, illoin, ruuan jälkee ja tupakan jälkee, ettei vaa tulehdu.. kannattaa olla lupa vanhemmilta jos on ala ikänen koska et voi salata sitä niiltä, ku sen huomaa puheesta. :D MEHUJÄITÄ KANNATTAA SYÖDÄ TOSI PALJON ET TURVOTUS LASKEE..! xP namiiii

    • krrisse

      ai nii ja pussailla ei kannata kielen kaa ku voi sattuu ja se ei sais olla limakalvo kosketukses vähää aikaa ettei tuu pöpöi ;P

    • murtsu

      Minäkin olen miettinyt kielikorua. olisko mitää kokemuksii kellää??

      • Kata.

        Juu , itte otin täs melkein kaks viikkoo sit kielikorun , vähän se nipisti ku se sen pisti , mut ei se sit oikein enää miltää tuntunu . Kyllähän se oli alussa ekalla viikolla vähän vaikee syödä ja nielasta , mutta mulla kieli ei turvonnu ollenkaa eikä ollut kipeä , se syöminen ei vain onnistunut niin pitkällä tapilla. Kävin sitten viikon päästä vaihtamassa siihen lyhyemmän Bio Plastia olevan tapin , niin kyllä syöminen onnistui ! :) Olen oikein tyytyväinen , eikä tämä ole ainakaan vielä vaikeuttanut elämää :D Suosittelen .


      • Joku:D
        Kata. kirjoitti:

        Juu , itte otin täs melkein kaks viikkoo sit kielikorun , vähän se nipisti ku se sen pisti , mut ei se sit oikein enää miltää tuntunu . Kyllähän se oli alussa ekalla viikolla vähän vaikee syödä ja nielasta , mutta mulla kieli ei turvonnu ollenkaa eikä ollut kipeä , se syöminen ei vain onnistunut niin pitkällä tapilla. Kävin sitten viikon päästä vaihtamassa siihen lyhyemmän Bio Plastia olevan tapin , niin kyllä syöminen onnistui ! :) Olen oikein tyytyväinen , eikä tämä ole ainakaan vielä vaikeuttanut elämää :D Suosittelen .

        Hei . Paljo maksaa oulun tattoossa siinä house in painissa kielikorun laitto ? Laittaako ne 13 vuotiaalle kielikorun jos on porukoilt lupa? onko kukaan käyny laittaa siellä kielikorun ?


      • trash
        Joku:D kirjoitti:

        Hei . Paljo maksaa oulun tattoossa siinä house in painissa kielikorun laitto ? Laittaako ne 13 vuotiaalle kielikorun jos on porukoilt lupa? onko kukaan käyny laittaa siellä kielikorun ?

        en suosittele house of painia. ite en kielikorua omista, mutta eräs tuttu kävi siellä laittamassa kieleen lävärin ja tulehtu heti aika pahasti. myös itelläni on sieltä huonoja lävistyskokemuksia sekä muilla kavereillani. jos sä kuitenki haluut pistää siellä nii kyllä ne ainaki vanhempien luvalla pistää alaikäsille. ite olin jotain 15 ku siellä pistin kulmakorun enkä mitää lupia kyllä ees tarvinnu. :P


      • tahtookielikorun
        trash kirjoitti:

        en suosittele house of painia. ite en kielikorua omista, mutta eräs tuttu kävi siellä laittamassa kieleen lävärin ja tulehtu heti aika pahasti. myös itelläni on sieltä huonoja lävistyskokemuksia sekä muilla kavereillani. jos sä kuitenki haluut pistää siellä nii kyllä ne ainaki vanhempien luvalla pistää alaikäsille. ite olin jotain 15 ku siellä pistin kulmakorun enkä mitää lupia kyllä ees tarvinnu. :P

        itse aion nyt kohta mennä ottamaan kielikorun haluaisin tietää että eikai se koru haittaa suudellessa tai kielisuudelmissa tietenkää ekoilla päivällä sitä ei suositella mutta sitten kun se on parantunut.


      • haluankielikorunsattumatta
        tahtookielikorun kirjoitti:

        itse aion nyt kohta mennä ottamaan kielikorun haluaisin tietää että eikai se koru haittaa suudellessa tai kielisuudelmissa tietenkää ekoilla päivällä sitä ei suositella mutta sitten kun se on parantunut.

        Eli vastaisitteko näihin...

        1) Olen 13 v. , kannattaako ottaa?
        2) Sattuisko se mulla kauheesti, kun mulla on muutenkin ihan järkyttävä piikkikammo, muutama kokemus:
        sain vitosella jäykkäkouristuksen, ja siin meni ainakin 20 et se saatiin laitettua, ja terkkarikin kysy et haluunko mä varata uuden ajan, sekin vähän kyllästy siihen kun en suostunu antaa sen laittaa sitä jäykkäkouristusta. ja verikokeissa, kaikissa lapuissakin lukee että "pelkää piikkejä" ni saan aina puudutuksen, mut sattuu silti. mulla on kauhee paniikkikammo jne.
        3) Hinta noin suunnilleen?
        4) Haluaisin sen mahdollisimman kivuttomasti, joten onko parasta ottaa se ammattilaisella?
        5) Sattuuko se jotenkin vanhemmilla enemmän? :D
        6) Millä se reikä tehdään kieleen? Ja mitkä pihdit on, mistä kaikki puhuu?
        voisitteko vastata, olis tärkeetä :)


      • tannjja
        haluankielikorunsattumatta kirjoitti:

        Eli vastaisitteko näihin...

        1) Olen 13 v. , kannattaako ottaa?
        2) Sattuisko se mulla kauheesti, kun mulla on muutenkin ihan järkyttävä piikkikammo, muutama kokemus:
        sain vitosella jäykkäkouristuksen, ja siin meni ainakin 20 et se saatiin laitettua, ja terkkarikin kysy et haluunko mä varata uuden ajan, sekin vähän kyllästy siihen kun en suostunu antaa sen laittaa sitä jäykkäkouristusta. ja verikokeissa, kaikissa lapuissakin lukee että "pelkää piikkejä" ni saan aina puudutuksen, mut sattuu silti. mulla on kauhee paniikkikammo jne.
        3) Hinta noin suunnilleen?
        4) Haluaisin sen mahdollisimman kivuttomasti, joten onko parasta ottaa se ammattilaisella?
        5) Sattuuko se jotenkin vanhemmilla enemmän? :D
        6) Millä se reikä tehdään kieleen? Ja mitkä pihdit on, mistä kaikki puhuu?
        voisitteko vastata, olis tärkeetä :)

        eli itse oon 14 ja kävin ottamassa kielikorun noin kaks kuukautta sitten eli ei iällä ole väliä olen kuullut 12 vuotiaastakin joka on ottanut 2)mullakin on piikkikammo mutta itselläni on myös napakoru ja jos lävistyksen todella haluaa pitää vain uskaltaa omasta kokemuksesta voin sanoa että kielikorun laitto ei tuntunut missään;ensiksi lävistäjä katsoo että voiko kieleen tehdä reiän vai pitääkö sinun odottaa,sitten saat ainetta jota purskutellaan suussa jonka jälkeen sinun pitää työntää kieli ulos eikä laittaa sitä enää takaisin suuhun sitten lävistäjä piirtää kieleen tussilla merkin josta lävistetään sitten piikki vaan työnnetään alakautta läpi ja saat sen jälkeen uudelleen ainetta jolla huuhdot suun.sitten koru on kielessäsi itselläni ei tuntunut mtn vaikka hermoilin lävistystä todella paljon eli se oli alle puolessa minuutissa ohi ja en edes tuntenut kun neula oli kielessä,mutta sitten eräs kaveri kävi ottamassa niin hän pyörtyi kolme kertaa mutta se riippuu siitä sattuuko sinulla olemaan hermo siinä kohtaa mihin lävistetään mutta monet jotka ovat ottaneet ovat sanoneet ettei se satu ja siis ennen lävistämistä kieleen tartutaan pihdeillä mutta se ei satu.lävistyksen jälkeen kieli turpoaa minulla se oli turvonnu n.3 päivää mutta ekal päiväl söin jo tavallista ruokaa lävistys parani alle viikossa ja vaihdoin lyhyemmän korun jo kahden viikon päästä.ammattilaiselle se pitää mennä lävistämään koska jos piikki menee väärästä kohtaa makuaisti voi mennä mutta ammattilainen osaa hommansa.hinta oli 50 e mutta sen saa halvemmallakin ja joiltakin lävistäjilta saat vielä sen lyhyemmän korun mukaa hinta on noin 35/40/50 e.


      • heduu
        tahtookielikorun kirjoitti:

        itse aion nyt kohta mennä ottamaan kielikorun haluaisin tietää että eikai se koru haittaa suudellessa tai kielisuudelmissa tietenkää ekoilla päivällä sitä ei suositella mutta sitten kun se on parantunut.

        no mä oon kuullu vaan hyvää kielikorusta suutelun suhteen, ja ite oon menossa huomenna ottamaan, pelottaa ehkä vähän mutta oon lukenu tosi paljon ja tiedän riskit mut on se sen arvonen, ja hei kun porukka kysyy että sattuuko se niin se on niin henkilökohtasta että paha mennä sanoo :)


      • bumba**
        haluankielikorunsattumatta kirjoitti:

        Eli vastaisitteko näihin...

        1) Olen 13 v. , kannattaako ottaa?
        2) Sattuisko se mulla kauheesti, kun mulla on muutenkin ihan järkyttävä piikkikammo, muutama kokemus:
        sain vitosella jäykkäkouristuksen, ja siin meni ainakin 20 et se saatiin laitettua, ja terkkarikin kysy et haluunko mä varata uuden ajan, sekin vähän kyllästy siihen kun en suostunu antaa sen laittaa sitä jäykkäkouristusta. ja verikokeissa, kaikissa lapuissakin lukee että "pelkää piikkejä" ni saan aina puudutuksen, mut sattuu silti. mulla on kauhee paniikkikammo jne.
        3) Hinta noin suunnilleen?
        4) Haluaisin sen mahdollisimman kivuttomasti, joten onko parasta ottaa se ammattilaisella?
        5) Sattuuko se jotenkin vanhemmilla enemmän? :D
        6) Millä se reikä tehdään kieleen? Ja mitkä pihdit on, mistä kaikki puhuu?
        voisitteko vastata, olis tärkeetä :)

        nykyää se on 45-55 e riippuu mistä sen ottaa.. kun sä meet ottaa se puhdistaa sun kielen kuivaa.. piistää sun kielen keskiviivan että se ei mee lihan läpi jaa nahan.. mikä siinä se viiva on.. ja laitta ala kautta neulan jonka peräs tulee koru.. eka koru 3 viikko on isompi mutta sitten noin kk jälkee pääset ilmattekx vaihtaa lyhyemmän .. riippuu ellet halua erikois kuvioita sun muuta makasaa varman 10.. siinä se .. ja se tuntuu eka 5 min oudolta.. ja syöminen on todella vaikea eka 2 päivää varmaan kaikkilla.. koska se ruoka osuu siihen,, verta tulee todella vähän.. ja suu on paikka mikä paranee helposti..


      • hmmm mm
        haluankielikorunsattumatta kirjoitti:

        Eli vastaisitteko näihin...

        1) Olen 13 v. , kannattaako ottaa?
        2) Sattuisko se mulla kauheesti, kun mulla on muutenkin ihan järkyttävä piikkikammo, muutama kokemus:
        sain vitosella jäykkäkouristuksen, ja siin meni ainakin 20 et se saatiin laitettua, ja terkkarikin kysy et haluunko mä varata uuden ajan, sekin vähän kyllästy siihen kun en suostunu antaa sen laittaa sitä jäykkäkouristusta. ja verikokeissa, kaikissa lapuissakin lukee että "pelkää piikkejä" ni saan aina puudutuksen, mut sattuu silti. mulla on kauhee paniikkikammo jne.
        3) Hinta noin suunnilleen?
        4) Haluaisin sen mahdollisimman kivuttomasti, joten onko parasta ottaa se ammattilaisella?
        5) Sattuuko se jotenkin vanhemmilla enemmän? :D
        6) Millä se reikä tehdään kieleen? Ja mitkä pihdit on, mistä kaikki puhuu?
        voisitteko vastata, olis tärkeetä :)

        1) kannattaa mielummin odottaa pari vuotta, niin ainakin haluaa sen sitten varmasti. mäkin halusin joskus 13 vuotiaana, mutta maltoin odottaa 17-vuotiaaksi asti.

        2) itse korun laittaminen ei sattunut kauheasti, mutta lähinnä se turvotus ja se ettei voinut syödä niin oli vähän heikko olo. Joo ja mulle tuli paise kurkkuun (otin sen heinäkuussa, ei ehkä fiksuin aika) ja sitten jouduin menee jonnekkin erikoislääkärille puhkoo sen ja se oli ihan kamalaa. Eli noudata ainakin ohjeita tosi hyvin, mutta tollaisetkin on niin yksillöllisiä. Lisäksi mulla oli tyhmä lävistäjä, joka ei antanut yksityiskohtaisia ohjeita vaan vain sellaisen yleisohjeen.

        3) n. 40 e

        4)joo todellakin. eikä mikä tahansa pulju mikä tulee vastaan vaan ota selvää eri paikoista ja jos ihmiset vaikuttaa nihkeiltä itse paikassa niin lähde pois ja vaihda paikkaa.

        5) en usko

        6) no niillä pihdeillä se reikä tehdään, eli ei piikillä.

        Mutta siis kaikesta huolimatta en todellakaan kadu , että otin kielikorun. Paikan olisi voinut valita paremmin, koska kuulin jälkeenpäinkin että se on tosi ammattitaidoton paikka. Tosin huomasin sen itsekin. Mutta hyvillä mielin nyt kun on kulunut aikaa.


      • tytsy
        heduu kirjoitti:

        no mä oon kuullu vaan hyvää kielikorusta suutelun suhteen, ja ite oon menossa huomenna ottamaan, pelottaa ehkä vähän mutta oon lukenu tosi paljon ja tiedän riskit mut on se sen arvonen, ja hei kun porukka kysyy että sattuuko se niin se on niin henkilökohtasta että paha mennä sanoo :)

        Haluaisin tietää että jääkö kieleen reikä jos sen korun sitten joskus ottaa pois? Jos jää niin näkeekö sen reijän helpostikkin? Itse ajattelin ottaa kielikorun. Onko Tampereella paljon paikkoja missä voisin sen ottaa?


      • 8nelya8
        tytsy kirjoitti:

        Haluaisin tietää että jääkö kieleen reikä jos sen korun sitten joskus ottaa pois? Jos jää niin näkeekö sen reijän helpostikkin? Itse ajattelin ottaa kielikorun. Onko Tampereella paljon paikkoja missä voisin sen ottaa?

        ei siihen reikää jää.. menee umpeen tosi nopeesti. ei sitä reikää meinaa nähä ees sillon ku vaihtaa korua.


      • minakinhaluanKIELILÄVÄRIN
        tahtookielikorun kirjoitti:

        itse aion nyt kohta mennä ottamaan kielikorun haluaisin tietää että eikai se koru haittaa suudellessa tai kielisuudelmissa tietenkää ekoilla päivällä sitä ei suositella mutta sitten kun se on parantunut.

        haluaisin kielikorun, oon halunnu jo monta vuotta, onko siihen ikäraja paljon jos ei ole vanhemman lupaa? ja voiko sen laittaa ite, jos voi niin onko sillä paikalla väliä? ja paljon se suurinpiirteinmaksaa jos mulla on oma koru..


      • jenkkivastaa
        Joku:D kirjoitti:

        Hei . Paljo maksaa oulun tattoossa siinä house in painissa kielikorun laitto ? Laittaako ne 13 vuotiaalle kielikorun jos on porukoilt lupa? onko kukaan käyny laittaa siellä kielikorun ?

        Mulla makso oiskohan ollu 45w, en oikee muista, Joo tekee ne 13v, ite olin sillo 13 ku kävin sen oottaaa, muta eipä ne eesikää kysyny -.-.
        Minä ja mun siskopuoli ollaan käyty ottaa sielä,mulla on tosi hyvin parantunu vaikka sielä otin..


      • haahahaah
        hmmm mm kirjoitti:

        1) kannattaa mielummin odottaa pari vuotta, niin ainakin haluaa sen sitten varmasti. mäkin halusin joskus 13 vuotiaana, mutta maltoin odottaa 17-vuotiaaksi asti.

        2) itse korun laittaminen ei sattunut kauheasti, mutta lähinnä se turvotus ja se ettei voinut syödä niin oli vähän heikko olo. Joo ja mulle tuli paise kurkkuun (otin sen heinäkuussa, ei ehkä fiksuin aika) ja sitten jouduin menee jonnekkin erikoislääkärille puhkoo sen ja se oli ihan kamalaa. Eli noudata ainakin ohjeita tosi hyvin, mutta tollaisetkin on niin yksillöllisiä. Lisäksi mulla oli tyhmä lävistäjä, joka ei antanut yksityiskohtaisia ohjeita vaan vain sellaisen yleisohjeen.

        3) n. 40 e

        4)joo todellakin. eikä mikä tahansa pulju mikä tulee vastaan vaan ota selvää eri paikoista ja jos ihmiset vaikuttaa nihkeiltä itse paikassa niin lähde pois ja vaihda paikkaa.

        5) en usko

        6) no niillä pihdeillä se reikä tehdään, eli ei piikillä.

        Mutta siis kaikesta huolimatta en todellakaan kadu , että otin kielikorun. Paikan olisi voinut valita paremmin, koska kuulin jälkeenpäinkin että se on tosi ammattitaidoton paikka. Tosin huomasin sen itsekin. Mutta hyvillä mielin nyt kun on kulunut aikaa.

        mitä sä sekoilet :D pihdeillä se reikä tehään?! öö ei tosiaan :DD pihdeillä otetaa kielestä kiinni ja neula läpi kielestä ja that's it.


    • bumba,.**

      hey otin kielikorun eikä se satu.. ja jotkut sanoo isosta neulasta ja pla pla.. ei sitä nää ku se neula laitetaan ala kautta.. ja siin mene 2sekunttia.. koko laittamisessa..ja turvotusta tulee kaikilla.. noin 3 päivää 4 ...jäitä, jäätelöö vaa suuhuu.. ja tupakan jälkee 3 päivää suu huuhteltava.. noin vaa.. tietenki siinä on omat jutut et ikenet menee paskax,, hampaat sun muut.. ja eikä kieli voi tulehtua.. se ei ole ku kumakoru joka vois kasvaa ulos.. siinä se..

      • aww these lozers..

        ootsä jotenki vajaa? jollain sattuu jollain ei. ja aika sokee pitää olla jossei nää sitä neulaa ku se o lävistäjän kädessä sun naaman eessä ja kyl sen aika selvästi tuntee ku se menee kielestä läpi. turvotuski o ihan henk kohtasta jokaisel ihmisellä. eipä siitä kauheen helposti ikenet tai hampaat menee paskaks, seki riippuu ihan et mitä helvettiä sillä korulla oikee duunaa! JA KIELI VOI TULEHTUA ja todennäkösesti tulehtuuki jossei sitä hoida. but hey, cool story bro!


    • espoolainen1532

      Mainitsin tänään äidille että aion nyt vihdoin ottaa sen kielikorun josta olen jo pari vuotta haaveillut. Koska olen täysi-ikäinen on äidin vähän paha ruveta kieltämään, joten hän päätti pelotella: Äippä sanoi, että kieli on kaikista vaarallisin paikka lävistykselle, koska jos se menee vähänkin väärään paikkaan voi puhekyky lähteä kokonaan ym. ym.

      Hampaiden asentokin kuulemma muuttuu ainakin alaleuassa. Nyt tuli siis paniikki: jos en ota korua, tulen katumaan sitä pitkään. Jos otan korun ja menetän puhekyvyn tulen katumaan sitä vielä pidempään. Tietääkö siis joku onko Helsingin keskustassa tai Espoossa lävistäjää joka 100% varmasti osaa hommansa (eikä vaadi osaamisestaa satoja euroja xP )?

      • tytsykkäineeeeen

        En oo itse käyny mutta tutut ja isä pn käyny Harnessissa Iso-Roobeertinkadulla. Itse meen ottaa sinne kohta kielikorun ja napakorun. Sivut on osotteessa www.yazka.com vaikuttaa todella asiantuntevalta mitä oon siitä paikasta lukenu ja kuullu :)


      • espoolainen1532
        tytsykkäineeeeen kirjoitti:

        En oo itse käyny mutta tutut ja isä pn käyny Harnessissa Iso-Roobeertinkadulla. Itse meen ottaa sinne kohta kielikorun ja napakorun. Sivut on osotteessa www.yazka.com vaikuttaa todella asiantuntevalta mitä oon siitä paikasta lukenu ja kuullu :)

        Joo, tota samaa paikkaa mulle suositeltiinki just pari päivää sitten :) ilmeisesti nauttii suurta suosiota.


      • Kokenut___
        tytsykkäineeeeen kirjoitti:

        En oo itse käyny mutta tutut ja isä pn käyny Harnessissa Iso-Roobeertinkadulla. Itse meen ottaa sinne kohta kielikorun ja napakorun. Sivut on osotteessa www.yazka.com vaikuttaa todella asiantuntevalta mitä oon siitä paikasta lukenu ja kuullu :)

        mä kävin ottaa harnesissa kulmakorun puol vuotta sitten ja se on tosi asiallinen ja hyvä paikka(= mun sisko on ottanu siel kulmaan ja kieleen kans :) ja molemmat onnistu hyvin (:: ite aion nyt joulukuun loppupuolella ottaa kieleen ja sisko sano et kieli ei satu melkee ollenkaa (: et ei sitä kipuu kannata pelätä jos et sen takii haluu ottaa lävistystä että et saa puudutusta ni kannattaa miettii et haluuks sitä oikeesti meinaa se pieni nipistys on sen arvosta ::)


    • DecameroneR

      Paskat. Meinaan tuota ettei maitotuotteita kannata syödä. Itse kysyin lävistäjältä ja saa juoda maitoa ja syödä jäätelöä ja jogurttia kunhan noudattaa hoito -ja puhdistusohjeita. Eli puhdistaa hammasharjalla kieltä (hellävaroen tietty), purkuttelee muutaman kerran syönnin jälkeen vedellä, purskuttaa oral-b:llä 2x kertaa vrk. ja niin pois päin. Ja kipua voi lievittää esim. buranalla.

      Eli ei saa syödä kuumia juomia/ruokia, kiinteää ruokaa (pureskeluliike haitaksi parantuvalle kielelle) ja voihan oma järkikin jo sanoa mitä ei kande vetää. Ja kylmän veden ja puhtaiden jäiden syönti helpottaa (paitsi itsellni oli hankaluuksia syödä jäitä, ko kodin jäämuotit oli aiva helvetin isoja).

      Itsellä ollut n. viikon. Sattu laittaminen, ja puhuminen oli alkupäivinä hankalaa ja kivuliasta. Tuli kudosnestettä, joka on vaaleaa. Ei siis mätää. Makso 40e. En ole vielä katunut enkä päässyt kokemaan hampaiden mahdollista lohkeamista, mutta ehkä tulevaisuudessa.

      http://www.siperianhurtta.fi/
      tuolla on täysin varmat ohjeet kielilävistyksen hoitoon, ja jos noita ohjeita noudattaa niin luultavasti kieli paranee ihan normaalisti. Löytyy osiosta "lävistykset" ja sivun alareunassa (meinaan hoito-ohjeita).

      • kielikoruuuuu

        ite otin toissapäivänä kielikorun. Minua jänniti ihan sairaana ja olin monta kertaa kävelemässä ovesta ulos. mutta sitten voitin itseni ja menin tuoliin istumaan ja sanoin ammattitaitoiselle lävistäjälle ettei kerro mitään mitä tekee. Kieleni on nyt enemmän turvoksissa kuin toissapäivänä. Ei kieli käänny suussa ja puhe on äärettömän hankalaa. olen 17 vuotias. Tai no 2 viikon päästä täytän 18... Olen haaveillut tästä korusta jo kolme-neljä vuotta. en ole luopunut toivosta ja nyt minä sitten otin sen. enkä ole vielä näiden parin päivän aikana katunut hetkeäkään tätä päätöstä. Minulle se lävistäjä sanoi että kieleen on paras ottaa ensimmäinen lävistys (niinkuin minä tein) sattuu kuulema vähiten. enemmän sattuu kun puraiset kielestä. tai kun sinulle laitetaan korvaan reijän korviksia varten. suosittelen.... Ja minulla tämä maksoi 45€$...


      • kielikorunomistaja-
        kielikoruuuuu kirjoitti:

        ite otin toissapäivänä kielikorun. Minua jänniti ihan sairaana ja olin monta kertaa kävelemässä ovesta ulos. mutta sitten voitin itseni ja menin tuoliin istumaan ja sanoin ammattitaitoiselle lävistäjälle ettei kerro mitään mitä tekee. Kieleni on nyt enemmän turvoksissa kuin toissapäivänä. Ei kieli käänny suussa ja puhe on äärettömän hankalaa. olen 17 vuotias. Tai no 2 viikon päästä täytän 18... Olen haaveillut tästä korusta jo kolme-neljä vuotta. en ole luopunut toivosta ja nyt minä sitten otin sen. enkä ole vielä näiden parin päivän aikana katunut hetkeäkään tätä päätöstä. Minulle se lävistäjä sanoi että kieleen on paras ottaa ensimmäinen lävistys (niinkuin minä tein) sattuu kuulema vähiten. enemmän sattuu kun puraiset kielestä. tai kun sinulle laitetaan korvaan reijän korviksia varten. suosittelen.... Ja minulla tämä maksoi 45€$...

        Elikkä mä otin tossa kolme päivää sitten ton kielikorun. Oon haaveillu vaikka kuinka kauvan siitä. noh. ensinnäkään itse lävistys ei sattunu ei sitte yhtään korviksenkin tekeminen tuntuu enemmän (siis eihän korviksen tekeminen satu mutta sanotaanko nyt vaikka että korvis nipisti enemmän) Harmittaa pikkasen kun ei tää nyt loppujen lopuks ollu niin hieno ja "siisti" kun kuvittelin.. se on vaan kokoajan tiellä ja siinä kaikki.. Lävistäjä sano että seuraavana päivänä kieli olisi turvoksissa.. noh ei se kyllä sitten ollutkaan.. pystyn puhumaan ja syömään täysin normaalisti.. vaikka kyllä tuohon koruun piti hetken totutella mutta kyl se siitä sit lähti. noh.. mä oon tehny kaiken ihan niinku siinä lapussa sanottiin minkä sain sieltä lävistäjältä.. en oo pussaillu taikka muutakaan vastaavaa enkä oo syöny mitään sopimatonta.. ainoo mikä tässä ihmetyttää on tää hirvee ikenien kutina.. mun ikenet on turvonnu ihan älyttömästi ja ne kutisee ärsyttävästi. Noh.. ei siinä kaikki.. Mun kielen pää tuntuu siltä kun se olis palannu ja täynnä sellasta pientä "näppylää" mistäköhän johtuu? siitä suuvedestä? sillekkö allerginen?


      • Nimetön
        kielikorunomistaja- kirjoitti:

        Elikkä mä otin tossa kolme päivää sitten ton kielikorun. Oon haaveillu vaikka kuinka kauvan siitä. noh. ensinnäkään itse lävistys ei sattunu ei sitte yhtään korviksenkin tekeminen tuntuu enemmän (siis eihän korviksen tekeminen satu mutta sanotaanko nyt vaikka että korvis nipisti enemmän) Harmittaa pikkasen kun ei tää nyt loppujen lopuks ollu niin hieno ja "siisti" kun kuvittelin.. se on vaan kokoajan tiellä ja siinä kaikki.. Lävistäjä sano että seuraavana päivänä kieli olisi turvoksissa.. noh ei se kyllä sitten ollutkaan.. pystyn puhumaan ja syömään täysin normaalisti.. vaikka kyllä tuohon koruun piti hetken totutella mutta kyl se siitä sit lähti. noh.. mä oon tehny kaiken ihan niinku siinä lapussa sanottiin minkä sain sieltä lävistäjältä.. en oo pussaillu taikka muutakaan vastaavaa enkä oo syöny mitään sopimatonta.. ainoo mikä tässä ihmetyttää on tää hirvee ikenien kutina.. mun ikenet on turvonnu ihan älyttömästi ja ne kutisee ärsyttävästi. Noh.. ei siinä kaikki.. Mun kielen pää tuntuu siltä kun se olis palannu ja täynnä sellasta pientä "näppylää" mistäköhän johtuu? siitä suuvedestä? sillekkö allerginen?

        mulla ihan sama oli.. Kutitti ihan sikana kieltä ja ikeniä.. kielen etuosaa, kielikorun edestä kutitti tosi paljo. Mutta nyt on hävinny.. enää ei ole minkäänlaista ongelmaa pitää korua tuossa :D Kyllä se ohi menee. kannattaa kokeilla ihan vaan pelkkää vettä kielen puhdistukseen. :D Mulla se auttoi. ja kun kykenet, niin hammasharjalla kielen pesu tuntuu taivaalliselta kun kieltä kutittaa.. :D onnea


      • iwantakielikoru
        kielikoruuuuu kirjoitti:

        ite otin toissapäivänä kielikorun. Minua jänniti ihan sairaana ja olin monta kertaa kävelemässä ovesta ulos. mutta sitten voitin itseni ja menin tuoliin istumaan ja sanoin ammattitaitoiselle lävistäjälle ettei kerro mitään mitä tekee. Kieleni on nyt enemmän turvoksissa kuin toissapäivänä. Ei kieli käänny suussa ja puhe on äärettömän hankalaa. olen 17 vuotias. Tai no 2 viikon päästä täytän 18... Olen haaveillut tästä korusta jo kolme-neljä vuotta. en ole luopunut toivosta ja nyt minä sitten otin sen. enkä ole vielä näiden parin päivän aikana katunut hetkeäkään tätä päätöstä. Minulle se lävistäjä sanoi että kieleen on paras ottaa ensimmäinen lävistys (niinkuin minä tein) sattuu kuulema vähiten. enemmän sattuu kun puraiset kielestä. tai kun sinulle laitetaan korvaan reijän korviksia varten. suosittelen.... Ja minulla tämä maksoi 45€$...

        Sattuuko se tosiaan niin vähän? Eli siis, vähemmän kuin korvan rei'ittäminen? Tietysti kipu on henkilökohtaista mutta kuitenkin.. :O


    • jajaks

      ei sattunu laitto. ei sen jälkeenkään onneks. kutiaa joo toi kieli ja syödes kolahtaa. on aika turvonnu ja koru on painunu tonne kieleen vähä. toivottavasti laskee turvotus

      • meneen

        laittamaan kielikorun ja hiemna pelottaa se kipu :/ mutta kylä sitä o ennenkin kestetty. Ei minua se kun se turpoaa ja sattuu pelota vaan se NEULA! hiemna kammoksun niitä... Mutta kyllä siitä selvitään. :=)


      • Möyhääh..
        meneen kirjoitti:

        laittamaan kielikorun ja hiemna pelottaa se kipu :/ mutta kylä sitä o ennenkin kestetty. Ei minua se kun se turpoaa ja sattuu pelota vaan se NEULA! hiemna kammoksun niitä... Mutta kyllä siitä selvitään. :=)

        Vitsit ko meitti haluis niin paljon kielikorun..
        Oon lukenu kaikkee tietoo siit ja sen hoidost ja kaikkee, ja olisin ihan valmis ottamaan sen.
        En vaan uskalla kysyä lupaa..
        Täytän joulukuussa 15.
        Voisko joku kertoo keinoja, millä sai suostuteltua omat vanhemmat antamaan luvan?


      • Jas|su
        Möyhääh.. kirjoitti:

        Vitsit ko meitti haluis niin paljon kielikorun..
        Oon lukenu kaikkee tietoo siit ja sen hoidost ja kaikkee, ja olisin ihan valmis ottamaan sen.
        En vaan uskalla kysyä lupaa..
        Täytän joulukuussa 15.
        Voisko joku kertoo keinoja, millä sai suostuteltua omat vanhemmat antamaan luvan?

        mäki haluisin IHÄ ÄLYTTÖMÄN paljon kielikoruu mut vanhemmat ei anna! oon lukenu ihan sikana kaikkii tietoi kielikoruist, ne on vaa ihanii!! vanhemmat vaa sanoo et vast täys ikäsenä/ku muutat omaa kotii. Kertokaa miten saan ne antaa mulle kielikorun!! Ja sit viel niille joil on kielikoru ni voiks sil korul leikkii sillee, et onks mahollist räplää sitä koko aja suus? :P


      • Jas|su
        Jas|su kirjoitti:

        mäki haluisin IHÄ ÄLYTTÖMÄN paljon kielikoruu mut vanhemmat ei anna! oon lukenu ihan sikana kaikkii tietoi kielikoruist, ne on vaa ihanii!! vanhemmat vaa sanoo et vast täys ikäsenä/ku muutat omaa kotii. Kertokaa miten saan ne antaa mulle kielikorun!! Ja sit viel niille joil on kielikoru ni voiks sil korul leikkii sillee, et onks mahollist räplää sitä koko aja suus? :P

        .. ja jatkoa sen verran että oon 13 ja lokakuus 14 :)


      • Möyhääh..
        Jas|su kirjoitti:

        .. ja jatkoa sen verran että oon 13 ja lokakuus 14 :)

        Mutta mulla on suunnitelma..
        Aion jossain ovelassa välissä kysyä lupaa, ja sit ne ei tietenkään anna.
        Sit uhkaan, et joko ne tulee nyt ottamaan mun kanssa sen kielikorun, joka sentään on suurimmaks osaks piilossa, eikä kaikki ees huomaa sitä, jos sitä ei näytä, tai sit meen myöhemmin ilman lupia (15 tai 16 v.) ottamaan huulikorun, jonka kaikki tietty näkee.
        Aion ainaki uhkailla tolla 15v:llä. (Ko ei ne sitä tiiä, et kaikis paikois ei anneta sen ikästen ottaa ilman vanhempien lupaa XD) Ja ko täytän joulukuus 15 :'DD


      • lauradaa
        Jas|su kirjoitti:

        mäki haluisin IHÄ ÄLYTTÖMÄN paljon kielikoruu mut vanhemmat ei anna! oon lukenu ihan sikana kaikkii tietoi kielikoruist, ne on vaa ihanii!! vanhemmat vaa sanoo et vast täys ikäsenä/ku muutat omaa kotii. Kertokaa miten saan ne antaa mulle kielikorun!! Ja sit viel niille joil on kielikoru ni voiks sil korul leikkii sillee, et onks mahollist räplää sitä koko aja suus? :P

        mulla on kielikoru , ei se oo ees ihmeellinen...
        se on inhottavaa jos sitä vahingos purasee ja sillee ;o


    • Ja sit vielä..

      Ite olen ajatellu ottaa korun, mutta mua pelottaa. Kulmakorun omistan, ja sen laittaminen ei tunnu läheskään niin karmealta, ku kielen lävistäminen.

      Opettaja kertoi meille sellaisen tarinan, että joku poika oli ottanu kielikorun, ja se oli kuollu siihen, koska lävistäjä oli laittanu tavallista pienemmän korun, ja kieli oli turvonnu, eikä korua enään saatu pois. Kieli oli turvonnut ja turvonnut, kunnes poika oli tukehtunut.

      Kun tuon kuulin mulle tuli heti mieleen, etten ota korua, mutta nyt olen päässy jo pelosta yli.
      Tosiaan puudutus tai sellainen vois olla hyvä juttu. mutta jos tunnustelette kieltä, ne kaks lihasta tuntee sormella, joten lävistäminesen riski on pieni, mutta kuitenkin olemassa.

      • janskkuu

        Itse otin ammattilaisella kielikorun paripäivää sitten se itse laitto ei sattunut yhtään mutta 2tuntia laiton jälkeen alkoi sattumaan ja paljon en voinut puhuu mitään ennekun pääsin kotiin ja otin buranan.. Nytten sössötön vähäsen S ja R on vaikeita mutta on se sen arvoista en kadu hetkeekää että päätin ottaa kielikorun... :) Suosittelen niille jotka sitä oikeesti haluu.. Koska mun bestiski haluu on halunnu koko ikänsä kielikoruu ja lupasin sen sille kun se täyttää 16. koska se vanhemat ei susostu maksaa sitä


      • koru jo pitkään

        Minulla kielikoru on ollut jo todella pitkään. Otin korun liikkeessä sen jälkeen kun olin tuttavilta kartoittanut kenen luona he ovat käyneet ja mitkä oli kokemukset. Kielikoru maksoi minulle 50€ se sisälsi laiton, steriilin korun sekä desinfioivan suuveden, jota piti purskutella aamuin ja illoin kahden viikon ajan.

        Laittaminen ei tuntunut paljonkaan, ainoastaan pieni pisto mutta seuraava päivä oli ihan yhtä tuskaa kieli turposi ihan sikana enkä voinut syödä mitään. Jäävettä pystyin ottamaan ensimmäisen kahden päivän aikana ja sitten siirryin pilttiin. Neljä päivää kesti turvotusta, jolloin puhe oli hiukka sössötystä. Mutta ekan viikon jälkeen kieli oli jo suht normaali ja syöminenkin onnistui.

        Kielikoruun toki liittyy paljonkin riskejä, mutta ammattilaisen tekemänä ne ovat minimaalisia. Parhaat vastaukset saa kun menee liikkeeseen ja esittää siellä omat kysymyksensä, netti täynnä kaiken laista infoa josta kaikki ei aina pidä paikkaansa vaan vaatii todellista medialukutaitoa, että pystyy sieltä suodattamaan sen todellisen asian.

        Kielikorun ottaminen on jokaisen henk.koht. valinta mutta täytyypä sanoa, että jos olisin ollut viisaampi olisin jättänyt korun ottamatta. Se ei ole kuin ylimääräinen pallero suussa pyörimässä, josta ei oikeastaan ole minulle iloa eihän sitä kukaan edes näe.


      • vieras88
        koru jo pitkään kirjoitti:

        Minulla kielikoru on ollut jo todella pitkään. Otin korun liikkeessä sen jälkeen kun olin tuttavilta kartoittanut kenen luona he ovat käyneet ja mitkä oli kokemukset. Kielikoru maksoi minulle 50€ se sisälsi laiton, steriilin korun sekä desinfioivan suuveden, jota piti purskutella aamuin ja illoin kahden viikon ajan.

        Laittaminen ei tuntunut paljonkaan, ainoastaan pieni pisto mutta seuraava päivä oli ihan yhtä tuskaa kieli turposi ihan sikana enkä voinut syödä mitään. Jäävettä pystyin ottamaan ensimmäisen kahden päivän aikana ja sitten siirryin pilttiin. Neljä päivää kesti turvotusta, jolloin puhe oli hiukka sössötystä. Mutta ekan viikon jälkeen kieli oli jo suht normaali ja syöminenkin onnistui.

        Kielikoruun toki liittyy paljonkin riskejä, mutta ammattilaisen tekemänä ne ovat minimaalisia. Parhaat vastaukset saa kun menee liikkeeseen ja esittää siellä omat kysymyksensä, netti täynnä kaiken laista infoa josta kaikki ei aina pidä paikkaansa vaan vaatii todellista medialukutaitoa, että pystyy sieltä suodattamaan sen todellisen asian.

        Kielikorun ottaminen on jokaisen henk.koht. valinta mutta täytyypä sanoa, että jos olisin ollut viisaampi olisin jättänyt korun ottamatta. Se ei ole kuin ylimääräinen pallero suussa pyörimässä, josta ei oikeastaan ole minulle iloa eihän sitä kukaan edes näe.

        itse kävin laitattamassa kielikorun muutama päivä sitten pitkän harkinnan jälkeen..

        Olisin ottanut korun jo aikaisemmin mutta pelkäsin niin paljon kipua, vaikka olen kestänyt kaiken maailman muitakin lävistyksiä ja tatuoinnin ottoja!

        No ei se sitten sattunutkaan, ja puhuminenkin on onnistunut hyvin! Syöminen on tosiaankin ainut joka tuottaa hiukan hankaluuksia, joten yritetään tässä mennä pelkällä keittolinjalla!
        Todellakin kannatta valita laittopaikka huolella, jotta ikäviltä seuraamuksilta vältyttäisiin..

        En todellakaan kadu ottamista, täytyy nyt vain jaksaa hoitaa lävistys kunnolla loppuun :)


      • mmmm.
        vieras88 kirjoitti:

        itse kävin laitattamassa kielikorun muutama päivä sitten pitkän harkinnan jälkeen..

        Olisin ottanut korun jo aikaisemmin mutta pelkäsin niin paljon kipua, vaikka olen kestänyt kaiken maailman muitakin lävistyksiä ja tatuoinnin ottoja!

        No ei se sitten sattunutkaan, ja puhuminenkin on onnistunut hyvin! Syöminen on tosiaankin ainut joka tuottaa hiukan hankaluuksia, joten yritetään tässä mennä pelkällä keittolinjalla!
        Todellakin kannatta valita laittopaikka huolella, jotta ikäviltä seuraamuksilta vältyttäisiin..

        En todellakaan kadu ottamista, täytyy nyt vain jaksaa hoitaa lävistys kunnolla loppuun :)

        Haluaisin kielikorun mutta mietin vain että sattuukohan se paljon. Ja mietin että millaisen tai minkä kokoisen korun siihen pitäisi sitten vaihtaa..


      • haidiq
        mmmm. kirjoitti:

        Haluaisin kielikorun mutta mietin vain että sattuukohan se paljon. Ja mietin että millaisen tai minkä kokoisen korun siihen pitäisi sitten vaihtaa..

        onkos jollain kokemusta kouvolan lävistysliikkeistä kielenlävistämiseen? itse olen ottanut kouvolassa star housessa lävistyksen huuleen,nyt olen ottamassa kielilävistyksen? kiitoos kokemuksia missä kannattais kieli lävistää =)


      • Bunny23
        mmmm. kirjoitti:

        Haluaisin kielikorun mutta mietin vain että sattuukohan se paljon. Ja mietin että millaisen tai minkä kokoisen korun siihen pitäisi sitten vaihtaa..

        Kävin tänään ottaa pitkän harkinnan jälkeen kielilävistyksen..Oli ensimmäinen lävistys ja jännitti ihan v****sti. Mutta homma hoitui alle 2 minuuttia.. Kyllähän se pikkasen kirpasi ja tuntui ehkä hieman epämukavalta, mut toi osio kesti noin 10 sekuntia. eli kaikki sen kestää!!!¨
        Ja nyt tässä jääpaloja imeskellessä toivon, että paranee hyvin :) Näin lävistäjä kyl lupaili!
        Eli ottakaa vaan ketkä haluatte! Näyttää ihan älyttömän hienolta..ja itseasiassa tuntuukin tosi mukavalta suussa..paitsi syöminen on aivan hel*****n vaikeaa :)


      • Winkie.
        Bunny23 kirjoitti:

        Kävin tänään ottaa pitkän harkinnan jälkeen kielilävistyksen..Oli ensimmäinen lävistys ja jännitti ihan v****sti. Mutta homma hoitui alle 2 minuuttia.. Kyllähän se pikkasen kirpasi ja tuntui ehkä hieman epämukavalta, mut toi osio kesti noin 10 sekuntia. eli kaikki sen kestää!!!¨
        Ja nyt tässä jääpaloja imeskellessä toivon, että paranee hyvin :) Näin lävistäjä kyl lupaili!
        Eli ottakaa vaan ketkä haluatte! Näyttää ihan älyttömän hienolta..ja itseasiassa tuntuukin tosi mukavalta suussa..paitsi syöminen on aivan hel*****n vaikeaa :)

        Menin ihan paniikkiin. En ollu leikkiny korulla, en ees syöny mtn, join kulauksen vettä ja pallo vaan irtos. Ei se muuten ois ollu nii iso juttu, mutta kun kyseessä on vain parin päivän ikäinen lävistys eikä meinattu saada palloa ollenkaan takaisin paikoilleen. Meinas koko koru luisua pois!

