Voisiko joku kertoa?
Onko työnantajalla joku riski tai korkeampi maksu tämän ikäisestä työntekijästä.
On hullunkurista kun eläkeikää nostetaan ja 55v. ei tahdo kukaan enää ottaa töihin. Vaikka työ-aikaa jäljellä 8-9v. terveyden salliessa.
55v. työtön.
5
382
Vastaukset
- Kauneuslalla
Joo, olen yrittäjänä kuullut että kukaan ei ota työhön ikäistäsi sillä työnantajat pelkäävät että jos jäät eläkkeelle siitä työpaikastta niin joutuvat maksamaan sinusta jonkun maksun enemmän verrattuna henkilöön joka todennäköisesti vaihttaa vielä työpaikkaa. En ole ottanut selvää mikä maksu on sillä en itsekään palkkaisi sen pelossa.
Ikävä näin sillä 55- vuotias on aika hyvä useimmiten vielä. - toinen 55-vuotias
Olen samassa tilanteessa.
Eivät varmaan ota koska nuorempia ja tehokkaampia on tarjolla.
Olen miettinyt yrityksen perustamista mutta toisaalta ajat siihen ei houkuttele.
Koveneva kilpailu syö katteita ja yhteiskunta sekä ay-liike haluaa aina vaan lisää ja lisää. - Tippa-Inssi
Eläkeiän nostosta ei ole mitään hyötyä, ainakin kaikilla aloilla joiden rahoitus tulee suoraan tai epäsuoraan valtion kassasta. Isopalkkaiset virkamiehet ym. Eläke on yleensä kuitenkin palkkaa pienempi, joten säästöähän siinä tulisi kun pantaisiin eläkkeelle aiemmin, ainakin jos ketään ei olla edes palkkaamassa tilalle.
Esimerkinomaisesti isopalkkainen virkamies 4000e/kk ja yksi työtön henkilö asumistukineen 1000e/kk voitaisiin vaihtaa siten eläkkeellä olevaan virkamieheen ja aloittelevaan virkamieheen. Eiköhän summat menisi lähestulkoon samaksi.
Yksityisillä aloilla, joiden rahavirta ei tule valtiolta vaan ulkomaankaupasta tai miksei kotimaankin, eläkeiän nosto voi jonkin verran lisätä valtion verotuloja, kun vanhaa kokenutta sotaratsua ei vaihdeta vuokrafirmasta ostettuun henkilöön. - Yrittäjä
Iäkkään henkilön palkkaukseen liityy isoja riskejä, joista ehdottomasti isoin on työkyvyttömyysriski. Tämä iskee pahasti ns. viimeiseen työnantajaan, koska hän kantaa nahoissaan työkyvyttömyysriskin kokonaisuudessaan. Tämä ei koske pieniä yrityksiä (palkkasumma alle n.1,7 miljoonaa).
Tuon tavoitteena on kannustaa yrityksiä huolehtimaan työntekijöiden jaksamisesta, mutta siitä seuraa ainoastaan se, että pahimmillaan ottamalla varttuneemman (55-60) henkilön töihin, yrityksestä riippumattomista syistä tulee satoja tuhansia euroja takkiin.
Tuolle asialle ihan oikeastikin kannattaisi tehdä jotain, sillä tuo on yksi rakenteellisen ikärasismin lähteistä juhlapuheista huolimatta. - Augusti
Tässä yksi iso riski
http://www.tvr.fi/fi/tyonantajanomavastuumaksu/esimerkkeja/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976078Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442847- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291405- 771392
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131316Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61246