Sinkut ja alkoholi

jackaroo

Miten kuluu muilla sinkuilla alkoholia? Vedätkö kaatokännit joka viikonloppu, oletko pikku kaljapöhnässä lähes joka päivä vai onko alkoholi sinulle kenties jotakin heroiiniin verrattavissa oleva myrkky johon et koska ikimaailmassa? Juotko kotona yksin vai kavereiden kanssa baarissa?

Itselläni alkoholia on tullut opiskeluaikana juotua jonkin verran, sillä en ole absolutisti ja yleensä oli helpompi juoda se pari tuoppia ja paukkua kuin olla jollain vesilinjalla baarissa tai jossain kotipippaloissa. Koskaan en ole alkoholia humalan takia juonut, mutta olen kyllä ollut muutaman kerran ihan kunnolla kännissä. Nyt kun kaverit jäivät toiselle paikkakunnalle niin huomasin tässä että jääkaapissani olevat lonkerot menevät jo tässä kuussa vanhaksi, näin ei ole koskaan aiemmin päässyt käymään. Myös keittiön kaapissa olevien viinapullojen päälle oli käytön puutteen takia päässyt pölyä kertymään. Viimeksi olen alkoholia juonut uutenavuotena kun oli pari kaveria käymässä ja kävimme jossain pikku kuppilassa uuttavuotta juhlistamassa.

Alkoholin käyttö kiinnostaa minua näin sinkku näkökulmasta, sillä baariinhan sitä on tässä vielä joku päivä lähdettävä sitä naista "metsästämään" ja kun Suomessa ollaan niin alkoholi kuuluu tuohon hommaan lähes itsestään selvyytenä. Minulle ei ole mikään ongelma alkaa taas juomaan, ainoa seikka mikä tässä huolettaa on se että rahaa palaa ihan kauheita määriä jos sitä alkaa baarissa juomaan.

Onko se nykypäivänä outoa että 26 vuotias mies on baarissa selvin päin, tai ainakin lähes selvin päin?

19

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ES

      Voisi kai sanoa, etten käytä alkoholia, koska olen juonut niin harvoin. Viimeksi jouluna muutama glögimuki, sitä ennen viime kesänä mökillä valkoviiniä, siideriä saunan jälkeen.


      Keskeisin syy juomattomuuteeni on ollut se, etten ole käynyt baareissa. Toisin sanoen jos alkaisin käydä baareissa, minun täytyisi alkaa juoda, edes jonkin verran. En ole absolutisti, mutta ei oikeastaan kiinnosta. Tai ehkä siihen jäisi koukkuun, baarielämään, syntyisi uusia tapoja.

    • g3j4as4g4t6

      Kyllähän sitä kuluu. Nytkin olen perjantaista lähtien ollut joka päivä humalassa. Ei juurikaan jaksa kiinnostaa enää mikään, kun tietää nykyisyyden olevan paskaa eikä tulevaisuuskaan mitään muuta varmasti tuo tullessaan. Tyttöystävästä en ole koskaan osannut kuin haaveilla, samalla tavalla kuin jostain loton päävoitosta. Molemmat tuntuvat yhtä todennäköisiltä tapahtumilta.

      Alkoholi auttaa kyllä jatkuvaan ahdistukseen.

      • gdhgcfgfgfgffs

        Rehellisyys on hyvä asia. Pystyt sentään tunnustamaan, vaikka anonyymina, että liikaa kuluu.


      • Pryh

        "Alkoholi auttaa kyllä jatkuvaan ahdistukseen."

        No hetkellisesti kyllä, mutta tosiasiassa vain pahentaa sitä ahdistusta. Alkoholi sekoittaa entisestään aivokemioita ja aiheuttaa sitä kautta mm. masennusta ja unihäiriöitä. Ulkonäöllisistä jutuista alkoholi tuo ylipainoa ja vanhentaa ihoa.


    • erilainen19vuotias

      Täytyy yrittää olla sorsa ankkojen pesueessa eli tässä tapauksessa nuori, joka ei juo ja tulevaisuudessa duunari, joka ei juo. Kännissä en ole koskaan ollut, itsetunto estää ostamasta alkoholia joka päivä.

    • Cranky_geek

      Eipä suuremmin. Lonkeroa tykkään hörpätä aina välillä, niin yleensä jääkaapista löytyy joku six päkki, joka tosin kestää melko pitkään mun kulutuksella. Se nyt on vaan mukava ettei tarvitse silloin raahautua kauppaan, kun tekee mieli napata yksi.