        Nyt en uskalla edes mennä nukkumaan, kun ei saatu palloa kunnolla kiristettyä ;(


      • ...
        haidiq kirjoitti:

        onkos jollain kokemusta kouvolan lävistysliikkeistä kielenlävistämiseen? itse olen ottanut kouvolassa star housessa lävistyksen huuleen,nyt olen ottamassa kielilävistyksen? kiitoos kokemuksia missä kannattais kieli lävistää =)

        kyl se starhouse on turvallisin vaihtoehto! kannatan!


      • Bubblll
        Winkie. kirjoitti:

        Menin ihan paniikkiin. En ollu leikkiny korulla, en ees syöny mtn, join kulauksen vettä ja pallo vaan irtos. Ei se muuten ois ollu nii iso juttu, mutta kun kyseessä on vain parin päivän ikäinen lävistys eikä meinattu saada palloa ollenkaan takaisin paikoilleen. Meinas koko koru luisua pois!

        Nyt en uskalla edes mennä nukkumaan, kun ei saatu palloa kunnolla kiristettyä ;(

        Kielikorun palloja pitää kiristellä säännöllisin ajoin et ei sitte tippuile.

        Kuuluko teillä hintaan korun vaihtaminen lyhyempään koruun vai maksoko vielä siitä erikseen?


      • HIIJJJJJO
        Bubblll kirjoitti:

        Kielikorun palloja pitää kiristellä säännöllisin ajoin et ei sitte tippuile.

        Kuuluko teillä hintaan korun vaihtaminen lyhyempään koruun vai maksoko vielä siitä erikseen?

        Lyhyempi koru pitää ostaa erikseen. sitä ei saa liikkeestä. :)


      • tahtookielikorun
        koru jo pitkään kirjoitti:

        Minulla kielikoru on ollut jo todella pitkään. Otin korun liikkeessä sen jälkeen kun olin tuttavilta kartoittanut kenen luona he ovat käyneet ja mitkä oli kokemukset. Kielikoru maksoi minulle 50€ se sisälsi laiton, steriilin korun sekä desinfioivan suuveden, jota piti purskutella aamuin ja illoin kahden viikon ajan.

        Laittaminen ei tuntunut paljonkaan, ainoastaan pieni pisto mutta seuraava päivä oli ihan yhtä tuskaa kieli turposi ihan sikana enkä voinut syödä mitään. Jäävettä pystyin ottamaan ensimmäisen kahden päivän aikana ja sitten siirryin pilttiin. Neljä päivää kesti turvotusta, jolloin puhe oli hiukka sössötystä. Mutta ekan viikon jälkeen kieli oli jo suht normaali ja syöminenkin onnistui.

        Kielikoruun toki liittyy paljonkin riskejä, mutta ammattilaisen tekemänä ne ovat minimaalisia. Parhaat vastaukset saa kun menee liikkeeseen ja esittää siellä omat kysymyksensä, netti täynnä kaiken laista infoa josta kaikki ei aina pidä paikkaansa vaan vaatii todellista medialukutaitoa, että pystyy sieltä suodattamaan sen todellisen asian.

        Kielikorun ottaminen on jokaisen henk.koht. valinta mutta täytyypä sanoa, että jos olisin ollut viisaampi olisin jättänyt korun ottamatta. Se ei ole kuin ylimääräinen pallero suussa pyörimässä, josta ei oikeastaan ole minulle iloa eihän sitä kukaan edes näe.

        tälläst ihmettelen et tiedätkö/tiedättekö et voiks se sössötys jatkuu sillee et sössöttää lopun elämän , jotku on sanonu et jotku ei koskaan lopeta sitä sössöttämist ku on ottanu kielikorun ? :S se vähä pelottaa siin ottamises:P

        ja sit et saako polttaa ku on hankkinu sen , ja milloin saa taas alkaa pussailla kielenkaa ym.?:D:D
        ja onko useimmat jätkät sillee "hyi onks sul kielikoru?!" , joo aika lapsellinen kysymys mut oon vaa ihmetelly:'D


      • OLENPARASTIETÄVÄINEN IHKU
        HIIJJJJJO kirjoitti:

        Lyhyempi koru pitää ostaa erikseen. sitä ei saa liikkeestä. :)

        Kyllä mulla ainakin se lyhyempi koru sisälty siihen samaan hintaan eli kun kävin ottamassa sen lävistyksen , sain siihen kieleen aluksi sen pitkän ja sitten sen lyhyen että sen voi vaihtaa kun kieli ei enää ole turvonnut ja suuvesikin tuli kaupan päälle!!!!!!!11oneone -.-''


      • no worries
        tahtookielikorun kirjoitti:

        tälläst ihmettelen et tiedätkö/tiedättekö et voiks se sössötys jatkuu sillee et sössöttää lopun elämän , jotku on sanonu et jotku ei koskaan lopeta sitä sössöttämist ku on ottanu kielikorun ? :S se vähä pelottaa siin ottamises:P

        ja sit et saako polttaa ku on hankkinu sen , ja milloin saa taas alkaa pussailla kielenkaa ym.?:D:D
        ja onko useimmat jätkät sillee "hyi onks sul kielikoru?!" , joo aika lapsellinen kysymys mut oon vaa ihmetelly:'D

        tottakai se voi jatkuu, mut yleensä vaa sillon jos koru on tosi tosi lähellä kielenpäätä/ jos muutenki on vähän s-vikaa. voihan sen aina ottaa pois jos haittaa jotenkin elämää. ei periaatteessa sais polttaa, ja ainaki heti tupakan jälkee pitää purskutella kylmäl vedellä. ite poltin jo pari tuntii korun ottamisen jälkee ja alles gut. ja voi pussailla heti ku tuntuu siltä, eli sitte ku kieli ei tunnu enää kauheen kipeeltä.. tai no ei vissiin sais, mut ei se nyt sitä paranemisprosessia mitenkää pysäytä. no biggie. ja toho viimisee, yleensä jätkät vaa tykkää et on kielikoru ;) itelläni ollu siis joku vähän alle puol vuotta nyt kieli lävistettynä, rakastan tätä koruu ja oon niiiin tyytyväinen et kävin ottamas. jännitti aivan helvetisti :D


    • Apuaaaah...

      Elikkäs, onko kokemuksia Joensuun Black&Yellow Tattoo -studiosta?? Olisin ottamassa kielikorua kyseisestä paikasta. Minkähän hintainen mahtaisi olla, ja oisko kenelläkään tietoa tästä ikärajasta?? Entäs hygienia? Kaipaisin vastauksia, sillä en tahdo aivan tietämättömäna mennä pällistelemään sinne liikkeeseen. xD

      • laaurra-

        mee rohkeesti kysymään sinne!! mä saan kielikorun 25.5. turun individual inkissä. Oon kuullu tosi paljo kehui siit paikasta ja oon jo kauan miettiny tätä kielikoruu ja nyt ois sit se hetki :D mul on vaan semmone ongelma et mul on neulakammo. aattelin et sanon niil sillee etten haluu nähä sitä neulaa, et onnistuisko se sillee :D onko mitää vinkkejä parantamisen nopeuttamiseks tai lävistyshetkellä? :D et sais jotenki helpotusta siihe varmast tuskallisee kahteen viikkoon :D


      • No ainakin aluksi
        laaurra- kirjoitti:

        mee rohkeesti kysymään sinne!! mä saan kielikorun 25.5. turun individual inkissä. Oon kuullu tosi paljo kehui siit paikasta ja oon jo kauan miettiny tätä kielikoruu ja nyt ois sit se hetki :D mul on vaan semmone ongelma et mul on neulakammo. aattelin et sanon niil sillee etten haluu nähä sitä neulaa, et onnistuisko se sillee :D onko mitää vinkkejä parantamisen nopeuttamiseks tai lävistyshetkellä? :D et sais jotenki helpotusta siihe varmast tuskallisee kahteen viikkoon :D

        Eli ainakin se, että jääpaloja kannattaa varata pakastimeen jo valmiiksi, ne lievittää kipua ja turvotusta aika hyvin, ainakin itselläni. Välttele tuoremehuja.. Ne kirvelee aika prkleesti.. Ja kannattaa myös varoa, ettei polta sitä kieltä sitten, kun joutuu niitä keittoja syömään jonkun aikaa, sen korun oton jälkeen. Älä näperöi sitä kieltä paskaisilla näpeillä, tällainen ystävällinen kehoitus. :) Kaikkea hyvää sulle. Ja sun kielelles. xD


      • hhenni_
        No ainakin aluksi kirjoitti:

        Eli ainakin se, että jääpaloja kannattaa varata pakastimeen jo valmiiksi, ne lievittää kipua ja turvotusta aika hyvin, ainakin itselläni. Välttele tuoremehuja.. Ne kirvelee aika prkleesti.. Ja kannattaa myös varoa, ettei polta sitä kieltä sitten, kun joutuu niitä keittoja syömään jonkun aikaa, sen korun oton jälkeen. Älä näperöi sitä kieltä paskaisilla näpeillä, tällainen ystävällinen kehoitus. :) Kaikkea hyvää sulle. Ja sun kielelles. xD

        No täältä Kuopiosta olen kuullut kolmen ihmisen halvaantuvan liikkeessä, jonne itsekin olen menossa ottamaan kilikorun. Tosin siitä on jo pari vuotta ja lävistäjä on sen jälkeen vaihdettu, eikä ole tullut halvaustapauksia sen jälkeen. Itteeni pelottaa vähän se kipu joka tulee siitä kun neula työnnetään lävitse, eikä se että paljonko koskee jälkeen päin, se neula vain, mutta olen siitä nyt kolme vuotta haaveillut ja tänään aion mennä ottamaan, saa nyt nähdä miten paranee, kun mulla vähän taipumusta siihen että kaikki lävärit (naamassa 5 navassa 1) on vienyt paranemiseen aikansa. Mutta kyllä sen kestää kun oikein haluaa. Joku kuukaus elämästä sössöttämällä ja pienellä kivulla ei ole mitään, jos vaan oikein paljon haluaa, ainakaan minun mielestä! :)


      • hhenni_
        hhenni_ kirjoitti:

        No täältä Kuopiosta olen kuullut kolmen ihmisen halvaantuvan liikkeessä, jonne itsekin olen menossa ottamaan kilikorun. Tosin siitä on jo pari vuotta ja lävistäjä on sen jälkeen vaihdettu, eikä ole tullut halvaustapauksia sen jälkeen. Itteeni pelottaa vähän se kipu joka tulee siitä kun neula työnnetään lävitse, eikä se että paljonko koskee jälkeen päin, se neula vain, mutta olen siitä nyt kolme vuotta haaveillut ja tänään aion mennä ottamaan, saa nyt nähdä miten paranee, kun mulla vähän taipumusta siihen että kaikki lävärit (naamassa 5 navassa 1) on vienyt paranemiseen aikansa. Mutta kyllä sen kestää kun oikein haluaa. Joku kuukaus elämästä sössöttämällä ja pienellä kivulla ei ole mitään, jos vaan oikein paljon haluaa, ainakaan minun mielestä! :)

        Joo, eli kävin nyt maanantaina ottamassa sen korun (tänään torstai) ja koski paaaaljon vähemmän kun kuvittelin, paljon vähemmän kun esim. napakoru, samanverran kun huuleen, eli ei juuri mitään... Jälkeen päin ottanut buranaa ja puhdistellut suuvedellä aina ruuan ja tupakan jälkeen ja kerran päivässä puhdistusaineella. Edellisinä päivinä olen ottanut sen kolme lääkettä päivässä, mutta tänään olen ottanut vain yhden, eikä enää ollenkaan koske. Kieli on vähän kyllä vieläkin turpeissa, mutta katsotaan jospa se nyt alkaisi laskeutua. Ylsi mikä ihmetyttää, on se että tosta reijän edestä on lähtenyt repsottamaan sellanen pieni palanen kielestä. Ei ole kipeä ollenkaan, mutta vähän hassun näköinen. Onko muilla kokemusta tämmösestä? Ite mietin et johtuisko sitä kun vedän korua välillä hampaiden väliin, että siitä olisi sitten se kielenpalanen vähän mukaan lähtenyt. Noooo, katsotaan miten menee ja käy sittne vaikka liikkeessä näyttämässä jos ei ala parantua. :)


      • laaurra-
        hhenni_ kirjoitti:

        Joo, eli kävin nyt maanantaina ottamassa sen korun (tänään torstai) ja koski paaaaljon vähemmän kun kuvittelin, paljon vähemmän kun esim. napakoru, samanverran kun huuleen, eli ei juuri mitään... Jälkeen päin ottanut buranaa ja puhdistellut suuvedellä aina ruuan ja tupakan jälkeen ja kerran päivässä puhdistusaineella. Edellisinä päivinä olen ottanut sen kolme lääkettä päivässä, mutta tänään olen ottanut vain yhden, eikä enää ollenkaan koske. Kieli on vähän kyllä vieläkin turpeissa, mutta katsotaan jospa se nyt alkaisi laskeutua. Ylsi mikä ihmetyttää, on se että tosta reijän edestä on lähtenyt repsottamaan sellanen pieni palanen kielestä. Ei ole kipeä ollenkaan, mutta vähän hassun näköinen. Onko muilla kokemusta tämmösestä? Ite mietin et johtuisko sitä kun vedän korua välillä hampaiden väliin, että siitä olisi sitten se kielenpalanen vähän mukaan lähtenyt. Noooo, katsotaan miten menee ja käy sittne vaikka liikkeessä näyttämässä jos ei ala parantua. :)

        huomenna on sit se mun päivä. eli ei tuoremehua, varo polttamasta, paljon jäitä ja vettä :D hyvin se sit kai menee .. asdlasdlasd . olin eilen pete parkkosen keikal ja sanoin sen bändin henkal et meen ottaa maanantain kielikorun ja mua jännittää ni se sanoi et tsemppii hyvin se menee, ku et vaa jännitä. Vaikeet olla jännittämät ku oon nyt jo iha kuset housus :D ilmottelen sit korun oton jälkee :)


      • laaurra-
        laaurra- kirjoitti:

        huomenna on sit se mun päivä. eli ei tuoremehua, varo polttamasta, paljon jäitä ja vettä :D hyvin se sit kai menee .. asdlasdlasd . olin eilen pete parkkosen keikal ja sanoin sen bändin henkal et meen ottaa maanantain kielikorun ja mua jännittää ni se sanoi et tsemppii hyvin se menee, ku et vaa jännitä. Vaikeet olla jännittämät ku oon nyt jo iha kuset housus :D ilmottelen sit korun oton jälkee :)

        nyt on sitte otettu ja ai perkeleeee :D se laitto sattu aiika paljo ja sit ku jouduin eile viel käydä keske koulupäivän vaihtaa siihe pidemmän korun, ko mul turpos nii älyttömästi. se koru rupes uppoo siihe kielee ;s onks muil semmost et vuotaa verta? mul on tän koko päivän vuotanu vähä välii ;ss :D


      • (=
        laaurra- kirjoitti:

        nyt on sitte otettu ja ai perkeleeee :D se laitto sattu aiika paljo ja sit ku jouduin eile viel käydä keske koulupäivän vaihtaa siihe pidemmän korun, ko mul turpos nii älyttömästi. se koru rupes uppoo siihe kielee ;s onks muil semmost et vuotaa verta? mul on tän koko päivän vuotanu vähä välii ;ss :D

        pystyyks sitten purkkaa syömään kun tää kielilävistys on kielessäs? ja näist ikärajoist, nii eiks liikkeet määrää ite niist ikärajoist? jotkut liikkeet ei tee ollenkaa alaikäsil ja jotkut sit tekee ilma mittää lupii. (=


      • ^^
        (= kirjoitti:

        pystyyks sitten purkkaa syömään kun tää kielilävistys on kielessäs? ja näist ikärajoist, nii eiks liikkeet määrää ite niist ikärajoist? jotkut liikkeet ei tee ollenkaa alaikäsil ja jotkut sit tekee ilma mittää lupii. (=

        Joo noi ikärajt...ainaki mun mielestä se on 16v.ja alle 16v.vanhempien kanssa.
        ite kävin just tänään ottamassa ja heräsin äsken ku alko jomottamaan kieltä:D
        katoin peilistä sitä ja ymmärrän että minkä takia laittaa aluksi pitkän tapin ;)
        oli vähän turvoksissa kieli.mut purkkan syöminen on nyt yks viimesistä asioista mistä murehdin :D veikkaisin että pystyy syömään sitten kun kieli on parantunu,
        mut ite en heti alkuun söis eikä välttämättä nyt pystyis:)


      • plää
        ^^ kirjoitti:

        Joo noi ikärajt...ainaki mun mielestä se on 16v.ja alle 16v.vanhempien kanssa.
        ite kävin just tänään ottamassa ja heräsin äsken ku alko jomottamaan kieltä:D
        katoin peilistä sitä ja ymmärrän että minkä takia laittaa aluksi pitkän tapin ;)
        oli vähän turvoksissa kieli.mut purkkan syöminen on nyt yks viimesistä asioista mistä murehdin :D veikkaisin että pystyy syömään sitten kun kieli on parantunu,
        mut ite en heti alkuun söis eikä välttämättä nyt pystyis:)

        juu mäki kävin eilen ottaa.. purkkaa voin syödä jotenki, vaik kieli on ihan vitun turvoksissa ja kipee.. ja alkoholiikin juon just nytten ja poltan tupakkaakin, eihä se kieli siit tykkää mut no joo. kai se siitä =)


      • tahtookielikorun
        plää kirjoitti:

        juu mäki kävin eilen ottaa.. purkkaa voin syödä jotenki, vaik kieli on ihan vitun turvoksissa ja kipee.. ja alkoholiikin juon just nytten ja poltan tupakkaakin, eihä se kieli siit tykkää mut no joo. kai se siitä =)

        moi,
        tälläst ihmettelen et tiedätkö/tiedättekö et voiks se sössötys jatkuu sillee et sössöttää lopun elämän , jotku on sanonu et jotku ei koskaan lopeta sitä sössöttämist ku on ottanu kielikorun ? :S se vähä pelottaa siin ottamises:P

        ja sit et saako polttaa ku on hankkinu sen , ja milloin saa taas alkaa pussata kielenkaa ym.?:D:D
        ja onko useimmat jätkät sillee "hyi onks sul kielikoru?!" , joo aika lapsellinen kysymys mut oon vaa ihmetelly:'D
        koska mun jätkä on sillee älä ota kielikoruu blaablaa ne on ällöttävii blaablaaa..
        mut kelasin et otan sen koska haluun ite ottaa sn ,enkä aijo välittää kenenkään muun mielipiteist, mut kummisksi haluun tietää et onks useimmat jätkät sillee :)

        ja tietääkö kukaan paikan stadissa nimeltään tatuata tai sellane, se on siel isorobertin kadulla , tosi monet kehuu sitä paikkaa muta haluisin teitää jos joku jonka tunnette on ottanu esim kielikorun siel, et onks siel hygienistä? :)
        kiitos niillee jotka vastaa(:


      • uiubyfg8yu
        tahtookielikorun kirjoitti:

        moi,
        tälläst ihmettelen et tiedätkö/tiedättekö et voiks se sössötys jatkuu sillee et sössöttää lopun elämän , jotku on sanonu et jotku ei koskaan lopeta sitä sössöttämist ku on ottanu kielikorun ? :S se vähä pelottaa siin ottamises:P

        ja sit et saako polttaa ku on hankkinu sen , ja milloin saa taas alkaa pussata kielenkaa ym.?:D:D
        ja onko useimmat jätkät sillee "hyi onks sul kielikoru?!" , joo aika lapsellinen kysymys mut oon vaa ihmetelly:'D
        koska mun jätkä on sillee älä ota kielikoruu blaablaa ne on ällöttävii blaablaaa..
        mut kelasin et otan sen koska haluun ite ottaa sn ,enkä aijo välittää kenenkään muun mielipiteist, mut kummisksi haluun tietää et onks useimmat jätkät sillee :)

        ja tietääkö kukaan paikan stadissa nimeltään tatuata tai sellane, se on siel isorobertin kadulla , tosi monet kehuu sitä paikkaa muta haluisin teitää jos joku jonka tunnette on ottanu esim kielikorun siel, et onks siel hygienistä? :)
        kiitos niillee jotka vastaa(:

        Elikkäs jos otat sen korun mahdollisimman taakse etkä kielen kärkiosaan niin tuskimpa loppuelämääs sössötät.. Näin sano mulle lävistäjä liikkeessä ettei vaikuta puheeseen kun sen laittaa mahdollsimman taakse


      • vivivivivv
        uiubyfg8yu kirjoitti:

        Elikkäs jos otat sen korun mahdollisimman taakse etkä kielen kärkiosaan niin tuskimpa loppuelämääs sössötät.. Näin sano mulle lävistäjä liikkeessä ettei vaikuta puheeseen kun sen laittaa mahdollsimman taakse

        Mä kävin tänää ottamassa kielikorun, ja hah, ei sattunut yhtään se neula! Ainut kohta joka eesvarsinaisesti tuntui missään oli se, kun se koru oli laitettu, ja pihdit vielä puristi, mutta kun pihdit löystettiin niin koru on ollut kivuton, lähinnä alas tuntuu ärsyttävälle ku toi pallo painaa tonne alas! Innolla oottelen, kuinka kipeä tästä tulee myöhemmin! Kieli on vähä turvonnut, ja syöminen HYVIN hidasta, mutta puhuminen onnistuu melko hyvin eikä satu ollenkaan, paitsi toi alapallo joka painaa tonne jonnekkin :D

        Tossa video siitä kun laitettii http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tomaattipaj&image_id=108720714


      • susannnamoi
        laaurra- kirjoitti:

        mee rohkeesti kysymään sinne!! mä saan kielikorun 25.5. turun individual inkissä. Oon kuullu tosi paljo kehui siit paikasta ja oon jo kauan miettiny tätä kielikoruu ja nyt ois sit se hetki :D mul on vaan semmone ongelma et mul on neulakammo. aattelin et sanon niil sillee etten haluu nähä sitä neulaa, et onnistuisko se sillee :D onko mitää vinkkejä parantamisen nopeuttamiseks tai lävistyshetkellä? :D et sais jotenki helpotusta siihe varmast tuskallisee kahteen viikkoon :D

        asut näköjään jossain turussa ? :) onko sulla tietoo et pystyyks skin craftis ottamaa kielilävistyst alle 18 - tai 16v jos on vanhempi mukana ja lupa ? :o oon meinaa 13 vuotta mut oon toisen huulikorun ottanu siellä ja toisen just tuol individual inkis (; kiitos jos vastaat ! :)


      • horo vittu
        laaurra- kirjoitti:

        nyt on sitte otettu ja ai perkeleeee :D se laitto sattu aiika paljo ja sit ku jouduin eile viel käydä keske koulupäivän vaihtaa siihe pidemmän korun, ko mul turpos nii älyttömästi. se koru rupes uppoo siihe kielee ;s onks muil semmost et vuotaa verta? mul on tän koko päivän vuotanu vähä välii ;ss :D

        Kannattaa tarkistaa tilanne liikeessä, missä otit sen.
        Voi tulehtua yms. HUORA SAATANA


      • kielikoru<3
        laaurra- kirjoitti:

        mee rohkeesti kysymään sinne!! mä saan kielikorun 25.5. turun individual inkissä. Oon kuullu tosi paljo kehui siit paikasta ja oon jo kauan miettiny tätä kielikoruu ja nyt ois sit se hetki :D mul on vaan semmone ongelma et mul on neulakammo. aattelin et sanon niil sillee etten haluu nähä sitä neulaa, et onnistuisko se sillee :D onko mitää vinkkejä parantamisen nopeuttamiseks tai lävistyshetkellä? :D et sais jotenki helpotusta siihe varmast tuskallisee kahteen viikkoon :D

        jääpalat kylmä vesi ja piltit on parhaita kavereita sun kans kielikorun ottamisen jälkee! :D mä ainaki selvisin iha mahtavasti näillä.


    • ..

      Miks te kaikki kysytte samaa asiaa miljoona kertaa samassa ketjussa??

      Lävistyksen otto sattuu vähäsen, ei sitä kipua kannata miettiä kun sitä menee ottamaan, jos sitä miettii niin siinä vaiheessa kannattaa olla ottamatta.

      Eikä siinä pitäisi olla mitään riskejä kun liikkeessä käy ottamassa!!

      Itselläni ei ainakaan ole mitään hampaita lohjennut, tai kiillettä hampaista lähtenyt. Aluksi tuli aina purtua vahingossa kielikorua, mutta ei enää kun sen jo "hallitsee".

      Lävistyksen oton jälkeen: Puhuminen voi olla aluksi pelkkää sössötystä, mutta kyllä se siitä normalisoituu. Sylkeminen oli ainakin todella hankalaa. :D

      Itse en kauaa syönyt mitään soseruokia, varmaan yhden päivän jos oikein muistan.

      Hoitaminen: Suuvedellä purskuttelu. Kipuun voi napsia buranaa.

      Lävistyksen hinta n. 35-45E

      Lävistykset tehdään yleensä yli 15-vuotiaille ilman huoltajan lupaa.

      • sary

        mä kävin eilen ottaa kielikorun kampissa, ja makso 45e.. se sano ettei sais syödä, no juoda maitotuotteita ku eihä mtn kiinteet pysty syömää, nii vähä vituttavaa ku kaikes on maitoo :s ja kyl mua ainaki vähä sattu : D ja sössötän aika mukavasti ja sylkeminen on hankalaa =D


      • Riikkasd
        sary kirjoitti:

        mä kävin eilen ottaa kielikorun kampissa, ja makso 45e.. se sano ettei sais syödä, no juoda maitotuotteita ku eihä mtn kiinteet pysty syömää, nii vähä vituttavaa ku kaikes on maitoo :s ja kyl mua ainaki vähä sattu : D ja sössötän aika mukavasti ja sylkeminen on hankalaa =D

        Ite saan huomen kieli lävärin ei mua sen sattuminen pelota tai mitää:D meen ihan hyvil mielil sinne sen ottaa ja näin se on ohi sitku on :D Kyl se jälki kipu mietittyttää :D ja näin mut onnnek frendi lähtee henkiseks tueks ottaa sit :D


      • llööllyykkää

        Mulla oli pienenä atooppinen iho..Ei kai se vaikuta enää jos ottaa kielikorun?? Ois kauhee hinku ottaa semmone :)


      • vituuiliJa
        llööllyykkää kirjoitti:

        Mulla oli pienenä atooppinen iho..Ei kai se vaikuta enää jos ottaa kielikorun?? Ois kauhee hinku ottaa semmone :)

        Ihanko myös kielessä oli ihottumaa? .........D


    • puke-

      pistin kielikorun toissapäivänä, laittaminen ei sattunu, mut sen jälkee oli kipee kaks päivää, nyt kielessä lommo ja vähän kipee. koska lommo lähtee pois? tänää menossa ottaan alkoholia, toivottavasti en kuole.. :D heti seuraavana päivänä jo säin normiruokaa, ei ongelmaaa. ongelmana vaan että tää hoitokoru on niiin pitkä että ku syö nii purasee tätä ja sillo käy kipeeta.

      • hhannaas

        sattuuko pistäminen enemmän kuin napakorun laittaminen joku jolla on kokemusta voisi kertoa :)
        kuinka nopeasti se menee umpeen koska eikö napakoru mene nopeasti ;o
        miltä se tuntuu kun vaihtaa korun kutittaako vai saattuuko ?


      • ...
        hhannaas kirjoitti:

        sattuuko pistäminen enemmän kuin napakorun laittaminen joku jolla on kokemusta voisi kertoa :)
        kuinka nopeasti se menee umpeen koska eikö napakoru mene nopeasti ;o
        miltä se tuntuu kun vaihtaa korun kutittaako vai saattuuko ?

        onko monellä jätkällä täälä kielikorua. ?


      • pahis
        ... kirjoitti:

        onko monellä jätkällä täälä kielikorua. ?

        Tällä viikolla kielikoru luvattomasti ;) hiiihh


      • Saaaande
        pahis kirjoitti:

        Tällä viikolla kielikoru luvattomasti ;) hiiihh

        Olisko kellää tietoa missä vois oulussa käydä laittaaa jollai ammattilaisella mahollisimma kivuttomasti ? =)


      • pullu
        Saaaande kirjoitti:

        Olisko kellää tietoa missä vois oulussa käydä laittaaa jollai ammattilaisella mahollisimma kivuttomasti ? =)

        Oulussa ainakin heaven&heal on yksi paikka missä voi käydä laittamassa :)


      • JJoo
        pahis kirjoitti:

        Tällä viikolla kielikoru luvattomasti ;) hiiihh

        Ite kävin 2 päivää sit laittamassa kielikorun ja olen 15v. Kukaan ei kysynyt ikää, vaikka Rovaniemen Tuccabajassa lävistyksien ikäraja on 16v (nuoremmat huoltajan läsnäollessa). Vanhemmilta ei ollut lupaa. Olin tietenki kertonu niile etukätee, mutta lupaa en saanut, mutta mitä niillä luvilla tekee.. :D

        Kielen lävistämien sattu tosi paljon ja sen jälkee ko lävistäjä selitti hoito-ohjeita, en kuullu sen puhetta ollenkaan ja pyörrytti tosi paljon. Mutta se meni ohi aika pian.
        Kieli on ollu turvoksissa aika pahasti, mutta mitään kipua ei ole ollu. Purentavian takia kielessä on hampaiden jälkiä, sillä kieli ei mahdu kunnolla suuhun. Puhuminen on normaalia yms.

        Kulmakorun otin 14-vuotiaana (sillonkaan ei vanhempien lupaa). Se alko kasvamaan ulos, joten otin sen pois 11kk sen laiton jälkeen.
        Osaako joku sanoa, millon vois ottaa uudestaan kulmakorun samaan kohtaan? Ja milläköhä todennäkösyydellä kasvais uudestaan ulos?


      • asdglöföää
        hhannaas kirjoitti:

        sattuuko pistäminen enemmän kuin napakorun laittaminen joku jolla on kokemusta voisi kertoa :)
        kuinka nopeasti se menee umpeen koska eikö napakoru mene nopeasti ;o
        miltä se tuntuu kun vaihtaa korun kutittaako vai saattuuko ?

        mulla ei napakoru tuntunu missään mutta tää kielikoru kyllä sattu niin vitusti ja pyörryinkin sen jälkeen, mene ja tiedä sitten mistä se johtuu, mutta ihan vitusti se sattui. Menee umpeen todella nopeesti, varsinkin tuoreena, ja ei mulla ainakaan tuo napareikä kauheen nopeasti ole umpeen mennyt o.O
        Korun vaihto tuntuu jännältä.. oikeestaan samalta kun se lävistäminen mutta vaan ilman sitä sietämätöntä tuskaa (: aika vaikee vaihtaa ainakin aluks, luisuu koko aika ku on nii paljo kuolaa joka paikas (;


    • SALLAANO

      otin kielikorun tossa tiistaina ja tänää siis perjantai . käytin heti jäätä mutta turvotus ei oo vieläkää laskenu ja puhumine n on vähä vieläki sössöttämistä s ja r kohalla mutta ei paljoo . heti ke yritin jo syödä onnistu ihan jees , mutta torstaina söin kans ja sitten to yöllä heräsinki siihe et suu täynnä verta ( kielest oli vuotanu ihan kauheesti verta ja se veri oli sellast "hyytynyttä" )( tuntu kyl et olisin "imeny" sitä koruu et se on sen takii ruvennu vuotaa ) nyt vähäse pelottaa noi , MISTÄ TIETÄÄ ETTÄ KORU ON TULEHTUNU ? ja joku mainitsi et on laihtunu ni sama täällä joku 3 kiloo jo :s

      • ÖÖääå

        Itse olen kanssa ottamassa kielikorua Oulussa. Tietääkö joku hyviä ja ammattitaitoisia paikkoja? Ja sitten vielä, että voiko kielikoruista tulla jotain allergisiareaktioita? Itse olen aika allerginen ja nikkeli tai hopea korvakoruista saattaa tulla ärsytystä korville (korvalehti menee punaiseksi ja tulee ihottumaa) eli voiko kielikorusta tulla sama? Saako lävistämöistä eka korun muovisena, ttahtoo nimittäin pelottaa tuo metallin äänestä johtuva päänsärky.......................


      • lävistetty viidesti
        ÖÖääå kirjoitti:

        Itse olen kanssa ottamassa kielikorua Oulussa. Tietääkö joku hyviä ja ammattitaitoisia paikkoja? Ja sitten vielä, että voiko kielikoruista tulla jotain allergisiareaktioita? Itse olen aika allerginen ja nikkeli tai hopea korvakoruista saattaa tulla ärsytystä korville (korvalehti menee punaiseksi ja tulee ihottumaa) eli voiko kielikorusta tulla sama? Saako lävistämöistä eka korun muovisena, ttahtoo nimittäin pelottaa tuo metallin äänestä johtuva päänsärky.......................

        kerran purasin palloon ja hammas lohkes harmitti nyt minulla on pehmeät pallot http://a-ilusion.com/shop/product_details.php?p=458


    • lla`

      joo itse kävin tos torstaina ottamas kielikorun eikä se laittaminen sattunu yhtää. mua jännitti ja pelotti iha sikana ja meinasin perääntyä mut sit istuin siihe lävistäjän penkkiin. katoin vähän aikaa mitä se tekee ja sit se rupes niil pihdeil ettii oikeesta kohtaa. sit näin viel erehdykseltä sen neulan (joka oli tosi paksu) ku se otti sen kätee nii mun oli pakko sulkee silmät :D sit se vaa tökkäs sen mun kielen läpi ja pisti korun EIKÄ SATTUNU YHTÄÄN! mun mielest sattu vähemmä ku korvis.. ja makso 45e.

      nyt oon sit tän torstai illan, pe-su syöny vaa jtn mössöi ja pilttei ja juonu ihan sikana vettä. torstaina kielest tuli verta heti sen oton jälkeen, sit perjantaina lauantaina se oli tosi turvonnu. nyt must tuntuu et tänään (sunnuntai) se turvotus on hieman laskenu (?) mut kielen etuosaan on tullu mustelma.

      oon hoitanu sillee et ku oon pessy ekaks hampaat nii sit oon huuhdellu hammasharjan ja hellästi ekaks harjannu kieltä ja sit lähempää sitä koruu ettei siel vaa oo mtn mössöö jääny sinne :D sit desinfioinu sellasel suulävistys desinfiointi aineel jota sai lävistysliikkeest.

      porukoille kerroin tänää ku ne meinas pakottaa mut syömää.... huoh. no ne on iha sika vihasii :/ enkä tajuu miks tai sillee ku täytän kuitenki 5kk pääst 18 jne...... :/

      • -----

        ainii ja ikäraja oli 16 mis kävin ottaa ja siel piti täyttää sellanen lappu mis rastitettii suostumus ja ikä juttu jne.. :D

        eikä s ja r onnistu.


      • öahfaöeolh
        ----- kirjoitti:

        ainii ja ikäraja oli 16 mis kävin ottaa ja siel piti täyttää sellanen lappu mis rastitettii suostumus ja ikä juttu jne.. :D

        eikä s ja r onnistu.

        jos olet alle 18 voivat vanhempasi vaatia rahoja takaisin sekä vahingonkorvausta. Palastikkakirurgit ei ole niitä halvimpia ammattilaisia. Tietysti voit ottaa lävistyksen alaikäisenä ja vaatia sitten täysi-ikäisenä korvauksia kakarana otetuista läväreistä.


      • lla`.
        öahfaöeolh kirjoitti:

        jos olet alle 18 voivat vanhempasi vaatia rahoja takaisin sekä vahingonkorvausta. Palastikkakirurgit ei ole niitä halvimpia ammattilaisia. Tietysti voit ottaa lävistyksen alaikäisenä ja vaatia sitten täysi-ikäisenä korvauksia kakarana otetuista läväreistä.

        jos mun vanhemmat tajuis ton nii ne vaatis kyl rahat takas tai jtn..


    • help !

      mulla tuli verta heti sen jälkee ku kielikoru laitettiin, mutta eilen sekä tänään siitä on tullu verta myös ku oon hammasharjalla harjannu siitä läheltä. normaalia ?

      ja siis kielikoru otettu torstai iltana, eli nyt siit on se 3päivää.

      • jf

        mullaki tuli sitä verta sillai semisti hampaitten pesun yhteydes ni ei hätää kyl se siit paranee :))


    • ?hmm

      Otin korun tiistaina (nyt perjantai) ja iahn vähän. Nimittäin toivoin, ettei koru näkyisi puhuessa ollenkaan, mutta nyt kuitenkin alapallo näkyy melko selvästikkin. Osaako joku sanoa, näkyykö koru vähemmän kun turvotus laskee ja vaihdan korun lyhyempään?

    • ?hmm

      kröhöm, siis ihan vähän harmittaa.

      • sfdjs

        Toki koru vähän menee piiloon, kun turvotus laskee. Myös lyhyemmän tapin vaihtaminen auttaa. Myös pienempi "pallo" korussa voisi olla hyvä idea.


      • jkoi
        sfdjs kirjoitti:

        Toki koru vähän menee piiloon, kun turvotus laskee. Myös lyhyemmän tapin vaihtaminen auttaa. Myös pienempi "pallo" korussa voisi olla hyvä idea.

        Onko kenellekkään tullut päänsärkyä kielikorusta? Meinaan siis että kun sitä koko ajan räplää suussa:-D

        Tietääkä joku jotain hyviä lävistyspaikkoja Oulussa?

        Onko se lävistettävä koru aina metallinen?

        Kuinka kauan menee siihen parantumiseen, ku aattelin laittaa synttärilahjaksi korun mutta lähetää mun synttäreistä kahen kuukauen päästä ulkomaille nii aattelin että jos se siellä tulehtuu:S


      • jlly
        jkoi kirjoitti:

        Onko kenellekkään tullut päänsärkyä kielikorusta? Meinaan siis että kun sitä koko ajan räplää suussa:-D

        Tietääkä joku jotain hyviä lävistyspaikkoja Oulussa?

        Onko se lävistettävä koru aina metallinen?

        Kuinka kauan menee siihen parantumiseen, ku aattelin laittaa synttärilahjaksi korun mutta lähetää mun synttäreistä kahen kuukauen päästä ulkomaille nii aattelin että jos se siellä tulehtuu:S

        Haluasin kovasti kielilävärin mutta haittaako jos on allerginen nikkelille ja niille muille aineille mitä niissä koruissa käytetään kun mulla oli vähän erikoinen tapaus ku otin korvikset ni niistä alkukoruista tuli reaktii turpos ja punotti jne. Vaihoin kultasiin ja parani mut nyt siitä on ehkä jotain vuos ja nyt pystyn käyttää ihan mitä korui vaan eikä tuu mitään? Ja millä saisin vanhemmat antamaan luvan ku isä ei pidä läväreist ollenkaan sen mielest ne on rumii jne. Äiti nyt ehkä vois antaakki mut en silti oikeen usko...?


      • huudiebgg
        jlly kirjoitti:

        Haluasin kovasti kielilävärin mutta haittaako jos on allerginen nikkelille ja niille muille aineille mitä niissä koruissa käytetään kun mulla oli vähän erikoinen tapaus ku otin korvikset ni niistä alkukoruista tuli reaktii turpos ja punotti jne. Vaihoin kultasiin ja parani mut nyt siitä on ehkä jotain vuos ja nyt pystyn käyttää ihan mitä korui vaan eikä tuu mitään? Ja millä saisin vanhemmat antamaan luvan ku isä ei pidä läväreist ollenkaan sen mielest ne on rumii jne. Äiti nyt ehkä vois antaakki mut en silti oikeen usko...?

        Ehdottomasti siinä tapauksessa nikkelitön koru!

        Niitä saa esimerkiksi:

        http://www.cybershop.fi/category/292/lavistyskorut

        Tuolta olen itse tilannut, ja luotettava paikka on. Liikkeitä myös Helsingissä ja Turussakin pitäisi olla :)


      • puhhh
        huudiebgg kirjoitti:

        Ehdottomasti siinä tapauksessa nikkelitön koru!

        Niitä saa esimerkiksi:

        http://www.cybershop.fi/category/292/lavistyskorut

        Tuolta olen itse tilannut, ja luotettava paikka on. Liikkeitä myös Helsingissä ja Turussakin pitäisi olla :)

        kävin katsomassa ehdottamaasi paikkaa. Siellä näytti olevan vain kirurginteräskoruja. En voi käyttää lainkaan sitä materiaalia.


      • jlly
        puhhh kirjoitti:

        kävin katsomassa ehdottamaasi paikkaa. Siellä näytti olevan vain kirurginteräskoruja. En voi käyttää lainkaan sitä materiaalia.

        Joo mäkään en voi käyttää sitä alkukorvikset on sitä materiialii...:( Mutta onko mahdollista saada alku koru muovisena?


      • ciaoballerina
        jlly kirjoitti:

        Joo mäkään en voi käyttää sitä alkukorvikset on sitä materiialii...:( Mutta onko mahdollista saada alku koru muovisena?

        Esim. bioplast-koru vois olla ensikoruks aika hyvä, sen kun voi steriloida. Esim. UV-korua ei kannata ensikoruks hankkia, se kun ei kestä sterilointia. Bioplast (ja bioflex) on muutenkin aika hyviä materiaaleja lävistyksiin jos noita allergioita on.

        Yleensä lävistysliikkeissä ensikoruks laitetaan titaanikoru, siinä kun ei ole nikkeliä. Se on aika turvallinen ja hyvä, mutta jos tietää olevansa tosi herkkä metallille niin voi mennä vaikka sitten bioplast-korun kanssa sinne liikkeeseen. Saattaa päästä halvemmallakin kun on oma koru. Lävistäjä sen sitten liikkeessä steriloi ja sulle laittaa. En tiedä tekeekö ne kaikissa liikkeissä näin, mutta kyselemällähän se selviää.

        Ite meen ottamaan tässä viikon aikana eli vähän jännittää. :D Kyllä mä silti aika positiivisillä mielin odottelen, oon halunnut tota korua jo niin pitkään.


      • jlly
        ciaoballerina kirjoitti:

        Esim. bioplast-koru vois olla ensikoruks aika hyvä, sen kun voi steriloida. Esim. UV-korua ei kannata ensikoruks hankkia, se kun ei kestä sterilointia. Bioplast (ja bioflex) on muutenkin aika hyviä materiaaleja lävistyksiin jos noita allergioita on.

        Yleensä lävistysliikkeissä ensikoruks laitetaan titaanikoru, siinä kun ei ole nikkeliä. Se on aika turvallinen ja hyvä, mutta jos tietää olevansa tosi herkkä metallille niin voi mennä vaikka sitten bioplast-korun kanssa sinne liikkeeseen. Saattaa päästä halvemmallakin kun on oma koru. Lävistäjä sen sitten liikkeessä steriloi ja sulle laittaa. En tiedä tekeekö ne kaikissa liikkeissä näin, mutta kyselemällähän se selviää.

        Ite meen ottamaan tässä viikon aikana eli vähän jännittää. :D Kyllä mä silti aika positiivisillä mielin odottelen, oon halunnut tota korua jo niin pitkään.

        Kiitti! Tost oli paljon apuu:)) Ite viel oottelen täs kesää ajattelin lomal mennä ottaa:) Ehtii kerätä vähä rohkeut ja miettii ni sit on helpompi ottaa... Ainaki mulla XD Onnee sulle :)


    • pööö

      Haluaisin kielikorun ihan hulluna, mut ongelmana nyt on vaa se, ettei äiti anna mun ottaa sitä. Oon 15vuotias.
      Oisin valmis ottaa sen, mut pelottaa vaan et se sattuu. Vaikka monet on kirjottanu tänne ettei se satu paljo ollenkaan. Ja sit ku oon kattonu youtubesta niitä videoita, nii kauheeta se lävistys ''neula'' ei oo neula vaan se on ihanku NAULA! ja se näyttää karmeelle ku ne lävistää sen:( Sit oisin varmaa ihan paniikissa jos ottasin sen.

      • jlly

        Kuinka kauan menee aikaa että kieli on ihan parantunut siis että se olisi normaalin värinen ja paksuinen jne.?


      • jlly
        jlly kirjoitti:

        Kuinka kauan menee aikaa että kieli on ihan parantunut siis että se olisi normaalin värinen ja paksuinen jne.?

        Onko kokemuksia Hyvinkään Kinky Mouse Tattoon kieliläväreistä onko hyvä paikka?


      • liiiiiiiiiisaaaaah
        jlly kirjoitti:

        Kuinka kauan menee aikaa että kieli on ihan parantunut siis että se olisi normaalin värinen ja paksuinen jne.?

        Laitoin kielikorun torstaina ja haluaisin tietää saman että kauanko menee että turvotus laskee ja onko ihan normaalia ku mun kielen pääly puoli on ihan valkonen ja ihan korun vierestä on lähtenyt pinnalta "nahkaa" nyt siinä on punainen laikku mutta ei se kovin kipeä ole...


      • kielikoruchica
        liiiiiiiiiisaaaaah kirjoitti:

        Laitoin kielikorun torstaina ja haluaisin tietää saman että kauanko menee että turvotus laskee ja onko ihan normaalia ku mun kielen pääly puoli on ihan valkonen ja ihan korun vierestä on lähtenyt pinnalta "nahkaa" nyt siinä on punainen laikku mutta ei se kovin kipeä ole...

        Ooh tää keskustelu on kestäny vuosia, onnee vaa alottajalle! Tosi paljo erilaillisii kokemuksii kielikorun sattumisesta aattelin nyt kertoo omani. otin kolme päivää sitte kielikorun ja vielä ei oo tuntunu et ois ollu sen arvosta. yleensä mul on korkee kipukynnys mut nää päivät on ollu mulle ku helvettiä. Kielenkannat on nii kipeet samoin koko kieli et välil on tullu ihan epätoivon hetkii.. Särkylääkkeitä ja jäävettä on kans menny sellaseen tahtiin että.. Myös vähä kuumetta on tullu sivuvaikutuksena. Nyt alkaa syöminen luistaa pikkuhiljaa nii et ku puree toosi varovaisesti. Mä luotan vaan nyt siihen et ehkä viikon päästä tää tuska on ohi, ainaki niin mä rukoilen ja toivooon.. Tän tarkotus nyt ei ollu ketää pelotella mut et just kannattaa miettii et millon korun laittaa, mun on ainaki pakko ollu olla pari pvä pois koulust ja sehän olikin ihanaa ku on koeviikko nyt. Mut mun mielest ennen korun laittoo ei kannata aatella kipuu, se on kuitenki erilaista meil kaikil ja ei tiiä miten just sun suu siihe reakoi ja ei kielikoru- kipu oo koskaa sellast etteikö sitä nyt kestäis, ja viikko on lyhyt aika loppujen lopuks


      • aslsösokdco
        kielikoruchica kirjoitti:

        Ooh tää keskustelu on kestäny vuosia, onnee vaa alottajalle! Tosi paljo erilaillisii kokemuksii kielikorun sattumisesta aattelin nyt kertoo omani. otin kolme päivää sitte kielikorun ja vielä ei oo tuntunu et ois ollu sen arvosta. yleensä mul on korkee kipukynnys mut nää päivät on ollu mulle ku helvettiä. Kielenkannat on nii kipeet samoin koko kieli et välil on tullu ihan epätoivon hetkii.. Särkylääkkeitä ja jäävettä on kans menny sellaseen tahtiin että.. Myös vähä kuumetta on tullu sivuvaikutuksena. Nyt alkaa syöminen luistaa pikkuhiljaa nii et ku puree toosi varovaisesti. Mä luotan vaan nyt siihen et ehkä viikon päästä tää tuska on ohi, ainaki niin mä rukoilen ja toivooon.. Tän tarkotus nyt ei ollu ketää pelotella mut et just kannattaa miettii et millon korun laittaa, mun on ainaki pakko ollu olla pari pvä pois koulust ja sehän olikin ihanaa ku on koeviikko nyt. Mut mun mielest ennen korun laittoo ei kannata aatella kipuu, se on kuitenki erilaista meil kaikil ja ei tiiä miten just sun suu siihe reakoi ja ei kielikoru- kipu oo koskaa sellast etteikö sitä nyt kestäis, ja viikko on lyhyt aika loppujen lopuks

        Oon 15 vuotias, täytin tammikuussa. Oon pitkään halunnut kielikorun mutta vanhemmat ei anna lupaa. Muutaman päivän pääst ne lähtis aasiaan kaheks viikkoo, ja saisin sit rahaakin, joten menisin ottaa kielikorun..Meil on tääl mummi vahtiis kyl =DD en tiedä huomaisko se mitään. Saisinkoha 15 vuotiaana ilman vanhempien lupaa ottaa kielikorun ?! Ja sattuuko se hirveesti:SSSS Ja porukat ei tykkää jos ne huomaa sen!

        Ps en vastaa tohon kielikoruchican juttuun mut en osaa kirjottaa tänne ilman tota vastaa:D


      • jlly
        kielikoruchica kirjoitti:

        Ooh tää keskustelu on kestäny vuosia, onnee vaa alottajalle! Tosi paljo erilaillisii kokemuksii kielikorun sattumisesta aattelin nyt kertoo omani. otin kolme päivää sitte kielikorun ja vielä ei oo tuntunu et ois ollu sen arvosta. yleensä mul on korkee kipukynnys mut nää päivät on ollu mulle ku helvettiä. Kielenkannat on nii kipeet samoin koko kieli et välil on tullu ihan epätoivon hetkii.. Särkylääkkeitä ja jäävettä on kans menny sellaseen tahtiin että.. Myös vähä kuumetta on tullu sivuvaikutuksena. Nyt alkaa syöminen luistaa pikkuhiljaa nii et ku puree toosi varovaisesti. Mä luotan vaan nyt siihen et ehkä viikon päästä tää tuska on ohi, ainaki niin mä rukoilen ja toivooon.. Tän tarkotus nyt ei ollu ketää pelotella mut et just kannattaa miettii et millon korun laittaa, mun on ainaki pakko ollu olla pari pvä pois koulust ja sehän olikin ihanaa ku on koeviikko nyt. Mut mun mielest ennen korun laittoo ei kannata aatella kipuu, se on kuitenki erilaista meil kaikil ja ei tiiä miten just sun suu siihe reakoi ja ei kielikoru- kipu oo koskaa sellast etteikö sitä nyt kestäis, ja viikko on lyhyt aika loppujen lopuks

        Joo mä oon ajatellu ottaa heti kesäloman alus... Ei tarvii sit jäädä pois koulust mut kylhä se toki kivaa olis mut ei siel koulus oo kiva olla ku puhuminenki on sellast sössöö mist kukaan ei saa mitään selvää... XD Mut kysyisi viel et kuin kauan menee siis yleensä et kieli on ihan normaali eikä enää kipee?


      • sinamoi
        aslsösokdco kirjoitti:

        Oon 15 vuotias, täytin tammikuussa. Oon pitkään halunnut kielikorun mutta vanhemmat ei anna lupaa. Muutaman päivän pääst ne lähtis aasiaan kaheks viikkoo, ja saisin sit rahaakin, joten menisin ottaa kielikorun..Meil on tääl mummi vahtiis kyl =DD en tiedä huomaisko se mitään. Saisinkoha 15 vuotiaana ilman vanhempien lupaa ottaa kielikorun ?! Ja sattuuko se hirveesti:SSSS Ja porukat ei tykkää jos ne huomaa sen!

        Ps en vastaa tohon kielikoruchican juttuun mut en osaa kirjottaa tänne ilman tota vastaa:D

        Onks kellään tietoo et tehäänkö 13 vuotiaille kielilävistystä vanhempien luvalla? ku ajattelin hiihtolomalla käydä hakemassa !

        ps. en osaa kirjottaa tänne muuta ku ton vastaa avulla !!


      • lip piercing
        sinamoi kirjoitti:

        Onks kellään tietoo et tehäänkö 13 vuotiaille kielilävistystä vanhempien luvalla? ku ajattelin hiihtolomalla käydä hakemassa !

        ps. en osaa kirjottaa tänne muuta ku ton vastaa avulla !!

        tehdään alle 15v. vanhempien luvalla. kannattaa olla aika korkea kipukynnys, ei ole kivuton!


      • ::)
        liiiiiiiiiisaaaaah kirjoitti:

        Laitoin kielikorun torstaina ja haluaisin tietää saman että kauanko menee että turvotus laskee ja onko ihan normaalia ku mun kielen pääly puoli on ihan valkonen ja ihan korun vierestä on lähtenyt pinnalta "nahkaa" nyt siinä on punainen laikku mutta ei se kovin kipeä ole...

        Turvotus on ihan yksilöllistä, että se voi kestää 0-3 viikkoa suunnilleen yleensä.
        Ite otin kielikorun viikko sitten ja eilen alkoi turvotus laskea ja eipä kieli kovin kipeekään enää ole. Itelläni ei edes tullut mitään ongelmia puhumisessa, vaikka kieli turposikin ja oli kipeä. Ensimmäisenä aamuna oli tosi turvonnut ja r kuulosti välillä vähän hassulta, mutta se ärrän vaikeus ei kestäny tuntia pitempään. Ja nyt on ollut vaan aamulla vähän kipee, mut ei muuta.


      • (:
        jlly kirjoitti:

        Joo mä oon ajatellu ottaa heti kesäloman alus... Ei tarvii sit jäädä pois koulust mut kylhä se toki kivaa olis mut ei siel koulus oo kiva olla ku puhuminenki on sellast sössöö mist kukaan ei saa mitään selvää... XD Mut kysyisi viel et kuin kauan menee siis yleensä et kieli on ihan normaali eikä enää kipee?

        Ite otin kielilävistyksen 2 viikkoa sitten ja ottaminen ei sattunu yhtään (: Muutamaan päivään ei voinu syödä ja puhua kunnolla koska kieli turposi mutta kipeä se ei ollut missään vaiheessa.Tykkän lävistyksestä paljon ja jos todella sitä haluaa niin kannattaa ottaa (:


    • Emba96

      Joo,,, mä en tiiä kielokoruista mitään mut mäkin oon aina halunnut sellaisen mut one problem mun isä ei ollenkaan tykkää lävistyksistä et mitä teen ????? p.s mua ärsyttää

    • Emba96

      en tiiä kielikoruista hölkäsen pöläystä mut mä haluisin sellasen mun koko sydämmestä

      • jlly

        Joo sama puoliks tiiän ei lupaa;D Ne sai päähänsä jostain ihan viime hetkillä et kieli voi halvaantuu jos osuu hermoo! :PPP Yhyy se siitä :( Pariks vuodeks;D


      • dauddau
        jlly kirjoitti:

        Joo sama puoliks tiiän ei lupaa;D Ne sai päähänsä jostain ihan viime hetkillä et kieli voi halvaantuu jos osuu hermoo! :PPP Yhyy se siitä :( Pariks vuodeks;D

        joo itekki oon meinannu ottaa kieleen mutta en oikeen tiiijä et onko tääl kuopiossa missään hyviä liikkeitä. tiijättekö te mitään missä kannattais ottaa?


      • viiiive
        dauddau kirjoitti:

        joo itekki oon meinannu ottaa kieleen mutta en oikeen tiiijä et onko tääl kuopiossa missään hyviä liikkeitä. tiijättekö te mitään missä kannattais ottaa?

        sattuuko kulmaan vai kieleen enemmän? :)


      • :)
        viiiive kirjoitti:

        sattuuko kulmaan vai kieleen enemmän? :)

        kannattaako kesällä ottaa kielilävistystä? tulehtuuko helpommin yms.? ja tietääkö kukaan Kokkolassa hyviä paikkoja missä kannattaa käydä ottaan? :)


      • viivebbi
        :) kirjoitti:

        kannattaako kesällä ottaa kielilävistystä? tulehtuuko helpommin yms.? ja tietääkö kukaan Kokkolassa hyviä paikkoja missä kannattaa käydä ottaan? :)

        Moi. Olen siis 13, ja menossa ottamaan kielilävistyksen Jyväskylän Undergroundiin. Onko haitaksi jos sen ottaa kesällä? Esim. jos kuumuus haittaisi sitä? Onko kokemuksia Undergroundista ja kielikoruista jotka on etenkin siellä otettu? Kiitos jo etukäteen.


      • :)
        viivebbi kirjoitti:

        Moi. Olen siis 13, ja menossa ottamaan kielilävistyksen Jyväskylän Undergroundiin. Onko haitaksi jos sen ottaa kesällä? Esim. jos kuumuus haittaisi sitä? Onko kokemuksia Undergroundista ja kielikoruista jotka on etenkin siellä otettu? Kiitos jo etukäteen.

        itse menen lauantaina ottamaan kieleen lävistyksen, selventäkää tätä "pihdit sattuu" asiaa? eli sattuuko sen takia että pihdit puristavat kieltä niin paljon, vai se kun lävistäjä vetää kieltä ulos pihdeillä? ne pihdit mua pelottaa, ei neula! :D


      • helloo(:
        :) kirjoitti:

        itse menen lauantaina ottamaan kieleen lävistyksen, selventäkää tätä "pihdit sattuu" asiaa? eli sattuuko sen takia että pihdit puristavat kieltä niin paljon, vai se kun lävistäjä vetää kieltä ulos pihdeillä? ne pihdit mua pelottaa, ei neula! :D

        pihdit puristaa silleen, ettei sua satu niin paljon. ja pihditkään ei siis itseasiassa satu, ne vaan saattaa tuntua vähän ikävältä. ite en ees tuntenu pihtejä paljonkaan, vaikka se niillä puristikin.


      • krisse_
        viivebbi kirjoitti:

        Moi. Olen siis 13, ja menossa ottamaan kielilävistyksen Jyväskylän Undergroundiin. Onko haitaksi jos sen ottaa kesällä? Esim. jos kuumuus haittaisi sitä? Onko kokemuksia Undergroundista ja kielikoruista jotka on etenkin siellä otettu? Kiitos jo etukäteen.

        no siiis mäkin meen lauantaina hakemaan kielilävärii jyväskylästä! :)) ja kylhän mua hiukan pelottaa mut rauhottelen itteeni aina siten et tai siiis mietin et " se kipu kestää vaan hetken kun sen tekee.. mut se kipu on sen arvosta kun kielikoru on vaan NIIN hieno! :)) " ps. kesä eii haittaa mtn siihen kielikoruun.. :))


    • kannattaa !

      hei! :) tänään kävin kielikorun ottamassa, ei satu yhtään jos ei jännitä :) hengittelee rauhallisesti eikä hermoile niin hyvin se menee ! koru ollut mulla kielessä n.1,5h eikä vieläkään ole turvonnut kun juon kylmää vettä 10min välein :) kannattaa ottaa, ite tykkään kovasti! ;)

      • jonnnapa

        Ite oon nyt alkanu miettimään kielikorua, marraskuussa täytän 14.. Pelottaa vaan se kipu.. Verikokeissakin meen jo ihan veltoksi ja monesti melkeen pyörryn niin en sitte tiiä miten kestäisin kielikorun :D Pystyttekö vertaamaan kipua mihinkään? Toki toisilla sattuu enemmän ja toisilla vähemmän mut siis.

        Ja miten kauan sen "hoitokorun" pitää antaa olla?


      • Apua!!
        jonnnapa kirjoitti:

        Ite oon nyt alkanu miettimään kielikorua, marraskuussa täytän 14.. Pelottaa vaan se kipu.. Verikokeissakin meen jo ihan veltoksi ja monesti melkeen pyörryn niin en sitte tiiä miten kestäisin kielikorun :D Pystyttekö vertaamaan kipua mihinkään? Toki toisilla sattuu enemmän ja toisilla vähemmän mut siis.

        Ja miten kauan sen "hoitokorun" pitää antaa olla?

        Ääh miten saisin vanhemmat suostumaan kielikoruun? Oon 14 vuotta ja siihenhän tarvitaan huoltajan lupa? Mikä se ikäraja siis onkaan kun toiset sanoo sitä ja toiset tätä ja netistäkin löytyy ihan eri tietoja.. Niin ja vinkkejä miten ootte saanu vanhemmat suostumaan! Oon uhkaillu että jos en saa lupaa nii teen sen ite (jota en kyllä missään nimessä aio toteuttaa) mutta eipä oo sekään toiminu.


      • Niin.
        Apua!! kirjoitti:

        Ääh miten saisin vanhemmat suostumaan kielikoruun? Oon 14 vuotta ja siihenhän tarvitaan huoltajan lupa? Mikä se ikäraja siis onkaan kun toiset sanoo sitä ja toiset tätä ja netistäkin löytyy ihan eri tietoja.. Niin ja vinkkejä miten ootte saanu vanhemmat suostumaan! Oon uhkaillu että jos en saa lupaa nii teen sen ite (jota en kyllä missään nimessä aio toteuttaa) mutta eipä oo sekään toiminu.

        Uhkailla ei kannata, tosiaankaan. Se vähentää sitä vähäistäkin suostumusta, mitä ehkä vanhemmat on ajatelleet. Puhu asiallisesti aiheesta vanhempien kanssa, selitä mahdolliset riskit, lävistyksen hoitaminen yms. Älä vääntäydy teiniksi "Mutku vittu mä haluun, ekste tajuu, vittu kaikilla muillaki on. Vittu te ootte tyhmiä." Ei tosiaankaan toimi, päinvastoin. Kannattaa totella vanhempia, jos joskus pyytävät tiskaamaan tms, kannattaa tehdä se. Kielikoru voi myös olla "palkinto" jostain, paremmat numerot todistuksessa tms. Jos ei asiallisella puheella/asenteella lupaa irtoa, niin sitten ei vaan irtoa.

        Ja aika monessa liikkeessä se ikäraja kielilävistykseen on 18, vanhemman luvalla sitten alaikäiset saa, jos saa. Kannattaa kysellä sieltä lävistysliikkeestä, missä ajattelit käydä.


    • MansikkaPiirakka

      Ite otin eilen :) Maksoin siitä 50, johon sisältyy sitten parantumisen jälkeen uusi, lyhyempi koru, jonka ne siellä liikkeessä vaihtaa. Liikkeessä ei kysytty ikää eikä mitään, ei mullakaan lupaa ollu tätä ottaa.

      Kieli on nyt aika turvoksissa ja puhuminen (ainaki ärrä ja ällä) tuottaa ongelmia :D paljoo muuta ei pysty syömää ku jotain soseita ja sylkeminen tuntuu kauheen pahalta, ku jää roikkuu tuohon huuleen sellane kuola :D Muutenki kielen liikuttelu on ihan vammasen tuntusta ku se on niin turvoksissa että ei se oikein taivukkaan :)
      Kaveri sano että sillä oli ollu ihan kamalan kipee kaks ekaa päivää ja sitte helpottanu ja parantunu nopeesti. Mulla ei oo juurikaan kipee, mutta turvoksissa ja ei oo vielä oikein tottunu että siinä on tuollane pallero:)
      Mut ihan tyytyväinen oon että otin, eikä tuo hintakaan nyt niin paha oo ku kuitenki ihan hyvämaineisessa paikassa otin:)

      • Nannade

        Oii, mäkin haluan kielilävärin! Voiko kertoa, että onko haittaa jos ottaa näin kesällä? Oon tosi kauan halunnu, muut lävärit ei oikein sytytä, mut tää on jotenki niin seksikkään kuulonen ja näkönen. : DD
        Täytän 15 parin kuukauden päästä, saako ilman vanhempien lupaa korun? Äidin saattaisin saada suostuteltua jotenki. Ehkä. Voishan sitä ilman lupaa ottaa, jos olis mahdollista. Eli saako samana vuonna 15 vuotta täyttävä ottaa ilman lupaa? :) Ja niinkuin joku aiemmin kysy, kauan alotuskoru on?


      • äslikruu
        Nannade kirjoitti:

        Oii, mäkin haluan kielilävärin! Voiko kertoa, että onko haittaa jos ottaa näin kesällä? Oon tosi kauan halunnu, muut lävärit ei oikein sytytä, mut tää on jotenki niin seksikkään kuulonen ja näkönen. : DD
        Täytän 15 parin kuukauden päästä, saako ilman vanhempien lupaa korun? Äidin saattaisin saada suostuteltua jotenki. Ehkä. Voishan sitä ilman lupaa ottaa, jos olis mahdollista. Eli saako samana vuonna 15 vuotta täyttävä ottaa ilman lupaa? :) Ja niinkuin joku aiemmin kysy, kauan alotuskoru on?

        Kyllä kesälläkin voi ihan hyvin ottaa lävistyksen, nää on näitä "ei suositella"-juttuja, mut ei sillä periaatteessa oo mitään merkitystä. Mun mielestä alle 16-vuotias ei voi ottaa ilman vanhempien lupaa.. jotkut eivät kysy lupalappuja (voihan sellaisen vääntää itsekin..)

        alotuskorua kannattaa pitää niin kauan kunnes kieli ei ole enää turvonnut. Sen jälkeen suosittelisin laittamaan 100% kirurgiterästä olevan korun. Ainakin Cybershopin korut ovat täyttä kirurgiterästä, esim.

        http://www.cybershop.fi/product/3884/tongue-barbell-16mm--blue-flowers

        tommonen. Ei aiheuta tulehduksia tai allergisia reaktioita, varmempi tapa näin.. :)


      • eeveliina_
        Nannade kirjoitti:

        Oii, mäkin haluan kielilävärin! Voiko kertoa, että onko haittaa jos ottaa näin kesällä? Oon tosi kauan halunnu, muut lävärit ei oikein sytytä, mut tää on jotenki niin seksikkään kuulonen ja näkönen. : DD
        Täytän 15 parin kuukauden päästä, saako ilman vanhempien lupaa korun? Äidin saattaisin saada suostuteltua jotenki. Ehkä. Voishan sitä ilman lupaa ottaa, jos olis mahdollista. Eli saako samana vuonna 15 vuotta täyttävä ottaa ilman lupaa? :) Ja niinkuin joku aiemmin kysy, kauan alotuskoru on?

        Minä oon ite 14 täytän vasta vuode päästä 15, mulla ne iski sellase paperilapun siihe pöyälle jossa piti rastittaa sellasia kohtia sitte siinä lopussa oli NIMI IKÄ ALLEKIRJOTUS laitoin iäks 15 nii ei ne sitte kyselly mitää. Minä otin viime keskiviikkona kielikorun. Mulle se sano että alotus korua pitää pitää nii kaua että turvotus laskee eli noin jotai 2vk((: joillai voi mennä 5viikkooki((:


      • Pepper

        missä liikkeessä otit?


    • nappikieli

      kun olin 15vee menin salaa vanhemmiltani ottamaan kielikorun eikä lävistäjä kysellyt mitään. lävistäminen ei sattunut yhtään. eikä puhuminen ollut erilaista missään vaiheessa. samana iltana söin jo kiinteää ruokaa jne. tupakoin, mutta aina ei ollut mahdollisuutta puhdistaa suuta.

      tuossa se on 7v killunu mukana eikä ole mitään ongelmia ollut, eikä hammaslääkärin mielestä hampaissakaan suurempia muutoksia.

      Paljon on positiivistä palautetta tullut ;)

      meen hautaan tän korun kans jos se vaan mahdollista :D

      • pohdiskelijjjja

        Nii sitä vaan mietin tässä että kun täällä moni väittänyt että lävistys tehdään alhaalta ylös päin mutta kun oon kattanonut noita videoita kielilävistyksen teosta nii monissa on tehty ylhäältä alas... Että onko sillä sitte mitään väliä?

        Sattuuko paljon enemmän kuin korvareikien teko..? Kun noissa videoissakin lävistyksien ottajilla ei ilmekkään värähdä kun neula pistetään läpi.


      • muikku_
        pohdiskelijjjja kirjoitti:

        Nii sitä vaan mietin tässä että kun täällä moni väittänyt että lävistys tehdään alhaalta ylös päin mutta kun oon kattanonut noita videoita kielilävistyksen teosta nii monissa on tehty ylhäältä alas... Että onko sillä sitte mitään väliä?

        Sattuuko paljon enemmän kuin korvareikien teko..? Kun noissa videoissakin lävistyksien ottajilla ei ilmekkään värähdä kun neula pistetään läpi.

        meen laittaan pian kielikorun.. ostan korun itse .. kuinka pitkä sen pitäisi olla ensin ????


      • eeveliina_
        pohdiskelijjjja kirjoitti:

        Nii sitä vaan mietin tässä että kun täällä moni väittänyt että lävistys tehdään alhaalta ylös päin mutta kun oon kattanonut noita videoita kielilävistyksen teosta nii monissa on tehty ylhäältä alas... Että onko sillä sitte mitään väliä?

        Sattuuko paljon enemmän kuin korvareikien teko..? Kun noissa videoissakin lävistyksien ottajilla ei ilmekkään värähdä kun neula pistetään läpi.

        Otin tossa viime keskiviikkona kielikorun, mulla se ainaki tehtiin alhaalta ylöspäin. Se koski vähän mutta huomioon ottaen mulla se oli kai jotenki uus tekijä ja se teki sen väärin koska kun ottaa kielikorun nii ne pihdit joilla se ottaa kielestä kiinni pitäis tuntee eikä sitä piikin laittoa, nii mä en tuntenu ollenkaa niitä pihtejä mutta sen piikin sitte tunsin, mutta ei koskenu siltikkää paljoo. Ei tosiaa koske yhtä paljo ko korviste laitto ainakaa mulla mutta se on myös sitte kai jotenki riippue henkilöstä.


      • Stoori
        eeveliina_ kirjoitti:

        Otin tossa viime keskiviikkona kielikorun, mulla se ainaki tehtiin alhaalta ylöspäin. Se koski vähän mutta huomioon ottaen mulla se oli kai jotenki uus tekijä ja se teki sen väärin koska kun ottaa kielikorun nii ne pihdit joilla se ottaa kielestä kiinni pitäis tuntee eikä sitä piikin laittoa, nii mä en tuntenu ollenkaa niitä pihtejä mutta sen piikin sitte tunsin, mutta ei koskenu siltikkää paljoo. Ei tosiaa koske yhtä paljo ko korviste laitto ainakaa mulla mutta se on myös sitte kai jotenki riippue henkilöstä.

        Tietääkö kukaan hyvää ammattitaitoista lävistäjää? Mieluiten lapissa. Muutkin käy. (: Ja kokemuksia kyseisestä paikasta yms. (:


    • ninniiiii

      Ite otin kielikorun eilen ja se lävistämistilanteen kipu oli nopeasti ohi. Kieli on turvonnut mutta ei vaikuta puheeseen, voin puhua siis ihan normaalisti. Syömisessä on ongelmia elikkäs uskoisin että piltti- ja keittolinjalla mennään vielä pari päivää. Hyvässä lykyssä lähtee samalla pari kiloakin pois =D hehe.

      • kielilävärii

        heeii oon ottamaas kieliläväriiii mut mul ei oo mtn ideaa mis voisin ottaaa sen , miten hoidan sitä ja mitä siin o niit jtn vaarooiii ???? oiis nii kivaa jos joku kertois mul mis vois ottaaa niit joltai hyvält joka osaa oikeest laittaaa kielilävärin ( asun helsingis ) et pliis kertokaaa !!!! :)))))))


      • eeveliinaa_
        kielilävärii kirjoitti:

        heeii oon ottamaas kieliläväriiii mut mul ei oo mtn ideaa mis voisin ottaaa sen , miten hoidan sitä ja mitä siin o niit jtn vaarooiii ???? oiis nii kivaa jos joku kertois mul mis vois ottaaa niit joltai hyvält joka osaa oikeest laittaaa kielilävärin ( asun helsingis ) et pliis kertokaaa !!!! :)))))))

        en tiiä oikee stadis näit lävistys liikkeit, mutta hoitamisest, en ite oo hoitanu tuota oikee mitenkää illal ku suihkus käyny nii laittanu kieltä vähä ulos ja si suihkuttanu vettä ja pyörrittäny toisesta pallosta. pitäis huuhella 2-3kertaa päivässä ja varoo syömäst kiinteetä ja jos on nii huuhella laimeella suuvedellä. vaaroi on et makuaisti voi mennä mut jos ammattilainen tekee nii ei oo vaaraa, se altsitaa syövälle mutta ei mitää vaarallista, ite kävin ottaa tos parivk si kielikorun, ja on muute helmi, eikä oo ollu mitää ongelmii missää vaihees(=


      • kielilävärii
        eeveliinaa_ kirjoitti:

        en tiiä oikee stadis näit lävistys liikkeit, mutta hoitamisest, en ite oo hoitanu tuota oikee mitenkää illal ku suihkus käyny nii laittanu kieltä vähä ulos ja si suihkuttanu vettä ja pyörrittäny toisesta pallosta. pitäis huuhella 2-3kertaa päivässä ja varoo syömäst kiinteetä ja jos on nii huuhella laimeella suuvedellä. vaaroi on et makuaisti voi mennä mut jos ammattilainen tekee nii ei oo vaaraa, se altsitaa syövälle mutta ei mitää vaarallista, ite kävin ottaa tos parivk si kielikorun, ja on muute helmi, eikä oo ollu mitää ongelmii missää vaihees(=

        okeei kiitti hei tosi paljo :DD ku ei ollu aikasemmi mtn ideaaaa mitä siin tehää yms kiitti !:D


    • dipadaapa

      itselläni on ollut kieli koru pitkän aikaa. laittaminen ei sattunut yhtään(: mutta kun söin jotain tahmeaa ja se jäåi koruun kiinni ja repaisin irti niin koru repesi, sen jälkeen ummetin sen , otin tässä läsi aikoina uudestaan sen ja vaikka sanotaan että toisen kerran ottaminen koskee enemmän niin ei kyllä koskenut ainakaan minulla sen enempää (: suosittelen lämpimästi =) itselläni on myös tatuoiti jalka terässä ja tragus joten voi olla että sekin vaikutti siihen että ei koskenut niin paljoa , mutta ihmisestähän se riiippuu :D :))) KANNATTAA OTTAA ! ja pitää muistaa hoitaa hyvin.

      • -riinam0i

        eli siis aattelin ottaa kielikorun, ni suositteletteko mulle jotai hyvää paikkaa ? =))
        ja hei mite se tarkallee ottae puhdistetaa ? ja kun sen korun vaihtaa ,ni pitääkö se vaihtaa
        sieltä altapäin, vai ylhäältä päi ? =)))


      • unlikeyou
        -riinam0i kirjoitti:

        eli siis aattelin ottaa kielikorun, ni suositteletteko mulle jotai hyvää paikkaa ? =))
        ja hei mite se tarkallee ottae puhdistetaa ? ja kun sen korun vaihtaa ,ni pitääkö se vaihtaa
        sieltä altapäin, vai ylhäältä päi ? =)))

        Lävistysliike helsingissä(www.lavistysliike.fi) on ainaki tosi hyvä ja hygieeninen paikka, lävistäjä on tosi mukava ja osaa hommansa. Ite kävin ottaan nyt lauantaina siellä kielikorun, alle 16 vuotiailla pitää olla huoltaja mukana. Koru pitää vaihtaa alhaalta päin. Miedolla suuvedellä huuhdella suu aina hampaidenpesun jälkeen, ja välillä juoksevalla, lämpimällä vedellä. Mulla itellä kieli on vielä ihan helkkarin turvonnu,tuntuu et tämä normaalia paljon pitempi korukaan ei riitä, mitään en kärsi syyä. Mutta eiköhän tämä tästä, enkä kyllä kadu yhtään tämän ottamista ! Laittokaan ei sattunut yhtään, en edes huomannut, kunnes lävistäjä sano "Paikalla on" :D Tietty riippuu ihmisestä, mutta laitto on suht. kivuton.


      • Nuoriko??
        unlikeyou kirjoitti:

        Lävistysliike helsingissä(www.lavistysliike.fi) on ainaki tosi hyvä ja hygieeninen paikka, lävistäjä on tosi mukava ja osaa hommansa. Ite kävin ottaan nyt lauantaina siellä kielikorun, alle 16 vuotiailla pitää olla huoltaja mukana. Koru pitää vaihtaa alhaalta päin. Miedolla suuvedellä huuhdella suu aina hampaidenpesun jälkeen, ja välillä juoksevalla, lämpimällä vedellä. Mulla itellä kieli on vielä ihan helkkarin turvonnu,tuntuu et tämä normaalia paljon pitempi korukaan ei riitä, mitään en kärsi syyä. Mutta eiköhän tämä tästä, enkä kyllä kadu yhtään tämän ottamista ! Laittokaan ei sattunut yhtään, en edes huomannut, kunnes lävistäjä sano "Paikalla on" :D Tietty riippuu ihmisestä, mutta laitto on suht. kivuton.

        Paikka vaikuttaa hyvältä. On vain mulla se ongelma että ole vasta 12. Laittaakohan ne niin nuorille? Olen jo pitkään halunnut yhen mun kaverin kanssa ja vanhemmilta on lupa.


    • nenäläväri<3

      Mun mielest se on ruma ja sen laitto sattuu(kuulin mun frendilt) eihän se ees näy paljoo.
      Mun yhhel frendil
      oli joskus kieliläväri kun se vaan tyhmänä meni hakeen jostain liikkeestä. Nyt on menny vuos ja Sen kieli on tulehtunu ja siihen on tullu joku helkkarin myrkytyskin. Se on myös sanonu et kielikorun laiton jälkeen sen kieli oli niin kippee et se ei pystyny 2 päivään syömään eikä puhuun, paitsi sillaan shöshhöttään. Nyt sen kieless on sellanen pieni arpi kun se ei enää käytä koko koruu. Eikä varmaa enää koskaa parane.
      Mulla on molemmissa korvissa korut ja aijon lähiaikoina ottaa toiseen kolmannen sitte mulla on omatekemä nenäläväri, sellanen nappi. se ei sattunu paljoo eikä se oo tulehtunu KERTAAKAAN! niin että suosittelen vaan että otat vaikka huulikorun, tai ihan minkä tahansa muun lävärin, mut kielikorussa saattaa olla aika paljon riskejä :)

      • lävärin ottanut

        kävin eilen ottamassa lävärin, eniten sattu se neula ja ne pihdit kun joutui väistelemään suonia.. Mut se oli nopee toiminta. Tämän päivän ainoastaan ollu turvoksissa, ja paljon, ruokaa ei pysty paljoo syömää turvotuksen ja arkuuden takia. Pari päivää ku imeskelee jäääpaloja ni eiköhän se siitä, ja syö/juo kylmää. Hyvä puoli tässä korussa on se, että se ei näy kaikkialle.. :)


    • Tupela

      ihan vain mielenkiinnosta kyselen, että sattuuko kielikoru enemmän vai vähemmän ku bridge, huulikoru(alas keskelle tai sivulle) tai rustokoru??

    • Anzku1992

      Olen tehnyt itse kielikorun,huulikorun ja 20 korvareikää := )

    • minä.

      mulle tehtiin kielilävistys ja se sattui enemmän ku purisi omaan kieleen. Mutta kyllä sen "kivun" kestää ja voisin ottaa vielä vaikka uudestaan kielilävistyksen. Nyt on vähän kipeänä kieli mutta turhaleikkimen korulla ja kaikki sellanen mikä rasittaa sitä.. ei kannata. Paranee muuten hitaammin. Suolaliuos kannattaa käydä ostaa apteekista ja purskutella sitä :) se nopeuttaa paranemista.

    • kuopiotytteli

      HEI HJELPPA !

      Miulla ois sellainen onkelma että mie oon juuri ottanu kielkorun ja on pikkasen rupenu kaduttaa että otin sen. Mietin vain että jos korun ottaa pois 1-2kk laiton jälkeen niin jääkö siihen reikä ikuisesti ? tai jos ottaa vähä myöhemmin pois että se on ehtinyt parantua, niin jääkö reikä ? AUTTAKAA NOPEASTI, MINNUU VAIVAA IHA HIRVEESTI TUO ASIA !

    • Stoori

      Ei jää luultavasti reikä ikuisesti. Kielessä se reikä menee umpeen tosi tosi nopeasti. (: Että ei hätää, ei siihen mitään jää jos sen pois otat.

    • anniinininiaa

      Ite otin kielikorun liki vuos sitten, ja MITÄÄN ongelmia ei ole ollut. Se ei sattunut, ei turvonnut pahasti, oli viikon kipeä mutta 2vk söin keittoja, suuvettä on ostettava! se desinfioi suuta ja ehkäisee tuoreen reiän tulehtumista. Nykyään pureskelen sitä välillä yöllä, mutta ei ole hampaat kipeänä eikä lohkeillut.

    • kielikoru2

      Itehän otin kielikorun päälle 3kk sitten... vaik se on ollu vast vähä aikaa nii ei mitää ongelmia ollu. kävin eka yhel lävistäjäl nii se vaa et ei pysty lävistää ku jänne kuulemma liian piilossa ja jotai et suuri mahdollisuus menettää puhekyky tai nii ja joka kolmsnnella ihmisellä on tämmönen kieli. No menin sit kumminkin käymään tuol oulussa ja siä ne sano et ei oo mitää ihmeellistä et voi laittaa ja nyt se on tossa eikä sattunu sitte paskan vertaa, rustokorukin sattu enemmän!:)

    • rosqu

      oikeestaa ei se kielikoru sattunu yhtää , ehkä se kipu oli semmone ku ois hammaslääkärissä laitettu puudutus , enemmä sattu jälkeepäin ku söin 3vk keittoa ja sössötin .... mut ihana tääl kyl on (:

    • jokkuvaa

      oon 12v. ja haluaisin 13-14 v. kielikorun. (porukoilta siihen lupa) mitä oulussa olevia LAADUKKAITA lävistysliikkeitä on jossa laitetaan alaikäisille läväreitä?(isä toki olisi mukana)

      • Stoori

        Kaveri on suositellu Igor's:ia. (--: Kuulosti ja tuntuu muutenkin ihan hyvältä ja laadukkaalta paikalta. (:
        Kaveri on tosiaan ottanu siellä jo monta läväriä, ja hyvin on menny ne (:


      • ---

        igor´s ainaki löytyy oulusta


      • --

        jokkuvaa
        "oon 12v. ja haluaisin 13-14 v. kielikorun. (porukoilta siihen lupa) mitä oulussa olevia LAADUKKAITA lävistysliikkeitä on jossa laitetaan alaikäisille läväreitä?(isä toki olisi mukana) "

        oulussa on igor´s ainaki (: laadukas paikka on


    • BLÖLLÄ

      HEI AUTTAKAA!!!
      Kuka tietää osaako Joensuussa stopissa tehä kielilävistystä? Uskaltaako sinne mennä ottamaan? olen menossa sinne ottamaan. Sattuuko se paljonki?

      AUTTAKAA MUA PLIIISSS!:;)

      • vimlahaa

        Ainakin sitä paikkaa on kehuttu, ja lävistäjä kuulemma tosi mukava. Itselläni on nyt kielikoru sekä madonna, otin madonnan helmikuussa ja se ei sattui saman verran kuin korviksen otto. Kun otin kielikorun, ja näin sen neulan meinasin juosta pois paikalta, mutta kun se sen läpi laitto nii ei sattunut sitten yhtään :) En voi oikein verrata kumpi sattui enemmän, madonna vai kielikoru, mutta kumpikaan ei tuntunut missään. Kieli tuli kipeäksi seuraavana päivänä, ja ei saanut syödä kiinteätä ruokaa kolmeen päivään. Itse otin Kuusankoskella jone-xissa, paras paikka ! (=


    • läväriiii

      Siis joku sanoi tuolla ettei makuaisti voi mennä. Se voi mennä itse tunnen erään jolta on se mennyt tosin itsetehdessä. Muuten olisin minäkin thenyt mutta olisi se vaara. Haluaisin sen lävärin mutta en saa missään nimessä sitä äiti vihaa läväreitä ):

    • crystalscuttoo

      Mistä 15v. saa kielilävärin? Jos nyt vaikka Helsingin ja Hämeen alueelta ensin katsoisi... Vanhemmilta ei ole suostumusta (tietenkään), joten etsin jotain paikkaa, missä ikäraja on 15. Useissa lävistysliikkeissä kaikkiin paitsi nänni-, genitaali- ja surfaceläväreihin ikäraja on 16. Joudunko odottamaan vuoden vai..?

    • --

      tampereelta saa ainaki 13 vuotiaatki kieliläväreitä (: :D että en ymmärrä tätä "16 vuotiaana AINOASTAAN vanhemman luvalla" jos tampereeltaki saa 13 vuotiaana (:

    • KIELIKORU <3

      Moimoimoi! :)
      Mul ois tälläne ongelma et äiti käskee keksii hyvän syyn miks mun pitäis saada kieliläväri, ni et jos joku osais keksii mulle jonkun järkevän syyn ku emmä osaa sanoo mitää muuta ku et "koska mä haluun" ja et " ne on hienoi" :D
      Pliiisss auttakaa mua!
      SUUUR kiitos kaikil jotka auttaa :)

    • juumårö

      öö...sil on hyvä ottaa suihin :)

    • julleps

      hoho onpas täälä vanhoi juttui (: mut toivottavasti joku viksu lukee viel näit ja vastaa:D:D kysyykö ne mtn henkilöllisyys tunnuksia tuolla ? ku sitä vaa aatttelin että mie valehtelen ikäni , oon 14, mutta näytän keposee 17 vuotiaalta:D samalla tekniikalla oon huulikorun ja nenäkorun ottanu:D mut en sit tiiä että ku toi o eri liike et tekeekö ne kieli korui tuolla nui ilma jtn henkkareit:D

    • purkkaholisti

      oon kutosella ja haluun kielikorun. saanko ottaa sen ilman niin että vanhempi on mukana?

      • heiiiiii

        et saa :DD ja oot ehkä vääähän liian nuori ottamaa semmosta.


    • huluhulu

      Itse otin tossa eilen kielilävärin ja se ei sattunut ollenkaan. en edes huomannut että se neula oli mennyt mun kielen läpi :D mulla se makso joku 35 euroo sisältyy vaihtokoru :) ja nyt mun kieli on turvonnut ja vähän sössötän tässä ja joudun juomaan paljon vettä ja syömään keittoja :)! Hampaita se khyl valitettavasti kuluttaa ja ikenet saattaa vetäytyy jos korulla leikkii. mutta itse olen tyytyväinen tähän :)

    • åkadmävksfdv

      meen huomenna turun individual inkiin ottamaan kielikorun , kaveri on ainaki kehunu paikkaa :D:D mua ei se kipu ja tällaset pelota , mua pelottaa oikeestaan se et mun kielijänne on ehkä vähän liian pitkä , mut toivottavasti lävistäjä saa sen jotenki laitettuu :--D

    • dfdfdfdfdddfdfdfdfdf

      Meneeks ekaks kielikoruks minkälaine vaa kielikoru?onks barbel niiku kielikoru? ku oon meittiny et tilais netist jonku hienon ja kävis sit laittaa sen lävistäjäl, ku tulis kuulemma halvemmaks jos oman korun kanssa menee =)

    • heloumoijoo

      Hei, oon menos ottaa kielikoruu täs huomen ja nyt vaa jotenki ku oon kuuullu kaiken näkösii juttuja et on pyörtyny laiton jälkee ja et sattuu iha vitusti.. nii mietin vaa et siis onko se oikeesti kauhee kipu sen laitto? jotenki vaa jännittää :D

    • `juliaaa|

      mie otin nyt tässä sen kielikorun ku vanhemmat lopulta anto, no se neula ei sattunu ollenkaa ! ei tuntu missää, en ees tajunnu et koko homma oli ohi :D verta kyllä tuli suusta ja reilusti mutta vain vähän aikaa. kieli turposi vasta 2-3 tunnin jälkeen ja aloin sössöttää. sössötin ekat pari päivää, ja oon purskutellu useesti päiväs corsodylil. ekana päivänä kyllä söin keittoo ku kieli oli nii kipee, mut sit otin burana 600 mg aina ku kipu alko nii ei enää sattunu ollenkaa. kuume tosin nous tossa neljäntenä päivänä mut soitin lävistäjälleni ja kysyin et oliks se normaalia ja kuulemma oli. nyt kieli voi hyvin, kuudetta päivää eletää ja kieli on ehkä vielä vähän turvoksissa korun kohalta, mut ei kipeä. tyytyväine olen ja tykkään

    • tahtoooooooo

      oon 15 ja sain yhtäkkiä kauheen motivaation hankkii kielikorun.
      porukat sanoo ehdottomasti ei mutta haluun sen silti
      oisko turus mitää paikkaa mis ei pyydettäis ikää :)?

    • lähihoitaja1

      ei kannata kuitenkaan kaikkia "riskejä" ottaa niin tosissaan tai toisten kertomia kokemuksia,netissä monella on vain tapana pelotella toisia. tottakai kielikorussa on omat riskinsä mutta niin on kaikissa lävistyksissä! ja kielikoru on suussa joten suussa se parantuu parhaiten :) itse menen ottamaan tänään! jännittää mutta turhaan kuulemma,täytyy vain ajatella positiivisesti :) mutta älkää tosiaan lukeko hirveästi niitä kauhukokemuksia lävistyksistä! ihmiset vain joskus pelottelevat ja jos jotain tapahtuu se on hoidettavissa ja se on jokaisella yksilöllistä! turussa lävistäjälle jolle menen,sanoo että jos ottamisen jälkeen tulee jotain niin hän ottaa vastuun ja hoitaa :) joten nou hätä! itelläki kesti kauan miettiminen ja tuli ajateltuu kaikkee mut koht se on suussa ;) jea!

    • lillaemilia

      mikä on ikäraja kielikorun laittamiseen? ilman vanhempia

    • annamaijaaa

      Minäki oon 15 ja en millään saa lupaa kielikoruun..mitä teen? en jaksa oottaa kunnes oon 18 :(

    • Mallu : ))

      Joo moi kaikki tyypit : DD Oon 11w. ja haaveilen nyt jo kielikorust... Mietin vaa, oisko Vantaal mitää sellast "ammattitaitost" paikkaa jos laittaa. Miulki sellane neulakammo on juu... Mut oon kuullu, et sitä tavallaa "painetaa" nii kauan et kohta puutuu. En oo varma siit, ku oon lukenu täält juttui. Yritetää oottaa frendin kaa siihe 16 vuotee... Mut haluun vaa tietää oikeest sattuuks se?!

    • Subway

      Mulla kaveri teki kielikorun ja ei sattunu yhtään lävistäminen eikä korun laitto.Se vaan sattu ku kaveri pain kielestä korua laittaessa niin kovaa. (Hyvähän se on tehä 1,2 neulalla ja kielikorun rungon paksuus on 1,6 mut saihan sen tungettua) Vähän aikaa oli kieli pikkasen turvonnu ja syöminen hankalaa,nyt yhden ja puolen viikon päästä kieli on jo ihan kunnossa.Hieman sössötystä myös esiintyi alussa.Suosittelen ottamaan!(Ja ihan kiva ku sai ilmaseks :D)

    • kielikorukolo

      Auttakaa.. Mulla on nyt kielikoru olla joku 3 kk ja se on täysin parantunut jo aikoja sitten. Nyt ala pallo on tehnyt itselleen kuopan jossa se sit aina niinku on. Kieli ei ole turvonnu, ei oo kipee eikä se mitenkään häiritse mua, mutta haittaako se jos toi kielikorun alapallo on tehny itselleen tolasen kuopan?? "Leikin" kuitenkin sillä korulla paljon joten ei se mitenkään pääse sinne siälle kasvamaan... Vaikee selittää mitä tarkotan.. Mutta jos nyt pidän kieltä rentona suussani ja koitn sormella kielen alle niin en edes tunne koko palloa.. (5mm pallo)... toivottavasti tajusitte :)

      • Turmio

        Ongelma kai lähtösin liian pienestä tangosta? Onko kieli puristuksissa kahden pallon välissä? Jos ei o kyse tästä, nii mee kysyyn liikkeestä ratkaisua ongelmaas.


    • Turmio

      Mä kävin ottaas 2 päivää sitte virossa. Setä sano et no beer, ei kalja. Vodka vodka ja sitä ota ain välil huika. Burana auttaa kans tosi hyvi. Laittamine ittessää sattu hiuka mut se o tosi nopee toimepide. 28egee makso

    • i want 2 !

      Mites tupakointi sitten jos/kun ottaa kielikorun?
      Eihän se suositeltavaa tietenkään oo, mutta saako niinku polttaa tai miten ootta ite ?

    • chilllout

      Kaveri teki kielikorun, ei sattunut ja oli turvonnut vaan seuraavan päivän. Jos suun muistaa pitää puhtaana (pestä hampaat aamuin illoin tietenkin) ja ehkä ostaa kaupasta jotain suuvettä niin mitää infectioita ei tuu. Ja kunhan ei leiki sillä korulla heti kun sen on saanut niin se ei ole arka seuraavana päivänä. Ja jos jotku miettii sitä että vanhempana jos haluu ottaa kielikorun pois niin näkyykö se reikä siinä, niin ei näy. Puolveljellä oli päälle kymmenen vuotta koru kielessä ja otti pois noin kuukaus sitte eikä näy jälkeäkään. Tosin jos sitä koruu sitte purasee, niin kyllä, hammas voi lohjeta, mutta kun se koru on ollut about viikon niin sitä osaa varoa sen verran että ei purase hampaitaan rikki.

    • Heippsan(:::

      Meen ens vuoden alussa, helmikuussa ottamaan kielilävärin :) mua ei silleen jännitä, mut jotenki ehkä vähän jännittää se kun sehän on mulle ihan uus juttu :D tottakai netissä lukee kaikkee eri juttuu kaikennäkösistä lävistyksistä, mut ei voi tietää ikinä et mikä on totta ja mikä ei. Mut ootan kyl innolla helmikuuta, aah ihanaa saada kielikoru ku siitäki kuulee aina nii hyvää juttua :D ois kiva kuulla teijän kokemuksia. mieluiten koko tarina, et miten tulit siihen päätökseen et nyt mä meen ottaa sen kielilävärin :D jne. ja mitä aattelit ku siiihen penkille istuit ja tollasta. ja tietty myös sitä ekaa viikkoo. ku on kiva kuulla aina toistenki tarinoita :) .

    • Ellumellu(:

      Olin viissiin 14 ku sain oman kielilävärini. Näin aina kaikilla semmosia ja kiinnostuin semmosista ja rupesin sit lukee kaikkee juttua niistä. ja sit se kiinnostus tietty vaan suureni ja otin sen puheeks vanhempien kaa. puol vuotta mun piti oottaa kilttinä tyttösenä kunnes täytin 14. joka päivä kärsivällisenä laskin et monta päivää enää siihen . jossai vaiheessa jännitti ihan sikana ja sit se jännitys väheni ku luin kaikkia näitä keskusteluja jne. sit se päivä tuli. mua jännitti ihan himona ja kokoaja se jännitys vaa nous suuremmaks ku saavuin sinne lävistäjälle. ootin omaa vuoroani ja sit ku se tuli nii meinasin jo juosta pois :D mut sit istuuduin kuitenki siihe tuolille ku olin jo lesonnu kaikille et jes tänää mä sen saan :D ekaks tein jotain kielijumppaa ja sit lävistäjä iski mun kielee ne pihdit. ne puristi vähän mut ei se sattunu :) ja sit näin ku se otti sen paksun neulan. sit suljin silmäni. kyl se vähän kirpas ja särki ku se neula meni siitä kielestä läpi. Eniten se sattu ku se koru laitettii siihen. mut ei se kestäny kauaa, eikä siihen kuole. Mun kipukynnys on muutenki tosi alhanen, mut uskoin et se ois sattunu enemmänki. Kyl sitä vertaki siitä vähän tuli, ja oli vähä arka kieli mut kyl sen kestää :). se viikko oli yhtä tuskaa. särki kieltä kokoajan ja kirpas ku purasin siihe vähän väliä ku yritin puhuu joten olin iha hiljaa. jääkylmä vesi autto vähän ku sitä muisti litkittää paljon. ja pienet jääpalatki. koulussa oli aika jännä olla ku ei voinu puhuu eikä syyä mitää. tuntu turhalta siinä vaiheessa ees aatella menevänsä kouluu. en mennykkää ekoine päivinä mut menin keskiviikkona (lauantaina otin lävistyksen, eli menin seuraavan viikon keskiviikkona sinne). kieleen särki kokoajan vaikkei tekiskään mitään. ja sitä myötä kurkkuakin sattu vähän ja korvia. sit mulla olikin ihan vähän kuumettaki. mut kyl sen viikon, kaks kestää tota jos sitä lävistystä oikein paljon haluu :). tää kielikoru on ollu mulla nyt neljä vuotta, ja vieläkään en oo kyllästyny. :) eli suosittelen kovasti tätä kaikille jotka tätä vaan haluu!

    • Jepsiduu

      Tänään otin, ja mulla ei sattunu, vähän kirpas sitte ku koru tuli läpi ja kiristettiin. Olen myöhemmin ajatelly vaihtaa muoviseen etten purase.. Hampaita tässä eniten pelkään. Mutt eikai se niin yleistä ole.

    • uuhpullaah

      ei hampaille ainakaa pitäis käydä mitää jos pikkasen siihe koruun purasee. tai sit pitäis purasta tosi kovaa...

    • Heippsan(:::

      ääks, saanki sen jo ehkä viiden päivän päästä :o ! kerron sit miten meni. :)

    • Heippsan(:::

      tai siis kolmen päivän päästä.

    • website traffic

      Your blog is wonderful and providing good information about language charm. Keep it up and I promise to keep visiting.
      Website traffic

    • Heippsan(:::

      nonii nyt on sit kielilävistys hankittu :) ! mua ei pitäny jännittää mut sit rupeski yhtäkkii vaa tulee perhosii vatsaan ku astuin siihe liikkeeseen. Se lävistäminen SATTU! kiljuin ja vinguin siin vähä ja mumisin jotai :D . mut heti ku koru oli saatu paikoilleen nii ei enää sattunu yhtää. siit on nyt joku puolisen tuntia siit lävistyksen otosta, ja vähä särkee vaan tota kaulaa. no kattoo nyt et miten täs nää ekat viikot ja päivät menee :D

    • Heippsan(:::

      ainii ja ei tullu tipan tippaa verta!

    • SEO London

      Your post is really educational, but could you possibly state what you meant by language charm?

      SEO London

    • commercial Cleaning

      I am so glad to have stumbled across this post.
      commercial Cleaning Sydney

    • wooden storage sheds

      You put really very helpful information. Keep it up. Keep blogging. Looking to reading your next post.
      wooden storage sheds

    • Online Marketing

      Have you written more about Language Charm. I am dying to see more after reading this post.

      Online Marketing

    • web design st louis

      Great site!! Thank you for sharing
      web design st louis

    • Social Media Consult

      Excellent post. Please write more about Language Charm.

      Social Media Consulting Daytona Beach

    • Vennajede

      Mua ei sattunu kielikoru yhtää :D Tuntu vaa vähän ilkeeltä :) Ja tuli siitä vähän verta sen jälkee.. Mut syöminen oli vaikeeta ja päivä sen jälkee ku otin sen nii tuli oksennustauti.. Ei kiva :D. Mut sain sen parannettuu ku laitoin desifiointi ainetta vähän ja vettä sekasin ja purskuttelin suun, ja join PALJON kylmää vettä! Ja yritin syödä kaikkea kylmää, että turvotus laskeutuisi. Nyt ei ole ollu mitään ongelmia ja tyytyväinen olen :)! Ollu nyt n.6kk

    • Car insurance austin

      I have really benefited from reading your insight on Language Charm, please keep posting.
      Car insurance austin

    • bed bath and beyond

      I found your post about Language Charm really interesting and hope you will write more about it. Bed bath and beyond coupons

    • nökö

      Moi :) oon ajtellu ottaa kielikorun. minulla on jo napakoru niin kumpi sattuuuu enemmän kieli-vai napakoru?

      • Sirape

        riippuu henkilöstä, mua ainaki sattu kielikoru aivan saatanasti :/ mut ei kannata miettii sitä kipuu ku jos mietit liikaa, se sattuu .


    • website traffic

      I admire your description on Language Charm, please keep posting.

      Website traffic

    • internet marketing h

      I always interested in knowing about language charm and you have provided useful insights on this. internet marketing how to

    • How to buy foreclose

      Good one. Please do write more about language Charm. I Will bookmark this blog.

      How to buy foreclosed homes

    • mortgage broker Vanc

      It was interesting to read your post on Language Charm. Mortgage broker Vancouver

    • roof repairs

      Your blog never fails to impress me. Another good set of ideas about language charm.


      Roof repairs

    • Facebook for small b

      All the other posts say exactly the same thing I am thinking. Keep it up! Facebook for small business

    • Albuquerque auto ins

      Albuquerque auto insurance

    • Miami House Cleaning

      Your article has been very inspiring. Thanks for sharing. Miami House Cleaning

    • handyman Sunshine Co

      Very good definition of language charm. I really like it.
      Handyman Sunshine Coast

    • plastic surgery

      I appreciated this article. I hope to be reading more of your articles soon. plastic surgery

    • Albuquerque auto ins

      Would you like to explain it in more detail?
      Albuquerque auto insurance

    • Septic Tank Cleaning

      Always a delight reading articles from this blog. Thanks for posting this one. Septic Tank Cleaning

    • photo tours

      Good post. I want to thank you for this informative read.
      Photo tours

    • Coolsculpting

      I love your informative writing. Do you happen to have related articles on this subject? Thanks. Coolsculpting

    • Bumper repairs Perth

      I loved this post – I have always interested to know more about this.You have provided complete information on this topic. Bumper repairs Perth

    • web design

      Thank goodness I found this blog. Been searching quite a bit for this type of information. web design

    • Pemberton Accommodat

      I rarely come across truly dedicated blog writers such as you. Keep up the good work. Pemberton Accommodation

    • Scuba Diving In Hawa

      This is one of the better posts that I’ve read in a while. Scuba Diving In Hawaii

    • Chicago Locksmith

      I loved this post – I have always wanted to know more about this. Chicago Locksmith

    • Weekly Options

      Good blogging going on here. I have bookmarked your site and will be back next time. Weekly Options

    • haaaijuui

      mul on moni frendi tehny ite sen, eikä oo ku vähä ollu turvoksis
      Ei siin paskaakaa riskei oo. Ellei sul oo vitu alhane kipukynnys.

    • Health Clubs

      There are some valuable information here. Thanks for sharing. Health Clubs

    • Rv Washington

      I always enjoy visiting your blog. Very unique and informative at the same time. Rv Washington

    • Alex Jeffreys

      What a pleasure it is to visit this blog. There’s always something new and original every time. Alex Jeffreys

    • Internet Marketing S

      I commend your blogging style. You put much effort on it. Keep up the good work. Internet Marketing Small Business

    • Starting A Small Bus

      This is my favorite blog. I have always got new information about this. Starting A Small Business

    • Social Media Marketi

      I can really see that you are passionate about this. Social Media Marketing for Vets Scotland

    • LINNAN KULTA KAJAANI

      hei, mikä on ikäraja Linnan kullassa kajaanissa kielilävistykselle? Täytyykö 16v olla lupalappu mukana?

    • hei

      kauan se kieli on turvoksissa ? ku ajattelin ottaa mut ilman vanhemman lupaa, enkä haluis jäädä kiinni (:

    • help!

      mua kiinnostais et miltä se koru tuntuu suussa?! ite haluisin toooooosi kovasti ottaa kieleen lävistyksen muttaku mua pelottaa ihan järjettömästi! napaan kävin ottamassa reilu puoltoista kuukautta sitten ja on jo ihan terve ja korunki oon jo vaihtanu:) navan lävistäminen ei kyllä sattunu mut jännitin sitäki ihan hullna help me! en tiiä mitä teen:( mut tosiaa jos joku kiva vastais tohon ekaan kysymykseen ni oisin happy:)

    • pörrö*

      oon kolmetoista haluaisin napaan tai kieleen lävistyksen, mutta en osaa päättää kumman otan molempiin en saa lupaa. Kieli ois minusta kivempi, mutta sen ottaminen pelottaa enemmän. Niin ,että voisitteko vastailla näihin:
      sattuuko sen lävistyksen ottaminen niin, että meinaa pyörtyä?
      onko kieli korun laittamisen jälkeen hirmu kipeä??
      saako korun helposti putsattua?
      miten koru putsataan?
      voiko koru kasvaa ulos kielestä???
      jääkö kieleen arpi, jos korun joskus haluaisikin ottaa pois?
      haittaako koru suudellessa??
      pystyykö syömään normaalisti korun ottamisen jälkeen esim. sattuuko syöminen??
      onko suurikin riski halvaantua korun laittamisen takia?
      voiko lävistyksestä vuotaa verta????
      kumpi kannattaa ottaa kieli vai napa?
      noita kysymyksiä tuli aika kivasti, mutta ois mukava saada niihin vastauksia(:
      mulla on traumoja lävistyksistä tein itse vuosi sitte huulilävistyksen, jonka jouduin ottamaan pois):

    • TSAU!

      Itsellä kipu kielessä kesti n.viikon verran laitosta, mutta tiedän myös muutaman ystävän/tuttavan jotka ovat joutuneet ottamaan kielikorun pois jatkuvan säryn takia n.puolen vuoden/vuoden laitonkin jälkeen.
      Taju meinasi lähteä laiton jälkeen, mutta johtui kai jännityksestä!
      Koru on helppo putsata! Itsellä muistaakseni n.kaksi kertaa päivässä piti purskutella vettä/antiseptiä(?) suussa ja ruokailun jälkeen vedellä purskuttelu myös,tietysti normaali suuhygienia = hampaiden aamuin/illoin harjaus edesauttaa korun paranemista.
      Koru ei kasva ulos kielestä eikä arpea pitäisi jäädä.
      Joillain koru haittaa suudellessa joillain taas ei! riippuu varmaan ihan korun koosta ja toki ihmisestä itsestään mistä tykkää jne.
      Itse pystyin syömään normaalisti korun laiton jälkeen, mutta kannattaa varautua myös siihen että n.viikko saattaa vierähtää jääpala,mehujäätelö ja piltti kuurilla!
      Itse en henkilökohtaisesti usko mihinkään halvaantumis tarinoihin, ja ammattilaisen laittamana riski on varmasti todella minimaalinen ja oikean hoidon kanssa! Lävistyksestä voi ensimmäisen päivän aikana vuotaa hieman verta ja toki laittaessa.
      Eiköhän se ole oma päätös kumman laittaa! Jos nyt hirveästi tuo kieli pelottaa niin sen voi myös vanhempana käydä laittamassa, tai odottaa siihen asti kunnes tiedät varmasti kumman haluat:) Ja voin kertoa että itse laiton myös 13-vuotiaana kielilävistyksen ja nyt ollut viisivuotta itsellä ilman suurempia ongelmia!

    • pörrö*

      KIITOS PALJON ! vastauksestasi :). Siitä oli paljon apua.

    • (::::

      olen ajatelut käydä laittamassa kielikorun..... kuinka monen päivän/viikon päästä puhe kuulosta taas normaalilta? ja kauan kipu kestää? mitä haittoja sen laitosta voi olla? (:

    • (;;;;;;;;

      mitä pystyy syömään kielikorun oton jälkeen?

    • DISLIKE

      no lue vittu aiemmista vastauksista

    • joojoo

      Heips! kävin otamassa kielikorun n. 6kk sitten tampereella Putka-nimisessä liikkeessä :) hyvin teki klävistäjä työnsä, ei sattunut ottaminen ainakaan mua. Parantelin kieltä n. viikon ja sitten totuttelin vielä paripävää siihen koruun. Mulla turpos kieli kyllä aikalailla paljon ottamisen jälkeen, ja syöminen oli vaikeeta :D mutta siitä selvittii kun joi paljon kylmää ja söi jäätelöä ;) hoitaminen oli helppoa, ei muuta kun suuvettä ja hampaidenpesua :) Pari kaveria on saanu otettua kielikorun hintaan 25e, se onnistuu jos ostaa itse korun ja vie sen desinfioitavaksi liikkeeseen päivää ennen ottamista. Mä oon hyvin viihtyny tän kielikoruni kanssa, ja en muista kuinka kauan piti odottaa ennekun sai korua vaihtaa, mutta aika meni kuitenkin nopeesti :) eikä sitä pakko oo vaihtaa, itekkin vaan siks kun tappi kävi liian pitkäks kun turvotus laski. :D

    • f15u

      Mulla on ollut nyt noin 2-3 kuukautta kielikoru. Kävin sillon alussa vaihtamassa tapin lyhempään kun se kävi vähän pitkäksi turvotuksen laskettua. Mut nyt tuntuu et tääkin tappi on liian pitkä. Olisin ostamassa uutta korua mutta en tiedä minkä mittanen/paksunen sen pitäs olla. Any help here? :S

    • mievaa1

      mooi! oon ottamas jossaivaihees kielilävärin, mut pelottaa et kieli halvaantuu :/ oonko liian epäluulone? et jos on taitava lävistäjä ni pelkoo ei oo? ja sit kans se et jos on herkempi ni voiko tulehtuu helpommi? oisin kiitolline jos joku vastais :)!

    • oulun pitbulli

      Kävin ottamassa perjantaina kielikoru, ei sattunu paljoa, vähän nipisti. Nyt nämä 2 päivää olen yrittänyt olla puhumatta, sillä tekee tosi kipeää.. Onko normaalia, että tuo kieli on alhaalta ihan punainen ja en pysty '' koskettamaan ylähuulta ''? toivottavasti paranee nopeasti, on nimittäin tositosi kipeä:S

      • :((

        Tosi kipee oli täälläkin. Ei pystyny pahemmin muutamaan päivään puhumaan ja syömään. Toisaalta kaduttaa kun tuli otettua kun olis pärjänny ilmankin tälläista kokeilua. :(


    • annikafiuuu

      heei, tietääkö kukaa, et millane se oulun pitbull on? haluisin kielikorun ja oon pitkää halunnu sitä, nii osaako ne siellä hommansa? oisin kiitollinen jos joku vastais (: mua pelottaa ihan kauheena, ku jotku sanoo et se ei satu ja toiset sanoo et se sattuu iha helvetisti, nii kummin se oikeesti on? ja voiko oikeesti menettää makuistin tai jotai? :d

    • w

      Pitbullissa on tosi ammattitaitoinen lävistäjä joka on mulle laittanut kaikki lävistykset (anti-eyebrow, nenä, huuli, kieli) Pari päivää sitte kävin tosiaa tuohon kieleen ottamassa ku muut lävistyksen oon ottanut poissa niihin kyllästyttyäni. Suosittelen paikkaa (: Ja siitä käykö sen kielikorun ottaminen riippuu ihan ihmisestä. Itselläni ei käynyt, pieni nipistys vaan tuntu ku neula meni läpi, mutta tosi kivuton verrattuna vaikkapa nenäkoruun. Nyt vaan tuota lävistystä "särkee" ja syöminen on tosi vaikiaa. Ahistaa ku ei pysty syömään mitään muuta kun soseruokia yms.. mutta kaippa sitä kohta pitäs alkaa uskoltaa kokeilla syyä jotain muuta..

    • lauraks

      Moikkamoi:)!
      Oon halunnut kielikorua jo tosi kauan.. Äiti ei vaan oikeen tykkää ideasta. Napakorun saisin ottaa mutta haluan kieleen enemmän :c kumpi olisi viisaampi vaihtoehto? Ja kumpi sattuu enemmän? Oon vasta 13vuotta ja syksyllä täytän 14.. onko liian aikasta mennä ottamaan koru ja tuunkohan vielä katumaan sitä? Ja eikös Ylivieskassakin ole Pitbull ? Onko kukaan käyny ? :) Sinne olisin varmaankin menossa koska taitaa olla lähimpänä.. Tai sitten ajattelin käväistä Oulussa. Mitä suosittelisitte?

      • haikala

        Mä kävin ottamassa huuleen korun kun olin 13v. ja kielikorun eilen (nyt oon siis 16v). Jos sä sen oikeesti haluat niin jos saat luvan niin mikäs siinä. Korun saa kuitenkin aina pois jos käy ilmi, ettei valitsemallasi alalla voi pitää lävistyksiä, vaikka tosin sulla nyt on siihen viel aikaa. :) Hulikoruu mäki halusin tosi kauan ja mulla meni noin vuosi suostutellessa porukoita. Kielikorun kaveri mainitsi ja tuli sen jälkeen ihan hirvee himo ottaa kielikoru. Mietin asiaa 2 päivää ja menin laittaan kielikorun. (mulla tulee aina tämmösii ihme buumei et pakko saada mut ne menee jottain viikossa ohi ja luultavasti olis tääkin mennyt, mut tykkään kyllä täst paljon ja oon ilone et otin.. Tosin mul on semmonen tapa et jos mä kerran jonkun reiän itteni pistän, niin oli se hetken mielijohde tai pitkän pohdinnan tulos ni en pysty ottamaan pois, kun kiinnyn niihin :DD (ihan totta! kiinnyn lävistyksiin XD)


    • Olet sen verran nuori, että sinulle ei välttämättä edes tehdä vielä kielilävistystä, vaikka holhooja olisikin mukana :) Toki voi olla paikkakohtaista, mutta jos odottelisit nyt kuitenkin vielä sen aikaa, että täytät 15-vuotta.

      Siitä en tiedä kumpiko sattuu enemmän, koska se on jokaisella yksilöllistä. Itse kun otin kielikorun, niin neulan laittaminen kielen läpi lähinnä nipisti, mutta ei sattunut. Korun laittamisen jälkeen kieli oli n.viikon kipeä, mutta ei kuitenkaan niin kipeä, että olisin joutunut olemaan syömälakossa.

      Ja mieti myös sitä kielikorua otettaessa mitä alaa lähdet opiskelemaan, koska kaikilla aloilla ei saa olla lävistyksiä naamassa tai edes kielessä :)

      • -scared-

        Moikka! Tiedättekö onko normaalia, että verenvuoto kielessä alkaa vasta neljäntenä päivänä? Katsoin kieltä niin siihen on painautunut aika iso kuoppa ja pieni lohkeema. Kävin ottamassa sen undergroundissa ja söin eilen ensimmäistä kertaa kiinteää ruokaa lävistyksenoton jälkeen.


    • Milla2012

      Hei,
      minä olen ajatellut kielikorun ottoa, mutta minun äiti ei anna ottaa. Joten miten minä saisin suostuteltua äitin.

      • haikala

        Sano, että:
        1. Maksat sen itse.
        2. Vetoo siihen, että se ei ole näkyvällä paikalla (niin kuin esim. huulikoru tms.).
        3. Se parantuu nopeasti ja jos haluat ottaa sen joskus pois, niin ei jää näkyvään paikkaan mitään reikää.
        4. Oot nuori (oletan) ja haluut/tarviit kokemusta joita ei välttämättä voi enää aikuisena koea.
        5. Ei se lävistys oikeesti ole nin iso juttu, etteikö sitä vois ottaa jos oikeesti haluaa.

        Itselläni oli helppoa kielikorun kanssa kun soitin vaan äidille ja ilmotin, että nyt meen ottamaan. Ei se ajatuksesta erityisemmin tykännyt, mut ei ollut vastaankaan, koska tiesi, etten tarvitse enää lupaa korun ottamiseen.
        (tosin huulikoruun luvan samiseen meni melkein vuosi, kun vanhemmat ei lämmenny ajatukselle, kun olin silloin tosiaan 13v. :D)


    • itselläni OLI kielikoru melkein 3 vuotta ja edelleen muistan sen päivän jolloin kävin sen ottamassa... eka viikko rauta-tanko kielessä oli hankala koska R ja S piti opetella uudestaa ja juuri mitää järkevää ei pystyny syömää... tai no oikeastaa vaa nuo 4 ekaa päivää mulla oli sillein että söin vaa keittoi, jugurttii, mehujäitä ja kaikkee helppoo mitä ei tarvinu pureskella.

      mitään ihmeellisiä hoito-keinojahan kieli-korun kanssa ei tarvita mut mua "opastettii" käyttään suuvettä hampaiden pesun ohella 2 kertaa päivässä ja tupakointiaki ne suositteli välttämää mun ei mulle tullu mitää vaikka poltinki.

      ja jos/kun se kielikorun reikä erittää kellertävää nestettä nii sitä ei kannata pelästyy koska se EI OLE MÄTÄÄ... lämpimällä vedellä kun sitä korun ympärystää huuhtelee sillointällöin nii siten sen mömmön saa pois... itselläni oli sama juttu sen parin kuukauden ajan.

      liikkeestä saa sitte tarkemmat hoito-ohjeet.

    • juliet_dawn

      itselläni on n.vuoden ollut kielikoru. Ammattitaitoinen lävistäjä His Master's Tattoossa lävisti. Itse lävistäminen ei sattunut mutta seuraavat 2 päivää kieli oli turvoksissa ja kipeä, joka on luonnollinen reaktio kehossa olevan "vierasesineen" olemassaolosta kertomiseksi.. (typerä keskushermosto.) n. viikossa koru on aika hyvin parantunut ja voi käydä lävistäjällä vaihdattamassa korun.

    • Epätietoinen.

      Hei, minua kiinnostaisi kielikorun ottamissessa se että jos kieli turpoaa niin kaunko turvotus yleensä kestää?? Ja kannattaako lävistys ottaa Kuopiossa vai jossain muuaalla onko tietoa? Sillä haluaisin kovasti ottaa kielikorun ja vanhempani ovat harkinneet sitä myös. Vastailkaa! :))

      • haikala

        Mulla turpos kieli. mutta sitä turvotustä ei edes huomaa muuten kun jos kattoo tota tappia kun siinä oli heti laiton jälkeen paljon enemmän ylimäärästä pituutta kuin mitä nyt päivää myöhemmin. Käsittääkseni kielikoru paranee tosia nopeasti ja korun voi mennä vaihtamaan lyhyempään muutaman viikkoa laiton jälkeen. Joka tapauksessa jos kieli oikein kunnolla turpoaa, niin en usko että turvotus kestää kovin pahana muutamaa päivää kauempaa, kun kielikoru itsessäänkin paranee erittäin nopeasti. :)


    • apua!

      onko kellään kielikoru vuotanut verta korunlaiton jälkeen?

      mulla meinaan on ja aika paljonki, otin korun viime tiistaina ja nyt on la-su yö, eli 5 päivää sitten otin. 5 kertaa se tänään alko itestää vaa vuotaa ja ei se kovin pitkää kestä mut sitä verta tulee paljon. o_o

      onko kellää käyny noin tai osaako joku auttaa?

      soitin sinne liikkeeseen ku ekan kerran oli vuotanu mut ei se mitää kummosta sanonu, sitä vaa et jääpalalla kokeilee tyrehyttää sitä. vähä epävarma olo.

      vastailkaa! :

      • haikala

        Mun mielestä luin jostain, että on kai ihan normaalia jos kielestä viotaa verta korun laiton jälkeen ihan jo kun miettii, että kuinka paljon ylipäätään kielestä tulee verta, jos siihen tulee pienikin haava. Lävistäjä oli sanonut jollekkin jonka koru vuosi runsaasti verta, että jos se vuotaa useamman tunnin putkeen, niin pitää ottaa koru pois.


    • hehee :P

      moikka! olen suunnitellu kielikorua jo vuoden verran ja aion ottaa sen ku täytän 18.. miten on tiiättekö ku asun niin pienellä paikkaa ku kemijärvi että onko täällä mahdollista ottaa kieliläväriä vai kannattaako esim mennä rovaniemelle tai ouluun? kertokaa liikkeitä missä voisin käydä ottamassa lävärin :) semmosia liikkeitä mistä on kokemuksia ja nimenomaa positiivisia ;) kiitoksia etukäteen :)

    • halukas korun laitta

      Heij... olen 14 vuotias tyttö ja haluaisin laittaa kielikorun joko raahessa tai oulussa mutta mahtaako sellaista paikkaa olla ja jos on ni voisitteko kertoo missä ja minkä nimisiä.Ja sitten ku mulla on kaks omaa kielikorua ne on sellasia jossa on teksti eli ei oo palloja ni onko väliä et jos vien sinne laittajalle sen oman vai täytyykö sen olla eka pallo ? Ja mahtaako se sattua enemmän ku korviksen laitto ja kuinka paljon se sattuu asteikolla 1-10 ?
      VASTATKAA MAHDOLLISIMMAN NOPEAA !!!

      • haikala

        Melkein kaikki tatuointiliikkeet ainakin täälläpäin tekee lävistyksiä. Jos se teksti niissä koruissa on kiinni siinä tapissa sillee et sitä ei saa irti, niin ei voi laittaa, koska ensimmäisen korun pitää olla pidempi turvotuksen varalta. Muutenkaan se ei välttämättä ole hyvä ensikoruksi ja jos lävistäjä suostuis laittaan sen heti ni siitä tulee varmaan vähän lisähintaa lävistykseen, kun korun pitää olla steriili, niin se pitää ensin kaiken maailman koneiden avulla puhdistaa. Kieli parantuu niin nopeast, että ehkä kestat sen muutaman viikon pallon kanssa. :)

        Sattuu enemmän kun korvisten laitto. (ainakin mulla) Tosin mulla sattuu korvisten laittokin aika paljon. Kaikki mun kaverit kenellä on kielikoru on sanonu et laittaminen ei sattunut, mut mulla se kyllä tuntu vähän.. (ehkä 5/10) Tosiaan kivun määrä riippuu täysin ihmisestä. Itselläni on aika matala kipukynnys, joten sattuu jonkun verran. Tosiaan siis jos sulla ei esim. korvisten laitto tuntunut paljon miltään niin saattaa olla, ettei sitten tunnu kielikorunkaan laittaminen.
        Tosin silti kun se lävistys laitetaan niin se menee niin nopeasti, että kyllä sen kestää ja kun ei se nyt ihan mitenkään tajuttomasti satu. (ihan kun miettii vaikka, että kun puree kieleen se sattuu ihan sairaasti, niin luulis nyt en kun kielestä tungetaan neula läpi et sattuis paljon enemmän) Korvisten oton jälkeen mulla ainakin korva polttelee varmaan tunnin pari, mut lävistyksis on se kiva, että kun ammattilainen tekee, niin sen jälkeen kun koru on paikoillaan ei tunnu enää miltään.

        Jos otat kielikorun niin kannattaa ottaa vaikka esim. jonain perjantaina, kun on edessä sellainen viikonloppu ettei ole suurempia suunnitelmia, koska puhe saattaa olla pikkusen sössötystä ja kiinteän ruuan syöminen saattaa olla hankalaa. Mä tässä ainakin oon juonut ekat 24h korun oton jälkeen ja hetki sitten söin ekan kerran keittoa(semmosta pussikeittoo mikä on pelkkää velliä) kun paljon muuta ei pysty suuhun laittamaa. Tosin mulla kesti korviksissa, rustoissa ja huulikorussakin aika kauan parantua ja olivat kaikki alkuun jonkun aikaa kipeitä..

        Toivottavasti oli edes jotain apua.. Oon huono selittämään asioit sillee et niist ymmärtäiski jotai. :DD


    • tsiuuuhh

      ite kun otin oli 16 v, ja se ei ollut mun eka lävistys edes. Kielilävärin otto tuntu siltä kun joku ois vaa puhaltanu pillillä vettä sun kielelle, eli ei oikee milleskää tuntunu. Ei haittaa työön haussa ja näin. ekat kaks päivää söin sosekeittoa kun ei oikeen muuta voinut ja puhuin suht normisti, mitä nyt vähän sössötin mutta ei pahasti tullut puhumisessa ongelmaa. Tupakointi kielto tulee viikoksi, tosin itse poltin saman tien kun liikkeestä lähdin :D Onhan tää lävistys tässä vielläkin, aika kauankin jo ollut eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut, muutomaan otteeseen olen puraissut koruun oikein kunnolla mutta eipä mitään ole käynyt :DD

    • kielikorupoika123

      Tota otin kielikorun about viikko sitten, ja nyt on noussut korkea kuumea ja kaikki paikat ihan jumissa. Nieleminen ei onnistu koska kurkku niin kipeä.. Ja en oo oikein noudattanu näit "hoito" ohjeita, oon uinu,saunonu,juonu maitotuotteita, polttanut tupakkaa ja juonut vähäsen alkoholia. Toivottavasti ei tule mitään vakavempaa :D Otin korun espoossa, en muista liikkeen nimeäkään.

    • jeeeeemppu

      Ite otin just tänäää... luulin että sattuu tosi paljo mutta kirpas vaa vähä... mutta nyt on kieli ihan turvonnu ja syän vaan pilttiä... mutta kyllä se tästä, tykkään tosi paljon korusta. kannatan sen ottamista ;)!

    • tiutitu

      mäki haluisin mut jos sitä laitetaan niin just ku on laittamassa nii vedän kielen pois iha sata prosenttisen varmasti:D

    • tiedänmistäpuhun

      menet liikkeeseen täytät sellasen paperin mis kysellää pari kysymystä
      odotat vähä aikaa sitten lävistäjä pyytää sut istuu tuolille
      istut siihen se kertoo toimen piteet sit se kysyy et onks sul neula kammoo jos on nii se pitää sen piilossa sen jälkee se pyytää nostaa kieltä ylös ja alas kattoo sun verisuonet ja hermojen paikat ja sen jälkee se merkitsee sinisel kynäl merkin siihe kohtaaa mihi se lävistää
      sen jälkee ku se on tehny noi nii se pyytä sua istuu kunnollaa ja sanoo et se alottaa nyt sitten se ottaaa pihdeil kinni sun kielen kärjestä ja alkaa pikkuhiljaa työntää neulaa kielen läpi "alakautta" siinä vaihees ei satu tai ei ainakaa pitäis sitten kun se on siinä kielessä se neula nii sitten se on vähä aikaa siinä että se lävistäjä laittaa sen korun ja kiristäää ne pallot kunnolla siinä se sit onki
      mutta sen jälkee ku se on valmis nii lävistäjä ei päästä sua nousee tai sylkäsee koska verta tulee nii paljo et sua voi alkaa pyörryttää ja se veren vuoto ei lopu siihen et syljet . se on normaalii et sua voi alkaaa oksettaaa ja pyöryttää mut ku istut vähä aikaa nii se menee kyl siit :)

    • biubauuu

      Onko kenenkään kohdalle sattunut että lävistäjä ei ole löytänyt verisuonia..?
      Miulle ei eräässä paikassa ainakaan sitä viititty tehdä kun niitä ei näkynyt..

    • Vivieatsyou

      Sattuuko kielikorun ottaminen enemmän kuin napakorun ottaminen ?

    • kielikorullinen

      Nyt on keskiviikko ja lauantaina otin kielikorun tampereella.
      Jännitti aivan kamalasti ja teki mieli perääntyä, mutta kuitenkin päätin uhmata piikkikammoani ja ottaa lävistyksen.
      Kipua pelkäsin todella, muttei sattunut ollenkaan, itse en edes tuntenut nipistystä.
      Tottahan se vähän häröltä tuntui kun neula meni kielen läpi, muttei sattunut.
      Enemmän korun laitto reijän läpi sattui :D

      Itselläni olut industrial rustossa jo about vuoden niin voin sanoa, että rustolävistys sattuu todellakin enemmän kuin kielen lävistäminen.
      Tämäkin tietty yksilöllistä, mutta oma kokemukseni meni näin.

      Sössötän vieläkin, varsinkin r:rän kanssa ongelmia, mutta iha hyvin muuten sujuu nyt puhuminen.
      Eilen sain syötyä keksiä vähäsen mutta senjälkeen sattui kieleen.
      Joten alkupäivät kannattaa mennä keitto ja soselinjalla.

    • kielikorun ottanut

      Hain kielikoru tammikuus ja mul ei sattunu muut ko se korun laittamine vähä mut ei paljoo,heti buranaa ni ei tunne mitää särkyy.Kolmen aamun oli turvonnu ja sit ei ollu enää mitää ja syömään pystyin heti iha normaali ruokaa,eikä äitikää oo viel huomannu:D

    • jeeejeeejeee

      Sain itse perjantaina (nyt siis maanantai) kielikorun ilmasella, on vieläkin turvonnut (johtunee siitä kun join alkoholia lauantaina ja sunnuntaina) ja aamut on yhtä helvettiä, mut kyl sitä selvii 600g buranalla :)

    • Anonyymi

      rumat huorat poistattakaa noi rumat kielikorunne ootte vitun ällöttäviä.

    • Anonyymi

      ite otin tänään turun pajalla kielikorun, olen 14 ja otin vanhemman luvalla, jussi tekee todella halvalla perusläväreitä (20€) ja itellä ei ainakaa mitää ongelmii oo ilmenny, vähä vaa pelottaa että tuo pallo tuolta tipahtaa, mutta tuskinpa, kieli on atm pikkasen turvoksissa, ja sehän on normaalia, oon syöny tänää 2 pilttiä ja särkylääkettä ottanu... kyllä se tästä hyvään suuntaan on menossa

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe