Mistä päin kotoisin

kaaluppi

a) Mistä päin olet kotoisin?
b) Asutko yhä lapsuudenmaisemissasi vai oletko muuttanut opiskelun/työn perässä; miten kauas?
c) Oletko koskaan elämässäsi asunut ulkomailla?
d) Jos kaikki olisi mahdollista, missä haluaisit asua? Manhattanilla? Järvi-Suomessa hirsitalossa? Jossain muualla?

20

149

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crocuta_crocuta

      a) Orimattilasta
      b) Joo lapsuuden maisemat ovat
      c) En
      d) Keski-Suomi on käynyt mielessä. Vaan ei se täälläkään niin kurjaa ole ei.

    • ES

      a) Pohjois-Pohjanmaalta.
      b) En. Helsingissä.
      c) En.
      d) Haluaisin asua sekä cityssä että jossain hyvin rauhallisessa ja luonnonkauniissa paikassa: siis kaksi asuntoa.

    • and_justice_for_all

      a) Vantaalta kotoisin
      b) Muuttanut lämpimään etelään (Helsinkiin)
      c) Töiden mukana joskus reilu vuosi ulkomaillakin
      d) Kun kysyt talvella niin jossain lämpimämmässä paikassa. Kesät tosin järvisuomessa kelpaisi oikein hyvin ja pari viikkoa ihan loppuvuodesta talveakin suomessa kelpaisi.

    • SaiDaG

      Vehkalahdelta
      Juu kyllä, molempien takia.
      En, asunut. Käynyt monessakin (Alankomaat, Praha, etc....
      Tsekeissä.

    • muusaton.exe

      a) Mistä päin olet kotoisin?
      - Kuopiosta.

      b) Asutko yhä lapsuudenmaisemissasi vai oletko muuttanut opiskelun/työn perässä; miten kauas?
      - Olen asunut pitkin poikin Etelä-Suomea elämäni aikana, ja nyt palasin takaisin juurilleni.

      c) Oletko koskaan elämässäsi asunut ulkomailla?
      - En. Nykyisen työn puitteissa olisi tiedossa kolmen kuukauden "komennus" Japaniin tai Hollantiin.

      d) Jos kaikki olisi mahdollista, missä haluaisit asua?
      - Tekisin mökistämme Kanta-Hämeessä talviasuttavan ja muuttaisin sinne. Jos puolestaan ulkomailla, niin ehkä Vancouverissa.

    • Palstan lukija

      a) Pohjois-pohjanmaalta
      b) En asu lapsuudenmaisemissa, mutta edelleen Pohjois-pohjanmaalla
      c) En
      d) Järven rannalla omakotitalossa:)

    • (epä)realismus

      a) Häpeä tunnustaa, Tampereelta
      b) no en takuulla, heti mahdollisuuden tultua muutin Helsinkiin
      c) kymmenen onnellista vuotta olin naimisissa Warszawassa
      d) jos KAIKKI olisi mahdollista, asuisin Turun keskustan jugendlinnassa, , lisäksi pikkutukikohdat Helsingin keskustassa, Irlannissa ja Puolassa

      • pirun sosiaalistajat

        Vielä komeampaa olisi Turun linnassa. Turku ei muutoin ole suosikkikaupunkini, mutta olen kateellinen Turun linnan emännälle, jolla on työsuhdeasunto linnassa... ainoa henkilö, joka siellä nykyisin asuu! :)


      • realismus
        pirun sosiaalistajat kirjoitti:

        Vielä komeampaa olisi Turun linnassa. Turku ei muutoin ole suosikkikaupunkini, mutta olen kateellinen Turun linnan emännälle, jolla on työsuhdeasunto linnassa... ainoa henkilö, joka siellä nykyisin asuu! :)

        Silloin olisi Apteekista liian pitkä matka kontata kotiin


      • pirun sosiaalistajat
        realismus kirjoitti:

        Silloin olisi Apteekista liian pitkä matka kontata kotiin

        No mutta taksilla. "Turun linnaan, kiitos". :)


      • realismus
        pirun sosiaalistajat kirjoitti:

        No mutta taksilla. "Turun linnaan, kiitos". :)

        Ja kuski vilkaisee muijan kuntoa ja kiikuttaa Kakolaan :D Ai niin, sehän on jo suljettu...


    • Single Man 79.

      a) Pohjanmaalta.
      b) Lapsuudenkodista muutin ensin opiskelupaikkakunnalle ja sieltä sitten tänne Helsinkiin.
      c) En ole koskaan asunut ulkomailla.
      d) Haluaisin asua isossa omakotitalossa Pohjanmaalla, mielellään alle 20km lapsuuden kotiseutuani.

    • YUM

      a) Pohjanmaalta
      b) nykyään asun Tampereella
      c) En
      d) Varmaan omakotitalossa Pohjanmaalla

    • pirun sosiaalistajat

      a) En ole mistään kotoisin. Syntymässä kävin Joensuussa.
      b) En. Lapsuuteni vietin eri puolilla Itä-Suomea. Nyt asun Itä-Uudellamaalla.
      c) Olen. Moskovassa ja Kölnissä. Plus lyhyen aikaa Lähi-Idässä.
      d) Haluaisin asua joko Hoilolassa (http://www.kiinet.com/hoilola/) tai sitten Itä-Uudenmaan saaristossa.

    • Suomesta olen

      a) Minun on hyvin vaikeaa vastata tuohon "mistä olet kotoisin" kysymykseen. Synnyin Oulun yliopistollisessa sairaalassa, vauvaikäisenä asuin jossain Oulun lähettyvillä olevassa kunnassa, sitten tarhaikäisenä muutimme Vaasaan, josta muutimme useamman vuoden jälkeen Turkuun jossa kävin suurimman osan ala-asteesta, tämän jälkeen asuimme lähes yläasteen loppuun saakka Espoossa, josta muutimme Helsinkiin. Lukion 1. vuoden kävin Helsingissä ja loput Rovaniemellä. Rovaniemeltä muutin Ouluun opiskelemaan ja opintojen jälkeen muutin tänne Helsinkiin töihin. Eli olen aika juureton ihminen.

      b) Minulla ei ole lapsuudenmaisemia, ehkä Turusta on jotain lapsuudenmuistoja, teinimuistoja Espoosta, Helsingistä ja Rovaniemeltä.

      c) En ole koskaan asunut ulkomailla, mutta olin reppumatkalla Aasiassa 3kk

      d) Oulu on jäänyt ehkä parhaimpana asuinpaikkana mieleen noista kaikista missä olen asunut ja todennäköisesti siellä tai sen läheisyydessä haluan lapseni kasvattaa. Töitäkin tuolta varmaan löytyy, kunhan saan ensin kunnolla hankittua tuota sopivaa työkokemusta.

    • työtön ATM

      Onpas täällä paljon maalaisia. Ilmankos palstalla on niin paljon tyhmiä juttuja.

    • cgdftywd

      Onpas täällä paljon pohjalaisia. Ilmankos palstalla on myös hyviä juttuja.

    • a) P-pohjanmaa
      b) Juu kyllä
      c) En
      d) Välimeren rannalla, isossa huvilassa jossa maata riittää.

    • Me

      a) Mistä päin olet kotoisin?

      - Joutsen (tähdistö), Deneb on meidän elämän lähde.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Joutsen_(tähdistö)

      b) Asutko yhä lapsuudenmaisemissasi vai oletko muuttanut opiskelun/työn perässä; miten kauas?

      - En, asun Aurinkokuntan kuluva planeta Massa, muutin työn perässä.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Aurinkokunta

      c) Oletko koskaan elämässäsi asunut ulkomailla?

      - Kyllä

      d) Jos kaikki olisi mahdollista, missä haluaisit asua? Manhattanilla? Järvi-Suomessa hirsitalossa? Jossain muualla?

      - Orion tähdistön, kirkkain tähti Rigel viehettä jostain syystä. Kenties mun elämän suurin rakkaus odottaa siellä???
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Orion_(tähdistö)

    • Darth

      a) P-Savo
      b) Tutuissa maisemissa
      c) En
      d) Yksin pimeässä luolassa tultasyöksevänä lohikäärmeenä aarrekasan päällä nukkuen. Heräisin vain joka tuhannes vuosi syömään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      193
      3850
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      64
      2925
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2752
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2219
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2027
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1667
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1625
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1568
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1429
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1331
    Aihe