Meikkivoide hyvin vaalealle iholle?

Fair Fairy

Elikkäs hyvin vaalea meikkivoide hakusessa! :)
Pohjavärini(undertone) on pinkki/ruusuinen, omistan sekaihon ja tarvitsen medium peittävyyttä. Toivoisin nestemäistä meikkivoidetta, sillä jauhemeikit näyttävät kamalalta ihollani (ihoni on hieman epätasainen). Paras olisi myös hajuton tai melko hajuton/mieto tuoksu.

Kommenttia kehiin~!

Sävy tässä tärkeintä joten pistä kommenttia vaikka ei kaikkiin vaatimuksiin pätisikään.

36

4053

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ediforever

Lumenen Double Stay Mineral Makeup (sävy 1 inkiväärikerma) meikkivoide voisi olla sinulle hyvä. Itse käytän kyseistä tuotetta ja on toiminut loistavasti. Minullakin on siis melko vaalea sekaiho. Muuta vaaleaa, nestemäistä tuotetta ei nyt tulekaan mieleen, mutta sen sijaan Lumenelta myös Matte Harmony meikkipuuteri voisi käydä sinulle. Siinä ainakin on vaaleat sävyt! Nestemäistähän se ei kylläkään ole...

• ei oo vaalea

uskomatonta kyllä, Lumenelta ei löydy hyvin vaalealle iholle tarpeeksi vaaleita sävyjä :(

• ertyhjkl

Gosh Exceptional Wear vaalein sävy on hyvin vaalea, olisiko ollut nimeltään joko Ivory tai Porcelain, jompi kumpi.
      Samoin Max FactorinLasting Perfomance-meikkivoiteessa vaalein sävy on punapohjainen ja vaalea. L'Orealin Infalliblen voisit myös tsekata.

Revlonilta löytyy myös vaaleita punapohjaisia, mutta en tiedä saako merkkiä enää Suomesta.

• Fair Fairy

Lumenelta ainut meikkivoide joka sopii sävyyni on vaalein Skin perfector, Natural Code sarjasta. Mutta kyseinen meikkivoide ei pysy eikä peitä tarpeeksi. :(
      Olen valmis tilaamaan myös netistä, ulkomailta. :

Nuo molemmat ovat liian tummia iholleni, mitä kaupassa olen leukaan kokeillut.
      Muutenkin vähän pelottaa nuo meikkipuuterit, käytin kerran yhtä ja se tummui päivän myötä, hirveästi tummuikin. Yök! :D

• ediforever98

Harmi, ettei Lumenella ole sopivaa sävyä ): Suosittelen kuitenkin sitä meikkipuuteria, sillä se on oikeasti hyvä. Käytän itse sitäkin ja voin taata, että ainakin sävyt ovat vaaleita. Kokeile vaikka kaupassa kyseistä tuotetta leukaluuhun, tarkkaile sitä päivän ajan ja katso sitten onko tuote pysynyt yms.

• Fair Fairy

Lisää vastauksia kiitos, mutta ei normi kaupan tuotteita kun kaikki onjo kokeiltu.

• ulukomailta?

olen itse keskustellut sekä Stockmannin että Sokoksen kosmetiikkaosaston myyjien kanssa, ja esim Diorin ja YSL:n meikkivoiteet (kyllä, olen harkinnut ja toisesta sarjasta jopa oastanut hieman arvokkaampiakin tuotteita, jotta sävy ei olisi iholleni liian tumma) tuodaan Suomeen sävystä Nro 3, ensimmäiset kaksi sävyä viedään ainoastaan Aasian markkinoille :(

Lorealin True Matchin Ivory menee nippa nappa iltavalaistuksessa (ei missään nimessä päivänvalossa, töissä tms) mutta se ei ole tarpeeksi kosteuttava. Sopinee siis teini-iholle kyllä tai kiiltelystä kärsiville. Oma ihoni ennemminkin kuiva.

Edelleen sitä "oikeaa" etsiskelen......

• fhsfmjs

Lancome Teint idole ultra. Siitä löytyy 010 Porcelaine joka on tarpeeksi vaalea minulle (melkein kaikki liian tummia). Ja pysyy koko päivän. Ja näyttää kauniilta.
      Sitä ennen toimi Lumene Double Stay nro 0 mutta tuote ja sävy lopetettiin. Sillä mineraaliversiolla ei tee mitään; ei pysy ei peitä ja nro 1 liian tumma.

• Fair Fairy

Tuo Lancomen meikkivoide ja sen sävy on siis punapohjainen, kun sellaista kysyin?

• ghgfhh
        Fair Fairy kirjoitti:

Tuo Lancomen meikkivoide ja sen sävy on siis punapohjainen, kun sellaista kysyin?

Ainakin se on vaalea, samoin vaalea löytyy Clarinsin Forever Lasting meikkivoiteesta, joka on myös kaunis lopputulokseltaan.
        Itse olen punertava ja kylmäsävyinen ja tämä Lancome käy, muut Lancomen värivoiteet ovat liian tummia. Mutta kaupassahan se selviää löytyykö siitä sopiva sävy. Ei kannata tilata mistään kokeilematta ensin.
        Tosin tietysti pitää ottaa huomoioon kaulan ja rintamuksen väri, jotta mekkkivoiteen sävyn valinta onnistuu täydellisesti. Ja koska punerran vain poskista en halua punaista meikkivoidetta ja possuefektiä

• kjkjol
        ghgfhh kirjoitti:

Ainakin se on vaalea, samoin vaalea löytyy Clarinsin Forever Lasting meikkivoiteesta, joka on myös kaunis lopputulokseltaan.
        Itse olen punertava ja kylmäsävyinen ja tämä Lancome käy, muut Lancomen värivoiteet ovat liian tummia. Mutta kaupassahan se selviää löytyykö siitä sopiva sävy. Ei kannata tilata mistään kokeilematta ensin.
        Tosin tietysti pitää ottaa huomoioon kaulan ja rintamuksen väri, jotta mekkkivoiteen sävyn valinta onnistuu täydellisesti. Ja koska punerran vain poskista en halua punaista meikkivoidetta ja possuefektiä

Just joo; tuli kirjoitusvirheitä, mutta asia selvisi. Pitää hakea silmälasit näköjään kaapin päältä että näkee kirjoittaa:):)

• sdfghuj
        kjkjol kirjoitti:

Just joo; tuli kirjoitusvirheitä, mutta asia selvisi. Pitää hakea silmälasit näköjään kaapin päältä että näkee kirjoittaa:):)

Clarins Everlasting saattaa olla liian tumma ja se on keltapohjainen, mutta Clarinsin Truly Mattesta löytyy muuten tosi vaalea punapohjainen sävy 00 Rosee - ongelma voi tosin olla saatavuus sillä vaalein sävy tavarataloissa on usein 01, joka on keltapohjainen.

• kalpea myös

Make Up Foreverin meikkivoiteissa vaaleimmat ovat punapohjaisia (minun harmikseni). Helsingissä on myymälä, mutta voi tilata myös netistä.

• toukokuun kukka

entäpä illamasqua? :) siellä on vaaleita sävyjä meikkivoiteissa!

• joe blasco???

entä näissä - kukaan löytänyt apua??

• Huipputuote halvalla

Suosittelen lämpimästi We Care Icon Matt Make Up -meikkivoidetta. Pitää kiillon poissa, vaalein on sopivan vaalea, kun laittaa ohuen kerroksen ja peittää hyvin. Antaa siis mattapinnan, että sen jäkeen puuteria vain nenään! ;) p.s. saattaa levittämisen jälkeen näyttää punertavalta, älä huolestu, vähän ajan kuluttua luonnonvalossa katsoen sulautuu ihon väriin.

• Entä näistä?

Joe Blascolla löytyy hyvin vaaleita meikkipohjia, sävyt Alabaster (vaalein) sekä Olive. Suosittelen käymään testaamassa :)

• blascoa

Tuo Blascon Alabaster taittaa hieman punaiseen ja Olive Lite 1 keltaiseen, joten saattaa olla että jälkimmäinen sopii ihoosi paremmin (ei tule liian punertava). Itse käytän kumpaakin riippuen siitä, mitä verkkokaupasta saa (puolet halvempaa kuin Suomessa). Molemmat on hyvin vaaleita sävyjä, Blasco-myyjiltä saa näytteen kokeiltavaksi.

• lumikki

Itselläni toimii tuo Blascon olive lite 1. Lumenen inkiväärikerma-voide ei peitä tarpeeksi, on kuin kasvovoiteen vain heittäisi nassuun :(

Joe Blasco on vain aika tuhtia tavaraa eli sitä ei saa laittaa liikaa. Mutta peittää ja pysyy eikä epäpuhtaudet näy. Meikkipuuterit on unohdettava koska ihoni on muun riesan lisäksi vielä kuiva.

• oikean etsijä

Itselläni on aivan sama ongelma, joka tuntuu olevan ikuinen. Ne, jotka ehdottavat esim. lancomea, blascoa tai we care icon -meikkivoiteita eivät tiedä että kun puhutaan erittäin vaaleasta ihosta, niin nuo näyttävät lialta naamassa, eli kyseisistä sarjoista ei löydy tarpeeksi vaaleaa. Monet suomalaisethan pitävät omaa ihoaan vaaleana, mutta ovat aivan "normaalin" ihonsävyn omaavia varrattuna meihin ongelmatapauksiin.
      Grimasin meikit ovat ainuita joista olen itse tarpeeksi vaalean löytänyt, mutta niiden koostumus ei sovi iholleni. Ennen Goshin vaalein oli ihanan maidonvalkea, mutta he menivät muuttamaan vaaleimman meikkivoiteen sävyä tehden siitä aivan liian tumman.... :/ Lumenen natural code sävy on ihan ok, mutta koostumus kuivattaa ihoa mutta ei peitä mitään.
      Tässä siis omia kokemuksiani

• rdtgrdftr

Minulle käy kyllä sekä Natural Code vaalein että We Care Icon.

Anyway Narsin Siberia on todella vaalea sävy, samoin Mary kaylta löytyy vaaleita

• Suosittelen!

Vanha ketju mutta ikuinen ongelma.. Ihan paras vaalean ihon meikkivoide on tosiaan Lorealin Infallible, sävy Porcelain. Peittää, kestää, näyttää luonnolliselta eikä laiton jälkeen tuoksu oikeastaan miltään. Hintakin siedettävät 18-20 euroa.

• sdfzr

Joillakin, kuten minulla, se tummenee kasvoilla. :(

• Pohjoisen Pihlaja

Itsekkin ihmettelin miksei Lumenelta löydy tarpeeksi vaaleita sävyja, vaaleinkin minkä löysin saa ihon näyttämään likaiselta.

• valkonaama1

Max Factor Lasting Performance vaalein sävy on ainakin vaalein meikkivoide jonka itse tiedän.

Onko nuo Joe Blascot oikeasti vaaleita?

• KalkkilaivanKapu

Itse ostin The Body Shopista Moisture White Shiso BB cream nimisen tuotteen joka on todellakin tarpeeksi vaalea iholleni. Myyjäkin totesi kun etsin tarpeeksi vaaleeta että kyseinen tuote vaalein. Jotkut sanovat että saman lafkan Virgin sarjassa vaalein olisi todella vaalea.

• Grimas

Osta Grimasin (teatterimeikki, myy esim. punanaamio, googlaa), nestemäisen meikkivoiteen sävy G0 (ei siis go, vaan G nolla) ja sekoita sitä niihin tummempiin.

G0 on itsessään niin vaaleaa, ettei käy satavarmasti kenellekään. Se ei tummene iholla. Joten sitä voi sekoitella. Saat varmasti tarpeeksi vaaleaa, kun vähän testailet. Eikä ole edes kallista. G 0 on kylmäsävyistä, lähes valkoista. Meikkivoiteen, johon lähde sekoittamaan, ei siis tarvitse olla kovinkaan kylmäsävyistä itsessään.

Itse on keltapohjainen supervaalea ja sekoittelin Grimasin ja Max Factorin Porcelainiin vielä keltaista. Mutta nyt löysin Meow Cosmeticsin Angora -sävysarjan ja käytän sitä. Se siis on keltainen ja vaalea.

Grimasilla on vielä irtopuutereita, jotka tulevat valtavan kokoisissa purkeissa, ovat edullisia, laadukkaita, eivätkä tummenna meikkivoidetta. Suosittelen kokeilemaan niitäkin.

Punanaamio toimii Turussa. Jos pääset paikan päälle testailemaan, niin hyvä.

Olen myös kokeillut markettisarjojen kaikki mahdolliset vaihtoehdot. EI LÖYDY! EI SITTEN NIIN MILLÄÄN!

En ole Grimasin myyjä.

• edellinen Grimas

Tähdennän siis vielä, että osta se TUUBI, älä Grimasin nappimeikkivoidetta. Se on rasvaista, kuten Blasco ja jos sinulla ei Lumenen Nature Code pysynyt naamalla, ei pysy se Grimasin nappikaan. Tuubi sen sijaan on hyvin mattaa, lähes kuivattavaa.

• sfsfsdsdfdf

Mary Kaylla on oikeasti vaaleita sävyjä sekä puna- että keltapohjaisena. Kannattaa kuitenkin ostaa ebaysta niin saa halvemmalla.

• ei enää turhautunut

Käypä meikkimaailma.com sivuilla. Sieltä löysin itselleni sopivan tuotteen. Oli ainakin silloin Mary Kayn ja Make up for ever tuotteita. Itse ostin ja olin tyytyväinen. Toivottavasti löydät sopivan.

• kärsinhuonostaihosta

Ite käytän tällähetkellä Cliniquen anti-blemish solutions (sävy: fresh alabaster) meikkivoidetta ja sitten peittelen mun pahimpia akne arpia Joe Blascon alabasterilla, ihan toimiva combo ainakin mulla, mutta voin suositella myös revlonin colorstayta tohon Cliniquen tilalle. Ilman tota JB:tä en kumminkaan varmaan selviäis..

• samastories

Itselläni on Maybellinen Fit Me. Sävy 110, joka sointuu hyvin todella vaalealle iholle. Käykää täältä katsomassa: http://www.maybelline.fi/Tuotteet/Kasvot/Meikkivoiteet/Fit-Me-Meikkivoide.aspx

Tuo 105 on vielä vaaleampi, joka sopii sitten niille vamppyyreille :D

Itse tykkään Fit me- meikkivoiteesta, koska se ei peitä paljoa vaan antaa luonnollisen hehkun iholle tasoittaen samalla ihonväriä.

• maxpo

Tuo Fit Me 105 on minulle liian keltainen. Eli ei sekään vampyyreille, ei minulla sentään ihan valkoinen iho ole :)

• paras!!!

Shiseido very light ivory 100

• MakeUpGuru

Suosittelen Oriflamen VeryMe smoothie foundation. Peittää todella hyvin!Suosittelen vaalealle iholle sävyä Porcelain :)

• ssddff123

http://www.weddingdressesmore.com/

Olen itse tykästynyt kyseiseen kauppaan. Tavan seppälästä ei nääs minun makuun löydy. Varsinkin leggingsit lämmittävät jalkoja ja mieltäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      224
      6979
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      847
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe