Olen ajatellut liittyä adventtikirkkoon

löydänkö ystävän

Jos nyt elämässäni päädyn siihen ratkaisuun, että haluaisin ryhtyä adventistiksi ja liittyä adventtikirkkoon. Voisitteko kertoa mitä kaikkea tähän prosessiin sisältyy?

51

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SITÄPÄ EI SINULLE KERROTA, että mitä prosessiin sisältyy. Sillä sinun itse on käytävä
      prosessi lävitse ja sinua tarkkaillaan, kuinka tosissasi olet uskossa ja liittymisessä
      sekä sitoutumisessa.

• se on salaisuus...

Sikaa säkissä....?
      Adventismiin liittyy outoa ennustuksellista mystiikkaa..... mutta tietävätkö edes adventistit miksi he ovat uhranneet sielunsa adventismille?

• tervetuloa Kristukse

Adventtikirkon sivuilta löydät asiaa, mutta liittymiseen on yski olennainen osa se, että on uskossa Jeesukseen Kristukseen, ts. luovuttanut elämänsä Hänelle omasta vapaasta tahdosta ja halu seurata Häntä.

Siitä sitten lähdetään matkaan.

Jos et ole uskossa, niin usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.

ts. raamattua kuuntelemaan sapattisin ja keskustelemaan sekä kyselemään vanhimmalta asioista.

Täältä, näistä palstoista on turha kysellä, täällä moni vänhkhääjä on suunsa tunnustuksella todistanut, ettei usko raamatun sanaan, eikä mihinkään ja sitten pyrkivät päsmäämään päivästä toiseen palstalla...

• tutki tarkasti mikä

Tartteeko sitä silloin enään liittyä mihinkään kirrkoyhteisöön, jos on elämänsä luovuttanut Kristukselle, sehän olisi vain epäuskon synnyttämistä Kristuksessa, ettei häneen voikkaan luottaa vaan johonkin kirkkolliseen oppijärjestelmään sen sijaan, että luottaisi Kristukseen, minusta sellaisella uskolla ei silloin ole juuri mitään arvoa! Ainoa pelastus on Jeesuksen Kristuksen elämän ymmärrys ja vain tuksea häneen täydellisesti, vain hänessä pysyminen, ja turvautuminen oikea e-k, kirkko johon tulee turvautua.

• PYH!
        tutki tarkasti mikä kirjoitti:

Tartteeko sitä silloin enään liittyä mihinkään kirrkoyhteisöön, jos on elämänsä luovuttanut Kristukselle, sehän olisi vain epäuskon synnyttämistä Kristuksessa, ettei häneen voikkaan luottaa vaan johonkin kirkkolliseen oppijärjestelmään sen sijaan, että luottaisi Kristukseen, minusta sellaisella uskolla ei silloin ole juuri mitään arvoa! Ainoa pelastus on Jeesuksen Kristuksen elämän ymmärrys ja vain tuksea häneen täydellisesti, vain hänessä pysyminen, ja turvautuminen oikea e-k, kirkko johon tulee turvautua.

vai vastustat sinä Jeesuksen seurakuntaa... SE on totuudesta luopumista.

• benedi
        tutki tarkasti mikä kirjoitti:

Raamattu sanoo Jumalan seurakunnasta eili vaimosta näin:

" Ei loista sinussa enää lampun valo..Ilm 18: 23
        Ja lamppu on Kristus!

Jos on elämänsä luovuttanut Kristukselle, olet aivan oikeassa siinä,
        ettei sitä tule luovuttaa enää kenellekään toiselle!

• Helpoiten ystäviä löydät varmaan niin, että alat käydä lähimmän adventtiseurakunnan tilaisuuksissa ja tutustut seurakunnan jäseniin.

Seurakuntaan liittyvän tulee tunnustaa adventistista uskoa. Käytännössä pastori tai esim. seurakunnan vanhin käy kanssasi läpi kirkon opilliset näkemykset Raamatusta ennen kastetta ja seurakuntaan liittämistä. Siihen kannattaa varata riittävästi aikaa.

Tilaisuuksiin voi aina tulla sanaa kuulemaan, oli jäsen tai ei.

• "Seurakuntaan liittyvän tulee tunnustaa adventistista uskoa."
        Miksi Timo seurakuntaan liittyttäessä ei riitä, että tunnustaa Raamatullista uskoa?

• siksi
        jari-pek-ka kirjoitti:

"Seurakuntaan liittyvän tulee tunnustaa adventistista uskoa."
        Miksi Timo seurakuntaan liittyttäessä ei riitä, että tunnustaa Raamatullista uskoa?

Raamatullinen ja adventistinen on yksi ja sama asia.

• adventistinen usko?

Mitä tohtori Flink tarkoittaa "tunnustaa adventistista uskoa" ja täytyykö siinä uskoa sunnuntai tulevan pedonmerkiksi ja Ellen Whiten olevan oikea profeetta?

• PYH!
        adventistinen usko? kirjoitti:

Mitä tohtori Flink tarkoittaa "tunnustaa adventistista uskoa" ja täytyykö siinä uskoa sunnuntai tulevan pedonmerkiksi ja Ellen Whiten olevan oikea profeetta?

Kyllä sää tiedät, että kirkon oppi on luettavissa kirkon nettisivuilta.

• tavallinen tallaaja

Vai niin!
        Vai on adventismi ystävien etsintäkerho?
        Mina kun olen aina kuvitellut uskon olevan tarpeellinen oman arvomaailman rakentumiseen.
        =======

>>>> Seurakuntaan liittyvän tulee tunnustaa adventistista uskoa. >>>>>

En löydä tuollaista ehtoa raamatustani.
        Teille usko on kirkon ja jäsenen välinen vaikka raamatusta opitaan uskon liittyvän ihmisen suhteeseen jumalaan.
        Haiskahtaa homeelle .

• ++ jäsenten värväys

Myös jehovan todistajat käyttävät jäsenten värväykseen ohjattua raamatuntutkiskelua mutta se on minulle uutta että adventisteilla on samantapainen menetelmä .

• benedi

Timo on väärässä, hän on nuori!
        Minä adventistina sanon: " Se joka tunnustaa " minut Kristuksen adventistien edessä,"
        sen Jumalakin, Jeesuksen isä hyväksyy lapsekseen!

Olemme tulleet aikaan , jolloin Raamattu opettaa: " Lähtekää siitä ulos te minun kansani,
        ettette joutuisi hänen synteihinsä osalliseksi"

Jos Jumalan kansa on siinä kirkossa joka " pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon"...niin mitä varten siitäpitää ulos lähteä, jos se edelleen ne pitää???

Jeesushan sanoi: " Minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn niissä, eli
        hänen rakkaudessaan"

"Rakkaus Jumalaan on se, että me pidämme hänen käskynsä, ja ne eivät ole raskaat"!!

Käskyjen pitäminen ei ollut " Minun kansalleni" aiemmin raskasta, mutta tänään näin on!
        Eli Jumalan kansa kyllä, huutaa kokouksissaan Herra, Herra, ..mutta he eivät tee mitä hän sanoo!

Herra esim. sanoo Henkensä kautta seurakunnalleen . " Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa"...Ja kuitenkin Joensuun adventtiseurakunta, pitää vaimoani, vääryydeen siteissä,..toisen adventtimiehen maattavana, eikä korvaansa kallista, huudoille..

"poistakaa vieraat vaimot keskuudestanne"..he vielä osoittavat hyväksymistänsä
        niille, jotka tämänkaltaista uskaltavat tehdä!

Adventtiseurakunnan synnit ovat ulottuneet taivaaseen asti, koska
        minä, ja osa seurakuntaani on rukoillut, ettei Benedin vaimoa pidettäisi
        toisten miesten makuualustana, adventtiseurakunnassa.
        Ja että se päästäisi vaimoni jumalattoman adventimiehen kynsistä vapaaksi!

"Älköön kukaan teistä näet kärsikö murhaajana (abortti) tai varkaana ( varastaa
        toiselta tämän aviopuolison)
        tai pahantekijänä ( jatkaa pahantekoa edventti seurakunnassa, srk johdon tuella)..tahi sentähden että
        sekaantuu hänen kuulumattomiin!

Adventtikirkko väittää että vaimoni kuuluu Ari Parviaiselle...Äläliity
        adventtikirkkoon , sillä nyt on menossa tämä:

" Sillä tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta (Adventtikirkosta);
        mutta jos se ensiksi alkaa meistä; niin mikä on niiden loppu,
        jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset" 1 Piet. 4: 17

Vastaus: " Pahat poltetaan helvetissä, ja kaikki kansat
        jotka unhottavat Jumalan" Psalmit

Jos liityt adventtikirkkoon, niin raamattu sanoo: " Älkää olko osallisena toisten synneistä" ( synteihin)..eli Jumalan lain rikkomisiin seurakunnan mukana!

Jos liityt, sinutkin poltetaan helvetissä, koska olet osallisena niihin pahoihin tekoihin, joita tänään Jumalan vaimon sisällä tehdään!!

Usko sielusi Luojalle, ja tee sitä mikä hyvää on!
        Se, että Benedin vaimoa maatetaan adventtikirkon johtokunnan ja seurakunnan tieten, toisella miehellä seurakunnan yhteydessä, on iljetys...
        ja silti he haluavat, että olisi muitakin jotka juoksisivat heidän
        kanssaan tähän samaan riettauden rapakkoon!...ja siksi esim Pyh..minua herjaa!

Etkös hae sitä että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi, Jeesuksen Kristuksen kautta?
        Jos sitä haet, niin luuletko että Jumala tulee kirkastetuksi, siten että liityt seurakuntaan, joka kirkastaa Jumalaa tekemällä huorin minun vaimoni kanssa??

• Papukaijamerkki

No ainakin yksi rehellinen, Timo Flink, sanoo suoraan että on opeteltava ihmisoppi ensin. Harva lahkolainen myöntää näillä foorumeilla että näin se menee.

• Ctrl USA:sta

Jotta pääsee syvämmälle adventtitotuuteen on käytävä media-7 kursseja, omistettava jokaisen adventistin perusteos "Suuri Taistelu" ja käytävä Kaliioniemen viikon mittainen adventistinen leiritysvaihe.

• >>> Jos nyt elämässäni päädyn siihen ratkaisuun, että haluaisin ryhtyä adventistiksi ja liittyä adventtikirkkoon. Voisitteko kertoa mitä kaikkea tähän prosessiin sisältyy? >>>

Tähän prosessiin liittyy vahvasti se, että sinun täytyy koettaa olla ajattelematta tästä eteenpäin mahdollisimman vähän. Kytke aivot pois päältä, niin se auttaa sopeutumaan amerikkalaiseen lahkoon.

Sinun täytyy omaksua hyvin epärationaalinen ja järjetön maailmankuva, joka on epätieteellisyydessään suorastaan naurettava.

Sitten sinun täytyy varautua siihen, että tästä eteenpäin kymmenestä prosentista kaikista tuloistasi huolehtivat amerikkalaiset liikemiehet, joiden taskuun ne rahat kilahtavat.

Sinun täytyy omaksua tämän amerikkalaisen lahkon opilliset asiat, eli ne dogmit, joita amerikkalaiset liikemiehet ovat päättäneet puolestasi, jotta sinun ei tarvitsisi ajatella mitään.

Tulipa sinusta sitten mormoni, jehovan todistaja, adventisti, tai muu amerikan höpölahkolainen, niin perusasiat pysyvät samoina:

Älä ajattele ja tee kuten käsketään. Näin sopeutumisesi tulee olemaan kivuton ja pääset rikastuttamaan amerikkalaisia liikemiehiä ilman suurempia murheita ja huolia.

• PYH!

Sinullehan "ajattelu" tarkoittaa Jumalan kiihkomielistä vastustamista, joten EMME SEURAA SINUA!

• Paljon ystäviä

No mitäpä sitten, jos minä sanoisin, että haluaisin ryhtyä helluntailaiseksi ja liittyä helluntaiseurakuntaan?

Niin helluntailaiset kuin adventistitkin ovat taustaltaan reformoitua kirkkoa tai seurakuntaa. Se vaikuttaa näkemyksiin ja oppiin, mikä toisaalta kiehtoo monia ihmisiä. Luterilaisessa pääsuuntauksessahan armo on etusijalla ja ajatus pyhityksestä katoaa takavasemmalle. Sen sijaan niin helluntailaisuudessa kuin adventismissakin pyhitys eli omat teot ovat hyvin tärkeitä. Se tarkoittaa sitä, että liityttyäsi kyseisiin yhteisöihin sinun tulee iloiten ja lankeamatta noudattaa sitä, mitä seurakuntien muut jäsenenet sinulta odottavat (itseltäänhän ei tietysti paljoa odoteta). Kilvoittelu on ihan ok, jos muistaa erään kohdan galatalaiskirjeestä: "Kukin tutkikoon vain omia tekojaan. Silloin hän voi ylpeillä vain siitä, mitä hän itse on, vertaamatta itseään toiseen" (Gal. 6:4).

Adventtikirkossa lain noudattaminen on tärkeää. Tässä yhteydessä on hyvä muistaa, että lain noudattaminen ei tietenkään onnistu, mutta se karsii jossain määrin epätoivottua käytöstä ihmisiltä. Moni vitsailee sapattikäskyn takia, vaikka kyseessä on ihmisen kannalta mahdottoman hyvä asia, viikottainen lepopäivä, jolloin tulee pyrkiä pidättäytymään työstä ja antaa aikaa Jumalalle, perheelle, ystäville. Siis erilainen päivä. Ja vaikket "sapattia pitäisikään", se ei vaikuta ihmisen asemaan Jumalan edessä. Se ei tee meistä yhtään syntisempiä tai parempia. Ai niin, sapatti on lauantaina. Se mutkistaa asioita.

Itseasiassa myös kaikki muut reformoituun uskonsuuntaan perustuvat seurakunnat erilaisista nimistään huolimatta - jopa luterilainen seurakunta, vaikka edustaa aivan eri suhtautumista ulkoisiin sääntöihin - pitävät tärkeänä Jumalan lakia, erityisesti sitä osaa laista, jota on totuttu kutsumaan kymmeneksi käskyksi. Myös niissä pidetään sapattikäskyä tärkeänä, mutta se on käytännössä korvattu sunnuntai-pyhäpäivänä, johon sovelletaan sapattikäskyä. Voi tietysti olla että nykyisinä valistuksen päivinä tämä on äkätty ja päivän merkitys on tehty erilaiseksi. Lepo ja loma tekevät kaikille päivästä ja sen perusteluista riippumatta hyvää! Lakia lukemalla niin taparikolliselle kuin pienemmillekin konnille valkenee, mitä asioita pidetään tärkeänä, että yhteiselo ihmisten kesken pysyy sopuisana.

Niinpä, jos olet valmiiksi luterilainen, kannattaa tutustua luterilaisen uskon ydinkysymyksiin ja taustoihin syvemmin - sieltä voi löytyä se kipinä, jota olet kaivannut elämässäsi - saatat löytää lujan uskon, luottamuksen ja ymmärryksen siihen, mitä Jeesus on tehnyt sinun puolestasi ja sinua varten. Jos sinulla on ystäviä helluntaiseurakunnassa ja koet heidän opetuksensa hyvänä, ehkä sinun paikkasi voisi olla siellä? Jos taas adventismi kiehtoo, voit liittyä siihenkin. Jumalan oikea seurakunta ei katso maallisia instituutioiden ja laitosten rajoja - luterilainenkaan kirkko ei väitä olevansa ainoa oikea seurakunta, ei toisaalta helluntaiseurakuntakaan. Adventistit sen sijaan oppiensa ja väliin jäsentensäkin kautta kertovat omasta seurakunnastaan ja opistaan ainoana oikeana - ehkä sittenkään en liittyisi adventisteihin. Seurakuntayhteys on kuitenkin tärkeä. Jos nykyisen tietämäni ja uskoni mukaan valitsisin seurakunnan, johon haluaisin liittyä, se olisi varmaankin Vapaakirkko.

Kyllä tämä adventtikirkkokin on ihan hyvä paikka toisille ihmisille - pitää tosin muistaa, että E.G. White ei ole ihan sitä, mitä kirkkoon liittyvän täytyy hänestä tunnustaa uskovansa, ei ainakaan yhtään enempää kuin kuka muu ihminen tahansa. Silloin täytyy hiukan valehdella, kun kyseisen kohdan hyväksyy - se käy tosin helposti ja huomaamatta, jos ei ole asiaan riittävästi perehtynyt.

• paljon ystäviä

Jatketaan nyt hieman, kun vauhtiin päästiin.

Niin adventistin, helluntailaisen kuin luterilaisen tai kenen muun tahansa Jeesukseen toivonsa panevan ihmisen suuhun sopii kiitos ja ehkä myös seuraavat rukouksen sanat (rukous otettu Agricolan rukouskirjasta, alkuperä tuntematon). Tähän rukoukseen varmasti jokainen ulkoisia sääntöjä pitkään noudattanut mielellään yhtyy. Rukouksen keitaalla virvoittuu väsyneimmänkin kiiltokuvakulissin kantajan sielu.

Jumala, ole minulle vaivaiselle syntiselle
        armollinen. Minulla on hyvin heikko usko.
        Ei minulla ole sellaista vahvaa uskoa Herraan,
        Jumalaani, kuin tulisi olla. En myöskään
        uskalla jättäytyä täysin hänen varaansa sielun
        tai ruumiin hädässä enkä rakastaa häntä
        kaikesta sydämestäni. Minun tulisi pelätä
        vain Jumalaa ja pitää aina hänet silmieni
        edessä, mutta pelkään enemmän ihmisiä.
        Varon, etten menettäisi omaisuuttani,
        puhumattakaan hengestäni ja elämästäni.
        Minulla on epäkristillinen murhe, huoli ja
        suru toimeentulostani. En etsi Jumalan
        tahtoa vaan etsin aina omaa parastani.
        En pidä autuuteni perustana Jeesusta
        Kristusta, joka on syntiemme vuoksi uhrattu.
        Rakkauteni on myös hyvin vajavaista,
        sillä en rakasta lähimmäistäni
        niin kuin itseäni vaan vastustan häntä ja
        aiheutan hänelle vahinkoa sanoillani ja
        teoillani. En osaa olla häntä kohtaan
        niin kärsivällinen, kuin minun tulisi olla.
        Laupias Isä, tällaiset ovat vikani,
        niin kuin sinä itse hyvin tiedät.
        Rukoilen sen tähden, että sinä hyvyydessäsi
        antaisit minulle kaikki syntini anteeksi.
        Valaise sydämeni totuudellasi, että saisin
        nauttia laupeuttasi edessäsi ja Jeesuksen
        Kristuksen, sinun Poikasi, minun Herrani,
        Vapahtajani ja Lunastajani edessä ja
        lähimmäisteni ja veljieni edessä aiheuttamatta
        mitään pahennusta. Auta minua elämään
        pyhän sanasi ja käskyjesi mukaan.
        Aamen.

• jotain pielessä
        paljon ystäviä kirjoitti:

Jatketaan nyt hieman, kun vauhtiin päästiin.

Niin adventistin, helluntailaisen kuin luterilaisen tai kenen muun tahansa Jeesukseen toivonsa panevan ihmisen suuhun sopii kiitos ja ehkä myös seuraavat rukouksen sanat (rukous otettu Agricolan rukouskirjasta, alkuperä tuntematon). Tähän rukoukseen varmasti jokainen ulkoisia sääntöjä pitkään noudattanut mielellään yhtyy. Rukouksen keitaalla virvoittuu väsyneimmänkin kiiltokuvakulissin kantajan sielu.

Jumala, ole minulle vaivaiselle syntiselle
        armollinen. Minulla on hyvin heikko usko.
        Ei minulla ole sellaista vahvaa uskoa Herraan,
        Jumalaani, kuin tulisi olla. En myöskään
        uskalla jättäytyä täysin hänen varaansa sielun
        tai ruumiin hädässä enkä rakastaa häntä
        kaikesta sydämestäni. Minun tulisi pelätä
        vain Jumalaa ja pitää aina hänet silmieni
        edessä, mutta pelkään enemmän ihmisiä.
        Varon, etten menettäisi omaisuuttani,
        puhumattakaan hengestäni ja elämästäni.
        Minulla on epäkristillinen murhe, huoli ja
        suru toimeentulostani. En etsi Jumalan
        tahtoa vaan etsin aina omaa parastani.
        En pidä autuuteni perustana Jeesusta
        Kristusta, joka on syntiemme vuoksi uhrattu.
        Rakkauteni on myös hyvin vajavaista,
        sillä en rakasta lähimmäistäni
        niin kuin itseäni vaan vastustan häntä ja
        aiheutan hänelle vahinkoa sanoillani ja
        teoillani. En osaa olla häntä kohtaan
        niin kärsivällinen, kuin minun tulisi olla.
        Laupias Isä, tällaiset ovat vikani,
        niin kuin sinä itse hyvin tiedät.
        Rukoilen sen tähden, että sinä hyvyydessäsi
        antaisit minulle kaikki syntini anteeksi.
        Valaise sydämeni totuudellasi, että saisin
        nauttia laupeuttasi edessäsi ja Jeesuksen
        Kristuksen, sinun Poikasi, minun Herrani,
        Vapahtajani ja Lunastajani edessä ja
        lähimmäisteni ja veljieni edessä aiheuttamatta
        mitään pahennusta. Auta minua elämään
        pyhän sanasi ja käskyjesi mukaan.
        Aamen.

Eihän adventistit tunnusta kirkoissa kristittyjen yhteistä apostolista uskontunnustusta sapattisin.

• Huomattausin seuraavat asiat.

1. Pyhityselämä ei ole omien tekojen tekemistä, vaan Kristuksen ihmissydämeen asettamisen periaatteiden elämistä todeksi uskon kautta. Pyhä Henki vaikuttaa pyhityksen, ei ihminen itse.

2. Adventtikirkko ei ole teologiselta taustaltaan vain kalvinismia, vaan yhdistelmä luterilaisuutta, arminiolaista kalvinismia ja anabaptismia.

3. Sapatti ei ole lomapäivä, vaan pyhäpäivä. Tätä pyhyyttä ei ole muilla päivillä.

4. Luterilainen kirkko opettaa vielä voimakkaammin kuin katolinen kirkko, että sen ulkopuolella ei ole pelastusta. Luterilainen dogmatiikka vaatii ehdotonta luterilaiseen kirkkoon kuulumista pelastuksen ehtona. Pari vuosisataa sitten Suomessa tuomittiin vankilaan tai jopa maasta karkoitukseen, jos erosi luterilaisesta kirkosta.

5. Jumalalla on aina ollut näkyvä, organisoitu seurakuntansa maan päällä.

6. Jos ihminen valehtelee suhteestaan kirkon oppiin, olkoon sitten vaikka Ellen White, hän ei ole valmis kasteelle ja seurakunnan jäseneksi.

• jotain pielessä kirjoitti:

Eihän adventistit tunnusta kirkoissa kristittyjen yhteistä apostolista uskontunnustusta sapattisin.

Eivät kaikki kristityt hyväksy kirkolliskokousten laatia tekstejä. Eivät ole koskaan hyväksyneet.

Adventismi edustaa anabaptismia siinä, että me emme tunnusta mitään uskontunnustuksia, vaan Raamatun. Kirkon 28 opinkohtaa ei ole uskontunnustus, vaan selvitys siitä, miten kirkko ymmärtää Raamatun opetuksen. Sitä voidaan tarvittaessa muokata.

Ns. apostolinen uskontunnustus ei ole apostolinen. Sitä ei ole Raamatussa.

• tavallinen tallaaja
        TimoFlink kirjoitti:

Huomattausin seuraavat asiat.

1. Pyhityselämä ei ole omien tekojen tekemistä, vaan Kristuksen ihmissydämeen asettamisen periaatteiden elämistä todeksi uskon kautta. Pyhä Henki vaikuttaa pyhityksen, ei ihminen itse.

2. Adventtikirkko ei ole teologiselta taustaltaan vain kalvinismia, vaan yhdistelmä luterilaisuutta, arminiolaista kalvinismia ja anabaptismia.

3. Sapatti ei ole lomapäivä, vaan pyhäpäivä. Tätä pyhyyttä ei ole muilla päivillä.

4. Luterilainen kirkko opettaa vielä voimakkaammin kuin katolinen kirkko, että sen ulkopuolella ei ole pelastusta. Luterilainen dogmatiikka vaatii ehdotonta luterilaiseen kirkkoon kuulumista pelastuksen ehtona. Pari vuosisataa sitten Suomessa tuomittiin vankilaan tai jopa maasta karkoitukseen, jos erosi luterilaisesta kirkosta.

5. Jumalalla on aina ollut näkyvä, organisoitu seurakuntansa maan päällä.

6. Jos ihminen valehtelee suhteestaan kirkon oppiin, olkoon sitten vaikka Ellen White, hän ei ole valmis kasteelle ja seurakunnan jäseneksi.

Huomauttaisin että tuskin yksikään esittämistäsi kohdista liittyy hengelliseen elämään joka opetetaan Raamatussa.
        Sääntöpykälistäsi selviää se että te kaikin tavoin pyritte sitouttamaan lahkoonne liittyvät ihmiset itseenne. Jumalisuus on siinä vain matona koukussanne.
        Sekin karmeasti vääristyneenä.
        Todellisia ystäviä ei adventtikirkosta löydä. Ne ovat nätä "pöh ja pöh" ihmisiä.
        Jotka täällä palstallakin röyhtäilevät.
        Adventismi ei ole sydämen uskoa esittämässäsi muodossa ei ole sydämen uskoa .
        Kaikkein vähiten kulkua Jeesuksen ahtaasta portista sisälle menoa.

