Missä autoliikkeiden reilu meininki?

Lähes huijattu

Vuonna 1984 kun menin vaihtamaan Renaulttia Volvoon, vanhasta sai asiallisen hyvityksen ja lisäksi tuli Volvoon pyytämättä uudet kesärenkaat, tankillinen bensaa ja risteilylahjakortti kaupan päälle. Eikä mikään saamarin ilmainen arki- ja sunnuntailähtö vaan kunnon viikonloppureissu A-luokan hytissä ruokineen.

No. Eilen kävin taas kaupoilla tarkoituksena vaihtaa satatuhatta ajettu Auris kahden vuoden ikäiseen Mersuun. Myyjä ei vaivautunut nousemaan näyttöpäätteensä takaa vaan ojensi sieltä istualtaan Mersun avaimet ja kyseli Auriksen tiedot. Testasin Mersun ja se oli kunnossa. Ja se vaihtotarjous: Auriksesta hyvitys 6.400 euroa, saakelin suuri väliraha eikä mitään kylkiäisiä. Ei edes huoltoa joka Mersussa oli ajankohtainen. Sen sijaan päälle tulisi jotkut satasen toimituskulut. Kysyin myyjältä onko hänellä paperisilppuria ja käskin tunkea vaihtotarjouksensa äkkiä sinne, ennen kuin kyseinen huono vitsi näkee enempää päivänvaloa.

Tämä osoittaa ettei liikkeillä ole minkäänlaista halua tehdä kauppaa kuin täysin hölmöjen ihmisten kanssa, niiden jotka antavat ilmaiseksi pois täysin kunnossaolevan vaihtoautonsa. Vertailuna nyt vaan mainittakoon, että merkkiliikkeessä samasta Auriksesta hyvitetään 14.000 euroa ja tämä on minulla ihan paperilla olemassa. Onko systeemi siis tehty sellaiseksi, että Toyotan omistaja on aina Toyotan omistaja, koska Mersuun siirtyessään hän menettäisi reilut seitsemän tonnia käteistä?

Jos minä olisin autokauppias, opettelisin ensimmäisenä sosiaalisen ja reilun kaupan pelisäännöt ennen kuin kehtaisin edes avata putiikkini ovia!

7

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samoin kävi mullekin

Jep, kerran toyota - aina toyota, kannattaa vaihtaa merkkiliikkeessä vaikka avensikseen, on laadukkaampi ja kestävämpi kuin mercedes benz, älä hölmöile, vaan pysy parhaassa merkissä = toyota.

• haamuhintoja

Kyllähän se valitettavasti on niin että kuka on Toyotan erehtynyt ostamaan ei siitä ilman välirahaa eroon pääse. Toyotan omistajat ovat tottuneet siihen keinotekoiseen ylihinnoitteluun joka merkin omissa liikkeissä vallitsee että käytetystä autosta maksetaan vaihdossa lähes uuden hinta. Muista liikkeistä kysyessään ovat täysin järkyttyneitä niihin tavallisiin välirahoihin joita muutkin maksavat. Siinä näette Toyotan todellisen arvon kun menette kysymään vaihtohintaa muualta kuin Toyota liikkeestä, ei se autoa kummallisempi ole. Täysin arkiseen massaan hukkuva harmaavarpunen. Minusta tuo 14000 on aika yläkantissa 100tkm ajetusta, uutena kahden kympin autosta. Ostaisitko itse käytettyä Toyotaa autoa jossa on hintaeroa täysin uuteen vain pari tonnia? Minä en ostaisi.

• Autot.com

Reilu meininki makaa nettiauton aiheuttamassa huutokauppa meiningissä, joka romuttaa autojen hintoja. Suomessa autojen hinnat laskee kuin lehmän häntä vaikka autovero pysyy samana. Autoliikkeiden katteet pienenee joten reiluus vähenee. Tyhjästä on paha nyhjästä...

• kylkiäisiä tarjolla

Kuulostaa vähän siltä, että sinulle kaupan kylkiäiset kelpaa?
      Autoliike nimeltään Autokomeetta jakelee navigaattoreita, tankillista bensaa ja taitaa olla matkakorttejakin jaossa... vaihdappas siellä Auriksesi vaikka Ferrariin tai Nissan Cubeen?

• Plain12313

Olen hyvän tovin kytännyt autoa huutokaupat.com nettipakkohuutokaupasta. Useampaan autoon olen innostunut mukaan huutamaan ja aina on innokkaita huutajia löytynyt kilpailemaan. Olen hävinnyt n. 5 auton huutokaupat, koska auton hinta on noussut "nettiauto"-tasolle, eikä näkemättä varsinkaan voudin viemästä autosta kannata täyttä hintaa maksaa, vaikka auto kuinka kiinnostaisi.

Vastahuutajien ostoinnokkuudessa on kuitenkin alkanut olla hieman epäilyttävä tunne, kun samoja autoja ilmestyy uudelleen myyntiin jatkuvasti. Nyt esimerkiksi -03 Iveco Daily, jonka huutokaupan hävisin kuukausi-pari sitten. Tovi sitten nuhjuinen -01 Transit myytiin kahteen kertaan yli 7000 € hinnalla.

Epäilen kovasti, että huutokaupat.comilla on omia kirittäjiä nostattamassa huutoja viime hetkellä ja nämä uusintahuutokaupat johtuvat kirittäjien liiasta innosta. Saavat pitää romunsa.

• me-262

Nykyajan meininki ylipäätänsä.
      Yrittävät häikäilemättömästi tehdä voittoa ja kokeilevat josko joku menisi vipuun(varsinkin ne, jotka vaihtavat halvempaan).
      Enää ei ajatella jatkuvuutta vaan raha on se ainut asia joka ratkaisee. Lyhytnäköinen voitto on tärkeämpää kuin pitkäaikainen tuotto...
      On niitä silti viellä ihan "reilujakin" autokauppiaita/liikeitä olemassa, mutta hyvinkin häviävää kansanperinnettä sekin pikkuhiljaa...

• Huutokaupat.com

Huutokaupat.com on aika erikoinen huutokauppa. Itse olen voittanut siellä kaksi huutokauppaa. Kumpikin kauppa on kuitenkin hylätty, kun en maksanut pyydettyä lisätonnia huutohinnan päälle. Minusta se ei ole edes laillista toimintaa. Liekö itänaapurista opittu tekniikka...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2385
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1367
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      69
      1130
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1097
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      77
      803
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      658
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      23
      615
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      27
      581
    Aihe