      Silloin harvakseltaan kun käyn baareissa, niin menee vähän reippaamin, mutta en mä kännejä vedä koskaan. Semmonen pieni tumu ihan hyvä, niin on jotenkin helpompaa olla niidenkin seurassa, jotka on ottanu vähän reippaamin. Ei tarvi olla juttujen tasokaan kovin kummoinen, kun kaikki nauraa ja on hauskaa. :D Eikä tollanen määrä vielä naisten iskemistäkään haittaa mitenkään, kun polla pelaa ja askel kulkee kuitenkin melko normaalisti.

      Tietysti rahaa kuluu jonkin verran, mutta jos nyt ei ihan joka viikonloppu luuhaa baareissa, niin ei joku 50€ tms. vielä pitäisi liian suurta lovea tehdä lompakkoon. Ainakaan jos käy normaalisti duunissa.

    • Joo kyllä se näin on pari kertaa otin kuukauden aikana baarissa ensimmäistä kertaa vuosiin. Nyt jälkeenpäin voin sanoa että ei kannattanut, nyt tavoite olla raitis tosin en kieltäydy jos joku tarjoaa mutta itse en osta lainkaan. Säästyy rahaa kun ei ole sitäkään menoa, voi käyttää siihen menevän rahan auton polttoaineeseen.

      Selvinpäin olen ollut baareissa ennenkin ja tulen olemaan jatkossakin, että ei kait siinä mitään.

    • crocuta_crocuta

      Alkoholi on monelle masennuslääke.

      Masennuslääkkeenähän se onkin sitten maailman huonoin, se kun aiheuttaa masennusta. Sitä se minullekin oli siis... Masennus/ahdistus lääkitystä.

      Vietin aikaani ihan puhtaana addiktina melko hyvän tovin. Todellinen ongelmani oli todellisuuden pakoilu... Johon sitten alkoholi kävi oikein hyvin. Juominen on monelle se kaikkein pahin pohjalla pitävä tekijä. Valitettavasti usein kun asiasta heitä yrittää valistaa, on kieltäminen reaktio numero yksi. "Ei se ole syy vaan seuraus." ... Niin se OLI seuraus, vaan alkoholi on seurauksena sen verran hassu, että se muuntuu syyksi kovin helposti...

      Nyt meinasin alkaa paasaamaan teille subjektiivisten kokemusteni ja koulutukseni tarmolla...

      Itse en enää juuri juo. Viimeki joskus viime kesänä. Alkaa varmaan lähestymään seuraava kerta taas. Kotona yksin en ole jounut ikinä. Yksin baarissa, on ollut tyylini.

      • jackaroo

        Eipä tuota ole itsekään koskaan tullut kotona yksin alkoholia juotua.

        Jos minulla olisi masennusta, niin minulla ei tuo alkoholi oikein toimisi masennuslääkkeenä, sillä jos juon tarpeeksi niin minua alkaa masentamaan vain entistä enemmän. Kun olen kunnolla humalassa niin minulla on lähes ahdistunut olo, ei mitenkään mukava tila, joten en kyllä koskaan tarkoituksella juo niin paljoa että noin tapahtuu.

        Jos tarve vaatii, niin voisin kyllä ihan helposti olla koko loppuelämäni ilman alkoholia. Tosin joskus sitä on kyllä lähes pakko hieman nauttia sosiaalisen painostuksen ansiosta, mutta vuositasolla minun alkoholinkulutukseni on kyllä hyvin vähäistä.


    • Darth

      Pari lonkeroa viikonloppuisin harvemmin kuin kerran viikkoon. Ravintoloissa en ole käynyt 7-8 vuoteen. En ole koskaan tarvinnut alkoholia paetakseni jotain. Mutta en näe vääränä, jos joskus siideri pullolla palkitsee itsensä.

    • sillä siisti

      En käytä.

    • Me

      En käytä.
      Jos käyn ulkonä niin olen aina selvipäin :)

    • Jätkä 25

      No vielä ainakin ennen oli tapana vetää kännejä joka viikonloppu. Se oli sitä että jos halusi kavereita nähdä ja sosialisoida, kuului siihen aina juominen, baareissa ja/tai jonkun kämpässä eka ynm . ulkona, niinkuin yleensäkin Suomessa kun ei ihmiset halua tai osaa keksiä välttämättä muuta viikonlopuksi :/ Nykyisin taas pyrin joko yleensä olemaan juomatta tai sitten ainakin vaan pitämään se yhdessä tai parissa. Ajan kanssa huomannut ettei se niin välttämätöntä aina ole. Hyviä viikonloppuja voi hyvin olla ilman alkoholiakin! Ja en nyt ole varma, mutta eikös ihminen ole jo silloin alkoholisti, jos joka viikonloppu vetelee aina kunnon lärvejä? Välillä kyllä silloin tällöin pidän myös kyllä niitä ryyppyviikonloppuja tottakai. Tekeehän se ihmiselle välillä silloin tällöin hyvääkin irroitella kunnolla! Joskus saattaa taas vahingossa lipsahtaa kunnon dokaamiseksikin joinain viikonloppuina, vaikkei ollenkaan olisi tarkoituskaan.

      "Alkoholin käyttö kiinnostaa minua näin sinkku näkökulmasta, sillä baariinhan sitä on tässä vielä joku päivä lähdettävä sitä naista "metsästämään" "

      No baareistakin ihan hyvin voi löytää kumppanin, mutta enemmänkin siellä on vaan lähinnä kyllä yhdenyön -juttuja tarjottavina.

    • realismus

      Ole taloudellinen, ensin kunnon pohjat kotona, ja povariin litteä jallupullo, ei tarvitse investoida baarissa niin paljoa...

    • njoopasvaan

      Nojoo ... mun mielestä täällä monet ihmiset hiukan pelkäävät alkoholia, ja kuvittelevat jotain kauheaa tapahtuvan jos joskus antautuvat porukassa menon vietäväksi ja päätyvät hiukkasen humalaan. Ja näkevät asiat hirveän mustavalkoisena, eli on joko juoppo tai täysraitis. Tiettyä kontrollifriikkiyttä kenties?

      Itse käyn baareissa ja juon kuukausittain, mutta en joka viikonloppu. Kaikki muutamasta siideristä tukevaan humalaan käy, riippuen ihan muusta ohjelmasta mitä elämässä sillä hetkellä on. Eli viina ei vie, mutta siitä tulee nautittua aina välillä. On osa elämää.

      Mutta siis, kukin tavallaan. Jos ei halua juoda ei ole pakko, mutta kehottaisin ihmisiä muistamaan ne harmaasävyt, eli suurin osa ihmisistä varmasti juo joskus, mutta ei ongelmaksi asti.

      • jackaroo

        No en kyllä itse alkoholia pelkää, en vain saa mitään sen kummempaa iloa sen juomisesta. Ainoa syy miksi juon alkoholia on tuo sen sosiaalinen vaikutus, baarissa ja muuallakin on paljon helpompaa juoda alkoholia kuin olla ilman. Ja koska suhtaudun alkoholin juomiseen täysin hällä väliä asenteella, niin samahan se sitten on tuoppi tai pari hyvässä seurassa juoda.

        Tiedän kyllä että jotkin ihmiset suhtautuvat alkoholin käyttöön hyvin mustavalkoisesti, minäkin tunnen niitä ihmisiä jota juovat lähes joka päivä ja myös niitä jotka saarnaavat muillekin siitä että kuinka myrkkyä ja tyhmää sen juominen on. Itse en vain omaa mitenkään tiukkaa mielipidettä tästä asiasta, minulle on ihan sama saako joku sen onnensa korista kaljaa vai siitä että juo pelkkää vihreää teetä ja haukkuu niitä kaikkia jotka juovat alkoholia.


    • verkkarigansteri

      Olen absolutisti. Minulla ei ole terveydellistä eikä uskonnollista syytä
      täysraittiuteeni.

    • sir_eino

      Vaihtelee. Vuodenvaihteen tienoolla tuli juotua aika paljon, nyt on mennyt useampi viikko ei nyt täysin vesilinjalla mutta humalassa en ole ollut (eli se 4-6 tuoppia lauantaina uponnut).

      Riippuu vähän. Jos kaverit järjestävät paljon kosteita illanistujaisia tai ei ole muuta tekemistä tulee herkemmin otettua. Jos on parempaa tekemistä niin ei.

    • Gammaromeo

      Vaihtelee. Yhden konjakkipaukun ja yhden siiderin kuluneella viikolla olen juonut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      209
      4387
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      65
      2996
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2782
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2239
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2047
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1687
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1635
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1588
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1449
    10. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      44
      1405
    Aihe