11:52 Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

• ei maar
        TimoFlink kirjoitti:

Eivät kaikki kristityt hyväksy kirkolliskokousten laatia tekstejä. Eivät ole koskaan hyväksyneet.

Adventismi edustaa anabaptismia siinä, että me emme tunnusta mitään uskontunnustuksia, vaan Raamatun. Kirkon 28 opinkohtaa ei ole uskontunnustus, vaan selvitys siitä, miten kirkko ymmärtää Raamatun opetuksen. Sitä voidaan tarvittaessa muokata.

Ns. apostolinen uskontunnustus ei ole apostolinen. Sitä ei ole Raamatussa.

SANO NYT SUORAAN!
        Paavali sanoo ettei "PAAVALI ole mitään eikä APOLLO ole mitään" mutta mistä se adventistikirkko tulee niin että SE ON JOTAIN?

Minä olen lukenut että kristityt ovat veljiä keskenään ja kristittyjen yhteys on seurakuntaa.
        Mistä teille tulee sellainen päähänpinttymä, että kristittyjen pitää TUNNUSTAA ADVENTTIKIRKKO?
        Jo se on vastoin raamatullista kun te sanotte "Adventtikirkko opettaa" ja ette tunnusta, että AINOA OPETTAJA ON KRISTUS.

Matteuksen evankeliumi:
        23:8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. >> Jakeen lisätiedot
        23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        23:10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.

Jeesus ei tuossa ohjannut minkään maallisen toimijan kannattajaksi vaan päinvastoin opetti irti niistä.

Minua on aina kummeksittanut se, että adventtikirkossa ei voi käydä ilman ettei se korottaisi itseään sille Raamatun mukaan kuulumattomaan asemaan ihmisen elämässä.
        Te sanotte kirkkonne oppia Raamatulliseksi mutta Raamattu ei missään viittaa teidän opetustenne suuntaan.
        Teihin liittyminen johtaa antamaan teille sellaisen tunnustuksen joka lähentelee epäjumalan tottelemista.
        Vilpitön omatunto ei siihen syty.
        Sellainen usko joka edellyttää turvautumista ihmisiin ei ole löytänyt todellista totuuta, vaan on ihmisten johdateltavissa.
        Vai ystäviä teiltäpäin etsitään?
        Näyttää sille, että te olette niitä kipeimmin ystävien tarpeessa olevia.
        Ei MINKÄÄN kirkon oppien noudatus ole mitään Pyhän Hengen johdatuksessa elämistä.

Ei se, että Jeesus lupaa "mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

Ei Jeesuksen lupaama "vesi" ole jaettavissa Adventtikirkon saavista.
        Sinä olet saanut tohtorinpönttösi päähäsi ihmisiltä etkä Jumalalta.
        Ihmiset ovat sinua opettaneet ja heidän tunnustuksen varassa sinä karmaasi kasvattelet.

• veli#
        tavallinen tallaaja kirjoitti:

Huomauttaisin että tuskin yksikään esittämistäsi kohdista liittyy hengelliseen elämään joka opetetaan Raamatussa.
        Sääntöpykälistäsi selviää se että te kaikin tavoin pyritte sitouttamaan lahkoonne liittyvät ihmiset itseenne. Jumalisuus on siinä vain matona koukussanne.
        Sekin karmeasti vääristyneenä.
        Todellisia ystäviä ei adventtikirkosta löydä. Ne ovat nätä "pöh ja pöh" ihmisiä.
        Jotka täällä palstallakin röyhtäilevät.
        Adventismi ei ole sydämen uskoa esittämässäsi muodossa ei ole sydämen uskoa .
        Kaikkein vähiten kulkua Jeesuksen ahtaasta portista sisälle menoa.

11:52 Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

Rauhaa veli! Kyllä Jeesus on hyvä
        itseläni on uskon ystäviä monessa uskon suunassa.
        en niinkään katsoisi mitä uskonsuuntaa joku edustaa,
        vaan minkälainen luonne ihmisellä on.
        Kauniita luonteita löytyy kaikista uskon suunista,oma kokemukseni on tämä.
        siunausta sinulle veli!
        yks advari veli.

• PYH!
        ei maar kirjoitti:

SANO NYT SUORAAN!
        Paavali sanoo ettei "PAAVALI ole mitään eikä APOLLO ole mitään" mutta mistä se adventistikirkko tulee niin että SE ON JOTAIN?

Minä olen lukenut että kristityt ovat veljiä keskenään ja kristittyjen yhteys on seurakuntaa.
        Mistä teille tulee sellainen päähänpinttymä, että kristittyjen pitää TUNNUSTAA ADVENTTIKIRKKO?
        Jo se on vastoin raamatullista kun te sanotte "Adventtikirkko opettaa" ja ette tunnusta, että AINOA OPETTAJA ON KRISTUS.

Matteuksen evankeliumi:
        23:8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. >> Jakeen lisätiedot
        23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        23:10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.

Jeesus ei tuossa ohjannut minkään maallisen toimijan kannattajaksi vaan päinvastoin opetti irti niistä.

Minua on aina kummeksittanut se, että adventtikirkossa ei voi käydä ilman ettei se korottaisi itseään sille Raamatun mukaan kuulumattomaan asemaan ihmisen elämässä.
        Te sanotte kirkkonne oppia Raamatulliseksi mutta Raamattu ei missään viittaa teidän opetustenne suuntaan.
        Teihin liittyminen johtaa antamaan teille sellaisen tunnustuksen joka lähentelee epäjumalan tottelemista.
        Vilpitön omatunto ei siihen syty.
        Sellainen usko joka edellyttää turvautumista ihmisiin ei ole löytänyt todellista totuuta, vaan on ihmisten johdateltavissa.
        Vai ystäviä teiltäpäin etsitään?
        Näyttää sille, että te olette niitä kipeimmin ystävien tarpeessa olevia.
        Ei MINKÄÄN kirkon oppien noudatus ole mitään Pyhän Hengen johdatuksessa elämistä.

Ei se, että Jeesus lupaa "mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

Ei Jeesuksen lupaama "vesi" ole jaettavissa Adventtikirkon saavista.
        Sinä olet saanut tohtorinpönttösi päähäsi ihmisiltä etkä Jumalalta.
        Ihmiset ovat sinua opettaneet ja heidän tunnustuksen varassa sinä karmaasi kasvattelet.

Kyll se Timo oli oikeassa. Kun ette pysty kumoamaan adventtikirkon oppeja, niin ainoaksi vaihtoehdoks jää rähistä kirkon pastoreita vastaan suurin piirtein murhanhimoo lietsoen....

• arveluttavaa
        PYH! kirjoitti:

Kyll se Timo oli oikeassa. Kun ette pysty kumoamaan adventtikirkon oppeja, niin ainoaksi vaihtoehdoks jää rähistä kirkon pastoreita vastaan suurin piirtein murhanhimoo lietsoen....

Timo on aina oikeassa eikä koskaan ole ollut väärässä.
        Mutta ei pitäisi liiaksi luottaa adventistipastoreihin eikä adventisteihin.

Adventistiperhe esiintyi TV 3:ssa. Poika oli saanut vankan adventistikasvatuksen joten adventismista innoittuneena hän opiskeli aikuisena adventistipapiksi.
        Ohjelmassa voi saada huomattavasti rahaa jos vastaa tottuudellisesti esitettyihin kysymyksiin.

Totuudella rahaa periaate ja tässä adventistikasvatuksen saaneen vastaukset.
        Adventistipastorin koulutuksen saanut poika vastasi MTV 3:lla:

"Pidätkö adventtikirkon jotakin sisäistä toimintaa moraalisesti arveluttavana?"
        Johon vastaus oli:
        "Kyllä"

Oletko harrastanut sexiä naimisissa olevan naisen kanssa?
        Vastaus: "Kyllä"

Oletko käyttänyt huumeita kirkkomaalla?

Yksi kysymys koski halua tappaa isänsä.
        Vastasi myöntävästi. Miksi?

• PYH!
        arveluttavaa kirjoitti:

Timo on aina oikeassa eikä koskaan ole ollut väärässä.
        Mutta ei pitäisi liiaksi luottaa adventistipastoreihin eikä adventisteihin.

Adventistiperhe esiintyi TV 3:ssa. Poika oli saanut vankan adventistikasvatuksen joten adventismista innoittuneena hän opiskeli aikuisena adventistipapiksi.
        Ohjelmassa voi saada huomattavasti rahaa jos vastaa tottuudellisesti esitettyihin kysymyksiin.

Totuudella rahaa periaate ja tässä adventistikasvatuksen saaneen vastaukset.
        Adventistipastorin koulutuksen saanut poika vastasi MTV 3:lla:

"Pidätkö adventtikirkon jotakin sisäistä toimintaa moraalisesti arveluttavana?"
        Johon vastaus oli:
        "Kyllä"

Oletko harrastanut sexiä naimisissa olevan naisen kanssa?

Oletko käyttänyt huumeita kirkkomaalla?

Yksi kysymys koski halua tappaa isänsä.
        Vastasi myöntävästi. Miksi?

Miks pitäis luottaa suhun muka??

• PYH!

Tavallisella tallaajalla on järki jäässä ja pallo hukassa, kuten yleensäkin. Mutta räksytys on kovaa. Se on nähty.

• ...........

Siis oli vastaus tuolle nimimerkki "tavallinen tallaaja".

• R. R. Rapsukainen

Mitä kaikkea adventistiksi tulemisen prosessiin liittyy? No, olennaisinta on järkevän ajattelun lopettaminen ja kumisten soijanakkojen järsiminen. Niin ja varaudu antamaan fyrkkaa kirkolle, sillä "kymmenykset" vaatii jenkkiläinen sapattikultti kaikilta jäseniltään. Hah hah haa!

Ystävällisin terveisin,
      Rapsukainen

• höh!

Tiesitkös, että sun ÄO on tasan nolla tollasill kirjotuksill.

• R. R. Rapsukainen
        höh! kirjoitti:

Tiesitkös, että sun ÄO on tasan nolla tollasill kirjotuksill.

Päivää taas arvoisa "Höh!",

Muistathan, että adventismin oppien omaksuminen vaatii järkevästä ajattelusta luopumista. Kukaan selväjärkinen ei usko Raamatun valheisiin, puhumattakaan kirjaimellisena totuutena kuten sapattilahkolaiset.

Myös lihansyönnin vastustaminen johtaa yleensä siihen, että järsitään sitten niitä kumisia Nutana-soijanakkoja. Ja kymmenykset tuloista riistetään adventisteilta hyvin mieluusti - sellainen on "hieno" sapattilahko - heh heh hee! Että osaakin naurattaa!

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

• PYH!
        R. R. Rapsukainen kirjoitti:

Muistathan, että adventismin oppien omaksuminen vaatii järkevästä ajattelusta luopumista. Kukaan selväjärkinen ei usko Raamatun valheisiin, puhumattakaan kirjaimellisena totuutena kuten sapattilahkolaiset.

Myös lihansyönnin vastustaminen johtaa yleensä siihen, että järsitään sitten niitä kumisia Nutana-soijanakkoja. Ja kymmenykset tuloista riistetään adventisteilta hyvin mieluusti - sellainen on "hieno" sapattilahko - heh heh hee! Että osaakin naurattaa!

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

Naura vain. Et naura tuomiopäivänäsi.

• höh!

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

Todistit muuten, että adventistit uskovat Raamatun totuuksiin ja ovat siten Jumalan omia, jota sinä et ole.

• R. R. Rapsukainen
        PYH! kirjoitti:

Naura vain. Et naura tuomiopäivänäsi.

Arvoisa ystäväni "Pyh!",

Nauruni jatkuu vain makeasti, sillä eihän mitään tuomiopäivää ole olemassakaan. Se on vain Raamatun ja Ellen G. Whiten mielipuolista jorinaa.

Pitäisihän sinulle olla ihan selvää, että esimerkiksi Ilmestyskirja on mielenvikaisen visiointia vailla mitään totuuspohjaa.

Oikein ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

• R. R. Rapsukainen
        höh! kirjoitti:

Todistit muuten, että adventistit uskovat Raamatun totuuksiin ja ovat siten Jumalan omia, jota sinä et ole.

Arvoisa ystäväni "Höh!",

Niin, kyllähän ne adventistit tuntuvat uskovan Raamattuun ja Ellen G. Whiten sekoiluihin. Jumalan omia he eivät kylläkään ole, vaan ainoastaan päättömiä lahkolaiskanoja, jotka kotkottavat ja kaakattavat kuin viiripäät konsanaan.

Sapattilahkolaiset vaahtoavat suu kuolassa Jeesuksesta ja tämän pikaisesta toisesta tulemisesta - lapsellisia kun ovat. Se on hirveää mekastusta kun sapattilahkon pastori pääsee oikein "tunnelmaan" ja alkaa kuolaamaan Jeesuksesta. Se on nähty ja kuultu, valitettavasti! Nyt kun sitä muistelen, niin oikein taas pistää naurattamaan, hah hah haa! Oli se surkuhupaisaa kun sapatttilahkolainen paasasi Jeesuksesta pää punaisena ja suu kuolassa... Heh heh hee!

Erittäin ystävällisin terveisin ja hauskaa päivänjatkoa toivottaen,
        Rapsukainen

• tööt!

Arvoisa ystäväni "Höh!",

Niin, kyllähän ne adventistit tuntuvat uskovan Raamattuun ja Ellen G. Whiten sekoiluihin. Jumalan omia he eivät kylläkään ole, vaan ainoastaan päättömiä lahkolaiskanoja, jotka kotkottavat ja kaakattavat kuin viiripäät konsanaan.

Sapattilahkolaiset vaahtoavat suu kuolassa Jeesuksesta ja tämän pikaisesta toisesta tulemisesta - lapsellisia kun ovat. Se on hirveää mekastusta kun sapattilahkon pastori pääsee oikein "tunnelmaan" ja alkaa kuolaamaan Jeesuksesta. Se on nähty ja kuultu, valitettavasti! Nyt kun sitä muistelen, niin oikein taas pistää naurattamaan, hah hah haa! Oli se surkuhupaisaa kun sapatttilahkolainen paasasi Jeesuksesta pää punaisena ja suu kuolassa... Heh heh hee!

Erittäin ystävällisin terveisin ja hauskaa päivänjatkoa toivottaen,
        Rapsukainen

Ai sinä oletkin riivattu.... voi voi. Nythän sinä julkisesti pilkkaat Jeesusta... voi voi.

• PYH!

Arvoisa ystäväni "Pyh!",

Nauruni jatkuu vain makeasti, sillä eihän mitään tuomiopäivää ole olemassakaan. Se on vain Raamatun ja Ellen G. Whiten mielipuolista jorinaa.

Pitäisihän sinulle olla ihan selvää, että esimerkiksi Ilmestyskirja on mielenvikaisen visiointia vailla mitään totuuspohjaa.

Oikein ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

Ilmestyskirja on mestarillinen kirjallinen teos, johon sinun ÄOsi ei koskaan yllä.

• R. R. Rapsukainen
        PYH! kirjoitti:

Ilmestyskirja on mestarillinen kirjallinen teos, johon sinun ÄOsi ei koskaan yllä.

Arvoisa "Pyh!",

Jos pitää Raamattua tai erityisesti Ilmestyskirjaa kirjallisena mestariteoksena, niin täytyy kyllä olla aika lapsellinen ja tuntea kirjallisuutta perin huonosti. Raamattu on kehno kokoelma kirjoja, jotka on kirjoitettu eri kielillä ja eri aikoina. Jos tuntisit Raamatun syntyhistoriaa, et esimerkiksi kuvittelisi, että evankeliumit olisivat Jeesuksen opetuslasten kirjoittamia. Mutta sapattilahkossa historiantuntemus on heikkoa ja Raamatun tulkinta kaikessa lapsellisuudessaan hyvin kirjaimellista ja naiivia.

Kuitenkin adventismistakin voi toipua ja tervehtyä normaaliksi kansalaiseksi. Sitä yritän teroittaa kaikkien sapattilahkolaisten mieliin, että kyllä toivoa on jos löytyy aitoa halua erota sapattilahkosta. Jäsenenä hilluen ei kuitenkaan ole edistystä luvassa, mutta lompsa kyllä kevenee... siitä pitävät huolen "kymmenykset".

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

• PYH!

Arvoisa "Pyh!",

Jos pitää Raamattua tai erityisesti Ilmestyskirjaa kirjallisena mestariteoksena, niin täytyy kyllä olla aika lapsellinen ja tuntea kirjallisuutta perin huonosti. Raamattu on kehno kokoelma kirjoja, jotka on kirjoitettu eri kielillä ja eri aikoina. Jos tuntisit Raamatun syntyhistoriaa, et esimerkiksi kuvittelisi, että evankeliumit olisivat Jeesuksen opetuslasten kirjoittamia. Mutta sapattilahkossa historiantuntemus on heikkoa ja Raamatun tulkinta kaikessa lapsellisuudessaan hyvin kirjaimellista ja naiivia.

Kuitenkin adventismistakin voi toipua ja tervehtyä normaaliksi kansalaiseksi. Sitä yritän teroittaa kaikkien sapattilahkolaisten mieliin, että kyllä toivoa on jos löytyy aitoa halua erota sapattilahkosta. Jäsenenä hilluen ei kuitenkaan ole edistystä luvassa, mutta lompsa kyllä kevenee... siitä pitävät huolen "kymmenykset".

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

Ei kiinnosta sun jumalattoman räksytys. Maailmankatsomuksesi loppu on tuho.

• PYH!

Arvoisa "Pyh!",

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

Eli sun missios maailmassa on tehdä ihmisistä samanlaisia jumalattomia räksyttäjiä kuin itse olet... EI KIITOS! EI IKINÄ.

• R. R. Rapsukainen
        tööt! kirjoitti:

Ai sinä oletkin riivattu.... voi voi. Nythän sinä julkisesti pilkkaat Jeesusta... voi voi.

Riivattu?? Sapattilahkolaisten ylikuumentunut mielikuvitus on taas vauhdissa. Kunnon sapattilahkolaisethan uskovat pahoihin henkiin ja riivaajiin ja tietysti itse piruun.

Ai pilkkaan Jeesusta? No, Jeesus kuoli noin pari tuhatta vuotta sitten ja on tuhannen tuhkana ympäri maailmaa. Menikö sinulta tuo fakta ohi kuunnellessasi sapattilahkon meuhkaamista Jeesuksen toisesta tulemisesta? Korkeintaan pilkkasin sapattilahkon pastorin mekkalointia.

Mietin joskus, että eikö maailmanlopun odottajilla tule aika pitkäksi. Joka ainoa päivä päättyy pettymykseen kun ei sitä Jeesusta ikinä näy. Mutta kymmenykset pitää kyllä maksaa. Herätys, sapattilahkolaiset. Erotkaa kirkosta.

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

• PAH!

Riivattu?? Sapattilahkolaisten ylikuumentunut mielikuvitus on taas vauhdissa. Kunnon sapattilahkolaisethan uskovat pahoihin henkiin ja riivaajiin ja tietysti itse piruun.

Ai pilkkaan Jeesusta? No, Jeesus kuoli noin pari tuhatta vuotta sitten ja on tuhannen tuhkana ympäri maailmaa. Menikö sinulta tuo fakta ohi kuunnellessasi sapattilahkon meuhkaamista Jeesuksen toisesta tulemisesta? Korkeintaan pilkkasin sapattilahkon pastorin mekkalointia.

Mietin joskus, että eikö maailmanlopun odottajilla tule aika pitkäksi. Joka ainoa päivä päättyy pettymykseen kun ei sitä Jeesusta ikinä näy. Mutta kymmenykset pitää kyllä maksaa. Herätys, sapattilahkolaiset. Erotkaa kirkosta.

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

Me uskovat ei välitetä sun väitteistäs pätkääkään.

• R. R. Rapsukainen
        PAH! kirjoitti:

Me uskovat ei välitetä sun väitteistäs pätkääkään.

Arvoisa ystäväni "Pah!",,

Muista, että puhun aina totta. Raamattu on huono kirjakokoelma. Se on tylsä, vastenmielinen ja suurimmaksi osaksi valheellinen.

Jos jatkat sapattilahkon kelkassa, niin lompakkosi taatusti kevenee ja soijanakkoja kuluu, mutta Jeesusta saat odotella turhaan. Tuo juutalainen mies kuoli jo yli 2000 vuotta sitten eikä kukaan tai mikään voi häntä enää herättää henkiin.

Yleensä pikkulapsetkin ovat sen verran fiksuja, että nauravat Nooan arkille ja muille Raamatun lapsellisuuksille. Mooseksen kirjat ovat oikein erityisen huonoa luettavaa, mutta hyvät naurut niistä kyllä saa jos vain viitsii pysyä niiden parissa. Heh heh hee!

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

• uskova::

Arvoisa ystäväni "Pah!",,

Muista, että puhun aina totta. Raamattu on huono kirjakokoelma. Se on tylsä, vastenmielinen ja suurimmaksi osaksi valheellinen.

Jos jatkat sapattilahkon kelkassa, niin lompakkosi taatusti kevenee ja soijanakkoja kuluu, mutta Jeesusta saat odotella turhaan. Tuo juutalainen mies kuoli jo yli 2000 vuotta sitten eikä kukaan tai mikään voi häntä enää herättää henkiin.

Yleensä pikkulapsetkin ovat sen verran fiksuja, että nauravat Nooan arkille ja muille Raamatun lapsellisuuksille. Mooseksen kirjat ovat oikein erityisen huonoa luettavaa, mutta hyvät naurut niistä kyllä saa jos vain viitsii pysyä niiden parissa. Heh heh hee!

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

Mitä ihmettä tuo Jumalan pilkkaaja tekee täällä palstalla, jos ett' usko Raamattuun ja Jumalan sanaan niin mene ateistien palstalle siellä saat mesoa mielinmäärin ja kaikki ovat kanssasi samaa mieltä.
        Ystävällisen terveisin Rapsukaiselle.

• Selitäppä nyt?

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

Nyt Rapsukainen löikin kirveensä kiveen.Miten Rapsukainen joka ei usko Jumalaan, voi uskoa pahoihin henkiin riivajiin ja piruun kuten hän tuossa mainitsi?
        Jos ei ole Jumalaa, niin ei ole pahoja henkiä ei riivaajia eikä piruaakaan sillä Jumalahan on pirunkin luonnut ja pahat henget sekä riivaajat, mites tämän selität Rapsukainen?

• R. R. Rapsukainen
        Selitäppä nyt? kirjoitti:

Nyt Rapsukainen löikin kirveensä kiveen.Miten Rapsukainen joka ei usko Jumalaan, voi uskoa pahoihin henkiin riivajiin ja piruun kuten hän tuossa mainitsi?
        Jos ei ole Jumalaa, niin ei ole pahoja henkiä ei riivaajia eikä piruaakaan sillä Jumalahan on pirunkin luonnut ja pahat henget sekä riivaajat, mites tämän selität Rapsukainen?

Luehan viestini tarkemmin. En tietenkään usko riivaajiin, pahoihin henkiin tai piruun. Enkä Mustaan Pekkan, Roope-Ankkaan, Mikki Hiireen tai Karhukoplaan.

Ystävällisin terveisin,
        Rapsukainen

• Taistelu - onkovaa!

No riivaaja elää niin kauan kuin elää ihminenkin, eli 80-90 vuotta. Eihän riivaajiakaan olisi ellei ihmistä olisi, joka luo riivaajia. Silloin kun fyysinen ',ruumiillinen' ihminen ilmestyi järjellisenä olentona maan päälle, niin samalla ilmestyi hänen yhdeydessään myöskin riivaaja; eli se riivaaja on ihmisen aikaan saannosta. Ja nämä molemmat ominaisuudet, eli paha - riivaaja ja hyvä - kaunis ja rakastavainen olento: he molemmat riippuvat ihmisen luonnossa kiinni, eli hyvä ja paha, - riivaaja taistelevat hallituksesta ihmisen fyysisessä olemuksessa vallasta.

• Kuuntelija 10.3.-11

tämä asia sopii hyvin kirjoittamaasi aiheeseen. Isä meidän rukous sisältää lauseen "päästä meidät pahasta". Tästä lauseesta ei Raimo Mäkelän mukaan aivan tarkasti voi selittää, mitä Jeesus sillä tarkoittaa. Se voi tarkoitaa seuraavia asioita:

* Päästä minut pahasta, joka on minun sisimmässäni
        * Päästä meidät pahasta meidän pahuudestamme, joka on meidän kaikkien sisimmässämme
        * Päästä meidät pahasta ihmisestä, joka on keskuudessamme
        * Päästä meidät itse paholaisesta, joka on keskuudessamme.

Toivotaan, että me jokainen pääsisimme irti siitä paholaisesta, joka meitä itsekutakin riivaa. tämä selitys laajentaa paljon tuotakin Jeesuksen omaa sanaa. Tuon rukouksen todellinen lausuminen joka päivän alussa saattaisi auttaa meitä näkemään pahuutemme ja se, mitä sieltä pitäisi poistaa ja "päästää" ulos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1462
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      923
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      892
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      57
      883
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      806
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      693
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      690
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      334
      664
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      654
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      626
    Aihe